@garriej,
Ik was bang dat ik het topic een beetje teveel stuurde als ik mijn mening direct zou geven, maar hierbij dan alsnog mijn gedachtengang hierover:
Wij zijn een tijdje op zoek geweest naar een huis en 1 van de dingen die ons altijd tegenstonden was het feit dat je bij het typische rijtjehuis altijd naar een wagenpark voor de deur zit te kijken. Dat is nu eenmaal een gevolg van het tweeverdientijdperk met minstens auto's per gezin en dicht op elkaar gebouwde huizen. (overigens hebben wij maar 1 auto). Ik heb zelf met mijn typische lease-auris ook geen auto waar ik heel de dag naar hoef te kijken..
Dat dit huis op zo'n speelplekje/woonhofje uitkeek was voor ons dus best wel een pré en we hebben dan ook voor dit huis gekozen boven andere huizen in de buurt waar je WEL een eigen parkeerplek hebt.
Nu wonen we er een tijdje en tot een week of 3 geleden stonden er weleens auto's. Maar dat was altijd korte tijd. Bijvoorbeeld als iemand even thuiskwam om binnen korte tijd weer weg te gaan. Of wat ook vaak gebeurt is dat er een werkbus staat van een stucadoor, loodgieter ofzo... Zelf sta ik er zelden, en als ik er al sta is het om mijn auto te wassen of boodschappen uit te laden. Gewoon geparkeerd zonder doel anders dan het parkeren zelf doe ik niet, dan zet ik hem weg op de genoemde parkeerplaats of die weg die naar het westen loopt. Anyways, bovenstaande gevallen heb ik verder niet zoveel moeite mee, ik vind het zelf ook wel fijn dat er daar genoeg ruimte is om even stil te staan. Maar ik vind het zelf niet een parkeerplek voor langere tijd. Ik had overigens al een beetje in de gaten dat er een soort ongeschreven regel was dat "we" daar niet voor lange tijd parkeerden en dat is me later ook nog een keer bevestigd door 1 van de buurvrouwen.. Ik vond het allemaal ook wel prima...
Nu is er echter ineens een buurman opgedoken die blijkbaar in het huis woont bij die grijze Skoda (?). Ik had hem niet eerder gezien, eerst woonde daar een vrouw alleen (die zelf ook een auto heeft). De buurman heeft de plek eigenlijk gewoon opgeëist, anders kan ik het niet benoemen. Hij komt rond 18:00 thuis om de volgende ochtend weer weg te gaan, en in die tijd parkeert hij zijn bus op die plek. En in het weekend staat hij er 24/7, want dan gaan ze met de andere auto op pad.. En inderdaad, ik zei bus, zo'n big ass Mercedes Benz Vito. Mooie werkbus, maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat ik vanuit de keuken altijd tegen de zijkant van die bus aan moet kijken.
Het is een lastige situatie. Voor mij hoeven er ook echt geen bonnen uitgeschreven te worden, dat zou betekenen dat je er nooit meer kan staan. Maar ik vind het ook overdreven om zo'n grote bus (of welke auto dan ook) daar te parkeren als je niet van plan bent om weg te gaan binnen een paar uur. Er is verder ook geen parkeerdruk want er is altijd plek zat op de genoemde parkeerplaats en doorgaande weg.
Ik kan natuurlijk gewoon aanbellen en vragen of hij zijn bus weg wil zetten maar ik ben nieuw hier en wil niet gelijk de boeman spelen. Doel van het topic was ook om eens te peilen of ik zelf zo'n "zeikerd" ben of dat ik enigzins recht van spreken heb

Tevens is het ook geen halszaak ofzo, maar ik vind het wel jammer. Ik zal de overige buren ook weleens voorzichtig peilen, zomaar in het voorbijgaan.