Firedre schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:19:
[...]
Heb je je eigenlijk wel een beetje ingelezen wat voor een kaart dit is?
Geselecteerde chips, overclock mogelijkheden en prima! koelers die goed hun werk doen, maar
wel met wat geluid,maar wat wil je met een high-end kaart...
Die kaart die jij linkt dumpt sowieso alle warmte al in je case. 1.) dat wil je liever niet. 2.) dan het lawaai met die kleine fans, ja een highend maakt herrie... maar denk je serieus dat er 0,0 verschil zit in 5x40mm koelers tov 2x90mm koelers?
Ik vind namelijk een verschil van 10dB(A) nogal aanzienlijk eerlijk gezegd (tov een 680 Lightning, ook niet echt de minste kaart ofzo):
http://cdn.eteknix.com/wp...ads/2012/08/Acoustics.png
Of als je dit leest:
bron
En nee, ik had me niet ingelezen in die kaart, maar zo'n halve zool ben ik ook niet die niet kan inschatten wat voor kaart jij daar linkt. Super OverClock, zit net als EVGA's zijne SC kaarten rond het niveau van een MSI PE/HAWK mss ook wel Lightning. 1 pot nat. Dus ja dat ding zal behoorlijk presteren, maar van die koeler ga je gewoon huilen. Er zijn toch zat andere alternatieven ipv iemand (mij) eerst afzeiken en dan wel deze kaart aan raden, onder het mom "highend kaarten maken altijd lawaai". Dat snap ik niet.

En dan het vram gezemel, doe mij 1 review waar een tekort aan vram op 1080p zorgt voor minder frames...
Het valt mij wel op, dat er steeds meer mensen zijn op Tweakers die hier en daar wat lezen en meteen met allerlei adviezen komen...
Jeetje, had jij ook al moeite met lezen? lol
Ik begin me af te vragen of je niet gewoon een troll bent.
Ik heb gezegd in mijn allereerste post (die je overigens zelf ook nog eens gequoted hebt):
Op hogere resoluties ga je voordeel merken van meer VRAM en een grotere geheugenbus, zoals de gelijkgeprijsde 280X dat bijvoorbeeld heeft. Dat is eigenlijk wat VasZaitsev bedoelde te zeggen. Mja ga je het gebruiken, dat is dan de vraag natuurlijk.
Even later zeiden we nog:
Ik zou het erger vinden als je al een bottleneck hebt over 1 jaar. Dat zie ik dan niet zo vlot gebeuren, behalve op hoge reso's dan (multifull HD of groter).
Met groter bedoelde ik groter dan full HD. Bijv. 1440p.
TS zei daarna dat ie full HD ging gamen. Nou prima, dat gaat met de lawaaiige 680 van jou, maar even goed met de alternatieven. Punt blijft gewoon dat je ervan baalt over een tijd als blijkt dat ie door te weinig mem niet meer mee kan komen.
Echter vind ik alles beter dan zo'n ouwe 680 met huilende fans, zelfs onder idle als je die reviews mag geloven. Wellicht dat jij of iemand anders tevreden er mee kan zijn, dat weet ik verder niet... dat is altijd persoonsafhankelijk welk geluid nog acceptabel is. Ik neem wel aan dat die reviewers meer 680 kaarten in hun handen hebben gehad om te beoordelen hoe hij klinkt t.o.v. de rest om er dan vervolgens zo'n tekst neer te zetten.
[
Voor 11% gewijzigd door
Aardwolf op 08-03-2014 04:20
]