Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11 23:34
Hoi medetweakers,

Sinds korte tijd ben ik me gaan verdiepen in het hele media center verhaal.
Inmiddels al langere tijd zitten spelen met plex media server op me eigen pc en dit werkt heerlijk icm tablet/telefoon/chromecast.
Echter staat mijn pc niet altijd aan en dat gaat hem ook niet worden.
Hier zou ik graag een NAS voor willen aanschaffen.

Dit om mijn films/series etc op kwijt te kunnen en om plex media server op te draaien.
Nu heb ik al het 1 en ander uitgezocht en blijkt het dat niet elke NAS zomaar even PMS wilt draaien ivm encoding.

Volgens volgend overzicht https://docs.google.com/a.../htmlview?pli=1&sle=true# waarin staat welke NAS compatible is voor plex,

Zit ik al direct aan een wel erg prijzige NAS als ik PMS wil draaien en daadwerkelijk een film(1080P) wil kijken via me TV/telefoon/chromecast.

Verder zie ik door de bomen het bos ook gewoon niet meer welk merk aan te raden is , waar op te letten bij een NAS.

Ik heb een budget van €200,- excl hdd.
De reden dat ik voor NAS kijk is vanwege de onnodige stroomkosten als ik me pc dag en nacht aan laat staan.
Ik heb ook nog een oud HP werkstation staan , bied dit mogelijkheden?

Excuus als dit topic verkeerd geplaatst is of niet helemaal conform de standaard is.

Met vriendelijke groet,
Ruurd

A day without sunshine is like, you know, night.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Een desktop werkt vaak ook goed als je een goede CPU hebt. Voordeel van een nas is natuurlijk de lagere stroomhonger :)

http://www.nascenter.nl/product/341057/synology-ds114.html

is dat niet wat? Via de synologytools kan je ook films kijken, maar volgens mij werkt plex er ook wel op.

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 21-08-2014 14:57 ]

• ruko_rkr
418O2 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:57:
Een desktop werkt vaak ook goed als je een goede CPU hebt. Voordeel van een nas is natuurlijk de lagere stroomhonger :)

http://www.nascenter.nl/product/341057/synology-ds114.html

is dat niet wat? Via de synologytools kan je ook films kijken, maar volgens mij werkt plex er ook wel op.
Bedankt voor je reactie :)

Echter als ik de gelinkte NAS op zoek in de lijst (URL van eerste post) dan geeft deze aan niet eens PMS te kunnen draaien. Een vereiste in mijn setup.

Dus helaas niet nee ;w

Verwijderd

Move OT->CEA

• ruko_rkr
Zat ik toch verkeerd 8)7

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 20:06
De lijst die je zelf linkt geeft al een aardig overzicht. Voor Plex Media Server (PMS) met transcoding heb je inderdaad een (vrij krachtige) x86 CPU nodig. Veel goedkopere Synology NAS-sen draaien op ARM-architectuur, o.a. omdat deze behoorlijk efficient is qua energieverbruik.

Je zult dus wat verder moeten zoeken of wat meer moeten besteden (of jezelf moeten afvragen of je on-the-fly transcoding echt nodig hebt). Overigens kun je natuurlijk ook zelf een NAS / HTPC in elkaar zetten als je geen kant-en-klare wilt kopen van Synology (of een ander merk). Als je een beetje handig bent, kun je wellicht een systeem bouwen dat meer aan je eisen voldoet.

Dit is overigens ook wel een interessant topic over dit onderwerp: NAS/Plex media server. Staan flink wat nuttige links in ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 21-08-2014 16:00 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:28
Ik heb een HP Microserver met daarop xpenology draaien. Werkt prima icm PMS.
Verder kan de Synology DS214 play het ook draaien.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1