gigabyte gtx 770 vs asus/msi gtx 780

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelightningnl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik zoek een?
Zelf zoek ik een video kaart en kan geen keuze maken tussen een gtx 770 of een 780.
is het het geld waard om een 780 te nemen i.p.v een gtx 770?

Wat is je budget?
rond de 400 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
specs pc:

-i5 4670k clocked 3.4ghz
-MSI Z87-G45 Gaming
-1tb WD blue
-8gb ram corsair
-Corsair CX600M
-Corsair Carbide 500R

alvast bedankt

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22
Slechte voeding, waarom heb je die genomen? Corsair xxxM hebben brakke componenten. Wat betreft de GPU, zoek ff op google wat vergelijkingen op..
En of iets "het geld waar is" is subjectief en kunnen we je dus iig niet bij helpen

• Thelightningnl
WWAS schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:00:
Slechte voeding, waarom heb je die genomen? Corsair xxxM hebben brakke componenten. Wat betreft de GPU, zoek ff op google wat vergelijkingen op..
En of iets "het geld waar is" is subjectief en kunnen we je dus iig niet bij helpen
voor 60 euro vond ik het een prima voeding, zoals je ziet is dit ook een subjectief onderwerp. Dus is jouw reactie overbodig en irrelevant. Zelf heb ik de performance van beide kaarten bekeken en vond toch moeilijk om tussen de 2 series te kiezen. De 780 is meer gericht op de toekomst met zijn 3gb ram en nieuwe chipset. maar de gtx 770 is een stuk goedkoper en verschilt qua performance rond de 20%.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Voor 60 euro is het een overpricede op zijn best matige voeding. Klaar. Waarom? slechte onderdelen. Een Seasonic M12 is ruwweg even duur en veel beter. De V550 van CM is een tientje duurder en nog beter.

Overigens is het heel simpel: Club3D R9 290 RoyalAce. 100 euro goedkoper dan een GTX780 en dezelfde performance + meer VRAM.

Nvidia is simpelweg de weg kwijt qua prijs-prestatie. Zeker de GTX770 is een slechte koop, een 2GB kaart zie ik volgend jaar al bottlenecken, leuk, daar gaat 270 euro.

People as things, that’s where it starts.

Anoniem: 197141

VasZaitsev schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:17:

Nvidia is simpelweg de weg kwijt qua prijs-prestatie. Zeker de GTX770 is een slechte koop, een 2GB kaart zie ik volgend jaar al bottlenecken, leuk, daar gaat 270 euro.
Dat is een beetje overdreven, op 1080p voldoet 2GB voorlopig nog wel, de prijzen blijven wel te lang op zelfde niveau hangen terwijl ze bij AMD dalen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:22
Thelightningnl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:13:
[...]
voor 60 euro vond ik het een prima voeding, zoals je ziet is dit ook een subjectief onderwerp. Dus is jouw reactie overbodig en irrelevant.
Niet zo op de teentjes getrapt vriendje, je vraagt om advies en commentaar, dan krijg je het.

Ben het qua gpu oordelen hierboven met beiden eens. Denk dat 2gb nog wel ff vooruit kan maar meer vram gaat je wel voordeel opleveren volgende jaren.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
Wat is resolutie en refreshrate van je monitor?

Voor 1080p 60Hz is een R9 280x ook een erg goede kaart.

Ongeveer net zo sterk als een GTX770 (hangt van de game af),3GB Vram en voor €250 ben je klaar

• Thelightningnl
VasZaitsev schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:17:
Voor 60 euro is het een overpricede op zijn best matige voeding. Klaar. Waarom? slechte onderdelen. Een Seasonic M12 is ruwweg even duur en veel beter. De V550 van CM is een tientje duurder en nog beter.

Overigens is het heel simpel: Club3D R9 290 RoyalAce. 100 euro goedkoper dan een GTX780 en dezelfde performance + meer VRAM.

voor beide kaarten (770/780) is een voeding van 600w (de cm 550w heeft net als corsair's 600m een efficiëntie van 85 %) vereist en dit geld zeker voor de r9 290, die overigens meer slurpt qua energie en nog eens veel meer geluid maakt. Je moet zeker niet de warmte uitput vergeten. Het is weliswaar goedkoper, maar niet zonder gevolgen.

alle kaarten: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page362.htm

links: http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-780/specifications
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-770/specifications

[ Voor 6% gewijzigd door Thelightningnl op 14-08-2014 00:54 ]

• Thelightningnl
!mark schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:47:
Wat is resolutie en refreshrate van je monitor?

Voor 1080p 60Hz is een R9 280x ook een erg goede kaart.

Ongeveer net zo sterk als een GTX770 (hangt van de game af),3GB Vram en voor €250 ben je klaar
dit is mijn monitor op dit moment:

Asus VG248QE

refreshrate 144hz, 1ms reactietijd

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:49
Thelightningnl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:52:

Asus VG248QE

refreshrate 144hz, 1ms reactietijd
In dat geval zou ik zeker voor een R9290 of een GTX780 gaan
Thelightningnl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:49:
[...]

voor beide kaarten (770/780) is een voeding van 600w (de cm 550w heeft net als corsair's 600m een efficiëntie van 85 %) vereist en dit geld zeker voor de r9 290, die overigens meer slurpt qua energie en nog eens veel meer geluid maakt. Je moet zeker niet de warmte uitput vergeten. Het is weliswaar goedkoper, maar niet zonder gevolgen.
Die vereisten zijn gemaakt met een heel erg zwaar systeem in gedachten(FX9590 ofzo) op een goedkope voeding(voedingen als een mstech die maar de helft van zijn opgeven vermogen levert). Jouw systeem met een GTX780 of R9290 kan prima op een 500w voeding.

De keuze tussen een R9290 of 780 blijft bij jouw, maar een R9290 met fatsoenlijke koeling maakt helemaal niet veel herrie.

• br00ky
  • Laatst online: 17:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Thelightningnl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:49:
[...]

alle kaarten: http://www.realhardtechx.com/index_archivos/Page362.htm

links: http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-780/specifications
http://www.geforce.com/ha...ce-gtx-770/specifications
Je moet niet afgaan op de specificaties van fabrikanten van GPU's. De geven te hoog vermogen op, omdat brakke C-voedingen (die de consument misschien in zijn pc heeft zitten) bij lange na niet haalt. Te laag vermogen kan in dat geval tot een plofje en een kapot systeem leiden. Je moet echter nooit een C-voeding kopen, maar gewoon een A-voeding, waar die CX600M overigens niet onder valt. Het is overal te vinden dat die voeding CapXon condensatoren bevat en daardoor een onvoorspelbare levensduur heeft. In het ergste geval kan die dus ook je hele systeem frituren. Zoals hierboven al gesteld, voor minder heb je beter. Terugkomende op het vermogen, als je dan in reviews kijkt zul je zien dat je met een 770 ruim onder de 350W(!) en met een 780 altijd nog onder de 400W zit. Oordeel zelf of 600W dan niet al te gortig is, naast dat die matig is in kwaliteit.

Daarnaast, waarom blijf je zo hangen aan nVidia? Meerdere keren hetzelfde topic openen zal altijd leiden tot de conclusie (van haast heel Tweakers) dat een AMD de betere keus is. Zie ook msi; GTX 760 of GTX 770/r9 280x? en MSI gtx 770 vs Gigabyte gtx 770. Er wordt hierboven gezegd dat 2GB nu nog wel voldoende is, maar zelfs Watch_dogs krijgt met zijn view-distance en overdadige textures die 2GB al vol. Je koopt toch niet nu nog een kaart die al tegen zijn max aan zit?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:56
Dat die opgegeven vereiste vermogens overdreven zijn en je toekomt met een stuk minder als je een kwaliteitsvoeding gebruikt, is nu al zo vaak gezegd. Je kunt ook even de TDP's van videokaarten bekijken en logisch nadenken. Nvidia zegt zelf dat de GTX770 maximum 230W verbruikt, en dat is veruit de gulzigste component in je pc, de volgende is pas je cpu met een TDP van 84W. Het gaat me sterk lijken als je boven de 400W komt.

Die CX...M voedingen zijn nog niet zo crap dat ze het opgegeven vermogen niet leveren en qua ripple valt dat ook wel mee, maar de CapXcon capaciteiten zijn een risico en je krijgt er maar 3 jaar garantie bij. Er zijn goedkopere voedingen met allemaal goede componenten en meer garantie. Ik heb ook een Corsair met CapXcon (RM reeks) omdat de winkel bij mij om de hoek niets anders dan Corsair verkoopt (eigenlijk zou ik er niets meer mogen kopen, die beperkte keuze hangt mijn keel uit maar ik kan niet makkelijk met de post laten leveren) en er 5 jaar garantie op zit.

Ik merk aan je vorige topics ook dat je er je eigen mening over hebt, dat het Nvidia zal moeten zijn, waarom vraag je dan eigenlijk nog advies? En al een half jaar lang?

Ik vind ook dat de GTX 770 een nogal zinloze kaart is, Nvidia kan niet echt iets zetten tegenover de R9 280/280X/290, dus als je dan écht Nvidia wilt, neem dan de GTX 780.

Anoniem: 197141

MacPoedel schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:43:
dus als je dan écht Nvidia wilt, neem dan de GTX 780.
En die is dan weer net te duur voor wat ie brengt, een GTX 880 komt eraan over maand of 2 maar daar zal afhankelijk van de prestaties ook wel weer een flink prijskaartje aan hangen

• MacPoedel
Anoniem: 197141 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:25:
[...]

En die is dan weer net te duur voor wat ie brengt, een GTX 880 komt eraan over maand of 2 maar daar zal afhankelijk van de prestaties ook wel weer een flink prijskaartje aan hangen
Moet ik je wel gelijk in geven, Nvidia's kosten nu al lang ongeveer hetzelfde, met de GTX 880 zal een GTX 780 waarschijnlijk in prijs moeten dalen. Dus is het beter nu even te wachten met kopen (topicstarter is toch al sinds maart op zoek naar een videokaart, op een maand komt het niet aan zo te zien). In september zouden er aankondigingen moeten komen.

AMD heeft ook net een Tonga FirePro (de W7100) kaart aangekondigd, dus kunnen we misschien ook een opvolger van de R9 280(X) binnenkort verwachten.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ware het niet dat de 680 nauwelijks in prijs daalde na de introductie van de 780...

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08-2024
MacPoedel schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:47:
[...]

Moet ik je wel gelijk in geven, Nvidia's kosten nu al lang ongeveer hetzelfde, met de GTX 880 zal een GTX 780 waarschijnlijk in prijs moeten dalen. Dus is het beter nu even te wachten met kopen (topicstarter is toch al sinds maart op zoek naar een videokaart, op een maand komt het niet aan zo te zien). In september zouden er aankondigingen moeten komen.

AMD heeft ook net een Tonga FirePro (de W7100) kaart aangekondigd, dus kunnen we misschien ook een opvolger van de R9 280(X) binnenkort verwachten.
Dat zal wel de 280x zijn, de 280 is eerder dit jaar pas uitgekomen.

Maar jup, ook ik raad de Club3d 290 aan, erg goede kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door jorisvdelsen op 14-08-2014 11:47 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-04 17:08

bbblije

Riiiiight

http://link.marktplaats.nl/m836252948 kopen en dan stoppen met zeuren!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02 10:57
Als de TS persé een Nvidia kaart wil dan moet hij die vooral kopen. Het antwoord op de vraag 770 of 780 is nu meerdere malen beantwoord met 780. Ja, je betaalt meer voor dezelfde prestaties maar als de TS dat er voorover heeft, prima toch!

• MacPoedel
jorisvdelsen schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:30:
[...]

Dat zal wel de 280x zijn, de 280 is eerder dit jaar pas uitgekomen.

Maar jup, ook ik raad de Club3d 290 aan, erg goede kaart.
We gaan nu totaal off topic, maare: Ik bedoeldeTonga als opvolger van beide, 280 en 280X, omdat ze zoveel op elkaar lijken. En de 280 is dit jaar pas uitgekomen door de grote vraag naar mining gpu's, was ook maar een refresh van de 7950 en die verkopen ze ook nog steeds. De FirePro W7100 heeft 1792 stream processors, exact even veel als de 280/7950. Een andere architectuur gaat natuurlijk ook wel performance winst met zich mee brengen, maar lijkt mij dat een opvolger van de R9 280X meer stream processors moet hebben (waarschijnlijk zijn er op de W7100 wel wat gelocked). We kunnen waarschijnlijk sowieso een Tonga XT en Pro verwachten, die 280 moet uiteindeiljk vervangen worden toch.

In verband met de vraag, bbblije's tip is een goede, als het dan een GTX 780 moet zijn, kan dan geen kwaad om wat euro's te besparen met een teruggestuurd coolblue exemplaar, en de MSI Lightning variant is heel sterk.

• Thelightningnl
het is zeker het geld waard en nog wel de lightning edition. Moet waarschijnlijk mijn PSU upgrade,
of is dit overbodig, coolblue geeft duidelijk aan dat een 700w psu voor de kaart nodig is. Zo niet,
suggesties voor een nieuwe PSU zou fijn zijn (liefst modulair, dan kunnen alle kabels lekker in de kast blijven)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
br00ky schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:25:
[...]
Je moet niet afgaan op de specificaties van fabrikanten van GPU's. De geven te hoog vermogen op, omdat brakke C-voedingen (die de consument misschien in zijn pc heeft zitten) bij lange na niet haalt. Te laag vermogen kan in dat geval tot een plofje en een kapot systeem leiden. Je moet echter nooit een C-voeding kopen, maar gewoon een A-voeding, waar die CX600M overigens niet onder valt. Het is overal te vinden dat die voeding CapXon condensatoren bevat en daardoor een onvoorspelbare levensduur heeft. In het ergste geval kan die dus ook je hele systeem frituren. Zoals hierboven al gesteld, voor minder heb je beter. Terugkomende op het vermogen, als je dan in reviews kijkt zul je zien dat je met een 770 ruim onder de 350W(!) en met een 780 altijd nog onder de 400W zit. Oordeel zelf of 600W dan niet al te gortig is, naast dat die matig is in kwaliteit.
Voilà. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is een leuke, maar D4NG3R heeft helemaal gelijk. Houd gewoon je CX600M en lees je volgende keer in voor wat betreft de aanschaf van een voeding ;).

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 14-08-2014 16:11 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:25

D4NG3R

kiwi

:)

Er is geen nieuwe voeding nodig, je huidige is matig qua kwaliteit maar levert voldoende.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MacPoedel
Thelightningnl schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 16:07:
[...]

het is zeker het geld waard en nog wel de lightning edition. Moet waarschijnlijk mijn PSU upgrade,
of is dit overbodig, coolblue geeft duidelijk aan dat een 700w psu voor de kaart nodig is. Zo niet,
suggesties voor een nieuwe PSU zou fijn zijn (liefst modulair, dan kunnen alle kabels lekker in de kast blijven)
Ik quote mezelf:
Dat die opgegeven vereiste vermogens overdreven zijn en je toekomt met een stuk minder als je een kwaliteitsvoeding gebruikt, is nu al zo vaak gezegd. Je kunt ook even de TDP's van videokaarten bekijken en logisch nadenken. Nvidia zegt zelf dat de GTX770 GTX 780 maximum 230W 250W verbruikt, en dat is veruit de gulzigste component in je pc, de volgende is pas je cpu met een TDP van 84W. Het gaat me sterk lijken als je boven de 400W komt.
Je kunt toch eenvoudig de opgenomen vermogens berekenen, moederbord, geheugen, harde schijven en fans verbruiken samen in totaal minder dan 50W, je zou nog steeds in theorie toekomen met 400W. Of ben je van plan in de toekomst een tweede 780 in SLI te zetten? Dan is 600W te weinig.

CoolBlue gaat er blijkbaar ook van uit dat je een crap voeding hebt als ze zeggen dat 700W vereist is, of ze willen je een te zware voeding verkopen. Het is niet omdat er betere prijs/kwaliteit voedingen zijn dan je CX600M, betekent dat nog niet dat die klaar is voor de vuilbak.
Pagina: 1