Dag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (als actief lid maar lees al jaren mee) en ik zie zoveel goede posts en adviezen, vandaar dat ik mijn vragen over een htpc project hier ook kwijt wil. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen voorzien van goede adviezen en daar waar ik kan zal ik jullie helpen van mijn kant.
Ok here goes.
Ik wil m'n eerste htpc gaan bouwen gezien ik de toepassing van xbmc icm met met synology nas (8Tb) en domotica controller toch wel gaaf vindt.
Ik zal jullie eerst vertellen wat ik van plan ben met de htpc en daarna mijn wishlist geven.
- uiteraard films (dvd, bluray, 3d bluray) streamen naar de htpc vanaf mn nas via gigabit kabeltje
- muziek afspelen op mijn versterker zonder de tv aan te zetten (sq blaster remote of xbmc app)
- airplay via xbmc
- airprint server
- sqeezebox server (optie)
- rippen van mijn collectie schijfjes zodat die ook digitaal worden
- streamen via internet (youtube, netflix etc)
- internet
- evt nog wat kleinere softwarepakketen
- koppeling optisch naar mijn versterker, hdmi naar de tv natuurlijk
Ik zat te denken aan deze setup
Nu mijn vragen
- is deze setup krachtig genoeg voor nu en in de nabije toekomst?
- weten jullie een mooie manier om de cardreader in te bouwen achter de klep
- weten jullie nog een alternatief voor de case, daar ik de hotswap bays niet nodig heb en daardoor nog platter kan bouwen?
- kan ik een deze htpc in een gesloten kast neerzetten of genegeerd deze teveel warmte om dan goed te functioneren?
- past hier nog een tvkaart met smartcard in voor toekomstige uitbreiding en wat is dan een goede kaart?
- en zeker niet onbelangrijk, weten jullie soms een betere setup voor een dergelijk bedrag
Ik laat me aangenaam verrassen door jullie adviezen en als ik iets terug kan doen dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Ik ben nieuw op dit forum (als actief lid maar lees al jaren mee) en ik zie zoveel goede posts en adviezen, vandaar dat ik mijn vragen over een htpc project hier ook kwijt wil. Ik hoop dan ook dat jullie mij kunnen voorzien van goede adviezen en daar waar ik kan zal ik jullie helpen van mijn kant.
Ok here goes.
Ik wil m'n eerste htpc gaan bouwen gezien ik de toepassing van xbmc icm met met synology nas (8Tb) en domotica controller toch wel gaaf vindt.
Ik zal jullie eerst vertellen wat ik van plan ben met de htpc en daarna mijn wishlist geven.
- uiteraard films (dvd, bluray, 3d bluray) streamen naar de htpc vanaf mn nas via gigabit kabeltje
- muziek afspelen op mijn versterker zonder de tv aan te zetten (sq blaster remote of xbmc app)
- airplay via xbmc
- airprint server
- sqeezebox server (optie)
- rippen van mijn collectie schijfjes zodat die ook digitaal worden
- streamen via internet (youtube, netflix etc)
- internet
- evt nog wat kleinere softwarepakketen
- koppeling optisch naar mijn versterker, hdmi naar de tv natuurlijk
Ik zat te denken aan deze setup
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4130T Boxed | € 108,95 | € 108,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H87M-D3H | € 77,05 | € 77,05 |
| 1 | Silverstone Grandia GD06B | € 116,50 | € 116,50 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64-bit | € 121,45 | € 121,45 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 33,28 | € 33,28 |
| 1 | Noctua NF-S12B ULN, 120mm | € 20,05 | € 20,05 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX316C10FK2/8 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 67,50 | € 67,50 |
| 1 | Seasonic G-Serie 360Watt | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 61,90 | € 61,90 |
| 1 | Akasa AK-ICR-14 USB 3.0 Internal 6-Port Card Reader | € 20,99 | € 20,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 750,67 | |
Nu mijn vragen
- is deze setup krachtig genoeg voor nu en in de nabije toekomst?
- weten jullie een mooie manier om de cardreader in te bouwen achter de klep
- weten jullie nog een alternatief voor de case, daar ik de hotswap bays niet nodig heb en daardoor nog platter kan bouwen?
- kan ik een deze htpc in een gesloten kast neerzetten of genegeerd deze teveel warmte om dan goed te functioneren?
- past hier nog een tvkaart met smartcard in voor toekomstige uitbreiding en wat is dan een goede kaart?
- en zeker niet onbelangrijk, weten jullie soms een betere setup voor een dergelijk bedrag
Ik laat me aangenaam verrassen door jullie adviezen en als ik iets terug kan doen dan hoor ik dat graag natuurlijk.