Afgelopen week heb ik de pricewatch: HP Pavilion 15-p051nd laptop gekocht. Een van de eisen was een Full-HD scherm. Nu weet ik dat het een goedkope laptop betreft met een TN scherm. Daarnaast bestaat mijn referentiekader voornamelijk uit de Dell XPS 15 serie met vaak erg goede IPS schermen. Toch vind ik de kwaliteit van het scherm (deels) tegenvallen. Met name het vinden van een goede kijkhoek is een probleem en ik heb het idee dat er nogal wat sprake is van bleeding. De kleuren (na een beetje calibratie) en helderheid zijn goed voor de prijs, wanneer je de kijkhoek problemen even negeert. Moet ik dit voor de prijs nu accepteren of mag ik beter verwachten?
Hieronder een aantal foto's van verschillende kijkhoeken. Ik heb elke foto vanaf statief gemaakt met spotmetering. Het statief staat op zithoogte. Via handmatige sluitertijd aanpassing heb ik in elke foto de belichting om 0 gehouden. Anders zou ik het risico lopen op te donkere of juist te lichte foto's. Het omgevingslicht bestaat uit 2 ledlampen boven de tafel. Eventuele reflectie van omgevingslicht (zoals de ledlampe bij 120o) heb ik geblokkeerd door er doeken voor te houden.
Afbeeldingen weggehaald
Mijn doel is om later een uitgebreidere review te schrijven van deze laptop. Maar als het scherm een RMA gevalletje is, dan zou dat een niet representatieve review hebben opgeleverd. Vandaar.
Hieronder een aantal foto's van verschillende kijkhoeken. Ik heb elke foto vanaf statief gemaakt met spotmetering. Het statief staat op zithoogte. Via handmatige sluitertijd aanpassing heb ik in elke foto de belichting om 0 gehouden. Anders zou ik het risico lopen op te donkere of juist te lichte foto's. Het omgevingslicht bestaat uit 2 ledlampen boven de tafel. Eventuele reflectie van omgevingslicht (zoals de ledlampe bij 120o) heb ik geblokkeerd door er doeken voor te houden.
Afbeeldingen weggehaald
Mijn doel is om later een uitgebreidere review te schrijven van deze laptop. Maar als het scherm een RMA gevalletje is, dan zou dat een niet representatieve review hebben opgeleverd. Vandaar.
[ Voor 22% gewijzigd door CurlyMo op 24-08-2014 17:57 ]
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer