Windows 8.1 beoordeling

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik was niet echt van plan om een lijst bij te gaan houden van de dingen die bij 8.1 slecht/niet werken, maar bij deze dan de ervaring van de 1e week.

- Tijdens de installatie was het moeilijk en onduidelijk hoe ik gewoon een lokaal user-account kon gebruiken.

- De Metro-versie van IE is niet door normale mensen te bedienen, en al helemaal niet zonder handleiding. En dat geld eigenlijk voor al die Metro apps.

- Navigeren tussen (Metro-) applicaties is zeer lastig en omslachtig; je kunt ze ook niet naast elkaar zetten.

- Alt-Tab werkt vaak niet meer: je kunt wel uit de applicatie, maar daarna kom je er niet meer in.

+ Het selecteren van grotere lettertypes bij de schermresolutie werkt nu meestal.
- De text wordt nu bij veel applicaties onscherp.
- Full-screen (bijvoorbeeld bij een spel) werkt dan niet meer; je ziet maar een derde van het scherm. Blijkbaar begrijpen ze bij Microsoft niet wat "full screen" betekent: gewoon het hele scherm.

- Microsoft bepaalt regelmatig zelf ad-hoc wat voor type netwerkaansluiting je hebt (prive/publiek), of je daar wel of niet apparaten ziet, of die wel of niet gedeeld worden en denkt dat de ethernetkabel van een laptop altijd op hetzelfde netwerk zit ingeprikt. Je kunt dat op alle voor de hand liggende schermen ook niet niet wijzigen.

- Printers vallen regelmatig om (offline) en zijn dan niet meer aan de praat te krijgen.

- Er zijn veel verschillende configuratieschermen voor dezelfde dingen, die allemaal weer net wat anders doen.

- Na een hibernate is soms je hele GUI in de war; taakbalk bevroren, het startmenu van Classic Shell doet het niet meer, je kunt niks meer selecteren in de verkenner.

- Desktop programma's worden soms niet zichtbaar na het starten.

- De instellingen van de muis worden iedere keer gereset.

- Als je een ikoontje van een applicatie vervangt, moet je meerdere keren rebooten voordat het ook zichtbaar wordt.

- De inhoud van netwerkmappen wordt soms niet bijgewerkt.

Ik negeer het Metro gedeelte zoveel mogelijk, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door SymbolicFrank op 15-08-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb eigenlijk met geen van de dingen die je opnoemt problemen en vraag mij af wat je met dit topic wilt bereiken. Ik zie maar weinig discussiewaarde. Welke punten wil je ter discussie stellen? Dingen als "De Metro-versie van IE is niet door normale mensen te bedienen" etc doen het idee dat het vooral om een gebrek aan kennis / ervaring gaat ipv echte onderbouwde punten waar we over kunnen discussiëren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 8.1 extreem slecht

Wat is nu exact je probleem? Je vindt Windows 8 slecht, das vervelend voor je. Installeer Windows 7 maar dan en hou erover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Het enige wat ik herken: Tijdens de installatie was het moeilijk en onduidelijk hoe ik gewoon een lokaal user-account kon gebruiken.

Maar daar is dit de oplossing voor tijdens de installatie:
  • U gaat nu uw account aanmaken;
  • Heb je geen account? Een nieuw account maken;
  • Aanmelden met een Microsoft account;
  • Alleen gebruikersnaam invoeren.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Zo even mijn 2 cents over jou aangehaalde punten:

- Tijdens de installatie was het moeilijk en onduidelijk hoe ik gewoon een lokaal user-account kon gebruiken.
Helemaal mee eens.

- De Metro-versie van IE is niet door normale mensen te bedienen, en al helemaal niet zonder handleiding. En dat geld eigenlijk voor al die Metro apps.
Klopt, op touch werkt het wel lekker. Maar daarom gewoon alles desktop versie downloaden.

- Navigeren tussen (Metro-) applicaties is zeer lastig en omslachtig; je kunt ze ook niet naast elkaar zetten.
Je kunt ze wel naast elkaar zetten en alt en tab indrukken vind ik nou niet echt lastig

- Alt-Tab werkt vaak niet meer: je kunt wel uit de applicatie, maar daarna kom je er niet meer in.
Bullshit, werkt gewoon

+ Het selecteren van grotere lettertypes bij de schermresolutie werkt nu meestal.
- De text wordt nu bij veel applicaties onscherp.
- Full-screen (bijvoorbeeld bij een spel) werkt dan niet meer; je ziet maar een derde van het scherm. Blijkbaar begrijpen ze bij Microsoft niet wat "full screen" betekent: gewoon het hele scherm.

Dit probleem had ik ook inderdaad, heel vreemd, echter is het alleen als er meer als 1 scherm is aangesloten bij mij.

- Microsoft bepaalt regelmatig zelf ad-hoc wat voor type netwerkaansluiting je hebt (prive/publiek), of je daar wel of niet apparaten ziet, of die wel of niet gedeeld worden en denkt dat de ethernetkabel van een laptop altijd op hetzelfde netwerk zit ingeprikt. Je kunt dat op alle voor de hand liggende schermen ook niet niet wijzigen.
Snap je verhaal niet helemaal dus moet het maar van je aanemen.

- Printers vallen regelmatig om (offline) en zijn dan niet meer aan de praat te krijgen.
Geen problemen met printers gehad.

- Er zijn veel verschillende configuratieschermen voor dezelfde dingen, die allemaal weer net wat anders doen.
Configuratiescherm is precies het zelfde als Windows 7

- Na een hibernate is soms je hele GUI in de war; taakbalk bevroren, het startmenu van Classic Shell doet het niet meer, je kunt niks meer selecteren in de verkenner.
Hibernate heeft op geen elkele windows goed gewerkt, uitzetten die hap.

- Desktop programma's worden soms niet zichtbaar na het starten.
Niet meegemaakt

- De instellingen van de muis worden iedere keer gereset.
Bij mij niet

- Als je een icoontje van een applicatie vervangt, moet je meerdere keren rebooten voordat het ook zichtbaar wordt.
Kan ik niks overzeggen, ik verander dat nooit.

- De inhoud van netwerkmappen wordt soms niet bijgewerkt.
Met de minimale ervaring die ik met netwerkmappen + windows8.1 heb kan ik hier weinig zinnigs over zeggen

Ik negeer het Metro gedeelte zoveel mogelijk, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Al met al vind ik windows 8.1 echt heerlijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Korte reactie:

- Teruggaan naar Windows 7: je bedoelt, Microsoft meer geld geven omdat de versie waar ik al voor betaald heb bagger is? Niet dat ik een keuze had.

- Ik ben software ontwikkelaar van beroep en mijn klanten staan niet te juichen als ik ze rommel lever. Als ik zeg: "Maar ik vind dat het zo veel beter werkt! En om jouw mening heb ik niet gevraagd, gewoon betalen en je bek dichthouden.", dan denk ik niet dat ze dat zomaar pikken.En terecht!

Maar volgens veel mensen hier geld dat duidelijk niet voor Microsoft: dat zijn visionairs en als je er als gebruiken anders over denkt dan ben je een stomme mongool en heb je per definitie ongelijk.

Dat is zoals wanneer je de helpdesk opbelt, en de helpdeskmederwerker vertelt je: "Bij mij werkt het wel, dus ik kan je niet helpen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SymbolicFrank schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:02:
Korte reactie:

- Teruggaan naar Windows 7: je bedoelt, Microsoft meer geld geven omdat de versie waar ik al voor betaald heb bagger is? Niet dat ik een keuze had.

- Ik ben software ontwikkelaar van beroep en mijn klanten staan niet te juichen als ik ze rommel lever. Als ik zeg: "Maar ik vind dat het zo veel beter werkt! En om jouw mening heb ik niet gevraagd, gewoon betalen en je bek dichthouden.", dan denk ik niet dat ze dat zomaar pikken.En terecht!

Maar volgens veel mensen hier geld dat duidelijk niet voor Microsoft: dat zijn visionairs en als je er als gebruiken anders over denkt dan ben je een stomme mongool en heb je per definitie ongelijk.

Dat is zoals wanneer je de helpdesk opbelt, en de helpdeskmederwerker vertelt je: "Bij mij werkt het wel, dus ik kan je niet helpen."
Dat is allemaal heel vervelend voor je, maar had je dat niet kunnen verzinnen voordat je het kocht? Reviews zijn er in overvloed. Je had zelfs nog een testversie kunnen gebruiken, dus je hebt gewoon geen enkel excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

SymbolicFrank schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:02:
Korte reactie:

1- Ik ben software ontwikkelaar van beroep en mijn klanten staan niet te juichen als ik ze rommel lever. Als ik zeg: "Maar ik vind dat het zo veel beter werkt! En om jouw mening heb ik niet gevraagd, gewoon betalen en je bek dichthouden.", dan denk ik niet dat ze dat zomaar pikken.En terecht!

2. Dat is zoals wanneer je de helpdesk opbelt, en de helpdeskmederwerker vertelt je: "Bij mij werkt het wel, dus ik kan je niet helpen."
1. Leuk maar een klant komt naar jou toe voor iets op maat. Als wat jij maakt hun niet bevalt zou je het anders moeten doen. Als jij een applicatie maakt(in dit geval een OS) en deze aanbied, dan hebben ze niks te vertellen.

2. Dat is een beetje kromme vergelijking, Ik gaf aan dat het bij mij wel werkt en er dus bij jou ergens iets fout gaat. Als een helpdeskmedewerker het probleem niet ondervind kan hij dus stellen dat het een opzichzelfstaand probleem is en er dus een oplossing voor zou moeten zijn(omdat het bij hem wel werkt).

Als de helpdeskmedewerker de zelfde problemen ondervind dan is het een ander verhaal en is het misschien niet op te lossen zonder patch van microsoft.

En je heb altijd een keuze bij kopen van een product, jij kiest er voor om een pc/laptop(gaat bij de laatste lastiger) te kopen met windows erop.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 15-08-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:57

Nogne

>.<

@TS Maar wat wil je eigenlijk met deze post bereiken?

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 10:56
Gewoon iets van Classic Shell installeren en het werkt weer zoals windows 7. Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
WatGoedHeeee schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:12:
@TS Maar wat wil je eigenlijk met deze post bereiken?
Mijn originele reactie uit het vorige topic was nadat ik een dag bezig was geweest de laptop "bruikbaar" te maken en er niet over uit kon hoeveel het me tegenviel.

Ik heb natuurlijk rond gevraagd en reviews gelezen, en de meeste mensen hadden zoiets van: "Ja, er zijn wat dingen waar je mee moet leren omgaan, maar dan werkt het allemaal heel fijn."

Ja, misschien als je er alleen maar mee surft en af en toe eens een Youtube filmpje kijkt! Die laptop van mij wordt heftig gebruikt.

Maar goed, de reacties in het eerste topic waren van: "Kom met argumenten of hou je mond dicht!" Dus dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Ik heb nog met geen enkel OS van MS last ondervonden en zou ik wss ook niet hebben met een Apple.

Duurt nog geen dag voor je ermee volledig weg bent en zeker met 8., maar je moet het zelf wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

SymbolicFrank schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:02:
[...]Maar goed, de reacties in het eerste topic waren van: "Kom met argumenten of hou je mond dicht!" Dus dat heb ik gedaan.
Nou, ik heb je argumenten doorgelezen en mijn conclusie is dat de meeste problemen die je noemt, net zo goed op Windows 7 en oudere versies spelen.
De enige specifiek voor Windows 8 geldende dingen zijn Metro-gerelateerd. Granted; Metro is kut
Maar d'r zijn ondertussen zo veel manieren bekend om 8.x zonder Metro te draaien, dat je 't haast niet meer als negatieve eigenschap kunt noemen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dragunov schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:05:
Ik heb nog met geen enkel OS van MS last ondervonden en zou ik wss ook niet hebben met een Apple.

Duurt nog geen dag voor je ermee volledig weg bent en zeker met 8., maar je moet het zelf wel willen.
Helemaal mee eens. Ooit begonnen met Windows 3.11, maar dat was eigenlijk niet meer dan een uitbreiding van DOS,. De "echte" Windows begon met Windows 95, daarna achtereenvolgens gehad: ME (onzin die bijnaam Meer Ellende, nooit wat van gemerkt), XP en Windows 7, Windows 8 op de andere. Voor mij waren letterlijk alle vermeende problemen lariekoek, evenals het hardnekkige sprookje dat Microsoft af zou wisselen met consequent een goed product steevast opgevolgd slecht. In mijn beleving grote onzin. Ook met Windows 8 die op een van beide XP opvolgde, na een halve dag wisten we al niet beter. Die tegeltjes hoef je als je daar niet van houdt helemaal niet naar om te zien en het klassieke startmenu regel je desgewenst met Classic Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Goed, niet mijn werkterrein, maar ik grijp wel even in..

Dit topic gaat verzanden in een welles/nietes discussie. Er lopen al ervaringen topics, er zijn honderden hacks / aanpassingen te vinden om het een beetje herkenbaarder te krijgen en in de volgende release kan je je hart ophalen.

Ik zet het topic op slot, en laat het aan de lokale crew over om anderszins te beoordelen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.