Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 19:07
Neeknikker schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:11:
[...]

Ben toch achter een probleem gekomen. Ik kan geen Sms’en versturen. Iemand enig idee hoe dit kan? Voor de rest is dit echt een topper.

Probleem opgelost
Staan al je APN instellingen wel goed? Ik kan gewoon SMSjes versturen en ontvangen (net even geprobeerd voor de zekerheid).
Ik draai de 04/04 versie. Heb je wel de CM firmware geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
jimmy_dg schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:15:
[...]

Staan al je APN instellingen wel goed? Ik kan gewoon SMSjes versturen en ontvangen (net even geprobeerd voor de zekerheid).
Ik draai de 04/04 versie. Heb je wel de CM firmware geflashed?
Het probleem was al opgelost. Ik had iets verkeerd gedaan in de instellingen van standaard SMS App. Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
jimmy_dg schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:45:
[...]

Net geflashed. Ik hoor er goede verhalen over, bedankt voor de tip. Draai jij 'm al langer? Wat is jouw SOT zo ongeveer?
Zal 't even checken. Hier heeft iemand 5 uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
superiscch schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:09:
Ik draai de UNOFFICIAL 12.1 builds. Die lopen ook wel lekker.

Nog geen problemen tot nu toe.
Ik heb een bizar probleem. Als ik via WiFi muziek of yt naar naar m'n BT speaker heb ik storing en hapering. Via data niet 😑

Terug naar CM12 dus 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:13
Pred schreef op zondag 05 april 2015 @ 20:11:
[...]

Zal 't even checken. Hier heeft iemand 5 uren.
Dat is niet echt heel veel, maar dat hangt natuurlijk wel sterk af van zijn gebruik. Als zijn helderheid op max is, is dat heel goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Heb een vraagje over cm12.1. Ik heb "kan widget niet toevoegen" bovenin mijn recents screen staan. Iemand een idee wat dat is?

https://www.dropbox.com/s...5-04-06-21-37-47.png?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Neeknikker schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:47:
Heb een vraagje over cm12.1. Ik heb "kan widget niet toevoegen" bovenin mijn recents screen staan. Iemand een idee wat dat is?

https://www.dropbox.com/s...5-04-06-21-37-47.png?dl=0
Dat zou normaal een Google zoekbar moeten zijn. Staat bij scherm en verlichting: zoekbar bij recente apps.

Waarschijnlijk nog een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
superiscch schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:02:
[...]

Dat zou normaal een Google zoekbar moeten zijn. Staat bij scherm en verlichting: zoekbar bij recente apps.

Waarschijnlijk nog een bug
Ja! Heb het gevonden. Kan hem nu iig uitzetten. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Lollipop 5.1 (Euphoria) al paar dagen erop staan, werkt prima en is/lijkt stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Bhai schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:41:
Lollipop 5.1 (Euphoria) al paar dagen erop staan, werkt prima en is/lijkt stabiel :)
Bij mij werkte volgens mij het ontvangen van SMSjes daar niet op. Is te testen door in de messaging app jezelf een SMSje te sturen. Is dat probleem er nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Mogelijk weet iemand hier waar ik het volgende vinden kan. (CM12 nightlie)
Ik heb vanacht voor ik probeerde mijn nachtrust te pakken ergens iets aangezet wat er voor zorgt dat je telefoon speaker actief wordt als je je toestel niet meer aan je hoofd houdt.
Ik weet dat er 2 opties waren, altijd of alleen tijdens een gesprek maar nu is dit toch vrij irritant maar denk je dat ik nog weet waar ik dit actief gemaakt heb.

Iemand anders een idee?

Gevonden, duurde even maar het bleek in een Xposed module te zitten genaamd SwipeBack2

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 08-04-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
jimmy_dg schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:33:
[...]

Bij mij werkte volgens mij het ontvangen van SMSjes daar niet op. Is te testen door in de messaging app jezelf een SMSje te sturen. Is dat probleem er nog steeds?
Op te lossen door de optie Blacklist op Disable te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2a50zo8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil m'n telefoon rooten, dus m'n bestanden even back-uppen, kom ik niet op de telefoon via verkenner, zodra ik in deze computer zit en de telefoon op mtp zet, blijft de pc hangen totdat ik mtp weer uitzet. In device manager staan Android adb en mtp, zonder (!). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
driver installeren, https://forums.oneplus.ne...roid-lollipop-5-0.252449/ hier staan de drivers.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke van Nightly moet ik installeren? heb hem net geroot en wil nightly erop zetten, weet alleen niet welke zip bestand ik als begin moet pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14-09 12:38
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:48:
Welke van Nightly moet ik installeren? heb hem net geroot en wil nightly erop zetten, weet alleen niet welke zip bestand ik als begin moet pakken
Ze zijn allemaal compleet. Maar je wil nu CM12 gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja van Nightly, ik zie niks in de oxygenOS wat uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik daarna nog iets nodig of ben ik klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:59:
[...]

Ja, GAPPS.
Maar dit kan je allemaal gemakkelijk googlen. Google eens op XDA Oneplus One. Of bezoek de development sectie van het Oneplus forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:59:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar heb je enig idee wat je aan het doen bent? Want eerlijk gezegd twijfel ik daaraan.
Zo niet, google eerst eens even voordat je überhaupt een nightly gaat flashen wat de risico's zijn en wat je nodig hebt.
Google Apps is wel handig lijkt me, die worden niet met CM meegeleverd (maar als je even had gezocht op "how to install CM" had je dat allemaal gevonden

Edit.. Is al gezegd, had t scherm wat langer open...

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 08-04-2015 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Opzich boeit het niet zoveel of hij precies weet wat hij aan het doen is of niet. Als hij al een custom recovery heeft (of heeft laten installeren) en alleen netjes 2 .zipjes hoeft te flashen is die al klaar :') Hele proces is nogal hufter proof gemaakt en de tools worden alleen maar makkelijker.

Het liefst wil je dat hij alles van binnen en buiten weet zodat hij zijn eventuele problemen zelf kan oplossen, maar ik heb me daar al lang bij neer gelegd dat niet iedereen dat gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mwa, hij hoeft niet alles van binnen en buiten weten, op tweakers wordt wat eigen inzet verwacht en dat had hij kunnen bereiken door alleen maar in google in te tikken "how to flash CM on a oneplus" en het eerste en/of tweede resultaat te openen en te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat was het eerste wat ik geprobeerd had, de adb drivers installeert niet de mtp driver. Misschien draait er een process op m'n telefoon die voor een conflict zorgt, want bij een reboot stond er even de opo in this pc, maar die ging meteen weer weg door de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bartske schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:46:
[...]

Toevallig een ander apparaat (tablet oid) op hetzelfde google account? Dan kan hij ook wel in de war raken.
Ben er ondertussen achter dat mijn gps zelden of nooit aangesproken wordt. Terwijl die voorheen continu aan bleef.
Als ik bij accu het aantal fixen van de gps bekijk, dan is dat misschien 5x op een dag.
Vandaar dat locatie geschiedenis zo beroerd slecht werkt.

Heb nu een app geïnstalleerd die gps continu aan houdt, kijken of dat helpt.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Oxellaar schreef op zondag 12 april 2015 @ 23:29:
[...]

Ben er ondertussen achter dat mijn gps zelden of nooit aangesproken wordt. Terwijl die voorheen continu aan bleef.
Als ik bij accu het aantal fixen van de gps bekijk, dan is dat misschien 5x op een dag.
Vandaar dat locatie geschiedenis zo beroerd slecht werkt.

Heb nu een app geïnstalleerd die gps continu aan houdt, kijken of dat helpt.
En je volgende comment wordt waarom je batterij zo gauw leeg gaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hailfall
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04-2015
Was vergeten hoe irritant rooten kan zijn als je telefoon niet mee werkt, elke keer kon mijn Device Manager die telefoon niet herkennen. Uiteindelijk toch gelukt en nu 1 van de 2 geroot, met de 2e wacht ik nog maar even tot vriendlief thuis is dan kan ik het hem laten zien zodat hij in het vervolg dat ook zelf kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
jimmy_dg schreef op maandag 13 april 2015 @ 15:15:
[...]

En je volgende comment wordt waarom je batterij zo gauw leeg gaat? :+
Nee ik snap ook dat hij sneller leeg gaat.
Maar op stock werkte de location history perfect, zonder dat de batterij snel leeg ging.
Het GPS stond niet continu aan, maar schakelde wel veel vaker in.
Sinds ik op CM zit werkt het werkelijk voor geen meter meer. Ik maak er ook echt gebruik van, maar dat is nu onmogelijk geworden.

Er is ook werkelijk iets mis met de functie "grote nauwkeurigheid" er moet dan gebruik gemaakt worden van GPS, wifi en mobiele netwerken om locatie te bepalen.
Maar GPS wordt niet gebruikt en ook haast nooit ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:13

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Graag niet dubbelposten

[ Voor 94% gewijzigd door The Wizard op 14-04-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
flash net de laatste nightly op cm12 en mijn google apps zijn f00ked... goede reden om 12s erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
418O2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:56:
flash net de laatste nightly op cm12 en mijn google apps zijn f00ked... goede reden om 12s erop te zetten
Wat is er mis dan?
Ik heb net ook de laatste nightly erop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Pistolebob schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:21:
[...]

Wat is er mis dan?
Ik heb net ook de laatste nightly erop..
Geen idee, denk dat het iets van doen heeft met de alternatieve play services die ik had geinstalleerd vanwege de drain bug.

Gelijk maar even een factory reset gedaan voor ik CM12s installeerde. Alles weer fresh and clean :)

[ Voor 14% gewijzigd door 418O2 op 14-04-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

418O2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:56:
Ik kwam niet verder dan de melding "apps starten". Rebooten gaf me 'n bootloop. Weer terug naar 11-4 nightly. Ik twijfel om 12s er meteen op te knallen of te wachten op de OTA (en of die wel komt door de nightlies heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eric_Cantona schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:11:
[...]

Ik kwam niet verder dan de melding "apps starten". Rebooten gaf me 'n bootloop. Weer terug naar 11-4 nightly. Ik twijfel om 12s er meteen op te knallen of te wachten op de OTA (en of die wel komt door de nightlies heen).
CM12 krijgt geen OTA naar 12s. Ik zou gewoon een factory reset doen en fris beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

418O2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:11:
[...]

CM12 krijgt geen OTA naar 12s. Ik zou gewoon een factory reset doen en fris beginnen :)
Ik lees nu dat 't misschien geen verbetering is om naar CM12s te flashen, nightlies lopen smoother en sneller geüpdate.

Ik wacht nog effe, eerst eens kijken hoe de ervaringen her en der zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Eric_Cantona schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:17:
[...]

Ik lees nu dat 't misschien geen verbetering is om naar CM12s te flashen, nightlies lopen smoother en sneller geüpdate.

Ik wacht nog effe, eerst eens kijken hoe de ervaringen her en der zijn :)
Vooralsnog vind ik het wel lekker werken. Was er sowieso wel klaar mee om de nightlies te flashen. Zo interessant zijn de updates elke keer ook niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

418O2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:21:
[...]

Vooralsnog vind ik het wel lekker werken. Was er sowieso wel klaar mee om de nightlies te flashen. Zo interessant zijn de updates elke keer ook niet natuurlijk.
We zien wel, kleine moeite die updates elke keer. Via Cyandelta is 't binnen 10 minuutjes gepiept.

Alleen vanmorgen wilde 't niet, straks nog eens kijken of 't nu wel wil werken. Hopelijk niet weer 'n bootloop na 't updaten van de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enig idee hoe twrp op cm12s te krijgen zonder tussenkomst van een computer?

Zit zonder root en de stock cm recovery die geen ongesigneerde zips accepteerd... Ook geen computer bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
TripleQ schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:40:
Iemand enig idee hoe twrp op cm12s te krijgen zonder tussenkomst van een computer?

Zit zonder root en de stock cm recovery die geen ongesigneerde zips accepteerd... Ook geen computer bij de hand.
Kan niet, custom recovery flashen is alleen mogelijk via fastboot als de telefoon niet geroot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Hmm.
Was er al bang voor. Dan maar een dagje zonder.

'Vroeger' op mijn Samsung kon ik met mobile Odin (een app) nog wel vanaf de telefoon zelf de img flashen..(al was daar vast ook root voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Wat kan een reden zijn om vanaf de laatste nightly 12 over te stappen naar de 12S?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
ipv de ervaringen topic te vervuilen even hier vragen: ik heb dus deze geflashed op m'n geroote OPO. Nu blijft ie toch echt hangen op het 1+1 logo met "powered by Android" eronder.
Het flashen in TWRP ging ' succesful' en daarna heb ik eerst zoals in de xda thread de nieuwste SU geflashed. Toen bleef ie dus hangen. Daarna nog eens gedaan, toen vroeg TWRP uit zich zelf of ik de SU wilde updaten, gedaan... maar nu blijft ie als nog hangen.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
jahallow schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:32:
ipv de ervaringen topic te vervuilen even hier vragen: ik heb dus deze geflashed op m'n geroote OPO. Nu blijft ie toch echt hangen op het 1+1 logo met "powered by Android" eronder.
Het flashen in TWRP ging ' succesful' en daarna heb ik eerst zoals in de xda thread de nieuwste SU geflashed. Toen bleef ie dus hangen. Daarna nog eens gedaan, toen vroeg TWRP uit zich zelf of ik de SU wilde updaten, gedaan... maar nu blijft ie als nog hangen.
Anyone?
Dalvik + cache geschoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Punkbuster schreef op woensdag 15 april 2015 @ 07:56:
Wat kan een reden zijn om vanaf de laatste nightly 12 over te stappen naar de 12S?
Same vraag hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
CM12 is de standaard cyanogenmod versie. Deze is het zelfde voor alle ondersteunde toestellen

CM12S is uitgebreid met extra functionaliteit voor de OPO. Zit niet heel veel verschil in, maar meen dat dit CameraNext, GalleryNext, AdioFX, swiftkey toetsenbord, Boxer e-mail en nog een paar zijn en er wat extra optimalisaties zijn (kan ze zo snel ff niet vinden)

De nightly van CM12 loopt voor op de OTA van CM12S. De nightlies zullen dus meer bugfixes en optimalisaties hebben, maar hebben wat minder functionaliteit dan CM12S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
lol, wat een idioot ben ik... ik zat nog in de verkeerde map in TWRP 8)7 was gewoon op t gemakje CM11 ofzo te flashen :+

edit: hij is nu bezig met updaten :)

[ Voor 7% gewijzigd door jahallow op 15-04-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
418O2 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:21:
[...]

Hier precies hetzelfde. Draaide al een tijdje Blisspop, eerst 5.0, daarna 5.1. Batterydrain bleef een probleem, ookal blokte ik alle wakelocks.... Uit pure nieuwsgierigheid CM12S erop gezet. Ik ben aangenaam verrast. Loopt heerlijk, ik blijkf lekker op CM12S hangen, flashen is verleden tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zo, zojuist weer twrp en root geflashed over 12s heen. Vanavond maar eens een factory reset uitvoeren zodat ik weer met een geheel schone lei kan begonnen. Ik kom ook vanaf de nightlies. Had op het laatst ook wel last van veel battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ik heb http://builds.cyngn.com/c...G1TAS0YL-bacon-signed.zip gedownload via mn telefoon. Vervolgens volledig opgeladen, een backup via zowel Nandroid, als de TWRP recovery gedaan. Daarna een wipe van de cache en Dalvik. Het installeren van de CM12S werkt vervolgens niet. "Error flashing zip".

- De vorige CM11S 05Q heb ik op dezelfde manier gedaan.
- Bootlocker unlocked + root
- Recovery TWRP 2.7.1.0

Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door StephanO1990 op 15-04-2015 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Naar CM12S , voor de mensen die van Custom rom of nightly afkomen is deze how-to aan te raden. ( zeker de system wipe is belangrijk als je van een andere rom dan de originele komt.. )

make sure you have the latest version of TWRP installed. i backed up all my apps via titanium backup.
copied the full rom + firmware onto my internal storage. Downloadlink
booted into twrp recovery
did full wipe twice (cache, dalvik, system, data) DO NOT WIPE internal storage!!
flashed cm-12.0-YNG1TAS0YL-bacon-signed.zip
wiped dalvik/cache
install superSU and reboot. http://download.chainfire.eu/696/SuperSU/

[ Voor 5% gewijzigd door Punkbuster op 15-04-2015 23:23 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
StephanO1990 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:05:
Ik heb http://builds.cyngn.com/c...G1TAS0YL-bacon-signed.zip gedownload via mn telefoon. Vervolgens volledig opgeladen, een backup via zowel Nandroid, als de TWRP recovery gedaan. Daarna een wipe van de cache en Dalvik. Het installeren van de CM12S werkt vervolgens niet. "Error flashing zip".

- De vorige CM11S 05Q heb ik op dezelfde manier gedaan.
- Bootlocker unlocked + root
- Recovery TWRP 2.7.1.0

Wat zie ik over het hoofd?
Je draait niet de laatste versie van TWRP( Dan krijg je een error van update is voor A0001, this device is bacon oid). TWRP even updaten via de play store, daarna happy flashing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Mijn probleem is opgelost.

Recovery TWRP 2.7.1.0 was blijkbaar te oud. Via de Play Store de app 'TWRP Manager' geinstalleerd. Daarin TWRP geupdate naar 2.8.5.1 (moest wel in de applicatie aangeven dat ik over een Opo beschik).

Na een herstart naar de recovery opnieuw een wipe van Dalvik en cache gedaan. Daarna http://builds.cyngn.com/c...G1TAS0YL-bacon-signed.zip opnieuw vanuit TWRP geinstalleerd, nogmaals de wipe en nu opnieuw aan het opstarten.
Vin87 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:40:
[...]

Je draait niet de laatste versie van TWRP( Dan krijg je een error van update is voor A0001, this device is bacon oid). TWRP even updaten via de play store, daarna happy flashing :)
Dat klopt inderdaad! Ik was er net zelf achtergekomen. Thanks voor je input!

[ Voor 29% gewijzigd door StephanO1990 op 15-04-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
StephanO1990 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:43:
Mijn probleem is opgelost.

Recovery TWRP 2.7.1.0 was blijkbaar te oud. Via de Play Store de app 'TWRP Manager' geinstalleerd. Daarin TWRP geupdate naar 2.8.5.1 (moest wel in de applicatie aangeven dat ik over een Opo beschik).

Na een herstart naar de recovery opnieuw een wipe van Dalvik en cache gedaan. Daarna http://builds.cyngn.com/c...G1TAS0YL-bacon-signed.zip opnieuw vanuit TWRP geinstalleerd, nogmaals de wipe en nu opnieuw aan het opstarten.

[...]

Dat klopt inderdaad! Ik was er net zelf achtergekomen. Thanks voor je input!
Over Nightly versie geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanO1990
Dennischo schreef op donderdag 16 april 2015 @ 00:13:
[...]

Over Nightly versie geïnstalleerd?
Nee, een reguliere versie. Het werkt prima. Gewoon uit voorzorg een backup maken en aan de slag ermee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een (wellicht domme vraag)
Ik heb mijn opo naar cm12s geflasht, heb geen root en bootloader is nog gelocked.
*heb de update geflasht, en dat werkt prima.

Nu wil ik wel twrp gaan flashen om ene nandroid te kunnen maken.
Weten jullie welke toolbox nog te gerbuiken is? Maakt het wat uit dat ik al op cm12s draai? Ik kan het nergens echt duidelijk vinden. Op xda is er zelfs al een toolbox min of meer gestopt omdat dit niet goed zou werken.

Ik begrijp dat via fastboot / adb allemaal wel kan, maar ik ben niet zo technisch...lees ik ben op zoek naar een klik en klaar oplossing ;)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:32:
even een (wellicht domme vraag)
Ik heb mijn opo naar cm12s geflasht, heb geen root en bootloader is nog gelocked.
*heb de update geflasht, en dat werkt prima.

Nu wil ik wel twrp gaan flashen om ene nandroid te kunnen maken.
Weten jullie welke toolbox nog te gerbuiken is? Maakt het wat uit dat ik al op cm12s draai? Ik kan het nergens echt duidelijk vinden. Op xda is er zelfs al een toolbox min of meer gestopt omdat dit niet goed zou werken.

Ik begrijp dat via fastboot / adb allemaal wel kan, maar ik ben niet zo technisch...lees ik ben op zoek naar een klik en klaar oplossing ;)

Iemand enig idee?
Best kun je het handmatig doen, die tools willen nog wel eens vastlopen en dan zit je met de gebakken peren.

Waarom wil je een nandroid backup?
Zodra je je bootloader unlocked is je telefoon leeg. daarna TWRP flashen en een nandroid backup maken betekend dus een backup van een lege telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Damn Damn.. Nu heb in gisteren C12 geflashed... Wat nu? Blijven op C12 of overgaan op CM12.1? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
HollowGamer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:20:
Damn Damn.. Nu heb in gisteren C12 geflashed... Wat nu? Blijven op C12 of overgaan op CM12.1? :/
Bedoel je CM12s? En welke CM12.1 bedoel je, want de officiele CM12's zitten nog niet op Android 5.1 (is nog allemaal 5.0.2).

Daarbij, als je goed bent in flashen hoef je het ons niet te vragen, dan moet je het gewoon doen en kijken wat je het lekkerste vind. Wel altijd een backup in TWRP maken, zodat je terug kan als het niet bevalt.

Ik zit nu op Euphoria 1.1 (da's Android 5.1 en beta, heel erg beta) en dat bevalt best goed, behalve de enorme data honger van Google programma's en daar bovenop zit ik ook nog in het buitenland.....
Maar daar kan Euphoria zelf niks aan doen, dat is die Google meuk die je mee installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Petertyuh schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:00:
[...]

Bedoel je CM12s? En welke CM12.1 bedoel je, want de officiele CM12's zitten nog niet op Android 5.1 (is nog allemaal 5.0.2).

Daarbij, als je goed bent in flashen hoef je het ons niet te vragen, dan moet je het gewoon doen en kijken wat je het lekkerste vind. Wel altijd een backup in TWRP maken, zodat je terug kan als het niet bevalt.

Ik zit nu op Euphoria 1.1 (da's Android 5.1 en beta, heel erg beta) en dat bevalt best goed, behalve de enorme data honger van Google programma's en daar bovenop zit ik ook nog in het buitenland.....
Maar daar kan Euphoria zelf niks aan doen, dat is die Google meuk die je mee installeert.
Doelde op dit nieuws: nieuws: CyanogenMod 12.1 op basis van Android 5.1 komt uit

Liefst zo CM stock as possible.
Vind het geen probleem om terug te flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Moet je toch nog even wachten, want de officials zijn allemaal mislukt (stond volgens mij in hetzelfde artikel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Petertyuh schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:28:
Moet je toch nog even wachten, want de officials zijn allemaal mislukt (stond volgens mij in hetzelfde artikel).
Klopt helemaal. :)
Maar mijn vraag is of ik zou moeten overstappen op die ROM of deze aanhouden?

Misschien dat deze een nieuwe kernel, etc. heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
HollowGamer schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:39:
[...]

Klopt helemaal. :)
Maar mijn vraag is of ik zou moeten overstappen op die ROM of deze aanhouden?

Misschien dat deze een nieuwe kernel, etc. heeft? :)
niets moet.
Als je de nieuwste kernel patches wilt zou je ook de Franco kernel op CM12s kunnen flashen.

Hou er rekening mee dat nightlies instabiel kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik draai nu al een paar dagen Temasek, zou niet in zien waarom je het niet zou proberen. Met Titanium kun je direct alles terugzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23:01
En de eerste officiële cm12.1 staat online! Nu aan het downloaden, even aankijken hoe het gaat met een dirty flash over cm12 nightly heen...

Edit: Niet dus.... Wipe en 1,5 uur later eindelijk weer een werkende telefoon...

Ik raad een fabrieksreset dus aan, vanaf het begin!

[ Voor 33% gewijzigd door MoiZie op 17-04-2015 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
MoiZie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 22:04:
En de eerste officiële cm12.1 staat online! Nu aan het downloaden, even aankijken hoe het gaat met een dirty flash over cm12 nightly heen...

Edit: Niet dus.... Wipe en 1,5 uur later eindelijk weer een werkende telefoon...

Ik raad een fabrieksreset dus aan, vanaf het begin!
Had je we de laatste versie Gapps geflashed (http://downloadandroidrom...s/5.1/gapps-L-3-14-15.zip)?

Ik heb ook de dirty flash gedaan, en alles lijkt goed te gaan.

- Uiteraard een backup van m'n CM12 gemaakt
- In TWRP 12.1 geflashed
- dalvik/cache wipe
- Gapps geflashed
- dalvik/cache wipe
- Nogmaals 12.1 geflashed
- en jeweetmaarnooit nog een keer dalvik/cache wipe

En oh ja, nu moet ik natuurlijk gaan juichen- SMOOTH! BATTERIJ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Ja had ik gedaan. Het probleem wat optrad was dat het home screen zwart was en de knoppen nergens op reageerden. Ook als ik de Notification drawer naar beneden trok (die was er wel!) kon ik niet naar settings komen.

Na een wipe en reflash trad het probleem later nog een keer op toen ik een titanium backup restore draaide. Het zal dus liggen aan 1 van mijn instellingen bij de eerste dirty flash, die ik later probeerde te herstellen via titanium waardoor het weer gebeurde. Geen idee wat het was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:37:
[...]

Best kun je het handmatig doen, die tools willen nog wel eens vastlopen en dan zit je met de gebakken peren.

Waarom wil je een nandroid backup?
Zodra je je bootloader unlocked is je telefoon leeg. daarna TWRP flashen en een nandroid backup maken betekend dus een backup van een lege telefoon :)
Tsja, ik wil toch wel weer eens gaan flashen. Vandaar dat ik backup ups wil kunnen maken, en dus ook de bootloader wil unlocken. Zal me eens wat meer verdiepen in het handmatige gebeuren.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Draai sinds vanmorgen vroeg 12.1, gewoon dirty flash gedaan.
Geen enkel probleem tegengekomen, draait volgens mij hetzelfde als 12.
Alleen Franco en xposed werken nog niet, al werken de mods reeds uitgevoerd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
Zojuist een nieuwe nightly proberen te flashen, zoals elke dag bijna. Ben alleen in een bootloop terecht gekomen en kom er op een of andere manier niet meer uit. Al geprobeerd een backup terug te zetten maar dat werkt ook niet. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:18
is de resolutie aan te passen zonder te rooten? textdroider moet je voor geroot zijn namelijk.
iemand een idee? want ik ben nu liever niet geroot omdat: good dan niet werkt voor mijn werkemail.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Geloof nooit dat het kan zonder root.
Maar waarom werkt exchange niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Oxellaar schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:03:
Geloof nooit dat het kan zonder root.
Maar waarom werkt exchange niet?
remcoXP schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 12:14:
is de resolutie aan te passen zonder te rooten? textdroider moet je voor geroot zijn namelijk.
iemand een idee? want ik ben nu liever niet geroot omdat: good dan niet werkt voor mijn werkemail.
Het kan via adb: http://kylegruel.com/2015...ithout-root-using-ubuntu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15
itsFuzeh schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:03:
Zojuist een nieuwe nightly proberen te flashen, zoals elke dag bijna. Ben alleen in een bootloop terecht gekomen en kom er op een of andere manier niet meer uit. Al geprobeerd een backup terug te zetten maar dat werkt ook niet. Weet iemand wat het probleem kan zijn?
Hier ook een bootloop gisteravond toen ik probeerde CM12.1 erop te zetten.
Terug flashen naar vorige ging ook niet. Een oude backup gemaakt door TWRP ging echter wel.
Daarna flashen naar laatste CM12 versie ging wel goed.

Na de eerste poging CM12.1 erop te zetten had ik nog wel tijd genoeg om de PIN in te voeren bij de 2e boot was het na de optimalisatie van apps gelijk al een reboot. Jammer, geen zin om een volledige wipe te doen nu tenzij CM12.1 echt mooie verbeteringen heeft.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Vandaag CM12.1 met Gapps micro geupdate, maar dat werkte niet zo lekker. Mijn root kwijt, maar ook mijn playstore. Het lijkt er dus op de laatste versie 19-4 niet helemaal lekker over 18 heen met een dirty flash. Meer mensen last van dit probleem?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 21:20
Punkbuster schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:12:
Vandaag CM12.1 met Gapps micro geupdate, maar dat werkte niet zo lekker. Mijn root kwijt, maar ook mijn playstore. Het lijkt er dus op de laatste versie 19-4 niet helemaal lekker over 18 heen met een dirty flash. Meer mensen last van dit probleem?
Ik kreeg vanochtend wel een meldig van CyanDelta dat er een update (19-04) was á 139 MB, dit vond ik vrij groot waarna ik keek op http://download.cyanogenmod.org/?device=bacon en daar staat ie niet, daarom heb ik deze niet geflashed. Heb je de update via CyanDelta binnen gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
Ja zie het nu pas, mooi dom zeg.. gelukkig een hele mooie nandroid-backup gemaakt gisteravond ;)

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
Vandaag was er voor cm12.1 nightly weer een update op cyandelta zonder dat er een download stond op de officiële pagina van cyanogenmod. Hou zou dit komen? Is het beter om deze updates niet te installeren? Vandag was de download wel maar rond de 12 mb in tegenstelling tot gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Hij wordt steeds weggehaald van de downloadpagina van Cyanogenmod. Je kan hem namelijk wel 'gewoon' downloaden via de URL: https://download.cyanogen...0150420-NIGHTLY-bacon.zip

Raad hem niet aan te installeren, ze gooien hem niet voor niets weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Maar in combinatie met Xposed en de Franco kernel is 't nog niet handig om de 12.1 nightlies te flashen, dat heb ik toch goed gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Zowel xposed en Franco werken nog niet op cm12.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Punkbuster schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:12:
Ja, het was aangegeven dat je je gapps zipje opnieuw moest flashen na een dirty flash. Je root zou gewoon moeten werken, die zit gewoon netjes in Settings > Developer Tools > Root access (Apps only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik draai sinds gister (heb de OPO sinds gisteren) FlexOS op Android 5.1. Doet het prima, maar zodra ik de GMail app open krijg ik een melding over Google Play Services en sluit GMail weer af. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen, want kan nu mijn mail niet zien :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
DennusB schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:30:
Ik draai sinds gister (heb de OPO sinds gisteren) FlexOS op Android 5.1. Doet het prima, maar zodra ik de GMail app open krijg ik een melding over Google Play Services en sluit GMail weer af. Iemand enig idee hoe ik dat kan fixen, want kan nu mijn mail niet zien :(
google play services updaten
*knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-10-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
http://www.cmxlog.com/12.1/bacon staat een goede versie nu of niet? 21-04?

[ Voor 4% gewijzigd door Punkbuster op 21-04-2015 21:42 ]

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucamasira
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 20:54
Zojuist overgestapt naar CM12.1 nightly builds. Geen enkel probleem. Geflashed samen met gapps 5.1 toen dalvik/cache leeg gemaakt en gereboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-07-2024
ik zit met een probleem, ik heb deze namiddag geprobeerd om twrp recovery erop te krijgen maar om de 1 of andere reden lukt het niet. Heb het geprobeerd via verschillende guides op het forum van oneplus zelf

* https://forums.oneplus.net/threads/guide-oneplus-one-how-to-unlock-bootloader-install-custom-recovery-and-root.64487/

* https://forums.oneplus.net/threads/guide-oxygenos-how-to-unlock-bootloader-install-custom-recovery-flash-the-oxygenos.290202/

Maar niets dat werkte. Terwijl in de commandovensters altijd alles ok is.
Wat zou volgens jullie het probleem nog kunnen zijn? Andere USB-kabel? ik gebruik nu de meegeleverde USB-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Dan toch maar weer overstappen van Cyanogen OS naar CM12.1. :/
Heb het gevoel dat de nightly die ik voorheen erop had (CM12) toch wat soepeler draaide.

Ik lees ook hier positieve reacties over CM12.1, en die extra features van Cyanogen mis ik toch niet echt.

Franco kernel is niet compatibel, dat heeft hij al aangegeven in zijn topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Cyanogen is CM, je bedoelt OxygenOS waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:05
Mijn telefoon is geroot, maar de root verdwijnt iedere keer als ik de software van de oneplus update. Voor het updaten heb ik gecontroleerd of cyanogenMod-recovery bijwerken uitgevinkt stond en dat was zo. Iemand anders een soortgelijke ervaring? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
pgs010 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:52:
Mijn telefoon is geroot, maar de root verdwijnt iedere keer als ik de software van de oneplus update. Voor het updaten heb ik gecontroleerd of cyanogenMod-recovery bijwerken uitgevinkt stond en dat was zo. Iemand anders een soortgelijke ervaring? Of doe ik iets verkeerd?
Het is normaal dat je root kwijt bent. laatste versie van supersu zip flashen vanuit recovery en je hebt weer root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy_dg
Maditude schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:23:
ik zit met een probleem, ik heb deze namiddag geprobeerd om twrp recovery erop te krijgen maar om de 1 of andere reden lukt het niet. Heb het geprobeerd via verschillende guides op het forum van oneplus zelf

* https://forums.oneplus.net/threads/guide-oneplus-one-how-to-unlock-bootloader-install-custom-recovery-and-root.64487/

* https://forums.oneplus.net/threads/guide-oxygenos-how-to-unlock-bootloader-install-custom-recovery-flash-the-oxygenos.290202/

Wat zou volgens jullie het probleem nog kunnen zijn? Andere USB-kabel? ik gebruik nu de meegeleverde USB-kabel.
Haha, wel grappig. Oneplus heeft alles zo simpel mogelijk gemaakt om de bootloader te unlocken e.d. en alsnog komen sommige mensen er niet uit :P

Ik heb deze guide gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
Waar je goed op moet letten is dat je de SDK download (https://developer.android.com/sdk/installing/index.html) en de daarbij horende tools:
"- Tools > Android SDK Tools, Android SDK Platform-tools
- Extras > Android Support Library, Google USB Driver"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 16:10
Maditude schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 22:23:

Kan je ook aangeven wat er niet lukt en wat er wel ok is?
Kom je fastboot wel in (fastboot devices), wordt je telefoon wel herkend door je computer (heb je de juiste drivers)?

Misschien kan iemand je dan gericht verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Denk dat mijn post uit het ervaringen topic beter hier kan.
Zit namelijk met een batterij drain waar je eng van word daar ik voorheen met gemak 5 uur kon halen met CM11S.

Gisteren een normale dag gehad met 2,5 uur on screen time met CM12S.
15 minuten gamen en voor de rest puur en alleen social media (zonder camera gebruik) en messengers.
06:30 van de lader.
17:15 compleet dood.

Gisteren avond Franco kernel (R42) en Calkulin's Google Play Service fix geflashed.
Vanochtend 06:30 van de lader.
Zie echter nu al weer dat ik op 78% procent zit met nog geen 45 minuten on screen time...

Geen complete wipe gedaan toen ik handmatig naar Lollipop heb geflashed. Gewoon van CM11S naar CM12S middels een zip file.
Daarna heb ik de boot loader unlocked om te kunnen rooten, wat toen wel heeft geresulteerd in een complete wipe. Echter heb daarna niet opnieuw de ROM opnieuw geflashed, want dit leek mij overbodig.
Met een complete wipe is de huidige geflashte ROM dan toch ook automatisch clean? Of zie ik dit verkeerd?

I want my battery life back! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 08-09 19:46
Met de laatste AK kernel kan de OPO draaien op 69MHz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:02:
Denk dat mijn post uit het ervaringen topic beter hier kan.
Zit namelijk met een batterij drain waar je eng van word daar ik voorheen met gemak 5 uur kon halen met CM11S.

Gisteren een normale dag gehad met 2,5 uur on screen time met CM12S.
15 minuten gamen en voor de rest puur en alleen social media (zonder camera gebruik) en messengers.
06:30 van de lader.
17:15 compleet dood.

Gisteren avond Franco kernel (R42) en Calkulin's Google Play Service fix geflashed.
Vanochtend 06:30 van de lader.
Zie echter nu al weer dat ik op 78% procent zit met nog geen 45 minuten on screen time...

Geen complete wipe gedaan toen ik handmatig naar Lollipop heb geflashed. Gewoon van CM11S naar CM12S middels een zip file.
Daarna heb ik de boot loader unlocked om te kunnen rooten, wat toen wel heeft geresulteerd in een complete wipe. Echter heb daarna niet opnieuw de ROM opnieuw geflashed, want dit leek mij overbodig.
Met een complete wipe is de huidige geflashte ROM dan toch ook automatisch clean? Of zie ik dit verkeerd?

I want my battery life back! :(
denk dat je mag wachten op een nieuwe versie.

Ik haal met Cm12s ook niet meer dan 3,5 - 4 uur SOT
Dit was 5,5-6 uur met CM11s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
CM12.1 22-04 fixt eindelijk SuperSU als je die geïnstalleerd had. Voelt een stuk stabieler dan 18-04 aan

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
Ik las ook dat er nieuwe NFC drivers in 12.1 zitten. Wil iemand die CM12.1 draait misschien testen of de OPO nu wel MiFare classic chips kan lezen? Dat lukt namelijk wel met ColorOS en OxygenOS, maar nog steeds niet met CM12 :( En dat draai ik toch echt het liefst..

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesvho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-08 11:47
Gisteren en vandaag heb ik de nieuwste nightlies geflasht van cm12.1. Bij het opstarten werkte mijn play services niet en moest ik gapss opnieuw flashen. Ik dacht dat je gapps normaal niet elke keer opnieuw moest flashen bij een nieuwe cm nightly?

Ik heb geen Mifare chips, dus ik kan het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
jimmy_dg schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:15:
[...]

Haha, wel grappig. Oneplus heeft alles zo simpel mogelijk gemaakt om de bootloader te unlocken e.d. en alsnog komen sommige mensen er niet uit :P

Ik heb deze guide gevolgd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2788632
Waar je goed op moet letten is dat je de SDK download (https://developer.android.com/sdk/installing/index.html) en de daarbij horende tools:
"- Tools > Android SDK Tools, Android SDK Platform-tools
- Extras > Android Support Library, Google USB Driver"
Ja alles is geïnstalleerd wat jij noemt. Ik ga het deze week nog es proberen met jouw guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maditude
BooYooToo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:33:
[...]

Kan je ook aangeven wat er niet lukt en wat er wel ok is?
Kom je fastboot wel in (fastboot devices), wordt je telefoon wel herkend door je computer (heb je de juiste drivers)?

Misschien kan iemand je dan gericht verder helpen.
Ja ik kom in fastboot modus, heb add drivers geïnstalleerd, tijdens het proces wordt ook aangegeven dat alles zou moeten ok zijn
Pagina: 1 ... 8 ... 35 Laatste