Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Annoying-Orange schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:56:
[...]

Ik zou voor een oplader gewoon in Nederland kijken. Ik gebruik zon 2A oplader van een Samsung tablet.
Oke thanks!

Tablet hoop ik volgende week wel binnen te krijgen, hopelijk zonder extra kosten. >:)
25-03-2015 20:08 The item has been processed in the country of destination

Edit: heb nog een apple lader gevonden die ik niet gebruik, deze is 5V 1A.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2015 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:53
bartbh schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:13:
[...]

3 dagen op standby gelegen, dan is deze 100% zeker in hibernation gegaan.

Mocht iemand Windows opnieuw geinstalleerd hebben, je kunt Windows 8 zo instellen dat deze na 4 uur ongebruikt te zijn in hibernation gaat. Dit scheelt natuurlijk enorm in de batterij. En het opstarten van het apparaat gaat snel genoeg om er niet teveel last van te hebben.

Surface Pro 3 doesn't hibernate after four hours in connected standby
Ik las op het Asus T100 formum een oplossing het battery drain probleem in suspend. Dat is een issue met alle baytrail tablets lijkt het, ook met deze nieuwere modellen. Een "feature" van windows 8.1 is dat de tablet gewoon wakker blijft in standby, InstantGo heet dat en je kan het niet uit zetten. Het scherm gaat uit, maar hij blijft actief en de volgende morgen is de batterij leeg.

Ik wil graag de aan uit knop instellen als hibernate. De volgende workaround voor gevonden voor de Asus T100: http://www.transformerfor...d-close-power-button.html Ik geloof dat dit gewoon een register aanpassing is, zou dit ook werken op elke wondows 8.1 tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ben van plan toch maar een windows tablet te kopen,
zat te denken aan de Chuwi vi8. Qua prijs niet te mal en toch nog best goeie specificaties. Alleen valt hiervoor geen keyboard met touchpad te krijgen (behalve die universele leren dingen)
Bij de Pipo W3f heb je dit dan wel, alleen is dat prijsverschil erg groot. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l0lownkill schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:22:
zat te denken aan de Chuwi vi8. Qua prijs niet te mal en toch nog best goeie specificaties. Alleen valt hiervoor geen keyboard met touchpad te krijgen (behalve die universele leren dingen)
Bij de Pipo W3f heb je dit dan wel, alleen is dat prijsverschil erg groot. Wat raden jullie aan?
Is een touchpad niet overbodig als je het scherm als ''touchpad'' kan gebruiken.
Heb er zelf ook over nagedacht, maar uiteindelijk een keyboard zonder touchpad besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:31:
[...]

Is een touchpad niet overbodig als je het scherm als ''touchpad'' kan gebruiken.
Heb er zelf ook over nagedacht, maar uiteindelijk een keyboard zonder touchpad besteld.
Dat kan inderdaad ja, maar ik ben een touchpad gewend. Is ook vooral handig als je alleen de muis wilt bewegen zonder te klikken zoals bij simpele spelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35
meneer deff schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:11:
.....
Ik wil graag de aan uit knop instellen als hibernate. .....
Als je even terug lees zie je dat Connected Standby (= InstantGo) via het register is uit te schakelen en hibernate (sluimerstand) is in te schakelen. Normaal gesproken is er geen mogelijkheid om hibernate te selecteren als standby is ingeschakeld. Doe je dit wel, dan kan je wel kiezen dat de uit knop het tablet in hibernate zet.
Zo had ik het eerst ook ingesteld, maar weer ongedaan gemaakt, want per ongeluk aanraken van de aan/uit knop betekende dat het tablet even niet bruikbaar was, omdat de schakelaar voorlopig niet reageerde.
Nu schakel ik het tablet aan het eind van een sessie via het scherm af en tussendoor zet ik hem (connected) standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
l0lownkill schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 20:22:
ik had hetzelfde probleem muis is af en toe gewoon fijn werken. ik heb een bluetooth muis besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
touchmousepointer is ook een optie, onscreen touchepad, met als bonus de mogelijkheid om het keyboard doorzuchtig te maken.

http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Auke schreef op zondag 29 maart 2015 @ 14:17:
touchmousepointer is ook een optie, onscreen touchepad, met als bonus de mogelijkheid om het keyboard doorzuchtig te maken.

http://www.lovesummertrue.com/touchmousepointer/en-us/
Ook wel handig ja. Maar werkt niet zo lekker als een echt touchpad omdat je telkens verticaal met je handen moet.
Ik kijk nog even verder, als ik wat vind meld ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
elinx schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 21:50:
[...]

Als je even terug lees zie je dat Connected Standby (= InstantGo) via het register is uit te schakelen en hibernate (sluimerstand) is in te schakelen. Normaal gesproken is er geen mogelijkheid om hibernate te selecteren als standby is ingeschakeld. Doe je dit wel, dan kan je wel kiezen dat de uit knop het tablet in hibernate zet.
Zo had ik het eerst ook ingesteld, maar weer ongedaan gemaakt, want per ongeluk aanraken van de aan/uit knop betekende dat het tablet even niet bruikbaar was, omdat de schakelaar voorlopig niet reageerde.
Nu schakel ik het tablet aan het eind van een sessie via het scherm af en tussendoor zet ik hem (connected) standby.
Bedankt, ik heb nu eerst ook een knop op mijn desktop gemaakt die hibernate aanzet. Zijn er anders ook nog handige tweaks voor langere batterij duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Kreeg net een appje van een huisgenoot dat mijn Chuwi VI8 single boot binnen is! Is echt mega vlot gegaan, 21-3 besteld, nu binnen! Met singapore post nog wel... :)
Kan niet wachten.

Meneer deff, zou je die snelkoppeling willen delen? Lijkt me wel handig.

[ Voor 17% gewijzigd door FitTiv op 31-03-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
FitTiv schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:02:
Kreeg net een appje van een huisgenoot dat mijn Chuwi VI8 single boot binnen is! Is echt mega vlot gegaan, 21-3 besteld, nu binnen! Met singapore post nog wel... :)
Kan niet wachten.

Eerste indruk?
Sta ook op het punt 'm te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Eerste indruk is goed. Typ dit bericht er vanaf, net ff mee kunnen spelen. OTG kabeltje + de goedkoopste kabel splitter van alieexpress kan mijn bluetooth keyboard van juice voorzien en een muis aansturen. Tablet zelf opladen nog niet geprobeerd.
Gvd was niet ingelogd, mn mini review weg....
Piccie setup:
https://www.dropbox.com/s..._20150331_222853.jpg?dl=0
Kabeltje kopen:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66341072553612

Chuwi hier besteld (geen aandelen) op 21-3 en 31-3 binnen met singpost, prima!
Bluetooth keyboard typt goed maar typos want kleine toetsjs.
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66330330743612

Beeld heeft te hoge resolutie, maw de letters zijn veel te klein. Opgelost door alles op 150% te zetten maar nu valt een deel van het menu van bijv firefox onder de taakbalk en boven uit beeld (slepen helpt niet)
Dit dus:
https://www.dropbox.com/s..._20150331_225323.jpg?dl=0

mocht je nog vragen hebben stel ze gerust!

EDIT: de wifi ontvangst is wel matig, op mijn kamer waar ik met mn telefoon normaal bereik heb heb ik met de chuwi niks. Ik zit nu 2m naast de router (tp-link) met verder geen apparaten geconnect dan mijn android telefoon die idle is, en ik heb 4 blokjes, max snelheid 45mbps volgens configuratiescherm. Download capt rond de 2mb/s en dat is niet mijn verbinding (gaat tot ong. 4.5mb/s). Of het moet aan de wind liggen :p

[ Voor 17% gewijzigd door FitTiv op 31-03-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Net ook even snel gta vc geinstalleerd, werkt prima op 1280x800 met grote draw distance. Is natuurlijk al een wat oudere game maar toch. Leuk dat het werkt, dan zal san andreas ook wel werken. Ik moest trouwens wel DINPUT8.dll in de root zetten voordat de muis correct werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Aii, het afvallende wifi-ontvangst valt wel tegen ja. Zit dan wat met het probleem dat ik op mijn kamer al precies op een knelpunt tussen 2 routers van hetzelfde netwerk inzit.

Zou je kunnen proberen wat games te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Dat wifi niet goed werkt op de Vi8 is wel apart, als ik een review lees geven ze juist aan dat het zeer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Gutteguttegut schreef op woensdag 01 april 2015 @ 07:27:
Dat wifi niet goed werkt op de Vi8 is wel apart, als ik een review lees geven ze juist aan dat het zeer goed werkt.
Wifi werkt prima op de Vi8 heb echt niks geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Misschien is het juist mijn model. Maar op mijn kamer heeft mijn smartphone (Newman N2) en laptop gewoon fatsoenlijk bereik, waar de chuwi geen netwerk kan vinden. Maar wellicht komt dat omdat ik nog niet geconnect was oid, opstart/install mode ofzo (had ik ook met het BT keyboard), ik ben van het weekend weer thuis dus dan probeer ik het wel opnieuw.

@l0lownkill, alleen GTA dus geprobeerd (Vice city), zie post boven de jouwe en dat werkt echt prima.
Maar ik ga nog meer proberen, heb je een verzoekje kan evnt wel kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door FitTiv op 01-04-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
FitTiv schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:47:
Misschien is het juist mijn model. Maar op mijn kamer heeft mijn smartphone (Newman N2) en laptop gewoon fatsoenlijk bereik, waar de chuwi geen netwerk kan vinden. Maar wellicht komt dat omdat ik nog niet geconnect was oid, opstart/install mode ofzo (had ik ook met het BT keyboard), ik ben van het weekend weer thuis dus dan probeer ik het wel opnieuw.

@l0lownkill, alleen GTA dus geprobeerd (Vice city), zie post boven de jouwe en dat werkt echt prima.
Maar ik ga nog meer proberen, heb je een verzoekje kan evnt wel kijken?
Ben vooral van plan indies te doen via steam :Y
Denk ook dat ik The stick of truth weer eens ga doen, zou vast wel moeten kunnen aangezien mijn oude pc'tje dat ook lukte.

EDIT: Heb 'm besteld bij BG met 10% app coupon :)
Heb er ook gelijk een pipo w6 keyboard cover bijgedaan, zit namelijk een touchpad bij. Hij is ietsjes te groot maar daar vind ik wel iets op.

[ Voor 10% gewijzigd door ploeg_j op 01-04-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
l0lownkill schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:41:
[...]

Ben vooral van plan indies te doen via steam :Y
Denk ook dat ik The stick of truth weer eens ga doen, zou vast wel moeten kunnen aangezien mijn oude pc'tje dat ook lukte.

EDIT: Heb 'm besteld bij BG met 10% app coupon :)
Heb er ook gelijk een pipo w6 keyboard cover bijgedaan, zit namelijk een touchpad bij. Hij is ietsjes te groot maar daar vind ik wel iets op.
Nette prijs, zo'n 78 euro excl acc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
FitTiv schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:47:
[...]

Nette prijs, zo'n 78 euro excl acc?
Nein mann, coupon werkt niet op flashdeals :'(
Met deze dramatische koers zo'n 115 pleuro.
Wel de dualboot versie trouwens, single kost zo'n 20 euro extra.

[ Voor 11% gewijzigd door ploeg_j op 01-04-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Hoe heb je het kabeltje precies aangesloten? is niet duidelijk op de foto.
Werkt het met tegelijk opladen en usb otg?

Ik heb soms ook wifi problemen met chuwi vi8, lijkt dat wifi soms weg valt.

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
FitTiv schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 17:02:
Kan niet wachten.

Ik heb de volgende snelkoppeling gemaakt en deze op mijn bureaublad en metro gezet
C:\Windows\System32\cmd.exe /k shutdown /h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
l0lownkill schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:48:
[...]

Nein mann, coupon werkt niet op flashdeals :'(
Met deze dramatische koers zo'n 115 pleuro.
Wel de dualboot versie trouwens, single kost zo'n 20 euro extra.
3 weken geleden heb ik voor single os 88 euro betaald op aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
lexi1986 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:56:
[...]

3 weken geleden heb ik voor single os 88 euro betaald op aliexpress.
Was bij BG 88 dollar kwijt voor dual OS in de 'flashdeal' (van 90 dagen :') )
Keyboard kostte me nog 30 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
l0lownkill schreef op woensdag 01 april 2015 @ 23:01:
[...]

Was bij BG 88 dollar kwijt voor dual OS in de 'flashdeal' (van 90 dagen :') )
Keyboard kostte me nog 30 extra.
Aah dat verklaard de prijs :D begreep het al niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik krijg het niet gegoogled en de video recensies van de CHUWI VI8 dual OS laten alleen screen mirroring zien.

Wat is de maximale resolutie van de HDMI poort? Is die gelijk aan de resolutie van de tablet of kan je ook 1920x1080 aansturen?

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
f.v.b schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:59:
Ik krijg het niet gegoogled en de video recensies van de CHUWI VI8 dual OS laten alleen screen mirroring zien.

Wat is de maximale resolutie van de HDMI poort? Is die gelijk aan de resolutie van de tablet of kan je ook 1920x1080 aansturen?
Ik heb het even geprobeerd. Als je het scherm dupliceerd dan krijg je de resolutie van je scherm (1200x800).
Als je het scherm uitbreidt of alleen op tv, is de resolutie op het scherm 1920x1080. Alles is wel ingezoomd maar je kan het ook kleiner maken. (heb het getest op windows)

Ik heb ook meteen een filmpje via popcorntime gespeeld en liep vloeiend op externe scherm in 1080p.
Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
lexi1986 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:28:
[...]

Wifi werkt prima op de Vi8 heb echt niks geen problemen.
Ik dus wel. Net ff gechecked maar het bereik is best wel slecht. Typ nu op mijn laptop, 5 bars, waar de chuwi telkens wegvalt en 1-2 bars heeft (max 20kb/s). :'(
netsh trucjes al geprobeerd maar mag tot dusver niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

hardware.tom schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Ik heb net deze binnen. Past prima!
Prima tip! Perfect passende hoes voor de Teclast X98 Air II. Beschermt goed, de openingen zitten op de goede plaats en je kunt er bovendien de tablet mee rechtop zetten, zodat je de tablet als een laptop kunt gebruiken.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enpe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-04 21:52
FitTiv schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 15:57:
[...]

Ik dus wel. Net ff gechecked maar het bereik is best wel slecht. Typ nu op mijn laptop, 5 bars, waar de chuwi telkens wegvalt en 1-2 bars heeft (max 20kb/s). :'(
netsh trucjes al geprobeerd maar mag tot dusver niet baten.
Heb de chuwi vi8 nu ook een paar dagen en wifi werkt prima. Verder top apparaatje voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-08 16:27
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Chuwi Vi8 en Teclast X80H.

Dingen die mij boeien:
SSD Snelheid
Scherm Brightness & Helderheid
Beetje normaal geluid
Beetje normale camera
Makkelijke reinstall zonder driver gezeur

Dingen die mij niet boeien
Dualboot
Looks
etc.

Als ik dit dan toch naast elkaar hou kom ik bij de teclast x80h uit.
Zijn er argumenten waardoor ik toch beter voor de chuwi kan gaan?
Kan de 100 euro maar 1 keer uitgeven:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33

thof

FP ProMod
J.apiooo schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 17:02:
[...]

Prima tip! Perfect passende hoes voor de Teclast X98 Air II. Beschermt goed, de openingen zitten op de goede plaats en je kunt er bovendien de tablet mee rechtop zetten, zodat je de tablet als een laptop kunt gebruiken.
Ik heb net een tijdje ook mijn hoes binnen. Ik heb voor een andere gekozen:

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/kf/UT8lLvsXlVbXXagOFbX7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://g04.s.alicdn.com/kf/UL8VW_sXm4dXXagOFbXs.jpg?size=42585&height=372&width=790&hash=cf363111dba8721bcef81c682e9e6350

Past wat mij betreft goed bij de Teclast X98 Air II. Wel jammer dat het plastic waarin de tablet geklikt wordt iets minder wit is dan de tablet zelf. Verder top!

Is er ook in andere kleuren, gekocht bij deze verkoper:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66188472227896

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
paulbenard schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:10:
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de Chuwi Vi8 en Teclast X80H.

Dingen die mij boeien:
SSD Snelheid
Scherm Brightness & Helderheid
Beetje normaal geluid
Beetje normale camera
Makkelijke reinstall zonder driver gezeur

Dingen die mij niet boeien
Dualboot
Looks
etc.

Als ik dit dan toch naast elkaar hou kom ik bij de teclast x80h uit.
Zijn er argumenten waardoor ik toch beter voor de chuwi kan gaan?
Kan de 100 euro maar 1 keer uitgeven:P
Ik zou voor de chuwi gaan. Beide dezelfde specificaties, behalve dat je de chuwi met max 64gb kan uitbreiden en de teclast met max 32gb. Je moet niet veel van de camera verwachten. De chuwi is op dit moment een stuk goedkoper. http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-968268.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
enpe schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 18:05:
[...]

Heb de chuwi vi8 nu ook een paar dagen en wifi werkt prima. Verder top apparaatje voor de prijs.
Het werkte toch niet lekker en het was niet mn router, dus maar ff aan het hobbyen geslagen.

Situatie voor mod:
Limited of geen connectivity op mijn kamer. Kon netwerk ook niet vinden. Naast de router 21 mbps.

Eerst de chuwi opengepriemd. Als je bij de 3.5mm jack een klein beginnetje maakt met een mesje, kan je daarna met je nagel wel toe om 'm open te wrikken. Mocht je dit gaan doen, haal het deksel er voorzichtig af want het speakertje (rechts) zit vastgeplakt. Dat moet je eerst loswrikken van het deksel, anders trek je de kabel los (almost guilty... :+ ) Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rGboPRF.jpg

Vervolgens de wifi chip gelokaliseerd. Er zit een piepklein antennetje op. Zie tussen de camera en de 3.5mm jack, er staat WIFI RF en GND
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J2eM43b.jpg

Op de 'deksel' zit een soort stikker met een antenne+isolatie denk ik?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/t43AhG7.jpg

Vervolgens de alufoil en superlijm gepakt >:) klein blokje van alufoil op het RF dingetje aan de sticker geplakt (en eerst natuurlijk de GND willen verbeteren totdat ik de deksel er weer op wilde doen, ach het is al laat :O )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pqZsxG2.jpg

Chuwi weer dichtgeklikt, en aangezet....het werkt!
Resultaat: 21mbps in mn kamer, en 58 mbps naast de router 8) :)

@andere mensen: Het kabeltje van 96ct van aliexpress dat ik had gekocht werkt helaas niet met opladen.

[ Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 05-04-2015 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Vorige week zaterdag een teclast x98 air 3g 64GB besteld bij banggood.
Levertijd minder dan een week met expedited shipping, wel 46 euro aftikken bij de douane :(
Anyway totaal 274 euro voor deze dualboot tablet met zo'n snelle levering vind ik prima.

Ervaring tot nu?

Wat een geweldig apparaat! Zowel Windows als android draaien super, wel even werk om hem te "ontChinezen" maar zonder root toch de meeste dingen goed in kunnen stellen.
Windows is nu volledig Nederlands inclusief inlogscherm, android ook volledig Nederlands voor zover ik nu gezien heb.

Accuduur werkelijk perfect: gisteravond van de lader gehaald, hele nacht idle laten liggen (in android modus) en vanochtend accu op 98% :)

Enige dat niet in nl gaat is het dualboot menu maar dit is niet zo belangrijk, het is duidelijk wat je moet doen.

Nadelen?

Ja, 3 om precies te zijn:

1) bij opstarten android moet steeds het WiFi password opnieuw ingevuld worden, dit slaat de tablet niet op om een of andere reden. Heb oplossingen voorbij zien komen maar daarvoor moet de tablet geroot zijn.
2) geluid en dan vooral volume is erg laag, mede door de raar geplaatste speakertjes, ben wel verwend geweest op dat gebied met mijn nexus10.
3) Thermal warning in android, zelfs met helderheid op minimaal komt er regelmatig een Thermal warning op het scherm, heb hier nog geen oplossing voor gevonden. Tablet lijkt overigens niet minder te gaan functioneren dan.

[ Voor 0% gewijzigd door djmvt op 05-04-2015 12:59 . Reden: Typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Annoying-Orange schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:20:
[...]

Ik zou voor de chuwi gaan. Beide dezelfde specificaties, behalve dat je de chuwi met max 64gb kan uitbreiden en de teclast met max 32gb. Je moet niet veel van de camera verwachten. De chuwi is op dit moment een stuk goedkoper. http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-968268.html
En de aanbieding is niet meer :(
Was ik er net uit dat ik deze wilde gaan bestellen...
Als iemand nog een 83 euro versie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Gutteguttegut schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:34:
[...]
http://www.aliexpress.com...-Windows/32259598544.html

eur 89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Helaas slechte ervaringen met Aliexpress dus daar koop ik even niets. Daarnaast zoek ik de versie met HDMI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Gutteguttegut schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:35:
[...]
Helaas slechte ervaringen met Aliexpress dus daar koop ik even niets. Daarnaast zoek ik de versie met HDMI. ;)
FYI de dual boot heeft altijd hdmi, ook die ik linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:34:
[...]
Heb je net iets te lang getwijfeld. ;)
Ik heb de mijne besteld. Nu ja denk dat ze snel weer in promotie zullen komen.
Als je leest bij vragen onderaan zie je dat hun vorige promotie afliep op 23 maart
en deze op 5 april. Gewoon een beetje in de gaten houden.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

FitTiv schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:27:
[...]FYI de dual boot heeft altijd hdmi, ook die ik linkte.
Ik zag het :)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 01:22:
[...]Heb je net iets te lang getwijfeld. ;)
Ik heb de mijne besteld. Nu ja denk dat ze snel weer in promotie zullen komen.
Als je leest bij vragen onderaan zie je dat hun vorige promotie afliep op 23 maart
en deze op 5 april. Gewoon een beetje in de gaten houden.
Ik hou het weer in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
FitTiv schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:05:
Eerste indruk is goed. Typ dit bericht er vanaf, net ff mee kunnen spelen. OTG kabeltje + de goedkoopste kabel splitter van alieexpress kan mijn bluetooth keyboard van juice voorzien en een muis aansturen. Tablet zelf opladen nog niet geprobeerd.
Gvd was niet ingelogd, mn mini review weg....
Piccie setup:
https://www.dropbox.com/s..._20150331_222853.jpg?dl=0
Kabeltje kopen:
http://www.aliexpress.com...ml?orderId=66341072553612
Al getest of opladen ook werkt met deze otg kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
Weezer-DC schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:04:
[...]
Al getest of opladen ook werkt met deze otg kabel ?
Nee dus:
FitTiv schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:52:
[...]
@andere mensen: Het kabeltje van 96ct van aliexpress dat ik had gekocht werkt helaas niet met opladen.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Na 2 maanden plezier van mijn Pipo W2F te hebben gehad werkt de onderste 1,5cm van mijn touchscreen niet meer :( Niets in dat gebied reageert nog op touch input. Ook wanneer je op de desktop zit en een selectie maakt, zie je precies de grens waar hij ophoudt.

Is er nog iets wat ik zelf kan proberen? Gevalletje kapotte digitizer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:35:
[...]Na navraag krijg ik zojuist bevestigd dat ze er geen officieel Pipo keyboard bijleveren. Dit is zonde want de reviews over het Pipo keyboard zijn lovend.
ik heb nog een Pipo keyboard over, hij is nieuw en ongebruikt.. in v.a O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Voordelen van het Pipo keyboard: het klikt met magneten (heel) goed vast, het krijgt via die koppeling zijn energie van de tablet krijgt dus geen gedoe met opladen en het beschermt de tablet.

Nadelen: het voelt wat goedkoop aan, de toetsjes zijn soms wel erg klein, sommige functies (home, pgdn etc) zijn alleen als functietoets beschikbaar, de standaard heeft maar één stand, de standaard kan niet op je schoot staan, toetsaanslagen worden soms alleen geregistreerd als je de toets echt flink indrukt en bij gebruik op schoot valt de flap over het touchpad.

Ondanks de nadelen zou ik niet zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Vandaag raakte ik per ongeluk de connector aan van de voeding die in de tablet gaat. Ik kreeg een schokje. Dat is vreemd want de buitenkant is meestal de gnd.

Andere gebruikers van de Pipo W3 of W2 waar dat ook zo bij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rud schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:26:
Vandaag raakte ik per ongeluk de connector aan van de voeding die in de tablet gaat. Ik kreeg een schokje. Dat is vreemd want de buitenkant is meestal de gnd.
ik heb daar niets van gemerkt, ik heb trouwens een direkt een andere eu oplader erbij gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

En als je de stekker omgekeerd in de wandcontactdoos steekt?

EU adapter?
Vanuit China? Heb je een link?

[ Voor 56% gewijzigd door rud op 09-04-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rud schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:04:

EU adapter?
Vanuit China? Heb je een link?
je moet wel opletten dat je de goede spanning hebt, de pipo w3 heeft 9v en de w3f maar 5 volt

http://www.ebay.de/itm/LA...in_77&hash=item4adb851d88

http://www.geekbuying.com...et-PC-EU-Plug-321186.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:54:
[...]

ik heb nog een Pipo keyboard over, hij is nieuw en ongebruikt.. in v.a O-)
Ik kan hem niet vinden in de Vraag en Aanbod helaas.

Kun je me een PM sturen wat je er voor wil hebben? Ik heb bij een goede prijs interesse.

Hartelijk dank alvast.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ 8)7

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Hmmm, via verschillende handleidingen (die in dit topic te vinden zijn) heb ik de tablet helemaal in het Nederlands, behalve de standaard applicaties (maps, reading list, weather etc.). Deze zou ik ook graag in het Nederlands hebben, echter dat lijk ik maar niet voor elkaar te krijgen? Iemand de gouden tip.

Nederlandse taal staat overal ingesteld, ook is de dit gekopieerd naar alle gebruikers (met de twee vinkjes).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
Jumpman schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:14:
Hmmm, via verschillende handleidingen (die in dit topic te vinden zijn) heb ik de tablet helemaal in het Nederlands, behalve de standaard applicaties (maps, reading list, weather etc.). Deze zou ik ook graag in het Nederlands hebben, echter dat lijk ik maar niet voor elkaar te krijgen? Iemand de gouden tip.

Nederlandse taal staat overal ingesteld, ook is de dit gekopieerd naar alle gebruikers (met de twee vinkjes).
App verwijderen en opnieuw downloaden uit de Nederlandse store. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Nieuwe VGA drivers(7-4-15): https://downloadcenter.in...or-Windows-7-8-8-1-32-bit

geen changelog helaas, ik merk geen echt verschil.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
De Chuwi Vi8 is opnieuw in de aanbieding bij BangGood. Weliswaar nog niet op voorraad (Mijn Chuwi die ik 6 april besteld had is ook nog steeds niet verzonden) maar je kan een poging wagen:

http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-968268.html

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
Hoe is de batterij bij julli chiwu dual boot? Mijne is bijna direct leeg, gisternacht nog 70%, en vanochtend was die al uit. IS al zo sinds ik hem binnen heb

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Iemand ervaring met deze tablet? Ik zoek een 10 inch tablet met dual boot.

http://www.banggood.com/C...Boot-Tablet-p-972458.html

Hebben jullie import kosten moeten betalen voor tablets buiten de EU?

[ Voor 28% gewijzigd door WhySoSerious? op 13-04-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
Musta schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:31:
Hoe is de batterij bij julli chiwu dual boot? Mijne is bijna direct leeg, gisternacht nog 70%, en vanochtend was die al uit. IS al zo sinds ik hem binnen heb
Ik zet hem s nachts altijd uit en aan de oplader. Ik de batterij duur nog wel redelijk kan hem de hele dag gebruiken. Onder Windows verbruikt ie volgens mij wel veel in stand by maar er staat uitleg in dit topic om hem in sluimerstand te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Zijn er nog enkel boot windows hdmi tablets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
KLX16 schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:28:
Zijn er nog enkel boot windows hdmi tablets?
Ja. Een stuk of 25.

HDMI zit verstopt achter de + bij function.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Sinds een week heb ik een Windows tablet in gebruik, BatteryBar 3.6.6 geïnstalleerd. Deze geeft aan dat de batterij maar 15956 mWh is, terwijl het volgens de specificaties een 4.830 mAh 18 Wh 2 Cell Lithium-Ion batterij zou zijn (dus 18.000 mWh). Dit lijkt me wel veel slijtage in een week? Of is deze batterij nooit echt 18Wh geweest? Hoe is dit bij jullie gesteld?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Jumpman schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:11:
Sinds een week heb ik een Windows tablet in gebruik, BatteryBar 3.6.6 geïnstalleerd. Deze geeft aan dat de batterij maar 15956 mWh is, terwijl het volgens de specificaties een 4.830 mAh 18 Wh 2 Cell Lithium-Ion batterij zou zijn (dus 18.000 mWh). Dit lijkt me wel veel slijtage in een week? Of is deze batterij nooit echt 18Wh geweest? Hoe is dit bij jullie gesteld?
Vaak behaalt een batterij de volledige capaciteit pas na een paar keer volledig opladen en ontladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Jumpman schreef op maandag 13 april 2015 @ 23:11:
En daarbij komt dat de 18 Wh theoretisch is. Theorie =/= werkelijkheid.
De discharge curve van een li-ion batterij zakt ook behoorlijk van 100% naar 99% ivm grote begin voltage drop, hier zou het aan kunnen liggen: Afbeeldingslocatie: http://www.ibt-power.com/Battery_packs/Li_Ion/Li_Ion_DiscTGph.JPG
Verder zou Batterybar het ook een beetje fout kunnen hebben natuurlijk, die gaat ook maar op (ongecalibreerde?) sensors af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ik heb enige tijd de Pipo w2f in huis en heb besloten voor de w3f te gaan, omdat ik toch wat scherm oppervlakte mis. Heeft iemand de w3f inmiddels al in ontvangst mogen nemen en zo ja, hoe bevalt deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ejbrul schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:51:
Ik heb enige tijd de Pipo w2f in huis en heb besloten voor de w3f te gaan, omdat ik toch wat scherm oppervlakte mis. Heeft iemand de w3f inmiddels al in ontvangst mogen nemen en zo ja, hoe bevalt deze?
ik heb hem net 5min thuis, zodra ik hem getest heb zal ik berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:07:
[...]

ik heb hem net 5min thuis, zodra ik hem getest heb zal ik berichten
Waar heb je hem besteld? en heb je ook extra import kosten moeten betalen? Ik lees ook graag wat meer over deze tablet :)

[ Voor 8% gewijzigd door WhySoSerious? op 15-04-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik ben sinds een maand of twee de trotse bezitter van een pipo w2f, en heb m'n laptop eigenlijk niet meer aangeraakt. :)
Ideaal formaat voor mij, accu gaat lang zat mee (zeker 4 tot 5 uur maar ik heb nooit continu verbruik gemeten). Het apparaat slikt een 64 GB geheugenkaart dus ook de wat beperkte opslag is geen issue meer. Na gebruik via een batch-script onder een snelkoppeling op hibernate (beetje dirty fix maar het werkt).

Wat er nog wel mist is een beetje sjiek hoesje - liefst 1 die op de metalen achterkant vastklikt en lekker minimaal is. Helaas deze nog niet gevonden, iemand tips?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Scatman_II schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:17:
Ik ben sinds een maand of twee de trotse bezitter van een pipo w2f, en heb m'n laptop eigenlijk niet meer aangeraakt. :)
Ideaal formaat voor mij, accu gaat lang zat mee (zeker 4 tot 5 uur maar ik heb nooit continu verbruik gemeten). Het apparaat slikt een 64 GB geheugenkaart dus ook de wat beperkte opslag is geen issue meer. Na gebruik via een batch-script onder een snelkoppeling op hibernate (beetje dirty fix maar het werkt).

Wat er nog wel mist is een beetje sjiek hoesje - liefst 1 die op de metalen achterkant vastklikt en lekker minimaal is. Helaas deze nog niet gevonden, iemand tips?
Ik heb sinds kort een Pipo W3F maar ik ondervind helaas een probleem met het afspelen van video naar mijn chromecast. Allereerst de installatie van Popcorntime wordt in een vreemde directory gezet die ik niet kan wijzigen? Daarnaast kan ik op één of andere manier niet op 'agree' klikken na installatie bij het zien van de gebruikersovereenkomst. Doe ik er een USB muis in, dan kan dit wel.
Vervolgens registreert het apparaat geen enkele touch meer binnen PopCorn Time, snap er weinig van.

Denk overigens niet dat het een hardware matig probleem is maar wil het toch even melden, misschien zijn er gebruikers met gelijke ervaringen? Ik zit ook niet vast aan Popcorn time en wil juist graag alternatieven proberen die beter zijn, hoor ze graag ;)

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
troyk schreef op donderdag 16 april 2015 @ 16:11:
[...]

Ik heb sinds kort een Pipo W3F maar ik ondervind helaas een probleem met het afspelen van video naar mijn chromecast. Allereerst de installatie van Popcorntime wordt in een vreemde directory gezet die ik niet kan wijzigen? Daarnaast kan ik op één of andere manier niet op 'agree' klikken na installatie bij het zien van de gebruikersovereenkomst. Doe ik er een USB muis in, dan kan dit wel.
Vervolgens registreert het apparaat geen enkele touch meer binnen PopCorn Time, snap er weinig van.

Denk overigens niet dat het een hardware matig probleem is maar wil het toch even melden, misschien zijn er gebruikers met gelijke ervaringen? Ik zit ook niet vast aan Popcorn time en wil juist graag alternatieven proberen die beter zijn, hoor ze graag ;)
Waar heb je de w3f uiteindelijk besteld? Heb je nog heffingen e.d. moeten betalen aan de deur?
Ben namelijk op zoek naar een betrouwbare webshop waar nog een origineel keyboard bij wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had in eerste instantie de pipo w3f met keyboard cover bij dealsprime besteld, maar na 14 dagen wachten zonder dat de ze tablet verzenden heb ik de bestelling geannuleerd bij paypal.
ik koop wel vaker bij nieuwe china internet winkels maar dus niet meer bij dealsprime, of deals crime!!!!!
dus uiteindelijk bij geekbuying besteld en na 5 dagen thuis met DHL, helaas wel 40 euro invoerrechten moeten betalen.

ik heb nu de nieuwe dual-boot pipo W3f met keyboard cover en de bouwkwaliteit van de pipo W3f is uitstekend en het scherm is erg goed en scherp.
de accu is goed voor 5 tot 7 uur surfen.
de voor/achter camera's zijn erg matig, ik kan mij haast niet voorstellen dat de achter camera een oplossing van 5 megapiksel heeft.
de full USB 2.0 aansluiting werkt perfect, en kan zelfs een externe harde schijf met spanning voorzien.
dit mis ik bij de meeste Chinese tablets die alleen een micro USB hebben.
ook heeft de pipo standaard een screenprotector op het scherm en ook aan de achterkant.

het optionele keyboard cover voor de pipo W3f werkt uitstekend en je kan er goed op typen.
ik vind deze oplossing erg handig en je hebt tegelijk en cover voor je tablet.
nadeel van de cover is het soort van suede achtige kunstleer wat wel stof doet aantrekken.
ik heb daarom de cover van de pipo w1 gekocht maar heb nu wel 3 keyboard covers. 8)7

de dual-boot functie werkt goed, al kun je niet vanuit windows direkt naar andriod gaan. (hotboot of hot swap)
bij het opstarten kom je in het boot menu daarna kun je naar windows of andriod gaan.
zover ik kan nagaan werken beide besturingssystemen goed.

ik ben volop tevreden met deze tablet :P
Popcorntime en chromecast werken bij mij trouwes wel _/-\o_

Best Regards / Bert PD3CT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Bedankt voor de review Bert :)

Ik heb hem nu ook besteld bij Geekbuying voor €176,85 incl. met DHL. Kortingsocde: VNWJBBZC gaf nog 5% korting. Ik wou eerst de CHUWI V10HD bestellen, omdat die 64GB heeft, maar ook die heeft geen volledige usb poort en dan vind ik toch wel een must. Het keyboard laat ik eerst even zitten, wil er eerst even mee spelen en kijken wat ik er zelf van vind. Het keyboard kan je altijd dan nog hier bestellen voor €21- incl. zonder import kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ook maar de Chuwi Vi8 Dual boot besteld, na het zien van hoe smooth dat draait zo een windows tablet, en na zeker een stuk of 10 android tablets te hebben gehad toch maar weer de gok gewaagd om er eentje aan te schaffen, voor die prijs kan je het ook niet laten natuurlijk.

Heb gekozen voor de derde optie kwa verzending via Banggood, ongeveer een tientje extra voor 3 tot 7 dagen, iemand ervaring mee?

Ben ook echt een leek op het gebied van W8.1 en al helemaal met Windows tablets, iemand nog duidelijke tips en tricks die ik hopelijk straks kan toepassen? Las dat er één of andere standby bug in Windows zit waardoor je battery heel snel leeg gaat, is dat makkelijk te fixen?

Misschien dat iemand een aparte topic kan maken over de Chuwi Vi8? Ik heb daar allemaal helaas geen tijd voor maar ik kan misschien wel met wat dingetjes helpen mocht dat nodig zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door m4rtyr op 18-04-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
Dankzij de review van Bert heb ik de w3f afgelopen donderdag meteen besteld bij Geekbuying met als optie de DHL verzending. Op dit moment staat de status echter nog steeds op processing (betaling donderdag al afgerond). Hoe lang duurde het voordat bij jullie voordat de order op shipping stond of is dat nog steeds niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ploeg_j
Mijn chuwi vi8 is nu in nederland, helaas een brief van postNL gekregen om de waarde op te geven. Eerste keer in 4 jaar dat ik bij hoef te lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Irritant hoor.. ik heb altijd moeten betalen.. misschien dat ze er dit keer overheen kijken. Yeah right :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
  • Laatst online: 04-02 08:12
Wat is momenteel een goede tablet (9,7 inch) met goede prijs/kwaliteit verhouding en prestaties. Zelf ben ik nogal huiverig voor de intel atom socs die draaien met windows 8.1. Hoe presteren deze in jullie optiek?
Verder wat zijn de voordelen van een windows tab t.o.v. de android tabs. Zelf denk ik dat android veel smoother zal draaien dan het 'logge' windows. Voordelen van windows is dat het werken met office programma's wel weer makkelijker is.

Ik vindt het erg moeilijk om de bomen door het bos te zien bij de windows tablets/de dual os tablets.

Wat zouden jullie aanraden bij een budget van €200-300 graag een tablet met goede resolutie, minstens full hd. 9,7 inch, HDMI, nette behuizing bij voorkeur metaal.

Waar ik zelf op uit kom is dan de Teclast x98 of de onda v989 maar deze hebben allemaal die 'crappy' intel atom processors. Enige voordeel van die intel atoms is dat ze op 22nm worden gebakken en veel van de arm soc's nog op 28nm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jaspergk schreef op zondag 19 april 2015 @ 14:31:
Wat is momenteel een goede tablet (9,7 inch) met goede prijs/kwaliteit verhouding en prestaties. Zelf ben ik nogal huiverig voor de intel atom socs die draaien met windows 8.1. Hoe presteren deze in jullie optiek?
Verder wat zijn de voordelen van een windows tab t.o.v. de android tabs. Zelf denk ik dat android veel smoother zal draaien dan het 'logge' windows. Voordelen van windows is dat het werken met office programma's wel weer makkelijker is.

Ik vindt het erg moeilijk om de bomen door het bos te zien bij de windows tablets/de dual os tablets.

Wat zouden jullie aanraden bij een budget van €200-300 graag een tablet met goede resolutie, minstens full hd. 9,7 inch, HDMI, nette behuizing bij voorkeur metaal.

Waar ik zelf op uit kom is dan de Teclast x98 of de onda v989 maar deze hebben allemaal die 'crappy' intel atom processors. Enige voordeel van die intel atoms is dat ze op 22nm worden gebakken en veel van de arm soc's nog op 28nm.
Het klinkt nu alsof je totaal geen onderzoek hebt gedaan naar (goedkope Chinese) Windows 8.1 tablets....
Dus ik zou zeggen ga eens kijken op youtube en laat je (enorm) verrassen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
Gutteguttegut schreef op zondag 19 april 2015 @ 16:00:
[...]
Het klinkt nu alsof je totaal geen onderzoek hebt gedaan naar (goedkope Chinese) Windows 8.1 tablets....
Dus ik zou zeggen ga eens kijken op youtube en laat je (enorm) verrassen :>
Het onderzoek wat ik gedaan heb is vooral in dit topic het één en ander lezen en beetje googlen. Het probleem is dat ik over zodanig traag internet beschik (zit momenteel in Kenia voor 3,5 maand) dat ik youtube filmpjes amper kan kijken. Maar daar van afziend zal ik eens een poging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

ik heb zelf de x98 air 2 werkt in mijn optiek prima. Ook voor normaal desktop gebruik. Wanneer je niet al te veel dingen wilt doen en een beetje rekening houd met het beperkte werkgeheugen is er prima op te werken.

Android werkt wel minder op die atom socs. Zal wel met optimalisatie te maken hebben. Gebruik hem sowieso meer onder win 8.1 daar kan je toch wat meer mee. Metro interface werkt daarnaast perfect op dit soort tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jaspergk schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:47:
[...]

Het onderzoek wat ik gedaan heb is vooral in dit topic het één en ander lezen en beetje googlen. Het probleem is dat ik over zodanig traag internet beschik (zit momenteel in Kenia voor 3,5 maand) dat ik youtube filmpjes amper kan kijken. Maar daar van afziend zal ik eens een poging doen.
Ah dat deel miste ik nog, mijn ervaring met vele Youtube recensies kijken is dat Windows 8.1 Bing op deze tablet erg soepel draait zelfs met 1GB ram.
Het zijn natuurlijk geen laptop/desktop vervangers om zware applicaties op te draaien, maar voor normaal "huis,tuin en keuken" werk prima geschikt.
In mijn ogen beter dan de meeste Android tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
Gutteguttegut schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:13:
[...]
Ah dat deel miste ik nog, mijn ervaring met vele Youtube recensies kijken is dat Windows 8.1 Bing op deze tablet erg soepel draait zelfs met 1GB ram.
Het zijn natuurlijk geen laptop/desktop vervangers om zware applicaties op te draaien, maar voor normaal "huis,tuin en keuken" werk prima geschikt.
In mijn ogen beter dan de meeste Android tablets.
Mooi hier kom ik verder mee.

Hebben deze tablets ook de optie om te upgraden naar windows 10? Het voordeel van windows is natuurlijk de veel betere en langere ondersteuning dan Android op verschillende tablets, dit omdat de fabrikant het zelf moet regelen qua updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Jaspergk schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:33:
[...]

Hebben deze tablets ook de optie om te upgraden naar windows 10? Het voordeel van windows is natuurlijk de veel betere en langere ondersteuning dan Android op verschillende tablets, dit omdat de fabrikant het zelf moet regelen qua updates.
Zelf geen ervaring mee maar ik heb hier en daar al voorbij zien komen dat men Windows 10 preview heeft kunnen installeren, voor meer zekerheid moeten we afwachten tot het allemaal officieel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Jaspergk schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:33:
[...]

De Intel Atom processor is gewoon prima qua snelheid en zeker met windows 8.1. Ikzelf heb de Chuwi Vi8 waar de Z3735 inzit zoals zovele chinese tablets. Deze processor i.c.m. 2GB werkgeheugen werkt echt prima. Ik heb tot nog toe alle software die ik gebruik gewoon goed en snel kunnen gebruiken. Verder is het gebruik van Office op zo'n tablet ideeal.

De Chuwi Vi8 is te upgraden naar Windows 10 i.v.m. het driver pack wat ik voor deze tablet gevonden heb. In theorie is elke tablet te upgraden zolang de drivers maar beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspergk
Is het verder geen probleem om bijvoorbeeld de taal in te stellen naar Nederlands? Ik kan me nog wel herinneren dat dat bijvoorbeeld met windows 7 home premium en Engelse software je geen mogelijkheid had om Nederlands te installeren zonder veel aan de windows versie te sleutelen. Hier had je dan de ultimate versie voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Jaspergk schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:45:
Is het verder geen probleem om bijvoorbeeld de taal in te stellen naar Nederlands? Ik kan me nog wel herinneren dat dat bijvoorbeeld met windows 7 home premium en Engelse software je geen mogelijkheid had om Nederlands te installeren zonder veel aan de windows versie te sleutelen. Hier had je dan de ultimate versie voor nodig...
Je kan een taalpakket installeren zonder problemen. Ik kreeg mijn tablet in het Engels geleverd. Lees ook verhalen dat mensen hun tablet in het chinees krijgen en dat het dan lastiger is om terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Als W in het Chinees opstart even googlen hoe je van Chinees naar Engels moet. Genoeg filmpjes etc die dit perfect uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:47
Niemand hier nog die de Teclast X90HD heeft? Op internet kun je er niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
ejbrul schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:17:
Dankzij de review van Bert heb ik de w3f afgelopen donderdag meteen besteld bij Geekbuying met als optie de DHL verzending. Op dit moment staat de status echter nog steeds op processing (betaling donderdag al afgerond). Hoe lang duurde het voordat bij jullie voordat de order op shipping stond of is dat nog steeds niet het geval?
Bij ook nog op "payment confirmed (processing)" vrijdag besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
WhySoSerious? schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:39:
[...]

Bij ook nog op "payment confirmed (processing)" vrijdag besteld.
Zojuist een online chat sessie afgesloten met Geekbuying en kreeg te horen dat het klaarmaken van de order 2 tot 7 dagen kan duren. Over twee dagen zou mijn pakket worden verstuurd en ik heb afgelopen donderdag mijn w3f besteld. Hierna nog 3 tot 5 dagen wachten tot DHL mijn pakket bezorgd :)
Moet blijkbaar meer geduld hebben :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
lasharor schreef op zondag 19 april 2015 @ 17:53:
ik heb zelf de x98 air 2 werkt in mijn optiek prima. Ook voor normaal desktop gebruik. Wanneer je niet al te veel dingen wilt doen en een beetje rekening houd met het beperkte werkgeheugen is er prima op te werken.

Android werkt wel minder op die atom socs. Zal wel met optimalisatie te maken hebben. Gebruik hem sowieso meer onder win 8.1 daar kan je toch wat meer mee. Metro interface werkt daarnaast perfect op dit soort tablets
Ik vind hem onder Android ook niet echt prettig werken. Ik krijg ook veel meldingen dat hij ivm hitte de helderheid van het scherm moet aanpassen. Gelukkig heb ik hem vooral voor Windows (zakelijk) in gebruik.

Op mijn werk ondersteunt ICT eigenlijk alleen iPad's die door de zaak zijn verstrekt, maar 'byod' wordt ook geaccepteerd. Ik kan met mijn 'Chinese prul' minimaal zo goed uit de voeten, zeker omdat je zonder compatibiliteitsissues met dezelfde bestandsformaten kunt werken als op de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Vraagje, ik meen in een youtube video gezien te hebben dat je je microsdhc op een bepaalde manier moet formateren om het zowel onder windows en in android werkend te krijgen, klopt dit? En nog een tip over welke ik het beste kan nemen?

Ik kijk op deze site:

http://www.dataio.nl/product-categorie/micro-sd/microsd-32gb/page/2/?orderby=price

[ Voor 29% gewijzigd door m4rtyr op 20-04-2015 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
m4rtyr schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:50:
Vraagje, ik meen in een youtube video gezien te hebben dat je je microsdhc op een bepaalde manier moet formateren om het zowel onder windows en in android werkend te krijgen, klopt dit? En nog een tip welke ik het beste kan nemen?

Ik kijk op deze site:

http://www.dataio.nl/prod...g2-32gb-microsd-class-10/
Yep formateren op fat32 en dan heb je de bestanden beschikbaar op zowel win8.1 als android 4.4.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Aha thanks! En welke sd kaart is daar het best geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
m4rtyr schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:52:
Aha thanks! En welke sd kaart is daar het best geschikt voor?
m4rtyr schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:50:
Vraagje, ik meen in een youtube video gezien te hebben dat je je microsdhc op een bepaalde manier moet formateren om het zowel onder windows en in android werkend te krijgen, klopt dit? En nog een tip over welke ik het beste kan nemen?

Ik kijk op deze site:

http://www.dataio.nl/product-categorie/micro-sd/microsd-32gb/page/2/?orderby=price
Maakt volgens mij niet zo veel uit, als je alleen wat bestanden wilt kunnen delen tussen 2 systemen voldoet elke kaart naar mijn mening. Heb zelf een simpel class4 16GB kaartje aangezien mijn tablet 64GB eigen geheugen heeft. Voor mij ruim voldoende voor android/Windows dualboot .

[ Voor 0% gewijzigd door djmvt op 20-04-2015 12:56 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Ah oke, denk dat ik maar voor deze ga dan:

http://www.dataio.nl/prod...ter-uhs-i-class-10-48mbs/

Lijkt me een leuk prijsje!

En als het te weinig is voor de tablet dan kan hij mijn telefoon in en koop ik er later gewoon een 64gb bij, die dingen zijn goed in prijs gedaald zeg!

En besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
ejbrul schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:06:
[...]

Zojuist een online chat sessie afgesloten met Geekbuying en kreeg te horen dat het klaarmaken van de order 2 tot 7 dagen kan duren. Over twee dagen zou mijn pakket worden verstuurd en ik heb afgelopen donderdag mijn w3f besteld. Hierna nog 3 tot 5 dagen wachten tot DHL mijn pakket bezorgd :)
Moet blijkbaar meer geduld hebben :O
Ja ik kreeg net een mailtje dat het is verstuurd. Track en tracé nummer krijg je later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejbrul
WhySoSerious? schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:23:
[...]

Ja ik kreeg net een mailtje dat het is verstuurd. Track en tracé nummer krijg je later.
hmmm... Ik heb de keyboard erbij besteld, misschien dat mijn order daarom wat vertraging oploopt :/
Het bericht dat die van jou onderweg is maakt me nu nog ongeduldiger :)
Pagina: 1 ... 15 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.