Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor HBO, max €800

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Dag mensen!

Ik ben al een poos op zoek naar een laptop voor school.
Nou zijn de minimale specificaties voor de laptop echt heel erg laag, ik denk dat elke laptop zou voldoen,
maar ik wil dus het meeste waar voor mijn geld, bang for buck! En een laptop waarop ik wel mooi films / series kan kijken en guild wars 2 vloeiend kan spelen op iets van medium.

De laptop moet van mij een i7 hebben, en geen ultra low voltage, een 15,6 inch scherm ( ik denk dat 17,3 iets te groot is voor school...), en ! 1920x1080 resolutie... en het liefst een gtx 850. Ik kan ook iets meer betalen.

Ik kom heel vaak uit bij deze laptop http://tweakers.net/pricewatch/382522/asus-n56jn-cn035h/specificaties/
Vind het alleen een beetje jammer dat het maar 500 gb HDD heeft, en ik weet niet of ik er een SSD bij in kan plaatsen.

De Lenovo Thinkpad Edge E531 (N4I29MH) is ook wel wat, dat lijkt mij echt bang for buck, maar wel weer een oude GPU.

Maarja, ik ben ook gek, ik weet echt niet meer wat ik wil...als ik niet ga gamen, dan kan ik makkelijk deze lenovo nemen, maarja, ik wil wel Guild Wars 2 kunnen spelen, hoeft dan weer niet ultra, wel vloeiend.

Pleasee help ! Ik schrijf deze post uit wanhoop, weet echt geen raad meer ! Buhuuhu.... ;w

Bedankt voor het lezen en het nemen van de tijd.

Verwijderd

Hallo! Ik heb het zelfde probleem:D
Nu heb ik heel veel op internet gezocht/ gekeken naar wat ik een goede laptop vind.
Er is mij verteld dat ik voor alleen studie, dus tekstverwerken, internetten, mailen en veel tabbladen open staan (zoals ik dat graag doe), genoeg heb aan een budget-cpu. Daar ben ik dus niet tevreden over. Na veel onderzoek op Tweakers en Google.. ben ik op deze laptop uitgekomen en zelf denk ik dat het een hele mooie laptop is voor niet veel geld en goed te doen is voor wat ik er mee wil.
pricewatch: HP Pavilion 15-p053nd

Ik zou graag jullie mening willen horen en ervaringen.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:35
pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii

Heeft een mSATA slot, als je nog 60 euro doorspaart kan je een ssdtje bijplaatsen. Prachtige laptop met ips scherm, goede videokaart en prima accuprestaties.

edit: had je i7 eis niet gelezen. Beschouw deze post maar als niet geschreven :D

[ Voor 12% gewijzigd door Bartske op 25-08-2014 21:31 ]

• Septimus_
Die Acer Aspire V5 is inderdaad een hele mooie, alleen de CPU bevalt mij niet, dat zal denk ik een bottleneck zijn, de videokaart is inderdaad wel een goede.
En die HP laptop, voor z'n prijs is ie inderdaad niet slecht, maar ben toch wel op zoek naar iets krachtigers, mijn budget is toch wel €800

• Bartske
Ik weet niet wat je precies gaat doen waarvoor je een snelle processor nodig hebt, maar ik draai gewoon bf4 op medium/high op de laptop :)

Verwijderd

Bartske schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:33:
Ik weet niet wat je precies gaat doen waarvoor je een snelle processor nodig hebt, maar ik draai gewoon bf4 op medium/high op de laptop :)
Wat is jouw mening dan over de hp, voor mijn gebruik? :)

• Septimus_
Bartske, wordt jou laptop niet gloeiend heet en veel lawaai van de fans ?

• Septimus_
Oei shit, die acer heeft een gtx 850m met 4gb... dus waarschijnlijk ook gddr5 ?

• Bartske
Septimus_ schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:46:
Oei shit, die acer heeft een gtx 850m met 4gb... dus waarschijnlijk ook gddr5 ?
Kijk anders eens in mijn adviestopic, daar staat er wat meer over: Laptop voor studie/series, 800 euro

Bij normaal gebruik wordt hij niet heet, met gamen wel wat warmer natuurlijk maar dan heb ik hem niet op schoot.
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:34:
[...]

Wat is jouw mening dan over de hp, voor mijn gebruik? :)
Maak anders je eigen topic aan, het is niet zo aardig het topic van de TS te stelen ;) Ik wil je wel meegeven dat de goedkopere HP's niet het beste bekend staan om hun kwaliteit.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Drop die i7 eis en pak een quadcore i5 - het verschil ga je niet merken maar het zorgt voor meer opties.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Septimus_
Ik vind maar weinig i5 quadcores, al helemaal met een gtx 850m, of ik heb er nog niet heel goed naar gezocht. Maar die acer aspire die Bartske liet zien spreekt mij nu wel heeel erg aan. Ook omdat ie zo licht en dun is. Alleen het vervelende is dat acer maar 12 maanden garantie geeft. En weet iemand of de GPU gddr5 is? En zou deze laptop Guild Wars 2 aankunnen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kom op een beetje Google kan ook geen kwaad. Al die vragen kan je letterlijk binnen een minuut beantwoorden door ze in te voeren op Google.

• Septimus_
Ik ben al kei lang aan het zoeken geweest, ik keek altijd naar i7, zoals de asus n56JN, die heeft alleen een gt 840m, is stukken dikker en zwaarder en kost even veel. En 850 met gddr5 vinden is echt niet zo makkelijk... lang niet elke winkel zet erbij of het gddr5 of gddr3 is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Trouwens Acer maar 12 maanden garantie, wut? 2 jaar is het Europees minimum, 12 maanden geld veelal enkel voor gebruiksproducten zoals de Accu.

• Septimus_
Oh dat is wel een flinke geruststelling, die acer is wel heel mooi joh! Weet iemand een nog betere laptop voor die prijs ?
En een gtx 850m 4gb of 2gb, maakt het veel uit? Want denk dat die 4gb vast niet vollop wordt benut of zo.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

http://www.informatique.n...-v5-573g-54218g50aii.html

"Type geheugen videokaart GDDR5"
"Gewicht 2.0 Kg"

De afmeting zou ik me geen zorgen om maken, het ziet er uit al een niet al te grote 15.6" laptop - sowieso wil je niet voor die flinterdunne dingen gaan want die passen vaak geneens fatsoenlijk in een tas bedoeld voor dat formaat. Ding schuift dan alle kanten op ;) .

Wat betreft "draait GW2 wel?": Google gewoon op "Spel naam minimum requirements"
Bij GW2 kom je dan direct uit op: http://wiki.guildwars2.com/wiki/Running_the_game
En daar moet je wel een antwoord uit kunnen opmaken.

Daarom bedoelde ik ook: Google, want dit was niet al te moeilijk te vidnen.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2014 22:54 ]

• Septimus_
Jij bent goooeeeeddddd !! Haha, videokaart is dan dikke overkill, CPU is enigste zwakke schakel hier, als deze laptop geen ultra low voltage was, dan was ie de bom :P

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Ben ik de enige die denkt, aangezien het een opleidingslaptop is (en je mogelijk ook nog een PC ergens hebt om op te spelen), die zich afvraagt: wat zijn de eisen vanuit de opleiding? Wat ga je doen? Grafisch? Psychologie? Of een echt beroep, zoals IT (;))? Moet je veel reizen? Is een goede accuduur nodig? Mogelijk kun je de game-eis droppen om >DE< ultieme VM & Dev bak te halen met een goed scherm, een lichte casing, lekker veel RAM, mogelijkheid tot een SSD, maar "slechts" een Intel 4600 o.i.d...

• Septimus_
Zoals ik al denk ik zei zijn de eisen echt minimaal en voldoet zo een beetje elke laptop van 300-400 euro wel. Maar ik wil dus gewoon een wat sterkere multimedia laptop waar ik wel veel mee kan, zoals ook af en toe lekker een spelletje spelen. En ik ga Industrieel product Ontwerpen studeren overigens. Ik weet een klein beetje wat VM is, en daar doe ik niks mee en ben ook geen developer :P.
Ik reis niet veel of zo, maar zal wel elke dag naar school moeten fietsen ( 20 minuten haha), maar ik ga denk ik ook een brommertje kopen.
Maar ik denk toch echt dat het deze Acer gaat worden joh ;o

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een andere vraag trouwens: Gebruik je de DVD speler überhaupt? Want het model wat in de TS staat is zeer goed te noemen, en je kan de DVD speler zo vervangen door een SSD.

• Septimus_
Ik zal de dvd speler 1x nodig hebben, maar dat doe ik wel via een externe. En over welk model heb je het ?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

• Septimus_
Hahaha ja, daar heb ik dus ook heel veel naar zitten kijken. Hij is alleen een flink stukkie dikker, en de video kaart is een flink stukkie zwakker, maar de CPU is weer een heel flink stukkie sterker. Maar wat zal dan betere prestaties leveren ?
De acer heeft ook 5gHz wifi ondersteuning, lijkt me een beetje meer future proof, maar niet zo heel belangrijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Septimus_ op 25-08-2014 23:14 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Qua videoperformance? Niet direct nee, qua algemeen performance? Ja.

Het probleem met die ultra low voltage dingen is dat het dualcores met HT zijn, nou kan dit goed uitpakken (bij bijv de desktop pentiums) maar HT op 1.6Ghz voegt gewoon geen bal toe :+ .

En daarnaast, flink stukkie dikker. Wut? http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56JN/

Edit: Ah maar wel met DDR3, die GPU was ruim voldoende geweest als het om GDDR5 ging :/ .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2014 23:18 ]

• Septimus_
de asus 34mm en de acer 20mm in het dikste punt. En de acer scoort gek genoeg beter op alle vlakken in de Notebook Performance Index.

• Septimus_
Het blijft lastig, maar het wordt 1 van deze twee laptops ja, de asus of acer. Ik ga er nu maar een nachtje over slapen, morgen weer een sportdag met de nieuwe school haha. Hartstikke bedankt voor je hulp !!!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mooi, maar tenzij jij fatsoenlijke reviews en benchmarks gebruikt heeft het weinig nut ze met elkaar te vergelijken. De i7 in de Asus is namelijk tig keer sneller als die i5u van de Acer.

Enneh, kijk even naar afbeeldingen: http://content.hwigroup.n...ire_v5573g54208g50aii.jpg

Ik weet niet waar jij de wijsheid vandaan haalt dat dat ding meer als 30% dunner is - maar dit is kul.

Aanrader trouwens: Ga eens naar een mediamarkt of iets dergelijks in de buurt om verschillende bodies te bekijken. Asus gebruikt bijv veel dezelfde body maar met andere hardware.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2014 23:24 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:11

Umbrah

The Incredible MapMan

Industrieel ontwerp is, naast dat het natuurlijk een opleiding is waarvan je kan denken: is er werk in, wel een behoorlijk technisch vak qua eisen aan laptops, veel medetweakers die langskwamen voor exact die opleiding, en die konden via hun instituut een HP EliteBook Workstation 8570w aanschaffen. Valt ook wel wat op te gamen maar er zit een quadro in. De opvolger van die laptop is overigens de Z-Book 15; voor mijn werk loop ik rond met een Z-Book 17. Ik zal dat wel overwegen en mogelijk je opleiding vragen wat gewenst is. Of gaan jullie werken op instituut-workstations?

• Septimus_
Industrieel Ontwerpen en Industrieel Product Ontwerpen zijn wat anders. Als ik op de universiteit had dan had ik inderdaad een andere laptop moeten hebben. Maar ik zit dus op het HBO, ik zal je de laptop specificaties wel even laten zien haha, ik heb nog nagevraagd of dit genoeg is voor mijn hele studie.

Processor: 2Ghz (Intel Core 2 of gelijkwaardig)
Geheugen: 2GB (4GB aanbevolen)
Harde schijf: 120GB
Videokaart: 100% OpenGL/DirectX compliant met tenminste 128 Mb
Video RAM
Netwerk: Draadloos netwerk (802.11b/g)
Besturingssysteem: Windows 7 , Windows8 (64 bit)
Media: CD/DVD-ROM speler

Dit heeft zo een beetje elke laptop wel... En we gaan ook inderdaad werken op de computers van school met photoshop en illustrator, die krijgen wij niet op onze laptop omdat de licenties duur zijn.
Pagina: 1