• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:20
Ik wil toch weer even een schop geven in dit Topic, omdat het volledig aansluit bij mijn situatie.

Mijn situatie:
- Havist, MBO-4 Netwerkbeheerder.
- 1,5 jaar professionele werkervaring bij een detacheerder (8 maanden grote olieboer als IT Focal Point, 9 maanden grote container overslag als Werkplekbeheerder, 1 maand intern)

Mijn contract is niet verlengd en ben hard op zoek, MET ambitie.
Helaas begin ik te merken dat MBO-4 plus ambitie geen goede combinatie is.

De serieuze aanbiedingen die ik krijg zijn unskilled 1e lijns helpdesk, terwijl ik zelf weet dat ik veel meer kan dan dat. (Anders had ik nu geen Werkplekbeheer gedaan).

Studie kan wel, maar ik heb kosten (huurhuis, enz.) die doorgaan en worse case zou voor mij een schuld betekenen van +/- 50k. Van zo'n schuld verwacht ik nooit meer af te komen, wat ik geen prettig idee vind.

Iemand suggesties / ervaringen / tips / ideeën?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Post afgesplitst naar een nieuw topic vanuit [ICT] Werkloos, en nu?. Het is niet de bedoeling om een 10 jaar oud topic te kapen uit een tijd dat Werk&Inkomen nog niet eens bestond.

[ Voor 14% gewijzigd door Señor Sjon op 28-08-2014 12:23 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Kijk naar de organisatie waar je als 1e lijns helpdesk kunt werken. Als die groot is en veel andere functies bevat kun je er voor kiezen om onderaan te beginnen en je zo omhoog te werken. Ik denk zelfs dat je niet veel andere keuzes hebt.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Sowieso even met het UWV gaan praten. En solliciteren, solliciteren, solliciteren. Wat voor tips wil je verder?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:30
Eventueel bij een bedrijf kijken met opleidings mogelijkheden, zodat je toch een HBO erbij kunt doen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

1,5 jaar bij een detacheerder, geen certificaten gehaald? Waarom niet? geen mogelijkheid toe gekregen, dan zit je echt bij een verkeerde detacheerder. Geen zin/tijd voor gehad, dan valt het allemaal wel mee met die ambitie

• D_Jeff
MSCA 2012 (alleen 70-411 nog), ITIL v3 foundation, MOS outlook 2010 ;)

[ Voor 21% gewijzigd door D_Jeff op 28-08-2014 12:50 . Reden: aanvulling. 70-411 vergeten ]

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:50

TeGek

Engineer in hart en nieren.

D_Jeff schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:40:
MSCA, ITIL v3 foundation, MOS outlook 2010 ;)
MSCA 2012? Ik heb je sowieso een DM gestuurd met een vacature van ons. Dit mag je natuurlijk ook negeren :+

Wel een tip: Zoek echt rond tot je iets vind waar je lekker zit, als je nu je baan kwijt bent wil je niet meteen het eerste de beste aanbod accepteren. en natuurlijk langs het UWV e.d.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zou zeggen drop je CV bij een paar detacheringsbureau's. Dan ben je in ieder geval van de druk af en/of kan je even oefenen/warm lopen met solliciteren.

Zelf ben ik als schoolverlater begin dit jaar in de detachering terecht gekomen. Het enige certificaat dat ik had/heb is MCSA Server 2012. Gelukkig zagen ze de waarde in van mijn werkervaring.

Tevens weet ik dat ze bij ons een MBO'er na sollicitatie binnen een week aan het werk hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Deveon op 28-08-2014 12:50 ]

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 20:52
Deveon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:45:
Ik zou zeggen drop je CV bij een paar detacheringsbureau's. Dan ben je in ieder geval van de druk af en/of kan je even oefenen/warm lopen met solliciteren.

Zelf ben ik als schoolverlater begin dit jaar in de detachering terecht gekomen. Het enige certificaat dat ik had/heb is MCSA Server 2012. Gelukkig zagen ze de waarde in van mijn werkervaring.

Tevens weet ik dat ze bij ons een MBO'er na sollicitatie binnen een week aan het werk hebben.
Tips voor goeie detachering bureau's ?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

MSCA is best wel netjes, kan me niet voorstellen dat ze je op een eerste lijn neer zetten daarmee. Goed zoeken en je vind wel iets, zie ook je inbox door een andere tweaker ;)

• D_Jeff
Ik ben nu al van mening dat deze tweaker een dubbel groot koekje verdiend. _/-\o_

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Er zijn werkgevers/detacheringsbureaus die naast jou werk een deeltijdstudie vergoeden

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Deveon
  • Niet online
sanane schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Tips voor goeie detachering bureau's ?
Zelf heb ik enkel ervaring met waar ik nu zit, dus misschien is dat wat gekleurd. Tijdens sollicitatie ben ik ook bij Peak geweest, maar dat aanbod was waardeloos en was geen euro meer mogelijk.

Maar ik heb ook collega's gehoord die een mindere ervaring en/of salaris hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 28-08-2014 14:18 ]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Zit al 4 jaar bij Neomax, als je je best doet en wat onderhandeld dan valt het salaris ook wel mee :-)
Ik kan je als je wilt aandragen, in dat geval doe even een DM'etje of natuurlijk als je meer info wilt.

• Deveon
  • Niet online
Frontysco schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:26:
Zit al 4 jaar bij Neomax, als je je best doet en wat onderhandeld dan valt het salaris ook wel mee :-)
Ik kan je als je wilt aandragen, in dat geval doe even een DM'etje of natuurlijk als je meer info wilt.
/zwaai Hoi collega!

• Frontysco
Ook n oude gediende? :w

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
D_Jeff schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:08:
Studie kan wel, maar ik heb kosten (huurhuis, enz.) die doorgaan en worse case zou voor mij een schuld betekenen van +/- 50k. Van zo'n schuld verwacht ik nooit meer af te komen, wat ik geen prettig idee vind.
Ik zou dit even uitrekenen; hoe kom je aan de 50k en heb je na 50k een hbo-diploma? Wat is het gemiddelde extra salaris t.o.v. een gemiddeld mbo-salaris, wat is de terugverdientijd, etc. Welke kansen zie je om de terugverdientijd te verbeteren (bv. studieschuld verlagen door bij je ouders te wonen) ?

50k lijkt veel, maar dat is grofweg 300 euro netto wat je in 15 jaar afbetaalt.

Je hebt nu de keuze om te bepalen of je als mbo-er of als hbo-er door het leven wilt. Gezien je ambitie vind ik dat je de optie van doorstuderen vrij snel afschiet.

• Deveon
  • Niet online
Nee dat niet. Pas sinds begin dit jaar en begin volgend jaar maybe (met een beetje tegenzin) weer weg aangezien ik deta-vast zit.

[ Voor 45% gewijzigd door Deveon op 28-08-2014 15:09 ]

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik denk dat je met die certificaten wel hoger kan inzetten dan alleen eerste lijns, zet je CV op monsterboard en je hebt binnen een dag belletjes.
Frontysco schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:26:
Hallo oud-collega :w

"That's what I do. I drink and I know things."

• Frontysco
Nou nou, Neomax gezelligheid hier!

• Ultimation
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:56

Ultimation

Het is als Appels en peren

Ik weet dat Linux server beheerders op dit moment erg gewild zijn.. Misschien kan je daar wat mee doen?

MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:00
Hbeez schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:07:
[...]

Ik zou dit even uitrekenen; hoe kom je aan de 50k en heb je na 50k een hbo-diploma? Wat is het gemiddelde extra salaris t.o.v. een gemiddeld mbo-salaris, wat is de terugverdientijd, etc. Welke kansen zie je om de terugverdientijd te verbeteren (bv. studieschuld verlagen door bij je ouders te wonen) ?

50k lijkt veel, maar dat is grofweg 300 euro netto wat je in 15 jaar afbetaalt.

Je hebt nu de keuze om te bepalen of je als mbo-er of als hbo-er door het leven wilt. Gezien je ambitie vind ik dat je de optie van doorstuderen vrij snel afschiet.
Klopt, én die 15 jaar is op dit moment opgerekt naar 20 doordat het leenstelsel is ingevoerd. Oftewel dat maandbedrag wordt nog lager :). DUO is daarnaast ook een heel flexibele geldverstrekker. Je kunt beter bij hen zijn dan bij anderen!

Dance with the stars

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Solliciteren is 1 ding, studeren totaal wat anders (duh).
Vraag is echter: weet je eigenlijk wat je wil? Want ik lees wat je niet wil (1e lijns helpdesk), maar ik mis een beetje een idee, een visie. Dat zal je bij sollicitaties ook gevraagd worden: hoe zie je je toekomst?

Ga daar eens vanuit: bedenk eens wat je over een jaar of 10 wil doen en stem daar je sollicitaties en/of studie op af. Want om nu maar een baan te accepteren waarvan je over een jaar of 8 denkt "shit, deze kant wilde ik eigenlijk helemaal niet op" betekent dat je tegen die tijd een fors probleem hebt (en misschien wel eerder!).

Last but not least: is studeren naast je werk geen optie? Want zo te zien heb je ook al wat certificaten gehaald naast je vorige baan.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

• ralpje
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

@TS: in welke regio zoek je?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Barrycade
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Gezien zijn eerdere werkervaring zuid-holland ;)

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Waar woon je ergens? Misschien weet ik wel wat voor je.

Verder:

Mijn ervaring is in de IT wereld dat het niet draait om het papiertje. Dat is enkel zo als je bij overheids instellingen wilt gaan werken. Het draait om kennis en kunde, waarbij een goede indruk, taalvaardigheid en leergierige instelling de key zijn bij jongens van jouw (en mijn) leeftijd.

Als ik te een tip mag geven: Ga beginnen met je MCSE (of huidige equivalenten). Dit doe je door simpelweg boeken online te regelen en zelf met virtuele machines een lading ervaring op te doen. Examens kosten iets van 100 euro per stuk; maar heb je er een staan in je "werkloze periode", dan spreekt dat enorm in je voordeel.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-09 16:54

alienfruit

the alien you never expected

40-50k euro dat spaar je toch wel bij elkaar in jaartje.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alienfruit schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:11:
40-50k euro dat spaar je toch wel bij elkaar in jaartje.
Ben je echt zo wereldvreemd of doe je nu alsof?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Barrycade
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

Tsurany schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:16:
[...]

Ben je echt zo wereldvreemd of doe je nu alsof?
Staat wel iets van alien in zijn Nick.

Maar idd kom op, gemiddeld zal TS wellicht iets van 2200-2500 bruto per maand verdienen, dus daar doe hij een jaar of 10 over in het gunstigste geval.

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 22:30
Stuur vooral open sollicitaties en wees een beetje brutaal. Bel erachteraan, laat weten dat je er bent! Wat bij mij erg heeft geholpen is cv 'pimpen'. Veel zijn simpel, zwart en wit. Ik heb een 'moderner' uiterlijk gegeven, met wat kleur en mooie opmaak. Ik ben door 2 bedrijven gebeld dat ze mij opzij hadden gelegd omdat mijn cv opviel. Stuur gerust een PM als je interesse hebt.

• D_Jeff
Barrycade schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:58:
[...]

Staat wel iets van alien in zijn Nick.

Maar idd kom op, gemiddeld zal TS wellicht iets van 2200-2500 bruto per maand verdienen, dus daar doe hij een jaar of 10 over in het gunstigste geval.
Voor dat bedrag teken ik direct.
De waarheid is namelijk anders (zie Topic Wat verdient de GoT-er dl12).

Qua visie weet ik heel goed wat ik wil, heb al een aantal gesprekken gehad, maar ik krijg als terugkoppeling dat ik "te weinig ervaring heb". Of bellen dat je me graag wil hebben, ga je daar op in, is er geen plek voor wat ik wil :')
Kortom een standaard excuses waar ik een beetje moe van wordt.

Voor studie naast een baan sta ik zeker open, maar dan moet ik die kans wel krijgen.

Morgen ochtend mn projectklant (Groot Rotterdams Havenbedrijf) gedag zeggen, die tevens heel hard baalt van mijn ontslag, maar niets voor mij kan betekenen. Heb daar een prachtige referentie aan overgehouden. Daarna is het helaas gedaan.

Voor de tweakers met prachtige input: Thank you in advance. It's truly amazing!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-09 22:45

3DDude

I void warranty's

D_Jeff schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:53:
[...]

Qua visie weet ik heel goed wat ik wil, heb al een aantal gesprekken gehad, maar ik krijg als terugkoppeling dat ik "te weinig ervaring heb". Of bellen dat je me graag wil hebben, ga je daar op in, is er geen plek voor wat ik wil :')
Kortom een standaard excuses waar ik een beetje moe van wordt.

Voor studie naast een baan sta ik zeker open, maar dan moet ik die kans wel krijgen.

Morgen ochtend mn projectklant (Groot Rotterdams Havenbedrijf) gedag zeggen, die tevens heel hard baalt van mijn ontslag, maar niets voor mij kan betekenen. Heb daar een prachtige referentie aan overgehouden. Daarna is het helaas gedaan.

Voor de tweakers met prachtige input: Thank you in advance. It's truly amazing!
Dan doe je iets fout,
ik heb minder certificering, maar wel hbo en verdien meer.
(wel mee bezig uiteraard).

Maar ik heb dan ook meerdere sollicitaties gedaan en meerdere aanbiedingen. Ik heb ze een klein beetje tegen elkaar uitgespeeld en zo praat je wat makkelijker 100 euro of meer erbij. :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Omdat je Hbo-er bent, verdien je inderdaad meer en heb je wel meer keus dan een mbo-er ;)
Daarnaast staan detacheerders bekend om de lagere salarissen ;)

En omdat ik voorlopig afwijzingen of unskilled first line biedingen gehad heb, valt er niets uit te spelen.

Het gat MBO - HBO is gewoon groot, al helemaal op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Het ligt ook maar net aan de regio en of je bereid bent veel km te maken. Ik ben ooit eens begonnen op een hele andere functie en van daar uit door gestroomd, dit kost echter wel tijd en je leverd er ook wel wat salaris bij in. Ondertussen dan wel weer een hele andere "functie" maar dat terzijde.
Spot een detacheerden, deze zijn goed bezig de laatste tijd en kunnen je minimaal tijdelijk ergens plaatsen. En als je de mogelijkheid hebt : meer certificaten halen, bovenstaande is interessant maar voor de meeste bedrijven nog niet voldoende!

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:15
Solliciteer eens bij Peak-IT. Daar hebben ze goede voorwaarden vwb opleiding, en je wordt redelijk snel aan een baan geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Voor zo'n loon zou ik ook meteen tekenen, ik mag al blij zijn met de helft van de genoemde "2200-2500 bruto per maand" :/

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 29-08-2014 08:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 13:08
Raven schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:22:
ik mag al blij zijn met de helft van de genoemde "2200-2500 bruto per maand" :/
Je werkt niet fulltime?
Minimumloon 2014: 23 jaar en ouder € 1.495,20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toen ik werk had werkte ik "maar" 24u, ivm 4u/dag reistijd. Plus mijn inkomen werd er toch niet hoger van, werd verrekend met uitkering en kwam een belastingaanslag achteraan, meer uren had dus niet uitgemaakt qua inkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 29-08-2014 08:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
[...]

Ik zit in die range met 3 jaar ervaring + MCSA Server 2012, maar zonder MBO diploma. Dus het is zeker haalbaar! Wel moet je weten te overtuigen dat je potentie hebt.
leendertveenbri schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:58:
Solliciteer eens bij Peak-IT. Daar hebben ze goede voorwaarden vwb opleiding, en je wordt redelijk snel aan een baan geholpen!
Bij Peak zal er waarschijnlijk een aanbod rond de 1700-1800 met VW UP uit komen (gebaseerd op persoonlijke ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Je kunt ook kijken bij de bijna buren van Peak , Happy Customers :) laatste keer dat ik er iets van hoorde zochten zij nog mensen die wel van de schouders er onder houden en zich verder willen ontwikkelen! Kleinere partij maar wel een heel gezellig bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je echt wilt studeren is daar natuurlijk een mouw aan te passen. De mooiste optie is via een werkgever. Als dit niet kan is een avond HBO studie altijd een optie. Dit gaat je inderdaad geld kosten. Je kan gelukkig wel overdag werken. Ook al is het in een andere sector. Er zijn ook in nederland kl*te baantjes die je kan aannemen tegen een redelijk salaris.

Een HBO studie staat nu eenmaal nog goed op je cv... Je kan in 2 jaar tijd een associate degree halen als je wilt. Op je cv kan je dan HBO neerzetten, met associate degree er achter, en specificeren tijdens je gesprek. He, misschien wat minder mooi maar je komt wel binnen.

Persoonlijk zou ik niet meer zo'n lange studie doen. Ondanks het papiertje veel waarde heeft vind ik wat je leert in een relatief lange tijd niet echt heel spannend (let op: ik heb wel een hele andere opleiding gedaan). Met korte cursussen heb ik altijd veel meer geleerd. Ik zou zelf dan ook voor een MCSA oid gaan.

Owja, zorg er nu voor dat je vaste lasten zo min mogelijk wordt. Dit geeft je wat vrijheid

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Pluk IT staat niet erg hoog op mn voorkeurenlijst

Verder ben ik echt wel bereid om tot 1,5 uur enkele rit in de auto te zitten (Dus ook naar Antwerpen, ja)

Maar voorlopig heb ik even weer wat stof om verder te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je echt goed bent in wat je doet\deed, heb je gewoon veel meer aan een netwerk. Daarnaast verkijken bedrijven zich tegenwoordig makkelijk op een "HBO-er". Legio voorbeelden meegemaakt die goed een boek kunnen interpreteren, maar in de praktijk door het ijs zakken. Verder ook legio voorbeelden van MBO-ers die het net zo ver schoppen, alleen gaat het om de "kans".

Zelf een aantal keer iemand uit mijn "netwerk" in contact gebracht met mijn toenmalige werkgevers, allebei aangenomen (ik wist wat ze konden en ik wist wat mijn baas zocht destijds). Beide een baan opgeleverd en vervolgens vanuit daar weer verder gaan kijken om hogerop te raken.

Meest recent toevallig mijn broer in contact gebracht voor een functie waarvan ik wist dat hij prima geschikt was, maar waarbij ik ook wist dat HR hem niet zou selecteren (specifieke ervaring mistte). Uiteindelijk was hij de eerste keus geworden (uit een reeks mensen die deels hun sporen binnen die branche al verdiend hadden) en is hij binnenkort collega.

Genoemde gevallen (zeker de laatste) waren anders zeer waarschijnlijk op de grote stapel belandt en niet op gesprek geweest.

Probeer dan ook bij je ex collega eens te kijken of hun (mogelijke collega's die via andere detacheerders werkten) iets voor je kunnen betekenen. Het gaat makkelijker om een nieuwe baan te vinden vaak vanuit een baan. Verder is een deeltijd studie ernaast nooit weg.

[ Voor 10% gewijzigd door fredkroket op 30-08-2014 10:51 ]

• D_Jeff
Beste mensen,

Dank voor alle input en moeite.
Ik kan binnenkort een mooie krabbel onder een contract zetten met mooie vooruitzichten :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

D_Jeff schreef op woensdag 10 september 2014 @ 13:47:
Beste mensen,

Ik kan binnenkort een mooie krabbel onder een contract zetten met mooie vooruitzichten :)
Daar is een topic voor :+ Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:58
Beste mensen,

Fijn om terug te lezen. Uiteindelijk heeft het maar twee weken geduurd tussen TS en nu :)

• D_Jeff
Inderdaad en het Topic is erg waardevol voor me geweest :)

@ Garriej: XD

• Frozenhands
  • Laatst online: 07-11-2024
Beste mensen,

Fijn om te horen dat je op zo'n korte termijn een nieuwe baan hebt weten te vinden, proficiat! _/-\o_

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:10

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd naar de functie/baan.

Je hoeft natuurlijk het bedrijf niet te noemen, maar het geeft meer duidelijkheid over de uitkomst, en geeft informatie/hoop voor andere mensen in een zelfde situatie.

War is the only proper school of the surgeon.

• D_Jeff
@SerealKiller: Dat mag je zeker weten :)

Ik ga aan de slag bij een Frans IT bedrijf dat "all in IT oplossingen" aanbied en detachering doen ze ook.
De interne rol heet Support Medewerker en er wordt van mij verwacht dat ik doorgroei naar Senior Systeembeheerder. Het is voor mij indirect een stapje terug, maar wel 1 waarvan ik zeker weet waar ik iets aan heb :)

En tips heb ik zeker ook. Net als met daten, is voorbereiding het halve ! werk.

Voor je actie onderneemt:
- Zorg dat je CV up-to-date is en gecheckt door minimaal 2 personen. Meerdere ogen zien meer dan jij alleen en fouten zijn duur.

- Ik wist van te voren wat ik wil bereiken (welke functies, hoe ik dat ongeveer wil bereiken) en wat ik daar maandelijks voor terug wil zien. Als je dit weet, sta je sterker in de gesprekken.

- Ken je markt. Ambitie hebben is mooi, maar als je realistisch blijft, kom je geloofwaardiger over.
Dit houdt dus ook in dat je eventueel bereid moet zijn om 1 stap (in functie) terug te doen. Als je dat namelijk zelf al aangeeft en gelijk erbij zegt dat je uiteindelijk 2 stappen verder wil, helpt dat.

- Voor een startende IT-er geld: Zorg dat je een beknopte motivatie hebt van ongeveer 2 alinea's.
Ik ben zelf iemand die mondeling sterker is en dus liever een aantal bedrijven telefonisch benader. Een aantal bedrijven wil dat je dan toch een motivatie naar hun opstuurt.

- Personen die in de Sales / IT werken of gaan werken: LINKEDIN. Zorg dat je een profiel hebt en dat deze netjes bijgewerkt is. Het is feitelijk je digitale CV en door LinkedIn ben ik aan mn volgende baan gekomen.
Dat houdt in dat je beknopt vermeld wat je op een opleiding gedaan, welke vak certificaten behaald zijn en welke werkzaamheden gedaan zijn bij vorige werkgevers, inclusief stages.

- Blijf jezelf :)
Bekijk van te voren even wat voor soort bedrijf het is. Zelf ben ik van mening dat de minimale dresscode Polo + nette schoenen (bijv. zwarte Ecco instappers) is, maar ik probeer te voorkomen dat ik "over dressed" ben. Dat geeft het bedrijf een verkeerd beeld van jou en kan zelfs een reden van afwijzing zijn.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

En als laatste toptip:
Dat betekend
Doe even een grammar check bij alles wat je wegstuurt!

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• D_Jeff
Sharp :)

Aangepast

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:03
En ik mis nog 4 keer de letter "t"....
Zonder grammar check, 't zit tussen m'n oren. En ik bedoel er niets mee, ik wil niet zeiken.
Misschien vindt iemand het wel leuk om ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Back to the point:

Ik vraag me of iemand zich ooit wel eens geschaamd heeft op het moment dat ie werkloos werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Naar mijn mening hoef je je niet te schamen als je werkloos bent. (maar wel als iemand dat langdurig is) Wat me opvalt is dat er een aantal mensen is die de schuld aan zo ongeveer iedereen geeft behalve aan zichzelf, en ik het het idee dat die groep moeilijk aan een baan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben zelf nog nooit werkeloos geweest omdat ik in de ICT zit en nog niet het salaris van 2200-2500 euro bereikt heb :+ ben jong , goedkoop en heb een bak ervaring dus een heleboel bedrijven staan wel te springen om jongens zoals mij. Mijn vriendinnetje heb ik wel werkeloos zien raken en daar was wat mij betreft ook geen schaamte bij. Haar contract werd niet verlengd omdat het bedrijf geen geld had , ze hadden haar graag gehouden als ze het konden betalen. Dat is al heel anders werkeloos raken dan wanneer het je eigen niet presteren is.

Overigens , gefeliciteerd TS! Klinkt als een goede baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 20:10

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Tja.. Je hebt werkloos en werkloos, zowel kort als langdurig zitten er meestal 2 kanten aan het verhaal. In mijn geval ben ik 8 maanden werkloos geweest, tijdens het schrijven van mijn thesis.

2 dagen voor het verloop van mijn contract bij een bedrijf belde ze tijdens werktijd op dat ik vanaf overmorgen niet meer terug kon komen. Ik was wel al ingepland voor de 3 maanden daarna (vandaar dat ik er vanuit ging dat ik gewoon werk bleef houden). Mijn fout, en niet netjes van het bedrijf.

Maar daarna, werkloos en student. Ik heb me daarna suf gesolliciteerd, maar het probleem is/was dat zodra ik mijn studie af zou hebben, ik toch weg zou zijn. Ook voor tijdelijke jobs werd ik afgewezen omdat ik onder mijn niveau zou werken, en niet goed zou passen..

Nu klaar met thesis en aanbod gekregen voor een consultancy functie bij een toonaangevend IT bedrijf, maar de weg erheen is wel moeizaam geweest.

Wat ik dus met deze wall of text wil zeggen is dat er werkloosheid is, en verwijtbaar werkloos. Met andere woorden, wel willen maar niet aangenomen worden door redenen waar JIJ op dat moment niks aan kan doen, of afgewezen worden omdat je gewoon liever niets doet, en werkgevers dat zien.

Ik denk dat bij mensen die wel willen er eerder een schaamtegevoel ontstaat (eigenlijk onterecht) dan bij de verwijtbare werklozen

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Megajr schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:31:
Ik ben zelf nog nooit werkeloos geweest omdat ik in de ICT zit en nog niet het salaris van 2200-2500 euro bereikt heb :+ ben jong , goedkoop en heb een bak ervaring dus een heleboel bedrijven staan wel te springen om jongens zoals mij.
[..]

Overigens , gefeliciteerd TS! Klinkt als een goede baan :)
Dank :)

Dat salaris ga ik ook niet krijgen :P
Maar de vooruitzichten, met name de mogelijkheden, zijn erg mooi.

@SerealKiller: Mooi gesproken!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:56

MrN

SerealKiller schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:59:
Tja.. Je hebt werkloos en werkloos, zowel kort als langdurig zitten er meestal 2 kanten aan het verhaal. In mijn geval ben ik 8 maanden werkloos geweest, tijdens het schrijven van mijn thesis.

2 dagen voor het verloop van mijn contract bij een bedrijf belde ze tijdens werktijd op dat ik vanaf overmorgen niet meer terug kon komen. Ik was wel al ingepland voor de 3 maanden daarna (vandaar dat ik er vanuit ging dat ik gewoon werk bleef houden). Mijn fout, en niet netjes van het bedrijf.

Maar daarna, werkloos en student. Ik heb me daarna suf gesolliciteerd, maar het probleem is/was dat zodra ik mijn studie af zou hebben, ik toch weg zou zijn. Ook voor tijdelijke jobs werd ik afgewezen omdat ik onder mijn niveau zou werken, en niet goed zou passen..

Nu klaar met thesis en aanbod gekregen voor een consultancy functie bij een toonaangevend IT bedrijf, maar de weg erheen is wel moeizaam geweest.

Wat ik dus met deze wall of text wil zeggen is dat er werkloosheid is, en verwijtbaar werkloos. Met andere woorden, wel willen maar niet aangenomen worden door redenen waar JIJ op dat moment niks aan kan doen, of afgewezen worden omdat je gewoon liever niets doet, en werkgevers dat zien.

Ik denk dat bij mensen die wel willen er eerder een schaamtegevoel ontstaat (eigenlijk onterecht) dan bij de verwijtbare werklozen
Wijs gesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Even een schop:

Ik zag iemand had neergezet "accepteer" niet het eerste de beste, daar krijg je spijt van.

Ik heb 1 maand proeftijd gehad bij de werkgever in kwestie en beide partijen zijn tot de conclusie gekomen dat het momenteel niet gaat werken.

Zelf was ik ontevreden met de werkzaamheden en toekomstperspectief op de korte termijn, de werkgever twijfelde vanwege de ongeïnteresseerde houding die daar uit voort kwam.

Ik heb dit ook aangegeven naar mijn leidinggevende en heb de leidinggevende ook vertelt dat ik van mening ben nog niet klaar te zijn voor het bedrijf. Mijn toegevoegde waarde zal pas komen zodra ik een specialist ben met meer ervaring. Men houdt wel de deur open voor in de latere toekomst (zeg +/-3 jaar verder).

Tot het moment van schrijven heb ik nog geen spijt van de breuk en ben ik weer op zoek.

Pagina: 1