Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
kevinl schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:15:
Zijn de office codes ook te gebruiken voor een desktop installatie?
als het goed is kun je er gebruik van maken op 6 pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:52
MartijnAbel schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:04:
[...]

als het goed is kun je er gebruik van maken op 6 pc's
Dit is niet correct. Dat is de versie voor thuisgebruik.
Bij de Windows 8.1 Bing versie krijg je een code voor Office 365 Personal.
Deze geeft je recht op een installatie op 1 pc/mac, 1 tablet en 1 telefoon.

Voor alle verschillen tussen biede versies, zie: http://www.microsoftstore...urce=google&WT.medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:33

thof

FP ProMod
icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:02:
[...]

Die draait toch ook android?
Zo ja werkt dan bv de ziggo app erop?
Ik heb een Teclast x98 Air II, de dualboot versie. Windows werkt prima! Android niet zo tevreden over, veel Chinese apps, een crashende appstore en het lijkt allemaal niet zo vlotjes te gaan zoals in Windows. Eigenlijk moet ik er nog een keer echt voor gaan zitten, zodat de appstore weer gaat werken. Echter nog niet aan toegekomen, heb hem ook gekocht als Windows tablet.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Heeft iemand ervaring met de chiwu vi8? Hij lijkt hoog te scoren qua snelheid etc. Ben benieuwd of mensen hem hebben en wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:26
lexi1986 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:41:
Heeft iemand ervaring met de chiwu vi8? Hij lijkt hoog te scoren qua snelheid etc. Ben benieuwd of mensen hem hebben en wat de ervaringen zijn.
Jep, die heb ik ;)
Snelheid is gewoon goed te noemen, accuduur is prima en scherm ziet er goed uit. Helaas niet gelamineerd waardoor het scherm wat grijs is als ie uit staat. Voor de rest echt een verademing tov chinese android tablet. Ik kan hem zeker aanraden. Ik heb de windows only versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
krissie100 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:52:
[...]

Jep, die heb ik ;)
Snelheid is gewoon goed te noemen, accuduur is prima en scherm ziet er goed uit. Helaas niet gelamineerd waardoor het scherm wat grijs is als ie uit staat. Voor de rest echt een verademing tov chinese android tablet. Ik kan hem zeker aanraden. Ik heb de windows only versie.
Thanks, ik vond net ook op YouTube een review hij ziet er goed uit. Heb hem zojuist aangeschaft op aliexpress 80 euro voor een tablet met Windows is geen geld. Ik heb ook Windows Only genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-09 14:04
krissie100 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:52:
[...]

Jep, die heb ik ;)
Windows only mist een hdmi aansluiting toch? Ik heb ook wel interesse in deze tablet. Hoeveel gb geheugen hou je over met Windows er op? En wat zijn de zwaarste programma's die hij aan kan als ik vragen mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
wann0wfhc schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:23:
[...]

Windows only mist een hdmi aansluiting toch? Ik heb ook wel interesse in deze tablet. Hoeveel gb geheugen hou je over met Windows er op? En wat zijn de zwaarste programma's die hij aan kan als ik vragen mag :P
idd geen hdmi
14gb over van de 23,5gb hierbij is ook office al geinstalleerd.
race games draaien er prima op zoals asphalt. verder gebruik ik geen zware programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
mtr33 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:11:
De Air II met enkel Windows bevalt hier goed. Ideaal voor mobiel gebruik: volledige PC in iPad formaat en via USB hub/dock simpel om te zetten naar desktop machine. Dat laatste natuurlijk binnen de beperkingen van de chip, maar voor Office gebruik meer dan voldoende. Bouwkwaliteit is ronduit goed voor de prijs, beter dan vele andere (android) ChiTabs die ik heb gehad.

Enige minpunt is het beperkte WIFI bereik/signaalsterkte. Denk aan de iPhone grip of death, maar dan zonder dat je 'm vast hebt. Simpel opgelost via een USB wireless adapter in de hub, maar als je HD BluRay wil streamen moet je wel relatief dicht bij de router of een versterker zitten.
Heb hem inmiddels al besteld, de dual boot versie, Hopen dat ik geen rare problemen heb en dat de wifi goed werkt, vorige chinese tablet was ook al een drama op gebied van wifi

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:36
Hallo allemaal,

In mei ga ik een tijdje naar Peking, Shanghai en Hong Kong om daar vrienden op te zoeken en de steden te bezoeken.

Nu lijkt het me leuk, interessant én natuurlijk goedkoop om daar een Windows tablet op te pikken. Ik weet echter totaal niet wat er, qua Chinese tablets, allemaal goed of niet goed is. Ik kom sites als alibaba.com en chinistore.com tegen (ben nu op exchange in Singapore), maar ik hoor graag waar Tweakers zulke tablets in China halen.

Het meest ideale zou een tablet rond de 8.9" met 2GB Ram en 32/64GB opslag zijn. Pluspunten voor een MicroSD kaart slot en een full-size USB slot, maar ik weet niet of ik hiermee te veel vraag.

Kortom, ik zie even door de bomen het bos niet meer en was benieuwd of jullie me wellicht meer info kunnen verschaffen :).

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

EdwardK123 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 04:42:
Hallo allemaal,

In mei ga ik een tijdje naar Peking, Shanghai en Hong Kong om daar vrienden op te zoeken en de steden te bezoeken.

Nu lijkt het me leuk, interessant én natuurlijk goedkoop om daar een Windows tablet op te pikken. Ik weet echter totaal niet wat er, qua Chinese tablets, allemaal goed of niet goed is. Ik kom sites als alibaba.com en chinistore.com tegen (ben nu op exchange in Singapore), maar ik hoor graag waar Tweakers zulke tablets in China halen.

Het meest ideale zou een tablet rond de 8.9" met 2GB Ram en 32/64GB opslag zijn. Pluspunten voor een MicroSD kaart slot en een full-size USB slot, maar ik weet niet of ik hiermee te veel vraag.

Kortom, ik zie even door de bomen het bos niet meer en was benieuwd of jullie me wellicht meer info kunnen verschaffen :).
tip: niet in de winkel kopen. Je gaat sowieso naar de 3 duurste steden in China. Ga je een electronica winkel in betaal je een stuk meer dan als je hetzelfde product via Taobao of JD besteld.
Reken je ook niet echt rijk wat prijs betreft, zo heel veel goedkoper zijn tablets ook weer niet.

Tevens moet je opletten dat als je bijv bij een winkel als Sundan of Suning een Windows tablet koopt deze een Chinese versie van Windows heeft die geen taalpakketten ondersteund. Ook de Win 8 Pro versies in China ondersteunen dat niet. (waar veel export tablets dat weer wel doen)

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik overweeg ook een windows tablet uit China te halen. Na wat zoekwerk en dit topic doorgenomen te hebben denk ik dat de Chuwi V89 wel een goede kandidaat is. 64GB, dual OS en 3G voor ~$180,-.

Iemand ervaring met de Chuwi V89?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvodelaere
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-08-2022
Ik heb geen office op mijn voyo a1 mini staan, toen ik hem binnenkreeg. Weet iemand of de office licentie ergens te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Vraag die denk ik voor veel anderen ook relevant is.

Heb hier een Teclast X98 Air II (heel tevreden). De Teclast heeft, net als vele andere tablets, slechts één micro-USB poort. Wat ik wil is met een USB hub zowel de tablet opladen als tegelijkertijd meerdere USB-apparaten gebruiken.

Ik heb hiervoor via Banggood dit apparaat aangeschaft: http://www.banggood.com/4...apter-Cable-p-947726.html

Deze hub heeft 3x USB 2.0 en 1x micro-USB waarmee het aangesloten apparaat kan worden opgeladen. In theorie prima dus!

Echter, het ding werkt niet. De eerste versie die ik kreeg leek het te doen, maar viel na 1 dag uit elkaar (het oplaadkabeltje brak zomaar af!). De vervanger die ze hebben opgestuurd laadt het apparaat helemaal niet op.

Heeft iemand al een echt mooie oplossing gevonden om meerdere USB-apparaten te gebruiken en tegelijkertijd de tablet op te laden?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:54
J.apiooo schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:34:
Heeft iemand al een echt mooie oplossing gevonden om meerdere USB-apparaten te gebruiken en tegelijkertijd de tablet op te laden?
Zoek en gij zult vinden (ook in dit topic):
mtr33 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:33:
De X98 kan met deze OTG hub of deze DIY kabel ook laden. Ik heb beiden en het werkt (zie ook [url="ttps://www.youtube.com/watch?v=ENFaHWl8p_c"]video[/url]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyvanbergen
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-02-2024
yvodelaere schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:00:
Ik heb geen office op mijn voyo a1 mini staan, toen ik hem binnenkreeg. Weet iemand of de office licentie ergens te vinden is?
ik kreeg van de week ook mijn voyo a1 mini binnen. als het goed is staat office al half tussen je apps in het metro menu. je moet hem alleen even activeren en dan doet ie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

mtr33 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:32:
[...]

Zoek en gij zult vinden (ook in dit topic):

[...]
Dank je wel! Besteld.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik ben van plan om een 8 inch tablet aan te schaffen. Na flink wat gelezen te hebben ben ik uitgekomen op twee modellen. De Chuwi VI8 en de Teclast X80H. Ik vindt wat betreft specificaties nauwelijks verschillen en ook wat betreft prijs zijn de twee tablets nagenoeg even duur. Welke zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Jammy959 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:50:
Ik ben van plan om een 8 inch tablet aan te schaffen. Na flink wat gelezen te hebben ben ik uitgekomen op twee modellen. De Chuwi VI8 en de Teclast X80H. Ik vindt wat betreft specificaties nauwelijks verschillen en ook wat betreft prijs zijn de twee tablets nagenoeg even duur. Welke zouden jullie me aanraden?
Beide goede goede toestellen voor een goede prijs. Ik zou naar random.org gaan en wat daar uit komt bestellen ;)
Maakt echt niks uit. Ik ben blij met de vi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
krissie100 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:00:
[...]

Beide goede goede toestellen voor een goede prijs. Ik zou naar random.org gaan en wat daar uit komt bestellen ;)
Maakt echt niks uit. Ik ben blij met de vi8
Haha thanks Krissie. Of denk je dat de Teclast X89 de 40 euro extra waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Het is vooral de resolutie waar het verschil in zit. De vraag is of je dus kunt leven met 1280*800 pixels. Mijn Galaxy Tab 8.9 heeft ook die resolutie (is ook al een paar jaar oud) en dat is toch echt pixels tellen wanneer je dicht op je scherm zit.

Aan de andere kant heb je met gamen weer minder prestatie issues. De vraag is dus: wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Jammy959 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:13:
[...]

Haha thanks Krissie. Of denk je dat de Teclast X89 de 40 euro extra waard is?
Dat zijn keuzes
Ik kan me voorstellen dat sommige 1200x800 pixelig vinden, maar bete bescherm betekend ook weer iets mindere prestatie en vaak een mindere accuduur. Allemaal beslissingen die je zelf moet maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jammy959
krissie100 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Dat zijn keuzes
Ik kan me voorstellen dat sommige 1200x800 pixelig vinden, maar bete bescherm betekend ook weer iets mindere prestatie en vaak een mindere accuduur. Allemaal beslissingen die je zelf moet maken ;)
Ik ga vooral lezen met de tablet, weinig gamen, dus ik denk dat een goede resolutie voor mij belangrijker is dan prestaties. Ik heb net de X89 besteld. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Tweakers,

Over een half jaartje ga ik een tijdje backpacken, ik neem geen laptop mee en geen moderne smartphone.
De ideale oplossing leek mij een tablet.
Nu zijn er zoveel verschillende merken en types, dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen te zoeken.
In eerste instantie dacht ik aan een prijs van rond de 100 euro, maar voor wat meer kwaliteit zal ik het toch rond de 200-300 euro moeten zoeken denk ik?
Het formaat moet onder de 10 inch zijn, 8/9 inch lijkt me een ideaal formaat?

Heb een nog aantal vraagjes;

- Wat zijn de betere merken waar ik naar kan kijken?
(De tablet moet een beetje robuust zijn en tegen een stootje kunnen)
- Is het mogelijk een externe HDD via usb aan te sluiten op de tablet?
- Android of windows, mijn voorkeur gaat uit naar android omdat ik hier bekend mee ben.

Had deze al gevonden;
http://www.dx.com/p/cube-...white-336767#.VPUbIf4_mPI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:17
Ik lees even mee, want ben ook op zoek naar een tablet voor een leuk bedrag. Ik had al bijna de Chuwi vi8 besteld (android+windows versie). Die heeft echter een 7,9" scherm en twijfel of dat lekker werkt met windows 8.1. Ik kijk nu naar de Chuwi V89. Die heeft een 8,9" scherm en betere resolutie maar is wel stukje duurder (vooral de dual OS versie)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij nader inzien, ga ik toch voor windows denk ik, wist niet dat dit gewoon een full windows 8 was.
Twijfel alleen tussen dual-boot of alleen windows, omdat ik waarschijnlijk toch maar 1 systeem gebruik.
Weet niet in hoeverre een 2e besturingssysteem de tablet vertraagd en hoeveel ruimte android inneemt?

Ben toevallig ook op de Chuwi V89 uitgekomen, iemand ervaring met deze tablet?
Pluspunten voor mij zijn:
- 64GB
- Windows of dual-boot
- GPS en 3G
- USB-OTG (kan iemand bevestigen of een externe usb hdd werkt?)
- 1920x1200 (mooie tussenweg, te hoge resolutie en je levert in aan prestatie)
- 8.9'' en 360 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:34:
Bij nader inzien, ga ik toch voor windows denk ik, wist niet dat dit gewoon een full windows 8 was.
Twijfel alleen tussen dual-boot of alleen windows, omdat ik waarschijnlijk toch maar 1 systeem gebruik.
Weet niet in hoeverre een 2e besturingssysteem de tablet vertraagd en hoeveel ruimte android inneemt?

- 64GB
- Windows of dual-boot
- GPS en 3G
- 8.9'' en 360 gram
Je kijkt nu alleen naar prestaties. Maar het belangrijkste mis je. En dat is de gebruiksduur. Hoe lang kan je op een lading. Als je gaat backpacken waarbij je tablet niet altijd kan opladen is dat best storend.
Ik weet nog heel goed dat ik me verbaasde over de standby van de Ipad 2. Ik vind die nog steeds de beste tablet voor op reis.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:44:
[...]

Je kijkt nu alleen naar prestaties. Maar het belangrijkste mis je. En dat is de gebruiksduur. Hoe lang kan je op een lading. Als je gaat backpacken waarbij je tablet niet altijd kan opladen is dat best storend.
Ik weet nog heel goed dat ik me verbaasde over de standby van de Ipad 2. Ik vind die nog steeds de beste tablet voor op reis.
Goed punt idd, daar moet ik zeker op letten.

Officiële batterij specs van Chuwi V89:
(Weet niet hoe betrouwbaar zoiets is?)

Battery Capacity 6000~6400mAh
Battery Type Li-polymer battery
Working Time 12~15Hour
Standby Time 190~205Hour
Charging Time 4~5Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:34:

- 64GB
- Windows of dual-boot
- GPS en 3G
- 8.9'' en 360 gram
Mij leek deze tablet ook het interessantst. Helaas nog geen reactie gehad van iemand hier in dit topic, dus ik denk dat weinig/geen mensen deze tablet al hebben gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Er hebben al een aantal deze besteld. Waarschijnlijk nog niet geleverd gekregen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Ik zit steeds meer te kijken naar de w3f pipo, met 10.1 en optioneel keyboard.
zwart, wil geen witte tablet
1920x1200 ips
2 32 gb
HDMI USB 3.0 volgens schrijven, elders

slecht verkrijgbaar als je met PayPal wil betalen.
en ook als je direct een originele keyboard bij wil hebben

Wil eigenlijk geen android besturing meer vanwege slecht update besturingssysteem.
Het rare is dat tinydeal hem aanbied als dual OS, dat kan toch niet?

Of toch de W6 met GPS zonder hdmi en geen optionele keyboard pls scherm

[ Voor 13% gewijzigd door KLX16 op 05-03-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01-2023
Ik zit te twijfelen tussen de Teclast X80h en de Cube iwork8(dualboot). Volgens mij zit er niet veel verschil tussen. Weten jullie hoeveel extern opslag geheugen er maximaal in past met een sd kaartje?
Werkt android er goed op, las dat dat bij de teclast X98II niet zo is? Hoe zit het met android apps werken die er allemaal op (vraag was al eerder gesteld maar niet echt beantwoord)? Zal er nog een update komen naar android 5.0 of kan je daar beter niet van uitgaan?

[ Voor 8% gewijzigd door Annoying-Orange op 05-03-2015 22:24 ]

xbl: superlucky luke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

RobertowNL

For your gear!

KLX16 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:45:
Ik zit steeds meer te kijken naar de w3f pipo, met 10.1 en optioneel keyboard.
zwart, wil geen witte tablet
1920x1200 ips
2 32 gb
HDMI USB 3.0 volgens schrijven, elders

slecht verkrijgbaar als je met PayPal wil betalen.
en ook als je direct een originele keyboard bij wil hebben

Wil eigenlijk geen android besturing meer vanwege slecht update besturingssysteem.
Het rare is dat tinydeal hem aanbied als dual OS, dat kan toch niet?

Of toch de W6 met GPS zonder hdmi en geen optionele keyboard pls scherm
http://www.dhgate.com/pro...ccount_orderdetail-1-null

Dit is een prima keyboard voor de w6 ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Het keyboard dat door PIPO bij de W3 geleverd wordt heeft zes rijen toetsen ipv de vijf uit jouw link. Als je functietoetsen handig vindt is het keyboard van de W3 stukken beter. Bovendien klikt het W3 keyboard direct aan de tablet en krijgt daar ook zijn voeding van. Het keyboard van de W6 lijkt dat niet te doen en die moet je dus iedere keer opladen. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Teclast X98 Air II lijkt me toch ook wel een mooi ding.
Wel weer iets groter, maar nog compact genoeg voor mee op reis lijkt me?
In combinatie met deze keyboard/case zoals in dit filmpje lijkt me ideaal.
YouTube: Teclast X98 Air II Windows 8.1 tablet Intel Bay Trail - Opinions after month of use

Zie dat veel tweakers deze tablet al in bezit hebben ook.
Zoek wel een 64gb versie dan met enkel windows, of kan je android gewoon eraf gooien als je een dual-boot versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ben zelf voor de w2f gegaan, neem die ook mee op vakantie voor 3 weken in april. Formaat vind ik groot genoeg en hij is lekker snel. Ideaal om gewoon een complete windows mee te hebben in zo'n klein formaat. Ding gaat wel snel leeg in standby, zal even ziennof daar ook een fix voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
rud schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 22:44:
Het keyboard dat door PIPO bij de W3 geleverd wordt heeft zes rijen toetsen ipv de vijf uit jouw link. Als je functietoetsen handig vindt is het keyboard van de W3 stukken beter. Bovendien klikt het W3 keyboard direct aan de tablet en krijgt daar ook zijn voeding van. Het keyboard van de W6 lijkt dat niet te doen en die moet je dus iedere keer opladen. Niet handig.
F keys, dat is een eye openener, de zesde rij keys, bij de video van de telcast hierboven met ipad air keyboard.

zelf gebruikt ik vaak F5 en Ctrl F5, dus dat is een voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels kijk ik naar de Onda V919 64GB versie.

Voordelen/nadelen ten opzichte van de X98 wat ik uit ervaringen en reviews heb kunnen halen;

+ Stevigere bouwkwaliteit
+ Dikker glas
+ (veel) Snellere eMMC
+ Iets goedkoper
+ Android draait beter

- Batterijduur
- Scherm helderheid
- Geen HDMI
- Geen GPS?
- Irritante home button

Batterijduur is wel een issue, maar waarschijnlijk koop ik toch nog zo'n externe batterij.
Goedkoopste prijs die ik heb kunnen vinden is 193 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2015 17:03 . Reden: nog wat nadelen gevonden :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 14:55:
Inmiddels kijk ik naar de Onda V919 64GB versie.

Voordelen/nadelen ten opzichte van de X98 wat ik uit ervaringen en reviews heb kunnen halen;

+ Stevigere bouwkwaliteit
+ Dikker glas
+ (veel) Snellere eMMC
+ Iets goedkoper
+ Android draait beter

- Batterijduur
- Scherm helderheid
- Geen HDMI

Batterijduur is wel een issue, maar waarschijnlijk koop ik toch nog zo'n externe batterij.
Goedkoopste prijs die ik heb kunnen vinden is 193 euro.
Wat is ook wel een puntje bij een aantal andere tablets. De W6 is ook niet heel erg super qua batterij. Maar ik heb standaard een Xiaomi 16.000mAh met 2 USB poorten in mijn tas dus heb nog geen problemen van een lege accu gehad 8)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Wat is ook wel een puntje bij een aantal andere tablets. De W6 is ook niet heel erg super qua batterij. Maar ik heb standaard een Xiaomi 16.000mAh met 2 USB poorten in mijn tas dus heb nog geen problemen van een lege accu gehad 8)
Idd, die Xiaomi 16.000mAh zat ik ook al naar te kijken, lijkt me een prima ding voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Wat verstaan jullie onder "niet heel erg super" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Naar 64 GB is toch best wel een stap in prijs. Kreeg/lees het advies om dit te overwegen.

Net zoals bij android is bij windows toch niet een deel van het programma (apps) op de sd kaart te zetten?
Dus alles moet op interne kaart?
Ik heb dan wel wat kaartdata dat ik wil meenemen, maar als we toch al gauw over de 300 euro grens gaan is een laptop, met hogere specs het overwegen waard, omdat ik toch al een keyboard erbij wilde hebben.

Als we een jaartje verder zijn dan is misschien 64BG gemeengoed in de 150 euro categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Daar is wel redelijk om heen te werken.

http://superuser.com/ques...ly-inserted-micro-sd-card
Zelf heb ik in mijn w6 nu ook een 64GB micro sd kaartje zitten met een virtuele hardeschijf er op. Werkt prima en geeft je totaal dus 80 Ipv 16gb geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk nu ook constant naar 64GB, omdat windows al zoveel ruimte inneemt.
Maar het prijs verschil is bij sommige modellen wel hoog idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 15:49
Weet er iemand of er een tablet is met 5Ghz wifi ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:32:
Ik kijk nu ook constant naar 64GB, omdat windows al zoveel ruimte inneemt.
Maar het prijs verschil is bij sommige modellen wel hoog idd.
Bij TD kan je een mooie selectie maken. Op grote 64gb.
http://www.tinydeal.com/w...ml?tid=10881&disp_order=3
Zijn er nog andere sites, die zo werken.

5GHZ die zijn er, maar of de gegevens in bepaalde adv. betrouwbaar zijn moet je dan nog wel checken.

zoek zo op een brand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KLX16 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:23:
[...]

Bij TD kan je een mooie selectie maken. Op grote 64gb.
http://www.tinydeal.com/w...ml?tid=10881&disp_order=3
Zijn er nog andere sites, die zo werken.

5GHZ die zijn er, maar of de gegevens in bepaalde adv. betrouwbaar zijn moet je dan nog weg checken.

zoek zo op een brand
Thanks, handig!

Kan iemand bevestigen dat de Teclast x98, slechts uitbreidbaar is met max 32gb geheugen, dit is wel een dealbreaker voor me.
De Onda v919 bijvoorbeeld is uitbreidbaar met een 128gb kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Heb in de Teclast X98 II 3G een 64GB kaartje gestoken en onder Windows werkte dat zonder problemen. Ik heb geen 128GB kaartje dus dat kan ik niet voor je uitproberen. Ik verwacht dat ook dat prima werkt.

Op XDA staat in het X98 forum hoe je SD-kaartjes kunt oververdelen in een Windows en een Android deel etc etc.

[ Voor 55% gewijzigd door rud op 11-03-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand die een pipo w3f heeft ???
ik zou namelijk een kleine review op prijs stellen.

accu, wifi, scherm , afwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb uiteindelijk de Teclast X98 air 3G 64GB versie gekocht, nu wachten, tot ie binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Een korte vraag over :
PIPO W3F Intel Baytrail-T Z3735F Quad Core 10.1 Inch Win8 Tablet

Prijs en meer informatie: € 181,81 bij BG.
http://www.banggood.com/P...Win8-Tablet-p-965519.html

Ik wilde eigenlijk een mobiel 'League of Legends' station voor eventuele vrienden die langskomen en een spelletje mee willen spelen. De Pipo W3F leek me hiervoor geschikt omdat ik een review zag waar het spel lekker soepel werd gespeeld.

Hier een overzicht:
http://www.spemall.com/fo...ipo-w3-gaming-experience/

Daarnaast zou ik de tablet graag gebruiken voor het streamen van Popcorntime naar m'n Chromecast.

Hebben jullie tips en/of opmerkingen ?

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk naar deze video
de Teclast X98 Air 3G heeft ongeveer de dezelfde specs.

YouTube: League of Legends on the Teclast X98 Air 3G

en ik heb gisten de pipo w3f bij dealsprime gekocht.
http://dealsprime.com/pip...id-4-4-4-windows-8-1.html
het is de nieuwe dual-boot versie en kost daar 164, maar met de cupon code: CYBER5 nog eens 5% korting dus nu156 euro.

en de optionele 3g modem voor 22 euro bij http://www.dealsmachine.com/best_187683.html
de optionele keyboard hoes heb ik al thuis.
die had ik voor 2 weken besteld bij geekbuying voor 25 euro met een cuponcode.(ik zie dat hij alweer duurder is geworden)
http://www.geekbuying.com...et-PC---Black-341379.html

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
De teclast X98 Air 3g heeft een andere processor, de Intel Baytrail-T Z3736F, met een frequentie van 2,16 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij komt in ieder geval dichter in de buurt dan de w3 met de z3775d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Bedankt voor je antwoord Bert , ik heb er wel vertrouwen in .

Ik denk dat ik toch bij Banggood ga bestellen ivm vlottere levering , dan maar tientje extra.

Hartstikke interessant , dank voor de bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:20
Ik heb gisteren een Chuwi VI8 single boot besteld op aliexpress (link for the curious: http://www.aliexpress.com...-Windows/32259598544.html )

want android ga ik er toch niet op draaien en deze was goedkoper :P Samen met een hoes voor zo'n 111 euro, prima instaptablet om te kijken of dit bevalt, en voor een maand motorvakantie in mei ook een handig ding om contact te onderhouden en fotos op te zetten.

Uiteindelijk gaf de doorslag tov de pipo de hogere batterijcapaciteit. Wat wel handig kan zijn op vakantie. Verder gewoon leuk om eens uit te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door FitTiv op 18-03-2015 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
FitTiv schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:12:
Ik heb gisteren een Chuwi VI8 single boot en voor een maand motorvakantie in mei ook een handig ding om contact te onderhouden en fotos op te zetten.
En dan geen GPS en HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
KLX16 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:15:
[...]

En dan geen GPS en HDMI?
Ik heb een simpele point en shoot camera, dus met een micro usb adapter kom ik een heel end.
Verder heb ik een aparte gps tracker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Weet iemand hoe je op zo'n Chuwi Vi8 tablet zelf een andere versie van Windows kan installeren? Installatie als een normale computer gaat in ieder geval niet.

Edit: Nevermind een EFI usb disk gemaakt en ben nu aan het installeren lijkt goed te gaan :)

[ Voor 23% gewijzigd door lexi1986 op 18-03-2015 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Kreeg net onderstaande email. Misschien dat er 20 maart meer aanbiedingen zijn?

Tell you a good news, we will have a big sale on 20th March.
.
On March 20th Aliexpress will help us to spread this good news on their home page.
To celebrate 5 years Anniversary of Aliexpress and to thank all our customers for their support and trust, our company decide to make the price of Teclast P98 4G from $229.99 down to $199.99.
Kindly notice that this price just valid on 20th, March. After this day, the price will up to 229.99$.
.
Put it into shopping cart, and waiting for that day coming.
www.aliexpress.com/store/...C/609719_32286314414.html
.
OKQI Team

[ Voor 6% gewijzigd door rud op 18-03-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
rud schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:49:
Kreeg net onderstaande email. Misschien dat er 20 maart meer aanbiedingen zijn?

Tell you a good news, we will have a big sale on 20th March.
.
On March 20th Aliexpress will help us to spread this good news on their home page.
To celebrate 5 years Anniversary of Aliexpress and to thank all our customers for their support and trust, our company decide to make the price of Teclast P98 4G from $229.99 down to $199.99.
Kindly notice that this price just valid on 20th, March. After this day, the price will up to 229.99$.
.
Put it into shopping cart, and waiting for that day coming.
www.aliexpress.com/store/...C/609719_32286314414.html
.
OKQI Team
Vervolgens heel veel orders hebben en met de noorderzon vertrekken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Niet online

rud

Dat kan met ieder ander bedrijf ook gebeuren.

Ik heb in het verleden bij deze verkoper besteld en netjes geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphahobo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-03-2024
Eindelijk de Teclast x98 Air 3G in huis na 3 weken wachten en inklaringskosten betaald te moeten hebben. Lekker snel ding zeg!

Heeft iemand toevallig tips voor hoesjes? Heb gelezen dat iPad hoesjes zouden passen alleen zitten de knoppen op andere plaatsen, dus is het ook geen goede oplossen. Ik ben op zoek naar een hoesje met flap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Alphahobo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:39:
Eindelijk de Teclast x98 Air 3G in huis na 3 weken wachten en inklaringskosten betaald te moeten hebben. Lekker snel ding zeg!

Heeft iemand toevallig tips voor hoesjes? Heb gelezen dat iPad hoesjes zouden passen alleen zitten de knoppen op andere plaatsen, dus is het ook geen goede oplossen. Ik ben op zoek naar een hoesje met flap.
Ik heb net deze binnen. Past prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphahobo
hardware.tom schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:48:
[...]

Ik heb net deze binnen. Past prima!
Bedankt voor je reactie :). Hoe lang was de levertijd ongeveer en via welke bezorgdienst was dat? Ben erg benieuwd omdat de hoes er goed uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Na wat zoekwerk besloten voor de X98 Air II te gaan, dual boot. Voor mij doorslaggevend was de uitspraak in een review dat er een Hynix eMMC in zou zitten die véél sneller is dan wat er in de 3G zit. Als ik 'm binnen heb zal ik eens onderzoeken of dat echt zo is en dan horen jullie van me.

Meteen ook een bluetooth toetsenbordje besteld waarmee je het een soort laptopje kan maken, dus als dat wat is laat ik het ook weten :)

offtopic:
Wat wel fijn is: gisteren besteld en wellicht vandaag of anders morgen in huis. Ook nog eens een stukje goedkoper dan de prijzen die ik hier af en toe voorbij zie komen. Hoe dat kan? Ik woon in China ;-). Het vergt wel wat discipline om niet alleen maar gadgets te bestellen hier.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dr.lowtune schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 03:29:
Na wat zoekwerk besloten voor de X98 Air II te gaan, dual boot. Voor mij doorslaggevend was de uitspraak in een review dat er een Hynix eMMC in zou zitten die véél sneller is dan wat er in de 3G zit. Als ik 'm binnen heb zal ik eens onderzoeken of dat echt zo is en dan horen jullie van me.

Meteen ook een bluetooth toetsenbordje besteld waarmee je het een soort laptopje kan maken, dus als dat wat is laat ik het ook weten :)

offtopic:
Wat wel fijn is: gisteren besteld en wellicht vandaag of anders morgen in huis. Ook nog eens een stukje goedkoper dan de prijzen die ik hier af en toe voorbij zie komen. Hoe dat kan? Ik woon in China ;-). Het vergt wel wat discipline om niet alleen maar gadgets te bestellen hier.... :X
Ik heb de Air 3G 64GB besteld, daar zou ook een Hynix in zitten als ik het goed heb.
Ben benieuwd en zal ook even de lees/schrijf snelheid testen, als ik em binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Alphahobo schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:02:
[...]

Bedankt voor je reactie :). Hoe lang was de levertijd ongeveer en via welke bezorgdienst was dat? Ben erg benieuwd omdat de hoes er goed uitziet.
Het duurde ongeveer 2 week via china post was het denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphahobo
hardware.tom schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 19:07:
[...]

Het duurde ongeveer 2 week via china post was het denk ik.
Thanks! Heb 'm besteld. Nu maar wachten :p

[ Voor 4% gewijzigd door Alphahobo op 19-03-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zo, heb m'n X98 Air II binnen en speel er al een aantal dagen mee. Als eerste: helaas een BIWIN eMMC, het lijkt er dus toch op dat het een loterij is welke eMMC je krijgt. Overigens lijkt deze wel redelijk goed te performen (ik ervaar 'm in ieder geval niet als traag), misschien een nieuw modelletje?

Dit weekend meteen een 64gb SDXC gehaald en in de tablet geplaatst, werkt ook gewoon. Was ook wel nodig, want van de 32gb blijft er weinig over (als je Dual OS werkt).

Windows 8.1 werkt vloeiend en is fijn om mee te werken, gamen (tot op zekere hoogte) kan ook, ik heb er al even Warcraft3, Half-life 2 en RTCW op gespeeld.

Over het Android deel ben ik ook tevreden, ik heb gewoon een werkende app-store. Nadat ik de launcher had vervangen en de grootste Chinese zooi er af had gegooid werkte het allemaal vloeiend.

Qua accu kan ik nog niet echt een uitspraak doen, de eerste dag heb ik er een uur of 5 mee zitten klooien/tweaken onder windows, toen ik 'm aan de lader hing zat er nog 26% in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartezzzb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:58
Misschien interessant om te weten. Ik ben in het bezit van een X98 Air 3G 32 gb. Ik heb er momenteel een 128gb Sandisk micro sd in zitten en dit werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartezzzb schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:07:
Misschien interessant om te weten. Ik ben in het bezit van een X98 Air 3G 32 gb. Ik heb er momenteel een 128gb Sandisk micro sd in zitten en dit werkt probleemloos.
Thanks voor de info, rud had ook al bevestigd dat 64gb werkt.
Vreemd dat ze op heel veel webshops max 32gb of 64gb expension aangeven dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Zojuist Windows 10 geinstalleerd op de Chuwi Vi8 werkt ook met de drivers van windows 8 :) geweldig apparaat is het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
lexi1986 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:30:
Zojuist Windows 10 geinstalleerd op de Chuwi Vi8 werkt ook met de drivers van windows 8 :) geweldig apparaat is het toch.
huh, hoe heb je dat geflikt??
Ik heb ook een Chuwi vi8, maar kan je ergens gratis windows 10 vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
krissie100 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Windows 10 Technical Preview

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/preview-download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
krissie100 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:48:
[...]

Tech preview en hier is een link met de drivers https://yadi.sk/d/SleAozlXdtSAJ je moet een uefi boot disk maken op usb en dan kan je hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Ik heb de link nog niet voorbij zien komen. Op Tech Tablets zijn veel reviews van voornamelijk Chinese dual boot tablets te vinden.

Elke paar dagen (soms meerdere keren per dag) komt er ook een nieuwe video review op YouTube voorbij. De Pipo W3F is de laatste aanwinst en scoort meteen iets hoger dan de Teclast Air.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Heeft iemand via dual boot de ziggo app volledigw erkend gekregen?
Wants de stream wil hij bij mij niet laden bij alle android x86 projecten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:23:
Heeft iemand via dual boot de ziggo app volledigw erkend gekregen?
Wants de stream wil hij bij mij niet laden bij alle android x86 projecten.
wat voor fout geeft hij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44:
[...]

wat voor fout geeft hij aan?
Geen hij blijft alleen cirkelen om de stream op te halen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:53

ilm

f.v.b schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:06:
Ik heb de link nog niet voorbij zien komen. Op Tech Tablets zijn veel reviews van voornamelijk Chinese dual boot tablets te vinden.

Elke paar dagen (soms meerdere keren per dag) komt er ook een nieuwe video review op YouTube voorbij. De Pipo W3F is de laatste aanwinst en scoort meteen iets hoger dan de Teclast Air.
Die W3F ziet er idd interessant uit. En 'slechts' 185 euro inclusief origineel keyboard op aliexpress
http://www.aliexpress.com...775D-Quad/2024837008.html

Wel oppassen, op andere sites (banggood) wordt ie geleverd zonder origineel keyboard, er wordt dan een generiek bluetooth ding aangeraden.

Peis dakem eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De grote broer W3 is in Nederland verkrijgbaar voor nu € 289. Voordeel is morgen in huis, en tot nu toe goede reactie via mail. De 3g module kan los bijbesteld worden. Wat betreft de W3 ben ik tevreden. Toetsenbord is vooralsnog matig. Heb het idee dat de toetsen nog los moeten komen, maar zou ook een garantie geval kunnen worden.
http://bitspeed.nl/tablets/android-windows-8.1/

Vreemd: toetsenbord moet er nu los bijbesteld worden..

[ Voor 7% gewijzigd door Auke op 26-03-2015 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

ilm schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:02:
[...]

Die W3F ziet er idd interessant uit. En 'slechts' 185 euro inclusief origineel keyboard op aliexpress
http://www.aliexpress.com...775D-Quad/2024837008.html

Wel oppassen, op andere sites (banggood) wordt ie geleverd zonder origineel keyboard, er wordt dan een generiek bluetooth ding aangeraden.

Peis dakem eens gaan proberen.
Bevestigd.

Na navraag krijg ik zojuist bevestigd dat ze er geen officieel Pipo keyboard bijleveren. Dit is zonde want de reviews over het Pipo keyboard zijn lovend.

Ik heb een mail gestuurd en mijn ongenoegen geuit daar Aliexpress wel het Pipo keyboard levert bij de W3f. Wellicht doen ze er iets mee, wellicht niet.

Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
Eindelijk na 67 dagen(chinapost) onderweg te zijn is mijn Teclast X80H(dual boot) aangekomen. Intussen hoort het al niet meer tot de nieuwere tablets. Ik had het al opgegeven dat hij ooit zou binnen komen :P

Maar hij doet het goed! En heb tot nu geen problemen met de Wifi. Jammer dat er op de Android OS zoveel apps zijn voor geinstalleerd. Vele kan ik ook niet zo snel verwijderen nog even uitvogelen hoe dit te doen.

Ik heb intussen het NL taalpakket geinstalleerd voor Windows 8.1. Maar af en toe kom ik nog een Chinees teken tegen. Bijvoorbeeld bij het inlogscherm. Ik dacht dat ik hier een keer de oplossing had gelezen. Maar kan het niet meer vinden. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke USB OTG HUB nou te gebruiken is voor de Teclast X98?
Ik wil er apparaten aan hangen en tegelijkertijd me tablet kunnen opladen.
Heb al verhalen gelezen dat je ''oplaadsysteem'' kapot kan gaan, dus wil geen risico's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:01:
Heb al verhalen gelezen dat je ''oplaadsysteem'' kapot kan gaan, dus wil geen risico's nemen.
Ik ben daar ook opzoek naar. Ik had al een oplaadkabeltje met otg aansluiting besteld maar die kan je niet tegelijk gebruiken :( .
Ik had verder alleen dit gevonden, maar weet niet of het werkt
Staan wel tutorials op internet om er zelf een te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Ik heb op aliexpress er 1 gekocht. tot nog toe geen problemen. Ik gebruik hem op de Chuwi vi8

http://nl.aliexpress.com/...7.html?recommendVersion=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eentje met zo'n switch zou idd moeten werken.
Hier wordt een zelfde soort HUB gebruikt:
https://www.youtube.com/watch?v=ENFaHWl8p_c

Zelf samenstellen zou ook nog een optie zijn:
http://www.toddklindt.com/blog/Lists/Posts/Post.aspx?ID=478

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Zou dat windows 10 TP ook al op de pipo w2f draaien? Hoe bevalt windows 10 op de windows tablets, is dat al de moeite waard boven windows 8?

Met mijn pipo w2f valt mij de standby tijd erg tegen. Als ik hem een dag niet aanraak is hij al leeg. Is hier wat aan te doen? Wel net de nieuwe video driver geinstalleerd van Intel maar ik weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
warcow schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:07:...............
Met mijn pipo w2f valt mij de standby tijd erg tegen. Als ik hem een dag niet aanraak is hij al leeg. Is hier wat aan te doen? Wel net de nieuwe video driver geinstalleerd van Intel maar ik weet niet of dat wat uitmaakt.
Dit komt door "connected standby" waardoor je vebonden blijft met Wifi.
Je kan dit uitschakelen met een registryhack, dan is de standby tijd vele malen langer. Als je dit combineert met hibernation, spaar je de batterij.

Andere mogelijkheid is de PC helemaal afsluiten aan het eind van een sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
warcow schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:07:
Zou dat windows 10 TP ook al op de pipo w2f draaien? Hoe bevalt windows 10 op de windows tablets, is dat al de moeite waard boven windows 8?

Draait prima, moet wel eerlijk zeggen dat ik niet heel veel verschil merk. Het grootste verschil is het start menu wat terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
elinx schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:45:
[...]
Dit komt door "connected standby" waardoor je vebonden blijft met Wifi.
Je kan dit uitschakelen met een registryhack, dan is de standby tijd vele malen langer. Als je dit combineert met hibernation, spaar je de batterij.

Andere mogelijkheid is de PC helemaal afsluiten aan het eind van een sessie.
Daarnaast kun je ook nog instellen dat deze automatisch in hybernate gaat als je de tablet 4 uur niet gebruikt.

bartbh in "Het topic voor (onbekende) Chinese Windows tablets"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Deze heb ik gekocht: http://www.aliexpress.com...T-8-Miix2/2038609573.html?

Deze maakt het mogelijk om de Teclast X98 Air II op te laden en tegelijkertijd de USB poorten te gebruiken. Zelf getest en het werkt prima.

Let op, je moet wel een bepaalde aansluitvolgorde hanteren:

Connect the Hub to the Tablet, connect the power to the Hub, connect any USB Device the Hub - RESTART the Tablet = USB OTG and charging at the same time!

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven.c
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 14:19
Hey, weet iemand raad met het volgende:
Ik heb een teclast X98 air II dual-boot sinds een maand. Ik ben er heel tevreden over (prachtig scherm, deftig qua snelheid) maar het enige wat mij stoort is het gebrek aan ruimte op "harde schijf" aangezien ik windows (wat op zich al veel ruimte in neemt) EN android op de tablet heb staan.

Is het toevallig mogelijk om via een partition manager de partities van android te wissen en deze samen te voegen met de windows partitie? Of is de enige oplossing een herinstallatie? (maar snel opzoekwerk levert op dat een windows with bing.iso bijna onmogelijk te vinden in).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLX16
RobertowNL schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:18:
Daar is wel redelijk om heen te werken.

http://superuser.com/ques...ly-inserted-micro-sd-card
Zelf heb ik in mijn w6 nu ook een 64GB micro sd kaartje zitten met een virtuele hardeschijf er op. Werkt prima en geeft je totaal dus 80 Ipv 16gb geheugen.
hier een eerder opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven.c
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 14:19
KLX16 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:08:
[...]

hier een eerder opmerking.
Bedankt voor de tip. Was ik ook nog van plan om op te zoeken maar heb men 32gb-kaart pas sinds gisteren uit China. Mij gaat het eerder om het volledig verwijderen van Android om die ruimte ook te benutten (heb een hekel aan android :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.apiooo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 10:33:
[...]

Deze heb ik gekocht: http://www.aliexpress.com...T-8-Miix2/2038609573.html?

Deze maakt het mogelijk om de Teclast X98 Air II op te laden en tegelijkertijd de USB poorten te gebruiken. Zelf getest en het werkt prima.

Let op, je moet wel een bepaalde aansluitvolgorde hanteren:

Connect the Hub to the Tablet, connect the power to the Hub, connect any USB Device the Hub - RESTART the Tablet = USB OTG and charging at the same time!
Thanks, moet voor de zekerheid dus wel zo'n duurdere HUB kopen dan maar.
Wil niet dat het oplaadsysteem van de tablet kapot gaat, door zo'n $5 HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Inderdaad, dat wil je niet.

Zo heb ik ook (na 1x opladen) de stock oplader van de X98 Air II weggegooid. Wat een bagger (en gevaarlijk) geval. Werd extreem heet en de converter zat er nogal gammel op.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.apiooo schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:43:
Inderdaad, dat wil je niet.

Zo heb ik ook (na 1x opladen) de stock oplader van de X98 Air II weggegooid. Wat een bagger (en gevaarlijk) geval. Werd extreem heet en de converter zat er nogal gammel op.
Ja goed dat je het zegt, een andere oplader zat ik ook aan te denken.
Toevallig een linkje? Geen idee waar ik naar moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoying-Orange
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:21:
[...]

Ja goed dat je het zegt, een andere oplader zat ik ook aan te denken.
Toevallig een linkje? Geen idee waar ik naar moet kijken.
Ik zou voor een oplader gewoon in Nederland kijken. Ik gebruik zon 2A oplader van een Samsung tablet.

Pagina: 1 ... 14 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.