Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De advertentie was er niet één op de wijze : "hoogste bod". We hoefden alleen nog maar een afspraak te maken.
[ Voor 51% gewijzigd door Brumpie op 20-08-2014 17:19 ]
Tevens is meneer een dagje geregistreerd op Tweakers en grijpt gelijk naar deze mogelijkheid, ietwat apart.
We kunnen er over blijven doorgaan, geen transactie of product is geen review achter kunnen laten.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dat kun je nou wel zo stellig beweren, maar zo is het niet.CLB schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:55:
We kunnen er over blijven doorgaan, geen transactie of product is geen review achter kunnen laten.
Een userfeedback vereist een transactie of een degelijke poging daartoe.
Zover ik begrijp is er een poging geweest om de transactie te laten plaatsvinden, met bijbehorende afspraken. Dit mag dus zeker wel beoordeelt worden.
Formerly known as Ragdoll
Dat dan terzijde, dan kan meneer me niet op alle punten sterren geven...
Voldoet aan beschrijving kan niet, communicatie is prima gegaan maar niet wat meneer wil horen dus laag?
Aflevering heeft ook niet plaatsgevonden dus daar zet ik ook mn vraagtekens bij.
De overige 100+ feedbacks zijn louter positief en ik zie dit dan ook als een rare smetplek. Waar meneer stellig beweerd dat we een deal hadden, was dat bij mij niet zo. Dat er dan in een feedback het tegenovergestelde wordt beweerd stuit me tegen de borst.
's Avonds stagneerde de communicatie enigszins, waarna 's morgens - na mijn reminder voor het maken van een concrete afspraak - het intrekken van de overeenkomst volgde.
Wil mijnheer nog even en letterlijke herhaling (quote) van de e-mail-wisseling gepubliceerd zien !?!?
Kan hoor !
Er was een deal, een concrete prijs, een accoord en een bijna-afspraak om elkaar te treffen. 's Morgens was er blijkbaar ineens een bod van € 20,= méér.
Ik hoef dat ding al niet meer ; niet op deze manier.
Wel blijft mijn review staan om mensen te waarschuwen.
CLB is ongetwijfeld geen oplichter, gezien zijn staat van dienst, maar je hebt pas een deal als het produkt en het geld van eigenaar zijn gewisseld, blijkbaar.
En zo werkt het niet - niet in het zakenleven, maar ook juridisch niet.
Er komt een moment dat iemand mijnheer houdt aan zijn leveringsplicht tegen de overeengekomen prijs, als er nog eens zo'n geintje volgt.
Verkoop je spullen dan volgens de veiling methode... dan is het bieden helder en weet iedereen dat de hoogste bieder het krijgt.
PS : Over "een dagje geregistreerd" staan : KLOPT ! Zoekend via Google kwam ik op deze advertentie terecht, maar kon alleen reageren als ik ingeschreven zou zijn. Vandaar.
Leuke kennismaking met Tweakers dus overigens !
[ Voor 13% gewijzigd door Brumpie op 20-08-2014 23:17 . Reden: Aanvulling "1 dagje geregistreerd". ]
Er was een bijna-deal en er kwamen hogere biedingen binnen, waarop ik je netjes attendeerde.
Tevens was er aangegeven dat er vanaf jouw kant geen hoger bod te verwachten was, prima natuurlijk.
Ik heb gezegd dat ik waarschijnlijk met een ander de deal zou gaan sluiten en als dit zo was jou op de hoogte zou stellen, waarna de mailtjes me om de oren vlogen dat ik dat niet kon maken en dit en dat wat volgens jou blijkbaar moest resulteren in een negatieve feedback.
Publiceer wat je wilt, dat is je goedrecht.
Een andere persoon stuurt 'Okee jammer, maar begrijpelijk' dus waarom jij me beoordeelt op alle punten?
Ik heb niet aan jouw verwachtingen voldaan, das jammer, maar dat daar zo'n feedback bij hoort net zo.
Ik verkocht geen luxe mingvaas waar er maar één van op de wereld was en iemand beoordelen, omdat een product toch aan een ander is verkocht... Dan zou ik ook nog tig feedbacks kunnen schrijven.
Ik vraag het één keer, stem je in tot het weghalen van jouw gehele feedback ja of nee?
We hadden een heldere deal en die heb je ingetrokken !!
Ik begrijp oprecht niet wat je daar niet aan snapt.
Verkoop dan als veiling tegen hoogste bod ; dan weet iedereen dat.
Ik val in herhaling en begin het zonde te vinden van mijn tijd.
????
"Ik vraag het één keer, stem je in tot het weghalen van jouw gehele feedback ja of nee?"
????
En anders ???
Ik zou er misschien nog over na willen denken, maar dit klinkt bijna als een dreigement.
Ik kan hier ook gillend wegrennen en nooit meer terugkomen ; wat dan !?
Tjongejonge.
Maar ik begrijp het wel.... je hebt een soort reputatie hoog te houden, als schrijver/blogger en zeer fanatieke verkoper.
Als jij er ongelooflijk gelukkig van wordt als dat ene smetje op je blazoen verwijderd wordt, moet je dat vooral maar regelen en mijn reactie laten verwijderen. Veronderstel dat je lucratieve handeltjes niet meer werken.
Ik zou nog een paar dingen willen zeggen : Lees onderstaand stukje nog 1 keer, kijk nog eens in de spiegel en zeg met droge ogen dat er GEEN deal was gesloten....
Get a life ! Veel sterkte !
Dit is er gebeurd :
Ik schrijf LETTERLIJK :
Hmm.... € 375,= doen !?
Vanavond - Contant - Geregeld ??
Of wil je wachten op hogere biedingen ?
Want dan ga ik afhaken.... Kan ik net zo goed een andere (Oppo ofzo) gaan kopen.
Jij reageert met :
Jouw bod is prima, daarvoor wil ik de deal ansich ook sluiten
Morgen zou schikken of anders een andere dag?
* Je geeft dus aan de deal voor die prijs te willen doen.
* We hadden het al over betalingsmethoden en jij gaf aan dat het "vanavond" (gisteren) niet uitkwam.
* Je hebt de advertentie niet op een "veilingmanier" weggezet.
* Je geeft niet aan op het hoogste bod te willen wachten. (ondanks mijn concrete vraag)
Je geeft aan dat ik dat moet regelen met een moderator, die lezen vast mee en kunnen dat regelen.
Verwijderd
Ik zal wat verder in de zaak duiken, maar daarvoor zou ik wel graag de hele mailwisseling ontvangen. Die kan naar mijn nickname @tweakers.net. svp met verwijzing naar dit topic.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 11:51 ]
Verwijderd
Koper doet aanbod en stelt daarbij een voorwaarde van afhaken als er gewacht wordt op biedingen:Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Verkoper gaat akkoord:Hmm.... € xxx,= doen !?
Vanavond - Contant - Geregeld ??
Of wil je wachten op hogere biedingen ?
Want dan ga ik afhaken.... Kan ik net zo goed een andere (Oppo ofzo) gaan kopen.
Overeenkomst tot stand gekomen in basis. Er zijn wel nog wat dingen te bespreken, maar dat zijn randvoorwaarden die slechts tot ontbinding kunnen leiden als beiden het ermee eens zijn dat er bij de randvoorwaarden niet uit te komen is (Verzending, verzendwijze, termijn, etc)Jouw bod is prima, daarvoor wil ik de deal ansich ook sluiten,
maar vanavond komt echter weer niet helemaal goed uit...
Je zou kunnen stellen dat er in de acceptatie een voorbehoud zit in de an sich. Maar, verkoper gaat niet in op de voorwaarde om af te haken als er gewacht wordt op andere bieders. Dat blijkt verder ook niet uit de verdere communicatie:
Koper wil graag nogmaals bevestiging:
Verkoper geeft voor de tweede keer geen voorbehoud aan, wat toch hét moment zou zijn als hij er toch op terug zou willen komen:Deal done € xxx,= !?!
Leuk !!
Ik kan dan ook niet anders lezen dan dat er een overeenkomst tot stand is gekomen (waar het voor een review alleen al een concrete poging moet zijn daartoe te komen, en daar was sowieso sprake van). Dat betekent niet alleen dat de koper geëigend is een review te plaatsen, en dat de conclusie dat de afspraak niet nagekomen werd lijkt te kloppen.ING-internetbankieren geniet de voorkeur
Heb ik zelf ook, dus geld zal er dan gelijk opstaan!
Sterker nog, koper zóu verkoper alsnog aan de overeenkomst kunnen houden. Als die niet nagekomen wordt kan zelfs het artikel in vergelijkbare staat elders gekocht worden en het prijsverschil gevorderd worden. Zo ver zal het zelden komen, maar technisch gezien kan je niet zomaar eenzijdig onder een overeenkomst uit.
Omdat de prijs ansich prima was zoals ik meld, toen was er namelijk geen sprake van hogere biedingen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 16:59:
Verkoper geeft voor de tweede keer geen voorbehoud aan,
wat toch hét moment zou zijn als hij er toch op terug zou willen komen:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prima, dan blijft de feedback staan, blijf er bij dat er dan niet beoordeelt kan worden op de drie punten.
Tevens blijf ik erbij dat er geen 100% sluitende overeenkomst was, dan had meneer immers m'n adresgegevens gekregen. Mocht meneer van het laatste gebruik willen maken, dan kan hij contact opnemen via e-mail om
te kijken of daar nog een oplossing in te vinden is, maar hierboven staat 'ik hoef dat ding al niet meer'.
Dank voor het snelle optreden en bemiddeling, toch hoor ik nog graag het hoe of wat qua de drie punten.
EDIT: Of meneer beslist alsnog dat de feedback weg mag, dat begreep ik er namelijk uit, Floppus niet...
[ Voor 37% gewijzigd door CLB op 21-08-2014 17:17 ]
Verwijderd
Er is tot tweemaal toe de kans gegeven; eerst door al aan te geven af te haken als er nog geboden kan worden, en daarna door nog eens de prijs en deal te bevestigen.
Wat betreft de beoordelingen op meerdere onderdelen, klopt het inderdaad dat van aflevering geen sprake is. Dat onderdeel is verwijderd. De beschrijving en communicatie zijn wel te beoordelen; de beschrijving had al de verwachting anders kunnen zetten - het werd niet aangeboden als veiling, maar uiteindelijk wel zo behandeld.
Ik ben blij dat ik niet helemaal gek geworden ben, blijkbaar.
Punt gemaakt en wat mij betreft einde discussie. "I rest my case".
CLB wordt weer wat gelukkiger als de review verwijderd wordt, dus bij deze mijn akkoord om dat te doen !
Peter
Verwijderd
Done. Erg coulant van je trouwens, chapeau.Brumpie schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:36:
Helder.
Ik ben blij dat ik niet helemaal gek geworden ben, blijkbaar.
Punt gemaakt en wat mij betreft einde discussie. "I rest my case".
CLB wordt weer wat gelukkiger als de review verwijderd wordt, dus bij deze mijn akkoord om dat te doen !
Peter
Ondanks dat het nooit leuk is als een eerste ervaring een conflict is, hoop ik dat de wijze waarop zaken behandeld worden wel vertrouwen wektBrumpie schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 23:06:
Leuke kennismaking met Tweakers dus overigens !
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2014 14:43 ]