Ik ben op zoek naar een nieuwe Wifi router. Als ik een nieuwe koop dan wel gelijk eentje die de aankomende jaren in ieder geval nog mee kan. Thuis heb ik een glasvezelverbinding.
Nu heb ik al een jaar of 2 een TP Link TL-WR1043v1. Deze bevalt niet meer omdat de verbinding regelmatig ( zeker dagelijks eenmalig ) wegvalt en de router gereset dient te worden. Hier gaf ik mijn provider de schuld van maar het blijkt nu dus mijn router te zijn. Er staat al de nieuwste firmware op. Tevens heb ik meerdere mensen die regelmatig met netwerken werken naar de instellingen laten kijken.
Thuissituatie:
Eengezinswoning ( begane grond, 1e 2e ), tuin. Router staat op de BG. Consoles en desktop bedraad. NAS, mobielen, tablet via wifi verbonden. Ik stream films in HD over wifi. Niet ideaal, maar voorlopig lukt het ( tot de modem gereset moet worden
.... ) en bedraad is van daar best lastig.
Eisen aan een nieuwe router:
- Ten minste 4 LAN poorten
- 802.11 ac voor de toekomst, voor nu zou n voldoende zijn.
- max 200 euro ( lijkt me echt ruim voldoende )
- Stabiliteit!!
- Plug and play ( beetje standaard instellingen lukt me wel, maar geen uitgebreide )
- Bereik van 2 verdiepingen en tot achterin de tuin ( ca 15-20mtr )
Zelf heb ik de TP-Link routers wegens mijn huidige ervaringen niet in de lijst van mogelijke routers opgenomen.
Huidige lijst:
- Netgear nighthawk AC 1900
- ASUS RT-AC68U
- D-Link DIR-868L
- Linksys EA6900 AC1900
Hier zie je ze alle vier side by side:
http://tweakers.net/price...;339261;348086/categorie/
Nu zou ik zeggen, ik neem de goedkoopste van de 4, de D-Link. Alle 4 goede reviews op verschillende sites.
Graag jullie meningen hierover. Persoonlijk goede of slechte ervaringen? Routers vergeten?
De aparte forums heb ik helemaal doorgenomen maar obdv nog geen beslissing genomen, dit gaat me echt om een vergelijkend oordeel.
Nu heb ik al een jaar of 2 een TP Link TL-WR1043v1. Deze bevalt niet meer omdat de verbinding regelmatig ( zeker dagelijks eenmalig ) wegvalt en de router gereset dient te worden. Hier gaf ik mijn provider de schuld van maar het blijkt nu dus mijn router te zijn. Er staat al de nieuwste firmware op. Tevens heb ik meerdere mensen die regelmatig met netwerken werken naar de instellingen laten kijken.
Thuissituatie:
Eengezinswoning ( begane grond, 1e 2e ), tuin. Router staat op de BG. Consoles en desktop bedraad. NAS, mobielen, tablet via wifi verbonden. Ik stream films in HD over wifi. Niet ideaal, maar voorlopig lukt het ( tot de modem gereset moet worden
Eisen aan een nieuwe router:
- Ten minste 4 LAN poorten
- 802.11 ac voor de toekomst, voor nu zou n voldoende zijn.
- max 200 euro ( lijkt me echt ruim voldoende )
- Stabiliteit!!
- Plug and play ( beetje standaard instellingen lukt me wel, maar geen uitgebreide )
- Bereik van 2 verdiepingen en tot achterin de tuin ( ca 15-20mtr )
Zelf heb ik de TP-Link routers wegens mijn huidige ervaringen niet in de lijst van mogelijke routers opgenomen.
Huidige lijst:
- Netgear nighthawk AC 1900
- ASUS RT-AC68U
- D-Link DIR-868L
- Linksys EA6900 AC1900
Hier zie je ze alle vier side by side:
http://tweakers.net/price...;339261;348086/categorie/
Nu zou ik zeggen, ik neem de goedkoopste van de 4, de D-Link. Alle 4 goede reviews op verschillende sites.
Graag jullie meningen hierover. Persoonlijk goede of slechte ervaringen? Routers vergeten?
De aparte forums heb ik helemaal doorgenomen maar obdv nog geen beslissing genomen, dit gaat me echt om een vergelijkend oordeel.
[ Voor 17% gewijzigd door Sevenhunt op 19-08-2014 11:58 ]