Stel je voor dat er om de haverklap een storing zou zijn bij ING en er bericht nooit iemand over, niemand die de problemen aan de kaak stelt, die techneuten daar laat weten dat ze er een potje van maken. Lijkt mij niet de bedoeling.
En die vergelijking met allestoringen.nl word ik ook een beetje moe van: dan zouden we ook geen Apple-nieuws mogen brengen volgens jou omdat iculture.nl bestaat?
Er wordt niet gezegd dat je geen nieuws mag brengen. Er wordt niet gezegd dat je geen storingen mag melden. Er wordt iets gezegd over de frequentie waarmee het gebeurt (vaker niet dan wel) en de kwaliteit van de berichtgeving.
Het aantal keer dat er een storing is, hoeft bovendien geen rol te spelen. Je leest ook af en toe in de media dat rebellen weer eens een huis hebben opgeblazen in het Midden-Oosten. Moet je dat dan ook niet melden? Omdat het aan de orde van de dag is? Wat een onzin.
Het wordt wel een beetje lachwekkend als je alleen op vrijdag meldt dat er een huis is opgeblazen als het al 3 keer eerder is gebeurd die week, terwijl er toen niets over gemeld werd.
Het gaat om een negatieve ontwikkeling waar geen einde aan lijkt te komen en aangezien miljoenen mensen (in het geval van ING) er last van hebben, is dat voldoende reden om er over te berichten.
Nou, ik zal jou eens vertellen hoe het ging. Iemand op de redactie zag dat er een storing was en plaatste er zo snel mogelijk een berichtje over. Er is niemand structureel bezig met het aan de kaak stellen van de kwaliteit van de online dienstverlening van banken. Dit is gewoon opportunisme. Of er in het geval van een storing een bericht op Tweakers.net staat is compleet arbitrair.
Je praat hier niet tegen idioten, we weten prima hoe de wereld werkt. Het is enorm zwak om je te verstoppen achter de argumentatie dat jullie de wereld op dit gebied willen verbeteren.
Ik zou me er maar bij neerleggen.
En anders wat? Is dit een dreigement?
Dit is een forum waarin om feedback gevraagd wordt. Jullie weten dat feedback niet altijd netjes verpakt wordt. Ondanks dat zit heeft feedback enige waarde. Volgens mij hebben MarcoC en ik voldoende aangegeven wat het probleem volgens ons is.
Je kunt ook gewoon zeggen: "Bedankt voor de feedback" en er vervolgens niet al teveel mee doen. Dat is jullie goed recht. Maar een grote bek teruggeven over de inhoud van de feedback is gestoord. Je kunt best wat zeggen over de vorm waarin die feedback is gegoten. Er zit geen parfum op en er zit geen bosje bloemen bij. Ik vind dat je daar maar tegen moet kunnen als je als redactie om feedback vraagt.
Ik vind dat jullie moeten stoppen met dit soort journalistiek van lage kwaliteit. Dat kun je op meerdere manieren interpreteren. Je zou het kunnen interpreteren als suggestie om de kwaliteit te verhogen. Dat moet dan wel significant zijn, want nu is het echt nagenoeg niks. Je kunt het ook zien als suggestie om dit soort berichtgeving maar niet meer te plaatsen. Vind ik ook prima. En zoals ik al zei heb ik er geen problemen mee om af en toe een overzicht te zien van bijvoorbeeld de storingen van een kwartaal. Dan moet dat natuurlijk wel een beetje compleet zijn.
[
Voor 0% gewijzigd door
Anoniem: 26306 op 23-11-2014 13:59
. Reden: fix quote tag ]