Tijd geleden heb ik eerste impressies geschreven voor mijn iWork 10 flagship.
Onderhand bijna een jaar verder, misschien nog wat ervaringen ed delen

, misschien ook nog mini-review.
Windows:
Performance is... Niet zo heel erg bueno. Wat simpele tekstbewerking en programmeren gaat wel aardig.
Nu ik niet meer de tablet hoef mee te nemen naar de HU (afstuderen) gebruik ik het eigenlijk alleen nog maar als een veredelde pandora machine voor als ik een boek aan het lezen ben en mijn lokale playlist beu ben. Voor dat werkt windows pri-ma.
SD-kaartlezer heet zichzelf van kant gemaakt in windows, met niks krijg ik het werkende. Laatste wat overblijft is een herinstallatie van windows, maar daar care ik botweg niet genoeg voor.
Youtube streams kijken gaat prima in chrome MITS ik de x264 extensie aanzet en niet boven 720p ga. Met 1080p heb ik heel wat leuke dropped frames
Youtube kijken in IE gaat niet, geen adblocker. Niet een optie
Waterfox doet het niet heel veel beter dan chrome, iets beter zonder specifieke extensies.
Twitch kijken in chrome is een ramp eerste klas, met 720p30fps krijg je al zoveel dropped frames dat je er gek van wordt. Oplossing is streamlink gebruiken met MPC-HC met specifieke codecs (kan niet echt meer vinden welke dat waren

, mogelijk is het gewoon stock, zoveel keer codecs geïnstalleerd en verwijderd om performance te meten). Dan lukt zelfs 720p60fps zonder poespas.
Android:
Veel beter performance dan windows, hoef veel minder te kloten met extensies ed om alles werkende te krijgen. Alles draait gewoon prima in de native apps (yt, twitch). Minimale brightness is wel te hoog, oplossing is nightscreen. Wel irritant dat ik dit iedere keer weer aan moet zetten.
SD-kaart lezer werkt vreemd genoeg nog wel als sinds dag 1 in android, shit, maar soms kan ik nog het een en ander overzetten

.
Soms moet ik de tablet rebooten omdat de oortjes niet gedetecteerd worden. Wat irritant.
Algemeen:
Tablet heeft nog wel eens hard locks waarna een reset volgt. Dit is niet superfrequent ( iets van 1x per 25 uur oid? ) wat wel acceptabel is voor een veredelde hand-tv.
Batterijduur is nog steeds uitmuntend, ik kan er nog wel zeker 4 uur uittrekken met twitch in android op de hoogste kwaliteit. Wel met brightness op het laagst, dat is eigenlijk al aardig fel.
Meeste ervaringen kunnen gezien worden als algemene ervaringen met een atom x5 Z83XX, 4GB RAM en rond de full hd.
En, mja, vind ik het een goede aanschaf? Voor 200 euro zeker wel, heerlijk ding voor in bed als ik weer wat autistische keelklanken wil horen op twitch.