Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 14:19
Tweakers,

iemand die de Philips 8109 tv al in het "wild" gezien heft?

is pas sinds halverwege augustus leverbaar in NL.

ik kon via avforums 1 link vinden naar een poolse review, dat ziet er veelbelovend uit.

maar om zon apparaat nu "blind" te kopen?

ik was even nieuwsgierig.

alvast bedankt!

link naar poolse review (even via google laten vertalen lijkt me...)

http://hdtvpolska.com/pag...48pfs810912-seria-8-r1016

ps. ik weet dat het een vrij dure tv is voor non 4K, en dat er android op zit, en nieuw is dus hoofdprijs, maar het design, features (full led, ambi light) zijn voor mij best positieve dingen... de imput lag is laag, maar voor mij als zeer casual gamer geen probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door kingmenno op 01-10-2014 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
1 telefoontje naar de lokale Media Markt leered mij dat deze TV deze week binnenkomt..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holomeus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 13:52
Dat is interessant dat hij deze week binnen gaat komen, ik ben ook geïnteresseerd in dit toestel.
Op dit moment zijn de genoemde prijzen nog wel aan de hoge kant. Zelf denk ik aan het 55 inch model en daar komt ook nog een UHD variant 55PUS8809 van.
Aangezien het prijsverschil slechts 300 euro is wordt die nog wel een optie voor mij wanneer over een aantal weken de prijzen wat reëler zijn geworden.

(ps, de topic titel is volgens mij niet correct en zou XXPFS8109 moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lees vooral goede reviews van deze tv voordat je tot aanschaf over gaat . De gemiddelde Philips komt tegenwoordig niet zo geweldig uit de bus. Het is geen merk dat op mijn shortlist zou staan. Philips is niet meer wat het geweest is.

• kingmenno
vanmiddag de 48" 8109 besteld....

zag er mooi uit in de winkel, mooie afwerking, maar over het beeld is in de winkel weinig te zeggen...

uniformiteit en bleeds/banding niet goed zichtbaar...

als de tv thuis hangt schrijf ik mijn bevindingen even op.

• StijnP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
kingmenno schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:19:
vanmiddag de 48" 8109 besteld....

zag er mooi uit in de winkel, mooie afwerking, maar over het beeld is in de winkel weinig te zeggen...

uniformiteit en bleeds/banding niet goed zichtbaar...

als de tv thuis hangt schrijf ik mijn bevindingen even op.
Ben benieuwd naar je bevindingen over de 8109.
Deze tv's schijnen qua snelheid al vele malen beter te zijn dan de oudere (non-android) tv series van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik zal een verhaaltje tikken hier... niet een review, maar wel een ongezouten mening.

hoop dat hij er morgen is, na een paar dagen heb ik wel een goede indruk. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
levering TV is komende vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben dan ook wel benieuwd naar de zwartswaarde van het toestel in schemerlicht.
Heb het toestel ook bekeken bij de mediamarkt en het lijkt me wel wat, ze wouden alleen het licht niet uitdoen om de zwartwaardes te bekijken 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
@kingmenno,

Kijk ook even als je ambilight rood kan weergeven, er zit namelijk een bug in de 8000 en 9000 serie.

[ Voor 3% gewijzigd door Happy2000 op 04-10-2014 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
@Happy2000, ga ik zeker doen. Dat van de bug wist ik niet.... De zwart waardes laat ik weten... Aangezien dit een VA paneel betreft heb ik wel,vertrouwen... De tv is overigens nog niet geleverd, pas komende dinsdag... Pff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Jammer dat hij niet gekomen is, we wachten verder rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
TV is binnen! :-)

gister opgehaald, en geinstalleerd... indruk van de TV, mooie build quality. philips levert zelfs M6 schroeven en afstandsbussen erbij. (voor extra cm van de muur ivm ambilight)

gister even 2 uur lopen spelen, bij het aanzetten werd direct een android update geladen (tv op bekabeld lan) ik gebruik een extern decoder (upc) dus geen zenders configureren oid, gewoon gaan.

andoid op een tv, ach leuk ik zie wat voor weer het is en word en er zijn al veel apps default aanwezig. (netflix, npo, rtl, buienrader, etc) nog niet in de play store geweest.

even wennen aan de menu structuur, maar dat heb je zo onder de knie. jammer dat het menu altijd begint met de "snelle instellingen" (basis dingen qua beeld en geluid en ambilight)

de afstandsbediening is radiografisch, handig zeker als je het full querty keyboard wilt gebruiken... de menu's zijn lekker vlot en snappy.

eerste indruk, super mooi. heel mooi diep zwart, ook met auto contrast enhancers UIT, geen bleeding in de letterboxes of scherm randen. boven hoeken zien er met een volledig wit scherm ietsje donkder uit, maar niet storend.

even een volledig grijs scherm bekeken, je ziet een band, deze kon ik met film of motion niet zien... komende dagen maar eens voetbal oid kijken, dan komen dit soort dingen snel aan het licht.

alle digitale hulpjes eerst UIT gezet (super resolution, dynamic contrast, auto color en weet ik het allemaal niet... UIT.)

eerst indruk is super, veel mooier dan mijn panasonic as750 maar dat is dan ook een IPS scherm, waar de zwartwaarden droevig zijn. verder heb ik het idee dat hij zelfs zwarter is dan de 48hu7500 die ik hiervoor had. maar door Ambilight, wat ik overigens erg mooi vind, kan dat ook zo lijken... (heb nog geen pro review gezien van deze tv met een checkerboard)

komende dagen, voetbal kijken ivm banding, ps4 is nog niet gebruikt om lag te bekijken en nog geen 3D bekeken ook nog geen ambilight ROOD bekeken...

vooralsnog erg tevreden!

[ Voor 4% gewijzigd door kingmenno op 08-10-2014 12:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Bedankt voor het posten van je bevindingen hier!
So far, so good dus, klinkt veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:32
ben wel benieuwd naar je game ervaringen! en er zit een dubbele tuner in?

[ Voor 28% gewijzigd door Michel242186 op 08-10-2014 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Ja ik zie 2 CI slots, dus een dubbele tuner...

Gister even een film bekeken, hd content is erg mooi, de SD upscaling is wat minder dan wat de HU7500 liet zien... Maar dat kan een gevoelskwestie zijn.

Heb een klein beetje voetbal bekeken, en ik zie links in mijn scherm een vertical band.... Heel licht, maar hij is er. Ik zal een calibration blu-ray gebruiken om te kijken als ik dat gedaan heb, de band minder zichtbaar is.

Ps4 nog niet aan gehad, kan niets zeggen over de lag of ambilight game mode. (Ik ben een casual gamer, weet niet of ik het überhaupt merk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Zojuist even wat (voor mij overbodige) apps deleted. (Pathé, Videoland, cnbc, kijk.) gaat allemaal soepel... Daarna ging ik buienradar starten, die start prima, maar sluiten werkt niet. Een pop up, weet u het zeker? JA! Sluit niet, de exit knop op de AB gaat terug naar de HDMI poort... Bugje? Het voetbal is zojuist begonnen, bij panning shots zijn meerdere vertical bands te zien... Jammer.

Nogsteeds geen 3D getest wel kort de ps4 aan gehad, die werkt prima en sniper elite 3 is vlot en vloeiend, maar ik ben een casual gamer....

De bands is jammer, maar verder uitermate tevreden... Mooi diep zwart, prachtige tv qua build en fijne AB. Ik zie ook geen DSE alleen bands. Alle led tv's hebben wel een issue, inherent aan de techniek helaas.

Mooie tv om de tijd te overbruggen naar OLED...:)

Want als dat over 2 a 3 jaar betaalbaar (lees < 2000 voor 50") is, is dat DE techniek die je wilt...

Ambilight is overigens erg fijn... Rustig aan je ogen een prima instelbaar in helderheid, en hoe snel het effect moet aanpassen of juist 1 kleur moet blijven.

Ook leuk dat ambilight aan kan als de tv uit staat, kleurtjes met een (iOS) app aan te passen.

Tevreden! Fijn weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door kingmenno op 10-10-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
@kingmenno,

Bedankt voor je bevindingen.

OK, ik heb sinds gisteren de 55pfs8109 hier staan en zal mijn bevindingen hier eens neer zetten.

Heb het toestel eerst een snelle calibratie gegeven met mijn calorimeters, want de standaard kleuren instellingen wijken te veel af op warm na, maar goed dat was weer te warm.

1: Het geluid

Tja voor een platte tv wel goed, maar voor mij niet, dus geluid zoals gewoonlijk via de HDMI arc naar de versterker.

2: Beeld

Na calibratie is het beeld gewoon echt heel goed, kleuren zijn mooi en zwart waarde is heel goed. Panel is vrij egaal op de onder hoeken na deze zijn iets donkerder (Alleen te zien bij egaal wit beeld). Bleeding zie ik alleen op 1 plek heel licht als het donker is in de kamer, met lampje aan is er niks mis.

3: Apps

Er staan een paar apps in die ik zal gebruiken bv Netflix, uitzending gemist, en een paar andere video apps. Ben er verder nog niet echt mee verder geweest maar het ziet er goed uit.

4: Ambilight

Er zit vierzijdig ambilight op dit toestel en dit werkt wel aardig, op mijn oudere 46pfl9705 vindt ik ambilight betere mooiere scheiding van de kleuren hebben. Ook ik ben getroffen door de ambilight rood bug, mijn ambilight geeft in plaats van rood oranje als kleur. Om eerlijk te zijn valt het me met tv kijken niet echt op.

5: bugs

Tja het zal Philips niet zijn als er geen bugs waren in de software, heb de volgende bugs ervaren.

Geluid instellingen lijken soms niet onthouden te worden, na uit en aan zetten toestel had ik geen geluid meer via arc.

Één keer mee gemaakt dat de apps niet opstarten zag geen apps naar tweede poging zag ik wel apps.

Rode kleur ambilight mist.

6: Conclusie.

Toestel reageerde heel goed en snel op de aftandbediening (is wel een anders geweest bij philips), Android werkt ook mooi en snel. Je hebt een berg aan instellingen en toeters en bellen, als je alles door hebt op het toestel ben je wel een tijdje verder.

Ik ben tot nu toe tevreden.

[ Voor 0% gewijzigd door Happy2000 op 12-10-2014 22:40 . Reden: Typo 8809 > 8109 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
inderdaad, rood word oranje... maar is voor mij geen probleem, is met software op te lossen?

apps die weg zijn met het drukken op de home knop herken ik, en dan exit en weer terug en hup ze staan er....

ik gebruik het smart deel toch niet veel, ben tevreden met het beeld.

heb je geen vertical bands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Nee geen last van verticale bands.

Bij demo filmpjes zie ik toch wel weer rood bij de ambilight, lijkt erop dat het algoritme van rood niet helemaal klopt.

Ben wel heel tevreden hier, prachtig beeld hier en diep zwart als het zwart moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 13:28

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Iemand al xbmc op deze tv proberen te instaleren ?

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Topic meteen gebookmarked. Sinds begin dit jaar zit ik al uit te kijken naar deze TV, en vooral het android gedeelte spreekt enorm aan natuurlijk. Maar voor de rest moet het ook ok zijn. Met name de responsiveness laat bij de vorige generaties Philips TV's nogal te wensen over, en ik ben benieuwd hoe dat bij deze is. Ook de vraag over xbmc zoals F_hertgers is natuurlijk een van de dingen die de meeste tweakers erg benieuwd naar zijn. De poolse review is (na vertaling door Google) vrij positief, dus dat zit wel goed :)
Ander ding waar ik wel benieuwd naar ben is de Ambilight. Ik ben van plan om deze TV dicht tegen de muur aan te hangen, maar de positie van de Ambilight lijkt anders dan bij de vorige Philips TV's. Het lijkt alsof deze verder van de rand af zit, en dat lijkt me juist bij het ophangen van de TV niet ideaal. Heeft iemand deze tegen de muur aan hangen, en hoe bevalt dat ?
Ik heb waarschijnlijk nog een hele berg meer vragen, maar die vallen me nu nog niet in :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
ik ben ook zeer benieuwd naar de mogelijkheid om hier xbmc +popcorn op te installeren. Ik heb momenteel een Pioneer LX6090H maar heb me oog toch laten vallen op de 8109 of eventueel de 8809. maar er is helaas idd nog weinig over te vinden. Er is momenteel een cashback actie van € 500,- maar die loopt al af op 26 oktober dus ik zal er niet al te lang over na moeten denken.

zijn er toevallig ook tweakers die de tv hebben icm een hue lamp? ben zeer benieuwd wat de ervaringen hiermee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Ik ben ook benieuwd naar de input lag , ik game nogal veel en lees bij de meeste 4k tvs nare berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Voor lage input lag moet je denk ik bij de Sony TV's zijn, Philips is daar over het algemeen niet zo heel sterk. Denk aan tussen de 40 en 50ms, terwijl Sony met de KDL-46W905 rond de 20ms zit. Voor mezelf is het niet zo belangrijk. Gamen doe ik wel op m'n PC met een fatsoenlijke monitor. TV's zijn in de regel altijd langzamer, het enige voordeel is het formaat.

Straks maar eens even naar de winkel om hem live te zien.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik heb de TV hangend aan de muur.... ik gebruik de door Philips mee geleverde afsandsbussen (toch weer een cm verder van de wand) de tv hangt zo'n 12cm van de wand, het ambilight effect is prima te noemen. echter is mijn beugel op de muur vrij breed waardoor ambilight duidelijk tegen de beugel aan schijnt.... aan de onderkant is de lichtopbrengst van Ambilight veel minder dan boven.

ik vind ambilight een prettige toevoeging, helaas heb ik geen ervaring met hue (vind 199 voor de starters kit te duur...)

de menu's zijn overigens wel erg snappy hoor... ik gebruik nu nog een mede8er om hd content te streamen via de nas, maar ik zal kijken of ik xbmc aan de praat kan krijgen. (of kodi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Thanks kingmenno!
Heb net de knoop doorgehakt, want ik kreeg een aanbieding die ik niet kon laten lopen. Bij de Maxwell in Tegelen boden ze me de 48pfs8109 aan voor €1525, daar gaat dan nog de cashback van 300,- vanaf, dus uiteindelijk kost ie me €1225,- Wel grappig, want de goedkoopste webwinkel staat ie voor €1599. Heb verder goede ervaringen met deze winkel, je kunt er altijd met vragen terecht, ze bezorgen + installeren gratis (nou doe ik dat laatste zelf, maar ze boden het wel aan). Weet niet hoe het met bezorgen zit in de rest van het land. Ze nemen mijn antieke Sony gratis mee terug (hoef ik me iig geen hernia te tillen). Verder heb ik hier in het verleden oa een wasmachine gekocht, en dat was ook gewoon perfect. Gratis bezorgd, oude wasmachine uit de kelder meegenomen, en nieuwe in de kelder aangesloten. Alleen maar lof over deze winkel, dus als je nog een 8109 wil aanschaffen zou ik hun zeker overwegen! Gegevens: http://www.maxwell.nl/winkels/Tegelen.aspx

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:30
derx666 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:04:
Bij de Maxwell in Tegelen boden ze me de 48pfs8109 aan voor €1525, daar gaat dan nog de cashback van 300,- vanaf, dus uiteindelijk kost ie me €1225,- Wel grappig, want de goedkoopste webwinkel staat ie voor €1599.
Dat is met cashback wel een erg goede prijs. Zo te zien doet de goedkoopste webwinkel niet aan de cashback actie mee en winkels die wel mee doen vragen allemaal €1799, dus €1499 met cashback. Dit komt bij mij een beetje over als een sigaar uit eigen doos. Het zou mij niets verbazen dat bij deze winkels na de cashback actie de prijs ook een paar honderd euro zakt.

Het typenummer wat in de topic titel staat bestaat overigens niet aangezien er een paar cijfertjes omgedraaid staan.

Ik ben zelf ook deze tv aan het overwegen, Ik twijfel op dit moment tussen de 4K Sony KD-49X8505B en de Philips 48PFS8109. Dit zijn twee totaal verschillende modellen en dat maakt het kiezen er niet eenvoudiger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Ik snap je probleem. 4k was hier niet echt een eis omdat ik maar zo'n 3-3.5M van m'n tv af zit, en dan zie je het verschil niet tot nauwelijks. Ik heb nogsteeds geen goed vergelijk gezien. Wel 1x in een mediamarkt een 1080p en een 4k naast elkaar gezien, en ik zag op 3M niet echt verschil, maar dat waren natuurlijk ook 2 verschillende modellen TV's en het is natuurlijk ook nog de vraag of de 4k TV ook echt een 4k signaal kreeg.
Bij mij is ambilight wel een eis, dus ik zit al meteen bij Philips. De zelfbouw ambilight is niet aan mij besteed dus dat valt af. Verder zit ik eigenlijk al jaren te roepen dat in plaats van allerlei bagger en incompatible SmartTV oplossingen ze android op een TV zouden moeten zetten. Nu is het eindelijk zo ver en nou wil ik het ook hebben ook :)
Hoop alleen dat de firmware een beetje stabiel is. Gezien de versienummers lijkt het erop dat de firmware nog steeds in de beta fase zit :) Laatste fw versie is nl: AND1E_0.9.32.28, en in mijn boek gebruik je 0.9 niet voor een normale final release fw :)
Ah well.... we zullen zien. Hopelijk kan de winkel snel leveren...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Voor mij is ambilight zeker geen eis, denk zelfs dat het niet helemaal lekker zal werken aangezien de tv aan de ene zijde zo'n 20 cm en aan de andere zijde zo'n 90 centimeter, de bovenkant aan de ene zijde zo'n 30 cm en de andere bovenkant zo'n 100 centimeter van de wand af zal staan.

Wat wel een nadeel van de Philips is dat deze niet op mijn tv meubel zal passen omdat de voetjes aan weerszijden van het scherm zitten en het scherm breder is dan mijn tv meubel. Bij de Sony kan je deze ook meer neer het midden van scherm monteren.

Pluspunt van de Philips is Android en het scherm heeft betere zwartwaarden als de Sony, hoewel deze voor een IPS scherm wel zeer goed schijnen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Zo heeft gelukkig iedereen zijn eigen voorkeuren :)
De tv zal bij mij in eerste instantie op het huidige TV meubel staan totdat ik weer genoeg geld heb om de geweldig mooie KEF T-205 speakers incl. passende versterker (ga tzt bij Stassen luisteren wat ik het mooiste vind klinken bij die speakers) te kopen. Dan wordt alles tegen de muur aan gehangen en gaat het hele tv kastje weg. Dit levert me een dikke 60cm extra ruimte voor de TV wat de kamer optisch groter maakt. Tegelijkertijd scoor ik me een infrarood multiplexer aan, waarbij je 1 infrarood ontvanger ergens bij je TV of waar dan ook monteert, die is met een kabel verbonden aan een verdeelkastje, welke dan het ir signaal verdeelt over div. ir zenders die je gewoon op het ir oog van het te bedienen device plakt. Hierdoor kan ik alle extra devices zoals versterker, bluray, humax pvr (moet nog checken hoe het opnemen op de philips gaat, maar een extra decoder is nooit mis) compleet uit het zicht zetten, en toch gewoon met de normale afstandbediening bedienen.
Zo houd ik de muur waar de TV tegen aan komt te hangen lekker kaal. Alleen TV, 3 platte speakers en een kabelgoot voor stroom, 1x hdmi, speakerkabel en gbit ethernet. Wireless is leuk, maar heb op embedded spul zoals mediaplayer en humax decoder slechte ervaringen met wifi waarbij de verbindingen vaak onstabiel zijn en ook regelmatig flinke dips in snelheid. Op mn laptop trek ik dik 14MB/s (dus niet mbit) stabiel over 802.11n 5ghz, maar op embedded spul heb ik zelden meer dan 3-5MB/s gezien, en dan dus ook nog niet stabiel. Geef mij maar gewoon een kabel :)

[edit]
Nog een review gevonden: http://blog.hificorner.nl...s-48pfs810912-android-tv/

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 17-10-2014 08:58 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Hue werkt verder prima met dit toestel, kunt kunt in het menu aangeven welke lampen je mee wil laten doen en waar ze staan. Er zit wel een ligte vertraging in de lampen.
XBMC en Popcorntime nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Happy2000 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:39:
Hue werkt verder prima met dit toestel, kunt kunt in het menu aangeven welke lampen je mee wil laten doen en waar ze staan. Er zit wel een ligte vertraging in de lampen.
XBMC en Popcorntime nog niet geprobeerd.
Fijn dat hue goed werkt (al zit er een lichte vertraging in). Als iemand nog XBMC en Popcorntime zou willen testen dan kan ik de tv ook gaan bestellen :)

De review van hifi corner is gelukkig zeer positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Zodra ik hem heb zal een van de eerste dingen zijn om XBMC en popcorntime te testen :P
Maar zelfs als het niet werkt denk ik dat er vast wel een tweakert is die het uiteindelijk aan de praat zal krijgen. Naar mijn mening is dit nl de ultieme tweakert tv. TV met android... wat wil je nog meer... :)
Geen losse mediaplayer meer, decoder/pvr heb je al niet meer nodig. het enige wat je straks nog nodig hebt is een fatsoenlijke 5.1 set, want het geluid schijnt vrij dramatisch te zijn... mja, is dat niet bij elke lcd/plasma zo? Geluid is iets waar ik bij een TV de minste waarde aan hecht, want het wordt toch op een 5.1 set aangesloten...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
een IPS scherm gaat never de zwartwaardes van een VA paneel halen... ik vind de kijkhoek van de philips overigens best OK voor een VA-panel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Nou nog cccam en je hebt echt de ultieme tweaker tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Ja dat zal leuk wezen cccam of iets dergelijks :) misschien komt zo iets wel.

[ Voor 43% gewijzigd door Happy2000 op 18-10-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
is dezelfde review als die derx666 deelde :)

anyway, xbmc al geprobeerd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309382

Vandaag ook deze tv opgehaald. Kom van een samsung curved. Had ik net 3 maanden. Maar erg veel last van backlight bleeding. De philips heeft echt super scherp beeld. Ik heb gelukkig nergens last van. Menu is ook snel. Hier was ik wel wat bang voor.

Al met al erg blij met deze televisie. En voor mij geen samsung meer ( ook niet vanwege hun service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Ik heb de toegevoegde waarde van curved screens tot nu toe nog niet ontdekt. Als je er niet recht voor zit wordt het beeld toch enorm vertekend, en als je op 45 graden zit lijkt het me dat de kleuren aan de rand ook bagger zijn.
En hoe goed de service van Philips is moet nog blijken, maar kwa specs staan ze nu wel bovenaan denk ik :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

derx666 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 22:08:
Ik heb de toegevoegde waarde van curved screens tot nu toe nog niet ontdekt. Als je er niet recht voor zit wordt het beeld toch enorm vertekend, en als je op 45 graden zit lijkt het me dat de kleuren aan de rand ook bagger zijn.
En hoe goed de service van Philips is moet nog blijken, maar kwa specs staan ze nu wel bovenaan denk ik :)
Met de service van philips zit het wel, weet ik uit eigen ervaring. En inderdaad curved is toch minder mooi dan ik eigenlijk dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee hoe ik mijn nas kan bedienen met deze tv zodat ik daarvan af films kan kijken. Ik zie echt nergens hoe ik dat moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®

Fe®

Anoniem: 309382 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:34:
Iemand enig idee hoe ik mijn nas kan bedienen met deze tv zodat ik daarvan af films kan kijken. Ik zie echt nergens hoe ik dat moet doen
Netwerk browser ?
Ik gebruik bij linux ,ip blocked nfs , ( herstel me bij een betere oplossing ).

[ Voor 14% gewijzigd door Fe® op 20-10-2014 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
voor de mensen die problemen hebben met de rode kleur van de ambilight is hier de oplossing via een systeem update. http://58pfl9955.wordpres...ng-fr-das-al-rot-problem/

Update hier geïnstalleerd en ambilight geeft weer rood als het beeld rood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ah, die update ga ik vanmiddag ook installeren! :-)

browsen naar de nas gaat via je "bronnen" in het scherm waar je ook je hdmi poort selecteert zijn je nas shares ook te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Net geprobeerd om me op het Philips forum te registreren om daar ook mensen te laten genieten van de nieuwe update, echter hebben ze daar SSLv3 uitgezet zonder de onderliggende PHP code aan te passen. Nu kan ik wel registreren maar de verificatiecode link werkt niet meer... pfff :)

Misschien heeft iemand hier wel al een philips forum account en kan het in het forum daar roepen. Als je op Philips moet wachten eer ze een fw update vrijgeven zijn ze nog wel even een paar dagen verder.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
derx666 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:04:
Thanks kingmenno!
Heb net de knoop doorgehakt, want ik kreeg een aanbieding die ik niet kon laten lopen. Bij de Maxwell in Tegelen boden ze me de 48pfs8109 aan voor €1525, daar gaat dan nog de cashback van 300,- vanaf, dus uiteindelijk kost ie me €1225,- Wel grappig, want de goedkoopste webwinkel staat ie voor €1599. Heb verder goede ervaringen met deze winkel, je kunt er altijd met vragen terecht, ze bezorgen + installeren gratis (nou doe ik dat laatste zelf, maar ze boden het wel aan). Weet niet hoe het met bezorgen zit in de rest van het land. Ze nemen mijn antieke Sony gratis mee terug (hoef ik me iig geen hernia te tillen). Verder heb ik hier in het verleden oa een wasmachine gekocht, en dat was ook gewoon perfect. Gratis bezorgd, oude wasmachine uit de kelder meegenomen, en nieuwe in de kelder aangesloten. Alleen maar lof over deze winkel, dus als je nog een 8109 wil aanschaffen zou ik hun zeker overwegen! Gegevens: http://www.maxwell.nl/winkels/Tegelen.aspx
Thnx voor je tip naar Maxwell Tegelen, heb zojuist de 55PFS8109 besteld bij ze voor 2075,- (hier gaat dus ook nog de cashback van 500,- van af.) Waarschijnlijk krijg ik het toestel over +/- anderhalve week geleverd. Dit is geen probleem zeiden ze m.b.t. de einddatum van de cashback. Hierna had ik Philips gebeld en zij gaven ook aan dat de actie verlengt zal worden t/m januari!

ps. voor degene die dit toestel direct uit voorraad willen hebben, ik heb wel 20 winkels afgebeld, nergens direct op voorraad (BCC, Expert, Harense Smid en EP. Dus nu maar afwachten, maar het is zeker een nette prijs van Maxwell Tegelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ah de update is (nog) niet voor de 8109.... helaas... laatste: AND1E.0.9.32.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Thanks kingmenno. Het scheelt iig dat ze weten wat het probleem veroorzaakt, en dat het in de volgende sw versie opgelost is. Ik denk niet dat die firmwares onderling nl. veel zullen verschillen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
denk ik ook.... we wachten het even af. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
kingmenno schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:41:
ah de update is (nog) niet voor de 8109.... helaas... laatste: AND1E.0.9.32.10
De update is voor de hele 8xxx serie die problemen hebben met ambilight rood. Dit is geen gewone software update maar een ambilight update, lees ook goed de tekst die erbij staat op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
@Happy, zojuist de update gedaan.... easy... tv geeft een volledig groen scherm wanneer het klaar is... (1 minuut?) en na de reboot (tv van de stroom en er weer op) is nu bij DWDD het ECHT rood op de muur, ook het wit lijkt beter... net alsof ik nu het volle kleuren spectrum heb gekregen...

MOOI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Laatst online: 01-06 16:06
Al iemand xbmc erop draaiend gekregen, zal voor mij toch een doorslag geven voor evt aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Atomic-NI schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 20:43:
Al iemand xbmc erop draaiend gekregen, zal voor mij toch een doorslag geven voor evt aankoop.
Het zal het 1e zijn wat ik zal testen als ik de tv heb, al begin ik mijn twijfels erover te krijgen aangezien ik er nog niks over heb gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Ik heb vandaag een telefoontje gekregen dat hij deze week in ieder geval niet gaat komen. Philips lijkt problemen met leveren te hebben. Ik wordt er nog over gebeld als ze meer weten.

<edit>
Zojuist belletje gehad van Maxwell. Ze hadden contact gehad met Philips, en de TV wordt in de eerste week van November (week 45) geleverd. Balen, maar het is helaas niet anders.

[ Voor 34% gewijzigd door derx666 op 22-10-2014 09:27 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628964

Ik heb zojuist de 48PFS8109 gekocht.
Echt een super tv scherp beeld en ik vind het Android besturing systeem echt handig.
Heb hem via plattetv.nl de tv gekocht voor 1575.- met 300.- cashback en kreeg hem direct de volgende dag geleverd.
Kreeg zelfs een aanbod voor de 55 Inch 2149.- met 500 cashback vanwege mijn vrouw dit aanbod moeten weigeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

plattetv.nl stond een paar dagen geleden nog niet in de lijst van winkels waar Philips de cashbackkorting geeft, dus kijk uit of je de korting wel krijgt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 628964

Ik kom me regristreren voor filiaal Breda of Filiaal nijmegen van hun die staan wel in de lijst 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-12-2024
Media Markt Eindhoven krijg je korting 300 euro en CashBack Philips 300, is ie 1199 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Is die 300,- korting niet de 300, cashback van Philips, of staat het er duidelijk bij dat dit bovenop de cashback van Philips is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
Zal dadelijk nog eens kijken en een afbeelding meesturen, leek in ieder geval op 2 x 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
Ik denk dat ik het antwoord al weet maar stel toch nog de vraag. Ik ben nog steeds zeer geïnteresseerd in de Philips 55PDL8909/s. Prijstechnisch is de prijs vergelijkbaar met dit nieuwe model.
Ik begrijp dat de software stukken beter is van het nieuwe model, dit vind ik echter minder interessant. Heb zelf een mediaplayer en dat de TV wat langzamer reageert vind ik ook geen ramp. Design van de PDL weegt wat dat betreft zwaarder.
Kan iemand iets zeggen over de beeldkwaliteit, is deze bij het nieuwe model veel beter of is deze vergelijkbaar? Daar zal ik met name de keuze van laten afhangen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
Net gecheckt, is nu 1.499, met cash back dus 1.199. Met Essent overstap actie is nog 225 aanvullende korting mogelijk.

Ps. Zit hier standaard een beugel bij?

[ Voor 15% gewijzigd door boudwerter op 23-10-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
tv's die voldoen aan de vesa standaard zijn dikwijls niet voorzien van een beugel, deze dus ook niet.

meestal als de tv geen vesa standaard is (lg oled, sommige sony's) dan is het vaak zo dat de "standaard" ook als muurbeugel gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
derx666 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:03:
plattetv.nl stond een paar dagen geleden nog niet in de lijst van winkels waar Philips de cashbackkorting geeft, dus kijk uit of je de korting wel krijgt.
Ik heb vanavond lang in de winkel staan te twijfelen of ik de 48PFS8109 of de Sony KD-49X8505B mee naar huis zou nemen en het is uiteindelijk toch de Philips geworden. De Philips was aantrekkelijk geprijsd en wat betreft design en afwerking van de bezel vind ik de Philips toch net wat strakker.

PlatteTV.NL Breda staat gewoon op de deelnemerslijst: http://www.philips.nl/con...%20verkooppunten%20NL.pdf

De cashback staat zelfs letterlijk op mijn factuur vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Laatst online: 01-06 16:06
boudwerter schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:54:
Zal dadelijk nog eens kijken en een afbeelding meesturen, leek in ieder geval op 2 x 300
Folder van mediamarkt eindhoven? Kan nergens er iets over vinden, en misschien ook zo'n actie voor de 55" versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boudwerter
Staat niet in de folder volgens mij, wel in de winkel.
De 55 inch is zonder Cash Back 2399, een stuk duurder dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-05 07:02
Hallo allen. ook hier veel interesse in dit toestel. heb nu de 37pf9731 (Ooit een Topmodel!) met 3 zijdig Ambi. Deze hangt nu strak tegen de muur. Zie dat de Ambi van dit toestel vanuit het midden komt. Is het toestel nog wel een beetje strak tegen de muur te plaatsen terwijl de Ambi wel zijn werk blijft doen?
En (ja ik weet het , het is eerder gevraagd!) is er al ervaring met PopcornTV, Foxsports-app?
Btw, wel erg sterk dat de prijzen nu al beïnvloedbaar zijn. In de winkel lager dan op het Net!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
nog geen ervaring met de app's, nog geen tijd gehad.

strak tegen de muur? volgens mij staat er in de manual 10-13cm van de muur... voor het beste ambilight resultaat. er worden niet voor niets nog eens extra afstandsbusjes mee geleverd van 1cm per stuk...

hier word gesproken over 7-10cm

-> http://www.supportforum.p...mbilight-minimum-distance

[ Voor 22% gewijzigd door kingmenno op 24-10-2014 10:33 . Reden: link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Gisteren het toestel ook afgehaald bij platte tv breda en mijn bestelling geannuleerd bij Maxwell, ben wel heel vriendelijk te woord gestaan bij maxwell maar ik kon toch niet wachten op de levering.

Beeldkwaliteit is super, zwart waardes zijn ook zeer goed. Ik zie alleen wel bij een volledig wit scherm in de hoeken dat dat gedeelte niet volledig wit is maar een klein beetje zwart, meer mensen hier last van?

Wat betreft popcorn / xbmc: zodra ik het wil installeren krijg ik een melding dat het downloaden van apps van onbekende bronnen niet is toegestaan. Ik heb overal in het menu gezocht of ik dit ergens uit kon zetten net als bij een android telefoon, maar helaas...

Foxsports app staat er standaard op. Ook iets waar mijn vrouw naar uitkeek was RTLXL om zo gtst terug te kijken, deze staat niet in de lijst. Dus mijn htpc blijft voorlopig nog staan helaas.

En tot slot heb ik de ci module van Ziggo nog niet werkend gekregen. Ik heb gisteren een half uur aan de lijn gehangen met ziggo maar de conclusie was dat dit toestel NIET wordt ondersteund. Mijn vrouw heeft vanmorgen met Philips gebeld en zij vroegen of we een 1.2 of 1.3 module hebben, omdat mijn vrouw dit niet wist heeft ze ziggo opnieuw gebeld. Daar kreeg ze een medewerker aan de lijn die ook zei dat het toestel niet wordt ondersteund en dat we maar een andere tv moeten kopen....

Iemand anders die dit wel werkend heeft?

Tot zover mijn 1e ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:07
Heb nu een week de 55PFS8109 in gebruik...wat een mooi ding. Ik heb alle beeldverbeteringen uitgezet en het beeld is nu gewoon echt mooi scherp (niet dus net alsof je er zelf bij loopt in een film).

Netflix werkt goed en waar ik ook blij mee ben is dat de passthrough van DD5.1 geluid van m'n Xbox One ook goed werkt. Scheelt weer een kabel van de One naar de receiver.

Tot nu toe echt een toppertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
kingmenno schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:31:
nog geen ervaring met de app's, nog geen tijd gehad.

strak tegen de muur? volgens mij staat er in de manual 10-13cm van de muur... voor het beste ambilight resultaat. er worden niet voor niets nog eens extra afstandsbusjes mee geleverd van 1cm per stuk...

hier word gesproken over 7-10cm

-> http://www.supportforum.p...mbilight-minimum-distance
Bedankt voor je antwoord, en ja strak tegen de muur. Let wel! de pf9731 is van zichzelf al 10 cm diep!! derhalve schijnen de ambi's schuin naar de wand. Model is 7 jaar oud he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
joeyke87 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:31:
Gisteren het toestel ook afgehaald bij platte tv breda en mijn bestelling geannuleerd bij Maxwell, ben wel heel vriendelijk te woord gestaan bij maxwell maar ik kon toch niet wachten op de levering.

Beeldkwaliteit is super, zwart waardes zijn ook zeer goed. Ik zie alleen wel bij een volledig wit scherm in de hoeken dat dat gedeelte niet volledig wit is maar een klein beetje zwart, meer mensen hier last van?

Wat betreft popcorn / xbmc: zodra ik het wil installeren krijg ik een melding dat het downloaden van apps van onbekende bronnen niet is toegestaan. Ik heb overal in het menu gezocht of ik dit ergens uit kon zetten net als bij een android telefoon, maar helaas...

Foxsports app staat er standaard op. Ook iets waar mijn vrouw naar uitkeek was RTLXL om zo gtst terug te kijken, deze staat niet in de lijst. Dus mijn htpc blijft voorlopig nog staan helaas.

En tot slot heb ik de ci module van Ziggo nog niet werkend gekregen. Ik heb gisteren een half uur aan de lijn gehangen met ziggo maar de conclusie was dat dit toestel NIET wordt ondersteund. Mijn vrouw heeft vanmorgen met Philips gebeld en zij vroegen of we een 1.2 of 1.3 module hebben, omdat mijn vrouw dit niet wist heeft ze ziggo opnieuw gebeld. Daar kreeg ze een medewerker aan de lijn die ook zei dat het toestel niet wordt ondersteund en dat we maar een andere tv moeten kopen....

Oeps, dat is wel een beetje tegenvaller. Popcorn en XBMC zijn nou net de apps die zo'n androidtoestel nog interessanter maken. btw, neem aan dat je wel in de Playstore kan shoppen en derhalve daar RTLxl kan ophalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
ambi1961 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:08:
[...]

Oeps, dat is wel een beetje tegenvaller. Popcorn en XBMC zijn nou net de apps die zo'n androidtoestel nog interessanter maken. btw, neem aan dat je wel in de Playstore kan shoppen en derhalve daar RTLxl kan ophalen??
rtlxl in de playstore zal ik nog eens opzoeken, wat ik ook checkte is Spotify, die app zit voorgeinstalleerd maar is enkel een remote, je streamt vanaf je tel. ook een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
joeyke87 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 10:31:

Na wat geklooi werkt bij mij een Quantis CI+ 1.3 module. Het begon al met de handleiding die bij de CI+ module zat, de frequentie en netwerknummer klopten niet. Ik ben helemaal van voren af aan begonnen, de tv een factory reset gegeven en de boel ingesteld. De CI+ module moest overigens ook nog een update hebben.

De CI+ module lijkt nu een tijdje aardig stabiel te werken maar daarvoor heb ik wanneer ik wilde switchen van zender een paar vastlopers gehad waarbij ik de stroom van de tv moest halen om het weer werkend te krijgen. Ik denk dat deze problemen met HDMI ARC en CEC gerelateerd waren, want na aanpassing van de settings lijkt dit opgelost.

HDMI ARC en CEC zijn beide actief, het geluid van de tv gaat via HDMI naar mij receiver en ik kan met de afstandsbediening van de tv gelijktijdig mijn receiver en tv in- of uitschakelen, echter volume control op de tv afstandsbediening werkt niet. Als ik op volume up of down klik op de afstandsbediening zie ik eenmalig het volume niveau op het display van de receiver maar dan houd het op. Als ik het volume op mijn receiver verander dan is dit wel gekoppeld aan het OSD op de tv. Bijvoorbeeld -79.5 dB = 1 en -38dB = 26.

Edit:

Het is allemaal wel erg buggy, ik moest weer de spanning van de tv afhalen, nadat ik mijn google account geactiveerd had, kreeg ik op tv enkel nog geluid en geen beeld meer. Na de power van de tv gehaald en er weer opgezet te hebben ging mij receiver ook een keer automagisch aan en uit en kon ik de tv weer aanzetten. Vervolgens had ik weer beeld en geluid.

Zojuist kreeg ik als ik aan het zappen was rechts onderin het scherm een rode button met Ziggo on demand. Vervolgens had ik weer geen beeld en geluid en stond er "Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard" en deze keer hoefde ik de spanning niet van de tv te halen maar was een keer uit en aanzetten voldoende om weer beeld en geluid te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door kwiebus op 24-10-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
CI+ Modules onder de 1.3 werken niet in de meeste nieuwe tv van 2014, dit dankzij ziggo die graag 1.3 wil verkopen.

@Joeyke87,

Ik heb het ook dat de hoeken iets donkerder zijn dan de rest van het beeld, je ziet dit bij witbeeld inderdaad, bij uitzendingen valt het hier niet op.
Wat RTL XL betreft, daar kun je inderdaad geen gtst terug kijken, kan ook niet met de ios app(iPad)

Vanavond ook eens bezig geweest met app's en inderdaad als je xbmc wilt installeren laat die dat niet toe, hij accepteerd geen apps buiten de store om, misschien komt hier nog wat voor. Voor de rest werken de meeste apps gewoon goed en snel.
Ook nog even met de ingebouwde mediaplayer bezig geweest om te streamen vanaf mijn nas synology 214play en dit werk verder ook goed.

Wat ook wel leuk is dat de tv met Netflix en YouTube te besturen is met de iPad, je kiest een film op de ipad en hij speelt het op de tv af als je dit wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
kwiebus schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:11:
[...]

......

Edit:

Het is allemaal wel erg buggy, ik moest weer de spanning van de tv afhalen, nadat ik mijn google account geactiveerd had, kreeg ik op tv enkel nog geluid en geen beeld meer. Na de power van de tv gehaald en er weer opgezet te hebben ging mij receiver ook een keer automagisch aan en uit en kon ik de tv weer aanzetten. Vervolgens had ik weer beeld en geluid.

Zojuist kreeg ik als ik aan het zappen was rechts onderin het scherm een rode button met Ziggo on demand. Vervolgens had ik weer geen beeld en geluid en stond er "Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard" en deze keer hoefde ik de spanning niet van de tv te halen maar was een keer uit en aanzetten voldoende om weer beeld en geluid te krijgen.
Welke firmware heb je in de tv?

[ Voor 39% gewijzigd door Happy2000 op 24-10-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
De firmware van mijn tv is versie AND1E.0.9.32.10, zou de laatste versie moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Nee is een oude firmware 0.9.32.28 is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Aangezien de update check aangeeft dat ik de laatste heb was ik er van uitgegaan dat dit ook werkelijk het geval was. Ik ben deze laatste nu aan het downloaden en ga deze zo installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
ik had toevallig vanmiddag ook de Quantis CI+ 1.3 gekocht bij de harense smid. Heb het verhaal uitgelegd maar kreeg te horen dat het allemaal niet zou werken omdat het toestel volgens hun uit het buitenland komt en dat een webshop als platte tv etc daarom goedkoper kan zijn en dus ook het toestel al kan leveren (en een bcc, expert etc nog niet). Vervolgens platte tv gebeld en zij gaven aan dat het toestel echt uit nl komt. Ik zou niet weten hoe ik dit verder kan checken maar hopelijk is het gewoon bangmakerij van de harense smid.

de nieuwe module die ik had meegenomen die werkte direct perfect. Althans voor even, ook ik heb problemen dat op een gegeven moment de tv alleen nog geluid doorgeeft en geen beeld. Ik heb alles via hdmi aangesloten op mijn denon 2310. Het gekke is: als ik daarna van bron verwissel van bijv tv naar een andere ingang op mijn versterker dat ik dan ook alleen maar geluid heb. Dit was bij mijn playstation in ieder geval. Tv uit en aan gezet hielp niet, enkel de stekker eruit helpt.

Ik ga het morgen eens een dagje aankijken met een externe decoder ipv de ci module. Eens kijken of ik dan nog steeds de problemen heb. Ook zal ik kijken of er een software update beschikbaar is. En hdmi arc en cec zal ik ook even opzoeken en uitzetten voor de zekerheid.

Edit, ben even op google aan t kijken voor de problemen en kwam toevallig deze link tegen over het toevoegen van onbekende bronnen in android

http://www.supportforum.p...Philips-55PUS8809-Android

Jammer...

[ Voor 10% gewijzigd door joeyke87 op 25-10-2014 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb de laatste firmware gedownload en geïnstalleerd en vooralsnog lijkt het met de CI+ module goed te functioneren, heb tot nu toe geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
joeyke87 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 00:58:
ik had toevallig vanmiddag ook de Quantis CI+ 1.3 gekocht bij de harense smid. Heb het verhaal uitgelegd maar kreeg te horen dat het allemaal niet zou werken omdat het toestel volgens hun uit het buitenland komt en dat een webshop als platte tv etc daarom goedkoper kan zijn en dus ook het toestel al kan leveren (en een bcc, expert etc nog niet). Vervolgens platte tv gebeld en zij gaven aan dat het toestel echt uit nl komt. Ik zou niet weten hoe ik dit verder kan checken maar hopelijk is het gewoon bangmakerij van de harense smid.
......
Als op de doos staat /12 dus bv 55pfs8109/12 dan is hij voor de nederlandse markt.

@kwiebus,
Mooi dat het werkt.

[ Voor 98% gewijzigd door Happy2000 op 25-10-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
kwiebus schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 02:34:
Ik heb de laatste firmware gedownload en geïnstalleerd en vooralsnog lijkt het met de CI+ module goed te functioneren, heb tot nu toe geen problemen meer gehad.
Ik heb momenteel ook: AND1E.0.9.32.100
daar staat ook bij aanmaakdatum wed oct 1

Toch lijkt me dit dan ook de laatste versie, ik zie deze versie ook helemaal nergens in de changelogs.

Ook als ik de software AND1E.0.9.32.28 download van de site en uitpak en op een stick zet dan geeft mijn tv vervolgens de melding:

U probeert software te installeren die ouder is of even oud als de huidige software. de tv kan deze software niet installeren.

Hoe heb jij de update erop gekregen? Ik ging maat lokale updates en daar de autorun geselecteerd. Updates zoeken werkt in ieder geval niet, dan zegt ie ook dat ik de laatste versie heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
@joeyke87

Het lijkt erop dat jouw exemplaar vers uit de fabriek is gekomen met een nieuwere versie dan die momenteel vrij gegeven is en jij een downgrade probeert uit te voeren.

Blijkbaar valt er nog genoeg te verbeteren aan de firmware.

Overigens heb ik de update geïnstalleerd door vanuit het menu lokale updates te selecteren. Automatisch lukte bij mij op de een op andere manier niet, het scherm ging op zwart en er gebeurde vervolgens niets meer.

Iemand enig idee hoe je de MyRemote App aan de praat kan krijgen, mijn tv wordt niet gevonden?

Daarnaast lukt het mij niet om die MyRemote App reclame bij de widgets weg te halen en hoef ik die Skype en PhotoFrame widget ook niet.

Tijdens het opruimen en herschikken van apps in het App scherm had ik continu last van haperingen in het geluid van het tv programma dat op de achtergrond actief was. Nadat ik hiermee klaar was moest ik de tv een power cycle geven omdat ik tijdens het tv kijken haperingen in het geluid bleef houden.

Wat ook opvalt is dat het geluid na het switchen van een zender telkens een keer hapert.

Ik ondervind ook problemen met het geluidsniveau, bij de ene zender moet ik het geluid harder zetten op mijn receiver om hetzelfde volume te krijgen als bij een andere zender. Bijvoorbeeld TV538 komt harder binnen dan NPO1.

Edit:

Ik ben net weer op een nieuw probleem gestuit, ik zapte naar National Geographic HD en had geen geluid meer, mijn receiver gaf verder aan dat deze een stereo signaal door kreeg. Door via de options button op de remote naar audiotaal te gaan en te switchen naar Nederlands had ik weer stereo geluid en na een paar keer switchen tussen DD Nederlands en Nederlands had ik weer Dolby Digital geluid.

[ Voor 13% gewijzigd door kwiebus op 25-10-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
kwiebus schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:21:
@joeyke87

Het lijkt erop dat jouw exemplaar vers uit de fabriek is gekomen met een nieuwere versie dan die momenteel vrij gegeven is en jij een downgrade probeert uit te voeren.
Inderdaad, ik heb zojuist Philips gebeld en er werd mij verteld dat ik de allerlaatste firmware heb en dat deze zelfs nog niet op de website staat. D.m.v. 123654 in te toetsten kwam ik in een menu terecht waarin ik met de medewerker alles heb doorlopen. Alles lijkt erop te wijzen dat ik een nl model heb, ze zeiden ook al zou het een buitenlands model zijn dat een software update geen enkel probleem is.

Tot slot gaf ze aan dat de modules nu gewoon niet lekker werken omdat Ziggo nog geen certificering heeft voor het toestel. Ze raadde ook aan om voorlopig een externe decoder te gebruiken. Dat gaan we nu ook maar doen en hopelijk kan ik vanaf nu gaan genieten van de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
joeyke87 schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Tot slot gaf ze aan dat de modules nu gewoon niet lekker werken omdat Ziggo nog geen certificering heeft voor het toestel. Ze raadde ook aan om voorlopig een externe decoder te gebruiken. Dat gaan we nu ook maar doen en hopelijk kan ik vanaf nu gaan genieten van de tv :)
Bij PlatteTV.NL waar ik de tv gekocht heb staat er expliciet bij dat deze Ziggo CI+ geschikt is, dus ben ik daar ook van uit gegaan.

Edit:

Weer een nieuw probleem en begin er nu toch wel een beetje genoeg van te krijgen. Ik wilde net Netflix kijken en terwijl het beeld prima was viel het geluid telkens even weg. Na de tv een keer spanningsloos gemaakt te hebben doet het geluid bij Netflix het weer zonder haperen.

Is deze tv nu echt zo buggy of wil deze niet lekker samenwerken met mijn receiver of zou ik de HDMI kabel tusssen de tv en receiver moeten vervangen? (goedkope highspeed HDMI met ethernet kabel)

[ Voor 31% gewijzigd door kwiebus op 25-10-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Ik zie idd overal een vinkje dat het toestel wel is gecertificeerd, ik begin ook te denken dat het hier helemaal niet mee te maken heeft. Ik denk dat de koppeling met de receiver de problemen veroorzaakt. Ik heb nu ook HDMI cec uitgezet, hopelijk helpt het. Check ook even de versterker of daar HDMI cec/controle is uitgeschakeld. Ook heb ik een harmony remote, als ik daarbij van bronnen wissel (tv naar PlayStation dan kreeg ik voorheen ook alleen geluid en geen beeld. Toen waren beide apparaten ingesteld bij bron op HDMI 1. Nu ik daarbij heb geselecteerd: wijzig ingang niet, nu werkt het voorlopig weer (ik hoop dat het zo blijft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb nu HDMI power control uitgezet en moet nu dus de receiver handmatig inschakelen.

Wat ik ook irritant vind ik dat als je de tv aanzet altijd eerst (hard) geluid door de tv luidsprekers krijgt voordat er geswitched wordt naar de receiver. Ik wil de tv luidsprekers nooit horen, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn.

Misschien moet ik zowel HDMI ARC en CEC maar helemaal niet meer gebruiken en het geluid via de optische uitgang van de tv laten lopen en kijken of dat beter gaat.

Bij mij hikt nog heel af en toe het geluid en soms verschijnt er ook rechts onderin rechthoek met een rood blokje en de melding Ziggo on demand" Ik heb voor de grap een keer op de rode button van de afstandsbediening gedrukt en dan krijg ik een melding: "iTV_150: Interactieve Televisie is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het op een later tijdstip nog een eens".

Ik vraag mij af wat dat te betekenen heeft. Het heeft er toch echt wel schijn van dat de CI+ module kuren heeft.

Edit:

Ik ben weer gestopt met het gebruik van de CI+ module en alle problemen die ik had lijken daarmee ook weg. Dus de conclusie is dat deze tv (vooralsnog) niet volledig Ziggo CI+ compatible is.

[ Voor 9% gewijzigd door kwiebus op 25-10-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Ik moet zeggen dat het bij mij nu ook nog steeds goed gaat gelukkig. TV luidsprekers heb ik wel uitgezet via instellingen>geluid>geavanceerd>tv-luidsprekers>uit.

Ik zal het over een paar maanden wel weer een keer proberen met de ci module maar voor nu kan ik er zo wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Het zou best aan de ci+ module kunnen liggen dat jullie problemen hebben, ik gebruik hier een externe ontvanger dreambox 8000 met 2x dvb-c en 2xdvb-s tuners erin en heb weinig tot geen problemen met de tv.
Heb het geluid gewoon via arc naar de Marantz nr1602 en easylink op automatisch starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik gebruik nu de CI+ module niet meer maar een Humax 5050C decoder en heb ook Easylink op automatisch staan. Als receiver gebruik ik een Marantz NR1605.

Toch heb ik nog steeds problemen, zojuist moest ik weer een keer de spanning van de tv afhalen omdat ik na het kijken van Netflix geen beeldsignaal van de Humax via de receiver naar de tv kreeg, enkel audio werkte nog.

Dit probleem lijkt random op te treden. Ik heb net nog eens een paar keer Netflix gestart en toen kon ik telkens wel zonder probleem naar het signaal van de Humax switchen.

Edit:

Ik had het probleem net weer, dit maal zat ik in Google Play store en wilde terug naar tv, weer enkel nog geluid en geen beeld meer. Om weer beeld te krijgen moest ik weer de netspanning een keer helemaal van de tv halen. Zou het kunnen dat er iets mis gaat met de HDMI handshake?

Ik heb ook nog dit topic gevonden en daar blijkt ook dat er nog verschillende bugs zitten in de laatste firmware: http://www.supportforum.p...ve/index.php/t-16839.html

Ik begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen, als dit zo doorgaat dan ga ik deze tv niet houden maar wordt deze omgeruild voor een Sony.

Trouwens hoe zit dit met de Android versie op deze tv, Firefox browser wordt bijvoorbeeld niet ondersteund?

[ Voor 40% gewijzigd door kwiebus op 26-10-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Nu online
Ik heb zelf de Humax 5000C en gisteren is alles allemaal goed gegaan. Misschien dat als de firmware die ik heb wordt vrijgegeven dat je problemen zijn opgelost...

Ik baalde er 1e instantie wel van dat xbmc niet te downloaden is + de apps die er standaard op staan gebruik ik niet, en dan ook nog eens het verhaal met de ci module.

Ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit en met name de zwart waardes van het scherm, ook ambilight is voor mij wel een mooie toevoeging. Ik had wel graag het toestel over een paar maanden strak aan de muur willen hangen en dan kon mooi de decoder en htpc de deur uit, maar goed ik heb me er bij neergelegd en zal voorlopig op de manier verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Beeldkwaliteit en zwartwaardes zijn zeker prima te noemen. Het is wel even zoeken naar de meest ideale instellingen. Ik ben begonnen met alle beeldverbeteraars uit te zetten, de helderheid een stuk lager te zetten en de gamma op +1.

Ik heb wel gemerkt dat het gebruik van een externe decoder ook zijn voordelen heeft, mijn receiver lijkt SD kanalen beter naar 1080p te upscalen als de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:14
Happy2000 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:51:
Vanavond ook eens bezig geweest met app's en inderdaad als je xbmc wilt installeren laat die dat niet toe, hij accepteerd geen apps buiten de store om, misschien komt hier nog wat voor.
Ik ben geen Android kenner, maar dit kun je niet ergens instellen zoals in:
http://www.cnet.com/how-t...s-outside-of-google-play/

Hoewel ik een prima werkende Raspberry Pi heb met XBMC is XBMC op je TV natuurlijk wel erg d:)b .

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
kraades schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 16:54:
[...]

Ik ben geen Android kenner, maar dit kun je niet ergens instellen zoals in:
http://www.cnet.com/how-t...s-outside-of-google-play/
Het is nu juist het probleem dat je dat niet kan instellen. Het lijkt mij wachten tot iemand root access weet te verkrijgen.

Zie ook: http://www.supportforum.p...Philips-55PUS8809-Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Nu online

derx666

mecker ende blaet

Of totdat ze XBMC/KODI in de android store gooien.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Er was destijds wel sprake van dat xbmc in de playstore zal komen, maar waarom het er nog niet instaat weet ik niet. Misschien is het via het service menu mogelijk om in te stellen dat je wel apps buiten de store om mag installeren.
Maar goed ik gebruik hier als mediacenter een Intel nuc met xbmc en dat werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:14
@kwiebus
Ok, duidelijk.

---

Misschien dat Kodi idd wel in de store kan verschijnen nu alle XBMC licentie problemen uit te weg zijn door de nieuwe naam. Zou wel mooi zijn.

Edit:
Hoewel...
http://kodi.wiki/view/And...2C_Amazon_store.2C_etc.3F

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 26-10-2014 21:06 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 2 Laatste