MacBook 3,1 accu na 204 cycles op 73% capaciteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Even grommen en zeuren over mijn oude MacBook uit 2007. De oorspronkelijke batterij heeft er uiteindelijk de brui aan gegeven. Wilde niet meer opladen. Die had zo'n 1000 cycles achter de rug dus het zij hem vergeven. Ik heb voor een schofterig bedrag een oorspronkelijke Apple-accu ter vervanging gekocht en die zit nu na 204 cycles nog op een maximum van 73% van de capaciteit (aldus coconutBattery).

De vorige ging veel langer mee en gaf me ook behoorlijk wat werktijd. Deze is na 1,5 uur wel weer zowat leeg. Nu weet ik niet of deze nieuwe slecht presteert of dat de vorige een groot geluk was... :/ Iemand een idee hierover?

N.B. Ik realiseer me ook dat dit een oud beestje is maar hij doet het verder nog lekker. Ik zou het nog willen volhouden tot de Broadwells ergens in 2015 langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

Accu nieuw bij Apple gekocht? Garantie claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:16
Inderdaad garantie proberen te claimen. De kans is erg groot dat Apple dit type accu's in 1x heeft laten produceren. Dat betekend dus dat jou originele replacement accu al enkele jaren bij Apple op de plank ligt en al voor een deel versleten is daardoor (lithium-ion-accu's slijten ook als ze ongebruikt op de plank liggen).

Als dit inderdaad zo is kan het soms verstandiger zijn een imitatie accu te kopen, deze zullen waarschijnlijke versere cellen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cloud atlas
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-03-2023
Er gebeuren nu hele merkwaardige dingen. coconutBattery zegt nu ineens dat de capaciteit nog 91% bedraagt (4556 mAh van oorspronkelijk 5020 mAh)... Vreemd dat dit per meting zo kan verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn macbook een paar maanden geleden een imitatieaccu gekocht bij Replace Direct, koste iets van 30 euro ofzo. Een originele accu vond ik veel te duur.

Deze imitatie gaat zo'n 1,5-2,5 uur mee, wat voor mij prima is. De originele accu was dood en de laptop deed het dus alleen maar aan de netvoeding. Dat jij met een originele accu maar 1-2 uur haalt vind ik niet kunnen; deze is 4x duurder dan een imitatie en dan mag je wel wat beters verwachten.

Als ik jou was zou ik garantie claimen of in het ergste geval het product retourneren (als dat nog kan).
Kun je 4 imitatie accus bestellen voor dat geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
cloud atlas schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:32:
Er gebeuren nu hele merkwaardige dingen. coconutBattery zegt nu ineens dat de capaciteit nog 91% bedraagt (4556 mAh van oorspronkelijk 5020 mAh)... Vreemd dat dit per meting zo kan verschillen.
Als hij nu telkens blijft springen tussen hoge en lage percentages is het vrij waarschijnlijk dat er één of meerdere cellen in het pack zijn overleden. De accu zal dan vrij snel dood zijn ;)

Verder eens met hierboven, waarschijnlijk een accu die in 2007 of 2008 geproduceerd is (kun je met coconut wel uitlezen dacht ik) en daarna een paar jaar op de plank heeft gelegen. Accu was dus eigenlijk al versleten voor je hem in gebruik nam.

Ik zou eens bij Apple aan kloppen dat je dit geen stijl vind en je van zo'n dure accu wel beter verwacht.
Mocht je er met hun niet uitkomen dan kun je idd kijken bij ReplaceDirect, heb daar toen ik nog een Unibody 2008 had een accu van het merk 'Yanec' gekocht. Dat zijn echt prima accu's. Ook niet heel goedkoop (80-100 euro) maar hij werkte bij mij net zo goed als een originele. Zie ook dit topic: [Macbook Pro] Namaak accu's?
Heb daar destijds ook gereageerd met wat screenshots e.d.
Pagina: 1