Xbox 360 hardware aanwezig, zelf case bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:39
Beste Tweakers,

Sinds een kleine week heb ik (gratis) de hardware van een oude XBOX 360. Het systeem draait alleen de DVD drive heeft af en toe kuren dit is geen direct probleem voor mij.

Gezien de behuizing van dit systeem gebruikt gaat worden voor een PC mod door iemand anders, zit ik zonder behuizing. na een klein rondje langs computerzaken en de Praxis heb ik het volgende:

- 90 X 30 cm MDF 8mm
- meerdere (13) moederbord verhogers (spacers?)

Ik heb al op internet gezocht (3 dagen) naar een soortgelijke mod. Dit heeft alleen informatie opgeleverd over het gebruiken van een XBOX 360 behuizing om een PC in te bouwen en/of het verbouwen van de 360 case met plexiglas en lampjes etc.

Vraag: Heeft iemand een voorbeeld van een mod waarbij er een nieuwe case gebouwd wordt om de behuizing van een XBOX 360?

Vraag: Hoe kan ik de knoppen en aansluitingen het beste door voeren in een/de houten case?

Vraag: Zijn er mensen met suggesties?

wat ik nu heb:
Hardware 360
Werkend
MDF en Spacers

Gegroet,

Kuiken

[ Voor 12% gewijzigd door kuiken op 13-08-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Zoiets bedoel ik inderdaad, het liefst zo low budget vandaar een houten versie. Gezien ik niet weet in welke staat mijn Xbox verkeerd (oud beestje versie 1 oid.) De link die jij geeft is een inbouw van een xbox in een daarvoor ontworpen behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 20:41
Correctie, die behuizing is niet bedoeld voor een xbox oid, dat is gewoon een mooie Lian Li computer behuizing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

En ik zou niet voor hout gaat ivm de warme en geleiding imo.

De knoppen en aansluitingen? Wat bedoel je met 'hoe kan ik dat het beste doen'?

En zoek anders Ben Heck eens op, die heeft ook wel een aardig aantal Xbox mods op zijn naam staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met hout werken is op zich geen probleem, maar MDF zou ik niet doen. Ga dan voor triplex of multiplex. MDF is naar mijn mening lastiger te bewerken dan multiplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
uzuhl aangepast in het start topic zo duidelijker?

Nesty 1998 om eerlijk te zeggen heb ik weinig ervaring met houtbewerking, goede tip en zal het overwegen. ik koos voor MDF omdat multiplex in mijn ervaring splintert bij het zagen.

tnx voor de tips tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je toch al MDF hebt gehaald, zou ik geen reden zien om dan nog multiplex te kopen.
MDF is namelijk helemaal niet moeilijk te bewerken, wel wat moeilijker te verven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

@2Fat2Walk, goed schuren en vol kwakken met primer :)

@Kuiken, yes thanks. Ik geloof trouwens dat je enkel dat drukpunt van de power button moet indrukken om te starten, en die aansluiting op de witte connector is voor de led.

https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/TKuV531xUkoWfhW6.huge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Het punt is dat ik geen i/o shield heb van de XBOX. momenteel doe ik het systeem aan met de open drive knop (linker blauwe knopje). Dat printplaatje die je stuurt Uzuhl zit niet bij mijn systeem en gebruikt de persoon waarvan ik deze hardware heb kunnen krijgen voor zijn eigen mod.

Voorkant van links naar rechts:
> blauw knopje = open drive > twee memory aansluitingen >blauwknopje = ??? aansluiting = controller poort? > 2X USB = 2X USB
Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2659/175.jpg

Zijkant :
Harddisk aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/leoqb7ky9/IMG_20140813_220628.jpg

Achterkant van links naar rechts:
power kabel >> kabel voor naar TV >>> USB en etherpoort
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/gu2jwa18x/IMG_20140813_220638.jpg

Ik vind het opzich geen probleem om de blauwe open drive button als power onknop te gebruiken, maar als ik er een houten behuizing om heen doe ziet dit er niet mooi uit en moet ik een gat boren waar een stokje door heen moet oid. |:( misch solderen een optie? Iemand een idee?

Ook zou ik graag de aansluitingen laten verzinken de zijkant maar omdat hij zo dicht bij het moederbord zit lijkt me dit lastig.

misschien wil ik te veel als onervaren iemand in de hout bewerking, maar hem zo in de kast laten liggen of open en bloot te gebruiken zonder behuizing zie ik ook niet zitten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je mss ervaren in karton?
Afbeeldingslocatie: http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2011/09/PC-in-a-Box-Copy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Dat kan natuurlijk als alles mislukt ;) mijn oorspronkelijke vraag was:

Zijn er voorbeelden op internet (heb zelf al gezocht) van houten of mdf behuizingen voor de Xbox 360?

Gezien ik alleen maar gemodificeerde xboxen vind of PC's in Xbox 360 behuizingen.

Daarnaast vroeg ik om tips voor een goed resultaat.

Edit:
Het gaat me niet voor de makkelijke manier of dat het goedkoop moet zijn. Het gaat mij om iets te maken waar ik plezier aan kan hebben. Ben van mening dat ik niet veel geld hoeft uit te geven aan een systeem die ik gratis heb gekregen aangezien een lange levensduur niet gegarandeerd is.

[ Voor 32% gewijzigd door kuiken op 13-08-2014 23:38 ]

• robertstev
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 09:37
Ik zou zowizo eerst je case uitkenene in een programma als sketchup en eventuweel kan je het ook uit laten snijden in plexieglas

• Hukkel80
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 21:33

Hukkel80

Dutch Lion Customising

thomasv schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:54:
Correctie, die behuizing is niet bedoeld voor een xbox oid, dat is gewoon een mooie Lian Li computer behuizing ;)
Deze specifieke niet, maar er is wel een Lian Li behuizing speciaal gemaakt voor de Xbox360.

https://www.facebook.com/DutchLionCustomising

• Uzuhl

Uzuhl

kuiken schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:26:

Zijn er voorbeelden op internet (heb zelf al gezocht) van houten of mdf behuizingen voor de Xbox 360?
Nogmaals check Ben Heck zijn build logs eens ;)

• Uzuhl

Uzuhl

Haha, waarom moet dit nou weer komen van degene met de naam 2Fat2Walk _/-\o_

• kuiken
Heb gekeken naar Ben Hack, hij maakt voornamelijk XBOX laptops, wat een held is het!

Bevinding 1:
voor de aansluitingen heeft hij een Backplate gebruikt, dit ga ik ook doen van een dunner materiaal. hierdoor liggen de aansluitingen niet zo diep.

Bevinding 2:
hij heeft altijd een ventilatiegat boven de processor. Vind ik slim maar ook wel logisch.

ik ben nog niet zo bedreven in sketch up (of ik wil te precies) ben vectorworks gewend ;) maar zal vanmiddag nog even proberen.

• Uzuhl

Uzuhl

Jup, die beste man heeft het in zijn vingers zitten :)

Sketchup is heel makkelijk, desnoods download je kant en klare sketches, waar je zelf aan verder sleuteld ;)

• kuiken
Mijn Vectorworks weer opgefrist, na lang prutsen en vaak overdoen is dit er uit gekomen.

binnenkant maat kast: 21 cm bij 30 cm.
grote moederbord 21 bij 27 cm.
hoogte 10 CM > wordt bij bouwen hoger denk ik ;)

Voorkant: Klik
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/kwgw9hyzl/Page_1_x_BOX_1.jpg

Achterkant: Klik
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/7tpv3yy5d/Page_1_x_BOX.jpg

Bovenkant schema: Klik
Rode apparaten kan ik nog enigszins verplaatsen. links naar rechts: Fans> DVD drive> HDD.
Groene dingen zijn aansluitingen en of belangrijke knoppen.
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/cv3vgntin/Naamloos.jpg

Deksel: Klik
Binnenste lijn zijn latjes waarmee je de deksel vast klemt. vierkantje in het midden daar kom mesh/ lucht rooster.
http://postimg.org/image/ud6pg4iu9/

Sorry voor de wazige post, van dat vectorworksen wordt je wel duf :O

hoop dat jullie nog tips kunnen geven op deze tekeningen of de indeling van de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
De ingangen van de memory cards zou je kunnen weg laten sinds dat echt niet meer gebruikt wordt (en je hebt cloud save). Infrarood wordt ook niet veel gebruikt dus dat zou je ook kunnen weglaten (o.a. big button pad en media remote). Ook zou je de usb poorten naar de achterkant kunnen leiden door ze te verlengen. Wellicht met power en reset ook maar dat is wellicht wat lastiger.

[ Voor 16% gewijzigd door laminaatplaat op 15-08-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:45
laminaatplaat schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:43:
De ingangen van de memory cards zou je kunnen weg laten sinds dat echt niet meer gebruikt wordt (en je hebt cloud save). Infrarood wordt ook niet veel gebruikt dus dat zou je ook kunnen weglaten (o.a. big button pad en media remote). Ook zou je de usb poorten naar de achterkant kunnen leiden door ze te verlengen. Wellicht met power en reset ook maar dat is wellicht wat lastiger.
Dat vind ik wel een goed idee. Ik zet mijn Xbox aan en uit met m'n controller, dus de powerknop gebruik ik niet.
TS, misschien dat je dus de knoppen 'voor het geval dat' achterop de case zou kunnen plaatsen en verder de voorkant en zijkanten helemaal clean zou kunnen houden? Heb je een soort magische doos die op afstand aan gaat en waar je verder helemaal niet aankomt :P
Zit je alleen met de DVD-speler. Ik ben zelf niet zo'n grote gamer, dus ik duw meestal een keer een schijf erin en open hem daarna maanden niet meer, dus ook die zou naar achter open kunnen schuiven.

Je zei dat je DVD-speler weleens kuren heeft? Ik neem aan dat de hardware uit zo'n witte Xbox komt? Ik heb een defecte witte Xbox 360 in de kast liggen waarvan ik de case nog wel wil gebruiken. Ik heb nooit problemen gehad met de DVD-speler, dus als je die van jou zat bent mag je mijn DVD-speler wel hebben. Kan niet garanderen dat hij werkt, maar kan me niet inbeelden dat hij niet zou werken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Ik ben vandaag begonnen met de bouw, zat zelf ook al te denken waarvoor ik de menory slots zou gebruiken. Dacht ook al aan weglaten idd. Bedankt voor de bevestiging en info over de infrarood en drive/startknop. Ik ga morgen testen of ik mijn Xbox ook via controler aan kan krijgen ;) nog nooit gedaan.

Vragen:
Rechts Naast de resert knop zit nog een aansluiting bij mij! Iemand een idee waar dit voor is? Zwarte kleine aansluiting. (Is volgens niet te zien als de case er om heen zit.

De dvd speler loopt niet parallel met het moederbord waardoor er een lelijke overhang ontstaat bij mijn case. Heeft iemand een oplossing?

Opties die ik bedacht had:
1. Dvd verplaatsen evt tegen de deksel plakken en dan een stuk naar achteren. Ik kan hem niet zomaar verplaatsen ivm. Pootjes die er onder zitten.
2. Op het voorpaneel nog een stuk hout bevestigen te grote van de drive zodat hij wegvalt.

@Siempie idd een witte, zou ik graag gebruik van maken.

Iedereen bedankt voor de tips, morgen komen er foto's van mijn voortgang. Misschien kunnen jullie ideeën of vervolg tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:33
die aansluiting (tussen 2de blauwe knop (controller sync)) en de usb aansluitingen is voor de ROL (ring of light) daar zit je aan/uitknop op en de 5 leds (controller 1t/m4 en je powerled zelf, ze zijn best makkelijk te vinden op het internet, maar dan wel met andere leds (bijv blauw ipv groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Aha.. Van die aansluiting maak ik dus ook geen gebruik en kan ik wegstoppen.

Dit heb ik gisteren gemaakt.

Overall van de kast:
http://i58.tinypic.com/24evo21.jpg
Overhang van de dvd drive:
http://i61.tinypic.com/209r7mf.jpg

Vraag:
ik zou graag een extra ventilator in mijn behuizing zetten. Hoe kan ik dit het beste doen? Is er ook een optie om hem niet aan het moederbord vast te solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl

Uzuhl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Mijn voortgang:

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2661/217.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2661/219.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2661/220.jpg

Alleen de deksel en afwerken en dan verven oid. En ik ben klaar.

[ Voor 8% gewijzigd door kuiken op 16-08-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Hou je zo wel voldoende airflow? De oude xbox heeft gaten aan de zijkanten waar frisse lucht door naar binnen stroomt om door de ventilatoren aan de achterkant te worden uitgeblazen. Ik zie in jou ontwerp geen intake en verder alle kanten vrijwel helemaal dicht, dus wellicht is dat niet helemaal optimaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
De ventilator achter heb ik als intake gedaan en ben van plan om boven de processor een fan te plaatsen met out. Denk je dat dat genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 09:36

Kyle98

Kyle

Ja dat zou wel genoeg moeten zijn, je zou ook nog eventueel gaatjes aan de achterkant kunnen boren voor ventilatie.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessermoldX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:33
ik weet dat je hem niet gaat gebruiken, maar het is wel handig om er een te hebben (stel hij gaat is stuk, dan kan je ook zien wat het probleem is)

[ Voor 7% gewijzigd door LessermoldX op 16-08-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Zo vandaag de voorkant, zijkanten en deksel gezaagd en geschuurd. Alles past nu en volgende keer mooie voorkant voor de drive maken en alles mooi afwerken en verven. Maandag vervolg ik de bouw weer, hoop dan ook een hdd voor de Xbox te hebben.

Wou ook nog even vertellen dat deze build nog maar 4,50,- euro heeft gekost voor een kabeltje in ruil voor de HDD.

Ideetje die ik had: als ik tussen de zijwanden en de deksel nu wat ruimte overlaat kan de warmte daar door heen stromen. Zal dit werken? (Idee van een fan in de deksel blijft.)

Please blijf met tips en aandachtspunten komen. Is mijn eerste functionele creatie die ik van hout bouw.

@ lessermoldx Zal er over na denken bedankt
@ kyle98 bedankt voor de tip over de gaatjes in de achterkant, liever niet maar als de temperatuur niet hanteerbaar is zal ik het overwegen.

[ Voor 9% gewijzigd door kuiken op 16-08-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Was je dronken ;) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.image-share.com/upload/2661/219.jpg

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Whaha... Nee niet dronken, maar idd de opening voor de fans zijn niet zo goed gelukt. Maar ga er meshachtig gaas voor plakken dus als het gord is zie je het niet meer. Zoals ik al aangaf mijn hout bewerkings kwaliteiten zijn niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Sowieso is alles zo krom als een hoepel. Had er wel wat meer van verwacht, maar het zal z'n werk doen. Functionaliteit boven kwaliteit en esthetiek dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuiken
Tja ik heb geprobeerd de verwachtingen te scheppen (lage verwachting). Door meerdere malen aan te geven dat ik niet goed in het bewerken van hout was. Dat ik niet aan jouw verwachting voldoe vind ik daarom prima. Gaat er mij vooral om dat de Xbox niet in de kast verstoft of open en bloot gebruikt wordt.

De eerste vraag die ik gesteld heb ging daarom ook over soort gelijke zelfbouw kasten voor de Xbox 360. Gezien dit niet ruimelijk aanwezig was heb ik besloten om tips en input te vragen aangaande de bouw.

edit: op de foto's is de kast nog niet aan elkaar gezet met lijm oid.

[ Voor 6% gewijzigd door kuiken op 16-08-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

kuiken schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:45:
Whaha... Nee niet dronken, maar idd de opening voor de fans zijn niet zo goed gelukt. Maar ga er meshachtig gaas voor plakken dus als het gord is zie je het niet meer. Zoals ik al aangaf mijn hout bewerkings kwaliteiten zijn niet zo goed.
Iedereen kan met een figuurzaag overweg, teken je uitsparingen af en ga er goed voor zitten.
Ondanks dat je er misschien niet veel van ziet. Een beetje je best doen kan geen kwaad.

Succes.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Pagina: 1