Storingen internetbankieren Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:20
nieuws: ING kampt met storing internetbankieren - update 2

Waarom is dit nieuwswaardig? Elke internetdienst kan wel eens met een storing kampen. Ik vind niet dat dit nieuwsbericht thuishoort op Tweakers zolang er niets grootschaligs aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Dat mag je vinden uiteraard :) Wij maken echter afwegingen op basis van onder meer eerdere storingen en het feit dat we dit dus (soms) wel nieuwswaardig genoeg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 20:53

arnoudwokke

Redacteur
Bankenstoringen zijn - in tegenstelling tot bijvoorbeeld een storing op Mijnfavorietesitevoorkattenplaatjes.nl - in potentie verstoringen met verstrekkende gevolgen. Als ING een storing heeft, kunnen miljoenen mensen en bedrijven niet betalen of betalingen ontvangen. Als storingen aanhouden, heeft dat dus grote financiële en maatschappelijke gevolgen voor zowel mensen als bedrijven. Daarom vinden wij bankenstoringen eerder nieuws dan storingen bij willekeurige sites of diensten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat snap ik, maar in dit geval is het een kleine storing. Bovendien is 12 minuten na het plaatsen van het artikel de storing al opgelost, waardoor de meeste mensen het nieuwsbericht "er was een storing, maar die is al opgelost" zullen lezen. Dat vind ik zelf als lezer niet zo interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-06 20:53

arnoudwokke

Redacteur
Tja, we weten niet van tevoren of de storing binnen een kwartier zal zijn opgelost of dat het dagen gaat duren: gezien het track record van ING was de verwachting dat het wel eens een tijd kon duren, zeker omdat ING zelf nog van niets zei te weten toen Joost hen belde. Als we correcte glazen bollen hadden, had de frontpage er heel anders uitgezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
nieuws: ING kampt met landelijke storing Mijn ING - update

Weer zo'n nutteloos nieuwsbericht.

Lekker boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-06 21:57
Dan klik je er niet op. Wat moet de redactie met zo'n opmerking? Er zijn mensen die er wel baat bij hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Er zijn ook mensen die er baat bij hebben het laatste nieuws over Gordon te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, daar heeft niemand baat bij.

Maar even serieus, ik heb ING als bank en ik vind het fijn dat dit bericht er was. Dus dat maakt dat er één Marco tegen is en één Marco (ik heet ook Marco ;)) voor. Streep dat tegen elkaar af en er is niks aan de hand.

[ Voor 77% gewijzigd door Hahn op 21-11-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Dit soort berichten is redelijk nutteloos sinds https://allestoringen.nl/ er is.
Maar het is natuurlijk wel een makkelijk en gratis nieuwsbericht op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:58:
Er zijn ook mensen die er baat bij hebben het laatste nieuws over Gordon te weten.
Dat is niet tech gerelateerd, internetbankieren wel. Misschien als de website van Gorden een DDOS krijgt dat het voorbij komt...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Fietsbel schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:02:
[...]

Dat is niet tech gerelateerd, internetbankieren wel. Misschien als de website van Gorden een DDOS krijgt dat het voorbij komt...
Ik vind het niet relevant. Banken hebben wel eens storingen, deal with it. Zolang er niet exceptioneels aan de hand is, is het gewoon business as usual. Daar hoeft geen nieuwsbericht voor aangemaakt te worden imho.

Lees dat artikel door, er staat niets in. Tweakers is geen notificatiedienst. Ik wil nieuws lezen. Dit is pure clickbait, kwantiteit boven kwaliteit. Armzalig niveau. Als je niets te melden hebt, meld dan niets. Ik heb liever dat Tweakers dan een een extra AndroidPolice-artikeltje vertaalt dan dit.

Als je een nieuwsbericht zonder wat tweets van Twitter te halen niet kan vullen, dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat je misschien niets te melden hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door MarcoC op 21-11-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-06 12:18

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:05:
[...]

Ik vind het niet relevant.
Andere mensen wel. Wat wil je nou, dat de FP perfect aansluit op alles wat jij interessant vindt, andere mensen be damned?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
NMe schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:10:
[...]

Andere mensen wel. Wat wil je nou, dat de FP perfect aansluit op alles wat jij interessant vindt, andere mensen be damned?
Neen, dat Tweakers geen armzalige clickbaits plaatst zonder relevante nieuwswaarde. Dit is geen journalistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vind jij. Andere mensen willen dit wel lezen. Wie ben jij om te zeggen dat anderen dit ook niet interessant moeten vinden?

Sowieso: zoek eens op wat "clickbait" betekent. Een titel die de lading dekt is per definitie geen clickbait.

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 21-11-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-06 15:10
MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:05:
[...]

Ik vind het niet relevant. Banken hebben wel eens storingen, deal with it. Zolang er niet exceptioneels aan de hand is, is het gewoon business as usual. Daar hoeft geen nieuwsbericht voor aangemaakt te worden imho.

Lees dat artikel door, er staat niets in. Tweakers is geen notificatiedienst. Ik wil nieuws lezen. Dit is pure clickbait, kwantiteit boven kwaliteit. Armzalig niveau. Als je niets te melden hebt, meld dan niets. Ik heb liever dat Tweakers dan een een extra AndroidPolice-artikeltje vertaalt dan dit.

Als je een nieuwsbericht zonder wat tweets van Twitter te halen niet kan vullen, dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat je misschien niets te melden hebt.
Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste wéten we op het moment van schrijven niet dat er iets
exceptioneels aan de hand is. Dit is geen reden om te wachten met het melden van het nieuws, omdat het anders per definitie zinloos is.

Ten tweede vind ik storingen bij banken sowieso interessant, omdat het betalingsverkeer daardoor komt stil te liggen. Zodra een dergelijke storing lange tijd duurt, worden de gevolgen vanzelf merkbaar voor het bedrijfsleven en consumenten. Dan wil je als nieuwsmedium op z'n minst hebben gemeld wanneer de problemen zijn begonnen.

Ten slotte: wat anderen ook al zeggen, als het je niet boeit dan klik je er niet op. Er staan genoeg andere berichten op de frontpage waar je - denk ik - wel iets mee kunt.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Dat vind ik ja. Wie anders? Echt een belachelijke vraag, ik ben toch de OP? Waarom stel je deze vraag?
Andere mensen willen dit wel lezen. Wie ben jij om te zeggen dat anderen dit ook niet interessant moeten vinden?
Ik vind het niet interessant, maar dat is niet het probleem. Het gaat erom dat het een clickbait is omdat er bijna niets van waarde in het artikel staat. Twee tweets en een referentie aan een onderzoekje wat eerder op Tweakers is geplaatst, poe poe.

Dat vind ik (ja ik) van een erbarmelijk laag niveau.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoC op 21-11-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben het in dit geval toch eens met MarcoC. Lang niet alle storingen worden gemeld door Tweakers.net. Het is volledig arbitrair wanneer het wel gemeld wordt, dus wat is het resultaat? Dat er soms een storing wordt gemeld, maar zonder veel aanvullende informatie. Meestal wordt er echter niets gemeld. Kap gewoon met deze onzin tenzij je er structureel iets mee doet. Dit is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ossebol schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:13:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste wéten we op het moment van schrijven niet dat er iets
exceptioneels aan de hand is. Dit is geen reden om te wachten met het melden van het nieuws, omdat het anders per definitie zinloos is.
Wtf? Lees ik dit serieus? We weten niet zeker of er wat te melden is, maar als er wat te melden valt kunnen we altijd het bericht nog bijwerken? En dan vind je het gek dat ik het van een journalistiek bedenkelijk niveau vind.
Ten tweede vind ik storingen bij banken sowieso interessant, omdat het betalingsverkeer daardoor komt stil te liggen. Zodra een dergelijke storing lange tijd duurt, worden de gevolgen vanzelf merkbaar voor het bedrijfsleven en consumenten. Dan wil je als nieuwsmedium op z'n minst hebben gemeld wanneer de problemen zijn begonnen.
Het is vrijdagavond tien uur. Hoeveel bedrijven verwerken er nu hun betalingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ga jij asjeblieft eens een keer dimmen? Ja, anderen zijn het niet met je eens, maar moet je dan zo onbeschoft gaan doen? Met dat gestampvoet bereik je ook niks.
MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:18:
[...]
Wtf? Lees ik dit serieus? We weten niet zeker of er wat te melden is, maar als er wat te melden valt kunnen we altijd het bericht nog bijwerken? En dan vind je het gek dat ik het van een journalistiek bedenkelijk niveau vind.
Wat hij zegt is dat ze vooraf niet weten of het een storing van 2 uur of van 2 dagen is. Als je een storing die 2 dagen duurt pas meldt nadat alles al een dag dicht is ben je te laat en komen er daar weer klachten over...
Via internetbankieren? Een boel...

[ Voor 68% gewijzigd door NMe op 21-11-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:14:
[...]
Dat vind ik ja. Wie anders? Echt een belachelijke vraag, ik ben toch de OP? Waarom stel je deze vraag?
Er wordt helemaal geen vraag gesteld. Er wordt getracht duidelijk te maken dat het jouw mening is, omdat jij het brengt als een feit. Wat het dus niet is.
Anoniem: 26306 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:15:
Ik ben het in dit geval toch eens met MarcoC. Lang niet alle storingen worden gemeld door Tweakers.net. Het is volledig arbitrair wanneer het wel gemeld wordt, dus wat is het resultaat? Dat er soms een storing wordt gemeld, maar zonder veel aanvullende informatie. Meestal wordt er echter niets gemeld. Kap gewoon met deze onzin tenzij je er structureel iets mee doet. Dit is belachelijk.
Belachelijk, dat Tweakers een storing meldt..?
[...]
Alle bedrijven die diensten aanbieden die ook 's avonds te bestellen/betalen zijn? Wat dus zo'n beetje heel het internet is eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
NMe schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:18:
Ga jij asjeblieft eens een keer dimmen? Ja, anderen zijn het niet met je eens, maar moet je dan zo onbeschoft gaan doen? Met dat gestampvoet bereik je ook niks.
De enige mensen die onbeschoft zijn, zijn jullie. Een klant komt naar jullie toe met een suggestie voor verbeteringen, en jullie schepen de klant af met "dan ga je toch lekker ergens anders heen". Vind ik onbeschoft.

En ik erger me dood aan mensen die zeggen "dat is jouw mening". Goh, uiteraard is het mijn mening. Totaal nutteloze toevoeging waar ik wat fel op reageer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:20:
[...]

De enige mensen die onbeschoft zijn, zijn jullie. Een klant komt naar jullie toe met een suggestie voor verbeteringen, en jullie schepen de klant af met "dan ga je toch lekker ergens anders heen". Vind ik onbeschoft.
Ten eerste heeft niemand van Tweakers dat gezegd. Ten tweede ben je geen klant maar een gebruiker. Ten derde heeft Tweakers geen enkele verplichting om alles te doen wat één individuele gebruiker zegt. En al helemaal niet op dat toontje van jou.
En ik erger me dood aan mensen die zeggen "dat is jouw mening". Goh, uiteraard is het mijn mening. Totaal nutteloze toevoeging waar ik wat fel op reageer ja.
Ik zeg dat wij ons niet hoeven te voegen naar jouw mening. Als jij mening A hebt en een andere gebruiker mening B die daarmee conflicteert, wat verwacht je dan dat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:20:
[...]

Je bent pas een klant als je betaalt ;) En NMe is geen deel van de redactie.
Je zou het ook kunnen opvatten als een hint dat je dingen wat minder als feit zou kunnen brengen. Dan heb je in de toekomst ook minder last van dat soort opmerkingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
NMe schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:22:
[...]

Ten eerste heeft niemand van Tweakers dat gezegd. Ten tweede ben je geen klant maar een gebruiker. Ten derde heeft Tweakers geen enkele verplichting om alles te doen wat één individuele gebruiker zegt. En al helemaal niet op dat toontje van jou.
Zonder gebruikers heeft Tweakers geen inkomsten, en aangezien ik al 11 jaar op Tweakers kom en heel veel gebruik maak van jullie Pricewatch (voornaamste inkomstenbron Tweakers), denk ik de omzet die ik mijn eentje voor Tweakers heb gegenereerd meer dan gemiddeld is. Dus hoezo ben ik geen klant?
[...]

Ik zeg dat wij ons niet hoeven te voegen naar jouw mening. Als jij mening A hebt en een andere gebruiker mening B die daarmee conflicteert, wat verwacht je dan dat er gebeurt?
Dat mijn mening serieus genomen wordt ipv "dan klik je er toch niet op". Lijkt me niet zo ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hahn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:22:
[...]
Je bent pas een klant als je betaalt ;) En NMe is geen deel van de redactie.

[...]
Je zou het ook kunnen opvatten als een hint dat je dingen wat minder als feit zou kunnen brengen. Dan heb je in de toekomst ook minder last van dat soort opmerkingen :)
Nouja, pech gehad. Ik vind het onzinnig om bij elk subjectief oordeel de nadruk erop te leggen dat het een mening is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan kan het voorkomen dat mensen daarover vallen, wat hier ook blijkt :) Ik stoor me er in ieder geval redelijk aan dat je het nogal stellig brengt als 'mij boeit het niet, dus kap er eens mee'.

Overigens ben ik wel met je eens dat dit bericht vrij karig is, meer dan 'er is een storing' is het niet. Daar had wel wat meer diepgang in gemogen van mij.

[ Voor 29% gewijzigd door Hahn op 21-11-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:19:

Belachelijk, dat Tweakers een storing meldt..?
Nee, het is belachelijk dat Tweakers.net heel af en toe een storing meldt, maar meestal niet.
Er zijn bovendien betere bronnen om te raadplegen, zoals ik al zei geeft allestoringen.nl een redelijk goede indicatie of er ergens een storing is, hoe laat dat is begonnen en of het nog ongoing is.

Dat maakt Tweakers.net dus een onbetrouwbare bron van informatie. Van alle keren dat er een storing is bij een bank, is het onwaarschijnlijk dat er op Tweakers.net een artikel over staat. De informatie die er in dit geval staat is erg summier.

Dit heeft echt geen enkel niveau. Het is weinig meer dan een retweet en is wat mij betreft niet frontpagewaardig.
Af en toe een artikel over statistieken die bijvoorbeeld per maand of kwartaal verzameld zijn kan wel nuttig zijn en veel informatie geven doordat bijvoorbeeld statistieken op een handige manier bij elkaar zijn geraapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
100% eens met Cheatah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]

[...]
Wat een vervelio ben je zeg.

Je hebt al een keer antwoord gekregen op je vraag, er komen gezien de reputatie van de ing nog wel 30 berichten. ga je dan elke kaar dit topic kicken ?

Ik vind 95% van de posts niet nieuwswaardig. Maar ga ik daar over zeuren, nee!

Ik liep vanmiddag door de stad. Een agent in burger rende langs, en leende op vertoon van en pasje een fiets van een man. Die vroouw die er naast liep vertrouwde het niet, en liep die kerel de hele tijd (ik liep er achter aan zijn kop te zeiken, ook na het zeggen van nou dan is het jouw probleem als het geld kost. ze kon haar mond gewoon niet houden ook al was de discussie technisch voorbij. Arme man ik had medelijden met hem.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:25:
[...]

Dat mijn mening serieus genomen wordt ipv "dan klik je er toch niet op". Lijkt me niet zo ingewikkeld.
Als iemand het niet eens is met jouw mening wil dat niet zeggen dat je mening niet serieus genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
NMe schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:44:
[...]

Als iemand het niet eens is met jouw mening wil dat niet zeggen dat je mening niet serieus genomen wordt.
Dat klopt. Ik vind het ook geen probleem als mensen het niet met mij eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MarcoC schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:48:
[...]
Dat klopt. Ik vind het ook geen probleem als mensen het niet met mij eens zijn.
Wat is dan het nut van dit topic kicken? Met een tamelijk nutteloze rant (nul onderbouwing, en negatieve toon)
Weer zo'n nutteloos nieuwsbericht.
Lekker boeiend.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:04

rob_erwt

What does this button do?

Weer zo'n nutteloze reactie.

Lekker boeiend.

see what I did there?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

Ossebol schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:13:
[...] Ten eerste wéten we op het moment van schrijven niet dat er iets
exceptioneels aan de hand is. Dit is geen reden om te wachten met het melden van het nieuws, omdat het anders per definitie zinloos is. (...)
Weet niet of ik dat helemaal met je eens ben :) . Als de storing van betalingsverkeer an sich (elke storing dus) nieuwswaarde heeft, dan zou ik bij elke storing van ING/ABN/Rabo een nieuwsbericht verwachten. Als het gaat om het patroon van storingen gaat dan zo ik eens in de zoveel tijd een nieuwsbericht verwachten in de trant van "ING kampt voor de derde keer in een maand met storing". Als het gaat om een exceptionele storing zou ik een nieuwsbericht verwachten in de trant van "ING kampt al 24 uur met storing".

En eerlijk gezegd vind ik zelf een enkele storing van korte tijd niet iets heel opvallends. Als het langer duurt, dan zeker. En ik denk niet dat het erg is om pas na, bijv een dag een nieuwsbericht komt. Nu zat er tussen het nieuwsbericht en oplossing 30 minuten.

Maargoed, ik heb natuurlijk niet echt lást van dit nieuwsbericht. Ik kan me alleen voorstellen dat je de redactionele capaciteit beter voor iets anders in kan zetten.

Niet dat ik het met de toon binnen dit topic eens ben overigens.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JHS schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:46:
[...]

En eerlijk gezegd vind ik zelf een enkele storing van korte tijd niet iets heel opvallends. Als het langer duurt, dan zeker. En ik denk niet dat het erg is om pas na, bijv een dag een nieuwsbericht komt. Nu zat er tussen het nieuwsbericht en oplossing 30 minuten.
Tenzij iemand een werkende glazen bol voor de redactie heeft kan dat natuurlijk geen argument zijn. Dat kan namelijk ook gebeuren als je zo'n storing een dag laat liggen en er pas na 24 uur over bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

NMe schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 13:43:
[...] Tenzij iemand een werkende glazen bol voor de redactie heeft kan dat natuurlijk geen argument zijn. Dat kan namelijk ook gebeuren als je zo'n storing een dag laat liggen en er pas na 24 uur over bericht.
Waarom is dat in dat geval erg :)? Als je het lang zijn van een storing als nieuws beschouwt is het pas na 24 uur nieuwswaardig en blijft het nieuwswaardig, ook als het na 30 mins is opgelost. Als je elke storing als nieuwswaardig beschouwt, dan maakt die 30 mins niet uit inderdaad - maar dan zou ik wat meer nieuwsberichten verwachten ;). Als je, zoals ik hierboven las, bericht omdat het exceptioneel zou kúnnen worden, dan is die 30 minuten onhandig.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Als ik een vergelijking mag trekken, er staat ook geen nieuwsbericht op nu.nl voor elke file. Alleen als er iets bijzonders aan de hand is (verkeersinfarct, zwaar ongeluk, zwanen op de weg).

Mijn punt blijft: als je in het nieuwsbericht zelf niet meer dan twee regels weet te schrijven als aanvulling op de titel, dan moet je jezelf afvragen of je wel daadwerkelijk nieuws aan het melden bent. Het lijkt me niet de ambitie van Tweakers om allestoringen.nl van de troon te steken.

De reden waarom ik hierover door blijf gaan is omdat er weinig tot geen argumenten in dit topic geuit worden waarom het wél nieuws zou zijn. Dat het bericht views trekt is geen argument. Als je een random nieuwsbericht over Zwarte Piet of IS neerzet zal je ook 20.000 views hebben.
rob_erwt schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 08:09:
[...]

Weer zo'n nutteloze reactie.

Lekker boeiend.

see what I did there?
Not really.

[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 23-11-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 10:22

TradeMarkNL

Videoproducer
Het is heel simpel: de redactie vond het nieuwswaardig, daarom staat het er. Dat jij je daar niet bij kan neerleggen is een ander verhaal. Ik kan wel begrijpen dat het bericht wordt geplaatst. Stel je voor dat er om de haverklap een storing zou zijn bij ING en er bericht nooit iemand over, niemand die de problemen aan de kaak stelt, die techneuten daar laat weten dat ze er een potje van maken. Lijkt mij niet de bedoeling. En die vergelijking met allestoringen.nl word ik ook een beetje moe van: dan zouden we ook geen Apple-nieuws mogen brengen volgens jou omdat iculture.nl bestaat?

Het aantal keer dat er een storing is, hoeft bovendien geen rol te spelen. Je leest ook af en toe in de media dat rebellen weer eens een huis hebben opgeblazen in het Midden-Oosten. Moet je dat dan ook niet melden? Omdat het aan de orde van de dag is? Wat een onzin. Het gaat om een negatieve ontwikkeling waar geen einde aan lijkt te komen en aangezien miljoenen mensen (in het geval van ING) er last van hebben, is dat voldoende reden om er over te berichten. Ik zou me er maar bij neerleggen.

[ Voor 9% gewijzigd door TradeMarkNL op 23-11-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TradeMarkNL schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:24:
Het is heel simpel: de redactie vond het nieuwswaardig, daarom staat het er. Dat jij je daar niet bij kan neerleggen is een ander verhaal. Ik kan wel begrijpen dat het bericht wordt geplaatst.
Stel je voor dat er om de haverklap een storing zou zijn bij ING en er bericht nooit iemand over, niemand die de problemen aan de kaak stelt, die techneuten daar laat weten dat ze er een potje van maken. Lijkt mij niet de bedoeling.
En die vergelijking met allestoringen.nl word ik ook een beetje moe van: dan zouden we ook geen Apple-nieuws mogen brengen volgens jou omdat iculture.nl bestaat?
Er wordt niet gezegd dat je geen nieuws mag brengen. Er wordt niet gezegd dat je geen storingen mag melden. Er wordt iets gezegd over de frequentie waarmee het gebeurt (vaker niet dan wel) en de kwaliteit van de berichtgeving.
Het aantal keer dat er een storing is, hoeft bovendien geen rol te spelen. Je leest ook af en toe in de media dat rebellen weer eens een huis hebben opgeblazen in het Midden-Oosten. Moet je dat dan ook niet melden? Omdat het aan de orde van de dag is? Wat een onzin.
Het wordt wel een beetje lachwekkend als je alleen op vrijdag meldt dat er een huis is opgeblazen als het al 3 keer eerder is gebeurd die week, terwijl er toen niets over gemeld werd.
Het gaat om een negatieve ontwikkeling waar geen einde aan lijkt te komen en aangezien miljoenen mensen (in het geval van ING) er last van hebben, is dat voldoende reden om er over te berichten.
Nou, ik zal jou eens vertellen hoe het ging. Iemand op de redactie zag dat er een storing was en plaatste er zo snel mogelijk een berichtje over. Er is niemand structureel bezig met het aan de kaak stellen van de kwaliteit van de online dienstverlening van banken. Dit is gewoon opportunisme. Of er in het geval van een storing een bericht op Tweakers.net staat is compleet arbitrair.

Je praat hier niet tegen idioten, we weten prima hoe de wereld werkt. Het is enorm zwak om je te verstoppen achter de argumentatie dat jullie de wereld op dit gebied willen verbeteren.
Ik zou me er maar bij neerleggen.
En anders wat? Is dit een dreigement?

Dit is een forum waarin om feedback gevraagd wordt. Jullie weten dat feedback niet altijd netjes verpakt wordt. Ondanks dat zit heeft feedback enige waarde. Volgens mij hebben MarcoC en ik voldoende aangegeven wat het probleem volgens ons is.

Je kunt ook gewoon zeggen: "Bedankt voor de feedback" en er vervolgens niet al teveel mee doen. Dat is jullie goed recht. Maar een grote bek teruggeven over de inhoud van de feedback is gestoord. Je kunt best wat zeggen over de vorm waarin die feedback is gegoten. Er zit geen parfum op en er zit geen bosje bloemen bij. Ik vind dat je daar maar tegen moet kunnen als je als redactie om feedback vraagt.

Ik vind dat jullie moeten stoppen met dit soort journalistiek van lage kwaliteit. Dat kun je op meerdere manieren interpreteren. Je zou het kunnen interpreteren als suggestie om de kwaliteit te verhogen. Dat moet dan wel significant zijn, want nu is het echt nagenoeg niks. Je kunt het ook zien als suggestie om dit soort berichtgeving maar niet meer te plaatsen. Vind ik ook prima. En zoals ik al zei heb ik er geen problemen mee om af en toe een overzicht te zien van bijvoorbeeld de storingen van een kwartaal. Dan moet dat natuurlijk wel een beetje compleet zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 23-11-2014 13:59 . Reden: fix quote tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Het wordt wel een beetje lachwekkend als je alleen op vrijdag meldt dat er een huis is opgeblazen als het al 3 keer eerder is gebeurd die week, terwijl er toen niets over gemeld werd.
Maar we melden toch wel vaker storingen van ING? Dus is nu het probleem dat we er te vaak over berichten of te weinig?

Laat me duidelijk zijn: het geven van een grote bek is alles behalve onze bedoeling en alle feedback wordt gewaardeerd. Anders was dit topic er niet :) Maar als op een gegeven moment alle argumenten wel zijn gegeven waarom dit bericht is geplaatst, en mensen blijven doordrammen op hun mening...Het gaat er ook om hoe je iets zegt: ik denk dat met de woorden als "weer zo'n nutteloos nieuwsbericht, lekker boeiend" niet echt een goeie toon zet voor een inhoudelijke discussie.

[ Voor 26% gewijzigd door TradeMarkNL op 23-11-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 26306 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:31:
[...]

Je kunt ook gewoon zeggen: "Bedankt voor de feedback" en er vervolgens niet al teveel mee doen. Dat is jullie goed recht.
Dat is toch precies wat er gebeurde? Wilbert was nota bene de eerste die reageerde en dat meteen al zei, Arnoud ging daar ook nog eens overheen en toch schopte MarcoC het topic nog een keer met exact hetzelfde verhaal. De redactie had ook een loos berichtje à la "Bedankt voor je feedback, we zullen het in overweging nemen" kunnen plaatsen maar daarmee wekken ze verwachtingen die ze niet waar gaan maken wanneer ze het niet met de melder eens zijn. Ik denk dat we allemaal de voorkeur geven aan openheid, en vanaf de eerste reactie zegt Wilbert al dat de redactie een andere mening heeft en dus wél nieuwswaarde ziet in dit soort berichten.

Wat is volgens jou dan de beste manier om te zeggen dat je waardeert dat iemand feedback heeft maar er in dit geval niks mee wil doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Anoniem: 26306 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:31:
[...]

En anders wat? Is dit een dreigement?
Ik vind je echt bijzonder vijandig reageren. Wat hij bedoelt is 'ik zou me er maar bij neerleggen, want we gaan dit niet veranderen'.

offtopic:
Sowieso valt me wel vaker op dat je, sinds je mod-af bent, veel haat en onvrede hebt jegens Tweakers. Vraag ik me af waarom je hier nog komt, want echt leuk lijk je het niet te vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door Hahn op 23-11-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Hahn schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:33:
[...]
Ik vind je echt bijzonder vijandig reageren. Wat hij bedoelt is 'ik zou me er maar bij neerleggen, want we gaan dit niet veranderen'.

offtopic:
Sowieso valt me wel vaker op dat je, sinds je mod-af bent, veel haat en onvrede hebt jegens Tweakers. Vraag ik me af waarom je hier nog komt, want echt leuk lijk je het niet te vinden.
Ik ben blij dat jij me wel begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
arnoudwokke schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:11:
Bankenstoringen zijn - in tegenstelling tot bijvoorbeeld een storing op Mijnfavorietesitevoorkattenplaatjes.nl
Server not found

Firefox can't find the server at www.mijnfavorietesitevoorkattenplaatjes.nl.
offtopic:
Ik was toch even licht teleurgesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahn schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:33:
[...]
Wat hij bedoelde was mij volkomen onduidelijk, vandaar de vraag. Die was aan hem gericht, niet aan jou. Jij kon namelijk helemaal niet weten wat hij bedoelde.
offtopic:
Je reageert niet inhoudelijk, en het interesseert mij niets wat jij ergens van vindt. Kap met het laten ontsporen van dit topic.

Nu hebben we wel weer genoeg offtopic gereageerd. Het is wel genoeg geweest qua afleidingstactieken.

Tl;dr: de berichtgeving is willekeurig en de kwaliteit is laag.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26306 op 23-11-2014 20:07 . Reden: Clipboard fail :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-06 23:03

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik denk dat iedereen behalve jij wel doorhad dat het geen dreigement was.

TL;DR de toon waarop jij hier reageert slaat nergens op.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 09:39
Ik woon in Colombia. 's Avonds 10 uur in Nederland is hier 4 uur 's middags, wanneer ik af en toe nog mijn bankzaken wil regelen.
TradeMarkNL schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:24:Het gaat om een negatieve ontwikkeling waar geen einde aan lijkt te komen en aangezien miljoenen mensen (in het geval van ING) er last van hebben, is dat voldoende reden om er over te berichten. Ik zou me er maar bij neerleggen.
Ik ben erg blij met de berichtgeving en ook in de mate waarin dat gebeurd. Bij elke storing berichten zou vervelend worden. Maar door de berichtgeving ligt er ook een druk op de bank om de problemen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
MIster X schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:41:
[...]
Ik woon in Colombia. 's Avonds 10 uur in Nederland is hier 4 uur 's middags, wanneer ik af en toe nog mijn bankzaken wil regelen.
N=1

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MarcoC schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:22:
[...]
N=1

Dit was wel een antwoord op je vraag, maar hier reageerde je niet op:
Hahn schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:19:
[...]

Alle bedrijven die diensten aanbieden die ook 's avonds te bestellen/betalen zijn? Wat dus zo'n beetje heel het internet is eigenlijk.
En voor het geval je je afvraagt om hoeveel transacties dat gaat: ik werk bij een grote online retailer en alleen daar al gaan er honderden transacties per uur doorheen, ook om 22:00. En laat ING nou één van de grootste banken zijn. Dan heb je het over vele duizenden euro's per uur aan omzet. En dat is één bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hahn schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:46:
[...]

En voor het geval je je afvraagt om hoeveel transacties dat gaat: ik werk bij een grote online retailer en alleen daar al gaan er honderden transacties per uur doorheen, ook om 22:00. En laat ING nou één van de grootste banken zijn. Dan heb je het over vele duizenden euro's per uur aan omzet. En dat is één bedrijf.
N=2, dus dat geldt ook niet :P

Maar ik vind de vraag een beetje onbeleefd eigenlijk... Ik dacht dat we hier op Tweakers zaten, een plek die eigen inzet waardeert ("eist") en niet zomaar "de community" aan het werk zet :?
MarcoC schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:22:

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1