Windows 8.1 extreem slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ok, er zijn vast al een heleboel van deze topics.

Ik heb iedere versie van Windows (ja, zelfs 1.0) gebruikt, en ik kan er niet over uit hoe slecht en irritant 8.1 is.

De nieuwe laptop waar het op staat is geweldig, maar als ik het kan voorkomen was dit absoluut mijn laatste Microsoft product. En dat zeg ik als software ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Oké interessant joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is leuk voor je, en ik garandeer je dat hier binnen een paar uur een slot op staat.

Overigens, als je de moeite wil nemen om hier een serieuze post van wil maken, leg dan eens uit waarom het zo slecht is? In detail, met gebruikerscases, uitleg, voorbeelden etcetera. Dan kan dit een interessante discussie worden. Zo niet, en dat moet jij ook wel snappen.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg eens uit waarom. Ik heb zelf 7 en wil weten of het de overstap waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ja dat is het. Windows 8(.1) is een prima OS, maar mensen die niet tegen verandering kunnen gaan altijd huilie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Fout. het is het beste OS wat er op dit moment op de markt is.
Hupla, zonder onderbouwing, want dat doe jij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits voorzien van goede argumenten, geef ik dit topic weinig kans van slagen....
Roepen dat iets slecht is zonder het te onderbouwen, is vrij kansloos. Dat jij het niet prettig vind werken, ja dat kan... maar dan is het nog niet slecht. Gebruik het zelf ook, evenals windows 7, en beide zijn super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 18:49
Ik twijfel ook over te stappen van 7 naar 8.1... Gewoonweg zeggen dat een OS slecht is slaat nergens op volgens mij. Afgezien van het Modern-UI gedeelte is niets er op achteruit gegaan volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flashingst schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:10:
Ik twijfel ook over te stappen van 7 naar 8.1... Gewoonweg zeggen dat een OS slecht is slaat nergens op volgens mij. Afgezien van het Modern-UI gedeelte is niets er op achteruit gegaan volgens mij?
Sterker nog, in de achtergrond zijn dingen er massaal op vooruit gegaan. Het werkt beter, makkelijker en sneller. Ja, het is lelijk, ja, de Metro interface is kut, maar los van die dingen is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Ik gebruik modern UI helemaal niet, die ga ik het liefst uit de weg. Wat je dan overhoudt is een OS met verschillende kleine tweaks die het fijner maakt om mee te werken dan Windows 7, in mijn belevenis. Ik denk dan bijvoorbeeld aan de file transfer, task manager en de cleane interface (in de desktop omgeving dus ;)).

[ Voor 5% gewijzigd door Flipjack op 08-08-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ga je toch lekker terug naar windows 1 als dat beter is ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:23

Mavamaarten

Omdat het kan!

Sta eens een beetje open voor nieuwe dingen. Ik stond zelf ook niet te popelen om die Metro-interface, maar ik gebruik Windows 8(.1) al meer dan een jaar en heb er geen problemen mee ondervonden. Sterker nog, Windows 8 is wel degelijk het beste OS van Microsoft tot hiertoe. Er zijn niet alleen visueel dingen veranderd, maar onder de motorkap is veel gebeurd om Windows sneller en lichter te maken.

Maareh, als je geen fan bent van de Metro/Modern UI, installeer dan gewoon een startmenuvervanger en klaarzo. Ik kom dat metro start menu nooit in, en ook de charms bar enzo zijn gewoon disabled. Ik kan zelf Pokki aanbevelen: https://www.pokki.com/windows-8-start-menu

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
8.1 start gewoon direct door naar het bureaublad. De metro interface gebruik je eigenlijk alleen maar als een fullscreen start menu. Gewoon de eerste 2 letters van het programma intypen en je kan hem met enter gelijk starten.. werkt toch vele malen sneller dan een programma zoeken in je startmenu?

Al met al heeft 8.1 heel veel subtiele functionele verbeteringen die je echt pas gaat waarderen wanneer je er veel mee werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:43
Heb zelf Windows 8.1 op m'n laptop, maar op al m'n desktops hou ik het ook bij 7. Dat voldoet eigenlijk nog prima, dus ik zie niet in waarom ik over zou stappen. Raad het ook niet aan; ik heb al zoveel mensen / digibeten moeten helpen die er met 8 gewoon niet uitkwamen.

Onder de moterkap is het beter, maar de UI is compleet schyzofreen en ondoordacht. Ook het gezeur over live accounts, skydrive en de appstore is behoorlijk kansloos. Gelukkig heeft MS dat zelf inmiddels ook door en wordt 8 nu met patches bijgewerkt. Maar zelf wacht ik liever tot 9; 8 is toch al min of meer de nieuwe Vista geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 20:04:
en ik garandeer je dat hier binnen een paar uur een slot op staat.
1 uur.

Op deze manier is het een onzintopic zonder enige discussiewaarde. Ik sluit het topic dus.

offtopic:
Als software ontwikkelaar (sic) had je trouwens best een paar tweaks kunnen doorvoeren om de vooralsnog onbekende want niet genoemde nadelen op te lossen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.