Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[small] code reacties artikelen

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:33
Hoihoi,

ik ontdekte volgens mij net een kleine bug/schoonheidsfoutje in de reacties onder nieuwsberichten

Als ik de code [ small ] en de afsluiter gebruik is dit alleen zichtbaar op 100% zoomniveau in de browser, zodra ik een uitzoom wordt de tekst op bepaalde percentages net zo groot als de overige tekst... dit gebeurd iig in Chrome en in Firefox op 110% en 125%...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 17:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat vraagt om een test..

deze tekst is klein!!!11111one

En nog een klein stukje kleine tekst

Nope, ik kan het niet reproduceren met Chrome (versie 36.0)
Het blijft gewoon klein..

kleine tekst
(125%)

[ Voor 71% gewijzigd door Equator op 21-08-2014 10:00 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Gaat hier in Chrome (36 onder Ubuntu) gewoon goed?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:40

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Hier ook geen probleem (Win 8.1 met Chrome Version 36.0.1985.143 m)

Coding in the cold; <brrrrr />

• MicGlou
Even een test

Even een test

Hier op het forum werkt het wel goed bij mij... maar ik had het over artikelen van de frontpage ;)

Chrome is ook de laatste versie... Firefox niet overigens maar die gebruik ik eigenlijk niet, was puur voor de bevestiging.

Ik zal zo even een screenshotje maken.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Naast een screenshot, zou een link naar het betreffende artikel/review/reactie ook handig zijn. Dan kan ik het beter zelf nagaan. :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• MicGlou
Deze reactie komt hier vandaan: reviews: Sony X85: superstrakke uhdtv

100%

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2iH4L9YmAlwToPSqggvQMvdI/thumb.png

110%

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L0YIJOSUYOrvht1YpflpFmCw/thumb.png

125%

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gtwKZluku90e4CfkzSwKytSc/thumb.png

Dan moet ik nu wel zeggen dat bij nadere inspectie van de afbeelding de 110% een pixel in hoogte lijkt te verschillen als ik naar de onderkant van een 'j' kijk, maar dat is wel een heel klein verschil... 125% zijn de karakters duidelijk even groot.

[ Voor 18% gewijzigd door MicGlou op 21-08-2014 10:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het verschil ten opzichte van de normale font-size van reacties is ook kleiner; reacties op de frontpage hebben een font-size van 12px tegenover 13px hier op het forum. In beide gevallen krijgt <small> een font-size van 11px.

Intentionally left blank

• MicGlou
crisp schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:41:
Het verschil ten opzichte van de normale font-size van reacties is ook kleiner; reacties op de frontpage hebben een font-size van 12px tegenover 13px hier op het forum. In beide gevallen krijgt <small> een font-size van 11px.
Okay... dus het is by design?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MicGlou schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

Okay... dus het is by design?
In principe wel. Ik denk niet dat we de standaard font-grootte voor reacties onder FP artikelen moeten gaan vergroten. Daarnaast is het ook niet wenselijk om font-sizes kleiner dan 11px te gebruiken...

Intentionally left blank

• MicGlou
crisp schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:24:
[...]

In principe wel. Ik denk niet dat we de standaard font-grootte voor reacties onder FP artikelen moeten gaan vergroten. Daarnaast is het ook niet wenselijk om font-sizes kleiner dan 11px te gebruiken...
Maar het gaat in dit geval toch juist om opschalen?

Jammer dat het niet mooi mee schaalt zoals het forum dat wel doet... ik heb de browser namelijk vrijwel altijd op 125% staan en mis dus wat nuance in bepaalde berichten op de frontpage... uiteraard geen ramp, simpel schoonheidsfoutje.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

MicGlou schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:48:
[...]

Maar het gaat in dit geval toch juist om opschalen?

Jammer dat het niet mooi mee schaalt zoals het forum dat wel doet... ik heb de browser namelijk vrijwel altijd op 125% staan en mis dus wat nuance in bepaalde berichten op de frontpage... uiteraard geen ramp, simpel schoonheidsfoutje.
Dat is iets waar wij weinig aan kunnen doen; het is de browser die dat bij 125% zo rendered dat dat verschil visueel nagenoeg wegvalt. Mijn ervaring is dat geen enkele browser perfect 'zoomed'; door afrondingsverschillen ontstaan er dan altijd wel hier en daar onvolkomendheden...

Intentionally left blank

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan altijd nog wat knutselen met Custom CSS uit de karmastore.

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 21-08-2014 14:01 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:58:
[...]

Dat is iets waar wij weinig aan kunnen doen; het is de browser die dat bij 125% zo rendered dat dat verschil visueel nagenoeg wegvalt. Mijn ervaring is dat geen enkele browser perfect 'zoomed'; door afrondingsverschillen ontstaan er dan altijd wel hier en daar onvolkomendheden...
Daarnaast is het gewoon werkbaar. Het zou anders zijn als het met zoomen totaal onleesbaar wordt, maar nu is het wel leesbaar en zit je verder gewoon goed wat betreft het overbrengen van het bericht. Daarbij: als je het nodig hebt om in te zoomen op een tekst dan waardeer je het waarschijnlijk sowieso al niet als bepaalde stukjes tekst alsnog wat kleiner zijn, want dan kun je die weer niet goed lezen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MicGlou
crisp schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:58:
[...]

Begrijp ik, maar op het forum schaalt het wel netjes in dezelfde browser... en op 125% zijn de karakters even groot terwijl daar toch genoeg pixeltjes beschikbaar zijn om verschil aan te geven. Ik zou het compleet logisch vinden als je uitzoomt en de letter kleiner worden... niet bij inzoomen.

Of het werkbaar is valt denk ik onder persoonlijke voorkeur... ik vind het ook niet onwerkbaar maar zoals ik al aangaf valt er soms een klein stukje nuance in een tekst weg... zoals in mijn voorbeeld want die kleine tekst is eigenlijk het lezen niet waard :) Maar eerlijk gezegd gebeurd dat niet veel, de verklein tags worden niet veel gebruikt op de frontpage... maar het viel mij gewoon op en had het idee dat dit in het verleden beter heeft gewerkt en vond het een geval voor het melden waard.

Ik ben nog nooit bezig geweest met Custom CSS, wordt misschien eens tijd om mij daar wat in te verdiepen :) Nog tips voor wat informatie zodat ik snel goed op weg ben?

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 21-08-2014 15:15 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@MicGlou: zoals gezegd komt dat omdat op het forum het absolute verschil tussen gewone tekst en <small> al groter is, namelijk 2px (13px versus 11px) tegeover slechts 1px bij reacties op de frontpage (12px versus 11px).

Het is niet wenselijk om de standaard tekstgrootte van reacties op de frontpage te verhogen, noch is het wenselijk de tekstgrootte van <small> daar verder te verkleinen

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MicGlou schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:09:
Ik ben nog nooit bezig geweest met Custom CSS, wordt misschien eens tijd om mij daar wat in te verdiepen :) Nog tips voor wat informatie zodat ik snel goed op weg ben?
Check de sticky in LA eens wat er zoal mee is gedaan: [verzamel] CSS-styles; 'Hoe ziet jouw T.net eruit?'

• MicGlou
crisp schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:25:
@MicGlou: zoals gezegd komt dat omdat op het forum het absolute verschil tussen gewone tekst en <small> al groter is, namelijk 2px (13px versus 11px) tegeover slechts 1px bij reacties op de frontpage (12px versus 11px).

Het is niet wenselijk om de standaard tekstgrootte van reacties op de frontpage te verhogen, noch is het wenselijk de tekstgrootte van <small> daar verder te verkleinen
Ahh okay, ik haalde eruit dat je dit als 'het probleem' aanstipte, het kwam niet over als 'het is gewoon zo'... duidelijk!
Die zal ik eens gaan doornemen, wordt tijd dat ik mij eens in dat soort zaken ga verdiepen... ik ben een zeer ervaren eindgebruiker met diverse systemen zullen we maar zeggen en mbt code heb ik nooit meer gedaan dan rommelen met VBscript op bepaalde fora. Word toch eens tijd om de kennis op te doen... bedankt voor de tip!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Graag gedaan. Ik maak de tekst op T.net ook groter via custom CSS op m'n HTPC, omdat om een of andere reden m'n HTPC niet lekker de fonts schaalt op m'n TV. Standaard GoT is nu 18px, FP is 16px en reacties staan op 15px. Denk dat ik die maar eens gelijk moet trekken, artikelen ook op 18, reacties op 16 ofzo. Het is dan een stuk prettiger lezen vanaf de bank. :)

Pagina: 1