AdBlock Whitelist

Pagina: 1
Acties:

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Nadat ik op andere websites helemaal gek werd van een reclame voor een film waarbij er een tornado over je hele scherm verschijnt. Heb ik besloten AdBlock te installeren :)

Nu had ik al begrepen dat ik vervolgens Tweakers moet whitelisten om er voor te zorgen dat jullie ook aan mij centjes verdienen. Zo gezegd, zo gedaan.

Echter kwam ik erachter dat ik ook gathering.tweakers.net moest whitelisten, omdat ik daar ook de melding kreeg dat ik een AdBlocker gebruik.

Als ik nu naar, bijvoorbeeld, vraag en aanbod ga krijg ik, ondanks dat ik http://tweakers.net en www.tweakers.net in de whitelist heb gezet, nog steeds die melding.

Goed kijkend naar de url zie ik dat ik http:// weg moet halen en enkel tweakers.net moet invullen in mijn whitelist.

Wellicht is het een handig idee om in de melding een link te zetten hoe je tweakers moet whitelisten? Of welke url's je moet toevoegen.

Zo ziet mijn whitelist voor tweakers er uit:

code:
1
2
3
4
@@tweakers.net$document
@@http://www.tweakers.net$document
@@http://gathering.tweakers.net/$document
@@|http://tweakers.net/|$document

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
www.tweakers.net gebruiken wij niet, dus die hoef je ook niet te whitelisten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

crisp

Devver

Pixelated

Het verschilt per adblocker hoe je Tweakers kan whitelisten, en volgens mij kan je in ABP gewoon op 'Disable on tweakers.net' klikken (en op het forum 'Disable on gathering.tweakers.net') toch?

Intentionally left blank

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:53

Fiber

Beaches are for storming.

Een ingebouwde 'White List-knop' in de melding die op Tweakers verschijnt zal wel te lastig zijn om te maken...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fiber schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:01:
Een ingebouwde 'White List-knop' in de melding die op Tweakers verschijnt zal wel te lastig zijn om te maken...?
Dat is technisch simpelweg niet mogelijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

crisp schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:03:
[...]

Dat is technisch simpelweg niet mogelijk...
Ik hoop dat je dat vooral heel goed aan jezelf kunt uitleggen ;)

Het zou nml wel handig zijn.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_Thanatos_ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:00:
[...]

Ik hoop dat je dat vooral heel goed aan jezelf kunt uitleggen ;)

Het zou nml wel handig zijn.
Dat kan crisp makkelijk aan zichzelf uitleggen, het kan gewoon niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
gewoon *.tweakers.net whitelisten en je probleem is opgelost kan je adblocker daar niet mee overweg dan zou ik een andere zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
_David_ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:40:
[...]

Dat kan crisp makkelijk aan zichzelf uitleggen, het kan gewoon niet.
Waarom niet? Je kunt een abp:subscribe link geven die linkt naar een lijst met alleen die whitelistregels. Dat maakt het voor ABP-gebruikers al een stuk makkelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door GlowMouse op 03-09-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

GlowMouse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:11:
[...]

Waarom niet? Je kunt een abp:subscribe link geven die linkt naar een lijst met alleen die whitelistregels. Dat maakt het voor ABP-gebruikers al een stuk makkelijker.
En wat dan voor alle andere extensions die mensen gebruiken? Disconnectme, ghostery, etc

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ABP is denk ik grofweg in de helft van de gevallen verantwoordelijk voor de blokkade. Wij kunnen echter niet precies bepalen wat de veroorzaker is. Een link specifiek voor ABP zal voor de helft van de blockers dus niet gaan werken.

Het idee om ergens te linken naar whitelistregels voor ABP is echter wel een goede, maar dat zou ik dan ergens anders doen dan in de notificatie omdat we nu eenmaal niet weten of ABP gebruikt wordt, en we anders een niet-werkende link zouden aanbieden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Je kunt in de melding een dummy-div stoppen die door een element-hiding regel wordt verborgen. Door de visible-property te testen, kun je ABP-gebruikers vrij nauwkeurig detecteren. Er zijn niet zoveel gangbare browserextensies die div's verbergen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

GlowMouse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 22:57:
Je kunt in de melding een dummy-div stoppen die door een element-hiding regel wordt verborgen. Door de visible-property te testen, kun je ABP-gebruikers vrij nauwkeurig detecteren. Er zijn niet zoveel gangbare browserextensies die div's verbergen.
I know ;) (totdat ABP dergelijke detectie natuurlijk ook dwars gaat zitten)

Intentionally left blank

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_David_ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:13:
En wat dan voor alle andere extensions die mensen gebruiken? Disconnectme, ghostery, etc
En het is ook niet ongebruikelijk dat ze meerdere van dergelijke tools gebruiken... Het zou iig niet de eerste keer zijn als ik van iemand zie zeggen als "Ik wil jullie best in Adblock whitelisten, maar ik ga niet doubleclick in ghostery deblokkeren!"

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

GlowMouse schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:11:
Ik doelde meer op iets generieks. Gewoon een lijstje domeinen dat gewhitelist moet worden ofzo. Dat kun je meestal in die tools wel ergens invullen.
_David_ schreef op woensdag 03 september 2014 @ 01:13:
FYI: Ghostery blokkeert alleen spyware zoals like-knoppen en externe libraries. Geen ads.

[ Voor 25% gewijzigd door _Thanatos_ op 04-09-2014 20:49 ]

日本!🎌

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_Thanatos_ schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:48:
FYI: Ghostery blokkeert alleen spyware zoals like-knoppen en externe libraries. Geen ads.
Als je met ghostery doubleclick of soortgelijke domeinen blokkeert (wat vrij veel mensen doen), dan blokkeer je toch echt advertenties hoor. En het heeft ook gewoon een eigen categorie bij de 'trackers'.

En hoewel je wellicht van mening bent dat je de trackers blokkeert, blokkeer je uiteindelijk dan natuurlijk ook de advertenties zelf ;)

• GlowMouse
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:30:
[...]

I know ;) (totdat ABP dergelijke detectie natuurlijk ook dwars gaat zitten)
De gedachte is dat ABP alleen advertenties blokkeert. Vriendelijke meldingen over adblockers worden daarom nooit toegevoegd aan de populaire filterlijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

ACM schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:56:
[...]

Als je met ghostery doubleclick of soortgelijke domeinen blokkeert (wat vrij veel mensen doen), dan blokkeer je toch echt advertenties hoor. En het heeft ook gewoon een eigen categorie bij de 'trackers'.

En hoewel je wellicht van mening bent dat je de trackers blokkeert, blokkeer je uiteindelijk dan natuurlijk ook de advertenties zelf ;)
Sja, dan moet je advertenties maar niet op een manier implementeren dat het mijn privacy schaadt. Ik wil best tegen wat lelijke gekleurde balken aankijken (als jullie daar nou geld mee verdienen...:?) maar ik wil niet dat dergelijke derde partijen dingen over mij gaan verzamelen. Er bestaat geen opt-out, dus dan maar blokkeren. En het is T.net's keuze geweest hiermee in zee te gaan, dus niet mijn probleem, plat gezegd.

Aders gezegd: wat ik kan doen om mijn privacy te beschermen, dat doe ik. Dat is toch niet zo raar? Ghostery blijft dus aan.

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 06-09-2014 23:19 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

_Thanatos_ schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:17:
[...]

Sja, dan moet je advertenties maar niet op een manier implementeren dat het mijn privacy schaadt. Ik wil best tegen wat lelijke gekleurde balken aankijken (als jullie daar nou geld mee verdienen...:?) maar ik wil niet dat dergelijke derde partijen dingen over mij gaan verzamelen. Er bestaat geen opt-out, dus dan maar blokkeren. En het is T.net's keuze geweest hiermee in zee te gaan, dus niet mijn probleem, plat gezegd.

Aders gezegd: wat ik kan doen om mijn privacy te beschermen, dat doe ik. Dat is toch niet zo raar? Ghostery blijft dus aan.
Jawel, een abonnement kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
  • Laatst online: 04-10 16:34
Dus dan maar geen tweakers.net meer? Mensen worden gewoon doodziek van Ads.. ook een reden om geen TV meer te kijken.

Heel simpel geen gehoor geven, tweakers zoekt maar een nieuw verdien model, anders staat er wel weer een andere site op zonder te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

_Thanatos_ schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:17:
[...]

Prima. Maar klaag jij dan ook niet over balkjes en meldingen. ;)
miccamw2 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:43:
Heel simpel geen gehoor geven, tweakers zoekt maar een nieuw verdien model, anders staat er wel weer een andere site op zonder te hoeven betalen.
:w

[ Voor 29% gewijzigd door NMe op 16-09-2014 14:47 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

miccamw2 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 14:43:
Dus dan maar geen tweakers.net meer? Mensen worden gewoon doodziek van Ads.. ook een reden om geen TV meer te kijken.

Succes met het zoeken van een site die het prima vindt als je advertenties blokkeert en verder nergens voor betaalt. Dat er een andere site opstaat die geen inkomsten nodig heeft lijkt me 0% kans hebben. Overigens is hier al een hele discussie over geweest (Adblockers & Tweakers).

[ Voor 5% gewijzigd door Migrator op 16-09-2014 14:53 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
Dan neem ik liever een abonnementje van een paar euro om het verder uit te leggen. (zoals nieuwsgroepen, betalen voor een stukje service etc)

Je moet in een business strategie gewoon verwachten dat mensen een hekel hebben aan ads en een vraag of ik m'n adblocker wil verwijderen is simpelweg beantwoord met het wegklikken van de betreffende banner oftewel "nee"

Waar word ik donateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miccamw2
Het is dat ik een random reader nodig heb met m'n CC, maar vanaf vanavond ben ik geabonneerd lid :D voor die 1,25 per maand hoor je mij niet klagen..

Kan ik dan wel m'n adblock laten draaien of blijf ik dan last hebben van die banner? (dus zou ik alsnog moeten whitelisten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

miccamw2 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:57:
Het is dat ik een random reader nodig heb met m'n CC, maar vanaf vanavond ben ik geabonneerd lid :D voor die 1,25 per maand hoor je mij niet klagen..

Kan ik dan wel m'n adblock laten draaien of blijf ik dan last hebben van die banner? (dus zou ik alsnog moeten whitelisten?)
Je kan je adblock dan rustig laten draaien ja ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01

Je adblock kun je dan prima laten draaien al is het in principe niet nodig. Indien je een abbo hebt wordt er namelijk niets van advertising ingeladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@hierboven: Waarom bij [bug] .actie's adblocker warning met abo wel dan? ;)
Althans, wel de melding, geen idee of er daadwerkelijk op de achtergrond nog wat geladen wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 16-09-2014 16:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:28:
@hierboven: Waarom bij [bug] .actie's adblocker warning met abo wel dan? ;)
Althans, wel de melding, geen idee of er daadwerkelijk op de achtergrond nog wat geladen wordt.
Actie-pagina's zijn per definitie al een soort advertorials; daar worden banners dus niet uitgesloten.

zie crisp in "[bug] .actie's adblocker warning met abo"

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 16-09-2014 16:41 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je mag doen wat je zelf wil, maar ik zou in je AdBlocker wel Tweakers whitelisten. Als je banners uitzet krijg je geen banners geserveerd dus valt er niks te blokkeren. En dan is het zomaar mogelijk dat je pagina er raar uitziet omdat het wat false positives blokkeert. In dat geval kun je overigens Ghostery wel gewoon laten draaien, dat zal je layout niet verkloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar Ghostery (en NoScript) triggered wel die adblock melding, zie de vele comments in "Adblocker gedetecteerd!" , die heb ik helemaal niet?!

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet als je een abo hebt AFAIK.

Pagina: 1