Hardware Advies voor Solid Works 2014

Pagina: 1
Acties:

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-03 14:45
Voor zakelijke doeleinden heb ik een nieuw systeem nodig voor Solid Works

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wordt gebruikt voor Product Ontwikkeling. Dat betekent dus het ontwerpen en renderen van producten in 3D

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen specifieke prijs in gedachten. Het moet vooral goed werken

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee neem niets mee. Monitor (24") toetsenbord etc moet er nog bijl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens de site van Solid Works heb ik iig een NVIDIA® Quadro® FX nodig. Verder lijkt me een snelle cpu en genoeg ram ook zeker een vereiste. Of er een voordeel te behalen is met een SSD durf ik niet te zeggen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[Geen merkvoorkeur/i]

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien het een PC is in een kantoorruimte, is het geluid wel van belang. Hij hoeft niet fluisterstil te zijn, maar geen straaljager

Ga je overklokken?
Nee

PSN ID Binloading_nl

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides, waarin ook een sectie over workstations zit.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is.

Succes!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou dit ongeveer kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 299,90€ 299,90
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 72,75€ 72,75
1MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB€ 258,88€ 258,88
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,94€ 82,94
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 37,-€ 37,-
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1866C9€ 151,50€ 151,50
1Seasonic G-Serie 550 Watt€ 83,65€ 83,65
1Crucial MX100 256GB€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.076,61

Die CPU, omdat dit gewoon de snelste is op dit moment en die GPU omdat deze goed genoeg is voor SW, de 4Gb is handig aangezien SW het project in zijn geheel in het geheugen van de GPU laad.
Het werkgeheugen van 16Gb is voor het multitasken tussen programma's die je waarschijnlijk zal gebruiken en de kast en die voeding omdat die degelijk en stil zijn. De SSD heeft een beveiliging tegen stroomuitval en dat is in een professionele omgeving wel handig.

Randapparatuur is zo verschillend en aan wensen ondervonden dat je die er zelf bij mag zoeken :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 01-09-2014 11:36 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Quadros hebben veelal de zelfde chip als de gtx lijn van nvidea alleen andere geoptimaliseerde drivers en (volgens mij) betere support. Het verstandigste is om te kijken naar benchmarks van zowel gtx als Quadros met een beetje geluk heb je met die 760 al voldoende. Quadros hebben meestal een redelijk grote Premium.

Als solidworks is als ik mij niet vergis autodesk of niet? Ik gebruik thuis zonder problemen redelijk grote projecten in revit wel met een 780.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:40
Je kan een gaming kaart voor solidworks gebruiken maar dan moet je wel een realviewhack gebruiken om hem ten volste te kunnen gebruiken.

Voor professioneel gebruik zou ik niet bezuinigen op een quadro kaart. Ik zou zelfs zo ver gaan dat ik geeneens een zelfbouw pc wil hebben, is misschien niet zo voordelig maar een half functionerend systeem doordat hij niet ondersteund word door dassault is ook niks waard.

Flickr - Strava

• steefje
Dank voor de adviezen. Ik hoef ook niet perse voor een zelfbouw PC, maar ik moet wel weten wat ik zo'n beetje nodig heb. Daarnaast kan je naar mijn weten niet echt kant en klare SW systemen kopen.

Ik ga in ieder geval voor een Quattro FX, SW raad dit echt aan en daar wil ik niet op besparen.

PSN ID Binloading_nl

Verwijderd

steefje schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:00:
Daarnaast kan je naar mijn weten niet echt kant en klare SW systemen kopen.
Tuurlijk wel. Hoe denk je dat andere bedrijven dat doen? Ik gebruik hier een HP Z420 met Quadro 4000.

• Ernemmer
  • Niet online
Ik weet niet wat echt je budget is maar een FX kaart met dezelfde prestatie als de 760 kost je 500 euro extra. Als dit niks uitmaakt zou ik ook voor de FX gaan.

En met hierboven, als je budget het toelaat lekker een systeem aanschaffen bij een grote computerboer met 3 jaar on-site same-day warranty.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46
steefje schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:00:
Dank voor de adviezen. Ik hoef ook niet perse voor een zelfbouw PC, maar ik moet wel weten wat ik zo'n beetje nodig heb. Daarnaast kan je naar mijn weten niet echt kant en klare SW systemen kopen.

Ik ga in ieder geval voor een Quattro FX, SW raad dit echt aan en daar wil ik niet op besparen.
HP Workstations
Iedere grote leverancier (HP, IBM/Lenovo, Dell) hebben gecertificeerde workstations voor SW.

De specs hangen alleen af van wat je er aan wilt uitgeven.
pricewatch: HP Z230 SFF (WM567ET#ABB)
Wat geheugen en een (dure) quattro kaart moet er nog bij
pricewatch: PNY NVIDIA Quadro K2200 4GB (geen gecertificeerde HP kaart)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het ligt een beetje aan de zwaarte van je files, maar grote kans dat een quadro k6xx of k2xxx prima gaat zijn. Viewports versnellen doen quadros beter dan gtx met gelijke hardware power. Als je niet gaat gamen zou ik ook daarvoor gaan. Tenzij je gpu rendert.

Ik zou zelf een 4790k systeem bouwen. Dell en Hp zullen geen pro systeem hebben met die cpu, terwijl het de snelste cpu hiervoor is die er is..

specs

• steefje
Dank voor alle tips. Vooral die gecertificeerde SW systemen zijn wel handig, dan kan ik altijd nog even tunen qua CPU en GPU

Edit:

Het is de Del T1700 geworden. Enige min punt is dat er 4x4 gb ram in zit ipv 8x2

[ Voor 49% gewijzigd door steefje op 01-09-2014 16:58 ]

PSN ID Binloading_nl

• maratropa
  • Niet online
En dat er geen SSD in zit?.. :)

specs

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:46
steefje schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:30:
Het is de Del T1700 geworden. Enige min punt is dat er 4x4 gb ram in zit ipv 8x2
Er zit ook een AMD Fire in, en een quadro.

• maratropa
  • Niet online
Hoe bedoel je? Er zit een p4600 in, dat is een intel IGPU (geen quadro, en die gebruik je niet), en een losse w5000 Firepro. Qua cpu ram en gpu wel prima voor solidworks, maar het hele systeem wordt nu wel vertraagd door het gebrek aan een SSD. Das zonde. Je betaalt ook voor een iGPU die niet gebruikt wordt en een xeon zonder ECC dus die heeft ook weinig meerwaarde.

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 01-09-2014 18:09 ]

specs

• Ernemmer
  • Niet online
Je hebt nu ook een quad-core met een turbo van 3,5 ipv de 4,4 van de 4790k, dat scheelt toch wel een aanzienlijk stuk.

• maratropa
  • Niet online
3,9 is de turbo van de 1246 v3

specs

Pagina: 1