Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een PIPO W2f kunnen scoren bij (banggood)
vanaf fabriek zit er een screenprotector op deze heb ik laten zitten.
een absolute topper, de wifi op de pipo tablet is uitstekend en dat was een absolute must voor mij.
ik wil de tablet namelijk uitsluitend gebruiken voor mijn radio hobby en op vakanties.
ook de mogelijkheid om via wifi met mijn remote radio server te verbinding te maken leek mij handig.

ik heb dit tablet gekozen om de HDMI poort, zodat ik ook een extern beeldscherm gebruiken kan.
wat overigens erg goed werkt.
helaas was de bijgeleverde netstroomadapter erg slecht, ik heb direct maar een betere online gekocht.

tip: zelf ben ik windows 7 gebruiker en ik mis de oude start knop.
ik heb een programma kunnen vinden die deze terug haalt .

classicschell

Best Regards / Bert PD3CT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:37

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mastermind schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 08:17:
[...]

1. Ik denk dat er nog een screenprotector op zit. Check dit met je nagel bij de randen.
2. Je kunt ook handmatig MUI language packs installeren
Thx vr de reply,
Intussen heb ik de NL pack erop gekregen. Mijn tobo staat nu wisselend ingesteld op azerty( voor mijn vriendin die blind typt en zelden lettertekens nodig heeft) en qwerty voor mij.
En nog een protector? Ik heb er al één afgetrokken, zou er dan nog een tweede opzitten? Ik ga iig nog eens kijken. To be continued. Zou mss wel verklaren waarom ie iets minder vlot swiped dan ik dacht.
Gisteren popcorntime er al opgegooid en gestreamed naar de tv, supervlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:09:
zou er dan nog een tweede opzitten?
bij mij wel, de eerste zit met een witte strookje in de linker hoek vast.
daarna nog één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:22:
[...]

bij mij wel, de eerste zit met een witte strookje in de linker hoek vast.
daarna nog één.
En der zat een tweede op :X feeling pretty stupid now...
Goed de laatste bubble is er nu ook uit :)

Alleen wil hij ni niet meer tilten plotseling :(, wat heb ik al gedaan, gekeken of de optie bij beeldscherminstelling nog aangevinkt stond. Iets ander kan ik eigenlijk niet bedenken. Maar hij doet het dus niet momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Joindry schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:52:
[...]
Alleen wil hij ni niet meer tilten plotseling :(, wat heb ik al gedaan, gekeken of de optie bij beeldscherminstelling nog aangevinkt stond. Iets ander kan ik eigenlijk niet bedenken. Maar hij doet het dus niet momenteel...
Heb ik ook eens aan de hand gehad met m'n X98. Voor zover ik me kan herinneren heb ik toen in device manager een van de touchscreen drivers gedeïnstalleerd en deze vervolgens weer automatisch weer laten installeren.

EDIT@hieronder: het blijft Windows natuurlijk: een reboot is en blijft de eerste remedie.

[ Voor 7% gewijzigd door mtr33 op 22-01-2015 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Na wat extra googlewerk blijkt een reboot te helpen. Is blijkbaar niet ongekend wanneer je een tablet uit slaapstand haalt. Niet echt superleuk maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 11:24
V&A is niet toegestaan op het forum

[ Voor 76% gewijzigd door The Wizard op 24-01-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St!nG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 06:44
Vanmiddag mijn x98 air ii opgehaald bij de Prima. netjes binnen twee weken ontvangen van Banggood
Mooie tablet met een prachtig scherm!

Er zit een boekje in het Chinees waar de windows installatie doorlopen word laten we zeggen maar toen ik mijn tablet opstartte liep hij zo door naar windows (in het engels maar met een chinese inlog naam).

Hadden jullie die ook of moet ik zorgen maken over rare malware etc? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:50:
Is er ook een mogelijkheid om een eigen Windows versie op de tablets te zetten ?
Ja hoor, ik heb mijn onda v102w windows 8.1 pro erop staan i.v.m. AD thuis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Heeft iemand al geprobeerd Windows 10 te installeren? Wil het zelf graag proberen op m'n pipo W4, maar het zou wel handig zijn als ik van te voren weet wat ik tegen ga komen :p

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

RobertowNL

For your gear!

St!nG schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:14:
Vanmiddag mijn x98 air ii opgehaald bij de Prima. netjes binnen twee weken ontvangen van Banggood
Mooie tablet met een prachtig scherm!

Er zit een boekje in het Chinees waar de windows installatie doorlopen word laten we zeggen maar toen ik mijn tablet opstartte liep hij zo door naar windows (in het engels maar met een chinese inlog naam).

Hadden jullie die ook of moet ik zorgen maken over rare malware etc? :)
Dat doen ze o.a om je niet de installatie in het Chinees door te hoeven laten lopen ;).
Je kan hem altijd even resetten, heeft wel het nadeel dat je wellicht de hele intro in het Chinees door moet. Waar dat bij Android nog wel te doen is kan ik je vertellen dat het bij WIndows niet meevalt :+ (zonder hulp van internet).
Greveldinges schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:51:
Heeft iemand al geprobeerd Windows 10 te installeren? Wil het zelf graag proberen op m'n pipo W4, maar het zou wel handig zijn als ik van te voren weet wat ik tegen ga komen :p
Heb wel wat gezien over die goedkope HP steam tablet waar mensen het op geprobeerd hebben.
Wellicht kan je daar op wat vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertowNL op 25-01-2015 12:53 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:40
Ik heb de pipo w2f volledig in het Nederlands ingesteld. In de W8.1 installatie zitten 2 virtuele toetsenborden, nl. Tiptab en osk.exe. Tiptab opent automatisch als je een tekst wilt typen in het het startscherm. Bij het desktopscherm moet je eerst op het icoontje in de taakbalk klikken om tiptab te openen.
Nadeel van Tiptab is dat hij dan het halve scherm (landscape) beslaat en niet schaalbaar is. Osk is wat dat betreft heel wat handiger. Osk kan ook tekstvoorspelling doen, maar dit blijkt alleen in het Engels te werken. Heeft iemand enig idee hoe dit ook in het Nederlands is te krijgen. Ik heb al een NL toetsenbord voor geïnstalleerd, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Gelukkig werkt de zuignap methode!

Ben tot dusver erg tevreden over het tablet, maar dat komt vooral door de fantastische win 8 ervaring.

Het tablet is een beetje fragiel, de camera's zijn slecht en de speakers al helemaal. Het docking station klikt niet zo stevig vast en is behalve op een tafel niet lekker te gebruiken.zeg maar gewoon niet.

Als iemand nog tips heeft voor een hoes, hoor ik het graag.

Win 8 is echt heerlijk om mee tr werken. Was even zoeken om alles on het engels te krijgen, maar viel alles mee. Ook een jaar Office was zo ingesteld. Ook leuk om te zoem dat veel Apps van de desktop al geladen waren maar nog niet geïnstalleerd. Ook het thema van win phone en desktop nam ie over.

De desktop mode vind ik niet zo bruikbaar omdat het scherm niet zo accuraat is, maar ie in tablet mode werkt super. Alleen jammer dat extensie niet werken en dat is ,
Met wachtwoorden vooral lastig. Dashlanr heeft ook nog geen win app.

Binnenkort wat zware Apps installeren om te zien hoe die dat trekt, maar het gaat snel met de opslag.

Al met al zeer tevreden zeker voor het geld. En als. Iemand nog een goede onda v102w hoes weet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Aniki schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:27:
En als iemand nog een goede onda v102w hoes weet.....
Zelf heb ik deze niet maar hij is vrij goedkoop en de seller ken ik i.i.g. http://m.ebay.com/itm/221...SEARCH&varId=520522738185

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikkelbibs
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:36
Heeft iemand de Pipo W3F al in levende lijve kunnen ervaren?

Er zijn nog maar weinig/geen reviews (alleen in het Pools van de kruger & matz EDGE 1081 kloon, maar de full-size USB de 10.1" grootte, de keyboard cover en de redelijke schermresolutie van 1080x1200 spreken me erg aan.

Gezien de positieve reacties op de Pipo W2F wil ik de gok wel wagen voor 200 euro inclusief type cover.

Of is bij Pipo nog wel een adder onder het gras te verwachten rondom bouwkwaliteit en driversupport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik heb nu een weekje de Pipo W2f in gebruik en ben hartstikke tevreden. Echter zoek ik nog wel een strak en net hoesje ervoor. Iemand suggesties?

Deze is wel netjes maar ik lees in de comments dat 'ie net niet goed past op de W2f (de f is een paar mm breder). Iemand een goede suggestie?

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Mevius schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:00:
Ik heb nu een weekje de Pipo W2f in gebruik en ben hartstikke tevreden. Echter zoek ik nog wel een strak en net hoesje ervoor..............
Deze wordt exclusief voor de W2F aangeboden, maar vreemd genoeg is de brandnaam Chuwi.
Verder, maar zonder toetsenbord, zou het hoesje van de W4 ook passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 19:39
elinx schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:25:
[...]

Deze wordt exclusief voor de W2F aangeboden, maar vreemd genoeg is de brandnaam Chuwi.
Verder, maar zonder toetsenbord, zou het hoesje van de W4 ook passen.
Thnx. Blijkbaar overheen gekeken. Heb de 8 inch Original W2F Bluetooth Keyboard Case besteld!

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Heb net toch een Asus F205T gekocht dus mijn X80H gaat op marktplaats cq V&A.

Het is een erg mooi ding zo een X80H maar ik mis het toetsenbord domweg teveel.

[edit] is al verkocht aan een mede-Tweaker [/edit]

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-01-2015 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat even weten of die goed past.. alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Dank voor jullie opmerkingen in dit topic. Ik was op zoek naar een goede 9,7" Windows tablet en kwam bij de Teclast X98 Air II terecht.

Met jullie feedback en reviews op YouTube heb ik de knoop doorgehakt en voor €184,- de X98 Air II besteld bij banggood. Ziet eruit als een prima tablet voor een geweldige prijs. Zodra ik hem binnen heb, zal ik mijn ervaringen hier delen. Hopelijk geen extra importkosten :)

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Ik heb (voor familie) de teclast x16 hd dual-boot besteld. Zelf ben ik er erg benieuwd naar windows op een 10,6'' scherm. Ik zit eigenlijk te wachten op 15'' windows tablets maar dan kan ik lang wachten.. Nu nog een bijhorende keyboard-case vinden. Wie weet neem ik hem zelf ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
mijn pogo pin keyboard dock lijkt ondertussen al gestorven... Iemand ervaringen met een kapot keyboard dock? Ik kan nergens testen of het tablet of het keyboard de boosdoener is.

Misschien iets software-matigs? Hoewel ik zo niet kan zien dat er instellingen zijn veranderd die invloed zouden kunnen hebben.

Zit er niet zo op te wachten om weer 2 maanden te wachten op een replacement of een nieuwe, kun je die dingen ook dichter bij huis kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Aniki schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:20:
mijn pogo pin keyboard dock lijkt ondertussen al gestorven... Iemand ervaringen met een kapot keyboard dock? Ik kan nergens testen of het tablet of het keyboard de boosdoener is.

Misschien iets software-matigs? Hoewel ik zo niet kan zien dat er instellingen zijn veranderd die invloed zouden kunnen hebben.

Zit er niet zo op te wachten om weer 2 maanden te wachten op een replacement of een nieuwe, kun je die dingen ook dichter bij huis kopen?
In Nederland kan je ze voor min. €30 ook vinden: http://www.telefoonhoesje...aw4AollSQzNaKcaAimo8P8HAQ

https://www.123bestdeal.n...HGxi_mI7b4oGocaAtWS8P8HAQ

[ Voor 15% gewijzigd door Willian40 op 31-01-2015 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Jippie mijn pipo w2f is na een reis van 29 dagen bezorgd.

Kan iemand bevestigen of er een ledje gaat branden tijdens het opladen? De mijne hangt nu meer dan een uur aan de lader maar is nog niet aan te zetten. Heb net een andere oplader gepakt. En nog maar eens een uurtje geduld hebben. Maar viel me op dat er geen ledje gaat branden. Ben er een beetje bang voor dat de micro usb aansluiting defect is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 23:01
grolle schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 18:25:
Jippie mijn pipo w2f is na een reis van 29 dagen bezorgd.

Kan iemand bevestigen of er een ledje gaat branden tijdens het opladen? De mijne hangt nu meer dan een uur aan de lader maar is nog niet aan te zetten. Heb net een andere oplader gepakt. En nog maar eens een uurtje geduld hebben. Maar viel me op dat er geen ledje gaat branden. Ben er een beetje bang voor dat de micro usb aansluiting defect is
Volgens mij moet je de 'plug' redelijk diep in de connector van de pipo duwen.
Ik had zelfs kabeltjes die niet diep genoeg konden.
Er gaat bij mij geen led branden als ik hem oplaadt, maar het scherm licht wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Dwezz schreef op zondag 01 februari 2015 @ 12:09:
[...]

Volgens mij moet je de 'plug' redelijk diep in de connector van de pipo duwen.
Ik had zelfs kabeltjes die niet diep genoeg konden.
Er gaat bij mij geen led branden als ik hem oplaadt, maar het scherm licht wel even op.
Toen ik je bericht las voelde ik me even heel dom ... Gelukkig viel het mee. Al denk ik wel dat daar het probleem in zit. Zie foto:
https://drive.google.com/...ibDBQTV94NW5RSURfcnA0V19j
Zoals je kunt zien zit (bij mij althans) de micro usb ingang heel diep verzonken. Zeker als je het vergelijkt met de HDMI uitgang. Zit die bij jou ook zo diep?

Ik heb meerdere adapters en kabels geprobeerd. Tot nu toe allemaal zonder succes. Ik hang hem net aan een USB3 aansluiting van de PC. Kreeg ik zomaar in eens het splash screan van Pipo te zien.Daadwerkelijk aan zetten is me nog niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Lol, die Chineze 123bestdeal meuk die de Chinese prijzen 4x over dekop gooit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Mijn Teclast X98 Air II is enkele dagen geleden binnengekomen: wat een mooie tablet!
Ik had al wel een vooruitgang verwacht tov mijn Visture V97HD, maar dit is toch echt wel een pak beter!

Nog nooit Android zo vlot zien draaien, ook niet op XPeria telefoon.
Vrij snel de tools gevonden om root te worden, alle chinese meuk er af gegooid met Titanium.
Voor 45€ op EBay extra screenprotectors, vouwhoesje, siliconen hoes en bluetooth toetsenbord besteld.
Nog niet veel in Windows opgestart, maar die lijkt ook vlot te draaien.
En daar bovenop nog een licentie voor een jaar voor Office 2013 op mijn pc.
Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken...
(misschien de oververhitting voor 3D spelletjes, maar nog niet gemerkt want die speel ik toch niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Chris_147 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:27:
Mijn Teclast X98 Air II is enkele dagen geleden binnengekomen: wat een mooie tablet!
Ik had al wel een vooruitgang verwacht tov mijn Visture V97HD, maar dit is toch echt wel een pak beter!

Nog nooit Android zo vlot zien draaien, ook niet op XPeria telefoon.
Vrij snel de tools gevonden om root te worden, alle chinese meuk er af gegooid met Titanium.
Ik kan eigenlijk geen nadelen bedenken...
(misschien de oververhitting voor 3D spelletjes, maar nog niet gemerkt want die speel ik toch niet)
Is het nou ook zo dat er veel minder games/apps in de Play Store te vinden zijn/werken omdat Android hier op een x86 processor draait in plaats van een ARM cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Mastermind schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:16:
Is het nou ook zo dat er veel minder games/apps in de Play Store te vinden zijn/werken omdat Android hier op een x86 processor draait in plaats van een ARM cpu?
Geen idee eerlijk gezegd, heb ik nog niet bekeken.
Zal ik straks eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwezz
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 23:01
grolle schreef op zondag 01 februari 2015 @ 15:52:
[...]

Toen ik je bericht las voelde ik me even heel dom ... Gelukkig viel het mee. Al denk ik wel dat daar het probleem in zit. Zie foto:
https://drive.google.com/...ibDBQTV94NW5RSURfcnA0V19j
Zoals je kunt zien zit (bij mij althans) de micro usb ingang heel diep verzonken. Zeker als je het vergelijkt met de HDMI uitgang. Zit die bij jou ook zo diep?

Ik heb meerdere adapters en kabels geprobeerd. Tot nu toe allemaal zonder succes. Ik hang hem net aan een USB3 aansluiting van de PC. Kreeg ik zomaar in eens het splash screan van Pipo te zien.Daadwerkelijk aan zetten is me nog niet gelukt :(
Yup, die van mij is ook zo diep verzonken.
Het bijgeleverde kabeltje 'did the trick' voor mij.
Kun je geen kabeltje 'tweaken' door een deel van het plastiek weg te snijden zodat het beter past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pipo w2f die ik heb laad met alle mini usb kabels (OTG).

tip: als hij aan de lader staat kun je even kort op de aan/uit knop drukken , en hij geeft de laad toestand weer.
maar ik ben ermee uitgespeld en hij gaat in de V/A 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
Vandaag een universele hoes met toetsenbord en touchpad binnen gekregen na 4 weken. Helaas werkt het toetsenbord niet -.-'

[ Voor 4% gewijzigd door [m]engineer op 04-02-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me enorm interessant, zo'n Teclast (vooral de Air 2 geniet mijn aandacht momenteel; al ziet de 8" versie er ook wel leuk uit).
Aan de ene kant heb je het gemak van Android steeds bij de hand en aan de andere kant kan je ook gewoon die goude ouwe spelen op je Windows (ik denk hierbij vooral aan bvb Theme Hospital dat deze week gratis is op Origin :)).
Ben er niet echt voor in de markt; een oude Pipo S1 pro is wel net kapot gegaan maar ik heb hem kunnen "repareren" door de batterij rechtstreeks op een USB kabeltje aan te sluiten. Niet veilig voor de kinderen want het kabeltje wordt erg warm.

Twijfel twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:36:
Het lijkt me enorm interessant, zo'n Teclast (vooral de Air 2 geniet mijn aandacht momenteel; al ziet de 8" versie er ook wel leuk uit).
Aan de ene kant heb je het gemak van Android steeds bij de hand en aan de andere kant kan je ook gewoon die goude ouwe spelen op je Windows (ik denk hierbij vooral aan bvb Theme Hospital dat deze week gratis is op Origin :)).
Ben er niet echt voor in de markt; een oude Pipo S1 pro is wel net kapot gegaan maar ik heb hem kunnen "repareren" door de batterij rechtstreeks op een USB kabeltje aan te sluiten. Niet veilig voor de kinderen want het kabeltje wordt erg warm.

Twijfel twijfel...
Ik krijg een foutmelding bij Theme Hospital bij het opstarten op mijn Teclast (Win 8.1). Heb jij dat ook gehad en zo ja, hoe opgelost?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je spijtig genoeg niet helpen want ik heb de Teclast nog niet :)
Gebruik je de versie die nu in de Origin winkel zit of de originele versie? Voor de originele versie kan je OpenTH anders eens proberen. Werkte vrij goed (zelfs op Android) voor mij vroeger.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
De versie die nu in de winkel zit. Via Origin app dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, net geprobeerd op mijn laptop en daarop werkt het (gaat wel via dosbox blijkbaar). Tot waar geraak je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Die dosbox geeft een error. Dus ik zie een dos window en dan knalt ie mij eruit. Ik zal het op mijn laptop proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je de originele cd vinden dan kan je altijd die OpenTH installeren in principe. Zoals ik zei draaide dat zelfs onder android (corsixTH oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Werkt op mijn laptop. Even uitvissen waarom die niet werkt op de Teclast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

J.apiooo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:33:
Dank voor jullie opmerkingen in dit topic. Ik was op zoek naar een goede 9,7" Windows tablet en kwam bij de Teclast X98 Air II terecht.

Met jullie feedback en reviews op YouTube heb ik de knoop doorgehakt en voor €184,- de X98 Air II besteld bij banggood. Ziet eruit als een prima tablet voor een geweldige prijs. Zodra ik hem binnen heb, zal ik mijn ervaringen hier delen. Hopelijk geen extra importkosten :)
Teclast X98 Air II binnen (binnen 9 dagen dus, via banggood). Werkt perfect. Degelijk gebouwd, goed scherm en Windows werkt erg vlot. Erg tevreden tot dusverre!

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
J.apiooo schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:54:
[...]

Teclast X98 Air II binnen (binnen 9 dagen dus, via banggood). Werkt perfect. Degelijk gebouwd, goed scherm en Windows werkt erg vlot. Erg tevreden tot dusverre!
Ik heb de Teclast X98 Air II nu 2 weken in huis, bevalt super. Althans het Windows gedeelte. Android matig, veel Chinese apps en niet werkende appstore. Moet ik maar eens voor gaan zitten, schijnt bekend probleem te zijn.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Heb Android nog niet geprobeerd. Wel leuk dat het een dual-boot is.

Trouwens: heb jij uitgevonden hoe je die overige Chinese tekens uit Windows 8 kunt halen? Veel staat in Engels, maar bijvoorbeeld het lock-scherm toont Chinese tekens waar je het wachtwoord moet invoeren.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze gevolgd en met succes alles op Nederlands gekregen

http://superuser.com/ques...-lock-screen-of-windows-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:36:
...
...
Twijfel twijfel...
De X98 Air II op Windows bevalt hier goed. Voor 't geld zeker de moeite waard.

Heeft iemand trouwens al geprobeerd of bij een clean install van 'Windows met Bing' (X19-57272) de originele licence key wordt herkend? Zou zonde zijn om de bijgeleverde licentie dan niet meer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens al geprobeerd of bij een clean install van 'Windows met Bing' (X19-57272) de originele licence key wordt herkend? Zou zonde zijn om de bijgeleverde licentie dan niet meer te kunnen gebruiken.
Van wat ik heb gelezen (op verschillende fora) wordt deze automatisch geactiveerd ("code" staat in BIOS) maar enkel sinds de Air II, bij de 3G werkte dit NIET. Dit wel enkel met de dual boot of Windows versie uiteraard. Versie die enkel met android geleverd wordt heeft deze automatische activatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

thof

FP ProMod
J.apiooo schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:20:
Heb Android nog niet geprobeerd. Wel leuk dat het een dual-boot is.

Trouwens: heb jij uitgevonden hoe je die overige Chinese tekens uit Windows 8 kunt halen? Veel staat in Engels, maar bijvoorbeeld het lock-scherm toont Chinese tekens waar je het wachtwoord moet invoeren.
Ja dat heb ik. Moet ik even opzoeken. Vooral na koppelen extra Microsoft account was voor dat account alles in het chinees. Language pack geïnstalleerd en deze ingesteld als systeem standaard.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:21
Ik heb deze, maar dan van Rii (de originele)
Super mooie kwaliteit, alleen bluetooth wil wel eens verbinding verbreken. Weet niet of het aan die van mij ligt).

Heb ook deze versie (goedkopere), maar dan met RF.
Duidelijk mindere kwaliteit dan die van Rii. Maar met RF iets stabieler qua signaal. (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Perfect! Dank _/-\o_

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je de hoeveelheid video geheugen kan veranderen?
ik heb een PIPO W1 en zou het geheugen van 256 naar 128 mb willen brengen.
de reden is omdat ik geen spellen speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:51
Ik zal binnenkort ook weer een windows tablet bestellen, waarschijnlijk rond de 8", voor op reis. Lijkt mij wel handig om een handzaam windows apparaat bij mij te hebben zodat ik in hostels en dergelijke kan internetten zonder een laptop mee te moeten nemen of op het kleine scherm van mijn telefoon te werken.

Ik twijfel tussen de Pipo w2f, Onda v820W of Cube Iwork 8.

De iwork krijgt een windows 10 update volgens Cube, de Onda is het goedkoopste (kleinste accu) en van de Pipo hoor ik dat die het meest degelijk is. Klopt dit, en wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 10:07:
weet iemand hoe je de hoeveelheid video geheugen kan veranderen?
ik heb een PIPO W1 en zou het geheugen van 256 naar 128 mb willen brengen.
de reden is omdat ik geen spellen speel.

Dit zou via de bios moeten kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warcow schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:22:Ik twijfel tussen de Pipo w2f, Onda v820W of Cube Iwork 8.

De iwork krijgt een windows 10 update volgens Cube, de Onda is het goedkoopste (kleinste accu) en van de Pipo hoor ik dat die het meest degelijk is. Klopt dit, en wat zouden jullie doen?
ik heb altijd pipo tablet's gehad en persoonlijk vind ik deze het meest degelijke.
de pipo w2f is een handige tablet die zich meten kan met de topmerken.
en ook pipo krijgt de update naar windows 10

https://www.facebook.com/pipocn?fref=ts

over de ander genoemde merken kan ik helaas geen mening geven.

ik heb de : Pipo w2f , Pipo w4 , Pipo w1 , in bestelling Pipo x7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het blijkt zelfs dat de tablet's 512 mb reserveren voor windows 8.1
als je geen zware spellen spellen speelt is dit natuurlijk zonde.
ik heb dat even verandert naar 256 en de Pipo w1 loopt wat soepeler met browsen op grote websites.

hier zijn de instructies die ik heb gevolgd, euhhh natuurlijk op eigen risico

https://mikecanex.wordpre...aphics-memory-adjustment/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Ik ben sinds een week in het bezit van een Pipo W2F. Ik ben blij verrast door het apparaat, het is echt een heel fijn ding. Ik loop echter wel tegen een irritant probleem aan: soms wil hij niet wakker worden uit de slaapstand. Ik moet dan de power knop ingedrukt houden om hem af te sluiten, waarna ik hem weer opnieuw kan starten. Het is niet zo dat hij direct uitvalt wanneer hij in zulke gevallen de sleep mode ingaat, Windows Event log logt namelijk nog wel de hard shutdown die ik handmatig verricht.

Ik heb Windows al eens een volledige reset gegeven, ik heb handmatig alle drivers voor de W2F geinstalleerd die op de Pipo website staan en ik heb de nieuwste BIOS geflashed. Dit alles zonder resultaat helaas.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 22:33
Wat mis ik toch de pricewatch voor dit soort producten.
Ter vervanging van mijn iPad 2 ben ik nu op zoek naar een Windows tablet, welke in ieder geval moet beschikken over een HDMI uitgang, HD of 2K scherm, 2GB ram, een scherm tussen 8,9" en 9.7" en een goede accuduur voor rond de €150. GPS en 3G is geen must, maar zou wel leuk zijn.

De Tecla, Onda en PiPo modellen voldoen voor zover ik kan zien aan geen van deze eisen, met name HDMI out is niet vaak te vinden op deze apparaten.

Zijn er modellen die ik over het hoofd heb gezien, die te adviseren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Skire schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:57:
Ik ben sinds een week in het bezit van een Pipo W2F..........Ik loop echter wel tegen een irritant probleem aan: soms wil hij niet wakker worden uit de slaapstand.....
Ik heb ook een W2F en ondervind hetzelfde probleem, maar heb helaas nog geen oplossing gevonden. Het is vooral irritant als je per ongeluk de powerknop aanraakt. Wat ik me echter afvraag of het alleen de Pipo W2F betreft of hebben andere modellen een soortgelijke klacht. De basis is nl bij bijna alle modellen hetzelfde
thesystem schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:46:
......
De Tecla, Onda en PiPo modellen voldoen voor zover ik kan zien aan geen van deze eisen, met name HDMI out is niet vaak te vinden op deze apparaten.......
Volgens mij is Onda de enige in het rijtje die modellen zonder HDMI heeft geleverd.

[ Voor 45% gewijzigd door elinx op 11-02-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de Pipo w2f en de Pipo w1, ik kan mij niet herinneren dat deze dat soort problemen hebben.
ik heb wel een heleboel drivers geüpdatet.
een handig en gratis evaluatie programma is drivereasy.

alleen de driver installatie voor het touchscreen werkt niet, dus deze niet updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Top ik ga ermee aan de slag! Mijn vermoeden is dat het een driver issue is. Ik heb Pipo al gecontacteerd, helaas nog geen reactie ontvangen.

Het liefst zou ik een clean Windows 8.1 of Windows 10 install doen in plaats van een reset naar de factory image. Volgens mij heb ik daar echter een USB hub voor nodig omdat ik ergens heb gelezen dat het touch screen tijdens de installatie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows 10 hoef je niet te proberen, de preview versie is een drama.
deze is eigenlijk ook bedoeld om het aan ontwikkelaars te laten zien.

als ik een clean install zou doen, zou ik eerst alle driver updates binnen halen en opslaan op een aparte usb disk.
voor de andre drivers heb ik hier een link : https://drive.google.com/...WxHOVY4VG1pZVk/view?pli=1
deze drivers zijn bijna hetzelfde als de w2f
en een USB hub heb je wel nodig, voor toetsenbord en muis.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Ik heb met DriverEasy de chipset drivers gedownload van Intel. En vervolgens met behulp van de bijgeleverde readme handmatig via device manager de drivers geüpdate. Nu lijkt hij foutloos te resumen vanuit slaapstand.

Iets te voorbarig geweest denk ik. Het frappante is dat hij wel geluid maakt als ik een usb apparaat connect en disconnect, maar het scherm blijft uit.

Ik denk dat hij terug gaat naar China. Wel zonde, aangezien het een drivermatig probleem lijkt te zijn :X Tenzij iemand hier er nog mee wil rommelen en in het bezit is van een usb hub om een clean install te doen. Office versie is ook nog niet geactiveerd

[ Voor 88% gewijzigd door Skire op 11-02-2015 23:22 ]

Verwijderd

als je via de hdmi poort een externe scherm aansluit, kun je dan niet een reboot maken???

• Skire
Dat kan ik helaas niet testen. Ik heb geen mini hdmi kabel.

[ Voor 24% gewijzigd door Skire op 13-02-2015 18:51 ]

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Geen idee of dit hier thuishoort maar ik vind het wel extreem handig op mijn Windows tablet (Onda V102W, met dus de redelijk hoge resolutie):
TouchMousePointer

Hetzelfde principe als in de Microsoft Remote Desktop app op oa. Android: Je gebruikt het scherm als mega-touchpad voor een on-screen muis. In plaats van dat je op super kleine links en knopjes moet drukken kan je zo je tablet comfortabel bedienen. Hetzelfde met scrollen, dat doe je dan met twee vingers.
In Windows 8-apps kan je wel gewoon nog touch controls gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
Kosty schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:51:
Geen idee of dit hier thuishoort maar ik vind het wel extreem handig op mijn Windows tablet (Onda V102W, met dus de redelijk hoge resolutie):
TouchMousePointer

Hetzelfde principe als in de Microsoft Remote Desktop app op oa. Android: Je gebruikt het scherm als mega-touchpad voor een on-screen muis. In plaats van dat je op super kleine links en knopjes moet drukken kan je zo je tablet comfortabel bedienen. Hetzelfde met scrollen, dat doe je dan met twee vingers.
In Windows 8-apps kan je wel gewoon nog touch controls gebruiken :)
Thanks! presies waar ik naar zocht.

Ik had op mijn Pipo W6 problemen met flash video's icm google Chrome, De nieuwste intel driver voor de Atom 3700 series loste dit op: https://downloadcenter.in...aspx?lang=eng&ProdId=3845

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Misschien een beetje vergezocht, maar zouden jullie weten of een van de Chinese tablets ook een beetje overweg kan met Visual Studio? Ik moet voor school een paar extreem simpele projectjes bouwen (maar enkele regels), en het zou handig zijn als ik dan het gewoon kan meenemen. Aangezien mijn Surface RT geen VS draait, en een Surface Pro een beetje duur is wilde ik het hier zoeken. Ik neem aan dat een tablet van 8 of 10 inch met 2GB RAM en minimaal 32GB opslag wel voldoende moet zijn toch? Ik wil thuis en op school wel monitor en keyboard/muis (liefst via USB) kunnen aansluiten. Hebben jullie suggesties?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose321 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:58:
Chinese tablets ook een beetje overweg kan met Visual Studio? Ik moet voor school een paar extreem simpele projectjes bouwen (maar enkele regels), en het zou handig zijn als ik dan het gewoon kan meenemen. . Hebben jullie suggesties?
om te kijken of de software wel een beetje goed op een tablet draait, zou je even moeten uitzoeken wie de oudste computer gebruikt om Visual Studio te draaien.
kijk eens bij jou op school, en dan vraag om welk type processor het gaat.
dan kijk je bij CPU Benchmark hoe hoog de score is van die oude computer en vergelijkt dit met de bay trail processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hawleri
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van Teclast X80H. Alles werkt naar behoren, echter krijg ik 1080p YouTube op Chrome maar niet soepel afgespeeld. Gek genoeg werkt het vlekkenloos op IE.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

edit; zojuist ook even Popcorn time geprobeerd, met eveneens veel veel lag.

[ Voor 14% gewijzigd door Hawleri op 15-02-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 13-09 19:20
Staat hardware acceleratie misschien uit in Chrome? in adresbalk "chrome://gpu" intypen en je zal zien of het aanstaat of niet.

Popcorn time werkt ook niet vlot op mijn Pipo W4 maar voor zover ik weet heeft Popcorn time geen ondersteuning voor hardware acceleratie

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Weet iemand hier of een pipo w7 (1gb ram) een leuk alternatief is voor een raspberry pi. the kosten verschillen niet zoveel. Zeker als je bedenkt dat de raspberry nog een adapter + kastje + sd moet hebben.

Ik wil heb gaan gebruiken als low power always on server, meer voor availability dan power. Ik zat aan de raspberry te denken, maar dit lijkt me ook een leuke oplossing (alleen jammer van die 1 gb, lijkt wat weinig).

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga voor de pipo x7,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ik gebruikte vroeger een raspberry als basis voor een paar domotica toestanden. Maar die wordt vervangen door een pipo w4 (maar nog aan het wachten op één onderdeel die ik nodig heb).

Voor low power servertje zou ik toch ook gaan voor de x7. Is toch alweer meer "computer" dan de tablet.

Ik heb op mijn w4 teamviewer geplaatst maar blijkbaar blijft de tablet niet constant online. Zie paar keer per uur de melding "Pipo heeft zich aangemeld". En vind niet hoe ik moet instellen dat die constant online blijft.
Misschien loopt dat met zo'n x7 wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Punt is echter wel dat de x7 iets duurder is terwijl hij niet veel meer bied.

voor mij is de w7 80 euro (incl btw) en de x7 90(ex btw). Dat is een fors verschil voor 16gb extra ssd en 1 gb meer ram.

[ Voor 44% gewijzigd door justice strike op 16-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
en iets betere processor, usb poorten, lan

Moet zeggen dat ik de usb poorten over het hoofd heb gezien. Tablet krijgt voeding via usb poort waardoor er dus niets anders meer kan aangesloten worden. Dat is dus het stukje dat ik nog te kort heb maar is besteld

Had ik mijn W4 nog niet gehad, dan ging ik misschien voor deze : http://www.banggood.com/G...DDR316G-ROM-p-965553.html
Heeft ingebouwde batterij wat handig is als er een stroomstoring is of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:48:
Had ik mijn W4 nog niet gehad, dan ging ik misschien voor deze : http://www.banggood.com/G...DDR316G-ROM-p-965553.html
Je moet dan nog zelf een Windows key/licentie bijkopen, want er zit standaard een Windows trial versie van 30 dagen op (vertellen ze niet erbij, kom je pas achter na het lezen van reviews). Geldt ook voor de MeegoPad T01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ben je dat zeker ? Weet dat er met die meego stick problemen zijn met de licentie maar dacht dat hier een geactiveerde windows bij zat

http://forum.banggood.com/forum-topic-46003.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Kenhas schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:48:
en iets betere processor, usb poorten, lan

Moet zeggen dat ik de usb poorten over het hoofd heb gezien. Tablet krijgt voeding via usb poort waardoor er dus niets anders meer kan aangesloten worden. Dat is dus het stukje dat ik nog te kort heb maar is besteld

ik zou niet weten waarom ik lan nodig zou hebben. USB poorten dan wel weer, maar ook daar heb je oplossingen voor. vooralsnog geen usb poorten nodig overigens.

mooie settop box overigens, maar ook die is weer aardig aan de prijs vergeleken met de w7 (welke je altijd nog mee kan nemen en kunt gebruiken als tablet in geval van nood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:49:
Ben je dat zeker ? Weet dat er met die meego stick problemen zijn met de licentie maar dacht dat hier een geactiveerde windows bij zat

http://forum.banggood.com/forum-topic-46003.html
Ik heb geen overzicht welke webshops ze wel of niet met licentie leveren, maar ga uit van reviews, daar spreekt men in het algemeen over trial versies. Dus ik zou daar niet zonder meer vanuit gaan dat het geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
justice strike schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:13:
[...]

ik zou niet weten waarom ik lan nodig zou hebben. USB poorten dan wel weer, maar ook daar heb je oplossingen voor. vooralsnog geen usb poorten nodig overigens.

mooie settop box overigens, maar ook die is weer aardig aan de prijs vergeleken met de w7 (welke je altijd nog mee kan nemen en kunt gebruiken als tablet in geval van nood)
Als er iemand spreekt over "server", denk ik aan LAN ;) is geen gigabit maar toch stuk dan de 30mbit die ik haal met W4 tabletje.
Voor mijn doeleinden is dat snel genoeg (domotica) als ik vind hoe ik er voor kan zorgen dat ie online blijft. Of het zou aan Teamviewer moeten liggen

Voor zover ik zie is het enigste verschil tussen w4 en w7 het scherm en ik ben zeer tevreden van w4 dus ...
Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:28:
[...]

Ik heb geen overzicht welke webshops ze wel of niet met licentie leveren, maar ga uit van reviews, daar spreekt men in het algemeen over trial versies. Dus ik zou daar niet zonder meer vanuit gaan dat het geactiveerd is.
Tot nu toe is iedere bestelling daar goed verlopen. Ga er beetje van uit dat, als ze zeggen dat het inclusief Windows is, het zo zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Kenhas schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:44:
[...]

Als er iemand spreekt over "server", denk ik aan LAN ;) is geen gigabit maar toch stuk dan de 30mbit die ik haal met W4 tabletje.
Voor mijn doeleinden is dat snel genoeg (domotica) als ik vind hoe ik er voor kan zorgen dat ie online blijft. Of het zou aan Teamviewer moeten liggen

Voor zover ik zie is het enigste verschil tussen w4 en w7 het scherm en ik ben zeer tevreden van w4 dus ...
server is meer voor always on nied om als speed demon te werk te gaan. Enfin, ik will gedurende de dag wat downloads op afstand kunnen opslaan (zijn met name videoclips van nieuwsartikelen die ik thuis nog eens na wil spelen). Aangezien ik niet meer dan 8mbit thuis heb is 100mbit ook iet bepaald nodig (wel handig om te kopieren naar de htpc die aan het eind van de dag aangaat).

enfin dat is het verhaal een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Dan zou ik zeggen: veel plezier met je tablet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
trouwens hoe snel is wifi op de w7? ik heb een lenovo mixx 2 8 maar wifi is tergend langzaam.

• elinx
Ik ben in het bezit van een Pipo W2F waar ik erg tevreden over ben.

Ik heb er een bluetooth toetsenbordje incl. case voor gekocht waar ik erg tevreden over ben.
De case heeft een suede uiterlijk past en sluit goed. Hoewel ik enigszins huiverig was voor het toetsenbordje mbt maat en toetsen valt het me beslist niet tegen. het is wel even wennen en natuurlijk niet voor all day gebruik geschikt, maar op deze manier als kleine reislaptop voor erbij zeer goed bruikbaar.

Ik heb de combi bij banggood gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows op de tablet is natuurlijk mooi, maar een dual boot met android zou perfect voor mij zijn.
is er een tweaker hier al eens mee aan de slag gegaan?
het gaat mij vooral om de bay trail intel processors in combinatie met de american megatrends bios.

het gaat mij vooral om de Dual Boot Hotboot, windows opstarten en dan naar android of vice versa

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
Ik heb nu de mogelijkheid om een onda v891w aan te schaffen voor 100 euro. Nu lees ik ook veel over de pipo w2f (welke ook ongeveer 100 euro kost), maar deze heeft een aanzienlijk lagere resolutie.

Ik heb begrepen dat 1080p youtube video's afspelen een probleem kan zijn op de onda. Dit zal vermoedelijk aan de hoge resolutie liggen neem ik aan?

Kunnen jullie mij adviseren: Onda kopen of doorsparen voor een duurdere tablet? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor wat internetten, office werk, en youtube videos bekijken. Full hd resolutie lijkt me wel erg fijn.

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tharonny schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:26:
Ik heb nu de mogelijkheid om een onda v891w aan te schaffen voor 100 euro. Nu lees ik ook veel over de pipo w2f (welke ook ongeveer 100 euro kost), maar deze heeft een aanzienlijk lagere resolutie.

Ik heb begrepen dat 1080p youtube video's afspelen een probleem kan zijn op de onda. Dit zal vermoedelijk aan de hoge resolutie liggen neem ik aan?
als je met windows 8,1 gebruikt maakt van de tegels is een hoge resolutie geen probleem.
en een 8 inch tablet met een scherm van 1200*800 is mooi gebalanceerd.
de tegels lijken mooi strak en bij gebruik van de desktop in het nog enigszins leesbaar, al zou je moeite hebben met aanraken.
zou de resolutie nog hoger zijn als 1200*800 dan wordt de desktop onbruikbaar.

mijn 10 inch tablet heeft een resolutie van 1280*800.
en mijn desktop is erg goed leesbaar maar bij de tegels kun je de pixels zien.
omdat ik alleen maar de desktop gebruik past mij deze resolutie goed.

je moet ook bedenken dat als de resolutie hoger wordt, er meer processor kracht gebruikt wordt.
het kan zo zijn dat de rekenkracht erg tegenvalt in combinatie met een hoge resolutie.
dus zou je jezelf moeten vragen wat je met de tablet zou willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een week te hebben gekloot met dualboot heb ik.... opgegeven.
het probleem ligt niet aan windows, maar aan mijn bios en de android versie.
mijn bios ondersteunt geen dualboot, altans hotboot.

ik heb een aparte partitie aangemaakt en daarop android geïnstalleerd.
maar er is geen android versie die alle drivers van mijn tablet ondersteund.
dus moest ik zelf de onberekende drivers zoeken en kopiëren.
na diverse pogingen en talrijke installaties kwam er uiteindelijk een zeer onstabiel systeem tot stand.

bij mijn zoektocht naar android drivers kwam ik AMIDuOS tegen.
dit is een android emulator gemaakt door american megatrends.
ja ja de maker van onze tablet bios.
welnu dit programma doet eigenlijk alles wat ik wil.
het programma kost eenmalig 9 euro en heeft toegang tot de playstore en draait op android 4.2.2
het mooiste daarbij is, dat je via de updates altijd voorzien bent van de nieuwste drivers.
voordat het programma zich installeert kijkt hij of er nog drivers nodig zijn en installeert deze dan.

je kunt het gratis 30 dagen uitproberen, http://www.amiduos.com/
het is echt de moeite waard om eens te proberen, het programma voldoet in ieder geval precies aan mijn wensen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2015 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
tharonny schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 22:26:

Kunnen jullie mij adviseren: Onda kopen of doorsparen voor een duurdere tablet? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor wat internetten, office werk, en youtube videos bekijken. Full hd resolutie lijkt me wel erg fijn.
Ik heb een onda v891w en een teclast Air II en ik heb totaal niet het idee dat die processor moeite heeft met die resolutie. Ook niet met het bekijken van filmpjes. Games denk ik wel, maar heb ik niet geprobeerd en ik game ook niet. Als je games wil doen zou ik verder kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:00

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:48:

je kunt het gratis 30 dagen uitproberen, http://www.amiduos.com/
het is echt de moeite waard om eens te proberen, het programma voldoet in ieder geval precies aan mijn wensen
Kijk, dat gaan we eens proberen _/-\o_ . Mijn PIPO W6 heeft ook (nog) geen dualboot. Dit zou wel eens de reden zijn om de laatste echte Android tablet het huis uit te gooien.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 08:10:
[...]

als je met windows 8,1 gebruikt maakt van de tegels is een hoge resolutie geen probleem.
en een 8 inch tablet met een scherm van 1200*800 is mooi gebalanceerd.
de tegels lijken mooi strak en bij gebruik van de desktop in het nog enigszins leesbaar, al zou je moeite hebben met aanraken.
zou de resolutie nog hoger zijn als 1200*800 dan wordt de desktop onbruikbaar.

mijn 10 inch tablet heeft een resolutie van 1280*800.
en mijn desktop is erg goed leesbaar maar bij de tegels kun je de pixels zien.
omdat ik alleen maar de desktop gebruik past mij deze resolutie goed.

je moet ook bedenken dat als de resolutie hoger wordt, er meer processor kracht gebruikt wordt.
het kan zo zijn dat de rekenkracht erg tegenvalt in combinatie met een hoge resolutie.
dus zou je jezelf moeten vragen wat je met de tablet zou willen doen.

Heb zelf dus de W6 maar kan mij hier niet echt in vinden. Kan binnen de desktop op 8.9'' met 1200P alles prima lezen. Heb ook niet veel meer moeite om dingen aan te tikken in de desktop ;)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tharonny
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:50
RobertowNL schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Kijk, dat gaan we eens proberen _/-\o_ . Mijn PIPO W6 heeft ook (nog) geen dualboot. Dit zou wel eens de reden zijn om de laatste echte Android tablet het huis uit te gooien.

[...]

Heb zelf dus de W6 maar kan mij hier niet echt in vinden. Kan binnen de desktop op 8.9'' met 1200P alles prima lezen. Heb ook niet veel meer moeite om dingen aan te tikken in de desktop ;)
En wat verwacht je van de snelheid van dat ding, is de processor sterk genoeg? Het hoeft echt geen snelheidsmonster te zijn, maar moet er wel vlot mee kunnen werken. De w6 is wel redelijk te vergelijken met de onda als ik de specificaties zie?

Intel i5 2500k, ADATA 8gb + Corsair 8gb 1333MHz, MSI R9 290x, ADATA HM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
Skire schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:57:
Ik ben sinds een week in het bezit van een Pipo W2F. Ik ben blij verrast door het apparaat, het is echt een heel fijn ding. Ik loop echter wel tegen een irritant probleem aan: soms wil hij niet wakker worden uit de slaapstand. Ik moet dan de power knop ingedrukt houden om hem af te sluiten, waarna ik hem weer opnieuw kan starten. Het is niet zo dat hij direct uitvalt wanneer hij in zulke gevallen de sleep mode ingaat, Windows Event log logt namelijk nog wel de hard shutdown die ik handmatig verricht.

Ik heb Windows al eens een volledige reset gegeven, ik heb handmatig alle drivers voor de W2F geinstalleerd die op de Pipo website staan en ik heb de nieuwste BIOS geflashed. Dit alles zonder resultaat helaas.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen?
Een copy/paste van mijn xda-developers post:

I have finally solved this issue! This is what I did:

1) Download the latest Intel Graphics drivers. I used the Intel Driver Update Utility to do this.
2) Unzip the drivers
3) Go to Device Manager in Windows
4) Uninstall 'Intel(R) HD Graphics', which can be found under 'Display adapters'. Make sure you check 'Delete the driver software for this device.' upon confirmation
5) The drivers will be uninstalled, upon which the screen will go black. Wait an extra minute to make sure the uninstall is completed successfully. Then hold the power button for ~12 seconds to force the device to shut down.
6) Hold the power button to boot the device. Windows now uses generic graphics drivers.
7) Return to the Device Manager and manually update the graphics drivers. Let the install wizard browse the computer to find the correct drivers. Select the unzipped folder from step 2.
8 ) During the installation the screen will go black once more. Just press the power button once to wake up the device. Then select 'reboot' from the confirmation dialog when the installation is finished.

After doing this I have yet to experience the same issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Laatst online: 10-09 21:50
bajaking schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:57:
[...]

Ik heb een onda v891w en een teclast Air II en ik heb totaal niet het idee dat die processor moeite heeft met die resolutie. Ook niet met het bekijken van filmpjes. Games denk ik wel, maar heb ik niet geprobeerd en ik game ook niet. Als je games wil doen zou ik verder kijken...
Hoe bevalt de teclast Air II? Gebruik je hem veel en zijn er dingen waar je niet tevreden mee bent of wat je tegenvalt (met name wifi, snelheid en stabiliteit)?

Zit er ook aan te denken om er 1 te kopen, zal dan waarschijnlijk alleen windows gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware.tom op 21-02-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuksnijmegen
  • Laatst online: 08-09 21:55
hardware.tom schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Hoe bevalt de teclast Air II? Gebruik je hem veel en zijn er dingen waar je niet tevreden mee bent of wat je tegenvalt (met name wifi, snelheid en stabiliteit)?

Zit er ook aan te denken om er 1 te kopen, zal dan waarschijnlijk alleen windows gebruiken.
Zelfde hier, ik zit aan een Teclast Air II te denken, of een soortgelijke Onda. Vooral Windows gaat gebruikt worden, met daarbij Office, browsen en films/series kijken en streamen. Is hij daarvoor aan te raden? Ik heb veel onderzoek gedaan, hij lijkt mij goed genoeg maar toch blijven natuurlijk de verhalen van slechte bouwkwaliteit etc een beetje knagen, hoewel dat in dit geval een beetje achterhaald lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
De Air II met enkel Windows bevalt hier goed. Ideaal voor mobiel gebruik: volledige PC in iPad formaat en via USB hub/dock simpel om te zetten naar desktop machine. Dat laatste natuurlijk binnen de beperkingen van de chip, maar voor Office gebruik meer dan voldoende. Bouwkwaliteit is ronduit goed voor de prijs, beter dan vele andere (android) ChiTabs die ik heb gehad.

Enige minpunt is het beperkte WIFI bereik/signaalsterkte. Denk aan de iPhone grip of death, maar dan zonder dat je 'm vast hebt. Simpel opgelost via een USB wireless adapter in de hub, maar als je HD BluRay wil streamen moet je wel relatief dicht bij de router of een versterker zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door mtr33 op 23-02-2015 14:13 . Reden: pt2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zijn de office codes ook te gebruiken voor een desktop installatie?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

icecreamfarmer

en het is

mtr33 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:11:
De Air II met enkel Windows bevalt hier goed. Ideaal voor mobiel gebruik: volledige PC in iPad formaat en via USB hub/dock simpel om te zetten naar desktop machine. Dat laatste natuurlijk binnen de beperkingen van de chip, maar voor Office gebruik meer dan voldoende. Bouwkwaliteit is ronduit goed voor de prijs, beter dan vele andere (android) ChiTabs die ik heb gehad.

Enige minpunt is het beperkte WIFI bereik/signaalsterkte. Denk aan de iPhone grip of death, maar dan zonder dat je 'm vast hebt. Simpel opgelost via een USB wireless adapter in de hub, maar als je HD BluRay wil streamen moet je wel relatief dicht bij de router of een versterker zitten.
Die draait toch ook android?
Zo ja werkt dan bv de ziggo app erop?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Ik heb nog de versie met alleen W8 voorgeïnstalleerd De nieuwere zijn dual boot. Zie XDA treads voor details.
Pagina: 1 ... 13 ... 31 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor winkels, prijzen, levertijden en alle andere niet-technische zaken.