[Macbook Pro] Namaak accu's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:09
De accu van mijn MBP begint érg slecht te worden. Nu vraag ik mij af of jullie ervaringen hebben met namaak / zonder logo accu's uit bijvoorbeeld Hong Kong (eBay)?

Prijs scheelt zo'n 60% incl verzendkosten.

Hoe zit het met de warmteontwikkeling? Zijn ze net zo snel gaar als de originele Apple accu's? Na een jaar zou je toch meer dan 1 uur verwachten.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik las gisteren ergens anders op dit forum, dat de capaciteit van MBP accu`s na enkele jaren niet onder de 80% (oid) zou mogen komen.. Ik zou even nagaan of dit klopt, want anders kun je aanspraak maken op deze garantie en een nieuwe accu claimen :)

Bij namaakaccu`s moet je twee dingen nagaan: fabrikant van de cellen en de garantie van de winkel.
Winkels die 3 maanden of minder geven staan niet achter het product dat ze leveren (anders geven ze meer garantie omdat ze de kwaliteit vertrouwen). Zoek dus een winkel met goede garantie en die specificaties geeft over de gebruikte cellen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
Apple hanteert de volgende vuistregel. Je batterij mag 80% zijn na 300 oplaad cyclus.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Sephone schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:58:
Apple hanteert de volgende vuistregel. Je batterij mag 80% zijn na 300 oplaad cyclus.
hmm, de mijne is nu 69% na 124 cyclussen.. beetje jammer aangezien ik altijd netjes mijn accu behandel.. Zou je hem kunnen inwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 08:13
Ik heb de vraag een paar weken geleden hier ook gesteld. Prompt wer mijn vraag verplaatst naar een ander forum (het shopping forum Nieuwe accu voor iBook, ebay/marktplaats betrouwbaar). Nooit een reactie gehad uiteraard...
Maar goed, uiteindelijk een echte Apple accu gekocht. Ik heb met mijn vorige Apple accu 32 maanden gedaan toen stond hij op 30% capaciteit. Ik kan een Bokki Wokki kopen, maar gezien hoe lang ik met een echte doe is het de prijs wel waard, en tenminste ook geen eventueel gezeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
wallie-s schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:36:
[...]

hmm, de mijne is nu 69% na 124 cyclussen.. beetje jammer aangezien ik altijd netjes mijn accu behandel.. Zou je hem kunnen inwisselen?
Lijkt me een duidelijk geval van dit is niet conform de vuistregel!
Gewoon apple bellen en zeggen dat je 124 cyclussen op 69% zit. Krijg je lijkt me gewoon een nieuwe thuisgestuurd :)

Namaak accu's lijkt me bij notebooks trouwens niet echt verstandig. Kan me niet voorstellen dat deze vandezelfde kwaliteit zijn, helemaal als het 60% scheelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 18:26

scorpie

Supra Addict

Mjah, wat je kan proberen is je accu opnieuw calibreren, staat ergens wel op de apple site hoe dat werkt. Volgens apple moet je dat ook ongeveer 1x in de maand doen, zo houd je de accu op peil, geen idee hoeveel invloed dit verder heeft, maar je weet maar nooit.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
scorpie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:43:
Mjah, wat je kan proberen is je accu opnieuw calibreren, staat ergens wel op de apple site hoe dat werkt. Volgens apple moet je dat ook ongeveer 1x in de maand doen, zo houd je de accu op peil, geen idee hoeveel invloed dit verder heeft, maar je weet maar nooit.
Dusdanig veel invloed dat ik na 287 cycles op 97% health zit :) Mijn 17" MBP is inmiddels anderhalf jaar oud, dus ik had het slechter kunnen treffen.
Gewoon zorgen dat je niet steeds een paar minuten op accu werkt en dan weer netspanning gaat. Als je op accu werkt, gewoon blijven door gaan tot ie leeg is en dan pas weer netvoeding gebruiken.

Accu kan heel snel gaar worden van korte momenten op accu werken en dan weer netvoeding.

[ Voor 6% gewijzigd door baquelappe op 15-05-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Een Li-Ion of Li-Polymeer accu moet je niet elke keer leegtrekken hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-09 19:06
baquelappe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:48:
[...]

Dusdanig veel invloed dat ik na 287 cycles op 97% health zit :) Mijn 17" MBP is inmiddels anderhalf jaar oud, dus ik had het slechter kunnen treffen.
Gewoon zorgen dat je niet steeds een paar minuten op accu werkt en dan weer netspanning gaat. Als je op accu werkt, gewoon blijven door gaan tot ie leeg is en dan pas weer netvoeding gebruiken.

Accu kan heel snel gaar worden van korte momenten op accu werken en dan weer netvoeding.
Deze accus hebben toch een geheuken chip?

Door de accu helemaal leeg te laten lopen en weer te vullen en vervolgens weer helemaal leeg te laten lopen zou je de accu kunnen resetten. Dus die paar minuten aan de netsnoer aan en af mag dan geen probleem zijn.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 15:11

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Vroeger heb ik ooit eens een accu gekocht voor mijn Sony Vaio op Ebay. Deze werkte echter niet goed. Windows kon niet uit slaaptstand komen of opnieuw opstarten en dergelijke. Het schijnt iets te maken te hebben met een geheugenchip die niet in de namaak accu zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:46
Hier staan de details:
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

LI-Ion accu's blijven beter als je ze niet volledig ontlaad. Echter de logica in de accu of PMU/SMC van je laptop houdt ook iets bij. (Geen idee wat.) Dus als je laptop accu levensduur helemaal naadje is, dan is het zeker het proberen waard om de accu een keer van helemaal volgeladen tot leeg te gebruiken. Zo leeg dat je laptop's lampje niet meer knippert. Wees gerust, je laptop slaat de huidige toestand op en nadat ie weer stroom heeft gaat ie gewoon verder waar je was.

Mocht bovenstaande niet helpen probeer dan het resetten van de PMU (iBook/PowerBook) of SMC (MacBook/MacBook Pro).

Meer info:
http://support.apple.com/kb/HT1431
http://support.apple.com/kb/HT1411

Over het algemeen zul je merken dat je "dooie" accu toch nog heel wat leven in zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Li-Ion accu's mag je inderdaad niet volledig ontladen. Maar daar zorgt de elektronica in je laptop/accu zelf echt wel voor! Met 0% volgens je batterijmetertje is de accu nog niet volledig ontladen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 15:53
Mijn accu is 70% met 111 Cycles. Ver onder de maat. Is er niet een telefoonnummer dat je kunt bellen? Want "Een beller is Sneller"

Op de hele apple site staat niets van een nummer of email adres..

[ Voor 20% gewijzigd door Depress op 15-05-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Depress schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:40:
Mijn accu is 70% met 111 Cycles. Ver onder de maat. Is er niet een telefoonnummer dat je kunt bellen? Want "Een beller is Sneller"

Hangt ervanaf.
Hoe oud is de accu?
70% is normaal voor 1 tot 1.5 jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

baquelappe schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 11:48:
[...]
Volgens mij hoef je dat maar 1 keer per maand te doen.
Volgens Apple trouwens ook: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Volgens mij maakt dat niets uit, zolang je maar die ene keer per maand helemaal leeg gaat.

Ps. ik heb een keer voor een Dell laptop een heavy duty accu van een onbekend merk gekocht. was een prima ding.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 15-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 01-10 18:26

scorpie

Supra Addict

Depress schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:40:

Het is ook allemaal zo moeilijk he? :z

http://www.apple.com/nl/contact/

5 telefoonnummers, minimaal, alsjeblieft.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanmoedigen en tips geven om de boel te belazeren is natuurlijk not done :X

[ Voor 76% gewijzigd door Hoedje op 20-05-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Nog geen ervaringen met namaakaccu's dus. Graag zou ik jullie willen vragen zoveel mogelijk offtopic berichten achterwege te laten. Apple support s*cks, een nieuwe batterij kun je wel vergeten na anderhalf jaar. Onder het motto: Een auto heeft vier wielen die ook wel eens vervangen dienen te worden.

45 euro vind ik een mooi prijsje, maar wat heb ik hier dan voor? Ik ben benieuwd of iemand mij hier antwoord op kan geven.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu op 152 cycles:
Ladingsinformatie:
Resterende lading (mAh): 5293
Volledig opgeladen: Ja
Bezig met opladen: Nee
Volledige laadcapaciteit (mAh): 5312
99% over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Sephone schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:58:
Waar haal je dat vandaan?
Mijn accu-health (MBB) is na 286 cycli 62-67%.
Kan ik dan een nieuwe krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

J0sTJos schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:03:
[...]

Waar haal je dat vandaan?
Mijn accu-health (MBB) is na 286 cycli 62-67%.
Kan ik dan een nieuwe krijgen dan?
staat op de apple site. Je hebt er dus inderdaad recht op lijkt mij.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En waar dan wel? Ik kan 't nergens vinden en heb 342 cycles en nog drie kwartier over. Met klok gemeten, de indicator van Mac OS X snapt er weinig van.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37

BCC

Accu van MB van vriendin was laatst ook overleden (na 2 jaar 11 maanden). Direct gratis een nieuwe gekregen. De garantie van alle macbook (pro) batterijen is verlengd naar 3 jaar.

Ik kan idd ook het artikel op de apple site zo ff niet vinden, maar het komt ongeveer hier op neer:
http://www.macnn.com/arti...pple.battery.replacement/

Exacte details => Apple of een Applestore bellen.

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 22-05-2008 22:40 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op 56% met 281 Cycles.. Apple gebelt, maar mijn accu valt niet onder het omwissel programma :/ macbook pro is 1jaar en 2maanden oud ofzo. Ik vind het echt belachelijk.

en mijn 1jarige garantie is dan ook verlopen, maar hier werd net gesugereerd dat er 3 jaar op de accu zit? waar staat dat?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders hier eens... Verkoopt ook vervangende accu's maar met garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:09:
Ik zit op 56% met 281 Cycles.. Apple gebelt, maar mijn accu valt niet onder het omwissel programma :/ macbook pro is 1jaar en 2maanden oud ofzo. Ik vind het echt belachelijk.

en mijn 1jarige garantie is dan ook verlopen, maar hier werd net gesugereerd dat er 3 jaar op de accu zit? waar staat dat?
Ai, jammer...
Afbeeldingslocatie: http://img99.imageshack.us/img99/1728/picture1yx6.png
Ik kan nu ongeveer een uurtje op de accu werken, en dan probeer ik om alle programma's af te sluiten als ik ze niet gebruik. Overigens let ik niet op "als op accu begonnen, laten leeglopen". Ik probeer altijd zoveel mogelijk de adapter te gebruiken.

Maargoed, ik zal binnenkort eens bellen, misschien valt er toch nog iets te regelen (ook al is de garantie een paar maanden geleden verlopen)...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat laatste is alleen met Apple Care.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/8794/picture1ht5.png

Volgens de klok gemeten nog slechts drie kwartier bij gemiddeld gebruik. CPU load is gemiddeld en brightness is hoog omdat ik anders niks zie in de zon. Verder geen spannende dingen dus.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tinyurl.com/4z468g

Macbook c2d 2.1GHZ uit september 2007. Het kan er iig niet slechter op worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:16:
[...]
Dat laatste is alleen met Apple Care.
Nee, die van mijn vriendin viel in de serie met verlengde garantie (zie link die ik gaf). Op die van haar zat iig geen apple care en de batterij is toch onder garantie vervangen na bijna 3 jaar.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Laatst online: 10:55

Japie.G

Colour Classic

Napsju schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:21:
[afbeelding]

Volgens de klok gemeten nog slechts drie kwartier bij gemiddeld gebruik. CPU load is gemiddeld en brightness is hoog omdat ik anders niks zie in de zon. Verder geen spannende dingen dus.
offtopic:
Welke battery widget is dat?

[ Voor 125% gewijzigd door Japie.G op 25-05-2008 20:43 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:10
zijn er toevallig ook namaak adapterS? ik ben altijd onderweg of ik werk op mijn kamer maar heb het liefst 1 adapter die ik dan altijd op mijn kamer netjes kan verwerken.

iemand een idee? of anders waar ik ze heel goedkoop kan vinden? voor de mbp?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC

BCC

remcoXP schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:16:
zijn er toevallig ook namaak adapterS? ik ben altijd onderweg of ik werk op mijn kamer maar heb het liefst 1 adapter die ik dan altijd op mijn kamer netjes kan verwerken.

iemand een idee? of anders waar ik ze heel goedkoop kan vinden? voor de mbp?
Legaal iig niet. Het magneet klik ding is gepattenteerd door Apple en er zijn voor zover ik weet geen licentie nemers van het patent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Jawel hoor, kijk maar eens op eBay. Helaas zijn adapters voor de MBP niet echt goedkoop door hoge verzendkosten. In Hong Kong hebben ze in ieder geval niks te bieden, in de USA worden er wel een aantal verkocht. Of ze ook goed zijn weet ik niet. Ik laat me in ieder geval volgende week verrassen met een namaak accu uit Hong Kong. Ben benieuwd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
22 mei heb ik bij Gadgetslink een accu (A1175, voor MBP15) gekocht voor 44 euro. Het duurde even, maar nu heb ik ook wat. De accu is werkelijk niet van echt te onderscheiden, behalve de toch zeer degelijke verpakking dan. Het ding is compleet met Apple Logo en Designed by Apple in California. Waarschijnlijk nep, maar past uitstekend, ziet er precies het zelfde uit (incl opschrift) en kost een derde van de NL prijs.

Prestaties: 3,5 - 4 uur bij gemiddeld surfgebruik (wifi, bt, keyb. backlight en medium brightness)
Wordt de batterij niet warm? Nee, helemaal niet.

Aanradertje!!!

Afbeeldingslocatie: http://hosting05.imagecross.com/image-hosting-07/9710accu.jpg
Klik voor plaatje van mijn systeemprofiel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:21:
[afbeelding]

Ik krijg dit plaatje niet te zien? Op mijn widget krijg ik niet het het linker plaatje (www.islayer.com) maar degene rechtsonder. Hoe krijg ik het juiste scherm te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zit daar een deuk links? Want het lijkt wel alsof ze gewoon een origineel (defect?) battery pack open hebben gemaakt en er goedkopere batterijen in hebben gestopt, dat zou de gelijkenis in uiterlijk kunnen verklaren. Maar anyway, als die batterij verder betrouwbaar is, dan is dat zeker een goede koop geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@ george-butters: Kwestie van de widget naar smaak aanpassen. Kun je doen door op de i te klikken. Je krijgt dan vanzelf wat je wilt hebben.

@ Frietsaus: Haha, nee, de batterij is volledig onbeschadigd en enkel de eerste keer dichtgeklikt. Die 'deuk' daar op die foto is denk ik een vingerafdruk. De batterij is identiek aan het origineel en dus heb ik maar gewoon een foto van Google geplukt. Er is geen verschil, behalve de veel betere prestaties dan mijn zeer brakke origineel.

/Edit: toch maar de moeite genomen om zelf een fotootje te schieten, helaas wil de iPhone niet beter:
Afbeeldingslocatie: http://hosting05.imagecross.com/image-hosting-08/7442accu1.jpgLinks is de originele, of toch de rechtse? Ik zie zelf alleen verschil aan de andere kant, de oude is namelijk nogal beschadigd... 8)

[ Voor 43% gewijzigd door Napsju op 07-06-2008 22:49 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net coconut battery geinstalleerd en ik krijg de volgende info:

Current battery capacity: 5168mAh
Original battery capacity: 5020mAh

8)7

Kan dit kloppen voor een macbook uit september 2008 2007?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18
Jep, als je ze terug uit de toekomst haalt verliezen ze altijd wat spanning door de omgevingsfluctaties in de tijdmachine.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 22:39:
@ george-butters: Kwestie van de widget naar smaak aanpassen. Kun je doen door op de i te klikken. Je krijgt dan vanzelf wat je wilt hebben.

@ Frietsaus: Haha, nee, de batterij is volledig onbeschadigd en enkel de eerste keer dichtgeklikt. Die 'deuk' daar op die foto is denk ik een vingerafdruk. De batterij is identiek aan het origineel en dus heb ik maar gewoon een foto van Google geplukt. Er is geen verschil, behalve de veel betere prestaties dan mijn zeer brakke origineel.

/Edit: toch maar de moeite genomen om zelf een fotootje te schieten, helaas wil de iPhone niet beter:
[afbeelding]Links is de originele, of toch de rechtse? Ik zie zelf alleen verschil aan de andere kant, de oude is namelijk nogal beschadigd... 8)
Hoe lang duurde het voordat je de accu binnen had? Ga hem denk ik ook bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 13:49:
Ik heb net coconut battery geinstalleerd en ik krijg de volgende info:

Current battery capacity: 5168mAh
Original battery capacity: 5020mAh

8)7

Kan dit kloppen voor een macbook uit september 2008 2007?
Ja had (/heb) ik ook met al mijn 3 Macbook Accu's (de 1e 2 waren na verloop van tijd dood :+).

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atlas schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:21:
[...]

Ja had (/heb) ik ook met al mijn 3 Macbook Accu's (de 1e 2 waren na verloop van tijd dood :+).
Dat is een geruststellende gedachte...

Ik kan overigens op internet nergens vinden wat de fabriek opgeeft als capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:19:
[...]

Hoe lang duurde het voordat je de accu binnen had? Ga hem denk ik ook bestellen!
Twee weken. Alvast veel plezier met je aankoop!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Ik had hem ook binnen een week of 2 binnen..

Ben er super blij mee :D

Heb wel het idee dat ie iets anders zit dan mijn orginele.. Maar het is een verdacht goede namaak accu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En qua prestaties? Identiek toch?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
Napsju schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:35:
En qua prestaties? Identiek toch?
voor zover ik gemerkt heb wel inderdaad.. maar ik heb hem nog maar een weekje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessante topic :-) Walle laat jij over een maandje weten hoe het gaat met die batterij? Dan heb ik een idee of het 'beter' is dan de originele te gaan kopen.

Ik zit momenteel op 252 Cycles en health 83% en heb hem nu een jaar.
Heb hem af en toe gecalibreerd en dat helpt wel vindek.
Ik denk dat ik er nog een jaartje mee kan doen, i hope!

Afbeeldingslocatie: http://i46.photobucket.com/albums/f149/soussitox/Afbeelding1-1.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:31
maar hier werd net gesugereerd dat er 3 jaar op de accu zit? waar staat dat?
Accu zit geen 3 jaar zelfs niet met AppleCare omdat dit als een "verbruiksartikel" wordt gezien.
Overigens is Apple niet de enige die deze policy heeft: Dell geeft ook slechts 1 jaar garantie op de accu van hun laptops.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij van mijn MBP early 08 haar beste tijd is reeds stilaan voorbij. Nu vind ik op ebay vrij goedkoop eenzelfde batterij :

http://cgi.benl.ebay.be/N...518da328ef#ht_3332wt_1167

Is dit echte origineel apple ? Iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:50
Excuses voor het kicken, maar vond het onnodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Heb hier een Macbook Late 2008 (A1287), waarvan de accu (A1280) zijn leven bijna heeft opgegeven (nog 69% capaciteit, 589 cycles).

Een vervangende originele accu vind ik in verhouding tot wat ik voor de laptop betaald heb veel te duur, dus eens op eBay gekeken. Daar zag ik deze accu: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=310410714077
Is dat wat? Leek mij wel interessant omdat ze 3 jaar garantie bieden....

Een stapje hoger dan eBay heb ik ook naar gekeken, dan kom je bij een "Yanec" accu (via ReplaceDirect.nl bijv.). Probleem is alleen dat die accu's ook nog vrij duur zijn (90+ euro).

Iemand nog tips? Of komt het allemaal niet zo nauw en kan ik deze gewoon bestellen?

:)

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2014 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
ThinkPadd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:07:
Excuses voor het kicken, maar vond het onnodig om hiervoor een nieuw topic aan te maken.

Heb hier een Macbook Late 2008 (A1287), waarvan de accu (A1280) zijn leven bijna heeft opgegeven (nog 69% capaciteit, 589 cycles).

Een vervangende originele accu vind ik in verhouding tot wat ik voor de laptop betaald heb veel te duur, dus eens op eBay gekeken. Daar zag ik deze accu: http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=310410714077
Is dat wat? Leek mij wel interessant omdat ze 3 jaar garantie bieden....

Een stapje hoger dan eBay heb ik ook naar gekeken, dan kom je bij een "Yanec" accu (via ReplaceDirect.nl bijv.). Probleem is alleen dat die accu's ook nog vrij duur zijn (90+ euro).

Iemand nog tips? Of komt het allemaal niet zo nauw en kan ik deze gewoon bestellen?

:)
Die eerste accu zou ik sowieso niet aan beginnen, als het niks kost is het meestal ook niks.

Wanneer je naar de tweede accu kijkt dan zit je niet zoveel van een originele af.

Als je gehecht bent aan batterylife zou ik in ieder geval voor een originele gaan.

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Zonet deze besteld:

YANEC LAPTOP ACCU VOOR APPLE MACBOOK 13" A1278
€ 80,96
http://www.replacedirect....op-accu.html?subid=101031

Ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Zal als hij binnen is wel even paar screenshotjes van Coconut Battery posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:46
Garanties op accu's is wettelijk maar 6 maanden omdat het om een (chemisch) 'slijtage-product' betreft. Je krijgt van Apple 1 jaar, maar daarna houdt het echt op. Met AppleCare heb je wel 3 jaar garantie op je accu mits die het voorgeschreven aantal cycli (MB's vanaf 2010 1000 cycli) niet overschrijdt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ik zit met 643 cycles op 93%, bijzonder om te zien dat veel van jullie er al veel slechter voorstaan met minder cycles.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

ThinkPadd schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:42:
Zonet deze besteld:

YANEC LAPTOP ACCU VOOR APPLE MACBOOK 13" A1278
€ 80,96
http://www.replacedirect....op-accu.html?subid=101031

Ben benieuwd hoe hij gaat presteren. Zal als hij binnen is wel even paar screenshotjes van Coconut Battery posten.
Hoe duur is een originele Apple accu dan dat je daarvoor gaat? Ik dacht altijd iets van 100 euro.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
€129 euro :/

http://store.apple.com/nl...cbook-aluminium-behuizing

Maar ik lees hier op Tweakers (en diverse andere sites) dat mensen erg tevreden zijn over Yanec accu's. Presteert minstens zo goed/soms zelfs beter dan origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-10 11:22

JJ93

Error 418

ThinkPadd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:03:
€129 euro :/

http://store.apple.com/nl...cbook-aluminium-behuizing

Maar ik lees hier op Tweakers (en diverse andere sites) dat mensen erg tevreden zijn over Yanec accu's. Presteert minstens zo goed/soms zelfs beter dan origineel.
De originele accu heeft 4630 mAh. De Yanec accu 4200 mAh.
Scheelt dus zo'n 9%.

69% capaciteit op je originele accu zit je dus op zo'n 3200 mAh. Dus je gaat wel omhoog met zo'n 30%.

Zou in ieder geval prima moeten presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Accu die er nu in zit heeft nieuw 4100 mAh (origineel Apple). En capaciteit is nu nog verder gedaald, nu nog maar 46% ofzo (paar keer helemaal leeggetrokken dit weekend wat de nekslag is geweest denk ik)

Edit: Nieuwe accu is binnen.

Oud:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/p2RbfT9ArkqJ5lcoTZhBcvwy/full.png

Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0vsnzfSvd3ymZEdEywxd6H7l/full.png

Meer foto's hier: http://imgur.com/a/W0Tze#6

Nieuwe accu doet ongeveer 3:45 / 4:05 als ik OSX moet geloven. Maar dat is eerste keer unplugged, pas na een aantal keer ontladen is dat echt betrouwbaar.

Wat ik overigens wel vreemd vind is dat er _nergens_ de vermelding "Yanec" te zien is. Lijkt mij toch dat ze dat merkje er wel ergens op zetten? Als ik zoek op de EAN code (8718164606557) dan geeft hij wel hits, maar toch.... Qua uiterlijk is het net een cheapo uit China....

[ Voor 112% gewijzigd door ThinkPad op 25-03-2014 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
En hoe bevalt hij?
Houdt hij zijn capaciteit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik gebruik de MacBook niet meer omdat ik een MacBook Air heb gekocht.

Maar in de periode (maand ong. ?) dat ik hem gebruikt heb deed hij het prima. Capaciteit schommelde een klein beetje (met 2 - 4 mAh, bijzonder weinig), maar dat doet de originele accu in m'n MBA ook. Moet de MacBook binnenkort nog even reinstallen als hij verkocht is, zal dan nog even de capaciteit uitlezen en hier posten (als ik het niet vergeet).

Prima vervanger dus. Maar dat had ik ook wel verwacht, Yanec schijnt een van de betere vervangers te zijn, vergelijkbaar met OEM. Dat is ook de algemene tendens die je op internet over Yanec in het algemeen leest.

Had trouwens nog aan ReplaceDirect gevraagd of het idd een Yanec was, en dat hebben ze bevestigd.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:06
Thanks ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Net nog even weer gekeken, capaciteit zat nu op 4000mAh, 95% health, bij 13 cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Ik bezit hier een MBA uit 2011 met nog 80% van de capaciteit na ruim 800 cycles, maar toch zou ik binnenkort naar een vervanger willen kijken. Iemand hier ervaring met MBA accu's vervangen? Ik heb namelijk alleen een batterij bij replacedirect gevonden die ik een beetje vertrouw. Iemand hier nog een aanrader?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
De Yanec van ReplaceDirect beviel mij prima. Maar ik heb hem niet heel veel gebruikt (13 cycles), omdat ik de MacBook vrij snel weer verkocht heb daarna.

• missp
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 12:05
Ik heb een MacBook Pro uit late 2008.
Ik heb in 2012 een nieuwe (originele) Apple accu gekocht (A1281).
Ik ben nu aan het kijken of ik weer een nieuwe Apple accu neem of een alternatief, ik zag hier in dit draadje Yanec al genoemd.
Ik zie alleen bij de tecnische specs dezelfde dingen staan:

Apple (die ik er nu in heb)
Vermogen: 5400 mAh (volgens Coconut Battery. Ik zie op internet ook veel accus van 4600mAh)
Laadcycli: 937, Design capacity: 4800mAh, 51,5%, Full charge capacity: 2456 mAh.

Mayerinc:
Vermogen: 5400 mAh
Uitgangsvoltage: 10.8 V
Energieverbruik (Wh): 58 Wh
Aantal cellen: ?

Yanec:
Uitgangsvoltage: 10.8 - 11.1 V
Energieverbruik (Wh): 58.32 Wh
Aantal cellen: 6 cellen

Bluebasic
Vermogen: 4600 mAh
Uitgangsvoltage: 10.8 - 11.1 V
Energieverbruik (Wh): 49.68 Wh
Aantal cellen: 6 cellen

Huismerk macbook-accu.nl
Uitgangsvoltage: 10.8 V
Energieverbruik (Wh): 58 Wh
Energiecel: Nee

Ik heb de Apple accu in 2012 vervangen met het replacementprogramma, dan betaal je ipv de volle mep van 120€ iets van 80€. Weet niet of ze die accu’s nog steeds beschikbaar hebben, maar ik vraag me af in hoeverre zo’n Yanec beter is dan Apple’s eigen accu’s...

En een vraag:
Hoe zinvol is het om als je thuis met de MacBook Pro werkt, de accu eruit te halen en rechtstreeks op het lichtnet te werken? Verliest de accu dan ook minder snel levenskwaliteit? (stel dat ik de accu 1x per 2 weken erin stop om hem te laden/ontladen?)
De keer dat ik de accu nodig heb (op reis, in het vliegtuig), dan moet de accu ook echt 3 uur kunnen duren. Dat heb ik eigenlijk nooit echt meegemaakt, ook niet toen de accu net nieuw was.
Alvast bedankt.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
missp schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:24:
De keer dat ik de accu nodig heb (op reis, in het vliegtuig), dan moet de accu ook echt 3 uur kunnen duren. Dat heb ik eigenlijk nooit echt meegemaakt, ook niet toen de accu net nieuw was.
Alvast bedankt.
Ik weet niet of het altijd zo geweest is (2008 is 9 jaar oud), maar zeker sinds 2012/2013 hangt accuduur ook af van wat je draait.

Ik weet dat ik vroeger chrome gebruikte, maar die hield het op de accu maar 2 uur vol terwijl safari 6 tot 8 uur volhield. Oftewel accuduur is geen statisch gegeven meer, maar zeer afhankelijk van wat je draait.

• missp
Gomez12 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 01:13:
[...]

Oftewel accuduur is geen statisch gegeven meer, maar zeer afhankelijk van wat je draait.
Dat kan wel kloppen. Als Safari een tijdje draait met veel tabs open (en Facebook waarop Safari vaak blijft hangen en uiteindelijk crasht) dan loopt de temperatuur op en begint de ventilater te loeien... Daar zal de accu ook niet blij mee zijn. In het vliegtuig merk ik ook dat de accu langer duurt als ik alleen in Pages zit te werken dan wanneer ik in Photoshop werk...

[ Voor 22% gewijzigd door missp op 17-08-2017 10:46 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
missp schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 00:24:
Ik ben nu aan het kijken of ik weer een nieuwe Apple accu neem of een alternatief
Die heeft Apple niet meer, al een paar jaar niet meer. Voor mijn Macbook is die ook al niet meer te krijgen, ook een 2008 model. Ben nu aan mijn 3e accu toe en anders wordt een portable desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• missp
sypie schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:14:
[...]

Die heeft Apple niet meer, al een paar jaar niet meer. Voor mijn Macbook is die ook al niet meer te krijgen, ook een 2008 model.
Bummer! Bedankt voor je alert. In 2012 hebben ze toen via de Apple Store (Spanje) een nieuwe accu besteld en geplaatst maar goed om te weten dat dat nu niet meer gaat lukken. Dan moet het toch een third party accu worden.
Pagina: 1