Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?
Vuistregel voor RAM: hoe meer hoe beter ;-)
RAM is altijd goed, al is het alleen maar voor disk caches. Je moet wel een minimum hebben voor het OS + applicaties (services) die je gaat hosten. Je kan nu bijv al kijken hoeveel 1(2 en 3) minecraft server(s) verbruikt(en) aan RAM en dat dan door rekenen.
RAM is altijd goed, al is het alleen maar voor disk caches. Je moet wel een minimum hebben voor het OS + applicaties (services) die je gaat hosten. Je kan nu bijv al kijken hoeveel 1(2 en 3) minecraft server(s) verbruikt(en) aan RAM en dat dan door rekenen.
Wil je future proof zijn en veel servers hosten? 256 gig zal genoeg zijn. Wil je enkele servers hosten? 8 gig genoeg.
Ik heb van plan om veel servers te gaan hosten, maar welk moederbord kan 256GB aan?
Aan je naam te zien ben je van 97? Je wilt games gaan hosten?AjaxKing97 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:47:
Ik heb van plan om veel servers te gaan hosten, maar welk moederbord kan 256GB aan?
Ga je inlezen in hoe dit werkt, zo simpel is dit niet. Zo ben je ook een behoorlijk stevige internetverbinding nodig en is het nog maar de vraag of jij (of je ouders) zin hebben in de kosten die vast zitten aan het hosten van zo'n soort server.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
pricewatch: Supermicro H8QGi-FAjaxKing97 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:47:
Maar dan moet er wel ECC ram in, en die shizzle is duuuuuuuur..
Ey!! Macarena \o/
Ik wil alleen weten hoe een server werkt. Want ik heb er totaal geen verstand van.
Ik dacht dat je zegmaar een besturingssysteem heb, muis en toetsenbord en scherm en dat je servers ga maken tegen een prijs.
Maar grote servers zoal google, dat soort servers wil ik weten hoe het in zijn werk gaat.
Ik dacht dat je zegmaar een besturingssysteem heb, muis en toetsenbord en scherm en dat je servers ga maken tegen een prijs.
Maar grote servers zoal google, dat soort servers wil ik weten hoe het in zijn werk gaat.
Windows Azure. Daar is zelfs een minecraft server template aanwezig.
Er bestaan gratis Minecraft server hosters als je zoiets zoekt.
Zoek maar eens op free minecraft server.
Zoek maar eens op free minecraft server.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Euh wat?AjaxKing97 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:51:
Ik wil alleen weten hoe een server werkt. Want ik heb er totaal geen verstand van.
Het zelfde als een kleine server maar dan op groot formaat. De software die op een/hun server draait maakt het bijzonder, en hier kan je genoeg vinden op nouwja. GoogleMaar grote servers zoal google, dat soort servers wil ik weten hoe het in zijn werk gaat.
Maar wat voor software draaien dan op die servers? (van google en al die gamehost bedrijven)
Wat google draait weet ik niet, maar dit kan je vast opzoeken.AjaxKing97 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:54:
Maar wat voor software draaien dan op die servers? (van google en al die gamehost bedrijven)
Gamehosts gebruiken Linux of Windows Server, niet alle games zijn hostbaar op Linux.
Oke dankje, ik weet nu voldoende.D4NG3R schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:55:
[...]
Wat google draait weet ik niet, maar dit kan je vast opzoeken.
Gamehosts gebruiken Linux of Windows Server, niet alle games zijn hostbaar op Linux.
Dankje iedereen voor de hulp
De software die hun achten dat nodig is. Om een webserver te draaien kan je kiezen voor 10+ besturingssystemen, en een zwik vol webserver software.AjaxKing97 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:54:
Bijvoorbeeld: IIS Apache of LightHHTP
Voor een IRC-server kan je kiezen voor IRCnet, EFnet, DALnet, Undernet, Quackenet, Freenode, en noem maar op.
Zoek de tool die je nodig hebt, en jij weet wat je wil. Maar net als met bovenstaande: Google er eens op los..
Ey!! Macarena \o/
kerel niet om het een of ander, gisteren opende je een topic (Xeon workstation / server hosting systeem.) waarin je hoogvan de toren blaasde dat je niet naar school hoefde omdat je alles toch al wist, een dag later vraag je hoe het zit met een gameserver op te zetten...
geen idee of je zit te trollen, stop alsjeblieft om onze tijd te verdoen.
geen idee of je zit te trollen, stop alsjeblieft om onze tijd te verdoen.
Dit is wederom zo'n topic zonder inzet. Heb ik je gisteren ook op gewezen...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()