Marantz PM6003: twee kanalen op een set speakers?

Pagina: 1
Acties:

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over het gebruik van de twee beschikbare luidspreker kanalen op mijn Marantz PM6003 stereo versterker. Daar ik recent nieuwe speakerkabels (Wireworld Luna 7 biwire) heb aangeschaft die geschikt zijn voor bi-amping/bi-wiring vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn speakers (Epos ES11) aan te sluiten op allebei de kanalen van de versterker. Mijn speakers hebben elk 2 sets aansluitingen die op het moment worden verbonden door bruggetjes.

Een zoektocht op internet leverde diverse waarschuwingen op over het verbinden van een set speakers naar twee terminals. Toch kwam ik ook verhalen tegen die zeiden dat dit wel mogelijk is. De website van Marantz is erg onduidelijk over deze mogelijkheid. Nu is dus mijn vraag: is wat ik wil verstandig? Ik ben mij ervan bewust dat de geluidskwaliteit waarschijnlijk niet of nauwelijks ervan profiteert, maar vraag me nu puur af of ik dit kan doen zonder mijn versterker of speakers op te blazen.

alvast bedankt! ;)

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-01 23:58
Ik kan je zeggen, ik heb een PM8005 en een PM6004 en beide werken op Kef Cresta 3 speakers met bi-amping.

Gaat dus goed.

Zet wel voor het beste geluid source direct aan + a-b kanalen.

Dan komt het wel goed.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:46
Het moet geen probleem zijn. Het is alleen een 2 kanaals versterker, wat je in feite doet is niet het verbindingsbruggetje van de speaker gebruiken maar die aan de binnenkant van de versterker. Daar schiet je niet echt iets mee op maar gevoelsmatig kan het wat uitmaken. Maar vergeet dus niet de brug uit de speaker te halen anders kan het mis gaan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58

Jag

Hoezo zou dat misgaan?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:46
Klopt je hebt gelijk, gedachtenkronkel :)

[ Voor 28% gewijzigd door ShittyOldMan op 20-08-2014 19:38 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Net de boel aangesloten en het werkt inderdaad perfect. Bedankt voor de info heren!
Pagina: 1