Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop(2 in 1) vriendin €300-€400

Pagina: 1
Acties:

• rockingman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-11 20:44
Hallo allemaal,

Op dit moment heeft mijn vriendin een pricewatch: Asus Eee PC X101CH-BLK049S deze loopt echter zo traag dat hij toe is aan een upgrade/vervanging.
Nu heb ik even gekeken wat de bottleneck is van het syteem en dit is vooral de 1gb RAM.
Deze zit echter vast gesoldeerd op het moederbord dus RAM bij prikken gaat niet lukken, en dus zal er een nieuwe netbook/2 in 1 moeten komen.

Wat ga je met je laptop doen?
De 2 in 1 word voor namelijk voor studie(PABO) gebruikt. Dus het gebruik zal zich beperken tot office, surfen en een beetje muziek. Als OS zou het eigenlijk het mooist zijn als er Windows 8.1 en Android op zou staan. Op school Windows+office gebruik en op de bank een spelletje/filmpje kijken met Android. Ik heb alleen geen 2 in 1 kunnen vinden waarbij een dualboot(Windows+Android) standaard is.

Wat is je budget?
Ergens tussen de €300 en €400 lijkt me een prima prijs gezien de wensen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De 2 in 1 zal dagelijks worden mee genomen naar school en mag niet te zwaar zijn. Hij moet ook minimaal 8 uur mee gaan bij normaal dagelijks gebruik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Er zijn geen voorkeuren voor merk of types op het feit na dat het een 2 in 1 moet zijn. Wel moeten er minimaal 1 usb poort aanwezig zijn, micro-usb naar usb mag uiteraard ook.

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan en kom eigenlijk op 3 mogelijkheden uit.
Voor windows 8.1 kom ik op de volgende 2 in 1's uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart€ 324,-€ 324,-
1Asus Transformer Book T100TA-DK023H Zwart€ 329,-€ 329,-
1Lenovo Miix 2 10 (inclusief Dock) Zilver€ 449,-€ 449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.102,-

Voor een android kom ik al snel op pricewatch: Asus Transformer Pad TF103C-1B048A Wit omdat er een toetsenbord bij moet, de rest is boven budget wat ik gevonden heb.

Mijn vraag aan jullie is nu wat jullie zouden doen. Een windows 8.1 2 in 1 of de android 2 in 1 of misschien wel iets heel anders.

Alvast bedankt voor jullie feedback _/-\o_

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Gebruikt ze hem veel in tabletmode? Anders misschien toch en gewone laptop overwegen...

• rockingman
Ja hij zal veel gebruikt worden in tabletmode. Veel browsen op de bank.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
die T100 is bij paradigit goedkoper:
http://www.paradigit.nl/a...100/80013348/details.aspx

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-11 00:46

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Zou je ook een Asus T100 kunnen nemen i.c.m. BlueStacks? Dan kun je android apps draaien op windows, of dat ook lekker werkt weet ik niet. Ik heb het nog nooit geprobeerd, dat zou je eventueel in het T100 topic kunnen vragen.

Ik zelf zou niet snel voor een android apparaat gaan als je nog bezig bent in een studie. Vanwege dat office voor mij gewoon het lekkerst werkt op windows. Het kleine toetsenbord zijn jullie dan al wel gewend met de asus eee, dus lijkt me dan geen probleem met de kleine apparaten.

Een Acer Switch (switch topic)is misschien ook nog wel wat? Volgens mij zijn er wat kinderziektes, maar die had de T100 ook. Daar zul je wat onderzoek naar moeten doen. Toen de acer en asus in de mediamarkt naast elkaar zag had de acer bij mij de voorkeur.

Acer komt in september ook met een full HD scherm uit.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
rockingman schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 13:40:
Op school Windows+office gebruik en op de bank een spelletje/filmpje kijken met Android.
Waarom heb je daar Android voor nodig?

• rockingman
Vandaag in de winkel geweest en de asus en acer in actie gezien.
Toch gekozen voor de asus t100 met 500 GB opslag in het toetsenbord.
Inmiddels bluestacks geprobeerd en dat gaat prima!
@wappiewappie het was niet zo zeer de films maar meer de spelletjes van Android, dit is nu opgelost met bluestacks.

@Barres B. Bedankt voor de tip van bluestacks. Ik kende het nog niet,werkt prima maar nog niet vloeiend.

Bedankt voor de hulp allemaal!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
ok, duidelijk.

Veel plezier met je nieuwe aankoop. d:)b
Pagina: 1