Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie, 2 keuzes over

Pagina: 1
Acties:

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 10:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Studie technische informatica in delft. Evt beetje gamen(wat solo player games of misschien League of Legends ofzo maar hoef er niet perse BF4 op te spelen)/films kijken, maar heb voor het echte gamen gewoon een desktop.

Wat is je budget?
Tot 1100 euro, minder mag altijd :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag meenemen naar de uni

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, ik sta voor alles open.

Omdat ik in delft ga studeren heb ik dus ook keuzes uit de laptops uit het laptop project. De zbook 15 lijkt me sowieso te zwaar en niet veel meer waarde geven op de zbook 14. Daarnaast ben ik deze laptop tegen gekomen van BTO.
Dus het gaat denk ik tussen BTO en de zbook 14.

Gamen op de zbook 14 zal het niet worden denk ik (totaal geen ervaring met professionele GPU's dus weet ook niet echt wat ik nou kan verwachten, alleen hier en daar wat gelezen op internet), maar hij is wel mooier dunner en lichter en gaat stukken langer mee. Over de BTO heb ik dan weer gelezen dat hij best wel een enorme herrie kan maken en hij ziet er natuurlijk niet uit, maar heeft wel weer een IPS scherm.

Wat denken jullie?

Verwijderd

Wat voor programma's ga je precies gebruiken bij die studie? (Je kunt via de zoekfunctie eens kijken naar andere mensen die dezelfde studie volgen en ook een laptop zochten en er is vaak ook een apart topic voor TU laptops). Ik zou dus zeker hier gaan kijken: \[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2014-2015 Ik kan me voorstellen als je veel hele zware programma's gaat draaien het irritant is als je elke keer lang moet wachten voordat de computer klaar is. De 14" inch is namelijk uitgerust met een veel zwakkere processor. De 4500U is een processor met 2 cores en 4 threads, de 4700MQ heeft 4 cores en 8 threads. De verschillen zie je hieronder duidelijk.

Even wat benchmarks erbij:
Cinebench multi core R10
i7-4500U: 8526.5
i7-4700MQ: 18336.8

Passmark
i7-4500U: 3871
i7-4700MQ: 7895

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 21:46 ]

• Zeewolf
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-11 10:50
Dat topic had ik ook al gezien, volgens meerdere mensen daar zou een zbook 14 gewoon meer dan prima zijn