Toon posts:

Hulp bij Eerste PC.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal!
Ik ben nogal nieuw in de PC-Branche, ik wil graag een pc hebben die niet echt te duur is.
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou op de pc willen gamen (League of Legends, Counterstrike etc)
Maar ook gewoon normaal internetten etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 450/500 als het mogelijk is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals ik al zei. ik heb geen flauw idee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat dus te kijken, maar ben niet echt goed in dit soort dingen. En nu zag ik in de link die geplaatst werd die Budget- en basisgamesysteem, doet die iets goed?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee ik heb geen merkvoorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Eerlijk gezegd heb ik niet bepaalde eisen.

Ga je overklokken?
Dit ligt er een beetje aan, ik zou wel kunnen overklokken.

Dankje ! (Ik weet dat ik weinig heb gezegd maar ik weet dan ook niks over PCs)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 12:39 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan wordt het eerst tijd je eens goed in te lezen met [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen en reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2014. Kijk rond in de honderden topics in dit subforum, er zitten prima ideeën tussen.

Tevens is een budget toch wel handig, anders is er helemaal niks om op te varen. Eigen input is noodzakelijk, anders wordt je topic geheid gesloten!

Als je dan wat onderdelen bij elkaar hebt gezocht is de Handleiding Pricewatch erg handig.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 23-08-2014 12:37 ]

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
Ik heb even voor je rond gekeken en dit is een erg goede pc.

Hij heeft onderhandere:

-een AMD processor 6 cores voor een snelle pc.
-een enorm snelle video kaart waarmee je bijna elke game op de meest hoge settings kan spelen.
-een SSD Samsung Evo 120 GB (de snelste opslag mogenlijk) en een WD Black HDD (de snelse HDD mogenlijk)
-Usb 2.0 en usb 3.0 mogenlijk heden voor een snelle overdracht van bestanden.
-een degelijke kast die alles bij elkaar houd. (dit is een keuze van mij en kan naar eigen smaak worden veranderd let hierbij wel op of hij groot genoeg is, of hij genoeg bays heeft en of hij genoeg usb 2.0 en of hij usb 3.0 aansluitingen heeft. Het zou jammer zijn als hij deze niet heeft omdat het moederbord usb 3.0 wel ondersteunt)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6350€ 101,15€ 101,15
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 54,99€ 54,99
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 177,90€ 177,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 62,95€ 62,95
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT102464BA1339€ 51,95€ 51,95
1XFX 550W Pro€ 53,-€ 53,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,79

Notities:

-Bij deze computer zitten nog geen beeldscherm, muis, toetsenbord of speakertjes! Deze kosten nog eens 250 tot 300 euro extra!!! Let hierop
-je hebt 8 GB ram erin zitten wat in princiepe voldoende is maar tot max 32 GB met nog 3 keer 8 GB ram (dit is overdreven veel en heb je echt niet nodig maar het kan)
-Er zit een Club3D Radeon R9 280 royalQueen in wat voeldoende voor elke game moet zijn maar als je nog wat extra te besteden hebt zou ik voor de Club3D Radeon R9 280X royalQueen gaan.
-Er zit een SSD in die ik er zeker in zou laten zitten maar je kan nog wat besparen door bvb inplaats van een 1TB HDD een 500GB HDD te nemen als je dit genoeg vind.

Hij is iets duurder dan 500 euro maar ik weet zeker dat je hier een goede computer aan hebt!

Als je nog vragen hebt of samen met mij naar bepaalde onderdelen wilt kijken als je het ergens niet mee eens bent sta ik voor je klaar want ik vind het leuk om samen met andere naar dit soort dingen te kijken!!!

[ Voor 105% gewijzigd door timicool op 24-08-2014 02:12 . Reden: ~een betere beschrijving van de pc, een lijstje erbij en een verbeterde opmaak. ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
:N
Laat OP nu eerst een lijstje samenstellen. Topics waar OPs weinig input leveren verzanden vaak in vrij matig advies omdat niemand daar (terecht) moeite in wil steken.
Ook dit lijstje is vrij matig want je kiest voor een factory overclocked duurdere versie van een FX6300, een matig moederbord, een semi-enterprise HDD die makkelijk 20 euro goedkoper kan met een normale, single channel geheugen en een kleine dure SSD.

Kom op TS, je kunt het!
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.
Bron.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik krijg de indruk dat ook alle randapparatuur (monitor, toetsenbord, muis, speakers) nog binnen het budget moet vallen.

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

timicool schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 01:32:
Ik heb even voor je rond gekeken en dit is een erg goede pc.

Hij heeft onderhandere:

-een AMD processor 6 cores voor een snelle pc.
-een enorm snelle video kaart waarmee je bijna elke game op de meest hoge settings kan spelen.
-een SSD Samsung Evo 120 GB (de snelste opslag mogenlijk) en een WD Black HDD (de snelse HDD mogenlijk)
-Usb 2.0 en usb 3.0 mogenlijk heden voor een snelle overdracht van bestanden.
-een degelijke kast die alles bij elkaar houd. (dit is een keuze van mij en kan naar eigen smaak worden veranderd let hierbij wel op of hij groot genoeg is, of hij genoeg bays heeft en of hij genoeg usb 2.0 en of hij usb 3.0 aansluitingen heeft. Het zou jammer zijn als hij deze niet heeft omdat het moederbord usb 3.0 wel ondersteunt)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6350€ 101,15€ 101,15
1ASRock 970 Pro3 R2.0€ 54,99€ 54,99
1Club3D Radeon R9 280 royalKing€ 177,90€ 177,90
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 62,95€ 62,95
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Crucial CT102464BA1339€ 51,95€ 51,95
1XFX 550W Pro€ 53,-€ 53,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 61,90€ 61,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 594,79

Notities:

-Bij deze computer zitten nog geen beeldscherm, muis, toetsenbord of speakertjes! Deze kosten nog eens 250 tot 300 euro extra!!! Let hierop
-je hebt 8 GB ram erin zitten wat in princiepe voldoende is maar tot max 32 GB met nog 3 keer 8 GB ram (dit is overdreven veel en heb je echt niet nodig maar het kan)
-Er zit een Club3D Radeon R9 280 royalQueen in wat voeldoende voor elke game moet zijn maar als je nog wat extra te besteden hebt zou ik voor de Club3D Radeon R9 280X royalQueen gaan.
-Er zit een SSD in die ik er zeker in zou laten zitten maar je kan nog wat besparen door bvb inplaats van een 1TB HDD een 500GB HDD te nemen als je dit genoeg vind.

Hij is iets duurder dan 500 euro maar ik weet zeker dat je hier een goede computer aan hebt!

Als je nog vragen hebt of samen met mij naar bepaalde onderdelen wilt kijken als je het ergens niet mee eens bent sta ik voor je klaar want ik vind het leuk om samen met andere naar dit soort dingen te kijken!!!
:F :F :F
1: Dat hij 6 cores heeft betekent niet dat hij meteen snel is. Dit is trouwens gewoon een dure FX-6300. Kan goedkoper dus.
2: De R9 280 is een prima kaart, maar kan zeker niet alle games op de hoogste settings aan (denk aan Watch Dogs, AC Black Flag). Een 280 is wel voldoende voor wat LoL en Counterstrike.
3: Eén SSD is echt niet de snelste opslag mogelijk. Als ik jou was zou ik nog even inlezen op het Opslagtechnologie forum. Een MX100 heeft trouwens vergelijkbare prestaties voor een lagere prijs.
4: Een WD Black (semi-pro) is absoluut overbodig voor gewoon opslag. Je kunt veel goedkopere schijven krijgen.
5: Geen dual channel. Je kunt beter krijgen (denk aan low-profile, strakkere timings, lager stroomverbruik)

Nu is het aan TS om met deze tips een serieus lijstje te maken en dat hier te posten, dan helpen we je uiteraard verder.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
OK, met de aanname dat ook alle randapparatuur nog aangeschaft moet worden, zou ik eens beginnen met het lijstje van het laatste basissysteem. Dan kom je een fractie boven budget. En gamen moet best "een beetje" kunnen met die A8.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-6600K Boxed€ 79,25€ 79,25
1MSI A78M-E45€ 46,-€ 46,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1LG 22M45D-B Zwart€ 89,-€ 89,-
1Logitech LS11€ 14,90€ 14,90
1Gembird MF-321 Metal Mounting frame for 2.5" SSD/HDD to 3.5" bay€ 2,57€ 2,57
1Logitech MK220 Wireless Combo€ 19,08€ 19,08
1G.Skill F3-14900CL9D-4GBXM€ 48,15€ 48,15
1LG GH24NS90 Zwart€ 18,22€ 18,22
1be quiet! System Power 7 300W€ 29,75€ 29,75
1Crucial MX100 256GB€ 89,80€ 89,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,21

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

(overleden)
oscarw schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

:F :F :F
1: Dat hij 6 cores heeft betekent niet dat hij meteen snel is. Dit is trouwens gewoon een dure FX-6300. Kan goedkoper dus.
2: De R9 280 is een prima kaart, maar kan zeker niet alle games op de hoogste settings aan (denk aan Watch Dogs, AC Black Flag). Een 280 is wel voldoende voor wat LoL en Counterstrike.
3: Eén SSD is echt niet de snelste opslag mogelijk. Als ik jou was zou ik nog even inlezen op het Opslagtechnologie forum. Een MX100 heeft trouwens vergelijkbare prestaties voor een lagere prijs.
4: Een WD Black (semi-pro) is absoluut overbodig voor gewoon opslag. Je kunt veel goedkopere schijven krijgen.
5: Geen dual channel. Je kunt beter krijgen (denk aan low-profile, strakkere timings, lager stroomverbruik)

Nu is het aan TS om met deze tips een serieus lijstje te maken en dat hier te posten, dan helpen we je uiteraard verder.
1: Ik weet dat het niet meteen snel is als hij 6 cores heeft maar aangezien hij zelf al heeft aangegeven dat hij niet echt thuis is in de computer wereld noteer ik het even zo (ik moet je echter gelijk geven dat het goedkoper kan)
2: Ik zei bijna alle games waarbij watchdogs dus een uitzondering is
3: ook dit weet ik maar zoals ik al eerder gezegt heb vermakelijk ik het even.
4: ik neem zelf altijd de WD Black omdat ik zelf erg veel overschrijf van schijf naar schijf ook hier moet ik toegeven dat het misschien overbodig is maar ook dit heb ik in de notities gezecht.

Voor de rest geef ik je gelijk.

@KopjeThee

Hij heeft nu echter geen videokaart is dat wel verstandig aangezien LOL toch best wat vereist op grafisch gebied

[ Voor 3% gewijzigd door timicool op 24-08-2014 18:22 ]

Pagina: 1