Waarom niet gelijk aan de achterkant van je mobo plaatsen? (ok je kast is misschien wat te smal maar toch het id
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Achterkant van m'n mobo, hoe had je dat in gedacht? Ik vond dit de netste oplossing..Op maandag 04 juni 2001 15:13 schreef Sir_Floppy het volgende:
Sick!
Waarom niet gelijk aan de achterkant van je mobo plaatsen? (ok je kast is misschien wat te smal maar toch het id)
ow, ik zie het al, had niet gezien dat die trechter dicht was van onderOp maandag 04 juni 2001 15:16 schreef Mex het volgende:
[..]
Je moet ff goed kijken....
mooi praxis karton btw.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Ik heb hem er gewoon achterop hangen.
Mooi idee en mooi gedaan.
maare wat voor een agp kaart heb je in dat systeem zitten?
Asus V7700 Geforce 2 GTS DeluxeOp maandag 04 juni 2001 16:41 schreef HermeS het volgende:
Verwijderd
Op maandag 04 juni 2001 16:41 schreef HermeS het volgende:
zo eentje moet er ook nog eens halen.
Op maandag 04 juni 2001 16:43 schreef Mex het volgende:
[..]
Is al de 2de keer dat ik hem met het blote oog herken zonder dat ik weet welke kaart het is.
Asus V7700 Geforce 2 GTS Deluxe
Verwijderd
Ik wil er wel 1 van een formule 1 wagen inbouwen
Maar hoe zit het met de temp? Gaat dat echt veel beter als waterkoeling of luchtkoeling? Cijfertjes!!
Ga ik ook doen!!!!
Roep ff welke radiator het = !!!
Verwijderd
Kast zit toch dicht. kast moet er van buiten mooi uitzien, maar van binnen telt maar EEN ding : FunctionalitietOp maandag 04 juni 2001 18:43 schreef iFc-Freaky het volgende:
Jezus. Sorry dat ik het zeg, maar waarom maak je het in godsnaam vast met tape. Vind dat echt lelijk... Maarja wie ben ik..
Geen inspiratie
Is de temp veel gezakt?
Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)
Het potje (ex-theezakjespot) is inmiddels voorzien van de bijbehorende deksel, en is dmv een tierap vast gemaakt aan de kast, die kan dus niet meer omvallen.Op maandag 04 juni 2001 19:00 schreef Vimana het volgende:
erug wreed, maaruh... staat dat potje water open en niet erg onstabiel?
Is de temp veel gezakt?
Het koelt erg goed, maar zodra ik de 2 fans aan de achterkant uitzet, stijgt de temeratuur in no time...Ik kan helaas niets meer meten, de tempsensor op mijn KT7 is dood door een oververhittingsvautje..
Ik heb een tempmetertje besteld bij Conrad, die ook meteen de pc uit gaat schakelen als ie boven een bepaalde temperatuur komt. De vorige keer heeft MBM gefaald...
Het waterblokje is zelf gemaakt, daar was een complete topic over...Op maandag 04 juni 2001 19:40 schreef Koekie007 het volgende:
... welk waterblokje is dat of is het eigen maak ....

Jezus ziet daar helemaal niets van, het enige wat je aan de buitenkant ziet van m'n waterkoeling is het gat bovenin. Vind ik persoonlijk het mooiste een het meest practische.Op maandag 04 juni 2001 18:43 schreef iFc-Freaky het volgende:
Jezus. Sorry dat ik het zeg, maar waarom maak je het in godsnaam vast met tape. Vind dat echt lelijk... Maarja wie ben ik..
ik moet ook 1/2"nippels hebben voor in mijn blokkie straks
Van mijn papaOp maandag 04 juni 2001 23:06 schreef epsilon het volgende:
waar heb je die nippels vandaan??
ik moet ook 1/2"nippels hebben voor in mijn blokkie straks
Macconner! | speed 733@1007 :)
heb je daar nog meer foto's van .. en hoe heb je hem vast gezet op je socket ? neem aan met een clip maar heb je die zelf gemaakt ofzo ?
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Kijk eens goed hoe hij vast zit...Op dinsdag 05 juni 2001 20:07 schreef CyCLoNe het volgende:
Mooi blokje heb je gemaakt zeg !
heb je daar nog meer foto's van .. en hoe heb je hem vast gezet op je socket ? neem aan met een clip maar heb je die zelf gemaakt ofzo ?

Alleen k*t dat m'n TB1.1 niet hoger wil dan 1250Op dinsdag 05 juni 2001 20:39 schreef h_e_k het volgende:
off topic
Lullig die boete
/off topic
Letterlijk een heel cool projectje!
Edit: Die boete is ook kut ja
Verwijderd
Geweldig die opmerking van die boeteOp dinsdag 05 juni 2001 20:39 schreef h_e_k het volgende:
off topic
Lullig die boete
/off topic
Letterlijk een heel cool projectje!
Verwijderd
in een auto zit dat altijd zo. Wat maakt het uit hoe het water stroomt?? zo heeft het water meer tijd om zijn warmte af te geven.Op dinsdag 05 juni 2001 20:59 schreef klausewitz het volgende:
'k dacht dat een radiator rechtop moest staan. Het warme water gaat boven in en het gekoelde water komt onder uit. Verder mooi stukkie vakwerk afgezien van de tape.
Hee .. daar heb ik me radiator ookOp maandag 04 juni 2001 15:09 schreef Mex het volgende:
Zie hier de fototjes, het is er 1 uit een Opel Corsa.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nu moet je alleen nog een gesloten reservoir scoren, en dan kun je er tenminste mee slepen. (als je sterk bent tenminste, mijne is loodzwaar)
Verwijderd
't is mischien lang geleden... Maar er was eens de Auto Union (DKW). Deze auto's hadden een drie cilinder tweetaktmotor. De radiator was achter boven de motor geplaatst. De motor had geen waterpomp! Er zat alleen een ventilator tegen de radiator! De watercirculatie berustte op het principe dat warm water naar boven stijgt..... Kijk maar eens in een automuseum onder de motorkap van zo'n Auto Union (DKW) met drie cilinder tweetakt motor.
maar wat ik nou graag wil weten hoe zet je dat ding nou op je cpu en vast op je socket ?
heb je daar ook nog foto's van ?
En nog een vraagje heb je dat blokje dicht gesoldeerd of heb je er nog iets van pakking tussen gezet ?
Je merkt het al ik zou hem ook graag willen gaan maken, vandaar al die vragen , heb je misschien er ook nog een tekenig met afmetingen van ? zou ik echt graag willen hebben .
Het ding zit vastgeschroefd met zogenaamde breekbouten, die kun je in de modelbouwshop kopen.Op woensdag 06 juni 2001 09:19 schreef CyCLoNe het volgende:
Allright, je hebt hem dus vastgeschroeft ofzo ? met kunstof draadeinden of wat moet ik me daar nu precies bij voorstellen ?
En nog een vraagje heb je dat blokje dicht gesoldeerd of heb je er nog iets van pakking tussen gezet ?
Je merkt het al ik zou hem ook graag willen gaan maken, vandaar al die vragen , heb je misschien er ook nog een tekenig met afmetingen van ? zou ik echt graag willen hebben .
Het blokje is dichtgesoldeerd, zonder pakking.
De tekeningen:

Edit: Ik ben veel te goed voor deze wereld
WOW ziet er erg ok uit ... thnx .. mocht ik um nou gaan bouwen ( nouja een collega van mijn pa dan ) zal ik je de pics laten zien .. great man die tekeningen
Verwijderd
op die tekening heb ik zeker wel 1uur zitte werken hoor.
hahaha, tuurlijk mag iedereen ze zien, ik krijg ook veel info er voor terug.
ik zou willen dat mijn mobo klaar was!! ik wil ook waterkoelen
Daar kom je nog wel achter...Op woensdag 06 juni 2001 22:06 schreef Mister_X het volgende:
als ik wat ga brouwen teken ik nooit, geen zin in.
Verwijderd
Dan moet je weer met van alles rekening gaan houden. Wat maakt het uit dat er een pompje in het systeem zit. Je hoort het niet, het zal maybe voor nog niet 1 graadje aan extra warmte zorgen. Dus je mag het van me proberen...ben benieuwdOp woensdag 06 juni 2001 22:47 schreef klausewitz het volgende:
Zou het "thermosifon" systeem wat Charlie 23 en ik aanhalen mischien een optie zijn voor de waterkoeling voor PC's?
Oohja nog een vraagje .. waar heb je die mooie vlokjes koper vandaan?
Hier kun je het beter op zien, toen nog zonder slangen etc..Op donderdag 07 juni 2001 13:57 schreef CyCLoNe het volgende:
Vraag ik me alleen ff af waar heb jij de pomp dan gelaten .. kon hem zo 1 2 3 niet ontdekken op de foto's
Oohja nog een vraagje .. waar heb je die mooie vlokjes koper vandaan?

Die blokjes koper komen van m'n pa z'n werk
Blokjes wegen 550 gram per stuk
ik bedoel de lengte en breedte??
dankoewel
Zucht...Op vrijdag 08 juni 2001 19:36 schreef epsilon het volgende:
wat zijn de afmetingen van je blok??
ik bedoel de lengte en breedte??
dankoewel
niet op pagina 2 gekeken
mijn fout!
7mm is het kanaaltje, de tussenschotjes zijn 3mm...Op zaterdag 09 juni 2001 19:30 schreef CyCLoNe het volgende:
Tja nog 1 vraagje over de afmetingen .. hoe breed zijn je kanalen ? kan ik niet opmaken uit de tekening, ik heb ze net aan mijn pa laten zien en die vond de tekeningen perfect alleen konnie niet zien hoe breed ie moet frezen vandaar ..
En nog ff een newbevraag? hoe gaat dat frezen nou in zijn werk? bijv met een dremel ofzo? of moet je daar zo'n speciale machine voor hebben?
Alleen die sluikreclame op je radiateur vonnik zonde hoor
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E24 - 6Mio voor kromme beekjes, 50meter minder huizenbouw & AI = mount stupid.