Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Waaronder Arma 3 en mods. Het lijkt me wel leuk om deze game met 60fps te kunnen draaien.
Project Cars en andere sims.
Nieuwe releases op hoge settings kunnen spelen met 60fps.
Alle andere niet intensieve handelingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee HDD's en een SSD.
Cardreader
Kb/m
Beeldscherm (1080p)
Speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over de meeste dingen ben ik wel uit. Ik zie dat de Club3D Radeon R9 290 royalAce goedkoper is dan de populairdere Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X dus die heb ik in de lijst gezet. Voeding heb ik gekozen om wat speling te hebben met OCen en eventuele randaparatuur.
Echter
Is mijn moederbord overkill? Ik heb em er tussen gezet naar aanleiding van de tweakers test, maar weet niet of ik met deze gelukkiger ga zijn dan met een goedkopere. Ik heb het vermoeden dat ik stiekem wel onder de 1000 uitkom met een ander optie;)
PSU: beste voor de prijs, of is er een betere? Wederom met dB's in het achterhoofd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. De kast staat absoluut vast als keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een fluisterstille setup op idle, waarbij ik tolerantie heb voor meer geluid onder load. Hoewel de beperkende factor de GPU gaat zijn, wil ik dat de rest zo min aan het geluidniveau toevoegt. Ik wil Crossfire als optie openhouden voor het moederbord.
Ga je overklokken?
Jup. Lichtelijk
Gamen. Waaronder Arma 3 en mods. Het lijkt me wel leuk om deze game met 60fps te kunnen draaien.
Project Cars en andere sims.
Nieuwe releases op hoge settings kunnen spelen met 60fps.
Alle andere niet intensieve handelingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee HDD's en een SSD.
Cardreader
Kb/m
Beeldscherm (1080p)
Speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over de meeste dingen ben ik wel uit. Ik zie dat de Club3D Radeon R9 290 royalAce goedkoper is dan de populairdere Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X dus die heb ik in de lijst gezet. Voeding heb ik gekozen om wat speling te hebben met OCen en eventuele randaparatuur.
Echter
Is mijn moederbord overkill? Ik heb em er tussen gezet naar aanleiding van de tweakers test, maar weet niet of ik met deze gelukkiger ga zijn dan met een goedkopere. Ik heb het vermoeden dat ik stiekem wel onder de 1000 uitkom met een ander optie;)
PSU: beste voor de prijs, of is er een betere? Wederom met dB's in het achterhoofd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. De kast staat absoluut vast als keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een fluisterstille setup op idle, waarbij ik tolerantie heb voor meer geluid onder load. Hoewel de beperkende factor de GPU gaat zijn, wil ik dat de rest zo min aan het geluidniveau toevoegt. Ik wil Crossfire als optie openhouden voor het moederbord.
Ga je overklokken?
Jup. Lichtelijk
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 199,90 | € 199,90 |
| 1 | ASRock Z97 Extreme6 | € 151,- | € 151,- |
| 1 | Club3D Radeon R9 290 royalAce | € 335,50 | € 335,50 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 82,85 | € 82,85 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 35,50 | € 35,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,89 | € 66,89 |
| 1 | Cooler Master V650 Semi-Modular | € 82,05 | € 82,05 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,99 | € 89,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.043,68 | |