Na lang research gedaan te hebben twijfel ik nog steeds tussen Acer Switch 10 en Asus Transformer Book T100. Beide apparaten lijken veel op elkaar, maar hebben tevens wel wat te wensen over als ik het zo lees. Ik had eerst de Asus opgemerkt en vond het een interessant apparaat, maar na zelf bij MM geweest te zijn en allebei de apparaten bekeken te hebben, vond ik die van Acer er toch stabieler uitzien.Ik wil het apparaat voor mijn studie gebruiken. Ik typ ontzettend veel essays en breng gedurende een dag minstens 5 uur door achter een computer. Verder veel opzoeken op internet, mail beantwoorden, een paar foto's en muziek opzetten, maar daar blijft het ook voornamelijk bij. Ik ben geen gamer en kijk geen films op mijn computer, ingewikkelde programma's hoef ik ook niet op mijn computer te hebben.Die 32Gb aan opslagplaats lijkt me dan ook meer dan genoeg. Bovendien werk ik vaak op USB sticks.
Waarom ik deze beide apparaten interessant vind, is voornamelijk omdat ze een gratis office pakket aanbieden, licht en klein zijn en binnen mijn budget liggen. Ik ben van plan om dat ding dagelijks mee te nemen en aangezien ik nog een aantal dikke pillen mee moet zeulen, wil ik graag nog schouders overhouden na mijn studie
Ik heb inmiddels bijna alle reviews gelezen en heb het idee dat de Asus beter uit de test komt. Er is weinig op aan te merken dan de Acer lijkt het wel. Wat ik van Acer fijn vind, is dat de behuizing vrij stevig uitziet, het toetsenbord lijkt groter, wiebelt niet mee tijdens het typen en is fijner om op te typen dan de Asus (heb ik uitgetest in MM). Verder lijkt het tablet beter vast te zitten aan het toetsenbord dan de Asus. Ik denk niet dat ik vaak gebruik ga maken van het loskoppelen van het tablet, die functie is wel leuk, maar vrij overbodig voor mij.
Wat ik dus eigenlijk zoek in een apparaat, is dat het een gratis office pakket heeft, stevig in elkaar zit, toetsenbord niet wiebelt of opeens geen contact heeft met het tablet (dat zou namelijk een ramp zijn als ik urenlang aan een essay werk). Hij moet redelijk licht en klein zijn en binnen mijn budget liggen. Zowel de Acer als de Asus komen in aanmerking, maar ik vind het nog steeds lastig om de knoop door te hakken, zeker als ik zo de reacties lees.
Bij deze hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Wat zal ik doen? Ondanks de negatieve reacties toch de Acer aanschaffen of de Asus die een betere videoreview krijgt op Tweakers?