Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij m'n VBoob V3 van Voyo zit ik na de een clean install met het probleem dat het OS niet meer kan booten de dag na de installatie. Rebooten en zo direct erna en software installeren werk thans.

Dacht eerst aan een fout in de partitietabel en heb nu zelfs via diskpart het commando convert gpt uitgevoerd vóór te booten met m'n install medium, maar het helpt niet. Best vervelende zaak :/

Zou de storage beschadigd zijn? Kun je die eventueel vervangen door een SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:28

Thomg

Aww yiss

@MeltedForest
Ik gebruik 10.18.15.4256, geinstalleerd op 04-06-17.

[ Voor 25% gewijzigd door Thomg op 04-05-2017 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:31
nielsn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Wanneer je deze set nog hebt hou ik mij graag aanbevolen. Mijn Lapbook zou een dezer dagen op de post gaan.
Geen idee hoe het met die van jou is, die van mij is vandaag geannuleerd wegens leveringsproblemen en geld teruggeboekt via PayPal.

Zonde want het was een goede aanbieding, nu kost het me 50 dollar meer als ik weer wil bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:12
Een vraag voor degenen die de heatsink mod hebben uitgevoerd: wordt de onderkant daarbij ook minder warm? Ik heb nog niet gekeken naar de temperatuur van de CPU, maar stoor mij er wel aan de de onderkant ter plaatse van de CPU warm wordt.
Ewivis schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:58:
[...]

[...]
- Werkt het trackpad goed ?
Werkt ok. Trackpad van mijn HP elitebook is fijner, maar ja, die is dan ook 4x zo duur.
Ik heb een aantal nieuwe gestures uitgezet via een programmatje. Nu werkt hij iets lekkerder. Ik vind persoonlijk de knoppen ingebouwd ipv apart gewoon niet zo lekker werken. Klik dan ook bijna nooit met de knoppen, maar gewoon met vinger op trackpad voor een muisklik.
[...]

Zie boven

Scherm is overigens echt heel mooi. Daadwerkelijk goede kijkhoeken e.d. Mini HDMI werkt ook goed! Nu een 24 inch aangesloten aan de laptop (2 schermen open nu dus) en werkt prima!
Welk programma heb je gebruikt om de gestures uit te zetten?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:24
alesandro_46 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:45:
Een vraag voor degenen die de heatsink mod hebben uitgevoerd: wordt de onderkant daarbij ook minder warm? Ik heb nog niet gekeken naar de temperatuur van de CPU, maar stoor mij er wel aan de de onderkant ter plaatse van de CPU warm wordt.

[...]

Welk programma heb je gebruikt om de gestures uit te zetten?
Daarvoor heb ik dit gebruikt:

https://techtablets.com/f...hpad-gestures/#post-61621

Dat betekent dus wel dat er een aantal windows+x keys niet meer werken. Maar dat vond ik niet zo spannend...

[ Voor 3% gewijzigd door Ewivis op 11-05-2017 09:05 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30
alesandro_46 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 08:45:
Na de heatsink mod wordt de onderkant warmer dan zonder. Daardoor wordt de warmte beter afgevoerd en blijft de CPU koeler.

De laptop reboot trouwens nog steeds als je de System Cooling Policy van Windows op "Active" zet. Hij wil een fan op hogere toeren laten draaien die er niet is. Gevolg: Oververhitting.
Vergeet dus niet hem op "passive" te zetten.

Waarom staat deze Laptop eigenlijk in het topic voor Chinese Windows tablets? Het is geen tablet, heeft zelfs geen touchscreen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Iemand een advies voor een 12-13 inch tablet? Ervaringen zijn welkom.
Belangrijkste is een strak en mooi beeld. 13 inch heeft voorkeur maar mog ook 12 zijn...
, voor mijn Domotica project. Verticaall moet aangezien ik al een sparing in mijn muur heb. Android is oke.

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:10:
Iemand een advies voor een 12-13 inch tablet? Ervaringen zijn welkom.
Belangrijkste is een strak en mooi beeld. 13 inch heeft voorkeur maar mog ook 12 zijn...
, voor mijn Domotica project. Verticaall moet aangezien ik al een sparing in mijn muur heb. Android is oke.
Chuwi hi12. Goedkoop. Mooi scherm. Redelijke performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-09 15:25

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:12:
[...]

Chuwi hi12. Goedkoop. Mooi scherm. Redelijke performance.
Mwha performance lijken goed...
Maar goedkoop...

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dylantje2 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:45:
[...]

Mwha performance lijken goed...
Maar goedkoop...
Ik was maar 225 euro kwijt voor een 12 inch originele windows tablet met een scherm dat in de dure MS windows tablets zit.
Ik vind dat geen geld, MS windows tablet is minimaal 700-900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meloenie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05-2024
nielsn schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:44:
[...]

Wanneer je deze set nog hebt hou ik mij graag aanbevolen. Mijn Lapbook zou een dezer dagen op de post gaan.
Ik heb setje nog stuur maar pm om eea te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Mensen die nog een leuk laptopje willen voor weinig:

*knip*. Spam.

[ Voor 87% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Ik over de heatsink mod voor de lapbook 14.1.

Iemand een idee?

I too have done this Themal Mod. Thank you for the video. Works great. Now from 95 decrees (cpu benchmark) to 65 decrees!
But i noticed in hwinfo that the cpu still got lowerd in mhz to 1600 mhz instead of 2100-2200…
Why is that?
I turned DPTF off in the bios, selected performance power management in Windows 10, turned down battery saving in intel management for gpu(?) still i get that lower mhz when stress benchmarking the cpu… Is there an option i missed?
Somebody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Hallo,

Ik had de chuwi hi12 gekocht maar deze toch geannuleerd omdat ik las dat de kwaliteitscontrole slecht is.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een tablet waarbij ik kan browsen, netflixen gewoon relaxed dus. Een leuk scherm zou aardig zijn... Het liefst heb ik wel een beetje tablet het moet niet te klein zijn...

Ik dacht nu aan Xiaomi mi pad 3 maar deze is ietsjes kleiner en komt geloof ik in android en niet met windows erbij. Graag had ik denk ik een windows tablet... Maar dubbel android/windows mag ook.

Kan iemand mij misschien op weg helpen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
De Chuwi SurBook gaat morgenochtend (wo. 24 mei) om 11:00 in de verkoop via Indiegogo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/roNCkDBFFygCXjcTllUbSAu8/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Indiegogo is live: Chuwi SurBook: Affordable 2-in-1 Intel PC Tablet

[ Voor 4% gewijzigd door Balance op 24-05-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@krissie100 Speciaal voor jou: $50 korting
  • 64GB + keyboard + pen: *knip*
  • 128GB + keyboard + pen: *knip*

[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 25-05-2017 07:50 . Reden: Shorteners link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Balance schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:08:
@krissie100 Speciaal voor jou: $50 korting
  • [mbr] *knip* [/]
Ik las net inderdaad dat je je eigen link in de mail moest openen, heb hem nog net weten te kunnen bemachtigen... Nu begint het lange wachten :p

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 25-05-2017 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Anderhalve maand, ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen voor een crowdfunding campagne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Balance schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:58:
Anderhalve maand, ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen voor een crowdfunding campagne.
Ik heb geen idee, voor mij een eerste ervaring :) maar zie idd ook soms dat het een jaar kan duren :) ik ben benieuwd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2022
die Surbook is best wel interessant. Ben erover aan het nadenken om zo ook eentje op de kop te tikken.
Nu, ik reis veel en gebruik graag mijn powerbank om mijn tablet wat extra batterijduur te geven. Werkt perfect icm Chuwi Hi12 (dewelke laadt via microUSB). Vliegtuigen hebben vaak ook een usb stekker, handig om snel de Chuwi even in the pluggen.

Ik kan zo niet direct vinden of deze surbook een proprietary power adapter gebruikt of dat deze ook gewoon via USB opgeladen kan worden. Iemand toevallig meer info daarover?

Edit: ok deze lijkt op te laden via USB-C. Denk dat ik dan gewoon nog een USB-C naar "gewoon" USB nodig heb om deze op mijn Xiaomi powerbank aan te sluiten.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjoepap op 25-05-2017 06:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Nu we het over powerbanks hebben. Is het mogelijk de lapbook 14.1 op te laden via een powerbank? Misschien met een verloopje ofzo?
Ik heb wel een verloopje via ebay gehaald, maar daar doet hij niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:52
Probeer hem te kopen met mijn mastercard maar ik krijg een payment error: An error occurred while processing your payment. Please try again.

Iemand een idee ? Normaal word ik doorgestuurd naar de rabobank website en moet ik met de rabocard reader de betaling doen. Nu word ik niet doorgestuurd naar de rabobank website en krijg ik de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
@Sjoepap Met een USB Type-A naar USB Type-C kabel (deze bijvoorbeeld) kan je inderdaad met elke powerbank gewoon de SurBook opladen, voor mij een van de redenen om hem te bestellen.

@vortexnl1982 Je PayPal zelf werkt nog wel gewoon? Zit nog goed gekoppeld aan je Rabobank-rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
Balance schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 22:49:
@Sjoepap Met een USB Type-A naar USB Type-C kabel (deze bijvoorbeeld) kan je inderdaad met elke powerbank gewoon de SurBook opladen, voor mij een van de redenen om hem te bestellen.

@vortexnl1982 Je PayPal zelf werkt nog wel gewoon? Zit nog goed gekoppeld aan je Rabobank-rekening?
Hoe selecteer ik PayPal bij die surbook op indiegogo? Staat er bij mij niet bij alle betaaloptie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ewivis schreef op donderdag 25 mei 2017 @ 10:58:
Nu we het over powerbanks hebben. Is het mogelijk de lapbook 14.1 op te laden via een powerbank? Misschien met een verloopje ofzo?
Ik heb wel een verloopje via ebay gehaald, maar daar doet hij niets mee...
De Lapbook heeft 12V nodig om op te laden, je USB poort zal er maar 5 geven. Er bestaan wel 12V powerbanks (zoals deze), maar geen idee of dat goed gaat werken..? Ook moet je zelf de accuklemmen vervangen voor de stekker van de Lapbook.

Zelf heb ik van het weekend de thermal mod uitgevoerd, voornamelijk omdat ik last had dat de Lapbook zichzelf uitschakelt. De temperatuur van de CPU is inderdaad een stuk lager, alleen wordt de onderkant zo warm dat het te heet is voor mijn lap.
Heeft iemand de thermal mod ook uitgevoerd en een oplossing gevonden voor de warme onderkant? De binnenkant van de onderplaat bekleden koperfolie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
alesandro_46 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 08:41:
[...]

De Lapbook heeft 12V nodig om op te laden, je USB poort zal er maar 5 geven. Er bestaan wel 12V powerbanks (zoals deze), maar geen idee of dat goed gaat werken..? Ook moet je zelf de accuklemmen vervangen voor de stekker van de Lapbook.

Zelf heb ik van het weekend de thermal mod uitgevoerd, voornamelijk omdat ik last had dat de Lapbook zichzelf uitschakelt. De temperatuur van de CPU is inderdaad een stuk lager, alleen wordt de onderkant zo warm dat het te heet is voor mijn lap.
Heeft iemand de thermal mod ook uitgevoerd en een oplossing gevonden voor de warme onderkant? De binnenkant van de onderplaat bekleden koperfolie :?
De onderkant wordt warm ja, maar niet heet... Heb je naast de koperen heatsink ook een thermal mod tussen de backplate en het ijzeren plaatje gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ewivis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:01:
[...]

De onderkant wordt warm ja, maar niet heet... Heb je naast de koperen heatsink ook een thermal mod tussen de backplate en het ijzeren plaatje gedaan?
Ja, had een thermal pad van 100x100 aangeschaft. Deze is te groot voor het 'ijzeren plaatje' en heb ik op maat geknipt. De onderkant wordt zo warm dat je je hand er niet lang op laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
alesandro_46 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Ja, had een thermal pad van 100x100 aangeschaft. Deze is te groot voor het 'ijzeren plaatje' en heb ik op maat geknipt. De onderkant wordt zo warm dat je je hand er niet lang op laat liggen.
Bizar, zo heet wordt hij bij mij niet hoor! Wat doe je dan precies? Gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
Ewivis schreef op maandag 29 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Bizar, zo heet wordt hij bij mij niet hoor! Wat doe je dan precies? Gamen?
In dit geval speelde ik een mp4 bestand vanaf mijn NAS af in MPC-HC. De systeembelasting schommelde hierbij rond de 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23:16
Hoe verhouden deze China tablets zich tot de meer gangbare merken voor dagdagelijks vrijetijdsgebruik?

Ik kijk uit naar een nieuwe tablet. Op zich speelt OS en scherm grootte geen rol. Ik heb zowel al Android als IOS gehad in 7"-8"-10", maar toch een voorkeur voor 10". Met Windows geen ervaring op tablets.
Ik keek eigenlijk naar de Samsung A10 (2016). Die is momenteel al te krijgen voor ongeveer 200EUR. Loont het om ook bijvoorbeeld de Chuwi Hi10 Plus te overwegen voor 150EUR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
tomant schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:48:
Hoe verhouden deze China tablets zich tot de meer gangbare merken voor dagdagelijks vrijetijdsgebruik?

Ik kijk uit naar een nieuwe tablet. Op zich speelt OS en scherm grootte geen rol. Ik heb zowel al Android als IOS gehad in 7"-8"-10", maar toch een voorkeur voor 10". Met Windows geen ervaring op tablets.
Ik keek eigenlijk naar de Samsung A10 (2016). Die is momenteel al te krijgen voor ongeveer 200EUR. Loont het om ook bijvoorbeeld de Chuwi Hi10 Plus te overwegen voor 150EUR?
Dit is een vraag die je vooral persoonlijk moet beantwoorden a.d.h.v. reviews, denk ik. Samsung is veel over te vinden, goede support in Nederland. Chuwi, is meer 'puzzelen' als je het uiterste er uit wil halen, veel minder support in Nederland, maar wel veel meer hardware voor je geld.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Chuwi heeft in het verleden aardig wat zaken laten schieten op het gebied van batterij en support. Als iemand een idee heeft hoe dit tegenwoordig gaat? Dit ding ziet er uit als een echte BANG for your buck maar misschien beter even een review afwachten, word hij ca. 100,- $ dollar duurder van maar beter het zekere voor het onzekere.

Windowscentral is tegenwoordig aardig vlot met zulk reviews.

[EDIT]

Italiaanse hands-on gevonden:

Ze laten zelfs een surbook mni zien :o

[ Voor 49% gewijzigd door laue op 29-05-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
Jumpman schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Dit is een vraag die je vooral persoonlijk moet beantwoorden a.d.h.v. reviews, denk ik. Samsung is veel over te vinden, goede support in Nederland. Chuwi, is meer 'puzzelen' als je het uiterste er uit wil halen, veel minder support in Nederland, maar wel veel meer hardware voor je geld.
Ik vind eigenlijk geen reviews terug waar er een directe head-to-head vergelijking gemaakt wordt tussen een regulier model genre Samsung of Lenovo en een Chinees alternatief in de prijsklasse sub 250EUR.

Op het eerste zicht lijkt vooral de processor van de Hi10 (quad 1.44 ghz) wat minder te zijn dan de A10 (octa 1.6 ghz). Geheugen is dan weer beter voor de Hi10...

Puzzellen en support zijn op zich geen probleem. Maar bijvoorbeeld de Chuwi Hi10 Plus (ik neem deze op basis van beschikbaarheid, prijs en schermgrootte)

[ Voor 18% gewijzigd door tomant op 29-05-2017 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijl87
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-02 11:11
Op het eerste zicht lijkt vooral de processor van de Hi10 (quad 1.44 ghz) wat minder te zijn dan de A10 (octa 1.6 ghz).
Laat je niet misleiden door de cijfertjes. De Samsung A10 heeft een processor die ontworpen is voor smartphones, terwijl de Intel z8300 ontworpen is voor laptops/tablets. Niet dat de z8300 veel voorstelt, maar hij schijnt beter te presteren dan de exynos 7 van de Samsung A10, volgens https://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmark-List.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

tomant schreef op maandag 29 mei 2017 @ 13:48:

Deze week een Samsung A10 gekocht, het probleem met die Chinese Dual Boot apparaten is dat ze allemaal bij Android 5 blijven steken, terwijl je tegenwoordig minstens 6 wil hebben (met eigenlijk nog een upgrade naar 7, maar dat zal er bij de A10 niet in zitten denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 09:58
Afgelopen week de "Jumper EZPad 5SE" besteld (https://www.banggood.com/...-Tablet-PC-p-1090843.html). Hopelijk heb ik hem a.s. week ergens in huis.

Ik was op zoek naar een tablet met een goede digitizer om te tekenen (dit als vervanger van mijn huidige Wacom Intuos 3). Aangezien ik de Surface te duur vind en 2dehands deze tablets nog steeds voor te hoge prijzen over de kop gaan ben ik in de chinese tablets gedoken.

De EZPad 5SE was hier de enigste tablet waar een Wacom digitizer in verwerkt zit. De meegeleverde stylus is rotzooi kwaliteit, maar de stylus voor de Note 3 werkt ook met deze tablet en zou zeer goede resultaten moeten geven.

Enige zorgpunt dat ik ermee heb is dat de tablet traag zou zijn en dat de accu drained als de tablet uitstaat.

Zodra ik hem binnen heb post ik er een review van.
Mocht er iemand deze tablet al in bezit hebben, verneem ik graag zijn/haar bevindingen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mastermind schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:58:
[...]

Ik heb gisteren mijn CHUWI Lapbook 14.1 binnengekregen. In totaal 200 euro + 5 euro DHL verzendkosten betaald. Ik hoefde niks bij te betalen aan de deur!

Snelle indruk:
Pluspunten:
+ Ontzettend lekker toetsenbord met grote travel
+ Stevige behuizing
+ Prachtig Full HD IPS scherm met matte coating
+ 10 uur batterij leven bij licht gebruik
+ In de BIOS kan je hem op "Linux boot" zetten voor een Ubuntu installatie
+ Legale Windows 10
+ Externe harde schijf werkt direct op de stroom van de USB poort
+ Kan een M.2 SSD ingebouwd worden en als bootdrive gezet worden
+ Belachelijk goedkoop voor de aanbieding die er bij Gearbest was :D

Minpunten
- Mousepad kan niet uit met de huidige drivers
- Beetje backlight bleeding aan de onderkant
- RAM geheugen niet uitbreidbaar (is nu 4GB)
- Geen touchscreen

Ik ben er echt heel blij mee!

Let er wel even op dat hij in het begin trager aanvoelt omdat Windows 10 allerlei updates gaat downloaden en installeren. Dus laat hem even zonder iets te doen een nacht aanstaan (met internet verbonden).

De BIOS update en Windows drivers zijn hier te downloaden:
http://forum.chuwi.com/thread-3572-1-1.html
Ik heb de laptop ook in bezit heel fijn ding! Weet jij toevallig hoe ik oa. de pitch to zoom kan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Nee geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
groggy schreef op maandag 5 juni 2017 @ 19:51:
[...]

Ik heb de laptop ook in bezit heel fijn ding! Weet jij toevallig hoe ik oa. de pitch to zoom kan uitschakelen?
Had ik al eens eerder gepost op pagina 117:
Daarvoor heb ik dit gebruikt:

https://techtablets.com/f...hpad-gestures/#post-61621

Dat betekent dus wel dat er een aantal windows+x keys niet meer werken. Maar dat vond ik niet zo spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Balance schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 13:21:
De Chuwi SurBook gaat morgenochtend (wo. 24 mei) om 11:00 in de verkoop via Indiegogo.

[afbeelding]
Zojuist de 128GB versie besteld via Indiegogo. Als die er uiteindelijk is en hij bevalt, dan kan m'n Chuwi HiBook Pro de deur uit :)

Ik zal eens kijken of ik tegen die tijd een review kan schrijven. Nog nooit gedaan maar ik denk dat het wel moet lukken om iets enigszins fatsoenlijks in elkaar te draaien. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 12-06-2017 23:51 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04

in het russisch, maar geeft wel een leuke indruk d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Carfanatic schreef op maandag 19 juni 2017 @ 09:48:
[video]

in het russisch, maar geeft wel een leuke indruk d:)b
Ik ben benieuwd, ik heb er eentje in de preorder staan via hun eigenlijk-alleen-maar-een-reclamecampagne Indiegogo site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zal de Surbook qua prestaties zich verhouden met de Hi12? Benchmark hi12 was rond de 1200, deze rond de 1800 (processor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:04:
Hoe zal de Surbook qua prestaties zich verhouden met de Hi12? Benchmark hi12 was rond de 1200, deze rond de 1800 (processor)
De Surbook is voorzien van de Intel n3450, ook te vinden in bijvoorbeeld de Teclast X3 Plus of Chuwi Lapbook. Daar zijn wel wat reviews van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Heeft iemand nog een coupon voor deze powerbank?
https://m.banggood.com/Or...Power-Bank-p-1088932.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
heeft er iemand reeds de Onda obook 11 pro in zijn/haar bezit? Deze: https://techtablets.com/2...essions-ssd-installation/

Lijkt me een goede tablet voor deftige prijs. Ben van plan deze te kopen om mijn chuwi hi12 te vervangen voor iets meer gaming performance (core m3 vs atom is toch wel groot verschil me dunkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Bloodhoundje schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 16:20:
Afgelopen week de "Jumper EZPad 5SE" besteld (https://www.banggood.com/...-Tablet-PC-p-1090843.html). Hopelijk heb ik hem a.s. week ergens in huis.

Ik was op zoek naar een tablet met een goede digitizer om te tekenen (dit als vervanger van mijn huidige Wacom Intuos 3). Aangezien ik de Surface te duur vind en 2dehands deze tablets nog steeds voor te hoge prijzen over de kop gaan ben ik in de chinese tablets gedoken.

De EZPad 5SE was hier de enigste tablet waar een Wacom digitizer in verwerkt zit. De meegeleverde stylus is rotzooi kwaliteit, maar de stylus voor de Note 3 werkt ook met deze tablet en zou zeer goede resultaten moeten geven.

Enige zorgpunt dat ik ermee heb is dat de tablet traag zou zijn en dat de accu drained als de tablet uitstaat.

Zodra ik hem binnen heb post ik er een review van.
Mocht er iemand deze tablet al in bezit hebben, verneem ik graag zijn/haar bevindingen :) .
IK zat ook al naar deze jumper te kijken. Maar voor wat ik er mee wil doen net wat te prijzig. Ik wil alleen pdf's lezen internetten YouTube voor de rest niet zoveel boeiends. Dus ik kan ook wel met een goedkopere surface achtige tablet uit. Ik wil wel win10 want ik wil ook wat tools installeren zoals VCE Player om examens te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 09:58
kaasaanfiets schreef op zondag 9 juli 2017 @ 16:29:
[...]

IK zat ook al naar deze jumper te kijken. Maar voor wat ik er mee wil doen net wat te prijzig. Ik wil alleen pdf's lezen internetten YouTube voor de rest niet zoveel boeiends. Dus ik kan ook wel met een goedkopere surface achtige tablet uit. Ik wil wel win10 want ik wil ook wat tools installeren zoals VCE Player om examens te oefenen.
Ik heb de tablet pas geleden binnengekregen en heb een wacom pen erbij besteld. Ik zal proberen a.s. week even een beknopte review hier te plaatsen.

Voor internet/youtube gebruik is de tablet prima geschikt als je niet het gehaaste type bent, de intel atom (cherry) lijkt heel veel te throttelen :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik kwam deze tablet tegen.
https://m.banggood.com/Te...abjTNdm0ei0NcthoCCNfw_wcB
De teclast x80 pro. Deze is vrij goedkoop 90$ maar ik wil liever een iets groter scherm. +- 10 inch. En als het kan 4GB geheugen.

Weet iemand alternatieven een beetje in deze prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
kaasaanfiets schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:06:
Ik kwam deze tablet tegen.
https://m.banggood.com/Te...abjTNdm0ei0NcthoCCNfw_wcB
De teclast x80 pro. Deze is vrij goedkoop 90$ maar ik wil liever een iets groter scherm. +- 10 inch. En als het kan 4GB geheugen.

Weet iemand alternatieven een beetje in deze prijsklasse?
Die Teclast hebben wij ook. Op zich een prima ding voor dat geld, maar met name het scherm is niet echt geweldig: plastic ipv glas.

Als ik je goed begrijp zoek jij een 10" met 4Gb voor 90 dollar? Dat lijkt me niet echt reëel.

De Teclast X10 komt qua prijs redelijk in de buurt en is 10", maar heeft slechts 1Gb.

Er zullen er wel meer te vinden zijn, maar kwalitatief laten die allemaal flinke steken vallen.

Hier ook 2 Onda's gehad. Beide binnen een half jaar defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dennisfr schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:00:
[...]

Die Teclast hebben wij ook. Op zich een prima ding voor dat geld, maar met name het scherm is niet echt geweldig: plastic ipv glas.

Als ik je goed begrijp zoek jij een 10" met 4Gb voor 90 dollar? Dat lijkt me niet echt reëel.

De Teclast X10 komt qua prijs redelijk in de buurt en is 10", maar heeft slechts 1Gb.

Er zullen er wel meer te vinden zijn, maar kwalitatief laten die allemaal flinke steken vallen.

Hier ook 2 Onda's gehad. Beide binnen een half jaar defect.
Nee niet voor 90 maar een beetje in de buurt. Niet over de 200 b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
kaasaanfiets schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:32:
[...]

Nee niet voor 90 maar een beetje in de buurt. Niet over de 200 b.v.
Beetje zelfde vraag hier. Ik neig momenteel richting de Cube iwork10 Ultimate. Te vinden voor kleine 150EUR, wel nog met risico van import taks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

tomant schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Beetje zelfde vraag hier. Ik neig momenteel richting de Cube iwork10 Ultimate. Te vinden voor kleine 150EUR, wel nog met risico van import taks...
Via banggood bestellen met priority direct mail en dan heb je geen import heffingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

tomant schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Hey bedankt die kende ik nog niet. Wordt ook goed beoordeeld op techtablets.com beter dan de chuwi hi 10 oid.

Ook de teclast tbook 11 ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomant
MeltedForest schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Via banggood bestellen met priority direct mail en dan heb je geen import heffingen.
Bedankt voor de tip. Heb hem meteen besteld met het keyboard erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MeltedForest schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:34:
[...]

Is dat altijd zo of had jij gewoon mazzel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

kaasaanfiets schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:37:
[...]

Is dat altijd zo of had jij gewoon mazzel ?
Dat is altijd zo, zie https://www.facebook.com/...en-meer/1884986618395765/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Met code ec2ec8 nog eens 20% korting op die icube bij banggood. Grand Total: €127.91

[ Voor 14% gewijzigd door makkie ;) op 18-07-2017 15:01 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Weet iemand of de bevestiging op de keyboards voor de Cube iworks 10 gelijk is aan de Chuwi Hi10? Ook de Teclast Tbook 10 S en Pipo W1S en de SurfTab duo W1 hebben in theorie dezelfde pogo pins en de keyboards lijken dezelfde bevestiging te hebben nagenoeg.

Ik zit ook te kijken of de software uitwisselbaar is ivm Custom ROM.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Heeft iemand hier de Jumper EZBook 3 pro toevallig in bezit?
Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe storend de brakke trackpad is.

Ik zit namelijk erg te twijfelen tussen de Jumper EZBook 3 pro en de Chuwi Lapbook 12.3. Beide hebben N3450, 6GB, 13.3 inch, wifi A/C, 64GB eMMC en vrij m2 slot. Prijs van de Lapbook ligt iets hoger (230 vs 210 euro ongeveer), maar de Chuwi Lapbook heeft een van de beste schermen in deze categorie (hetzelfde scherm als de surface pro, 3:2 2736 x 1824 IPS scherm).

Keuze vind ik erg lastig. De EZBook ziet er mooier uit (geen 2012 uitstraling door dikke bezels van lapbook 12.3), maar de Lapbook heeft weer betere trackpad, toetsenbord. Het scherm van de Lapbook heeft tevens een geweldige kleurweergave en met content browsen krijg je meer op je scherm. Voor 16:9 media content is het weer niet optimaal. Ook de batterijduur is rond de 1,5u korter dan de EZBook en komt rond de 6u uit.

Door de afmetingen, batterijduur en look wint de EZBook 3 pro wat mij betreft. Maar ik lees veel berichten over de brakke trackpad. Ik vraag me af hoe storend dat is, gezien de toekomstige minibook regelmatig zonder muis gebruikt gaat worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 10-08-2017 09:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
Goedemorgen mede forummers.

Ik heb twee maanden terug ook een mooie china tablet aangekocht bij Banggood, namelijk de Cube Iwork1X. Met Priority Direct Mail kwam hij inderdaad zonder importheffingen (heerlijk!) vrij vlot aan.

Nu heb ik hem begin Juni ontvangen en hem een aantal keer gebruikt waarvoor ik hem aangekocht heb. Nu ik hem echter afgelopen week aan wilde zetten lukte het niet. Het lampje voor aan/uit gaf in ieder geval geen signaal, ook het andere lampje voor het opladen werkte niet toen ik hem aan de oplader heb gehangen. Een lege batterij zal het niet zijn want toen ik hem eerder vorige week uit heb gezet was de batterij nog ruim over de 80%.

Het enige wat de tablet nu nog doet is een raar geluid maken als je op het aan knopje drukt en daarna doet hij eigenlijk niks meer... Ik heb hier een YouTube filmpje waarop je het geluid kunt horen: YouTube: Cube iwork1x won't start

Iemand die ook een Cube Iwork1X heeft en nog een idee heeft wat dit veroorzaakt en of ik het eventueel zelf zou kunnen repareren? of word dit een gevalletje Banggood klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoepap
mijn Chuwi hi12 had een gelijkaardig probleem waarbij de batterij langzaam leegliep als je hem met keyboard docked weglegde.
Heb hem na lang foeteren weer kunnen aankrijgen, denk dat je hem aan het stopcontact moet hangen en dan lang de "aan/uit" knop indrukken.

Dat werkte alleszinds voor de chuwi, misschien werkt het ook voor je Cube iWork1X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Powerknop ingedrukt houden met tape en 2 uur (dus met de powerknop ingedrukt) aan de lader hangen :)
Let op niet te lang anders kan de batterij te heet worden!

[ Voor 24% gewijzigd door Mastermind op 23-08-2017 00:18 ]

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 07:46
nevermind

[ Voor 100% gewijzigd door Newjersey op 24-08-2017 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:37
Tutti-frutti schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 09:30:
Heeft iemand hier de Jumper EZBook 3 pro toevallig in bezit?
Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe storend de brakke trackpad is.
Ik las dat er een nieuwe revisie is (versie 4) en dat daar wel een goede trackpad in zit. Tevens voorzien van wifi ac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mother_lepard schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 10:26:
[...]

Ik las dat er een nieuwe revisie is (versie 4) en dat daar wel een goede trackpad in zit. Tevens voorzien van wifi ac.
Ik had het gelezen ja, en heb hem daarom gisteren maar besteld. Op hoop van zegen... en anders de tweaks toepassen om de touchpad beter te laten presteren. Wifi-AC zat er al in.

(van techtablets forum:)
i think the new jumper ezbook 3 pro version with better touchpad is the 20+ August stock.

All laptops from the last flashtale Gearbest (135+ laptops) end august are the new ones.

i will check the BIOS version when i get it.

than i can maybe confirm this

[ Voor 25% gewijzigd door Tutti-frutti op 29-08-2017 14:47 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Tutti-frutti schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:45:
[...]

Ik had het gelezen ja, en heb hem daarom gisteren maar besteld. Op hoop van zegen... en anders de tweaks toepassen om de touchpad beter te laten presteren. Wifi-AC zat er al in.

(van techtablets forum:)

[...]
Besteld via Gearbest? Ik zou hem het liefste via Banggood (verzending met priority direct) bestellen om zo de douane kosten te ontlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Mother_lepard schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 10:47:
[...]

Besteld via Gearbest? Ik zou hem het liefste via Banggood (verzending met priority direct) bestellen om zo de douane kosten te ontlopen.
Ik dacht dat dat bij Gearbest Priority Line shipping (Europe Express) ook het geval was. Bij GB was hij iig weer in de flash-sale (211 euro), en daar gaat het om het zilveren model met wifi A/C. Bij Banggood zie ik alleen de 802.11b/g/n variant (die zou ook niet uit te breiden zijn met SSD).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand advies voor een tablet? Want ik heb hier totaal geen kennis over. Ik zou hem gebruiken voor games, foto's & films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:26:
Heeft er iemand advies voor een tablet? Want ik heb hier totaal geen kennis over. Ik zou hem gebruiken voor games, foto's & films.
Zo weinig info... Kijk even op youtube: techtablets en kom daarna terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Heeft er iemand al ervaring met een Jumper Ezpad 6 pro 11,6 inch tablet (die met de N3450 en 6gb werkgeheugen). Lijkt me een erg interessante tablet i.c.m. het originele toetsenbord. Ik kan er nog weinig over vinden op youtube en internet (op de marketing filmpjes na dan).

Twijfel tussen de EZbook 3 en EZpad 6 pro....lastig!

[ Voor 9% gewijzigd door Mother_lepard op 01-09-2017 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07-2021
Hier ook de EZbook 3 bestelt via Gearbest. Ik heb hierna vernomen dat het waarschijnlijk om v4 gaat:
https://techtablets.com/2...atest-batch-improvements/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GetterRobo schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:59:
Hier ook de EZbook 3 bestelt via Gearbest. Ik heb hierna vernomen dat het waarschijnlijk om v4 gaat:
https://techtablets.com/2...atest-batch-improvements/
Ik ben benieuwd, zojuist ook maar besteld. Kan m'n Chuwi HiBook Pro de deur uit. Als tablet werd 'ie bijna nooit gebruikt en een wat groter scherm en snellere CPU zijn welkom. De EZBook 3 Pro lijkt precies bij m'n wensen te passen. :P

Iemand interesse in een HiBook Pro die singleboot is met Windows 10, geen Android meer dus :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2017 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
makkie ;) schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:59:
Met code ec2ec8 nog eens 20% korting op die icube bij banggood. Grand Total: €127.91
Thx!

Werkte ook met de Cube Mix Plus bij Banggood :)

Dat terwijl ik blijkbaar de code "da8982" had moeten gebruiken :D

Van
€330.02 + €15.29 (Priority Air Mail) - € 66.00 (jouw kortingscode ;) ) = €279.31

Nou maar hopen dat hij goed genoeg is voor het doel dat ik voor ogen heb (remote software voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
De EZBook 3 via Gearbest is vandaag binnen (28-08 bestelt):

Het is de V4:
- verbeterde trackpad
- ssd klepje aan onderkant

Verder kun je bij het opstarten windows verder configuren (taal, etc...).

Overigens geen invoerrechten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

GetterRobo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:45:
De EZBook 3 via Gearbest is vandaag binnen (28-08 bestelt):

Het is de V4:
- verbeterde trackpad
- ssd klepje aan onderkant

Verder kun je bij het opstarten windows verder configuren (taal, etc...).

Overigens geen invoerrechten moeten betalen.
@#$%@#$

Hij is opnieuw in de aanbieding bij Gearbest, maar nu voor €185,26! (https://www.gearbest.com/laptops/pp_647765.html?wid=21)

Da's ruim 35 euro goedkoper dan de vorige flashsale waar ik 'm onlangs in kocht.

Hij is nog niet verstuurd en staat op 'processing', maar ja is annuleren en herbestellen wel de moeite waard? Wordt waarschijnlijk hoop gedoe met het geld terug krijgen en ondertussen zou ik dan de nieuwe bestelling wel moeten voorschieten.

Ik laat het er maar bij...

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
Sow, dat is een mooie prijs.
Intussen een ssd bestelt.

Indrukken tot nu:
+ bovengemiddeld kwaliteit
+ haarscherp ips en ongeveer 300 nits
+ 6gb ram
+ gewicht en formaat
+ werkbaar trackpad
+ wifi
+ 2 x usb 3

Wat kan beter:
- opstart tijd (oorzaak eMMC)
- openen met 1 hand niet eenvoudig

Dus... voor ongeveer 200 euro is dit een superdeal!
Met de optie om een ssd bij te prikken, heb je een vlotte en compacte laptop.

Mijn gebruik is voornamelijk:
- vakantie (back up foto)
- lichte fotobewerking
- beetje couch surfen en netflixen

Stiekem denk ik dat het vaker ga gebruiken.

• Mother_lepard
Wildfire schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:38:
[...]

@#$%@#$

Hij is opnieuw in de aanbieding bij Gearbest, maar nu voor €185,26! (https://www.gearbest.com/laptops/pp_647765.html?wid=21)

Da's ruim 35 euro goedkoper dan de vorige flashsale waar ik 'm onlangs in kocht.
Bedankt voor de tip! Knoop doorgehakt, EZPAD 6 pro is kwalitatief stukken minder (aldus reviews)... Meteen besteld i.c.m. Europe Express shipping en de shipping Insurance erbij genomen. Geen geld voor < 200 euro! Nu lang wachten :D
Tutti-frutti schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

Ik dacht dat dat bij Gearbest Priority Line shipping (Europe Express) ook het geval was. Bij GB was hij iig weer in de flash-sale (211 euro), en daar gaat het om het zilveren model met wifi A/C. Bij Banggood zie ik alleen de 802.11b/g/n variant (die zou ook niet uit te breiden zijn met SSD).
Ja ik ga het er niet op gokken en via Gearbest besteld zodat ik zeker de V4 heb.

[ Voor 29% gewijzigd door Mother_lepard op 07-09-2017 10:19 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

GetterRobo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:20:
Sow, dat is een mooie prijs.
Intussen een ssd bestelt.

Indrukken tot nu:
+ bovengemiddeld kwaliteit
+ haarscherp ips en ongeveer 300 nits
+ 6gb ram
+ gewicht en formaat
+ werkbaar trackpad
+ wifi
+ 2 x usb 3

Wat kan beter:
- opstart tijd (oorzaak eMMC)
- openen met 1 hand niet eenvoudig

Dus... voor ongeveer 200 euro is dit een superdeal!
Met de optie om een ssd bij te prikken, heb je een vlotte en compacte laptop.

Mijn gebruik is voornamelijk:
- vakantie (back up foto)
- lichte fotobewerking
- beetje couch surfen en netflixen

Stiekem denk ik dat het vaker ga gebruiken.
Heb je geprobeerd de eMMC tweak toe te passen? Ik weet niet of dat bij de revisie van jou EZBook ook nut heeft. Wellicht eerst even benchmarken hoe snel de eMMC nu is.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetterRobo
Die optie heb ik niet gebruikt. Ik merk dat de eMMC voldoende snel is voor standaard taken.

De ssd heb ik inmiddels ontvangen. Helaas is het een defecte. Het is niet te formateren en daarnaast installeren via usb (windows 10) lukt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, wrong topic

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2017 02:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 12-09 19:34
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 08:18:
Over een half uurtje wordt de Xiaomi Mi Mix 2 gepresenteerd.
Hier alvast de informatie van mijn chinese vrienden.

The device will start at around $505 for the 64GB variant. The other two variants (128GB and 256GB) will carry a price tag of $555 and $615 respectively.

[afbeelding]

Kijk, dat is pas bezelless _/-\o_
  • Snapdragon 835 SoC.
  • 6.2-inch 2,960x1,440 pixel AMOLED screen
  • 6GB RAM
  • 4,400 mAh battery
Lijkt mij niet echt een Windows tablet? ;)

• tyranius28
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03-2022
Eveneens de EZ book 3 Pro. aangeschaft. Via Aliexpress: official Jumper store. Hier hebben ze naar eigen zeggen de V4 niet in het assortiment ondanks inventarisatie vooraf.Het blijkt een v3 te zijn nu. Echter niet ontevreden:

1. EMMC tweak werkt voor mij
2. Heb regedits uitgevoerd voor trackpad die nu naar tevredenheid werkt.
3. Erg goede batterijduur

Kortom aanrader.

[ Voor 3% gewijzigd door tyranius28 op 13-09-2017 13:55 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

tyranius28 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:47:
Eveneens de EZ book 3 Pro. aangeschaft. Via Aliexpress: official Jumper store. Hier hebben ze naar eigen zeggen de V4 niet in het assortiment ondanks inventarisatie vooraf.Het blijkt een v3 te zijn nu. Echter niet ontevreden:

1. EMMC tweak werkt voor mij
2. Heb regedits uitgevoerd voor trackpad die nu naar tevredenheid werkt.
3. Erg goede batterijduur

Kortom aanrader.
Ik heb de V4 gisteren ontvangen. Geen rekening achteraf. Ook erg tevreden. Helaas werkt de eMMC tweak daar niet. Misschien valt dat nog te proberen met andere drivers of iets, maar daar moet ik wat tijd voor vrij maken. Trackpad heb ik verder niets aan gedaan, behalve de touchpad blocker tool eraf gegooid, omdat die volgens mij voor vertraging zorgde.
Verder kwam de V4 gewoon met Engelse, geactiveerde Windows 10. Maar toch vraag ik me af hoe legaal die windows is, gezien er een tooltje opstart welke activatie-gerelateerde commando's uitvoert. Tevens werkte de Windows Updates niet (error code), maar dit was te verhelpen door Windows Update opstart mode op "automatic" te zetten in services.msc.

4015Wp west (Dordrecht)

• ecb1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 11:09
Onlangs de tablet Cube iwork10 ultimate aangeschaft.
In Windows 10 was al een gebruikersaccount aangemaakt genaamd Cube, door Cube zelf dus (tevens administrator).
Is het noodzakelijk om een eigen account aan te maken en het Cube-account te wissen? Ik krijg/vind daar wat tegenstrijdige info over en ben zelf niet zo thuis hierin.
Vooralsnog gebruik ik dat Cube-account, heb alleen de naam gewijzigd. Kan dat (veiligheids/privacy-)problemen opleveren? Zo ja, waar moet ik dan aan denken?

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
ecb1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 01:15:
Onlangs de tablet Cube iwork10 ultimate aangeschaft.
In Windows 10 was al een gebruikersaccount aangemaakt genaamd Cube, door Cube zelf dus (tevens administrator).
Is het noodzakelijk om een eigen account aan te maken en het Cube-account te wissen? Ik krijg/vind daar wat tegenstrijdige info over en ben zelf niet zo thuis hierin.
Vooralsnog gebruik ik dat Cube-account, heb alleen de naam gewijzigd. Kan dat (veiligheids/privacy-)problemen opleveren? Zo ja, waar moet ik dan aan denken?
Als in het Cube account zooi is geïnstalleerd draait dat nu onder jouw account mee. What could possibly go wrong...

Al was het je moeder; ik zou lekker een verse installatie doen.

• GetterRobo
Tutti-frutti schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:08:
[...]

Ik heb de V4 gisteren ontvangen. Geen rekening achteraf. Ook erg tevreden. Helaas werkt de eMMC tweak daar niet. Misschien valt dat nog te proberen met andere drivers of iets, maar daar moet ik wat tijd voor vrij maken. Trackpad heb ik verder niets aan gedaan, behalve de touchpad blocker tool eraf gegooid, omdat die volgens mij voor vertraging zorgde.
Verder kwam de V4 gewoon met Engelse, geactiveerde Windows 10. Maar toch vraag ik me af hoe legaal die windows is, gezien er een tooltje opstart welke activatie-gerelateerde commando's uitvoert. Tevens werkte de Windows Updates niet (error code), maar dit was te verhelpen door Windows Update opstart mode op "automatic" te zetten in services.msc.
Volgens mij legaal. Je versie is namelijk al bekend bij Microsoft.

Ik heb namelijk een usb met windows 10 klaar gemaakt en een nieuwe installatie uitgevoerd.
Hier heeft het niet om een product key gevraagd.

Hierna heb je ook geen last meer van die programma en de windows updates.

• ecb1
guapper schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:15:
[...]

Als in het Cube account zooi is geïnstalleerd draait dat nu onder jouw account mee. What could possibly go wrong...

Al was het je moeder; ik zou lekker een verse installatie doen.
Volstaat het niet om alleen dat Cube-account te verwijderen en een nieuw account aan te maken?
Overigens heb ik diverse virus/malware-programma's gedraaid en niks gevonden.

En is het niet zo dat bij een herinstallatie alles weer in 'China-stand' staat of is dat niet zo'n probleem?

Doen de meesten hier idd sowieso een herinstallatie bij aankoop van een Chinese tablet?

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
ecb1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:41:
[...]

Volstaat het niet om alleen dat Cube-account te verwijderen en een nieuw account aan te maken?
Overigens heb ik diverse virus/malware-programma's gedraaid en niks gevonden.

En is het niet zo dat bij een herinstallatie alles weer in 'China-stand' staat of is dat niet zo'n probleem?

Doen de meesten hier idd sowieso een herinstallatie bij aankoop van een Chinese tablet?
Je weet niet wat er op staat. Beste is om een Windows Ido te downloaden en vanaf een USB stick opnieuw te installeren na een goede format.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Da's het eerste wat je eigenlijk altijd moet doen met Chinese tablets/laptops: een schone Windows installatie.

Ik heb een Jumper EZBook 3 Pro onderweg, als dat ding binnen is dan is het leeggooien en schone Windows 10 erop. :)

• ecb1
Oké, hoopte dat dat niet nodig zou zijn, maar toch maar es overwegen dan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ecb1 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:11:
Oké, hoopte dat dat niet nodig zou zijn, maar toch maar es overwegen dan.
Niet vergeten van tevoren eerst ff de drivers op een USB stickje ofzo te zetten. :P

Verwijderd

Wildfire schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:09:
Da's het eerste wat je eigenlijk altijd moet doen met Chinese tablets/laptops: een schone Windows installatie.
Why?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Omdat bepaalde onderdelen nogal eens niet standaard door Windows ondersteund worden. En als dat bv. net je touchscreen is. Of je netwerkkaart :P

Handiger om de drivers gewoonweg van tevoren even veilig te stellen op een USB-stickje ofzo. Heb je ze meteen bij de hand. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 14-09-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecb1
In dit geval gaat het om een dual boot tablet, dwz Windows en Android, en las op een andere site dat zo'n verse of herinstallatie daardoor wel complexer is of kan zijn.
Dat is dan weer jammer gezien mijn mindere kennis hierover als er dan iets mis zou gaan...

(Overigens @Wildfire: met de vraag why hierboven werd bedoeld waarom er een schone installatie zou moeten worden uitgevoerd (ging dus niet over die drivers). Dit ter verduidelijking ;-) )

[ Voor 3% gewijzigd door ecb1 op 15-09-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Wildfire schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:02:
[...]

Omdat bepaalde onderdelen nogal eens niet standaard door Windows ondersteund worden. En als dat bv. net je touchscreen is. Of je netwerkkaart :P

Handiger om de drivers gewoonweg van tevoren even veilig te stellen op een USB-stickje ofzo. Heb je ze meteen bij de hand. :)
Is daar nog een makkelijke manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenberg
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-09 14:17
De Surbook scoort 1328 in de tabletmark 2017 van Bapco.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.