Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jacksjacks
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-06-2017
Is geen Chinees merk maar toch ff een vraagje voor dat ik koop via ebay.
https://www.microsoftstor...ablet/productID.608755100 een leuk speel dingetje of niet?

• f.v.b
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 30-05 15:41
quote:
jacksjacks schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:45:
https://www.microsoftstor...ablet/productID.608755100 een leuk speel dingetje of niet?
Die tablet heeft 121 reviews. Lees ze door zou ik zeggen.

Dit is de Chinese concurrentie: http://www.gearbest.com/t...?odr=low2high&odr_value=1

[Voor 27% gewijzigd door f.v.b op 17-01-2017 22:14]

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Mother_lepard
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 30-05 10:07
quote:
jacksjacks schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:45:
Microsoft store kan hem niet leveren naar Nederland (ook niet op voorraad nu). Voor welke prijs heb je hem gevonden op Ebay??

• Piet91
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 00:53
Ik wacht nog steeds op Banggood om de Chuwi Lapbook 14.1 op voorraad te krijgen.
Kleine kans dat ze daar PDM nog kunnen regelen zodat invoerkosten geregeld worden.

Maar dan zie je bijvoorbeeld de HP 15-AY082ND langskomen bij Media Markt: 15.6" 1080p scherm, 4GB werkgeheugen, N3060 CPU en 128GB SSD voor €289.
CPU is wel minder en iets zwaarder/groter maar wel weer een SSD (die je nog kunt inbouwen bij de Chuwi).
Ook best interessant ding. :P

Zeker omdat je bij de Chuwi nog invoerkosten kunt krijgen (zolang BG dus geen PDM kan regelen) en dan duurder uitkomt dan de HP.

[Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2017 00:57]

• zubidingasir
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20-05 16:44
Als iemand opzoek is naar een cube iwork 10 ultimate met hoes,pm me. Is nieuw en komt van banggood. Zo voorkom je douane kosten

• Piet91
Ik heb helaas moeten concluderen dat Chinese tablets/laptops voorlopig toch niet iets voor mij zijn.

Heb momenteel een PEAQ PNB S1115-IM2NL bij Media Markt gekocht toen die voor €288 langs kwam.
15.6 inch, 1080p IPS, Intel Core M-5Y31, 4GB werkgeheugen, 128GB SSD, 802.11ac en 2 kilo zwaar.
Deze specs voor deze prijs leek een steal.

Prima ding wel, maar blijkbaar toch niet voor mij.
Ik had verwacht dat de hardware wel voldoende zou zijn, maar ik loop rap tegen de limieten aan van zowel de CPU als werkgeheugen. Dat 4GB weleens te weinig zou kunnen had ik wel verwacht maar dat die Core M tekort zou schieten vind ik wel erg jammer.
En dit gebeurt al als ik in Internet Explorer en Chrome een 10-20 tabs open heb staan (gecombineerd).
Werkgeheugen raakt vol (proces 'system' gebruikt al een 500MB RAM) en de CPU tikt ook zo de 100% usage aan.

Toch jammer, want dat betekent dat een passief gekoelde laptop voor mij geen optie is omdat de Core M de snelste CPU is die nog passief gekoeld wordt in laptops. :'(
Samen met een eMMC of SSD zou dat 100% stil zijn en China biedt ook zeer weinig laptops met meer dan 4GB werkgeheugen...

[Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 04-02-2017 21:55]

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 30-05 08:10
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:54:
Ik heb helaas moeten concluderen dat Chinese tablets/laptops voorlopig toch niet iets voor mij zijn.

Heb momenteel een PEAQ PNB S1115-IM2NL bij Media Markt gekocht toen die voor €288 langs kwam.
15.6 inch, 1080p IPS, Intel Core M-5Y31, 4GB werkgeheugen, 128GB SSD, 802.11ac en 2 kilo zwaar.
Deze specs voor deze prijs leek een steal.

Prima ding wel, maar blijkbaar toch niet voor mij.
Ik had verwacht dat de hardware wel voldoende zou zijn, maar ik loop rap tegen de limieten aan van zowel de CPU als werkgeheugen. Dat 4GB weleens te weinig zou kunnen had ik wel verwacht maar dat die Core M tekort zou schieten vind ik wel erg jammer.
En dit gebeurt al als ik in Internet Explorer en Chrome een 10-20 tabs open heb staan (gecombineerd).
Werkgeheugen raakt vol (proces 'system' gebruikt al een 500MB RAM) en de CPU tikt ook zo de 100% usage aan.

Toch jammer, want dat betekent dat een passief gekoelde laptop voor mij geen optie is omdat de Core M de snelste CPU is die nog passief gekoeld wordt in laptops. :'(
Samen met een eMMC of SSD zou dat 100% stil zijn en China biedt ook zeer weinig laptops met meer dan 4GB werkgeheugen...
Ik snap nog niet precies wat dat met Chinese tablets/laptops te maken heeft.
Als ik je verhaal goed begrijp heb je een apparaat gekocht met te lichte specificaties voor jouw toepassing/gebruik.
Als er Dell of HP op had gestaan zou dat ook zo zijn geweest.
Het probleem bij veel Chinese tablets doet zich (mijns inziens) voor bij de bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en de afterservice.

• Piet91
quote:
dennisfr schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:47:
Ik snap nog niet precies wat dat met Chinese tablets/laptops te maken heeft.
Als ik je verhaal goed begrijp heb je een apparaat gekocht met te lichte specificaties voor jouw toepassing/gebruik.
Als er Dell of HP op had gestaan zou dat ook zo zijn geweest.
Het probleem bij veel Chinese tablets doet zich (mijns inziens) voor bij de bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en de afterservice.
Ik zit al maandenlang hier (en op andere fora) de Chinese tablet markt bij te houden, nieuwe modellen te noemen en waar nodig te helpen.

Ik houd daarnaast de boel bij te wachten tot er iets tussen zat waarvan ik dacht dat het iets voor mij was (genoeg werkgeheugen, CPU en bouw) en met de Core M en N3450/N4200 etc. dacht ik dat we daar aangekomen waren.
Bovengenoemde specs is zo ongeveer het beste wat je momenteel ook uit China kunt halen (bijvoorbeeld de Xiaomi notebook of Cube I7 tablets) terwijl de prijs van de Peaq ver onder de prijzen ligt van vergelijkbare (of mindere) tablets/laptops uit China.

Maar daar ben ik dus helaas in teleurgesteld en daarbij ook een waarschuwing/tip van mijn kant aan andere tweakers die een vergelijkbare use-case hebben; die weten nu dat ze niet in China hoeven te kijken voor een tablet/laptop.

• f.v.b
quote:
Piet91 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:54:
...
Ik heb 20 tabs open staan in Chrome en tegelijkertijd een Linux VM draaien met 1.5 GB geheugen. Dat alles zonder een centje pijn op een 4GB Core M3.

Sluit je tabs eens een voor een af en kijk welke tab verantwoordelijk is voor het CPU gebruik. Tenzij het allemaal online games zijn zou je CPU niet boven de 20% uit hoeven te komen.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Piet91
quote:
f.v.b schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:10:
Ik heb 20 tabs open staan in Chrome en tegelijkertijd een Linux VM draaien met 1.5 GB geheugen. Dat alles zonder een centje pijn op een 4GB Core M3.

Sluit je tabs eens een voor een af en kijk welke tab verantwoordelijk is voor het CPU gebruik. Tenzij het allemaal online games zijn zou je CPU niet boven de 20% uit hoeven te komen.
Bedankt voor de tip; zal er zeker eens naar kijken. Geen online games o.i.d.; voorbeeld was bijvoorbeeld een aantal Tweaker/Fok topics, Hotmail e.d.

Heb nog tot eind van de week; zolang kan ik 'm nog retourneren.

Overigens; heeft deze Peaq de M-5Y31; een CPU van de eerste generatie Core M's.

• Piet91
Het lijkt wat beter te gaan maar ik zit nog steeds tegen de 4GB werkgeheugen aan te tikken en de CPU gaat ook veel te vaak naar de 100%. Hier ga ik mij natuurlijk steeds meer aan ergeren.
Helaas moet ik de Peaq dus maar retourneren, tenzij er hier natuurlijk iemand is die interesse heeft.
(Ik moet 'm voor komende zondag retourneren)

Nu de zeer moelijke zoektocht naar een vervanger want nu moet ik wel wat; het scherm van mijn normale laptop ligt letterlijk los van de rest en zit alleen nog maar met de video/data-kabels vast. :X

• Ewivis
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:36
quote:
Piet91 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:19:
Het lijkt wat beter te gaan maar ik zit nog steeds tegen de 4GB werkgeheugen aan te tikken en de CPU gaat ook veel te vaak naar de 100%. Hier ga ik mij natuurlijk steeds meer aan ergeren.
Helaas moet ik de Peaq dus maar retourneren, tenzij er hier natuurlijk iemand is die interesse heeft.
(Ik moet 'm voor komende zondag retourneren)

Nu de zeer moelijke zoektocht naar een vervanger want nu moet ik wel wat; het scherm van mijn normale laptop ligt letterlijk los van de rest en zit alleen nog maar met de video/data-kabels vast. :X
Ik snap niet zo goed waarom je voor die prijs verwacht dat je 20 tabs enzo open kanhebben voordat je merkt dat hij trager wordt. Ik snap dat je een bepaalde verwachting hebt, maar je moet ook realistisch zijn dat je dat voor dat geld niet gaat krijgen?!

Misschien wat meer geld uitgeven lijkt me?

AMD Ryzen 5 3600@stock / 32GB@3600mhz / Gigabyte 5700 XT Gaming OC 8GB

• Ewivis
quote:
Piet91 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 00:53:
Ik wacht nog steeds op Banggood om de Chuwi Lapbook 14.1 op voorraad te krijgen.
Kleine kans dat ze daar PDM nog kunnen regelen zodat invoerkosten geregeld worden.

Maar dan zie je bijvoorbeeld de HP 15-AY082ND langskomen bij Media Markt: 15.6" 1080p scherm, 4GB werkgeheugen, N3060 CPU en 128GB SSD voor €289.
CPU is wel minder en iets zwaarder/groter maar wel weer een SSD (die je nog kunt inbouwen bij de Chuwi).
Ook best interessant ding. :P

Zeker omdat je bij de Chuwi nog invoerkosten kunt krijgen (zolang BG dus geen PDM kan regelen) en dan duurder uitkomt dan de HP.
Ik heb afgelopen week toch een Chuwi 14.1 besteld. Formaat beviel me wel. Uiteraard ga ik wel de heatsink mod toevoegen, dus ook direct koper plaatjes besteld via ebay. hdmi converter ook maar direct.

Heb nog een chuwi hi8, weet niet zo goed of ik die nu zo wil houden ja of nee. Toch wel handig misschien ook nog een tablet. Zit er alleen niet zoveel op ....

• coo_tjai
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16-04 19:35
Heb voor mijn vrouw Chuwi 14.1 lapbook gehaald via Gearbest. Het is de beste prijs kwaliteit voor al dat "air" laptops. Ik heb er 50€ extra belasting/ invoer betaald.
Voor internetten en film kijken prima apparaat.

• Ewivis
quote:
coo_tjai schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:22:
Heb voor mijn vrouw Chuwi 14.1 lapbook gehaald via Gearbest. Het is de beste prijs kwaliteit voor al dat "air" laptops. Ik heb er 50€ extra belasting/ invoer betaald.
Voor internetten en film kijken prima apparaat.
Ik moest ook 50 euro betalen, verwacht hem 1 dezer dagen :)
Wat zijn je verdere ervaringen ermee?

• barrymossel
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:43
Ah, de Cube i7 book lijkt me zeer interessant. Zou zoiets ook wat basis Sketchup kunnen draaien, want dan lijkt het voldoende voor mijn toepassing :)

Manipuleren.com te koop

• Piet91
quote:
Ewivis schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:36:
Ik snap niet zo goed waarom je voor die prijs verwacht dat je 20 tabs enzo open kanhebben voordat je merkt dat hij trager wordt. Ik snap dat je een bepaalde verwachting hebt, maar je moet ook realistisch zijn dat je dat voor dat geld niet gaat krijgen?!
Je moet natuurlijk wel rekening mee houden dat deze prijs ruim €200 onder de normale prijs zat. ;)
quote:
Misschien wat meer geld uitgeven lijkt me?
Helaas wel. Daar zit ik eigenlijk nog minder mee dan met het feit dat ik dan toch nog een laptop met fan moet hebben (omdat de Core M's de snelste CPU's zijn die nog passief gekoeld worden).
Die Peaq is met SSD en fanless design namelijk 100% stil en dat is toch wel heel erg fijn.

Maar goed; de Peaq is nog in bezit maar zal - wanneer ik een geschikte laptop heb gevonden - worden doorgeschoven naar moeders die wat minder hoge eisen heeft. :+
quote:
barrymossel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:31:
Ah, de Cube i7 book lijkt me zeer interessant. Zou zoiets ook wat basis Sketchup kunnen draaien, want dan lijkt het voldoende voor mijn toepassing :)
Heb hier dus een Peaq met vrij gelijkwaardige specs (M-5Y31 versus m3-6Y30 in de Cube).
Gebruik zelf ook regelmatig Sketchup maar heb hier nog niet op geprobeerd.
Als jij een gemiddeld Sketchup bestand doorstuurt wil ik best kijken of dat gaat op deze hardware.
(Heb zelf ook wel bestanden maar ligt natuurlijk net aan hoe gecompliceerd/groot jou bestanden zijn)

• coo_tjai
.

[Voor 99% gewijzigd door coo_tjai op 14-02-2017 11:10]

• coo_tjai
quote:
Ewivis schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:46:
[...]

Ik moest ook 50 euro betalen, verwacht hem 1 dezer dagen :)
Wat zijn je verdere ervaringen ermee?
Warmte ontwikkeling valt echt mee voor internet en film kijken. Het is wat langzaam als je een programma installeerd.Maar verder prima voor huis-tuin-keuken gebruik. Mooi scherp beeld.Helderheid is wat meer dan mijn eigen HP laptop van 5 jaar oud. Onder de 300€ vind je geen betere air laptop. :P

• Ewivis
quote:
coo_tjai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Warmte ontwikkeling valt echt mee voor internet en film kijken. Het is wat langzaam als je een programma installeerd.Maar verder prima voor huis-tuin-keuken gebruik. Mooi scherp beeld.Helderheid is wat meer dan mijn eigen HP laptop van 5 jaar oud. Onder de 300€ vind je geen betere air laptop. :P
Moet je deze maar eens kijken:

YouTube: Chuwi Lapbook 14.1 Copper Heatsink Mod Lower Max Temps By 25 Degrees!

• Ewivis
quote:
coo_tjai schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:09:
[...]

Vraag, hoe goed werkt jou spatie-balk? Mijne wil hem nog wel eens niet pakken namelijk. Ik moet goed in het midden drukken om het te laten werken...

Vanaf de zijkanten lukt het sowieso bijna al niet...

• coo_tjai
quote:
Ewivis schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:02:
[...]

Vraag, hoe goed werkt jou spatie-balk? Mijne wil hem nog wel eens niet pakken namelijk. Ik moet goed in het midden drukken om het te laten werken...

Vanaf de zijkanten lukt het sowieso bijna al niet...
Ik heb er geen probleem mee. Alleen touchpad mag wel wat beter.

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:40
quote:
barrymossel schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:31:
Heb je al meer informatie of Sketchup ook fijn werkt?

• barrymossel
  • Laatst online: 21:43
quote:
nielsn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:08:
[...]
Met de beperkte bestanden waarmee ik wat aanklooi schijnt 't prima te werken. Maar die stellen dus niet veel voor.

Manipuleren.com te koop

• Bvapple
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 24-05 22:33
Ik ben op zoek naar een goede budgetlaptop/tablet/convertible.
Laptop zou ik willen gebruiken voor standaarddingen (web, dos/cmd prompt/ remote desktop/ office). Maar ben ook op zoek naar iets waarmee ik nota's kan nemen in de les zoals de Cube I7 book.

Als ik een laptop zou kiezen heb ik interesse in de Lapbook 14.1

Iemand ervaring met de Cube I7 book voor notities ? Iemand ervaring met de Lapbook 14.1

iPhone XR 128 GB - iPad Pro 2017 12.9" 64 GB - Macbook Pro 15" mid 2014

• Piet91
quote:
nielsn schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 13:08:
quote:
barrymossel schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 15:18:
Met de beperkte bestanden waarmee ik wat aanklooi schijnt 't prima te werken. Maar die stellen dus niet veel voor.
Ik heb hier een vergelijkbaar apparaat (met een M-5Y31 i.p.v. m3-6Y30) en daar draait Sketchup dus inderdaad prima op. Al ligt dit uiteraard aan het Sketchup bestand hoe soepel dit gaat.
Zwaarste wat ik getest heb is een bestand van een woning met een dozijn componenten, layers e.d. (3D model van woning inclusief meubilair) van zo'n 55MB en dat draait ook prima.
CPU load ging naar zo'n 25% en werkgeheugen naar zo'n 850MB).

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-05 13:15
quote:
Piet91 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:59:
[...]

[...]

Ik heb hier een vergelijkbaar apparaat (met een M-5Y31 i.p.v. m3-6Y30) en daar draait Sketchup dus inderdaad prima op. Al ligt dit uiteraard aan het Sketchup bestand hoe soepel dit gaat.
Zwaarste wat ik getest heb is een bestand van een woning met een dozijn componenten, layers e.d. (3D model van woning inclusief meubilair) van zo'n 55MB en dat draait ook prima.
CPU load ging naar zo'n 25% en werkgeheugen naar zo'n 850MB).
Mooi om te lezen dat die videochip daar mee overweg kan.
* guapper is positief verrast!
Heb je daar ook bomen/struiken in zitten?

[Voor 3% gewijzigd door guapper op 25-02-2017 22:37]

• Piet91
quote:
guapper schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 22:36:
Mooi om te lezen dat die videochip daar mee overweg kan.
* guapper is positief verrast!
Heb je daar ook bomen/struiken in zitten?
Nee.

• guapper
quote:
Die dingen zijn vaak dodelijk voor de performance..

• Piet91
quote:
guapper schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 23:30:
Die dingen zijn vaak dodelijk voor de performance..
Gewoon uit de 3D warehouse? Kan morgen wel een paar toevoegen en kijken hoe het draait als er interesse voor is.

• guapper
quote:
Piet91 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 00:46:
[...]

Gewoon uit de 3D warehouse? Kan morgen wel een paar toevoegen en kijken hoe het draait als er interesse voor is.
Ik heb er geen direct belang bij, maar bedankt voor het aanbod.
Ik zie met bestanden op het werk nog wel eens dat die dingen in een grote scene zelfs dedicated gpu's (op notebooks) moeilijkheden geven. ;) Kan dus voor anderen handig zijn om te weten.

Mogelijke oplossing voor dat soort problemen: zet zware/complexe dingen op een aparte laag, en schakel die uit voor je op een tablet gaat werken als dat problemen geeft.

Nogmaals: mooi om te lezen hoe rap die nieuwe generaties mobile chips zijn. :)

• Piet91
quote:
guapper schreef op zondag 26 februari 2017 @ 01:20:
Ik heb er geen direct belang bij, maar bedankt voor het aanbod.
Ik zie met bestanden op het werk nog wel eens dat die dingen in een grote scene zelfs dedicated gpu's (op notebooks) moeilijkheden geven. ;) Kan dus voor anderen handig zijn om te weten.

Mogelijke oplossing voor dat soort problemen: zet zware/complexe dingen op een aparte laag, en schakel die uit voor je op een tablet gaat werken als dat problemen geeft.

Nogmaals: mooi om te lezen hoe rap die nieuwe generaties mobile chips zijn. :)
Puur ter info voor de mensen die er interesse voor hebben; in hetzelfde bestand (van de woning) heb ik net even een twintigtal bomen uit de 3D warehouse gezet (een van de populairste bomen uit de warehouse).
Dat draait ook nog prima.

De meubels die ik in het model heb gezet maken het de laptop moeilijker dan deze twintig bomen.

Ik heb bij dit model ook alles in aparte lagen gezet; van de muren tot vloeren, daken tot meubels enz.
Niet omdat het soepeler te laten draaien, maar omdat het op die manier makkelijker is om met een model te werken en te bekijken.

Zet ik al deze lagen aan dan draait het ook nog prima. CPU gebruik gaat richting de 25% en RAM een stukje over de 1GB.

Maar goed; denk dat zoiets wat lastig is om te benoemen, want ieder Sketchup bestand zal wel weer een andere belasting zijn voor het systeem.

• Ewivis
Ik heb contact opgenomen met de gearbest support voor het minder werken van mijn spatie op mijn CHUWI lapbook 14.1. Ik moet erg opletten of hij mijn toetsaanslag pakt en moet hard drukken. Niet echt handig. Maar zoals je ziet kan ik er wel mee werken.

Ik krijg overigens 40 USD teruggestort voor dit euvel van ze. Best aardig.Scheelt weer bij de importkosten :) Al met al heeft hij me dus minder dan 300 euro gekost. Dikke prima!

Ding werkt verder goed. Heb kabeltje voor hmdi mini naar hdmi en dat werkt ook gewoon netjes.
Koper plaatjes zijn nog onderweg, die plaats ik later. CPU wordt serieus 90 graden, lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Maar gaan we dus oplossen!

Verder prima ding!!!

• Bvapple
Voor mij is het vooral belangrijk dat de Lapbook 14.1 vlot Office, Remote Desktop en een webbrowser kan draaien. Dat lijkt me dus meer dan goed mogelijk met dit toestel.

• Ewivis
quote:
Bvapple schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:09:
Voor mij is het vooral belangrijk dat de Lapbook 14.1 vlot Office, Remote Desktop en een webbrowser kan draaien. Dat lijkt me dus meer dan goed mogelijk met dit toestel.
Kan prima! Ding gaat 5 uur op accu mee ofzo. Mooi compact ding. Full HD in Chrome zelfs met youtube.

• Bvapple
Nog enkele kleine vraagjes over de Lapbook
- Ik veronderstel dat deze volledig fanless is en bijgevolg geen lawaai maakt ?
- Waar heb je 'm gekocht ? Heb je invoerrechten moeten betalen ?
- Ik las ergens dat de Lapbook sommige USB drives niet herkent ? Heb je dit probleem ook ?
- Was Windows geactiveerd bij het inschakelen ? Hangt er een OEM sticker op ?
- Werkt het trackpad goed ?
- Welke 'zwaardere' programma's heb je er al op gebruikt ?

Heel erg bedankt voor het antwoorden !

• Ewivis
quote:
Bvapple schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:38:
Nog enkele kleine vraagjes over de Lapbook
- Ik veronderstel dat deze volledig fanless is en bijgevolg geen lawaai maakt ?
Klopt hij is volledig geluidloos. Merk zelf echter wel dat hij wat condensator geluiden maakt als de lapbook 100% is opgeladen en dan aan de stroom blijft zitten. Niet echt heel erg, maar je hoort het wel. Maar dat zullen ze niet allemaal hebben. Mijn spatie doet het ook niet goed, ik zal wel een maandagochtend modelletje hebben :P

- Waar heb je 'm gekocht ? Heb je invoerrechten moeten betalen ?
Gearbest gekocht. 275 euro. 35 euro retour gehad voor probleem met spatie. dus 240 euro. 55 euro aan invoerrechten betaald aan dhl. 295 totaal dus.

- Ik las ergens dat de Lapbook sommige USB drives niet herkent ? Heb je dit probleem ook ?
Geen problemen met apparaten of usb-sticks nog gehad. HDD's poweren gewoon op 1 usb poort. Werkt gewoon.

- Was Windows geactiveerd bij het inschakelen ? Hangt er een OEM sticker op ?
Was geactiveerd direct na openen van de doos. Geen Oem sticker gezien.. Misschien ergens in het boekje? Ik heb ergens vernomen dat de activatie via de BIOS geregeld wordt. Maar dat weet ik niet zeker.
Laat ik het zo zeggen. Volgens mij kan je er een m.2 SSD in zetten, windows 10 installeren en daarna wordt deze gewoon geactiveerd voor je. Of je moet dat dan in je BIOS regelen.

- Werkt het trackpad goed ?
Werkt ok. Trackpad van mijn HP elitebook is fijner, maar ja, die is dan ook 4x zo duur.
Ik heb een aantal nieuwe gestures uitgezet via een programmatje. Nu werkt hij iets lekkerder. Ik vind persoonlijk de knoppen ingebouwd ipv apart gewoon niet zo lekker werken. Klik dan ook bijna nooit met de knoppen, maar gewoon met vinger op trackpad voor een muisklik.

- Welke 'zwaardere' programma's heb je er al op gebruikt ?
Word 2016 werkt prima. Nu 3 chrometabs open, 3 citrix applicaties en een Edge browser open. Werkt nog wel prima. Het is geen beest ofzo kwa performance. En heb de MOD nog niet uitgevoerd voor de CPU. Dat moet ook wel wat performance boost gaan geven. CPU wordt nu gewoon gemiddeld 68 graden (office dingen) en max 86 graden. Is wel wat warm niet? :)

Heel erg bedankt voor het antwoorden !
Zie boven

Scherm is overigens echt heel mooi. Daadwerkelijk goede kijkhoeken e.d. Mini HDMI werkt ook goed! Nu een 24 inch aangesloten aan de laptop (2 schermen open nu dus) en werkt prima!

• meloenie
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-09-2018
Ik heb ook een chuwi lapbook 14.1 besteld bij Aliexpress voor €242. Ben benieuwd wanneer ie geleverd wordt.
Gezien de specs denk ik echt een leuk laptopje eraan te hebben

Ohja ook heb ik de benodigde spullen voor de heatsink mod besteld. Genoeg voor 2 setjes. Mocht iemand interesse hebben als ik ermee klaar ben laat maar even weten dan 8)

[Voor 33% gewijzigd door meloenie op 08-03-2017 18:06]

• meloenie
Nou de lapbook is binnen! Moest helaas wel import heffing betalen. Maar toch nog erg blij ermee. Best fijn ding, scherm is inderdaad erg goed voor deze prijsklasse!
Nu nog de heatsink mod uitvoeren

• Ewivis
quote:
meloenie schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:24:
Nou de lapbook is binnen! Moest helaas wel import heffing betalen. Maar toch nog erg blij ermee. Best fijn ding, scherm is inderdaad erg goed voor deze prijsklasse!
Nu nog de heatsink mod uitvoeren
Wat moest je betalen?

• SB[NL]
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Wordt de eerste pagina nog ge-update?

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-05 13:54
quote:
SB[NL] schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:55:
Wordt de eerste pagina nog ge-update?
Het korte antwoord: Nee.
Het langere antwoord: Laatst gewijzigd: 21-11-2014 17:10

• SB[NL]
  • Niet online
Jammer...was net in de markt voor een Windows tablet met super snappy touch screen die ik als remote wil gebruiken voor een presonus audio mixer.

De iPad app werkt mij te onbetrouwbaar dus hoopte ik dat met een Windows tablet met daarop de normale win32 software te draaien. En anders met teamviewer op een rechtstreeks aangesloten all-in-one pc bij het podium.

• Thomg
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:15

Thomg

Aww yiss

quote:
SB[NL] schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:51:
Jammer...was net in de markt voor een Windows tablet met super snappy touch screen die ik als remote wil gebruiken voor een presonus audio mixer.

De iPad app werkt mij te onbetrouwbaar dus hoopte ik dat met een Windows tablet met daarop de normale win32 software te draaien. En anders met teamviewer op een rechtstreeks aangesloten all-in-one pc bij het podium.
Als ik het goed begrijp wens je enkel en alleen dat je een simpele remote kan gebruiken.
Dan kan je net zo goed de goedkoopste tablet plukken :+ , ben je zo'n 80e kwijt.

• SB[NL]
  • Niet online
quote:
Thomg schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 13:05:
[...]

Als ik het goed begrijp wens je enkel en alleen dat je een simpele remote kan gebruiken.
Dan kan je net zo goed de goedkoopste tablet plukken :+ , ben je zo'n 80e kwijt.
De responsiveness is dusdanig belangrijk, dat ik dat nou juist niet aandurf.
Verder wil ik het liefst rond de 12" zitten.

Dus ondanks ik hem "slechts" als remote gebruik, moet hij in alle opzichten snel en betrouwbaar zijn.
Het is trouwens gewoon een Win32 applicatie die onderliggend best veel multithreaded processen heeft lopen, omdat deze alles real-time weer moet geven. Zowel de grafische weergave, als de onderliggende I/O datastromen van de audiosporen.

Daarnaast zou Wifi AC wel een grote pre zijn maar de meeste hebben a/g/n :(

Eigenlijk zou ik naar een Surface Pro moeten kijken, maar ik vraag mij af of die echt zoveel betrouwbaarder zijn en ik vind die zelf te duur voor een experimentje tov een iPad.

Ik heb geen idee wat voor type CPU ik met zulke eisen zou moeten gebruiken. Zouden die Atom 87XX series krachtig genoeg zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• f.v.b
quote:
SB[NL] schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:22:
[...]

Ik heb geen idee wat voor type CPU ik met zulke eisen zou moeten gebruiken. Zouden die Atom 87XX series krachtig genoeg zijn?
Ik denk dat je hier geen antwoord gaat krijgen op die vraag. Probeer het eens op het forum van Presonus.

Don't erase all files?
[Yes]   [No]

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Ik heb Chuwi Lapbook 14.1 bij Gearbest besteld voor 200 euro.
http://www.gearbest.com/l...10567288&utm_source=tt_de
Er staat 209 euro, maar gebruik couponcode chuwigb3rd1 voor nog een tientje extra korting.
Nog 3 dagen geldig!

Uiteraard ga ik het isolatiemateriaal van de heatplate verwijderen en hier een thermal pad tussen doen. Verder nog een 256GB Sandisk NGFF SSD voor $69 op de kop weten te tikken. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
quote:
Mastermind schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:29:
Er staat 209 euro, maar gebruik couponcode chuwigb3rd1 voor nog een tientje extra korting.
Nog 3 dagen geldig!

Uiteraard ga ik het isolatiemateriaal van de heatplate verwijderen en hier een thermal pad tussen doen. Verder nog een 256GB Sandisk NGFF SSD voor $69 op de kop weten te tikken. :)
Waar sandisk gehaald? Is het de 42mm versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mastermind
quote:
Ewivis schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:22:
[...]

Waar sandisk gehaald? Is het de 42mm versie?
http://www.ebay.com/itm/3...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Nee, de 80mm versie.
Waarschijnlijk moet ik wel een stukje van de metalen balk afzagen en de schroef naar links verplaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01:38
quote:
Mastermind schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:29:
Nog 3 dagen geldig!

Heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding, de kortingscode werkte bij mij niet maar het zij zo.

Voor wat betreft die spulletjes om de warmteafvoer te verbeteren; bestellen jullie dat allemaal los? Heb vluchtig zitten kijken maar vooral dat koperen plaatje is lastig te vinden (15*15*1mm). Kan wel een iets dikkere vinden (1,2mm).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mastermind
quote:
Dagion schreef op zondag 2 april 2017 @ 19:26:
[...]

Heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding, de kortingscode werkte bij mij niet maar het zij zo.

Voor wat betreft die spulletjes om de warmteafvoer te verbeteren; bestellen jullie dat allemaal los? Heb vluchtig zitten kijken maar vooral dat koperen plaatje is lastig te vinden (15*15*1mm). Kan wel een iets dikkere vinden (1,2mm).
Een week geleden was het bij mij wel gelukt met die couponcode! Jammer voor je dat het niet meer werkt.

Ik gebruik geen koperen plaatje, te grote kans dat het kortsluiting maakt met omliggende smd componenten.
Wel verwijder ik het zwarte isolerende materiaal wat bovenop de aluminium plaat zit, en plak daar een warmtegeleidend plakkaat op (op de plek van de CPU) van 3mm dik en 2x2 cm ongeveer. Heb nog veel van dat spul liggen :)
Zoiets heb ik:
https://www.aliexpress.co...Silicone/32611198600.html

Zou voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
quote:
Mastermind schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:56:
[...]

Een week geleden was het bij mij wel gelukt met die couponcode! Jammer voor je dat het niet meer werkt.

Ik gebruik geen koperen plaatje, te grote kans dat het kortsluiting maakt met omliggende smd componenten.
Wel verwijder ik het zwarte isolerende materiaal wat bovenop de aluminium plaat zit, en plak daar een warmtegeleidend plakkaat op (op de plek van de CPU) van 3mm dik en 2x2 cm ongeveer. Heb nog veel van dat spul liggen :)
Zoiets heb ik:
https://www.aliexpress.co...Silicone/32611198600.html

Zou voldoende moeten zijn.
Zoiets had ik ook gevonden inderdaad, maar als je kijkt naar de uitleg op internet dan zie je dat zelfs een plaatje van 20*20mm past dus ik dacht dat je met een plaatje van 15*15 sowieso wel goed zat.

Misschien eerst zo'n thermal pad proberen, kan ik altijd nog dat koperen plaatje later bestellen inderdaad. Bedankt voor het snelle antwoord in ieder geval.

Smd componenten zijn dat die pinnetjes die je ziet zitten rondom de processor?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Nee, ervan uitgaande dat je doelt op de pinnen van de IC's. SMD's zijn de componenten die maar aan 1 kant vast zitten.
Wikipedia: Surface-mount technology

Meeste SMD componenten hebben aan de bovenkant ook, ik ben ff kwijt hoe dat heet, contactpunten.

Koper geleid best wel goed ( best wel heel erg goed eigenlijk ).
Als je 2 dingen met elkaar verbind die niet met elkaar verbonden moeten worden kan dat resulteren in catastrofale gevolgen :+

Als je je avontuurlijk voelt kan je ook proberen die punten af te dekken met pads of, heck, kneedgum, duct tape of plakband. Bij de laatsten zeker wel prikken met een multimeter.

[Voor 20% gewijzigd door Thomg op 03-04-2017 16:52]

• Dagion
Hmm, volgens mij raakt het plaatje die punten/pinnen niet als ik de reacties op YouTube een beetje doorneem.

We wachten geduldig af, wellicht meldt iemand zich hier nog die wel al een koperen plaatje heeft gebruikt en anders hou ik het bij een thermal pad op de plaats van het zwarte plastic.

Duurt sowieso nog wel even voor het allemaal binnen is.

• Delanox
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-04 00:02
Heeft iemand ervaring met de Chuwi Hi10, jumper ezpad of de teclast ?

jumper Ezpad :
https://www.aliexpress.co...92-41d1-81f8-90e43e731b88

Chuwi hi10 :
https://www.aliexpress.co...cb-4161-81ab-f344046e9642

Teclast:
https://www.aliexpress.co...9c-4ef2-9785-f1ac34acfc4d

Ondertussen kwam ik goede reviews van de tbook11 tegen, hier gaat nu mijn voorkeur naar uit.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_328162.html

Mijn voorkeur gaat uit naar de chuwi hi10 maar ondertussen lees ik over allerlei problemen met windows 10.

Ik zal er voornamelijk wat programmeerwerk/webdevelopment op doen (tutorials) en een beetje youtuben.
Heeft iemand misschien een aanrader ? ik zoek een stabiele 10/11 inch win10 tablet.

[Voor 7% gewijzigd door Delanox op 06-04-2017 11:24. Reden: extra info]

• guapper
quote:
Delanox schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:52:
Heeft iemand ervaring met de Chuwi Hi10, jumper ezpad of de teclast ?

jumper Ezpad :
Chuwi hi10 :
Teclast ??:

Ondertussen kwam ik goede reviews van de tbook11 tegen, hier gaat nu mijn voorkeur naar uit.
http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_328162.html

Mijn voorkeur gaat uit naar de chuwi hi10 maar ondertussen lees ik over allerlei problemen met windows 10.

Ik zal er voornamelijk wat programmeerwerk/webdevelopment op doen (tutorials) en een beetje youtuben.
Heeft iemand misschien een aanrader ? ik zoek een stabiele 10/11 inch win10 tablet.
Je bent bekend met https://techtablets.com/? Daar kom je ze allemaal tegen dacht ik, en worden in de reviews ook vergelijkingen getrokken.

• Delanox
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 04-04 00:02
quote:
guapper schreef op donderdag 6 april 2017 @ 12:05:
[...]

Je bent bekend met https://techtablets.com/? Daar kom je ze allemaal tegen dacht ik, en worden in de reviews ook vergelijkingen getrokken.
Inmiddels een account aangemaakt, helaas is het forum een beetje dood.

Voor zover ik gevonden heb heeft deze de minste problemen, een teclast 10s.

https://www.aliexpress.co...9c-4ef2-9785-f1ac34acfc4d

Heeft iemand hier ervaring mee ?

• Mastermind
Beetje weinig schijfruimte voor development. Denk dat er 30GB vrij is. Dan kun je geen volledige Visual Studio installatie doen met alles erop en eraan. En SQL Server, IIS, Office enz. moet er ook nog bij op. Ook zal het F5 builden en tonen van je webapplicatie traag gaan met zo'n Atom processor. Ik denk dat je je snel gaat irriteren.
Je kunt beter een Cube i7 Book kopen denk ik (wel 2x zo duur).

• Negah77
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2019
Ik zit ook al een tijdje te overwegen om een Chuwi Lapbook met Apollo Lake-processor aan te schaffen voor 'erbij' (mijn kinderen moeten ook steeds vaker iets op de laptop doen). Maar die hoge temperaturen en slechte touchpad houden me tegen, ik zie het ook niet echt zitten om zelf zo'n heatsink-mod uit te voeren op een nieuw apparaat waar ik dan ook nog zelf spulletjes voor moet gaan kopen. Zo'n mod lijkt me op zich niet moeilijk, ik heb wel meer aan allerlei apparaten gesleuteld, maar het hoort gewoon niet bij een nieuw apparaat.

Ik denk dat de Onda Xiaoma 41 een beter alternatief is, daar zit gewoon wel een goede heatsink in, temperaturen lopen ook nooit zo hoog op als bij de Chuwi. Touchpad schijnt ook beter te zijn en bouwkwaliteit is ongeveer hetzelfde. Alleen het scherm heeft verticaal slechtere kijkhoek, maar dat boeit mij niet veel. De Onda is momenteel wel wat duurder, maar dat is een kwestie van wachten op een flash deal :-).

Edit: er is overigens nu een code voor Gearbest waarmee je 'm hebt voor 252 euro....

[Voor 4% gewijzigd door Negah77 op 10-04-2017 17:26]

• Ewivis
quote:
Negah77 schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:59:
Ik zit ook al een tijdje te overwegen om een Chuwi Lapbook met Apollo Lake-processor aan te schaffen voor 'erbij' (mijn kinderen moeten ook steeds vaker iets op de laptop doen). Maar die hoge temperaturen en slechte touchpad houden me tegen, ik zie het ook niet echt zitten om zelf zo'n heatsink-mod uit te voeren op een nieuw apparaat waar ik dan ook nog zelf spulletjes voor moet gaan kopen. Zo'n mod lijkt me op zich niet moeilijk, ik heb wel meer aan allerlei apparaten gesleuteld, maar het hoort gewoon niet bij een nieuw apparaat.

Ik denk dat de Onda Xiaoma 41 een beter alternatief is, daar zit gewoon wel een goede heatsink in, temperaturen lopen ook nooit zo hoog op als bij de Chuwi. Touchpad schijnt ook beter te zijn en bouwkwaliteit is ongeveer hetzelfde. Alleen het scherm heeft verticaal slechtere kijkhoek, maar dat boeit mij niet veel. De Onda is momenteel wel wat duurder, maar dat is een kwestie van wachten op een flash deal :-).

Edit: er is overigens nu een code voor Gearbest waarmee je 'm hebt voor 252 euro....
Ik heb zelf de heatsink mod nog niet uitgevoerd. Lapbook wordt wel warm overigens. Beeld is echt supergoed.

Onda heeft ook brightness controls op toetsenbord. Ook handig trouwens. Heb ooit een Onda tablet gehad, dat was echt een dramading. Heb nu een chuwi hi8 en een lapbook 14.1 en daar ben ik persoonlijk wel over te spreken!

• Negah77
quote:
Ewivis schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb zelf de heatsink mod nog niet uitgevoerd. Lapbook wordt wel warm overigens. Beeld is echt supergoed.

Onda heeft ook brightness controls op toetsenbord. Ook handig trouwens. Heb ooit een Onda tablet gehad, dat was echt een dramading. Heb nu een chuwi hi8 en een lapbook 14.1 en daar ben ik persoonlijk wel over te spreken!
De Onda Xiaoma 41 schijnt toch echt wel goed te zijn, alleen wat kleine minpuntjes. Zie bijvoorbeeld de review van TechTablets: YouTube: Onda Xiaoma 41 Review - 14.1" Windows 10 Apollo Lake Laptop

Ik zit echt te twijfelen, hoewel ik 250 met mogelijk nog 50 importkosten erbij nog best prijzig vind... Bovendien heb je voor 297 momenteel ook de Voyo Vbook V3 met 32GB eMMC + 128GB SSD en Pentium N4200 uit EU warehouse (dus geen importkosten)... Hmm....

• Ewivis
haha, afwegingen... Die Chuwi kan je nu toch krijgen voor 200 dollar??
50 euro import. 250 euro...

• Negah77
quote:
Ewivis schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:34:
Ja, blijft toch ook interessant :-) Maar ja, ik ben dus een beetje huiverig vanwege die hoge temperaturen. Ik heb een laptop van HP gehad die na een tijdje ook geregeld oververhit begon te raken en dan uitschakelde, heel erg irritant. En zo'n mod uitvoeren doe ik niet graag bij een apparaat dat ik net heb gekocht. Ik denk dat ik toch gewoon nog even geduldig wacht tot een betere deal, ik heb geen haast :-) Die versie met Atom Z8350-processor is nu bijvoorbeeld vanuit EU warehouse nog maar 180 euro. Voor zo'n prijsje wil ik wel wat meer risico nemen :-)

• Dagion
quote:
Negah77 schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:45:
[...]

Ja, blijft toch ook interessant :-) Maar ja, ik ben dus een beetje huiverig vanwege die hoge temperaturen. Ik heb een laptop van HP gehad die na een tijdje ook geregeld oververhit begon te raken en dan uitschakelde, heel erg irritant. En zo'n mod uitvoeren doe ik niet graag bij een apparaat dat ik net heb gekocht. Ik denk dat ik toch gewoon nog even geduldig wacht tot een betere deal, ik heb geen haast :-) Die versie met Atom Z8350-processor is nu bijvoorbeeld vanuit EU warehouse nog maar 180 euro. Voor zo'n prijsje wil ik wel wat meer risico nemen :-)
Ik weet niet of er een beetje haast bij is, mijn Lapbook komt pas eind april/begin mei.
Was wat gedoe met mijn geselecteerde verzendmethode en nu staat de volgende shipping date op 20-27 april.

Kan anders hier eventueel wel posten wat alleen een extra thermal pad doet voor de temperatuur? Dat lijkt me vrij simpel aangezien ik toch graag een m.2 SSD wil toevoegen en hem daarvoor toch open moet maken.

Het openmaken vind ik juist leuk dus mij stoort het niet zo, maar ik snap wel wat je bedoelt.

• Ewivis
quote:
Dagion schreef op woensdag 12 april 2017 @ 00:37:
[...]

Ik weet niet of er een beetje haast bij is, mijn Lapbook komt pas eind april/begin mei.
Was wat gedoe met mijn geselecteerde verzendmethode en nu staat de volgende shipping date op 20-27 april.

Kan anders hier eventueel wel posten wat alleen een extra thermal pad doet voor de temperatuur? Dat lijkt me vrij simpel aangezien ik toch graag een m.2 SSD wil toevoegen en hem daarvoor toch open moet maken.

Het openmaken vind ik juist leuk dus mij stoort het niet zo, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Je zit niet voor niks op tweakers he :)

Copper heatsinks mod laat ik wel even weten wat mijn bevindingen zijn. Ik zou ook graag verschil willen weten tussen de ssd performance of de emmc performace.
140 euro voor een m.2 ssd vind ik weer wat overdreven voor een apparaat van 250 euro... ;)
Wil dan toch wel minimaal 128 hebben. 128 sd kaart erbij. Dan heb ik wel even genoeg.

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
Ewivis schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:34:
Boven de 150 euro ben je toch ook importheffing verschuldigd, naast de BTW die je al vanaf 21 euro verschuldigd bent?

Volgens mij heb je hier vanaf het EU warehouse geen last van, prijzen liggen vaak net iets hoger en aanbod is echt stukken lager, maar dit hebben ze nu: http://www.gearbest.com/laptops-c_11964/

[Voor 1% gewijzigd door rens-br op 16-05-2017 21:39. Reden: Referral verwijderd]

Youtube: DashcamNL

• Ewivis
quote:
dfrenner schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:55:
[...]

Boven de 150 euro ben je toch ook importheffing verschuldigd, naast de BTW die je al vanaf 21 euro verschuldigd bent?

Volgens mij heb je hier vanaf het EU warehouse geen last van, prijzen liggen vaak net iets hoger en aanbod is echt stukken lager, maar dit hebben ze nu: http://www.gearbest.com/l...1964/?wid=3&lkid=10642281
Ik heb 50 euro totaal aan DHL betaald...

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
Ewivis schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:05:
Ja ik vind DHL echt een prut partij ik kwam voor een pakketje van $39 op 45 euro kosten uit... En waarom? Omdat de verzender geen shipping costs had gespecificeerd, dus DHL rekent 100 euro 8)7

Youtube: DashcamNL

• wann0wfhc
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:57
Tablets die je bij Banggood besteld via verzendmethode Priority Direct Mail (PDM) ontvang je gegarandeerd zonder extra kosten. Dit dekt Banggood voor je af.

Misschien ook nog een handige tip mocht je een tablet willen aanschaffen!

• Mastermind
quote:
Ewivis schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:05:
[...]

Ik heb gisteren mijn CHUWI Lapbook 14.1 binnengekregen. In totaal 200 euro + 5 euro DHL verzendkosten betaald. Ik hoefde niks bij te betalen aan de deur!

Snelle indruk:
Pluspunten:
+ Ontzettend lekker toetsenbord met grote travel
+ Stevige behuizing
+ Prachtig Full HD IPS scherm met matte coating
+ 10 uur batterij leven bij licht gebruik
+ In de BIOS kan je hem op "Linux boot" zetten voor een Ubuntu installatie
+ Legale Windows 10
+ Externe harde schijf werkt direct op de stroom van de USB poort
+ Kan een M.2 SSD ingebouwd worden en als bootdrive gezet worden
+ Belachelijk goedkoop voor de aanbieding die er bij Gearbest was :D

Minpunten
- Mousepad kan niet uit met de huidige drivers
- Beetje backlight bleeding aan de onderkant
- RAM geheugen niet uitbreidbaar (is nu 4GB)
- Geen touchscreen

Ik ben er echt heel blij mee!

Let er wel even op dat hij in het begin trager aanvoelt omdat Windows 10 allerlei updates gaat downloaden en installeren. Dus laat hem even zonder iets te doen een nacht aanstaan (met internet verbonden).

De BIOS update en Windows drivers zijn hier te downloaden:
http://forum.chuwi.com/thread-3572-1-1.html

• mafiatounes
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Zijn er al ervaringen met een Teclast X5 Pro? Ziet me echt een interessante tablet uit enkel het scherm is niet gelamineerd...

Twijfel tussen een iPad Pro 9.7 en de Teclast, het zou echt een toestel voor gaming, media consumptie worden en minimaal wat typen met Office.

Pc build in progress, currently running on a NUC + eGPU Vega 56, Huawei P30 Pro

• meloenie
Voor degene die ook voor lapbook 14.1 de headsink upgrade willen doen
Ik heb een setje over obv 15mm koperplaatje en 2 gebruikte tubetjes.

• guapper
quote:
mafiatounes schreef op zondag 16 april 2017 @ 21:52:
Zijn er al ervaringen met een Teclast X5 Pro? Ziet me echt een interessante tablet uit enkel het scherm is niet gelamineerd...

Twijfel tussen een iPad Pro 9.7 en de Teclast, het zou echt een toestel voor gaming, media consumptie worden en minimaal wat typen met Office.
Is dat niet appels met peren vergelijken? Zijn 2 totaal verschillende omgevingen. iOS (mobile) vs. Windows 10 (laptop/desktop)

• Ewivis
quote:
meloenie schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:24:
Ik krijg ze nog steeds geleverd, andere bestelling is nooit binnen gekomen helaas... Gisteren was ie weer 85 graden. Best lekker warm op je schoot, dat wel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mastermind
Ik heb de full-size 80mm 256GB Sandisk M.2 SSD ontvangen en erin weten te krijgen. Vraag niet hoe :D
Metalen balk is er nu uit, daardoor weegt de laptop meteen een stuk lichter. Omdat het contragewicht nu weg is, is de laptop een beetje wiebeliger, maar valt niet naar achter als je het scherm naar achter doet.

Wel moest ik wat modden omdat de voorkant te dun was, en de kap niet dicht kon. Daarom heb ik de binnenkant van de behuizing glad gemaakt op de plek waar de SSD zit, dus heb de ribbels weggeknipt/geschuurd.

Verder heb ik geen copper-mod toegepast, maar puur het zwarte isolatiemateriaal van zowel de kap als de plaat die over de cpu zit verwijderd, en de plakresten schoongemaakt.
Hierop heb ik een thermal pad geplakt. Temperaturen zijn nu uitstekend, en de snelheid is nu een stuk hoger omdat hij langer in de turbo-modus kan blijven.

Meteen Windows 10 (1703 Dutch x64) geinstalleerd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 10% gewijzigd door Mastermind op 18-04-2017 10:13]

• mafiatounes
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
guapper schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:30:
[...]

Is dat niet appels met peren vergelijken? Zijn 2 totaal verschillende omgevingen. iOS (mobile) vs. Windows 10 (laptop/desktop)
Je hebt inderdaad een punt, enkel voor mijn gebruik zijn beide geschikt, ik twijfel daar ik al W10 heb op een laptop maar wil graag een tablet/2in1 voor in de zetel/mobiliteit. En het gaat om licht gebruik van Office, PDF's en meer het web/Youtube/Netflix/Wat games om de tijd te verdoen onderweg. Nu mijn enige punt waar ik aan twijfel is de kwaliteit van de Teclast hoop enkel dat het scherm goed is want daar neig ik meer naar..

Pc build in progress, currently running on a NUC + eGPU Vega 56, Huawei P30 Pro

• davidgilmour
  • Laatst online: 29-12-2017
Nou, mijn chuwi hi 12 die ik nog geen 25 uur heb gebruikt afgelopen maanden is dood. Hij gaat niet meer aan. En het schijnt heel vaak voor te komen, al een jaar geleden. --> https://techtablets.com/f...updated-wont-turn-on-now/
Maar die chineze blijven hun meuk dus gewoon verkopen!
Koop dus geen chuwi, deze gaat retour China!

• Mastermind
Ik heb ook een Chuwi HI12, geen last van gehad. I
Er zijn meer apparaten die na een deep-unload hier last van hebben.
- Power 3 x 1 seconden en dan 10 seconden geprobeerd?
- Plak de power-button vast zodat hij ingedrukt blijft en doe hem een uur aan de lader. Probeer dan nog eens op te starten (fix voor meeste apparaten).

[Voor 6% gewijzigd door Mastermind op 22-04-2017 21:12]

• davidgilmour
quote:
Mastermind schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:12:
Ik heb ook een Chuwi HI12, geen last van gehad. I
Er zijn meer apparaten die na een deep-unload hier last van hebben.
- Power 3 x 1 seconden en dan 10 seconden geprobeerd?
- Plak de power-button vast zodat hij ingedrukt blijft en doe hem een uur aan de lader. Probeer dan nog eens op te starten (fix voor meeste apparaten).
Ja , geprobeerd. Heel veel keer. Ik zal die tweede optie ff doen (tape)
Hij werkt probleemloos maar ik heb hem laten unloaden terwijl die aan de originele chuwi keyboard vast zat, een bekend probleem blijkt.
Wat ik kwalijk vind is dat het een bekend probleem is en dat ze dus toch dat fing blijven verkopen. Ik wil nu iets roepen over een combinatie van een vrouwelijk orgaan en het chineze volk maar dat gaat me een ban opleveren dus doe ik niet.

• davidgilmour
quote:
Mastermind schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 21:12:
Ok, dit heb ik nu geprobeerd afgelopen nacht aan de oplader.
Het chuwi logo verschijnt en oranje lichtje knippert. Maar dan gaat het chuwi logo weer uit en gebeurt niks. En toen heb ik de keyboard aangesloten en terwijl ik op de power button druk heel vaak F7 gedrukt en warempel, er verschijnt een menutje en de Hi12 restart. EN NU DOET HIJ HET WEER!

Thanks dude! Hoe kan ik dit nu voorkomen? Ik las dat het een windows 10 probleem is waar veel fabrikanten last van hebben. Ik schijn een bios update te moeten doen?

• Mastermind
quote:
davidgilmour schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:16:
[...]

Thanks dude! Hoe kan ik dit nu voorkomen? Ik las dat het een windows 10 probleem is waar veel fabrikanten last van hebben. Ik schijn een bios update te moeten doen?
Fijn dat het gewerkt heeft. Het ligt denk ik niet aan Windows maar aan de hardware. Er is een soort lekstroom waardoor de accu ook ontlaadt als deze helemaal uitstaat.

Ik heb een Sony XPeria gehad, en een Asus EEEPc die dit ook steeds had. Vandaar dat ik het wist. Doordat je de powerknop ingedrukt houdt terwijl hij aan de lader hangt, gaat op een of andere manier direct stroom naar de accu.

Dus wat kun je er aan doen? Tja, zorgen dat zodra je accu leeg begint te raken weer opladen, en als je de tablet een poosje niet gebruikt altijd volgeladen wegleggen.

• davidgilmour
quote:
Mastermind schreef op zondag 23 april 2017 @ 15:11:
[...]

Dus wat kun je er aan doen? Tja, zorgen dat zodra je accu leeg begint te raken weer opladen, en als je de tablet een poosje niet gebruikt altijd volgeladen wegleggen.
Het is een reserve apparaat dat ik sporadisch gebruik (gebruik mac mini en twee ipads).
Alleen als ik voor windows iets speciaals moet doen, dus gebruik hem maar eens in de maand. Nou ja, maar even kijken hoe lang een batterij meegaat zonder dat ie helemaal leeg gaat. >:)

• robbertp
  • Laatst online: 24-03 13:21
quote:
Verder heb ik geen copper-mod toegepast, maar puur het zwarte isolatiemateriaal van zowel de kap als de plaat die over de cpu zit verwijderd, en de plakresten schoongemaakt.
Hierop heb ik een thermal pad geplakt. Temperaturen zijn nu uitstekend, en de snelheid is nu een stuk hoger omdat hij langer in de turbo-modus kan blijven.
Dit ben ik ook van plan. Welke thermal pad heb je gebruikt (afmeting ed) ? Wellicht kan ik die ook goedkoop bestellen op AliExpress?

• Dagion
Mijn lapbook duurt nog even.. 2 april besteld en nu staat shipping date op 5 mei :) misschien nog maar een keer contact opnemen met support.

Thermal pad die ik heb besteld was 100*100*2mm. En dan eentje zonder voorgedrukte kleinere vierkantjes.

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:42
Ik zoek eigenlijk een goedkope windows tablet die ik kan mee nemen voor simpele gaming en om onderweg te gebruiken voor filmpjes te kijken, nou heb ik zelf een asus tf300 die eigenlijk zijn einde genaderd heeft.

nu kwam ik deze 2 tablets tegen:

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_603449.html

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_598248.html

De CUBE iWork8 Air Tablet PC en Teclast X80 Pro Tablet PC, is dit wat? i.v.m. de 32gb opslag geheugen twijfel ik.

• robbertp
quote:
Dagion schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:53:
Mijn lapbook duurt nog even.. 2 april besteld en nu staat shipping date op 5 mei :) misschien nog maar een keer contact opnemen met support.

Thermal pad die ik heb besteld was 100*100*2mm. En dan eentje zonder voorgedrukte kleinere vierkantjes.
Dat duurt lang zeg...waar heb jij je lapbook besteld? Qua thermal pad: de afmetingen is denk ik hoe groter hoe beter? Waar heb jij de pad besteld?

• dennisfr
quote:
dutchnltweaker schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:43:
Ik zoek eigenlijk een goedkope windows tablet die ik kan mee nemen voor simpele gaming en om onderweg te gebruiken voor filmpjes te kijken, nou heb ik zelf een asus tf300 die eigenlijk zijn einde genaderd heeft.

nu kwam ik deze 2 tablets tegen:

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_603449.html

http://www.gearbest.com/tablet-pcs/pp_598248.html

De CUBE iWork8 Air Tablet PC en Teclast X80 Pro Tablet PC, is dit wat? i.v.m. de 32gb opslag geheugen twijfel ik.
Ik heb de Teclast gekocht voor mijn zoontje. Bijna een jaar geleden, doet het nog steeds. Dualboot Android+Windows. Hij gebruikt eigenlijk alleen Android. Tablet is eigenlijk best stevig, scherm is van plastic en snel vies. Voor de prijs is het een heel redelijk ding.

• guapper
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:30:
[...]

Ik heb de Teclast gekocht voor mijn zoontje. Bijna een jaar geleden, doet het nog steeds. Dualboot Android+Windows. Hij gebruikt eigenlijk alleen Android. Tablet is eigenlijk best stevig, scherm is van plastic en snel vies. Voor de prijs is het een heel redelijk ding.
In combinatie met een kind is dat plastic wel een pro lijkt me. Bovendien: waar kind is zijn vaak ook knoeidoekjes. ;)

• Dagion
quote:
robbertp schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:04:
[...]

Dat duurt lang zeg...waar heb jij je lapbook besteld? Qua thermal pad: de afmetingen is denk ik hoe groter hoe beter? Waar heb jij de pad besteld?
Heb de lapbook besteld bij Gearbest, thermal pad ergens op ebay maar kan de mail zo snel niet vinden. Vond het iets fijner zoeken dan op aliexpress. Of hij past weet ik dus nog niet maar kan hem eventueel op maat snijden, liever te groot dan te klein voor die paar centen :)

• dutchnltweaker
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20:42
quote:
dennisfr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:30:
[...]

En Windows werkt dat oké? I.v.m. 32gb intern geheugen?

• robbertp
quote:
Dagion schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:44:
[...]

Heb de lapbook besteld bij Gearbest, thermal pad ergens op ebay maar kan de mail zo snel niet vinden. Vond het iets fijner zoeken dan op aliexpress. Of hij past weet ik dus nog niet maar kan hem eventueel op maat snijden, liever te groot dan te klein voor die paar centen :)
Gearbest kan er langer over doen helaas :(. Heb die van mij gister binnen gekregen (woensdag besteld) via Aliexpress icm german warhouse, ging erg snel dus! Laptop wordt zoals verwacht wel snel warm, je zit bij normaal gebruik al snel op 70 graden. Toch maar eens kijken naar een thermal pad!

• dennisfr
...

[Voor 97% gewijzigd door dennisfr op 30-04-2017 07:56]

• dennisfr
quote:
dutchnltweaker schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:58:
[...]

En Windows werkt dat oké? I.v.m. 32gb intern geheugen?
Ik heb even Windows geboot:
8gb vrij (van de 19.3gb)
Veel meer kan ik er niet van zeggen omdat hier normaal altijd Android draait.

[Voor 20% gewijzigd door dennisfr op 30-04-2017 09:33]

• dennisfr
...

[Voor 146% gewijzigd door dennisfr op 30-04-2017 07:55]

• dennisfr
...

[Voor 100% gewijzigd door dennisfr op 30-04-2017 07:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dagion
quote:
robbertp schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 17:57:
[...]

Gearbest kan er langer over doen helaas :(. Heb die van mij gister binnen gekregen (woensdag besteld) via Aliexpress icm german warhouse, ging erg snel dus! Laptop wordt zoals verwacht wel snel warm, je zit bij normaal gebruik al snel op 70 graden. Toch maar eens kijken naar een thermal pad!
Toch nog maar eens contact opgenomen, Lapbook staat in backorder, nog een weekje wachten (zeggen ze).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:40
quote:
meloenie schreef op maandag 17 april 2017 @ 12:24:
Wanneer je deze set nog hebt hou ik mij graag aanbevolen. Mijn Lapbook zou een dezer dagen op de post gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tijd geleden heb ik eerste impressies geschreven voor mijn iWork 10 flagship.
quote:
Onderhand bijna een jaar verder, misschien nog wat ervaringen ed delen 8) , misschien ook nog mini-review.

Windows:
Performance is... Niet zo heel erg bueno. Wat simpele tekstbewerking en programmeren gaat wel aardig.
Nu ik niet meer de tablet hoef mee te nemen naar de HU (afstuderen) gebruik ik het eigenlijk alleen nog maar als een veredelde pandora machine voor als ik een boek aan het lezen ben en mijn lokale playlist beu ben. Voor dat werkt windows pri-ma.
SD-kaartlezer heet zichzelf van kant gemaakt in windows, met niks krijg ik het werkende. Laatste wat overblijft is een herinstallatie van windows, maar daar care ik botweg niet genoeg voor.
Youtube streams kijken gaat prima in chrome MITS ik de x264 extensie aanzet en niet boven 720p ga. Met 1080p heb ik heel wat leuke dropped frames O+
Youtube kijken in IE gaat niet, geen adblocker. Niet een optie :F
Waterfox doet het niet heel veel beter dan chrome, iets beter zonder specifieke extensies.
Twitch kijken in chrome is een ramp eerste klas, met 720p30fps krijg je al zoveel dropped frames dat je er gek van wordt. Oplossing is streamlink gebruiken met MPC-HC met specifieke codecs (kan niet echt meer vinden welke dat waren :X , mogelijk is het gewoon stock, zoveel keer codecs geïnstalleerd en verwijderd om performance te meten). Dan lukt zelfs 720p60fps zonder poespas.

Android:
Veel beter performance dan windows, hoef veel minder te kloten met extensies ed om alles werkende te krijgen. Alles draait gewoon prima in de native apps (yt, twitch). Minimale brightness is wel te hoog, oplossing is nightscreen. Wel irritant dat ik dit iedere keer weer aan moet zetten.
SD-kaart lezer werkt vreemd genoeg nog wel als sinds dag 1 in android, shit, maar soms kan ik nog het een en ander overzetten 8) .
Soms moet ik de tablet rebooten omdat de oortjes niet gedetecteerd worden. Wat irritant.

Algemeen:
Tablet heeft nog wel eens hard locks waarna een reset volgt. Dit is niet superfrequent ( iets van 1x per 25 uur oid? ) wat wel acceptabel is voor een veredelde hand-tv.
Batterijduur is nog steeds uitmuntend, ik kan er nog wel zeker 4 uur uittrekken met twitch in android op de hoogste kwaliteit. Wel met brightness op het laagst, dat is eigenlijk al aardig fel.

Meeste ervaringen kunnen gezien worden als algemene ervaringen met een atom x5 Z83XX, 4GB RAM en rond de full hd.

En, mja, vind ik het een goede aanschaf? Voor 200 euro zeker wel, heerlijk ding voor in bed als ik weer wat autistische keelklanken wil horen op twitch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-05 13:54
@Thomg ik heb dezelfde combi, nu een maand of 3 in gebruik. Alleen in Windows wil mijn intel graphics driver nog weleens crashen waardoor ik 10 seconden naar een zwart scherm aan het kijken ben. Heb jij hier ook last van (gehad) ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

@MeltedForest
Nee, ik heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk.

Edit: Ik controleer vanavond nog wel even welke drivers ik heb.

[Voor 32% gewijzigd door Thomg op 03-05-2017 16:30]

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True