[Desktop] Wat heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:05
Ik heb hier na 4 jaar rond te zwerven een account aan gemaakt omdat ik jullie hulp nodig heb. want ik ga mijn oude pc upgraden.!! ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en Office meer doe ik niet met een pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
600-750euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Videokaart: Nvidea 560GTX (Upgrade ik later)
Voeding: 750watt (Type weet ik niet. maar als er andere nodig is, is het niet anders
Behuizing: Fractal Design R4 Windowl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Proccesor (Geen i7 omdat die gewoon te duur is) ik dacht aan i5 4690
- Moederbord (ik wil in de toekomst 2 video kaarten er op aan sluiten)
- Geheugen 8gb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet, heb er niet veel verstand van maar moederborden van msi (Blauw) vondt ik wel tof zodat ik de hele PC blauw wit kon maken (er is ook blauw geheugen strips zag ik)

Geluids kaart los of onboard?
Wat zijn de voordelen van een losse geluidskaart? ten opzichte van een onboard 5.1? en is het nodig?mijn speakers zijn Logitech Z906

Ga je overklokken?
Merk je veel verschil? zo ja. gaan zeker de onderdelen korter mee?

Alvast super bedankt voor de hulp als er verder vragen zijn beantwoord ik ze.

P.S Stel ik koop nog een nvdiea 560GTX zo dat ik er 2 heb presteerd hij dan beter als de 770GTX? als ik daar eerst 1 van koop later?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:02

br00ky

Moderator Harde Waren
KevinSetz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 08:58:
Voeding: 750watt (Type weet ik niet. maar als er andere nodig is, is het niet anders
Ik zou nog even uitzoeken welke het precies is, maar bij het aanschaffen van een extra/andere videokaart is een nieuwe misschien wel verstandig als het een matig model is (4 jaar voor een goede voeding is immers kinderspel).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]- Proccesor (Geen i7 omdat die gewoon te duur is) ik dacht aan i5 4690
- Moederbord (ik wil in de toekomst 2 video kaarten er op aan sluiten)
- Geheugen 8gb
Goed begin, maar wat heb je zelf al gevonden? Als je hier al vier jaar rondhangt weet je dat dat van je verwacht wordt. reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014 (of even 1 dag wachten voor die van september) en [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen ken je dan ook.
Geluids kaart los of onboard?
Wat zijn de voordelen van een losse geluidskaart? ten opzichte van een onboard 5.1? en is het nodig?mijn speakers zijn Logitech Z906
Nee, onboard is tegenwoordig meer dan prima!
Ga je overklokken?
Merk je veel verschil? zo ja. gaan zeker de onderdelen korter mee?
Voor games maakt het niet veel uit, voor videobewerken etc kan het wel degelijk effect hebben. Als ik jouw bezigheden afleid, doe je dat niet, dus zou ik het overklokken laten zitten.
P.S Stel ik koop nog een nvdiea 560GTX zo dat ik er 2 heb presteerd hij dan beter als de 770GTX? als ik daar eerst 1 van koop later?
SLI van GTX560 kan niet op elk willekeurig bord, dus dan zit je al vast aan duurdere bordjes (de goedkoopste is 90 euro). Verder werkt het ook zeker niet overal even soepel. Mijn idee zou zijn, koop een AMD, die zijn momenteel veel meer knal-voor-prijs. Over de gehele linie van gamekaarten krijg je bij AMD meer VRAM voor je geld. Een mooie is op dit moment een 7950 of 280. Die zijn net iets minder krachtig dan een 770, evenvoudig over te klokken naar (bijna) het niveau van een 280x, alleen 60 euro goedkoper én hebben meer VRAM aan boord.

Een andere leuke oplossing is een 290 uit de V&A halen. Aangezien de coinminingbusiness is ingestort, worden die dingen gedumpt bij het leven, inclusief garantie, dus je loopt weinig risico. Die komen vaak met de standaardkoeler die heel erg luid is. Koop er dan wel een aftermarket koeler bij zoals een Gelid Icy. Dat geeft je nog meer power.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 31-08-2014 09:27 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed! Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?.

Daarnaast is in een gaming PC de videokaart het belangrijkste onderdeel van de PC. En de genoemde GPU is eerlijk gezegd niet veel soeps meer.

Daarnaast, welke PSU is het? Een goede houd makkelijk 4 jaar vol, maat andere zijn na 4 jaar op vervanging toe.

Overclocken van de CPU heeft in-game weinig voordeel, net als een i7.

2 GTX 560 in SLi heeft voor op één 1080p scherm weinig nut, dus dat geld kan je beter besparen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• KevinSetz
inderdaad dat klopt ook mijn gpu is niet alles meer. , ik ga zo even zo'n lijstje voor jullie maken wat ik in gedachten had, en dan hoor ik het wel :) alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 189,90€ 189,90
1MSI H97 PC Mate€ 69,95€ 69,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 275,45€ 275,45
1Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8€ 72,45€ 72,45
1Corsair CX750M€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 687,25

heb gelijk de videokaart er maar bij gedaan en een nieuwe voeding waarvan ik de kabels kan los koppelen _/-\o_
Kan ik nou met dit moederbord wel 2 videokaarten gebruiken? bij specs staat 2xpci-e dat is toch de juiste?

[ Voor 88% gewijzigd door KevinSetz op 31-08-2014 09:52 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Je mist een SSD, foei! Dat kan natuurlijk helemaal niet meer, dus die heb je wel nodig:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

Om dan te besparen op de andere componenten:
  • Je CPU, in-game merk je het verschil niet met de i5 4460, behalve in je portemonnee :)
  • Je GPU, GTX zijn op het moment te duur voor wat ze bieden. Kijk eens bij AMD, en dan vind je deze, qua bang-for buck veel beter. Deze is qua prestaties natuurlijk iets minder, maar is wel €100 (!) goedkoper:
    pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
    Of je moet kijken of je ergens een tweedehands R9 290 op de kop kan tikken. Moet je wel even de koeler veranderen, aangezien de meeste 290's zijn met reference koeler.
  • Je RAM zou goedkoper kunnen, maar dan heb je niet meer je kleurtjes :( Maar dat was je GPU ook al niet >:)
    pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
    Zijn nog sneller ook
  • Je PSU. Deze wil je niet hebben vanwege slechte interne componenten. Daarnaast is deze waarschijnlijk gekozen voor SLi/CFx, maar dat raad ik af (leg ik hieronder uit). Een goede 550W is meer dan genoeg, en een niet-modulaire is makkelijker weg te werken in die prachtige case dan alle losse kabeltjes:
    pricewatch: XFX TS 550W 80plus Bronze
En dan nu over de SLi/CFx: je MoBo kan 2 GPU's aan, maar dat wil je niet. Zowel niet met dat MoBo als voor je portemonnee. Als je games op een scherm, heeft CFx eigenlijk geen voordeel. Daarnaast slaan BEIDE PCIe slots over van x16 naar x4, en dus zullen de prestaties minder zijn dan met een GPU :( . Gewoon fijn bij een GPU laten, de bovengenoemde 7950 Boost of de R9 290.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• KevinSetz
Welk moederbord raden jullie mij dan aan? ik heb nou voor de Gigabyte G1 gekozen (zwart groen)
ook hierbij heb ik mijn geheugen in knal groen gedaan net als de elementen op het moederbord.

ik heb express niet gekozen voor de Crucial Ballistix geheugen. Ik heb een open kast en dat geheugen zit er gewoon niet zo mooi uit.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 155,95€ 155,95
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,95€ 66,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9G€ 82,50€ 82,50
1XFX TS 550W 80plus Bronze€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,80

Dit is de geupdate lijst.

• tijnvraak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-04-2025
Ik kom vaak gpu en psu tegen maar wat betekend het nu eigelijk?

• KevinSetz
tijnvraak schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:42:
Ik kom vaak gpu en psu tegen maar wat betekend het nu eigelijk?
GPU = Videokaart
PSU = Voeding

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
KevinSetz schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 10:34:
Welk moederbord raden jullie mij dan aan? ik heb nou voor de Gigabyte G1 gekozen (zwart groen)
ook hierbij heb ik mijn geheugen in knal groen gedaan net als de elementen op het moederbord.

ik heb express niet gekozen voor de Crucial Ballistix geheugen. Ik heb een open kast en dat geheugen zit er gewoon niet zo mooi uit.

[lijstje]

Dit is de geupdate lijst.
Dit is in principe een prima lijstje. Geheugen is vrij duur, maar als je inderdaad vast wil houden aan de kleur heb je weinig keus denk ik (al zijn standaard geheugensetjes meestal ook zwart met groen :P). Let bij de Sniper wel op Gigabyte G1.Sniper B5 bios updaten. Het kan prima, maar let even op waar je bestelt.

• KevinSetz
inderdaad, ik ben wel iemand die graag iets meer geld uit geeft voor iets goeds dan 10 euro goedkoper voor minder nu kwam ik bij dit moederbord uit: pricewatch: MSI H97 GAMING 3

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is ook een erg mooi bordje. Daar betaal je dan ook voor. Wat is je reden om dit bordje te selecteren? De nieuwe features? De geluidskaart? De Killer nic? Het uiterlijk?

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik mis wel nog steeds een SSD >:)

• KevinSetz
br00ky schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 11:06:
Dat is ook een erg mooi bordje. Daar betaal je dan ook voor. Wat is je reden om dit bordje te selecteren? De nieuwe features? De geluidskaart? De Killer nic? Het uiterlijk?
vooral het uiterlijk ik denk dat rood / zwart (ook met geheugen strips) heel goed bij elkaar past. en natuurlijk voor de 5e genaratie voor de upgrades :)
klopt inderdaad, ik was net even aan het kijken voor een 256gb ssd groter wil ik niet omdat ik nu 1TB HHD heb en er staan in totaal 120gb in beslag genomen (OS - Games) neem wel losse hdd er bij. maar ik lees de heletijd: Hoog energie verbruik, Niet constant, langzaam, niet betrouwbaar. Jongens welke is nou is goed?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Vergeleken met de rest van de pc natuurlijk pinda's.
Niet constant,
Wat bedoel je?
langzaam,
Say what? Wel eens mee gewerkt?
niet betrouwbaar.
Mits je een model hebt met een goede controller wel.
Jongens welke is nou is goed?
pricewatch: Crucial MX100 256GB, goedkoop, goede controller, bescherming tegen corruptie bij stroomuitval.

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik denk dat je in de war bent, de eigenschappen die jij geeft lijken meer van een HDD.

En inderdaad, deze SSD is goed:
pricewatch: Crucial MX100 256GB
Had ik hierboven ook aangeraden :*)

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:55
Net als bij menig topic vraag ik mij af of de 4-pin CPU power connector kabel wel lang genoeg is voor een grotere kast als de Define R4 aangezien er bij de N300 al problemen zijn hiermee, en de R4 nog ietsje groter is.

https://ko-fi.com/apart

Pagina: 1