Battlefield 4 small freeze

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren battlefield 4 gekocht voor op mijn laptop. Nu heb ik last van kleine freezes die erg irritant kunnen zijn, ik had het ingame gevraagd en die mensen zeiden dat het aan de laptop lag.

Vervolgens heb ik de settings op medium gezet vanaf high, helaas heeft dit echter niet mogen helpen. Heb de drivers al geupdate maar dat mocht ook niet baten.

Hebben jullie misschien een idee wat het kan zijn? Op google kwam ik erachter dat battlefield nog wel eens problemen heeft maar dat inmiddels verholpen zou zijn.

Laptop Y50-70-00745NL

• 1 TB SSHD (8 GB SSD cache)
• 15,6" Full HD beeldscherm (1920 x 1080)
• 4e Generatie Intel® Core™ i7-4710HQ processor
• 8 GB geheugen
• NVIDIA® GeForce® GTX 860M 2 GB
• Verlicht toetsenbord
• Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 07:54
Wanneer zijn de freezes? Ik heb het zelf een paar keer gehad en dit opgelost door de harde niet in slaapstand te laten gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb je ook bij de power instellingen gekeken dat deze op maximaal staan?

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keffie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:05:
Heb je ook bij de power instellingen gekeken dat deze op maximaal staan?
Alles staat op het hoogste.
da_PSI schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:03:
Wanneer zijn de freezes? Ik heb het zelf een paar keer gehad en dit opgelost door de harde niet in slaapstand te laten gaan....
De freezes zijn eigenlijjk random, speel veel sniper dus vaak als ik inzoom, helikopter zit. Eigenlijk overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zet alles eens op Low in plaats van Medium-high. Ik had zelf dezelfde problemen met BF4, maar dat was omdat ik te weinig RAM had (4GB). Het werd minder als ik veel processen (o.a. chrome die battlelog draait) ging beëindigen om wat geheugen vrij te maken.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 15:05
Mavamaarten schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:10:
Zet alles eens op Low in plaats van Medium-high. Ik had zelf dezelfde problemen met BF4, maar dat was omdat ik te weinig RAM had (4GB). Het werd minder als ik veel processen (o.a. chrome die battlelog draait) ging beëindigen om wat geheugen vrij te maken.
Inderdaad. Ik loop tegen hetzelfde probleem. Ik heb 4GB en dat loopt helemaal vol. Mijn frames zakken op sommige moment extreem waardoor het tijdelijk onspeelbaar wordt. (<10fps)

Ik gebruik de tool RAMMap om het standby geheugen leeg te maken waardoor er voor BF meer geheugen vrij komt.
Optie empty standby list. Ik alt-tab even voordat de map begint en dan heb ik er geen last meer van :)

euhm !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan moet ik er met 8gb toch geen last van hebben? Aangezien dat de meeste mensen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Hebben andere spellen en applicaties er ook last van? Wat is je GPU load/clock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Umbrah schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:24:
Hebben andere spellen en applicaties er ook last van? Wat is je GPU load/clock?
Met league of legends heb ik er ook last van, cpu geeft 51% aan en geheugen 61%.

Chrome + battlefield silkroad 64 players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Als je laptop te warm wordt gaat hij zichzelf terugklokken om schade te voorkomen. Kan je eens kijken naar je temperaturen van je CPU en GPU tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 14:39
Stel deze vraag nog eens in het juiste topic:
[PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

Btw.. dit klinkt als een hardeschrijf probleem..

[ Voor 18% gewijzigd door BrianV op 19-08-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPU 60 graden, GPU 54 graden en moederboard 60 graden.

Lijken mij hele normale temperaturen, gemeten met speccy.
BrianV schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:27:
Stel deze vraag nog eens in het juiste topic:
[PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

Btw.. dit klinkt als een hardeschrijf probleem..
Had het topic niet gezien, zal de vraag daar opnieuw stellen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, maar wat is de GPU load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik deze vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik heb dit ook met de Y50.. het spel loopt dan compleet vast en het scherm springt op zwart. de laptop reageert dan ook niet meer totdat er een hard rest gedaan wordt.
dit probleem heb ik sinds ik de laatste nvidea drivers gebruik. ik heb ze gedowngrade naar de beta versie die ervoor kwam.. sinds dien heb ik het probleem niet meer. verder heb ik geen problemen met de laptop alleen bij BF4..

ik zit nu op 340.43 kwa drivers.
ook heb ik gelezen dat als je intel rapid storage techonolgie niet op je laptop hebt staan dat dat ook problemen kan geven! ik zou dus je drivers downgraden en de net genoemde intel software installeren.

hoop dat dit ook bij jou helpt!

[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 19-08-2014 12:00 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:
ik heb dit ook met de Y50.. het spel loopt dan compleet vast en het scherm springt op zwart. de laptop reageert dan ook niet meer totdat er een hard rest gedaan wordt.
dit probleem heb ik sinds ik de laatste nvidea drivers gebruik. ik heb ze gedowngrade naar de beta versie die ervoor kwam.. sinds dien heb ik het probleem niet meer. verder heb ik geen problemen met de laptop alleen bij BF4..

ik zit nu op 340.43 kwa drivers.
ook heb ik gelezen dat als je intel rapid storage techonolgie niet op je laptop hebt staan dat dat ook problemen kan geven! ik zou dus je drivers downgraden en de net genoemde intel software installeren.

hoop dat dit ook bij jou helpt!
Dat probleem heb ik dan niet, het enige was er bij mij gebeurt is een kleine freeze.

Op dit moment gebruik ik de 340.52 drivers.

EDIT:

Ik zal het eens proberen hopen dat dit helpt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Dat probleem heb ik dan niet, het enige was er bij mij gebeurt is een kleine freeze.

Op dit moment gebruik ik de 340.52 drivers.
zie ook het stukje tekst wat ik net nog toegvoegd heb ;)
zou toch is die downgrade proberen als ik jou was.. helpt dat niet kan je net zo makkelijk weer upgraden. succes!

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou, zeker met een SSHD, de Intel RSE niet uitschakelen, dat kan je iops behoorlijk schaden namelijk... Wat betreft de GPU load:

https://www.google.nl/sea...idia%20check%20gpu%20load -- volgens mij kan GPU-Z het ook, trouwens (hoewel het voor mij een tijd geleden is dat ik iets met nVidia consumer stuff heb gedaan, heb wat quadro's voor werk, en privé draai ik eigenlijk alleen AMD.

[ Voor 61% gewijzigd door Umbrah op 19-08-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:16

BM

Moderator Spielerij
Ik zie dat je je vraag hier al gesteld hebt: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic

Prima, dat is inderdaad de juiste plek. Ik zet dit topic verder op slot, in bovenstaand topic verder graag :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.