Toon posts:

Nieuwe zuinigere voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een nieuwe voeding voor mijn desktop. De reden dat ik dit eigenlijk zoek is omdat ik momenteel een voeding heb van 750watt en dit mij eigenlijk te overkill lijkt voor de PC die ik heb. Ik wil min of meer wat energie hierop gaan besparen aangezien ik meer verbruik dan eigenlijk nodig lijkt?

De desktop bestaat uit:

Moederbord: ASRock Extreme4 970
Processor: AMD FX8350
Videokaart: XFX Black Edition AMD 7970HD
Voeding: Corsair CX750
HDD(1): 1x 1TB van het merk Seagate ST31000524AS
HDD(2): 1x 500GB echter zal ik deze gaan vervangen in zeer korte termijn voor een Crucial MX100 256GB.
RAM: 2x 4GB Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9

Ik denk dat dit onderhand wel de belangrijkste dingen zijn om te beslissen over de juiste voeding. Ik weet namelijk niet echt veel meer over mijn PC maar kan het wel een keer nakijken als dit nodig is om te beslissen over de juiste voeding.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik heb niet echt iets van het mag maximaal dit of dat bedrag te zijn maar wil natuurlijk wel waar voor mijn geld!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik heb niet echt voorkeuren aan een speciale merk of type. Alle suggesties zijn altijd welkom!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik gebruik mijn PC voornamelijk nu om te gamen maar zodra school weer begint zal deze voor zowel games als school worden gebruikt. Ik weet niet als het veel uitmaakt als ik nu een groot/klein scherm hebt i.v.b met me voeding.. Ik ben namelijk niet de handigste hier in!!

Alvast bedankt!

UPDATE: 27-8-2014 22:42 - Ik heb eventjes gezocht naar de voeding die ik momenteel heb en het ram geheugen. Ik heb hem ook maar even gelinkt voor eventuele misverstanden te voorkomen. Hopelijk kunnen jullie me wat verder helpen want handig ben ik hier echt niet in haha. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2014 22:44 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Je voeding verbruikt niet teveel: hij pakt alleen het wattage uit de muur die hij op dat moment nodig heeft. Er zijn wel verschillen in efficiëntie en je kunt dan een gold-gecertificeerde voeding nemen, die zijn zuinig te noemen. Dus in principe heb je geen nieuwe voeding nodig.

Wil je toch een nieuwe voeding: Ik zou minimaal 550W nemen, want je videokaart en processor stoken samen behoorlijk wat op (samen tot wel meer dan 400W als je grafisch zware applicaties/games draait). Uit ervaring kan ik een pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular aanraden. Ik heb de 450W variant en die doet het heel goed en tevens is hij goed geprijsd tegenover zijn soortgenoten. Of neem een pricewatch: Cooler Master V650 Semi-Modular zodat je wat meer 'ruimte'/uitbreidmogelijkheden hebt.

[ Voor 66% gewijzigd door JoepD op 26-08-2014 21:05 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:25

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wat is de exacte voeding die je nu hebt?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
@Jorisvdelsen

Ik heb eventjes de desktop opengemaakt om te kijken over welke voeding we het precies hebben. Heb daarnaast ook eventjes de HDD & RAM geheugen erbij gezet al weet ik niet als dat van groot belang is. Ik hoop in ieder geval dat iemand me wat verder op weg kan helpen!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je hebt al een zuinige voeding.
Het kan zuiniger natuurlijk, maar dan geef je 80 euro uit en dat haal je er nooit en te nimmer uit.

Je computer zal nu, op full load pakweg 12,5 cent per uur gebruiken, met een gold voeding kom je misschien op 12,0 cent per uur uit....
In idle of bijna rust zal deze ongeveer 2,0 cent per uur kosten, met de nieuwe voeding zal dat 1,8 cent zijn.

De grootste besparing in je stroomkosten kan je dus beter realiseren door elke dag 2 minuten korter te gamen. Of nog beter, over te stappen op intel want amd zijn toch wel stroomvreters.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm het heeft dus niet echt veel zin om van voeding te veranderen merk ik dus.
Er zal zeker een probleem zijn met mijn moederbord als ik een combinatie wil hebben zoals,

een Intel processor met mijn AMD XFX 7970HD of mijn FX8350 met een Nvidea videokaart?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een 750W voeding verbruikt niet meer dan een 400W voeding. Het gaat er alleen om hoe efficiënt de voeding is. Verder word een voeding minder efficiënt als ie op zijn max werkt. Hierdoor zal een 350W voeding zelfs meer verbruiken dan een 750W voeding.
een Intel processor met mijn AMD XFX 7970HD of mijn FX8350 met een Nvidea videokaart?
Kan je gewoon mixen. Een Intel CPU met AMD videokaart is geen enkel probleem. Een AMD CPU met AMD kaart werkt niet eens beter. Merk en type maakt niets uit.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 27-08-2014 23:19 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zit wel goed met die computer, maar energiezuinig is die niet, zoals elke high-end game bak overigens.
Als je echt over energieverbruik inzit, overweeg dan, zoals ik al zei, enkele minuten korter te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
@PilatuS

Wat zou bij voorbaat beter zijn om te veranderen? De videokaart of de processor?

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 23:49
Je kan er beter een intel processor nemen. De videokaart komt nog wel mee...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:30
Ik weet niet wat je bewogen heeft om ineens zuinigheid prioriteit te geven maar de enige kosten-efficiënte optie is niets doen op het moment.

1) omdat je al een 80Plus brons voeding hebt zal een nieuwe Gold voeding zal maar enkele procenten verbetering geven qua energieverbruik. Je zal het niet merken op je energierekening terwijl je wel gewoon 50~60 voor moet neerleggen.

2) overstappen naar een intel processor voor gaming kost 250~300 euro, heeft wel duidelijke verbetering op het gebied van energieverbruik maar met die kosten verdien je dat niet terug voordat de intel afgeschreven is (doordat de nieuwste games niet meer werken).

De beste optie is gewoon om je huidige systeem te blijven gebruiken totdat de nieuwste games niet meer werken en dán nieuwe hardware te kopen en daarbij te letten op zuinigheid.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1