• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:42
LG0808 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

Ik heb hem op vakantie veelvuldig aangesloten op mijn Salora TV zonder problemen, dus DAT werkt bij mij in ieder geval wel ;)
Het was een hardwareprobleem, BCC heeft me een nieuwe gegeven en nu gaat het perfect.

Maar ik zou hem voor de Tweaker afraden:

De recovery partition kun je niet wegmikken, ook niet met diskpart en 'force' en zo.

Ik had een edition upgrade naar 8.1 Professional gedaan (legale surfspot key) om RSAT te kunnen installeren. Vervolgens kreeg ik allerlei Windows Update problemen die niet op te lossen waren (sfc, dism.exe, windows update troubleshooter) waardoor ik RSAT (ook een update) niet kon installeren.

Aangeland bij de optie 'clean install' blijkt dit niet mogelijk omdat de BIOS dusdanig dichtgetimmerd is dat je niet van USB kunt booten, ook als je uiteindelijk UEFI secure boot dood gekregen hebt.

Toch al weer bijna twee dagen werk in zitten.

Dus:
  • surfen op de bank: ja
  • Ultraportable admintool voor Windows beheerders: nee :(
Lessons learned:
  • Met F2 kom je in de BIOS.
  • Je moet een BIOS supervisor password instellen om de secure boot settings aan te kunnen passen.
[edit 09:32]

Spock: If you eliminate the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.

Als je de USB stick in de keyboard poort doet boot hij NIET...
Als de de USB stick (met een OTG kabeltje) in het tablet doet... wel :X :X :X

[ Voor 9% gewijzigd door UniMatrix op 14-08-2014 09:32 ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

• ekx
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 22:19

ekx

Ja, het is een goed stukje hardware.

Echter, het scherm komt uit de rand gepopt. Elke keer we het terugduwen, komt het terug uit de rand.

Netjes terugdoen zaterdag. Maar verder een super tof dingetje.

We hebben de gecko cover erbij genomen.Maar dat maakt het ding wat lomp. We zoeken nog iets anders (hints?), want je hebt het wel nodig. Op één of andere manier had de vriendin het mee op de trein en is het scherm uit de keyboard dock gevallen.... Weet niet hoe dat gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik type dit inmiddels op een Lenovo Miix 2 10 ...

Bij mijn tweede Switch 10 begon spontaan de windowstoets + trilalarm te activeren... Dit hield op: de hele Windowstoets deed het niet meer. De 1.05 biosupdate ging hierdoor mis: steeds proberen de firmware van de sensor te updaten. Hij werkte verder wel en de update tool meldde versie 1.05. De bios was echter locked in de update modus en ik kon er niet meer bij.

Omdat ik er inmiddels wel achter ben dat je met een dergelijk apparaatje veel kan dan surfen op de bank (kan er bijna al mijn beheer werk op doen) heb ik besloten er 100 euro bij te leggen en voor de Lenovo Miix 2 10 te gaan. Euvel 'Windows toet stuk' was voldoende voor BCC om hier in mee te gaan.

Je krijgt wel wat voor die 100 euro:

Het apparaat werkt!
64GB
1920x1200
2x USB op de dock
Front camera

Ik koop niet zo vaak gadgets meer maar ik merk toch dat het tegenwoordig allemaal 'rush to market' is en zo goedkoop mogelijk. Het moet mij iets te vaak terug omdat het gewoon niet goed is.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekx
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03 22:19

ekx

Ok, dat is allemaal wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft iemand de nieuwe full HD versie toevallig al ergens gespot? Ik heb hem nog niet in de pricewatch gezien, al heeft alternate hem al wel op preorder. Maar zonder levertijd. Verder nog nergens gezien helaas.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik heb de hele middag gezocht naar de verschillen tussen de inmiddels vele versies die er van de Switch 10 beschikbaar zijn en komen. De full HD versies zijn bij verschillende shops beschikbaar voor pre order, allen met levertijd ergens in oktober.
Zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/price...ptops.html?keyword=switch (met FHD in de productnaam) of gebruik de search bij MaxICT http://maxict.nl/zoeken/?q=acer+switch+1920

Let trouwens op, bij Bol.com staat de SW5-012-18Z0 voor €399 met 1920 x 1200 (onjuist) in de tekst, maar 1280 x 800 in de specs. Wel 2 andere FHD modellen in de pre-order http://www.bol.com/nl/l/c...r_N/4294934311/index.html

Zelf zoek ik naar een model met 32+500 GB aan opslagruimte en gorilla glass wat een aantal van de nieuwe modellen schijnen te hebben.

Ik vraag me af of de Switch met een 64GB microSD kaart kan omgaan. In de specs bij sommige shops staat er een limiet van 32GB voor microSD genoemd, maar ik kan me niet voorstellen dat dit zo is. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 6% gewijzigd door schaduw op 20-09-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Hoe wordt de tablet opgeladen? Is daar een speciale aansluiting voor nodig of kan ik de tablet gewoon aansluiten op mijn usb-autolader die ik ook voor mijn android tablet gebruik?

Het nieuwere model is inmiddels leverbaar bij Alternate: http://www.alternate.nl/A.../1152719?tk=6109&lk=10145

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Je kan de recovery partitie weg mikken wanneer je de Windows set-up vanaf een (bootable) USB stick draait met een Windows 8.1 ISO ;) Ik wilde zelf van al die Acer meuk af en een clean installatie doen. Dat is een ramp!!! Basis installatie is geen probleem maar je mist alle denkbare drivers. De enige drivers die werken van de Acer site zijn de netwerkdrivers. De overige heb ik her en der van Intel en andere Acer modellen geplukt. Nu zit ik alleen nog met een audio probleem. Die driver kan ik nergens vinden en de support van Acer wil niet echt behulpzaam zijn. Recovery DVD's zijn 62 euro! Dacht het niet...

Je kan ook booten in Windows 8.1 herstel modus en dan geavanceerd en dan kan je bij de opdracht prompt. Dan ga je naar de drive letter waar je Windows sources staan (werkt ook in de dock ;))

Ik mis deze driver bijvoorbeeld: Intel(R) Atom(TM)/Celeron(R)/Pentium(R) Processor Low Power Engine Audio - Host Bridge - 0F28

Het zou een chipset driver moeten zijn maar kan deze niet bij Intel vinden. Ook heb ik het idee dat de camera nog mist maar misshien na installatie van bovenstaande lost dat zich op...

Is er nog een andere Tweaker die wel de recovery partitie heeft? Of kan iemand drivers exporteren? Of dat ik de goede naam van het apparaat in device manager heb. Kleine kans dat ik ze van Acer ga krijgen en voordat ze in Windows zitten gaat nog wel even duren... Misschien Intel nog even contacten...

Maar als een Tweaker mij zou kunnen helpen zou dat fijn zijn :)
GekkePrutser schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:28:
Heeft iemand de nieuwe full HD versie toevallig al ergens gespot? Ik heb hem nog niet in de pricewatch gezien, al heeft alternate hem al wel op preorder. Maar zonder levertijd. Verder nog nergens gezien helaas.
Ik type er nu op en deze heb ik afgelopen zaterdag via CentralPoint besteld :)
Travee schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 00:20:
Hoe wordt de tablet opgeladen? Is daar een speciale aansluiting voor nodig of kan ik de tablet gewoon aansluiten op mijn usb-autolader die ik ook voor mijn android tablet gebruik?

Het nieuwere model is inmiddels leverbaar bij Alternate: http://www.alternate.nl/A.../1152719?tk=6109&lk=10145

Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.
Er zijn auto opladers via Ebay voor de Switch te bestellen ;) Deze heb ik ook al binnen. De tablet doet wat deze moet doen en vooral het grote scherm met de 64GB is meer dan prima voor standaard gebruik. De 500Gb in de docking vind ik persoonlijk overbodig, daarvoor heb ik een HTPC of een externe schijf als het nodig is.

[ Voor 6% gewijzigd door Pascal Saul op 14-10-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:39

ilm

offtopic, dus weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 23-10-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt heeft nu deze op voorraad:

FHD met 64GB ssd + 500GB in de dock. Toch wel een mooi ding zo vind ik. Zouden alle kinderziektes van de eerste versies hier uit zijn? Ik overweeg deze te bestellen maar heb geen zin in 'freeze' problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:09

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Vorige week iPad 2 64 GB verkocht. Was na iOS 8 (7 was al niet bijster snel) toch echt niet fatsoenlijk meer mee te werken. Kon er nog iemand blij mee maken die er alleen fimpjes op wilde kijken en zodoende wel wat aan de 64GB versie had.

Lang zitten dubben maar uiteindelijk toch voor de Aspire Switch 10 gekozen, vorige week in de aanbieding bij MM voor 299 incl. verzending. De 32 GB versie met de XX35 Atom en 1280 Scherm.

Wat ben ik blij met dit apparaatje, je zou voor 400+ weer een iPad kopen met alle restricties erbij. Hier zit een Office licentie bij en een volledige Windows 8.1. Geweldig!

voor 12 euro een microhdmi-hdmi kabel gekocht, alleen schaalt die niet lekker op een HD-Ready TV krijg het niet voor elkaar. Sleeve van 15 euro en 64 High Speed (80 MB/s) SD kaart voor 36 euro.

Voor rond de 360 dus een complete oplossing! Ga hier echt veel plezier aan beleven. Tot nu toe ook nog geen enkele issue met het appraat gehad anders dan dat de microfoon wat 'onideaal' geplaatst is voor Skypen als hij in het dock staat. Verder geen issues en valt de bouwkwaliteit me ook nog alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Acer heeft de drivers bijgewerkt op de site dus je kan nu zonder problemen een herinstallatie uitvoeren! Vraag me miet waarom de audio en camera driver zoveel problemen heeft gegeven maar het lijkt dat ergens een fuck-up zit in de packages...

Bootable media kan je heel goed maken met Rufus en dan kiezen voor EFI/GPT en dan juiste ISO kiezen.

Andere Windows versie laden kan, ook activeren, alleen de eventlog zeikt over de built-in UEFI Windows licentie key die niet geactiveerd kan worden ;)

Ik heb geprobeerd om Windows x64 te laden met een grub2 rescue prompt maar dat is mij nog niet gelukt... Invalid EFI/load kernel first meldingen... Misschien kan het ook niet om vanuit een 32bits UEFI een x64 te laden. Bij Ubuntu lukt dat wel.. Microsoft zegt http://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824898.aspx en in de http://community.acer.com...ndows-8-64bit/td-p/295194 dat het ook nog niet kan...

[ Voor 12% gewijzigd door Pascal Saul op 13-12-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Dit is volgens mij de Acer Switch 10 HD die de meesten willen (MET HD scherm, MET 64GB, zonder 500GB): Acer productcode: NT.L6JEH.016

Gevonden door op maxict naar Notebooks te gaan, filteren op Acer, op fullHD resoluties (stuk of 3) en dan prijs laag naar hoog. Op dit moment kost hij €409. Vind ik enkele tientjes te duur eigenlijk..

€419
https://maxict.nl/product...-ram-ddr3-10punt1i-1920-x

€401
https://www.4launch.nl/sh...list#p-4-productid-357911

€399
https://www.companic.nl/product_info.php?products_id=5989535

In elk geval EINDELIJK een hybride in NL te koop met fullhd en 64GB voor €399 :9 Helaas vind je deze versie dus niet in de pricewatch!

en nog een laatste edit:
Medion heeft met de Akoya 2-in-1 een veel beter product afgeleverd dan Acer en Asus voor €419 (gratis verzenden dus slechts €15 duurder). Deze heeft ook fullhd en gewoon 4GB RAM en USB3.0.

Gewicht is ook nog OK. Het is mij niet duidelijk of die 500GB in het keyboard zit. Ik wil helemaal geen 500GB maar helaas bestaat er geen model met 4GB en zonder hdd.
Eigenlijk ben je gek als je een Acer Switch 10 of Asus T100 of T200 koopt. 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Jazco2nd op 16-12-2014 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind die Medion ook wel mooi maar hij is wel een heel stuk zwaarder.. 1.17kg voor de Acer en 1.7kg voor de Medion incl. dock! Al heeft die wel een dock met HDD en tweede accu.

En zo te zien heeft de Medion niet de 'omgekeerd scherm' mogelijkheid, dat is in het vliegtuig wel erg prettig met films kijken (lekker dicht op het scherm)

Ik vind het wel een mooi apparaat maar om nu te zeggen dat je gek bent als je de Acer koopt vind ik iets te kort door de bocht, beiden hebben hun voor- en nadelen :)

[ Voor 4% gewijzigd door GekkePrutser op 16-12-2014 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je hebt gelijk, ik heb me verkeken op het gewicht en de extra modus!
Ik vind het wel irritant dat Acer een usb3 poort heeft weggelaten. De hardware ondersteund het gewoon.
Maar ik moet niet alles willen.

2GB kan je in de Acer volgens mij zelf nog gewoon uitbreiden naar 4GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
http://www.centralpoint.n...t-ntl6jeh016-num-3490387/

Ik had deze twee maanden geleden gekocht dus het klopt wat je zegt over het model :)

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:49
snarfl schreef op woensdag 17 december 2014 @ 16:23:
Al weer een paar weken de trotse bezitter van een Aspire Switch 10 FHD 64GB. Prima apparaatje, wat zwaar, en de lettertjes en icoontjes zijn erg klein. Ik dus op zoek naar een geschikt pennetje. Die blijken allemaal van die dikke punten te hebben. MAAAR...
http://www.tabletsmagazin...re-switch-geintroduceerd/
"Acer introduceert namelijk de Aspire Active Stylus, een pen die geschikt is voor de Aspire Switch 10 en de Aspire Switch 11.
De Aspire Active Stylus is een pen die volgens de Taiwanese fabrikant de mogelijkheden van een active digitizer stylus biedt en alleen geschikt is voor de Aspire Switch 10 FHD met 10.1-inch full hd-display en de onlangs geïntroduceerde Aspire Switch 11 met 11.6-inch display."

Op dit moment alleen via de deutsche Amazon te koop: Ook die site vermeld: Kompatibel: Aspire Switch 10/ 11 :)

Op de website van Acer staat hetzelfde model, NP.STY1A.002, maar let op het staartje:
"Acer's Active Stylus enables accurate direct on-screen digital ink input providing a natural pen-on-paper experience. The stylus is comfortable to hold in your hand and feels like a conventional ball-point pen with smooth movement and pressure-sensitive rendering that resembles real ink. It's the ideal tool for taking notes digitally, drawing with precision, marking up a document or annotating directly in an e-textbook.

Compatible with Aspire R13, Switch 11 and Switch 12 Notebooks.
Note:The active stylus used on the R7-572 notebook is not compatible with the R7-371T and vice versa.
This stylus is not compatible with Switch 10". :(
Toch benieuwd wanneer de stylus in NL verkrijgbaar is.

Correspondentie op de amazon.de website:
F: Funktioniert der Stift wirklich mit allen Switch modellen? Er ist heute angekommen und mit meinem Switch 10 funktioniert er nicht.
A: Welches Modell des Switch 10 hast du denn gekauft? Mit dem Switch 10 FHD und dem Switch 11 funktioniert er tadellos.

[ Voor 10% gewijzigd door snarfl op 19-12-2014 15:32 . Reden: Nieuwe informatie ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
Wacht dat je van deze cover met stylus voor 15 euro: http://www.ebay.com/itm/S...&var=&hash=item4ad994e044

Ik heb deze net besteld :) Overigens past de leather cover niet! Deze is niet geschikt voor de SW05-12. De start button, camera, audio out, power plug zitten achter het leer... Ook kan je niet touchen bij de randen van het scherm...

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTYwMFgxNjAw/z/UQ8AAOSwxCxT2RfD/$_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Kan je eventueel zelf nog een hdd/sdd in de dock steken als je capactiteit tekort komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Mocht iemand nog naar de US gaan, de Acer Switch 11 fullHD met core i3 CPU, 128GB echte SSD en 4GB ram is voor omgerekend €405 te koop in de Microsoft Store.
Enig nadeel is dat het tablet deel zelf 850 gram is, das 300 gram meer dan de Switch 10. Krijg je wel een stuk sneller systeem met groter scherm die ook de stylus ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarfl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 21:49
Pascal Saul schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:11:
Wacht dat je van deze cover met stylus voor 15 euro: http://www.ebay.com/itm/S...&var=&hash=item4ad994e044

Ik heb deze net besteld :) Overigens past de leather cover niet! Deze is niet geschikt voor de SW05-12. De start button, camera, audio out, power plug zitten achter het leer... Ook kan je niet touchen bij de randen van het scherm...

[afbeelding]
Mooi pennetje. Zo te zien met balpoint. Het zwarte dopje aan de achterkant is voor je touchscreen. Het cover heeft een standfunctie die met de Switch nogal overbodig is. Ik heb een hoesje gekocht bij Mediamarkt, 19 euro geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door snarfl op 30-12-2014 22:09 ]

Beter vriendelijk te zijn dan gelijk krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
snarfl schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:00:
[...]

Mooi pennetje. Zo te zien met balpoint. Het zwarte dopje aan de achterkant is voor je touchscreen. Het cover heeft een standfunctie die met de Switch nogal overbodig is. Ik heb een hoesje gekocht bij Mediamarkt, 19 euro geloof ik.
Ik zie net je bericht en de postbode kwam net langs met het pakketje. Deze harde cover past wel goed. De uitsparingen aan de zijkant bij de knoppen hadden een tikje langer mogen zijn maar daar ondervind je geen hinder van. De stylus is een ballpoint met een rubberendopje en doet verder wat deze moet doen.Zal me niks verbazen als het rubber een keer inscheurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik ga mij ook een switch aanschaffen maar twijfel tussen de 64 of de 32 + 500, beide even duur

64 = grotere os schijf wat beter is voor apps en misschien ook iets sneller

32 + 500 = stabieler door het gewicht en meer opslag

hij gaat veel op de bank gebruikt worden en via gedeelde schijven heb ik ook voldoende opslag, ik vraag mij enkel af als het snelheidsverschil veel gaat zijn en hoe gevoelig die hd van 500 bij beweging (schokken) is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Waarom niet een 64 + 500 ? Bij cool blue verkopen 2ehands met meer dan 18 maanden garantie met een serieus prijs verschil.

Ik heb hem overigens weer terug gestuurd, komende van een dell e6410 viel hij mij op teveel vlakken tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik zie de Acer Switch 10 FHD +500GB Z3735F te koop staan. Zijn er nog steeds problemen met de nieuwere series met betrekking tot de toetsenbord? Wie heeft er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
cc12 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:16:
Ik zie de Acer Switch 10 FHD +500GB Z3735F te koop staan. Zijn er nog steeds problemen met de nieuwere series met betrekking tot de toetsenbord? Wie heeft er ervaring mee?
Welke problemen?

Ik heb de switch al sinds oktober....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen enkel probleem hier.

Vraag aan de mensen die de 500GB versie hebben, kan deze HDD nou ook simpel verwijderd worden? Dus kan je hem eruit/erin schuiven oid?

Ik twijfel tussen de 64GB of de 32+500GB voor een reizende moeder. De 64GB lijkt me al prima, evt kan er een microSD van 64 (of 128GB?) in, die verbruikt een fractie van de energie die de HDD verbruikt en je hebt iets minder gewicht van de HDD.

Lenovo Miix2 10" ook overwogen maar dan kan je het scherm niet bewegen, vaste kijkhoek, misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Ik heb deze gekocht (SW5-012 -12EQ): http://www.tabletcenter.n...itch-10-sw5-012-12eq.html

Kan iemand mij een case aanraden?

Als ik geen makkelijke case kan vinden dan ruil ik mijn switch om voor een Lenovo met case
Jazco2nd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:06:
Geen enkel probleem hier.

Vraag aan de mensen die de 500GB versie hebben, kan deze HDD nou ook simpel verwijderd worden? Dus kan je hem eruit/erin schuiven oid?

Ik twijfel tussen de 64GB of de 32+500GB voor een reizende moeder. De 64GB lijkt me al prima, evt kan er een microSD van 64 (of 128GB?) in, die verbruikt een fractie van de energie die de HDD verbruikt en je hebt iets minder gewicht van de HDD.

Lenovo Miix2 10" ook overwogen maar dan kan je het scherm niet bewegen, vaste kijkhoek, misser.
Lenovo Miix 3 10" met folio case kan je misschien ook overwegen. Komt straks naar Nederland voor 300 euro inclusief.

Als je batterijduur het belangrijkste vindt, dan zit je beter bij Asus (alleen slecht scherm...)

[ Voor 13% gewijzigd door Travee op 09-02-2015 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 16:46
Heb laatst een nieuwe Acer Switch 10 moeten instellen bij een kennis en het is weer een echt Acer product geworden: ze adverteren met veel, maar je krijgt rotzooi.

Typisch el cheapo voeding met ook nog eens een mega kort snoertje.
Plastic fantastic.
Traag, heel traag!

Hier had dus beter Windows RT op kunnen staan, want je wil er eigenlijk geen echte Windows applicaties op draaien.

Wat mij betreft een afrader voor't geld wat hij kost. De Windows ervaring is en wordt het niet op dit ding.

P.s.: sorry voor de fanboys

• Jazco2nd
Huh wat is dan precies traag, kan je wat concreter zijn?
Hier is de 10 helemaal niet traag. En de Switch 11 die ik zelf gebruik vind ik echt ideaal, een budget Surface Pro 2 of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik had 2 Acer Switch hybrids in de VS gekocht (2 weken geleden) en heb dus eentje over. Nooit aangeweest, nieuw in doos met aankoopbon en volledige garantie, voor wie nog op zoek was naar het 64GB model!
V&A aangeboden: Acer Aspire Switch 10 64GB NIEUW uit Microsoft Store

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 14-02-2015 13:38 ]

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 18:55
Heeft iemand ervaringen met de SW5-012-12ER? Het lijkt zo klein als hybride...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Is het mogelijk om verbinding te maken met een 5 Ghz netwerk met deze tablet? Hele forum doorgelopen en geen info gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
Het is stil in dit topic, wat is hiervoor de reden? Vind sowieso bizar weinig info/topics over deze convertibles.

Ben zelf opzoek naar een convertible en twijfel tussen de Switch 10 (FHD, 64B), Satellite Click Mini, Asus Chi T100 (64GB) en de Miix 2/3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Met de Core i3 Switch 11 gebruik ik alleen maar Wi-Fi 5G. Voor de Switch 10 weet ik dat niet, Google?

Het blijft echt mijn beste aankoop ooit. Laatst met Photoshop en Excel op zitten klooien voor een klus. Het wat zwaardere werk zeg maar. Gaat als een trein.

Het scherm dat gewoon volledig verstelbaar is is voor mij en me vriendin echt een must. Ik zou niet met de Miix kunnen werken.

Een Chi, daar zit gewoon een hele rare design fout in. Gemaakt door de makers van de originele T100 nog wel, heel slecht:
Het keyboard dat via Bluetooth moet verbinden... Terwijl het fysiek is aangesloten!!
Da's net zoiets als een afstandsbediening die met een draad werkt ook via IR te laten werken terwijl je altijd de draad ook aansluit. Ik kan het echt helemaal niet begrijpen. Daar naast kost het accu om BT te gebruiken.

En alsof dat nog niet erg genoeg was, moet het keyboardje zelf ook een accu hebben voor de BT verbinding. Compleet nutteloos en erg dom van Asus. De oude T100 werkte het toetsenbord zonder deze rariteiten en kon je zelfs een accu of HDD in doen.

Dus echt geen Chi voor mij, ik snap niks van dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58
Ik heb zitten twijfelen tussen de switch 10, T100 en de Miix 3. T100 viel af wegens niet full HD scherm. Switch kreeg voorkeur omdat het scherm volledig verstelbaar is boven de Miix 3. Buiten dat zijn ze behoorlijk aan elkaar gewaagd.

De FHD versie van van de switch heeft ook een iets ander uiterlijk dan de HD versie. De grijze rand om het scherm is smaller, de knoppen zijn iets anders geplaatst en de Windowstoets zit als fysieke knop aan de zijkant ipv als aanraakgevoelig onder het display.

[ Voor 46% gewijzigd door Jape op 23-05-2015 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:18
Weet iemand of het mogelijk is de 500gb Hdd in de Dock te vervangen voor een ssd? Kan hier echt niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
YouTube: Acer Aspire Switch 10 Keyboard HDD Upgrade \[4K]

EDIT: Wat is er mis met deze deal? Belgisch model? Is het de 'oude' HD en niet FHD?

[ Voor 43% gewijzigd door Card Nox op 25-05-2015 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Die video gaat uit van een model zonder Hdd in Dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Excuus, nu ik hem nog een keer goed terug kijk zie ik het ook.

Heb nog even voor je gezocht:

http://community.acer.com...956/highlight/true#M14952

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
Zijn alle isues nu opgelost met de acer aspire switch? Of loop ik kans ook een kat in de zak te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
koosbeelen schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 01:01:
Zijn alle isues nu opgelost met de acer aspire switch? Of loop ik kans ook een kat in de zak te kopen?
Welke issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosbeelen
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-05 14:15
Het toetsenbord dat soms word uitgeschakeld, narroter en de windows toets die soms raar doet. Die Issues die de pagina's hiervoor aardig mee hebben gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ah mooi dat je de HDD kan vervangen met een SSD. Alleen hoe nuttig zal dit zijn aangezien je dan een SSD aansluit over usb 2.0. Zal dit dan wel sneller zijn dan de reguliere HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Dar durf ik weinig over te zeggen. Vind het sowieso een lastig verhaal aangezien het toetsenbord geen eigen stroomvoorziening heeft. Wat gebeurd er wanneer je de tab gewoon lostrekt zonder 'disconnect drive' oid te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
niet zoveel. ik heb trouwens 4 zwarte strepen op de dock zitten. Deze zijn symetrisch. Overgenomen van een medetweaker. Is dit normale slijtage? Vind het heel gek. 4 streepjes heel symetrisch en niks eigenlijk wat het heel goed verklaart.. Tussen de twee aansluitingen waar je dock ermee inklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
FYI:
EDIT:
Besloten toch maar te kopen voor deze prijs. Ga ik hem net ophalen bij de MM in Venlo zie ik dat ik dit model heb ontvangen:
Acer Aspire Switch 10 SW5-012-18Z0 Midnight Black

Pricewatch is beetje verwarrend ook:
Titel: Acer Aspire Switch 10 (Atom Z3745F, Full HD) 32GB
CPU: CPU en moederbord
CPU/SoC Intel Atom Z3735F
CPU architectuur Intel Bay Trail
Klokfrequentie 1,333GHz
Maximale turbo klokfrequentie 1,833GHz

Wat te doen, deze ruilen voor een examplaar met FHD en zonder HDD of zo laten... twijfel twijfel.

[ Voor 38% gewijzigd door Card Nox op 14-06-2015 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Dat is zoo ontzettend dom en irritant aan Acer. Ze maken belachelijk veel verschillende uitvoeringen van hetzelfde product met zo ingewikkeld mogelijke productcodes.
Ik kan het winkels dan ook niet kwalijk nemen dat het misgaat. Zelf wil ik daarom liever geen Switch meer aanraden. Je weet gewoon niet wat je koopt.

In mijn ervaring heb je die extra 500GB nooit nodig. Is dus onnodig stroom verbruik. Ik heb mijn media op een esata disk die op een Cubox-i (soort snelle Raspberry Pi) op mijn tv en netwerk is aangesloten. Daar staat alles op en kan er gewoon via netwerk bij. Ook onderweg zal ik die HDD niet nodig hebben.

FullHD op de Switch 10 is ook echt niet per se een luxe hoor, text wordt namelijk behoorlijk klein. Op mijn Switch 11 heb ik de tekst scaling 1 stap groter dan 100% moeten zetten, op de Switch 10 zal je wss 2 stappen nodig hebben.
Ik vind de Switch 10 echt te klein en FHD zou dat gevoel versterken.

Ik heb zelf in de VS de 64GB 1366x768 gekocht, de verkoper en ik dachten allebei dat het de FHD versie was. Achteraf vind ik het belangrijker dat het de 64GB editie was, het beeld is namelijk echt prima, erg mooi. Resolutie is niet alles. En de 64GB vind je hier gewoon niet.

Erg jammer dat de eerste Switch 11 met Core i3 in NL bij €550 begint en de versie met 128GB al €690 kost! (Ik heb toen de euro/dollar koers het meest ongunstig was omgerekend €490 betaald in de Microsoft Store voor deze meest luxe uitvoering, januari 2015).
Voor wie de Switch 10 te klein is zou ik nu obv prijs de Lenovo Yoga 2 aanraden want die is nu €539. Helaas kan je het scherm alleen omklappen, niet losmaken.

Eigenlijk is €249 voor een Switch 10 gewoon de juiste prijs. Ik zou die dan ook gewoon houden. Als je meer opslag nodig hebt doe je een snelle 32GB microSD erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Tja, het kan hard gaan:
32 vs 64gb
HD vs FHD
wel of geen 500Gb
2*2*2 = 8 modellen

Hoe dan ook, ik heb besloten om toch terug te gaan naar de MM. Die 500Gb kost extra stroom en maakt het ding zwaarder (zou het er wel uit kunnen halen). Maar de belangrijkste reden is het scherm, daar kijk je toch naar en gebruik je 100% van de tijd.

Ik had in het begin ook niet door dat ik niet naar een FHD scherm zat te kijken. Nu typ ik dit vanaf een FHD scherm en moet ik toch toegeven dat dit scherm er weer net wat beter uit ziet.

Al met en blij dat ik hem omgeruild heb. Ook lijkt de touchpad van deze tab beter te reagere dan bij de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Laatst online: 10-09 16:20
Ik denk er over na om de fullhd versie te kopen.
Heeft iemand geprobeerd of het mogelijk is om hier Sketchup en Autocad LT op te draaien?
En of het dan ook nog werkbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik kan Sketchup wel voor je proberen, gebruik dat prive best veel.
Is natuurlijk ook afhankelijk van wat je wilt. Paar blokjes tekeken of veel textures, shadows, eventueel renderen met LightUp! etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasdebans
  • Laatst online: 10-09 16:20
Voornamelijk tot in detail inrichtingstekeningen van keukens/badkamers.
Wel veel groups en componets, maar het gaat me niet om renderen, en ook niet om de textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik ben bezig met eigen huis te bouwen en heb dit compleet in Sketch-up nagetekend. Deze file, 28MB, draait goed op de tablet, verrassend goed zelfs. Links en rechts af en toe een kleine hapering maar niet storend.

Blijft een leuk klein ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:07
Ik heb gisteren een Switch 10 overgenomen en na het installeren van alle Windows updates heb ik nog steeds niet het 'reserveer Windows 10' icoontje in de taakbalk. Dit staat sinds een maand al wel in de taakbalk van onze 3 jaar oude huis-tuin-en-keuken laptop met Windows 7 erop.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Windows 10 en heb mede daarom ook deze 2-in-1 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb mijn Switch 10 zonder MS account geïnstalleerd (dus alleen lokaal account).
Ik heb W8.1 Bing editie.
Ik heb al een tijdje het Windows 10 icoontje in de balk staan.
Geen idee hoe je dat bewust moet activeren.

Even voor de zekerheid, zit je op W8.0 of 8.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Gisteravond stond het icoontje er ineens. Me is happy :-)

Wel iets wat me opvalt: wanneer ik de Switch van de (wit gekleurde ?!) lader afhaal, krijg ik 'm moeilijk opgestart. Het lukt me uiteindelijk wel met wat random lang en kort indrukken van de power knop, maar dit lijkt me niet normaal. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ook hier kwam de W10 reservings optie voorbij.

Mbt opladen geen issues (met mijn zwarte lader).

De batterij duur is wel matig naar mijn idee. Enig idee hoe ik zoiets een beetje kan tracken ala Android? Screen On Time, WiFi etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Goofman schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:51:
Gisteravond stond het icoontje er ineens. Me is happy :-)

Wel iets wat me opvalt: wanneer ik de Switch van de (wit gekleurde ?!) lader afhaal, krijg ik 'm moeilijk opgestart. Het lukt me uiteindelijk wel met wat random lang en kort indrukken van de power knop, maar dit lijkt me niet normaal. Iemand hier ervaring mee?
Je behoort tot een piepklein groepje dat blij is met een compleet nutteloos icoontje en een pop-up waar je absoluut niets mee kan doen. Toch verschijnt het steeds, iedere keer dezelfde compleet nutteloze melding.

Door de betreffende update te uninstallen en vervolgens opnieuw naar updates te zoeken en de betreffende update te hiden ben je er vanaf.

Juist dit ding doet mij vrezen voor Windows 10. Het is het meest irritante nutteloze schermpje en icoontje dat ik ooit op Windows heb meegemaakt.

Tegen de tijd dat W10 werkelijk beschikbaar is voor iedereen om te downloaden zijn we echt wel paar weken of maanden verder (29 juli start de roll out en onze consumenten Acertjes zijn niet als eerste aan de beurt).

Tot die tijd dus nutteloze irritatie. Vandaar dat het internet bol staat van de tips hoe je er vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
De tijd dat ik me stoorde aan nutteloze icoontjes heb ik al lang achter gelaten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Windows 10 update werkte niet bij mij, toen geprobeerd los re installeren werkte ook niet. En vanaf Windows 8.1 via usb Windows 10 installeren lukte ook niet. Iemand waar het wel bij is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
misterd11 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 01:13:
Windows 10 update werkte niet bij mij, toen geprobeerd los re installeren werkte ook niet. En vanaf Windows 8.1 via usb Windows 10 installeren lukte ook niet. Iemand waar het wel bij is gelukt?
Nog niet geprobeerd (nog geen melding ontvangen), maar ik zag gisteren dat er op die van mij nog maar 6 Gb schijfruimte vrij is. Het downloadpakket (wat er bij nog niet op staat) was iets van 5Gb meen ik. Wellicht dat dit een probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-08 15:22
Goofman schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:19:
[...]

Nog niet geprobeerd (nog geen melding ontvangen), maar ik zag gisteren dat er op die van mij nog maar 6 Gb schijfruimte vrij is. Het downloadpakket (wat er bij nog niet op staat) was iets van 5Gb meen ik. Wellicht dat dit een probleem geeft?
Nope, had hem van te voren gereset, dus alleen windows 8.1 stond erop. Dan is er nog iets van 15gb vrij geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Misschien dat dit draadje op het Acer forum nog wat hints heeft (zoals de micro USB poort gebruiken, wifi driver, etc.).

http://community.acer.com...-9926-Realtek/td-p/333783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Ik was op zoek naar een nette tas voor mijn Switch 10. Uiteindelijk gekozen voor de Samsonite Network2 Netbook & Tablet Case 17.8-25.9cm/7-10.2inch.

De Switch 10 past er net in. Door het scharnier is de Switch 10 wat hoger dan de gemiddelde 10,2 inch tablet. Gelukkig is de voeding ook klein, want de tas vervormt snel wanneer je er meer dingen in stopt.

Mooi vakje waar mijn Lenovo N700 Bluetooth muis in past en ik heb de Full HD Switch en heb er ook de Acer Stylus bij gekocht. Die pen past ook maar net in het pennenvakje. Bij het dichtritsen tik je soms net de pen nog aan.

Samsonite heeft ook nog een maatje groter (11-12 inch), als je wat meer ruimte nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Windows 10 geïnstalleerd en dat heb ik geweten  Na snel door Windows 10 heen gelopen te zijn besloten de rollback te doen naar 8.1 Echter werkt 8.1 niet helemaal lekker meer nu. Daarom getracht een reinstall te doen vanuit de recovery, maar ik krijg een 0xg000225 error en kom daarna geen meter verder. Ik heb vanmorgen nog snel even een Engels/A,erikaanse W8.1 with bing versie geinstalleerd waarbij ik de recovery partitie ongemoeid heb gelaten. Vanavond de Acer driver pack downloaden en installeren en dan maar hopen dat de serial automatisch geaccepteerd gaat worden in W8.1

Als ik dit vooraf geweten had….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Nadat bleek dat de Windows 8.1 with Bing (AKA als core connected) iso goed werkte op mijn Switch 10, heb ik gisteravond besloten om de installatie nogmaals uit te voeren (vanaf een externe dvd speler via USB OTG) en deze keer alle partities (dus ook de Acer recovery partitie) er af te gooien en een clean install te doen. Dit liep verder 100%. Met de Acer driver pack waren alle benodigde drivers binnen 5 minuten geïnstalleerd. Nadat ik verbinding had gemaakt met mijn wifi netwerk werd Windows netjes automatisch geactiveerd. Daarna Office geïnstalleerd en de region en taal settings op NL gezet en Windows update aangezet en vannacht laten ratelen. Vanochtend bleek alle updates gewoon geïnstalleerd te zijn. Over een tijdje maar weer eens gaan kijken naar Windows 10, nu ik in ieder geval een werkende methode heb om terug te gaan naar 8.1 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Op mijn Acer Switch 11 geheel probleemloos (en razendsnel) geupgrade naar Windows 10. Ik koos voor een schone upgrade (dus alles werd gewist). Toen Setup klaar was, werkte ALLES. Ik heb dus niet met drivers of Acer software hoeven kloten.

Nu een geweldige tip voor iedereen!! Zie dit topic:
http://community.acer.com...-p/323897/highlight/false

Blijkt dat alle Acer Switch 11 en de meeste Switch 10 modellen een aansluiting hebben voor een SATA SSD/HDD (7mm hoog) en dit kabeltje is voor €8.65 te koop:

http://www.sb-electronics...fnb48k4lta49a5chkek0irje2
art nr: 50.L66N5.001

Ik heb het gedaan en was vooral verbaasd over het gemak van het monteren! Schroefjes eruit, kabel en hdd erin, schroefjes erin. Klaar. Was in 10min klaar en me moeder had het ook gekund. Ik ga hem daarom nog eenmaal opengooien om iets met gewicht in het dunste deel van het keyboard te plaatsen zodat je in laptopmodus het scherm iets verder naar achter kan doen zonder datie omvalt als je je handen van het keyboard haalt.

Heb nu dus een 1TB HDD in mijn Acer Switch _/-\o_

De hdd heb ik gekozen uit deze 3 (op prijs gesorteerd, 1TB, 7mm hoog):
http://tweakers.net/price...;404143;344514/categorie/
De HGST verbruikt het minste stroom (handig) en heeft toch nog een redelijke cache van 32MB.

Let wel, de HDD (of SSD) wordt natuurlijk disconnected als je het scherm eruit trekt. Dus zorg ervoor dat je niet iets open hebt vanaf die schijf/ geen lees/schrijfacties aan het doen bent terwijl je het scherm eruit trekt. Ik heb in Win10 aangegeven dat HDDs na 1min al stroom uit moeten doen dus verwacht ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ik heb wat issues met wegvallend wifi signaal. Na de troubleshooter te runnen werkt die weer perfect. Nu lees ik her en der dat je de driver even handmatig moet updaten maar de Realtek site is offline (RTL8723BS). Iemand een betrouwbare link waar ik deze driver kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Kreeg vandaag de melding: GWXUX has stopped working.
Even Googelen en dan blijkt dat de W10 upgrade notifier onderuit is gegaan.
Dan vraag ik me af hoe ze zoiets braks hebben kunnen maken.

http://answers.microsoft....-8ae4-9ca7f4e550cb?auth=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nu ook W10 op de Switch 10 geïnstalleerd, gekozen om niets te behouden tijdens de upgrade: alles werkt probleemloos! Beeld, geluid, Bluetooth, WiFi. Ik heb helemaal niets hoeven te doen.

Gelijk MiniTool Partition Wizard Free geïnstalleerd en de overbodige Acer backup partities verwijderd. Lekker veel ruimte nu.

Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de HDD van de Switch 10 een chip op het moederbord of is het een mSATA / M.2 interface? zo ja is het dan dus mogelijk om een bijvoorbeeld 128Gb SSD erin te stoppen?

• Supremo
Mijn HDD is een Hynix HBG4e.
Na wat zoeken wordt er gezegd dat dat een eMMC chipje is.

De post van Jazco2nd van 5 augustus heeft informatie om een HDD in het toetsenbord te steken.

Ik heb zelf een 128GB microSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Welke versie heb je, toevallig de SW5-012-12ER?
Ik heb zelf rondgekeken, maar op de ene plek zie ik max 32 gb, max 64 gb of geen max qua micro SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Prodigy.NL schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:04:
[...]

Welke versie heb je, toevallig de SW5-012-12ER?
Ik heb zelf rondgekeken, maar op de ene plek zie ik max 32 gb, max 64 gb of geen max qua micro SD.
Die versie heb ik toevallig (of was die aanbieding bij de MM niet zo toevallig? ;))

Vandaag de dag worden er volgens mij geen apparaten meer verkocht die geen SDXC ondersteuning hebben. Een max van 32 GB is SDHC. Een max van 64 GB zie je wel eens, omdat bij het bepalen van het maximum er op dat moment geen grotere kaarten dan 64 GB beschikbaar waren. Zo zie je nu wel eens een max van 128 GB, maar dan weet je nu waarschijnlijk waar dat vandaan komt. SDXC gaat namelijk tot 2 TB.

Wikipedia: Secure Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Geweldig, bedankt voor je hulp!
Heb er nu net een week eentje en had het plan opgevat om op die manier te zorgen voor genoeg ruimte.
Wil er zelf ook 128gb in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik doe mijn Switch 11 (Core i3, 4GB DDR3L, 128GB SSD, FullHD) weg ivm de werklaptops die hier continu in gebruik zijn. Ik heb er enorm van genoten dus vind het zonde dat hij hier ligt te stoffen. Slechts 8 maanden oud, met bon.

Kabeltje om een extra HDD intern aan te sluiten krijg je er natuurlijk bij.
Acer Switch 11 hybride laptop - Core i3 4GB 128G SSD FullHD aangeboden

[ Voor 3% gewijzigd door Jazco2nd op 21-09-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Ik heb Windows 10 nu ook geinstalleerd.
Alles lijkt na een dag gewoon te werken.
Enige probleem wat ik nu heb, is dat mijn Bluetooth 4 muis (Lenovo N700) na een herstart of slaapstand niet meer werkt.
In het Bluetooth menu staat hij dan wel als Paired, maar niet als Connected.
Met Windows 8.1 werkte het wel. Beetje jammer.

Op het internet nog wel linkjes gevonden om "Allow the computer to turn off this device to save power" uit te zetten, maar ik zie helemaal geen Power Saving opties bij mijn BT driver. Iemand nog suggesties?

• Card Nox
Mooi dat het jou gelukt is. Ik heb de upgrade ook aangeboden gekregen, tijdens installatie gaf die aan dat er te weinig ruimte op de C schijf was. Extern microSD kaartje van 64Gb gekocht maar dat hielp (uiteraard) ook niet. Aangezien ik er geen data op had staan maar gekozen voor een factory reset. Zo gezegd zo gedaan en de update werd wederom aangeboden.

Tijdens installeren bleef die lang (lees 45 minuten) op 23% hangen dus even wat gegoogled en verschillende berichten gevonden. Besloten de Switch 's nachts maar aan te laten en 's ochtends te kijken hoe of wat. 's Ochtens stond de Switch uit en kreeg m niet meer aan. Iets in de trend van 'er is een probleem gevonden blabla'. Nou, lekker dan...

Nu met de Windows Media Creation tool een ISO gedownload en met Rufus een USB stick als GMT, exFAT geformatteerd maar daar wil die niet vanaf booten. Weer gelezen dat je het met een OTG kabeltje moet proberen omdat hij de poort op het toetsenbord niet pakt en zo'n kabeltje heb ik natuurlijk niet... Wat een klote gedoe zeg, ik was nooit kapot van Acer, nu weet ik weer waarom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Raar dat het bij jou problemen geeft. Ik kreeg ook de melding dat er niet genoeg ruimte was, maar met een 128 GB micro SD kaartje ging het bij mij prima. Als je in de buurt van de Flevopolder woont, kan ik je ook wel even een USB stick lenen met micro USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
Ik heb geen problemen gehad met de installatie van Windows 10, ik kan me ook niet zo snel herinneren dat ik iets bijzonders heb hoeven te doen.
Wat ik wel heb gedaan is de recovery partitie van 6 gb verwijderen.

Met googlen kwam ik voor de installatie het volgende stappenplan tegen:
http://community.acer.com...er-enough/m-p/373098#M357

Misschien dat je er iets aan hebt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik heb intresse om de switch te gaan kopen voor 1 specifiek doel en dat is amerikaans honkbal te kijken via mlb.tv, maar voordat ik tot aanschaf wil overgaan zou ik dit willen testen.

Is er iemand in de buurt van Alphen aan de Rijn(25km) die een switch heeft en waar ik langs kan komen om te zien of dit werkt?

Ter info Mlb.tv werkt met een op flash gebaseerde video speler en weet niet of de switch dit trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Na tig keer opnieuw pairen, wordt mijn Lenovo Bluetooth muis nu eindelijk automatisch verbonden na een herstart. Ik kon zo snel niet vinden dat er een update is geweest, dus geen idee waarom het nu opeens wel werkt.

Verder heb ik Word, Excel en Powerpoint Mobile geïnstalleerd.
Apparaten tot en met 10 inch mogen gratis documenten bewerken.
Je hebt dan niet alle functies, maar voor mij is het voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Was het alweer even vergeten. Heb zo'n OTG kabeltje gekocht en upgrade ging verder vlekkeloos via een USB stick. Eind goed al goed zeggen we dan maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keenhydra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14-10-2023
ik heb een vraag over deze tablet.

ik heb hem al een anderhalf jaar nu en door mijn werk heb ik toch besloten een grotere laptop te kopen(MSI gp62) en ik vroeg mij af of ik mijn acer aspire switch 10 kan gebruiken als tweede scherm voor mijn MSI?

ik heb een hdmi-minihdmi kabel waarmee ik de 2 kan linken, maar ik kan geen optie vinden om het tablet als 2e scherm te laten draaien.

iemand enig idee hoe ik dit wel voor elkaar zou kunnen krijgen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Volgens mij is het alleen een HDMI uitgang en geen ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Probleem dat mijn BT4 muis niet meer automatisch herkend wordt, is helaas zo nu en dan weer terug. Heb het nu ook meegemaakt dat de tablet in slaapstand compleet vast slaat. Tablet reageert dan niet meer op de power knop. Gelukkig kon ik hem uit de slaapstand halen door de tablet los te trekken van het toetsenbord (ik gebruik ik voornamelijk als laptop).

Ik ben blij dat de Startknop in Windows 10 weer werkt zoals ik wil, maar de stabiliteit van Windows 10 laat nog veel te wensen over. Met Windows 8 had ik deze problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -iemand-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 15:45
Ik heb op mijn Switch 10 geprobeerd linux te installeren, het boot nu (met Grub efi-i386) maar de hardware ondersteuning is maar matig, daarom wil ik er weer Windows op zetten.

Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de interne SSD geen herstelpartitie meer heeft.

Ik wil windows 8 installeren vanaf de iso die op de microsoft website staat. Dat probeer ik nu als volgt:

- formatteren van mijn usb stick als GPT met 1 fat partitie
- de inhoud van het officiele 32-bit iso bestand voor windows 8.1 naar de usb stick kopieeren
- tablet booten vanaf usb disk

Nu het probleem: de windows setup komt met de melding dat ik een media stuurprogramma nodig heb. Ik heb al geprobeerd de drivers van de acer website te installeren (op 2e usb stick zetten en inladen via het bladeren knopje) maar ik heb de juiste driver niet :(

Heeft iemand een schijfimage van de officiele hersteldisk? Dat zou me heel erg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
De hersteldisk kost je 50 euro o.i.d. en wordt niet standaard meegeleverd.

Als jij een bootable USB hebt gemaakt met UNetbootin en deze in de micro USB poort stopt met een converter moet je daar vanaf kunnen booten en gewoon installeren...

Ik heb ook die partities weggemikt en een schone installatie gedaan van W10 na de upgrade via de originele W8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Oh man, ik heb nu zo'n ding in m'n handen van een kennis, die ik moet upgraden naar Windows 10 en ik heb er nu spijt van als ik de reacties zo lees. Maar van wat ik begrijp kan je dus niet Windows 10 installeren via de normale USB poort aan de zijkant? Want er is nog 21MB vrij. Niks werkt, elke keer melding "te weinig ruimte". Er staat ook Office 2013 op maar die mik ik eraf en zet er Office 2016 op. Wat is nu het beste om te doen? Alles back-uppen en een schone installatie doen? Ding heeft maar 32GB. Echt, ik haat mensen die dit soort shit kopen maar ja het moest klein en licht zijn voor school. Voor 350 euro heb je een volwaardige laptop. :X

Waar zie je trouwens die herstelpartitie? Want ik zie maar één partitie van 21GB.

Meen je niet? ik doe een firmware upgrade naar de nieuwste versie, ding start opnieuw op en zwart scherm. Krijg hem niet meer aan. WTF :?

Laat maar, hij stond uit. Moest hem gewoon ingedrukt houden om hem weer aan te zetten. Nu heeft ie de firmware upgrade succesvol gedaan. Tering, zweet brak me uit. Lekker klusje zo op de zondagochtend. :D

[ Voor 24% gewijzigd door chim0 op 25-09-2016 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
chim0 schreef op zondag 25 september 2016 @ 10:04:
Oh man, ik heb nu zo'n ding in m'n handen van een kennis, die ik moet upgraden naar Windows 10 en ik heb er nu spijt van als ik de reacties zo lees. Maar van wat ik begrijp kan je dus niet Windows 10 installeren via de normale USB poort aan de zijkant? Want er is nog 21MB vrij. Niks werkt, elke keer melding "te weinig ruimte". Er staat ook Office 2013 op maar die mik ik eraf en zet er Office 2016 op. Wat is nu het beste om te doen? Alles back-uppen en een schone installatie doen? Ding heeft maar 32GB. Echt, ik haat mensen die dit soort shit kopen maar ja het moest klein en licht zijn voor school. Voor 350 euro heb je een volwaardige laptop. :X

Waar zie je trouwens die herstelpartitie? Want ik zie maar één partitie van 21GB.

Meen je niet? ik doe een firmware upgrade naar de nieuwste versie, ding start opnieuw op en zwart scherm. Krijg hem niet meer aan. WTF :?

Laat maar, hij stond uit. Moest hem gewoon ingedrukt houden om hem weer aan te zetten. Nu heeft ie de firmware upgrade succesvol gedaan. Tering, zweet brak me uit. Lekker klusje zo op de zondagochtend. :D
Lekker bezig!
Fyi nadat ik een Switch 10 had geupgrade naar Anniversary Update was er slechts 11GB in gebruik (incl documenten en wat software, excl Office 2016 standard). Wel Disk Cleanup doen (en dan nog System Cleanup, die optie krijg je bij Disk Cleanup. Alleen System Cleanup kan oude Win versies volledig wissen).
Dus aanrader, zeker op 32GB, houd je dus zat ruimte over. Maar naar Win10 overstappen op zo een machine kost veel tijd.

Verder geheel met je eens, heb zelf de Switch 11 met Core i3 en 128G ssd en die is echt enorm veel sneller. Ook keyboard en Touch pad werkt veel beter dan op de Switch 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazco2nd schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:40:
[...]

Lekker bezig!
Fyi nadat ik een Switch 10 had geupgrade naar Anniversary Update was er slechts 11GB in gebruik (incl documenten en wat software, excl Office 2016 standard). Wel Disk Cleanup doen (en dan nog System Cleanup, die optie krijg je bij Disk Cleanup. Alleen System Cleanup kan oude Win versies volledig wissen).
Dus aanrader, zeker op 32GB, houd je dus zat ruimte over. Maar naar Win10 overstappen op zo een machine kost veel tijd.

Verder geheel met je eens, heb zelf de Switch 11 met Core i3 en 128G ssd en die is echt enorm veel sneller. Ook keyboard en Touch pad werkt veel beter dan op de Switch 10.
Nou ja, ik heb er uiteindelijk niks aan gedaan. Heb alleen CCleaner erop gezet en wat rommel verwijderd en wat updates uitgevoerd, maar ik blijf maar met ruimtetekort zitten (ik kon Skype bijvoorbeeld niet updaten omdat ik foutmeldingen kreeg van te weinig ruimte). Heb er veel over gelezen op fora en ook hier, maar vind het veel te riskant om te gaan lopen kloten met Windows 10 en partities, zeker omdat ze hem maandag weer nodig heeft voor school. Dus ik laat het zo, alles werkt op zich wel, alleen je moet er niet meer op installeren. Dan moeten ze maar een nieuwe, fatsoenlijke laptop kopen. Snap ook niet wat de bedoeling is van Acer met dit apparaat want overal waar ik lees, is de grootste klacht bij dit ding de te kleine schijf van 32GB. En er wel allerlei work-arounds maar zijn vaak tijdelijke oplossingen en niet stabiel genoeg en dit ding moet gewoon goed zijn want voor school. Dat meisje moet er niet elke keer gezeur mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Volgens mij was je probleem direct opgelost door de ingebouwde Cleanup functie te gebruiken zoals ik omschreef. Ccleaner kan namelijk geen upgrade en oude Windows versies wissen. Dit neemt 10GB of meer in beslag.

Als je dat hebt gedaan ben je klaar. Updaten en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazco2nd schreef op zondag 25 september 2016 @ 20:58:
Volgens mij was je probleem direct opgelost door de ingebouwde Cleanup functie te gebruiken zoals ik omschreef. Ccleaner kan namelijk geen upgrade en oude Windows versies wissen. Dit neemt 10GB of meer in beslag.

Als je dat hebt gedaan ben je klaar. Updaten en klaar.
Je bedoelt gewoon schijfopruiming in Windows zelf? Heb ik gedaan en ook systeembestanden opschonen, maar dat maakte maar een paar honderd MB vrij, maar zeker geen 10GB. Maar het grootste euvel zit hem toch in die verborgen herstelpartitie als ik de reacties op het internet mag geloven? Hoe dan ook, ik vond het te riskant om te gaan lopen kloten, gezien ze hem snel weer nodig had voor school. Nu gaat ze een geheugenkaartje kopen voor meer opslag. Kijken of dat helpt. Maar het grootste probleem was dat ie af en toe vastliep en dat de Wi-Fi uitviel. Heb een firmware upgrade gedaan (stond bij "improved stability") en een driver update voor de draadloze kaart dus hopelijk is het daarmee opgelost. Maar misschien gaat ze uiteindelijk toch een nieuwe, volwaardige laptop kopen als dit niet meer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Alle nutteloze partities eruit (pas op, er is aan het begin een 100MB partitie en na de C drive een 450MB partitie, die horen bij Windows (10)) heb ik op dag 1 gedaan toen ik de Switch 10 (en 11) voor het eerst aanzette (Met het gratis Minitool Partition Wizard). Nooit problemen gehad. Dat is absoluut een aanrader!

Op zich is het apparaatje prima te gebruiken voor thuis, maar voor werk of studie wil je inderdaad wat beters, sneller, (en een maatje groter en een touchpad dat zich normaal gedraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jazco2nd schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:00:
Alle nutteloze partities eruit (pas op, er is aan het begin een 100MB partitie en na de C drive een 450MB partitie, die horen bij Windows (10)) heb ik op dag 1 gedaan toen ik de Switch 10 (en 11) voor het eerst aanzette (Met het gratis Minitool Partition Wizard). Nooit problemen gehad. Dat is absoluut een aanrader!
Ja, je bedoelt die system partitie? Dat is normaal, maar die is verborgen. Ik doe altijd gewoon een bootable USB stick maken en dan alle partities/schijven verwijderen tot je er eentje overhoudt en dan gewoon installeren dus ik zie geen 100MB of 450MB tijdens de installatie?

Maar ging erom dat er dus ergens een verborgen herstelpartitie zit en stel dat het fout gaat om wat voor reden dan ook, dan zit je. Ik had gelezen dat een recovery disc voor dit ding 50 euro kost bij Acer. En Windows 10 of niet, je komt uiteindelijk hoe dan ook schijfruimte tekort want 30GB is niks. Want ik zou er dan sowieso Windows 10 Pro op zetten en Office 2016 Pro dus dan zit je al bijna vol en ze wil nog allerlei dingen kunnen installeren en opslaan. Vandaar dat we het nu gaan proberen met een extra geheugenkaartje.
Op zich is het apparaatje prima te gebruiken voor thuis, maar voor werk of studie wil je inderdaad wat beters, sneller, (en een maatje groter en een touchpad dat zich normaal gedraagd).
Dat. Het is schattig dat er Windows 10 op kan, maar een fysieke beperking blijft een fysieke beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik heb bij de Acer 10 gewoon alle partities eruit geknald, schoon Win10 erop, als je daarna gaat spieken met bijv Minitool partition Wizard zie je dat Win10 een 100MB en 450MB partitie aanmaakt naast de normale C. Beide zijn verborgen. Maar dat is zo op alle Win10 computers.

Op de Acer Switch 10 nam Win10 na de anniversary update nog geen 10GB in beslag, dat is inclusief Office 2016 en wat andere software. Dus dan is die 30GB prima voor huis tuin keuken werk.

Ik zou niet weten waarom je een verborgen Acer herstelpartitie nodig hebt, een hersteldisc snap ik ook niet. Win10 vind gewoon alle drivers online (merk je niks van maar je mist ook niks na installatie). Het is een extreem veel voorkomende Atom chipset dus geen enkel probleem hoor.

[ Voor 25% gewijzigd door Jazco2nd op 27-10-2016 13:14 ]

Pagina: 1 2 Laatste