Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:53
Goed nieuws! Ik heb een app gevonden genaamd spmc. Na het installeren is het gewoon xbmc. Ik ga hem nu instellen en kijken of de plugins ook werken.

Edit: zojuist even gekeken maar de belangrijkste plugin voor mij (xbmctorrent) die werkt perfect, ook mijn favoriete skin Aeon MQ5 werkt goed al gaat het menu dan wel iets minder soepel.

Wat op dit moment nog wel een flinke tegenvaller is is dat de resolutie van de app 1280 X 720 60fps is. Dit is niet aan te passen in het menu, dus morgen maar even op google kijken of hier een workaround voor is.

[ Voor 57% gewijzigd door joeyke87 op 26-10-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joeyke87 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:29:
Goed nieuws! Ik heb een app gevonden genaamd spmc. Na het installeren is het gewoon xbmc. Ik ga hem nu instellen en kijken of de plugins ook werken.
Dat is mooi. Hou ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
joeyke87 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:29:

Edit: zojuist even gekeken maar de belangrijkste plugin voor mij (xbmctorrent) die werkt perfect, ook mijn favoriete skin Aeon MQ5 werkt goed al gaat het menu dan wel iets minder soepel.

Wat op dit moment nog wel een flinke tegenvaller is is dat de resolutie van de app 1280 X 720 60fps is. Dit is niet aan te passen in het menu, dus morgen maar even op google kijken of hier een workaround voor is.
Goede tip! SPMC lijkt sprekend op XBMC en werkt ook nog goed zo te zien in de eerste test, hij maakt nu alle covers van de films die op mijn nas staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 07:42
Zeer benieuwd of dit goed werkt. Ik hoor graag meer over jullie bevindingen!

SPMC lijkt dicht op XBMC te zitten.
http://kodi.wiki/view/SPMC

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Happy2000 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 00:21:
[...]

Goede tip! SPMC lijkt sprekend op XBMC en werkt ook nog goed zo te zien in de eerste test, hij maakt nu alle covers van de films die op mijn nas staan.
En hoe gaat het afspelen bij je? Hier heeft het systeem duidelijk moeite met het afspelen van 1080P materiaal. In 1e instantie maakte ik verbinding via wifi en dacht dat het daar misschien aan zou kunnen liggen, maar nu heb ik hem via de kabel aangesloten en krijg ik nog steeds regelmatig bufferen te zien en veel framedrops. Ik heb vervolgens nog een externe hdd aangesloten op de tv en daar de SPMC app opnieuw op geinstalleerd, maar nog steeds de problemen. Ik krijg ook de melding: Cache full.

Als ik op info druk dan zie ik dat de processor op 80% belast is, ik vraag me af of de tv het allemaal wel trekt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Heb even een half uurtje gekeken naar een film van 12GB 1080p het loopt allemaal wel redelijk, geen framedrops hier en alleen bij het starten van een film krijg ik de cash melding, dit heb ik trouwens ook wel eens op de computer.
Maar heb een ander probleem, moest mijn cash leeggooien want een complete installatie met covers en transparantskin kost te veel geheugen en dan start SPMC niet meer op.
Dit was met alle andere apps gekild in het systeem menu.

Conclusie, Ik gebruik lekker mijn Intel nuc htpc voor xbmc en de tv gebruik ik gewoon voor tv kijken en de uitzending gemist apps zoals KIJK, RTL Gemist, NPO Gemist enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Het was een dappere poging maar als het niet goed werkt... Bedankt voor de info.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Als ik kijk bij sources dan staat er nu als laatste een Unknown bij, wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb het volgende aangesloten:

code:
1
2
3
4
5
Receiver Marantz NR1605

Monitor ARC         Philips 48PFS8109
1 CBL/SAT           Humax 5050c
3 Blu-ray           Marantz UD5007

De Unknown source blijft aanwezig op het moment dat ik de receiver, ud speler en Humax uit heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/97nnly.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol84
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:07
kwiebus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:18:
Als ik kijk bij sources dan staat er nu als laatste een Unknown bij, wat zou dat kunnen zijn?

Ik heb het volgende aangesloten:

code:
1
2
3
4
5
Receiver Marantz NR1605

Monitor ARC         Philips 48PFS8109
1 CBL/SAT           Humax 5050c
3 Blu-ray           Marantz UD5007

De Unknown source blijft aanwezig op het moment dat ik de receiver, ud speler en Humax uit heb staan.

[afbeelding]
Geinig, ik heb toevallig bijna precies dezelfde setup als jij, op de bluray na en heb de 55 inch versie.
Volgens mij komen die Unknown sources van apparaten in je netwerk (UPnP apparaten oid).

Ikzelf ondervind ook erg veel bugs met deze TV.
Na het opgeven van de interne CI+ tuner(s) is de belangrijkste bug voor mij het niet kunnen wijzigen van het volume met de tv remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@mol84
Als ik alles uitschakel zou ik verwachten dat deze Unknown source verdwijnt, maar deze blijft als enige aanwezig.

Ik kan als ik mijn Humax als decoder gebruik het volume niet wijzigen met de tv remote. Nadat ik de boel ingeschakeld heb kan ik éénmalig met de tv remote het volume op mijn receiver met 0.5 dB wijzigen maar daarna wordt er niet meer op de tv remote gereageerd. Werkt dat bij jou dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Nieuwe software versie 000.009.032.107 voor de 8000/9000 serie hier de link voor de 8109 http://www.p4c.philips.co...e&scy=at&ctn=55PFS8109/12

Anders je eigen type tv invoeren en software downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 07:27

derx666

mecker ende blaet

Happy2000 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:24:
Nieuwe software versie 000.009.032.107 voor de 8000/9000 serie hier de link voor de 8109 http://www.p4c.philips.co...e&scy=at&ctn=55PFS8109/12

Anders je eigen type tv invoeren en software downloaden
Changes in de nieuwe FW:
AND1E_0.9.32.107 (Date published: 2014-10-29)
 Audio tuning changes
 Subwoofer detection and lipsync improvements
 Skype: stability improvements , audio loss solved
 Philips server sign-on improved
 General stability improved
Kreeg net te horen dat morgen mijn 48pfs8109 geleverd wordt, kan ik het hele weekend gaan hobbyen :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Het lijkt de goed kant op te gaan met de firmware.

Ik heb de CI+ module er nu weer in zitten en deze lijkt vooralsnog stabieler te werken. Het geluid hikt nu niet meer zo vaak en bij het switchen tussen zenders loopt het ook iets soepeler hoewel hier nog verbetering mogelijk is.

Ook kan ik nu het volume van mijn receiver regelen met de tv remote.

Ik heb nog altijd wel bij de sources de Unknown staan.

Edit1:

Na een tijdje de CI+ module gebruikt te hebben ben ik toch maar weer overgestapt op mijn Humax decoder aangezien het geluid met de CI+ toch nog regelmatig last van hikjes heeft. Het is wel zo dat de hikjes met de nieuwe firmware minder frequent zijn geworden en ik zie tijdjes een hikje ook het DD symbool op de receiver niet meer uit gaan.

Edit2:

Ik was bezig met de cashback actie maar zie nu ook dat er een 5 jaar garantie actie op dit model zit waarvoor je nog apart moet registreren: http://www.philips.nl/e/p...-met-5-jaar-garantie.html

[ Voor 42% gewijzigd door kwiebus op 30-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:48
Hallo zijn er meer mensen die last van clouding hebben voor al als hij in de isf dag stand staat heb nu al een tweede toestel gehad maar daar is het nog erger zie foto's

www.johbie.nl/CloudingTv1.jpg

www.johbie.nl/CloudingTv2.jpg
:(

[ Voor 3% gewijzigd door astrasound op 31-10-2014 23:53 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

astrasound schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:48:
Hallo zijn er meer mensen die last van clouding hebben voor al als hij in de isf dag stand staat heb nu al een tweede toestel gehad maar daar is het nog erger zie foto's

Nee hier heb ik totaal geen last van. Dit had ik heel erg bijn Samsung curved. Vandaar de overstap naar Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ook geen last van clouding hier.

Eerste indrukken (let op, ik kom van een 12 jr oude Sony 70cm beeldbuis ding).
- Nice !!! Beeld is super, en de ambilight is erg prettig.
- EPG vind ik een stuk minder. Er mist info van een aantal zenders (oa. SBS6, Veronica, Net5, Fox HD). Bij de Humax decoder krijg ik deze info wel allemaal, en de EPG werkt ook een stuk sneller.
- Humax decoder heeft issues op hdmi1, verplaatst naar hdmi4 -> alles ok.
- SPMC heeft issues met 1080p, getest met wired netwerk om bottlenecks te voorkomen, maar bij een 1080p mkv van 10GB met een bitrate van gemiddeld 10mbit met uitschieters tot rond 16mbit, krijg ik toch regelmtig hiccups en meldingen dat hij aan het bufferen is. Ook viel mij op bij de system info dat het scherm maar op 1280x720 draait in SPMC. Misschien een foutje van weergave, maar ik heb het idee dat Philips de android schil maar op 720p laat draaien voor performance.
- Jammer dat niet alle android apps te installeren zijn.
- Miracast vanuit m'n laptop lukt helaas niet. Net maar ff een setje langere hdmi kabels besteld bij DX :)
- Geluid van de TV valt me nieteens heel erg tegen. Natuurlijk is het geen match voor een fatsoenlijke surround versterker met goeie speakers, maar gezien het formaat van de speakertjes is het niet gek.
- Afstandbediening: super.
- Design van de TV. Perfect. Rand is extreem dun, TV zelf is erg dun, voetjes zijn stevig. Het ledje van het Philips logo is uit te zetten !! :)

Ben wel nog op zoek naar een manier om de kleuren fatsoenlijk te calibreren. Het lijkt er nu wel redelijk uit te zien, maar wil toch kijken of het beter kan.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan ;)

Beeld persoonlijk.
Kleur 52
Contrast 41
Scherpte 2

-geavanceerd
-Kleur
kleurverbetering > uit.
Kleurtemperatuur > gewenst

Aangepaste kleurtemperatuur
Rood wp 127
Groen wp 110
Blauw wp 81
Rood bl -2
Groen bl +3
Blauw bl -4

-Contrast
Contrastmodus > optimaal beeld
Perfect contrast > uit
Helderheid > 50
Videocontrast > 98
Lichtsensor > aan
Gamma > +1

-scherpte
Super resoluties > aan, mag ook uit eigen voorkeur.
Ruisreductie > uit
MPEG-artefectreductie > uit

-Motion
Perfect Natural Motion > minimum
Clear lcd > aan

-ambilight
Ambilight-stijl > intens
Helderheid > 8
Verzadiging > +2

PS. Gooi de nieuwe firmware 28.107 er maar niet op, zit een 3D bug in, indien je geen 3D gebruikt maakt het niet uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Happy2000 op 01-11-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Thanks voor de settings. Ziet er inderdaad beter uit zo.
De update had ik er al opstaan, en aangezien ik toch geen 3D content heb en waarschijnlijk ook niet ga halen binnen korte tijd, zal dat voor mij niet zo'n probleem zijn.

EPG doet het trouwens nu ook normaal. Had hem op internet staan ipv broadcaster.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Voor degene die nog op zoek zijn: bij mediamarkt eindhoven staat de 55" 8809 nu voor € 2158,-. Het lijkt mij dat hier de cashback nog vanaf gaat want er staat nergens bij de prijs een vermelding van prijs na cashback o.i.d.

Wat mij trouwens ook opvalt, bij mij thuis leunt de tv een klein beetje naar achteren. In de winkel staat deze kaarsrecht, zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
joeyke87 schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:28:
Wat mij trouwens ook opvalt, bij mij thuis leunt de tv een klein beetje naar achteren. In de winkel staat deze kaarsrecht, zijn er nog meer mensen die dit hebben?
Ik heb zelf de 49'', zo op het oog lijkt deze recht te staan, als je er een waterpas langs legt dan leunt de tv zo'n 2 graden naar achteren maar de ondergrond is bij mij ook niet helemaal waterpas, scheelt ook zo'n 0.5 graden.

Op de bouwkwaliteit zijn wel wat zaken aan te merken, welke zich voornamelijk beperken tot de achterkant van de tv maar die verder geen invloed hebben op het kijkgenot.

Het enig wat mij wel een beetje zorgen baart is dat, als ik langs het scherm naar beneden kijk, ik de backlight op meerdere plaatsen kan zien branden. Ook lijkt het scherm helemaal onderin vanaf zo'n 20 cm vanaf de zijkanten naar het midden toe vrij los te zitten, als je heel lichtjes drukt dan wijkt het scherm naar achteren. De Sony tv die ik in overweging had, had bovengenoemde zaken overigens ook, misschien is dit wel inherent aan het gebruik van zulke dunne bezels?

Ik merk hier in het gebruik overigens niets van, heb geen last van backlight bleeding of clouding.

Edit:

Net last gehad van een rare bug. Ik zat tv te kijken en zag in talkshows telkens als er snel van camera shot gewisseld werd een flits van zwarte artifacs in beeld.

Nu heb ik zojuist de tv een keer opnieuw gestart met de aan/uit knop op de achterkant en zijn de artifacts bij het wisselen van camera shots weer verdwenen en zijn de beeldovergangen weer strak.

[ Voor 13% gewijzigd door kwiebus op 02-11-2014 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol84
  • Laatst online: 19:07
astrasound schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 23:48:

Ja ik heb ook merkbaar last van clouding linksonder in beeld.
Ik moet nog steeds mijn beeldinstellingen nog eens goed instellen, misschien dat de backlight dan wat minder sterk wordt en dus ook clouding.
Ik heb trouwens ARC nog niet aan de praat gekregen, heb nu ondertussen alle mogelijkheden wel getest.
Behalve dat ik alleen HDMI poort 1 van de tv heb getest.

Heeft er iemand ARC wel werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:48
mol84 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:27:
[...]

Ja ik heb ook merkbaar last van clouding linksonder in beeld.
Ik moet nog steeds mijn beeldinstellingen nog eens goed instellen, misschien dat de backlight dan wat minder sterk wordt en dus ook clouding.
Ik heb trouwens ARC nog niet aan de praat gekregen, heb nu ondertussen alle mogelijkheden wel getest.

Ik heb de ARC wel werken met een soundbar philips en ook met een yamaha home receiver wel heb ik easylink op automatie staan

De clouding is bij mij wel een echt een probleem met de instellingen van happy2000 is het ook goed zichtbaar bij het overschakelen in tv programma en op een hdmi ingang zonder signaal :(

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
mol84 schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:27:
[...]

Het zou op zich niet uit moeten maken welke HDMI aansluiting je gebruikt aangezien ze allemaal ARC zouden moeten ondersteunen.

ARC werkt bij mij (na de laatste firmware update) maar ik heb wel problemen met het geluid via ARC. Ik heb als ik ARC gebruik bij tv kijken en Netflix,regelmatig een hikje in het geluid maar heb dat vreemd genoeg dan weer niet bij YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb het iig opgegeven om de ingebouwde android als mediaplayer te gebruiken. Je kunt in principe gebruik maken van DLNA, maar persoonlijk wilde ik toch iets meer. Heb me een Intel NUC gehaald en er XBMC opgezet (OpenElec, al twijfel ik nog of ik dat niet ga vervangen door XBMCbuntu/kodibuntu).
Heb wel nog meteen iets raars ontdekt op de Philips. Bij mij blijven de source opties (HDMI1-4 enz.) niet op dezelfde plaats staan. Regelmatig staan de icoontjes ineens in een andere volgorde. Ook vind ik het jammer dat ik deze niet zelf kan rangschikken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPMC ( aka xbmc) runs smooth on android philips tv . if you buy a FHD philips android tv spmc will run on 720 but if you buy UHD philips android tv spmc will run on 1080.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

nja, op mijn fhd krijg ik zoals ik al eerder aangaf maar 720p. Aangezien veel van mijn films 1080p zijn, en 1080p hapert bij afspelen is het voor mij iig geen optie. Ook vind ik 720p gewoon te laag. Ja het is wel kijkbaar, en het ziet er ook wel redelijk goed uit, maar het is geen 1080p. Voor mij dus genoeg redenen om toch een externe mediaplayer te gebruiken.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 10:53

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

https://www.facebook.com/...posts/10152432341754117:0 Volgens mij komt er een review van tweakers

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Als ze deze nu gaan reviewen dan zal dat niet al te positief uitvallen met alle bugs in de huidige firmware.

Veelal zeer herkenbare problemen: http://www.supportforum.p...-107-for-8xx9-Series-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:48
De 48 en 55" uitvoering van deze TV zijn nu ook te koop bij de rentepuntenwinkel van de ING:
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6414461#81100 en
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6414462#81101

Je hebt wel een paar rentepunten nodig....
Samen de cashback van Philips wordt het zo wel een mooi prijsje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Weet iemand of de PHILIPS 55PUS9109/12 zonder problemen Full HD en 4K films kan afsprelen met de software die er standaard op de TV staat?

Of ben ik voor eeuwig gedoemd om een losse mediaspeler te gebruiken?

Ik las in reviews: Philips 9100-serie: uhdtv met Android en vierzijdig Ambilight dat deze TV dus geen 4K ondersteunt? Dit vanwege het ontbreken van hevc?

Hoor graag jullie mening.

[ Voor 42% gewijzigd door RommelD op 15-11-2014 21:17 ]

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
wezep schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:58:
De 48 en 55" uitvoering van deze TV zijn nu ook te koop bij de rentepuntenwinkel van de ING:
https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6414461#81100 en

Je hebt wel een paar rentepunten nodig....
Samen de cashback van Philips wordt het zo wel een mooi prijsje ;-)
Interessant, die rentepunten heb ik wel en ik heb nog een 55PFL8008 staan...
Hier gaat dan nog €500 af?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
kraades schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:22:
[...]

Interessant, die rentepunten heb ik wel en ik heb nog een 55PFL8008 staan...
Hier gaat dan nog €500 af?
Ik weet niet of ING een erkende Philips dealer is?

Uit de actievoorwaarden:
Deze actie is alleen geldig bij de erkende Philips dealer.
Zie www.philips.nl/acties voor de deelnemende winkels.
http://www.philips.nl/con...ende_verkooppunten_NL.pdf

Het zou overigens wel raar zijn als ze niet met de cashback mee zouden doen want dan zou de prijs bij ING hoger liggen dan wanneer je de tv in een winkel met cashback zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 20:35
De rentepunten winkel staat niet in de pdf vermeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Dat klopt inderdaad.
Wel gek dat andere Philips producten uit de rentepuntenwinkel wel in aanmerking komen voor de cashback.
Bijv https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6345864#73603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
wezep schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:04:
Wel gek dat andere Philips producten uit de rentepuntenwinkel wel in aanmerking komen voor de cashback.
Bijv https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6345864#73603
Zo gek lijkt mij dat niet aangezien andere Philips producten andere actievoorwaarden hebben. Bij bovenstaande cashback actie is aanschaf bij een erkende Philips dealer geen expliciete vereiste. Als de cashback bij ING echt niet zouden gelden dan is het maar een slechte aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Review van Tweakers is niet erg positief:
reviews: Philips PFS8109: Ambilight-tv met Android

Hoe ervaren de gebruikers van deze TV de ambilight in vergelijking met andere TV's (met ambilight)?
De ambilight zit nu meer centraal ipv 2/3 of 4 rijtjes aan de buitenkant van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 13:08
ik heb geen ervaring met andere ambilights, dus geen idee, ik vind de ambilight erg prettig op deze tv.

de kritiek punten van Tweakers kan ik me in vinden, maar als je externe speakers gebruikt (dat doet toch iedereen?) heb je geen last van het "slechte" geluid.

de software heeft zeker bugs, echter gebruik ik maar 1 HDMI uitgang, en de versterker doet de "sourcing". ik vind het beeld en de zwartwaardes top. dus puur naar het beeld gezien ben ik tevreden... ik heb wel last van vertical bands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
kingmenno schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 13:01:
de kritiek punten van Tweakers kan ik me in vinden, maar als je externe speakers gebruikt (dat doet toch iedereen?) heb je geen last van het "slechte" geluid.
Heb jij geen last van sound drops als je DD geluid van de tv via HDMI ARC of Optical naar je receiver stuurt?

Wat betreft ambilight was ik altijd sceptisch of het wel iets positiefs toevoegt aan de kijkervaring. Dit is dan ook mijn eerste tv met ambilight en ben het toch wel gaan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Nieuwe firmware 000.009.032.118 voor de 8000 serie.

Fixes
 HDMI EDID adaptions for Full HD <-> Ultra HD interoperability ( DISCONNECT HDMI cables before starting the upgrade)
 3D fixes

http://www.p4c.philips.co...e&scy=at&ctn=55PFS8109/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
@Kwiebus, geen sound drops. gebruik geen ARC overigens. gebruik de interne decoder van Philips dan ook niet. (UPC decoder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Antwoord van de ING klantenservice over de Philips cashback:
Wanneer u de Philips 48 inch Superslanke Android LED-TV met 4-zijdig Ambilight (48PFS8109/12) besteld kunt u gebruik maken van de cashback actie van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
wezep schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:23:
Antwoord van de ING klantenservice over de Philips cashback:
Wanneer u de Philips 48 inch Superslanke Android LED-TV met 4-zijdig Ambilight (48PFS8109/12) besteld kunt u gebruik maken van de cashback actie van Philips.
Dit maakt hem wel heel interessant.
Maar zijn de bugs uit de review al opgelost in de nieuwe firmware?

edit:
lees hier veel zorgwekkende dingen. Voor mij voorlopig geen optie

http://www.supportforum.p...-118-for-8xx9-Series-2014

[ Voor 17% gewijzigd door DarkChylde op 28-11-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Heeft iemand al iets van de cashback vernomen? Ik heb op 10 november de bevestiging gekregen dat mijn registratie en aankoopbewijs in goede orde waren ontvangen maar heb nog altijd geen bevestiging ontvangen van de goedkeuring van mijn registratie.

Aangezien de termijn van maximaal 6 weken waarbinnen het bedrag gestort wordt pas in gaan na goedkeuring van de registratie kan het op deze manier wel heel erg lang gaan duren voordat ik de cashback ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:18
kwiebus schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 18:48:
Heeft iemand al iets van de cashback vernomen? Ik heb op 10 november de bevestiging gekregen dat mijn registratie en aankoopbewijs in goede orde waren ontvangen maar heb nog altijd geen bevestiging ontvangen van de goedkeuring van mijn registratie.

Aangezien de termijn van maximaal 6 weken waarbinnen het bedrag gestort wordt pas in gaan na goedkeuring van de registratie kan het op deze manier wel heel erg lang gaan duren voordat ik de cashback ontvang.
Ja.... een week of twee geleden op m'n rekening ontvangen. Het komt overigens niet van Philips maar van een tussenbedrijfje. 23 oktober had ik de bevestiging van ontvangen aanvraag.... maar verder ook nooit een mail gekregen dat alles goed was...... stond opeens gewoon op m'n rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Ja ik ook een week of twee geleden €500,- ontvangen. Het bedrag kwam van servicebureau Jansen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gisteren ook de 300,- van de 8109 terug ontvangen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De 55" 8109 was een tijdje niet te bestellen via de ING Rente punten shop, maar hij staat er weer.
Na cashback kost ie 1099 euro. Dan is het toch een nette prijs en neem ik de bugs in de software op de koop toe :)

update: alweer uitverkocht

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Jinx op 05-12-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Het is nu ook mogelijk om app's te installeren die niet in de playstore staan.
Hier de link hoe het moet, je hoeft geen wifi te gebruiken lan werkt ook.
http://toengel.net/philip...id-tvs-installieren-kann/

Ik heb het eens uitgeprobeerd en dsvideo van synology geinstalleerd op de tv zie filmpje, heb ook een stukje plex erin gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=uT60xzTevCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dus de originele xbmc kan nu ook? Of werkt dat niet soepel genoeg?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Als het goed is kun je zo ook xbmc installeren, hoe het loopt weet ik niet. Ik heb wel met de laatste firmware dat alles wat ik stream met plex of mxplayer soepel loopt, ook met de tv zijn eigen mediaplayer werkt alles soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshworks
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10-2024
Een kleine opening wellicht:

Zag dat het helaas ook op het Philips forum terecht is gekomen. Let op DUITS

Zal het binnenkort eens testen.

Al gepost zag ik, excuses!

[ Voor 6% gewijzigd door freshworks op 07-12-2014 22:57 . Reden: dubbel post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
Happy2000 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:32:

Ik heb het eens uitgeprobeerd en dsvideo van synology geinstalleerd op de tv zie filmpje, heb ook een stukje plex erin gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=uT60xzTevCU
Gisteren even naar gekeken maar ik krijg de app DB Wireless By Henry niet geïnstalleerd. Ik krijg de melding dat mijn versie van android niet compatible is. Ik heb toch ook echt de laatste firmware op de tv staan, enig idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Die hoef je niet te installeren, gewoon even in het menu van de tv kijken naar het ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Happy2000 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:32:
Dat is wel een beetje omslachtige methode. Ik heb de volgende methode gebruikt om alle apps en losse apk files te kunnen installeren:

Installeer Developer Tools en enable "Show more apps in Google Play"
Installeer QuickShortcutMaker en zoek op keyword security en kies Settings - Security en enable "Unknown devices"

Ik moet daarbij nog wel een kanttekening plaatsen. Na de eerste keer aanzetten van "Show more apps in Google Play" moest ik wel een factory reset uitvoeren aangezien Google Play geen connectie meer kon krijgen.

Wat betreft xbmc die heb ik kunnen installeren, maar crashed na het splashscreen als je deze probeert te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Die methode van Toengel kun je een deel ook weg laten. het stelt verder niks voor om een app te installeren buiten de store om.

Die quickshortcutmaker installeer je op een ander Android device's? Die heb ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Heeft iemand ook geprobeerd deze TV aan de muur te hangen?
Ik heb een ultra thin beugel van Vogel's gebruikt maar dat is niet echt een succes.
De TV hangt behoorlijk strak tegen de muur, er zit zo'n 3cm tussen.
Alleen het ambilight effect is dan totaal weg. Ambilight links/rechts/boven is bijna niet zichtbaar, en onder de TV is helemaal geen ambilight zichtbaar!

Nu zou ik daar mee kunnen leven, ware het niet dat het geluid dan ook echt HEEL erg slecht is.
En om de TV nu met een speciale beugel meer dan 10cm van de muur te hangen lijkt me ook niet echt mooi.

Dus dan toch maar weer op de standaard. Staat ook niet verkeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Jinx op 19-12-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik kan wel opnemen (nog altijd alleen in stereo) op USB disk maar pauzeren lijkt niet te kunnen.

Iemand enig idee hoe je een tv uitzending kunt pauzeren?

Ik heb de laatste firmware AND1E_0.9.32.125 van gisteren op de tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Ik heb er een USB stick in zitten en als ik wil pauzeren druk ik gewoon op de pauze knop en hij gaat dan in timeshift.
Ik heb dit alleen op een ongecodeerde zender geprobeerd NED1 HD.
Heb nog geen ci+ module in het toestel, want mijn oude werkte niet.

Welke ci+ module gebruiken jullie, en werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Nadat de tv een nacht heeft uitgestaan na een shutdown via de button op de achterkant werk het pauzeren plotseling. Erg irritant is wel dat het geluid na pauzeren of terugspoelen naar stereo switched en ineens ook een stuk luider klinkt.

Ik heb zelf een Quantis CI+ module, maar heb deze toe nu toe niet echt gebruikt vanwege de sound drops die optreden bij multichannel audio output. Daarom heb ik tot op heden een externe decoder gebruikt. Nu er weer een nieuwe firmware uit is wilde ik deze weer eens testen, helaas blijken de sound drops nog steeds aanwezig hoewel ze lwel minder frequent lijken dan voorheen. Ook het opnemen en dus blijkbaar ook het pauzeren gaat nog steeds enkel in stereo. Ik ga dus maar weer terug naar het gebruik van mijn externe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Het geluid verschil tussen DD en stereo klopt wel, DD is zachter dan stereo. Dat hij geen DD spoor opneemt lijkt me niet goed nee.

Dan wacht ik nog wel even met een CI+ module, het is ook meer voor de extra, want gebruik toch altijd mijn Dreambox 8000.

Ik heb eigenlijk geen sounddrops meer waargenomen sinds de 118 firmware, dan kijk ik Netflix, streamvideo met dsvideo zaken met mxplayer en plex en dit gaat gewoon goed.

Ps. je rare beeld alweer opgelost?

[ Voor 22% gewijzigd door Happy2000 op 20-12-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Als je geen last hebt van sound drops ben ik wel benieuwd wat voor receiver je gebruikt. Zelf heb ik een Marantz NR1605

Wat betreft rare beeld, dat was tot nu toe eenmalig. Het lijkt erop dat als je teveel verschillenden dingen achter elkaar probeert te doen, zonder tussentijds te rebooten, de tv op een gegeven moment raar gaat doen en een harde reset nodig heeft.

Als dom monitor scherm functioneert hij prima maar als smart tv laat het nogal te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Marantz nr1602 alles loopt via HDMI arc. Net nog even een film gekeken via Netflix geen enkele sounddrop gehad.

Hoe vaak komen die sounddrops voor bij jou?

[ Voor 17% gewijzigd door Happy2000 op 20-12-2014 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
De frequentie van de sound drops varieert. Soms een paar keer in een minuut en soms meer dan 5 minuten niet. Maar jij hebt de output van de tv wel op multichannel staan, dus een DD signaal naar jouw receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Mr Jinx, late reactie, maar ik heb de TV aan de muur hangen... een oudere beugel, dus een cm of 8 van de muur...

Ambilight komt dan prima tot zijn recht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik heb deze van Vogel: http://www.vogels.com/thi...aibare-tv-muurbeugel.html
Althans voor een 55PFL8008 TV.
Variabel in te stellen. Nadeel is dat de beugel wel aan de prijs is.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Dat ziet er wel uit als de ultieme beugel. Mooi ding zeg.
Lijkt me ook wel handig als je een keer achter de tv moet zijn als je met de kabels bezig bent.
De 245 Alpine White zou uitermate geschikt zijn voor de 8901 van Philips.
Misschien toch nog eens een poging wagen!

[ Voor 15% gewijzigd door Mr. Jinx op 27-12-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik vind het wel behoorlijk teleurstellend dat de 2014 modellen geen update naar Android Lollipop krijgen. Volgens Philips gebeurt dit niet omdat de hardware hiervoor niet geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
kwiebus schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:25:
Ik vind het wel behoorlijk teleurstellend dat de 2014 modellen geen update naar Android Lollipop krijgen. Volgens Philips gebeurt dit niet omdat de hardware hiervoor niet geschikt is.
Beetje duf inderdaad, die dingen zijn er net. Maar goed...mij maakt het persoonlijk niet zoveel uit...zolang Netflix blijft werken...als die andere apps gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 06:42
Volgende toestellen krijgen Android-TV en zullen dus helemaal niet meer in deze update's voorkomen. Vrees dat de 2014 modellen het moeten blijven doen met de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik ben nu een beetje aan het stoeien met Kodi en het ziet er veelbelovend uit. Ik heb nog wel het probleem dat nadat ik Kodi gestart heb en afsluit deze niet meer wil starten en een andere build opnieuw moet installeren.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/350rktw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vqjk2v.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Hoe krijg je die resolutie nu op 1920*1080, doe je dit met display manager?
Hoe ziet Android op de televisie eruit met deze resolutie, fotootje?

Als ik dat hele verhaal doe met show more apps in the play store, dan kan ik geen apps meer installeren via de play store, ik moet dan de tv resetten. Ook die filmpjes met je account verwijderen enzo helpt dan ook niet.

Vertel eens wat je allemaal gedaan hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Happy2000 op 25-01-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Wat betreft Kodi ben ik er inmiddels achter dat wanneer ik de applicatie een force close geef, ik deze daarna weer kan starten zonder een nieuwe installatie uit te voeren.

Ik heb de volgende methode uitgevoerd om show more apps en Unknown devices aan te zetten:

1. Install Developer tools and from Developer Settings choose Show more apps in Google Play
2. Install Quick shortcut maker and choose Settings - Security and choose Unknown devices

Daarna had ik ook een probleem met downloaden uit de App store maar een factory reset heeft dat bij mij verholpen.

Ik kan inderdaad met Display Manager de resolutie aanpassen, helaas is dit niet boot persistent en schaalt de Android interface niet lekker mee. De TV menus worden klein en de meeste Android apps die verspringen meteen na openen naar een opgeblazen grootte.

Voorbeeld TV menu:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ff906s.jpg

Apps menu:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2ldkkkz.jpg

Sources menu:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2870z9v.jpg

App voorbeeld hoe het zou moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ke6f6c.jpg

App voorbeeld waarnaar het verspringt:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2n9ck11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
De menu's worden inderdaad kleiner, niet zo'n probleem voor mij.

Heb je display manager via de playstore van de tv geïnstalleerd of via USB (netwerk) en via een ander apparaat gekocht?
.

Als ik mijn tv reset nadat hij niet meer wil downloaden van de play store dan zijn ook de settings van show more apps weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb Display Manager via de Google Play store op mijn notebook naar de TV gepushed. Ik heb na de reset volgens mij als eerste de more apps setting geactiveerd en toen werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhoogen78
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-12-2021
Inmiddels deze tv ook jn bezit maar alle beschreven methodes om apps te instaleren van onbekende bronnen werken niet meer.
De app quick shortcut maker is niet meer compatibel en via adb wel verinding met tv.maar elke app die ik instaleer geeft foutmelding.
Iemand nog ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
jhhoogen78 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 17:20:
Inmiddels deze tv ook jn bezit maar alle beschreven methodes om apps te instaleren van onbekende bronnen werken niet meer.
De app quick shortcut maker is niet meer compatibel en via adb wel verinding met tv.maar elke app die ik instaleer geeft foutmelding.
Iemand nog ideeën
Het is mij niet helemaal duidelijk wat nu precies je probleem is, je krijgt de Unknown sources setting niet ingeschakeld maar je hebt wel verbinding met adb?

Als je verbinding hebt met adb hebt kan je dan niet de security settings openen om Unknow sources aan te vinken? (of nog eenvoudiger via een terminal app op de TV)

code:
1
adb shell am start --user 0 -n com.android.settings/.SecuritySettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhoogen78
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-12-2021
kwiebus schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:17:
[...]

Het is mij niet helemaal duidelijk wat nu precies je probleem is, je krijgt de Unknown sources setting niet ingeschakeld maar je hebt wel verbinding met adb?

Als je verbinding hebt met adb hebt kan je dan niet de security settings openen om Unknow sources aan te vinken? (of nog eenvoudiger via een terminal app op de TV)

code:
1
adb shell am start --user 0 -n com.android.settings/.SecuritySettings
Inmiddels is het gelukt met developer tools en quickshortcut. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheese71
  • Laatst online: 13-03-2023
S1NN3D schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:04:
Lees vooral goede reviews van deze tv voordat je tot aanschaf over gaat . De gemiddelde Philips komt tegenwoordig niet zo geweldig uit de bus. Het is geen merk dat op mijn shortlist zou staan. Philips is niet meer wat het geweest is.

...Dear moderator:
: Dat is Uw bescheiden (oude) mening ! Beeld is fantastisch, 3D dikke prima, vormgeving geweldig, Ambilight meer dan goed (+optie HUE connecten) alleen de hoge input-lag om opdit toestel te gamen in een draak. Verder is het een pracht van een toestel voor een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangsterdwerg
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-01-2022
Korte vraag:

Ik ben aan het orienteren voor televisies. Toch wel geinteresseerd in deze ivm mooie ambilight en prima prijs. Mijn vraag: hoe storend is die inputlag bij gamen? Is een potje racen of fifa op de xbox echt niet te doen?

Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Gangsterdwerg schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:29:
Korte vraag:

Ik ben aan het orienteren voor televisies. Toch wel geinteresseerd in deze ivm mooie ambilight en prima prijs. Mijn vraag: hoe storend is die inputlag bij gamen? Is een potje racen of fifa op de xbox echt niet te doen?

Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt te reageren!
Geen probleem bij mij met Forza of FIFA. Goede TV..... ben er nog steeds blij mee!

• Gangsterdwerg
Goed om te horen en bedankt voor je reactie!
Hoe zit het inmiddels met die software bugs en firmware upgrades? Uit de berichten van vorig jaar blijkt dat de tv regelmatig vastloopt etc. In hoeverre is dat verholpen?

• kwiebus
Gangsterdwerg schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:28:
Goed om te horen en bedankt voor je reactie!
Hoe zit het inmiddels met die software bugs en firmware upgrades? Uit de berichten van vorig jaar blijkt dat de tv regelmatig vastloopt etc. In hoeverre is dat verholpen?
Dat schiet nog steeds niet op, TP Vision is veel te druk bezig met de 2015 modellen dus de oude 2014 modellen die sowieso een niet meer ondersteund Android systeem draaien krijgen weinig aandacht. Android updates komen er sowieso niet en voor de rest lijkt het maar een beetje gerommel. Daar komt nog eens bij dat bij iedere firmware update het iedere keer weer afwachten wat er niet meer naar behoren functioneert. Ik gebruik mijn 48PFS8109 eigenlijk voornamelijk als domme monitor. Voor bijvoorbeeld YouTube en Netflix heb ik een Chromecast aangeschaft die in mijn receiver geprikt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
Kan iemand de titel van het topic aanpassen in Philips XXPFS8109?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangsterdwerg
Bedankt voor je reactie. Ik heb de tv inmiddels 2 dagen in huis en nog geen problemen ondervonden. Vooralsnog erg blij mee. Ambilight _/-\o_ Maar ik ben ook maar een noob 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheese71
  • Laatst online: 13-03-2023
@Gangsterdwerg....Mooi dat jij geen problemen ondervind met gamen. Ik baal er nog steeds grondig van! (maar ben ook geen noobie) Ben dus nog op m'n oude TV bezig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luk3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-08 08:47
Hi medetweakers,

Ik weet dat het topic erg oud is maar ik vraag mij of jullie dezelfde problemen ondervinden met het volgende;

Het lijkt erop dat het geluid niet helder klinkt via Toslink en HDMI-ARC.
Gewoon TV klinkt prima, maar alles wat gekoppeld zit met HDMI heeft een bepaalde ruis.
Ervaren jullie dit ook? Is hier iets aan te doen?

Mijn setup:
PFS8901, laatste firmware (jun 2016)
AppleTV
Nvidia Shield

Onkyo SR507
reeds vervangen door:
Sony SoundBar HT-CT780

Ik heb geen last wegvallend geluid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Ik herken je probleem niet bij mijn 55PFS8901. Wel de sounddrops die op verschillende consumentenfora genoemd worden. Deze heb ik deels weten op te lossen door mijn audiovoorkeur op spraak te zetten. Daarmee klinkt het gehele geluid wat blikkerig maar de krakende volumedrops, met name bij zachte geluiden, zijn ermee verdwenen. Het lijkt mij als leek daarom een probleem in ruimtelijke weergave, spraak lijkt meer recht toe recht aan te zijn.

Waar ik zelf ook al meerdere keren last van heb gehad is een vastlopende TV. De oplossing was dan stroom eraf en weer erop. Gemiddeld moet dit eens in de twee weken. Dit tot afgelopen weekend, na de stroom eraf te hebben gehaald en weer ingeschakeld te hebben start de TV niet meer op. Het Philips logo licht op en normaliter begon dan na een seconde of 15 het standby lampje te branden en ging het logo weer uit. Bij mij komt er geen standby meer en het logo blijft branden.

Ik heb contact gehad met support. Ze herkennen het en kunnen het repareren. Vanwege het formaat van de TV (>44 inch) komen ze dat bij me thuis doen en omdat hij in december pas 2 jaar oud is valt het onder volledige garantie. Even de reparatie afwachten, maar tot nu toe erg adequaat gereageerd.

Neemt niet weg dat ondanks dat het een prachtige TV is om te zien, ik 'm nog steeds ontzettend buggy vindt. Je hebt het gevoel met beta software te maken te hebben. Daarbij opgeteld dat de Android versie oud en beperkt is waardoor je lang niet alles kunt installeren wat je zou willen, maakt dat ik me afvraag of ik een volgende keer dezelfde zou kopen. Jammer dat Ambilight een typisch Philips ding is, als andere fabrikanten dat zouden hebben dan zou dat een overstap voor mij stukken eenvoudiger maken...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1 2 Laatste