WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Vanaf versie van 8-3 is het 1 en al drama wat netwerk connecties betreft. Snelheid is om te huilen en is om de haverklap connectie kwijt.Eric_Cantona schreef op zondag 08 maart 2015 @ 08:58:
Meer mensen last van reboots bij de laatste CM12 nightly (8-3)?
M'n OPO start op en is bijna klaar met 't opbouwen van m'n homescreen en knalt er dan weer uit en reboot. Ben at the moment de vorige nightly (4-3) aan 't flashen, hopende dat deze wel weer werkt.
1: Niet dus, 'domme! Dat wordt 'n factory reset
2: Telefoon even laten liggen, nu lijkt de reboot even uit te blijven. Bij 't aanzetten van 't scherm (vergrendeling) krijg ik 'n themaprovider foutmelding. Ik heb Smart App Protector als extra beveiliging maar daar kom ik dus niet doorheen door die foutmeldingen. (uiteindelijk met wat snelle vingerbewegingen wel, gelukkig).
Zowel met wifi als 3/4g
/edit
Het is zelfs onmogelijk die van 4-3 via WiFi te downloaden, mislukt elke keer.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 10-03-2015 19:20 ]
Eens FK up to date is duurt het 2' om deze terug te flashen, dus zie niet in waarom je het niet zou proberen.
Root heeft niks te maken met OTA... Ja dustwowheeler schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:29:
Ik heb hem besteld en wil meteen de bootloader unlocken en rooten bij ontvangst. Ontvang ik evengoed nog OTA's als ik root heb? Want anders unlock ik voorlopig alleen de bootloader
Ja, OTA's komen nog altijd binnen. Je root verdwijnt wel na elke update maar met na het flashen van SuperSu in de recovery en je kan weer.twowheeler schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 10:29:
Ik heb hem besteld en wil meteen de bootloader unlocken en rooten bij ontvangst. Ontvang ik evengoed nog OTA's als ik root heb? Want anders unlock ik voorlopig alleen de bootloader
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
hangt er wel af wat je aangepast hebt op je systeem met roottoegang.Quad schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:50:
[...]
Ja, OTA's komen nog altijd binnen. Je root verdwijnt wel na elke update maar met na het flashen van SuperSu in de recovery en je kan weer.
Als je je DPI hebt aangepast komen de OTA's wel binnen, maar die kun je met geen mogelijkheid installeren
[ Voor 3% gewijzigd door cypher21 op 11-03-2015 14:05 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Oh? Ik heb de recentste OTA prima kunnen installeren met de aangepaste DPI.cypher21 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:05:
[...]
hangt er wel af wat je aangepast hebt op je systeem met roottoegang.
Als je je DPI hebt aangepast komen de OTA's wel binnen, maar die kun je met geen mogelijkheid installeren
⏩ PVOutput☀️
Ik heb alleen DPI aangepast en voor de rest niets bijzonders, OTA gaf error -6 en wilde absoluut niet installerenQuad schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:08:
[...]
Oh? Ik heb de recentste OTA prima kunnen installeren met de aangepaste DPI.
EDIT: Ik ben echt heel dom, haha. Ik zat in mijn hoofd dat we al op CM12 zaten...verkeerde Kernel geflashed dus. Nu CM11s versie gepakt en het werkt!
[ Voor 34% gewijzigd door vinom op 11-03-2015 19:10 ]
automation fanboy
Toevallig vandaag voor het eerst gebruikt, werkte uitstekend.418O2 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:
Werkt CyanDelta nog bij jullie?
Wat niet lijkt te werken is de changelog, verder volgens mij prima.418O2 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:54:
Werkt CyanDelta nog bij jullie?
Wat me alleen opvalt is dat er niet meer zoveel nigthlies komen
Ik lees nogal wat verscchillend advies er over. Het idee is dat ik de laatste CM12 nightly wil flashen om van mijn problemen met CM11S af te komen.
thanks alvast
volgens mij heb ik deze gevolgd
https://forums.oneplus.ne...1s-cm12-nightlies.231709/
1. Ensure CM and GApps files are on your device and you have TWRP installed (plenty of guides available)
2. Boot to TWRP and do a backup.
3. Factory Reset your device in TWRP.
4. Install CM12 Nightly
5. Restore DATA in TWRP (deselect all others)
6. Boot to system.
7. When Android has finished upgrading your apps it will get stuck in a boot loop, do not despair this is expected and easy to fix.
8. Hold the power button to power off your device and then boot to TWRP (Vol down+Power)
9. Install the GApps package.
10. Boot to system and you should be working with all your Apps installed.
[ Voor 82% gewijzigd door 418O2 op 13-03-2015 17:05 ]
Ik draai PhilZ recovery en daar zit een wipe/erase optie in voor het installeren van nieuwe rom.Tierelier schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:49:
Als ik een nieuwe ROM wil flashen en een factory reset wil doen is het dan handig om die vóór of ná het flashen van de ROM te doen? Er voor toch? Om te voorkomen dat je evt. in een boot loop terrecht komt?
Ik lees nogal wat verscchillend advies er over. Het idee is dat ik de laatste CM12 nightly wil flashen om van mijn problemen met CM11S af te komen.
thanks alvast
Maar je kunt ook gewoon in recovery alles wipen, cache, data alles.
Nieuwe rom installeren en klaar.
Nu heb ik gelezen dat als je iets gewijzigd hebt in het systeem je de ota niet meer kan installeren, echter heb ik dit naar mijn weten helemaal niet gedaan.
Ik heb geprobeerd wat guides te volgen maar daar kom ik uit op dode links dus ik loop hier een beetje op vast.
De telefoon heeft al een factory reset gekregen maar dat heeft verder niets uitgehaald.
Edit: Het is gelukt door een oude backup te installeren en daarna de ota uit te voeren.
[ Voor 10% gewijzigd door Altijdgriep op 14-03-2015 00:32 ]
Iemand enig idee wat er verkeerd afgesteld zou kunnen zijn? Ik heb al geprobeerd de Google USB drivers te deinstalleren. Opnieuw drivers installeren, weer rebooten. De device manager van Windows zegt de ADB drivers goed geinstalleerd te hebben weer. Het zijn inderdaad de Google drivers die ik zelf heb aangewezen... Als ik "adb devices" ingeef via de command promt krijg ik te lezen: ""adb is not reconized as an internal or external command..."
USB debugging staat aan en USB computer connection staat op PTP
Alle tips zijn meeer dan welkom. Ik probeer namelijk een backup terug te zetten die ik op de volgende manier gemaakt heb..
Alvast bedankt!
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Nee hoor, je gebruikt zeker Franco Kernel? Dan wel. De andere gestures zijn wel verdwenen. Dubbel tikken staat nu bij de Scherm & verlichting instellingenOxellaar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:49:
Ben ik nu kippig, of is dubbel tikken om scherm te ontwaken verdwenen uit cm12?
[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 14-03-2015 17:52 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Het vreemde is dat perongeluk ontwaken voorkomen er nog wel tussen staat
Heb je HaTe zijn antwoord eigenlijk gelezen?Oxellaar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 18:34:
[afbeelding]
Zie hier.... De update van de 14e, vandaag dus.
Maar ik draai al een flinke poos Franco(39) en opeens is bij de update van vandaag de optie verdwenen.
Ga zeker Franco verwijderen, heb de powerknop nog nooit gebruikt.
Behoorlijk irritant om nu opeens te moeten gebruiken...
Wanneer ik een film afspeel (MX Player, VLC, NPO of YouTube), stopt de film opeens (alsof buffer probleem is) en moet ik de (video)player herstarten, anders blijft de app hangen.
Het ligt niet aan het netwerk: Nexus 4 en de laptop hebben bijvoorbeeld nergens last van.
Het probleem doet zich alleen voor op de One.
Nu snap ik ook niks van die HW-decoding, voor welke formaten werkt dit nu?
Bij sommige werkt het perfect/ok, maar veelal moet ik het op SW (MXPlayer/VLC) zetten om het überhaupt te kunnen afspelen.
Hopelijk heeft iemand de sleutel!
PS. al geprobeerd:
- Franco kernel
- Nieuwe nightly
- Clean install
Het is een gekend probleem met Franco. Wachten tot hij nog eens updatetOxellaar schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 21:57:
Ja dat heb ik gelezen en ik reageerde misschien niet helemaal duidelijk![]()
Maar ik draai al een flinke poos Franco(39) en opeens is bij de update van vandaag de optie verdwenen.
Ga zeker Franco verwijderen, heb de powerknop nog nooit gebruikt.
Behoorlijk irritant om nu opeens te moeten gebruiken...
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
De Oneplus heeft grote moeite met het lezen van sommige tags, vooral de Mifare tags. Dit is een issue wat al vanaf het begin bekend is en er zou aan gewerkt worden, maar tot op heden is er voor zover ik weet geen oplossing.
Bij mij is het in ieder geval zo, dat zodra ik een Mifare chip probeer te lezen (zoals een OV chipkaart), de NFC functie crashed en vervolgens kan ik geen enkele tag meer lezen. Ik moet dan NFC uit/aan togglen, en dan kan ik weer een tag uitlezen.
edit:
hier een overzicht van compatible tags.
[ Voor 19% gewijzigd door DrNizeGuy op 15-03-2015 18:19 ]
Double Tap to Wake zou weer moeten werken, maar doet 't bij mij niet. Nooit uitgezet, maar kan de optie nu ook niet vinden.Dennischo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:37:
Nieuwe Franco (R40) uitDraait soepeltjes met laatste nightly!
Staat bij mij onder Scherm & Verlichting. Werkt hier wel, beter dan de vorige keerEric_Cantona schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Double Tap to Wake zou weer moeten werken, maar doet 't bij mij niet. Nooit uitgezet, maar kan de optie nu ook niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Eric_Cantona op 18-03-2015 16:34 ]
Hmm, daarboven staat bij mij gewoon "Dubbeltikken om te ontwaken". Raar!Eric_Cantona schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:31:
Je bedoelt dubbeltikken voor slaapstand? Die staat daar wel bij mij..
[afbeelding]
Draai 17032015 nightly en franco r40.

Netwerk data is 'n Xposed module, vind ik wel fijn. Dan zie je ook dat er daadwerkelijk data rondgaat. 't Gaat me verder niet zozeer om de hoeveelheid.
Helaas echt een CM gerelateerd probleem; met ColorOS las mijn OPO probleemloos alle Mifare Classic tags. Het probleem staat echter al maanden open op Jira zonder enkele vooruitgang.DrNizeGuy schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:16:
Het NFC probleem is ongeveer als volgt:
De Oneplus heeft grote moeite met het lezen van sommige tags, vooral de Mifare tags. Dit is een issue wat al vanaf het begin bekend is en er zou aan gewerkt worden, maar tot op heden is er voor zover ik weet geen oplossing.
Ik ben al jaren een fervent gebruiker van Cyanogenmod maar als dat Oxygen OS net zo lekker draait en het probleem oplost ben ik snel over. Hier in Korea is NFC niet meer weg te denken...
[ Voor 4% gewijzigd door pimsaint op 22-03-2015 15:25 ]
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
automation fanboy
Jaa zeker ik heb al geroot, ik ben op cm12, maar wou graag mijn recovery gaan updaten naar de nieuwste.Punkbuster schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:47:
Heb je je bootloader wel unlocked?
USB debugging ingeschakeld bij developer options ?yeth3119 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 21:31:
Ik wou graag via adb de nieuwste TWRP gaan flashen, maar in ADB lukt het mij maar niet om mijn OPO zichtbaar te maken. Heb zowel de universele drivers als de android-sdk opnieuw gedownload, maar dat heeft helaas niet geholpen. Weet iemand wat ik fout doe? Of wat ik over het hoofd zie?
Jaa zeker staat aan...heb het uit gezet en weer aan gezet...maar leverde geen resultaat op..vindt het heel vaagmhulsegge schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 11:06:
[...]
USB debugging ingeschakeld bij developer options ?
Jaa zeker....zelfde manier dat ik het altijd doe...heb het daarna aan de hand van een video gedaan...die het net korter deed (deze video), maar dat had ook geen resultaat.Tierelier schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:32:
Zit je met je command promt wel in de juiste dir?
Inmiddels zie ik drie updates staan wachten (nightlies).. Maar waarom zou ik updaten? Het kan ook slechter worden toch? Hebben jullie dat wel eens gehad? Dat een update de boel verneukt?
En ALS ik update... moet ik ze dan allemaal installeren? Of kan/hoef je alleen de laatste te installeren?
alvast bedankt
[ Voor 7% gewijzigd door Tierelier op 21-03-2015 18:57 ]
Ontzettend hoge temperatuur bij idle was de druppel.
Verder last van spontane reboots, slechte telefoon verbindingen voor de ontvanger en nog wat kleine dingen was waar ik recentelijk met de nightlies van deze maand mee te maken heb gehad.
Heb het eigenlijk wel gehad nu met CM12
automation fanboy
kan me hier zeker niet in vinden. probeer deze ROM is: http://forum.xda-develope...-slimsaber-bacon-t2858033schumi2004 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:20:
Heb het lang volgehouden met CM12 maar na de vele ergernissen de laatste tijd ga ik mooi weer terug naar cm11s.
Ontzettend hoge temperatuur bij idle was de druppel.
Verder last van spontane reboots, slechte telefoon verbindingen voor de ontvanger en nog wat kleine dingen was waar ik recentelijk met de nightlies van deze maand mee te maken heb gehad.
Heb het eigenlijk wel gehad nu met CM12
top ROM
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
4% per nacht kan nog beter.Tierelier schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 18:56:
Heb mijn telefoon geroot en draai een weekje erg happy CM12 nu. Ben erg tevreden en heb geen noemenswaardige bugs. Slechts 4 procent accuverbruik per nacht!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inmiddels zie ik drie updates staan wachten (nightlies).. Maar waarom zou ik updaten? Het kan ook slechter worden toch? Hebben jullie dat wel eens gehad? Dat een update de boel verneukt?
En ALS ik update... moet ik ze dan allemaal installeren? Of kan/hoef je alleen de laatste te installeren?
alvast bedankt
Heeft heeft altijd goed gewerkt maar met de builds van maand 3 is het één en al drama, hou het voorlopig wel bij cm11s en ga op gemak weer eens orienteren. Zal slimsaber iig bookmarkenspartacusNLD schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:08:
[...]
kan me hier zeker niet in vinden. probeer deze ROM is: http://forum.xda-develope...-slimsaber-bacon-t2858033
top ROM
/edit:
Idle cpu temp is ook weer redelijk normaal nu ~35gr t.o. ~50gr met cm12 van vandaag.
Gebruik hiervoor Google Play: Cpu Temperature
[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 23-03-2015 22:09 ]
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe lang jouw nacht was!
Nee zonder geintjes, de standby kan best wel netjes zijn op de OPO.
[ Voor 15% gewijzigd door Luca op 24-03-2015 15:30 ]
Door dat ik redelijk verslaafd geraakt ben aan Ok Google na zo'n beetje de hele AutoApps collectie aangeschaft te hebben en deze niet fatsoenlijk functioneerde (tenzij je continue naar je mobiel wilt lopen schreeuwen) toch maar weer CM12 er terug op (in begin met tegenzin)
In mijn poging een oplossing te zoeken voor de hoge CPU temp verschillende kernel's geprobeerd en deze was eerst Franco maar daar ik weiger bijna 5 euro neer te tellen voor een app welke je eigenlijk maar eenmalig gebruikt voor je kernel settings naar een ander opzoek gegaan en bij AK uitgekomen. (schijnt ook dat AK een stuk betere SOT heeft dan franco maar dat is wellicht gewoon een settings ding, er zijn er iig genoeg die liever AK hebben dan franco)
Na installatie op stock settings gedraaid en wat een wereld van verschil zeg, niet meer zo'n oventje wanneer deze aan de autolader hangt en bij regulier gebruik. Draait fantastisch gewoon en lijkt zelfs sneller mijn OPO geladen te hebben ook al heb ik een brak oud HTC usb kabeltje.
Heb nu abhi08638's kernel profile geladen en het was al geen oventje meer maar nu lijkt het zelfs nog minder.
Vond wel jammer dat ik TWRP recovery erop most zetten (ipv PhilZ Touch) omdat anders de kernel updater niet automatisch werkt. Ook een nadelig effect ontdekt in CM12, als ik aan de APN settings begon te zitten verloor ik mijn mobiel internet en kreeg deze alleen maar terug door een reflash van CM12 en er vanaf te blijven!
Verder heb ik gewoon de Gapps van CM(12) gebruikt. PA is er mee gestopt en de andere die ik vond hadden allemaal zaken getweekt zoals bv DPI settings etc en bepaal liever zelf of ik zaken vervangen of tweaked wil hebben.
Ben weer helemaal happy met mijn (koele) OPO
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-03-2015 19:26 ]
Die van mij wordt zelden merkbaar warm, alleen bij een rom update en android moet "bijwerken".
Als je nog een stabiele rom zoekt, probeer is Exodus Rom.
Ik heb hier 0 problemen mee en is zéér stabiel, zelfs met de stock kernel.
Nou ja warm is misschien een overdreven woord maar bij gemiddeld gebruik is ~40 redelijk normaal. Ga je daarna vervolgens google maps draaien dan stijgt ie met gemak naar de 60 wat meestal resulteert in een reboot (althans voorheen en ook de temp is even een aanname want die heb ik destijds niet echt gemonitord. Zelfde verschijnsel op mijn oude Galaxy S3 overigens en HTC, die werden ook behoorlijk warm met Google Maps)DrNizeGuy schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:14:
Uberhaupt wel vreemd dat jou OPO zo warm wordt. Draai je dan heel zware apps?
Die van mij wordt zelden merkbaar warm, alleen bij een rom update en android moet "bijwerken".
Als je nog een stabiele rom zoekt, probeer is Exodus Rom.
Ik heb hier 0 problemen mee en is zéér stabiel, zelfs met de stock kernel.
Als je vervolgens wat apps in background heb staan blijft de temp hoog en als je dan zware apps draait, en maps is er volgens mij wel 1 uit de categorie zwaar, dan stijgt het rap kan ik je zeggen.
[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 25-03-2015 20:40 ]
Performanceprofiel staat dan op gebalanceerd.
⏩ PVOutput☀️
Dat ie hier echt heel voelbaar warm wordt is ongeveer in zelfde gevallen.Quad schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:42:
Ik navigeer redelijk vaak met Maps maar toestel wordt niet warm of reboot vanwege oververhitting.
Performanceprofiel staat dan op gebalanceerd.
Het viel mij alleen op dat met autolader toestel rapper warm werd en dan nog eens maps erbij, voor minstens 1,5 uur, gaf meestal problemen hier. Als je dan tussentijds geregeld een mailtje lees etc is misschien ook een issue. Meen trouwens ergens gelezen dat touchscreen bediening ook een verhoogde temp kan veroorzaken, klonk mij vreemd iig.
Kan ook zijn dat ik elke keer net de verkeerde nightly te pakken had/heb. Zelfde verschijnsel had ik overigens ook op mijn andere toestellen met maps en die draaiden ook altijd nightlies van CM
Ik zal het morgen nog eens proberen. Ik merkte vanmiddag iig met de combi die ik nu heb en het toestel minder warm werd aan de autolader en sneller opladen. Toestel zit ook altijd achter glas dus met beetje zon kan dit ook de nodige warmte creeren.
Toevallig dat ik met exposed een module gevonden had welke constant de CPU temp (met kleur) liet zien in statusbar en ik vooral hierop aan het letten was, met CM12 voelde ik regelmatig aan de heatspot aan achterzijde en merkte je gewoon een temp verschil met normaal.
Ik ben wel eens benieuwd wat voor temps jullie krijgen met maps gebruik voor een lange periode met deze addon die ik eerder noemde. Google Play: Cpu Temperature
Afgelopen keer met CM11, liep de temp tussen de ~46 + en - 1gr te schommelen voor een minuut of 25 uit mijn hoofd, hierna liep deze tegen de ~50 + en - 2gr voor een kleine 30 waarna deze af en toe weer onder de 50 zakte. Geen toestel crash. Baal er klein beetje van dat ik dit niet gedaan heb toen ik de crashes/reboots meemaakte.
/edit:
Hoe vervang je de build in root manager en vervang je deze met SU?
Moet je dan de build in uitschakelen via ontwikkelaars opties?
En welke Superuser app heeft jullie voorkeur?
-Superuser van ChainsDD
-SuperSU van Chainfire
-Superuser van ClockWorkMod
Werkt opzich prima maar wordt er beetje moe van elke keer Xposed toegang te moeten geven en dat het dan niet onthouden wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 26-03-2015 12:29 ]
Gebeurt hier geregeld dat de andere kant mij niet verstaat en was benieuwd welke radio image jullie hebben (smallband uit mijn hoofd)
Ik heb ook Vodafone en geen problemen met opzetten van gesprekken.schumi2004 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:59:
Zijn er hier Vodafone gebruikers die geen issues hebben met het opzetten van telefonisch gesprek?
Gebeurt hier geregeld dat de andere kant mij niet verstaat en was benieuwd welke radio image jullie hebben (smallband uit mijn hoofd)
Wel een paar keer gehad dat de verbinding werd verbroken, maar dat kan ook veel andere oorzaken hebben.
Smalband is hier trouwens....

Nightly van de 27e
Over xposed gesproken, die geeft bij mij aan dat er een update is...
Maar kan nergens een zip vinden om te flashen in twrp. Nieuwer dan 20150308 kan ik niet vinden. Iemand?
.3.0.c6.5-00007-M8974AAAAANAZM-1 (is volgens mij van laatste CM11S (ergens bij XDA opgevist)
Het lijkt nu beter te gaan met build van 24ste
Xposed geeft hier bij mij niet aan dat er een update is
app_process 61
XposedBridge.jar 62
Verwijderd
Tsja, wat wil je horen.Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:07:
Zelf denk ik eventueel aan de nightlies
Als je een stabiele telefoon wilt voor dagelijks gebruik kun je naar mijn mening beter monthlies of OTA draaien. Nightlies zijn op zich leuk maar het komt toch nog wel eens voor dat je een dag met een onbruikbare telefoon zit
Verwijderd
Owh okeecypher21 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:11:
[...]
Tsja, wat wil je horen.
Als je een stabiele telefoon wilt voor dagelijks gebruik kun je naar mijn mening beter monthlies of OTA draaien. Nightlies zijn op zich leuk maar het komt toch nog wel eens voor dat je een dag met een onbruikbare telefoon zit

http://www.vanir-exodus.net/exodus/bacon/
Cm12 based met wat leuke extra's.
Die draai ik. Laatste build, zeer stabiel, ik heb geen problemen. Mocht je een keer een update hebben die je telefoon crashed, dan heb je nog je nandroid backup die je natuurlijk gemaakt hebt.
Mijn advies, probeer verschillende roms, kijk welke je aanspreekt. Heb je een stabiele gevonden, geregeld een backup maken, kan je na een slechte update gewoon de backup terug zetten.
@schumi2004
Een cm11s smallband met en cm12 rom kan problemen geven. Probeer is de nieuwe radio. Je kan altijd nog terug als het slechter wordt.
https://www.androidfilehost.com/?fid=95897840722641345
Dit is de L5 alpha radio. hier staan backups van oudere radios.
[ Voor 5% gewijzigd door DrNizeGuy op 30-03-2015 20:11 ]
Verwijderd

http://www.androidauthority.com/oneplus-one-drone-597183/Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2015 @ 20:39:
Waarom blijven ze toch met de officiële roms... Oxygen zou de 27e uitkomen en CM12s vandaag...
Ik snap niet waarom ze zich nu weer nieuwe projecten op de hals gaan halen in plaats van zich te richten op het herstellen van hun reputatie betreffende updates.
Heb 'm net geflashed. Gewoon netjes link speed 72Mbps zoals normaal. Je kan proberen 'system' te wipen en opnieuw de rom en gapps te flashen (system wipen wiped niks van je data oid). En effe cache en dalvik cache.418O2 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:34:
Zit er iemand op de laatste CM12 nightly? Mijn Wifi doet het namelijk niet zo best meer...
Dat zou ik als eerst proberen.
PS, ook geen andere kernel
[ Voor 7% gewijzigd door TripleQ op 31-03-2015 19:02 ]
lag aan de router op werk blijkbaarjimmy_dg schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 18:04:
[...]
Heb 'm net geflashed. Gewoon netjes link speed 72Mbps zoals normaal. Je kan proberen 'system' te wipen en opnieuw de rom en gapps te flashen (system wipen wiped niks van je data oid). En effe cache en dalvik cache.
Dat zou ik als eerst proberen.
[ Voor 100% gewijzigd door Neeknikker op 31-03-2015 21:15 ]
Voorheen kon ik precies zien, waar en wanneer ik overal geweest was. De lijnen van de afgelegde route liepen exact over de wegen.
En er waren ook enorm veel locaties die opgeslagen werden,tientallen per dag.
Maar sinds kort is er geen touw meer aan vast te knopen. De opgeslagen punten liggen soms uren uit elkaar en volgen ook totaal niet de afgelegde route, het zijn rechte, hemelsbreed getrokken lijnen.
Het lijkt erop dat de GPS niet meer gebruikt wordt, maar alleen wat GSM masten. De instellingen staan op hoge nauwkeurigheid, net als voorheen.
Ik heb het idee dat het bij een bepaalde Nightly is begonnen...
Toevallig een ander apparaat (tablet oid) op hetzelfde google account? Dan kan hij ook wel in de war raken.Oxellaar schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:42:
Iemand enig idee waarom, sinds enige tijd, location history niet echt exact meer is?
Voorheen kon ik precies zien, waar en wanneer ik overal geweest was. De lijnen van de afgelegde route liepen exact over de wegen.
En er waren ook enorm veel locaties die opgeslagen werden,tientallen per dag.
Maar sinds kort is er geen touw meer aan vast te knopen. De opgeslagen punten liggen soms uren uit elkaar en volgen ook totaal niet de afgelegde route, het zijn rechte, hemelsbreed getrokken lijnen.
Het lijkt erop dat de GPS niet meer gebruikt wordt, maar alleen wat GSM masten. De instellingen staan op hoge nauwkeurigheid, net als voorheen.
Ik heb het idee dat het bij een bepaalde Nightly is begonnen...
Maar zal het eens uit zetten op één van de twee.

Ik dacht dat Ms toch juist niet in CM zou stappen? http://www.theverge.com/2...not-investing-in-cyanogen
EDIT:

[ Voor 7% gewijzigd door bollefles op 01-04-2015 07:09 . Reden: Niet lang genoeg nagedacht ]
Dat is mooie grap. Die moet ik ook uitproberen. Gelijk maar effe de laatste nightly gaan downloaden!bollefles schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:08:
Bij 't updaten naar de laatste nightly van CM12 kreeg ik een interessant plaatje te zien:
[afbeelding]
Ik dacht dat Ms toch juist niet in CM zou stappen? http://www.theverge.com/2...not-investing-in-cyanogen
EDIT:![]()
![]()
Ik snap het al- 1 april!
edit: de knop van de app drawer is ook veranderd naar de windows logo.
[ Voor 6% gewijzigd door yeth3119 op 01-04-2015 09:35 ]
Iemand ervaring? Is het echt zo stabiel zoals ze zeggen? Ik hoor dat het smoother is en batterij beter.
omdat ik van de nexus 5 afkom en lollipop toch een beetje miste heb ik direct na het openmaken van het pakketje een custom rom geflashed. De Temasek Bacon rom. Deze is gebaseerd op de cm12.1. En ik moet zeggen dat ik erg weinig te klagen heb. alles loopt soepel en ik vind hem erg stabiel, voor zover je dat kunt zeggen na ongeveer 1 dag.jimmy_dg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:58:
Iemand hier ervaring met CM12.1? Op XDA staat de unofficial builds en blijkbaar is er vrij weinig mis mee. Eigenlijk wil ik wel wachten tot de official builds, maar naast dat het op de officiele website staat is er waarschijnlijk niks anders aan.
Iemand ervaring? Is het echt zo stabiel zoals ze zeggen? Ik hoor dat het smoother is en batterij beter.
Ik heb alle 1 probleempje. ik krijg hem niet meer geroot. De bootloaders is unlocked. Ik heb in de ontwikkelaars opties root aanstaan en ik heb opnieuw het superuser bestandje geflashed maar ik heb geen root.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Denk dat ik toch even wacht tot xposed erop werkt want dat schijnt nog niet het geval te zijn en ik begreep dat memory leak er nog in zat.jimmy_dg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:58:
Iemand hier ervaring met CM12.1? Op XDA staat de unofficial builds en blijkbaar is er vrij weinig mis mee. Eigenlijk wil ik wel wachten tot de official builds, maar naast dat het op de officiele website staat is er waarschijnlijk niks anders aan.
Ik heb dit geprobeerd. helaas nogsteeds geen root toegang.DrNizeGuy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:24:
Wst soms helpt is bij optie voor ontwikkelaars - root-toegang even uit zetten en daarna weer aan (apps en adb).
Moet je iets speciaals doen als je cm12 hebt geinstalleerd ofzo?
Opgelost: heb Supersu bestand 2.47 geflashed http://download.chainfire...SU/BETA-SuperSU-v2.47.zip
[ Voor 13% gewijzigd door Neeknikker op 02-04-2015 16:39 ]
Ik draai "Uber CM-12.1" (xda) nu een paar dagen, en ben dik tevreden. Is voor dagelijks gebruik geschikt. Met de nightly van 31-03 random reboots, zojuist 03-04 erop gezet.jimmy_dg schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:58:
Hier downloaden.
Ik begreep dat Gapps sowieso anders is voor 12.1.
Draai deze nu ook op jou aanraden. Bevalt me erg goed. Thx voor de tipPred schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:39:
[...]
Ik draai "Uber CM-12.1" (xda) nu een paar dagen, en ben dik tevreden. Is voor dagelijks gebruik geschikt. Met de nightly van 31-03 random reboots, zojuist 03-04 erop gezet.
Hier downloaden.
Geprobeerd, maar is helaas niet mogelijk. Blijft hangen op het CM logo.Oxellaar schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 19:56:
Is 12.1 zonder wipe over CM12 te flashen?
Ik begreep dat Gapps sowieso anders is voor 12.1.
Net geflashed. Ik hoor er goede verhalen over, bedankt voor de tip. Draai jij 'm al langer? Wat is jouw SOT zo ongeveer?Pred schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 16:39:
[...]
Ik draai "Uber CM-12.1" (xda) nu een paar dagen, en ben dik tevreden. Is voor dagelijks gebruik geschikt. Met de nightly van 31-03 random reboots, zojuist 03-04 erop gezet.
Hier downloaden.
Nog geen problemen tot nu toe.
Ben toch achter een probleem gekomen. Ik kan geen Sms’en versturen. Iemand enig idee hoe dit kan? Voor de rest is dit echt een topper.Neeknikker schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 22:27:
[...]
Draai deze nu ook op jou aanraden. Bevalt me erg goed. Thx voor de tip
Probleem opgelost
[ Voor 3% gewijzigd door Neeknikker op 05-04-2015 02:58 ]