Ik heb begin dit jaar een systeem samengesteld, maar destijds zonder videokaart.
Omdat ik mij toch wel vreselijk erger aan de HD4600, wil ik nu een goede videokaart aanschaffen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- Intel i7 4770K processor
- Gigabyte Z87X-D3H moederboard
- Corsair 8GB DDR31600MHz
- Cooler Master 412S CPU cooler
- Antec GX700 case
- Samsung 840 EVO 120GB SSD
- 1TB WD harddisk
- Thermaltake Litepower 450 voeding, 324 watt @ 12V (12V1 = 14A + 12V2 = 13A)
Ik wil graag alle recente games kunnen spelen op 1080p (enkele monitor) met alle eye candy op ultra.
Als ik naar het 2e hands aanbod kijk kan ik veel bang for buck halen uit de Ati R9 290 kaart.
Ik heb echter vernomen dat de referentie kaart van Sapphire erg warm aan kan lopen waardoor de kaart gaat throttelen.
Een mogelijke oplossing is de Sapphire R9 290 Tri-X, die veel betere koelprestaties zou hebben.
Maar hoe verhoudt zich dit in de praktijk met het gamen op slechts 1 scherm? Dit soort kaarten zijn volgens mij namelijk in staat meerdere schermen aan te sturen. Dus dat wat ik er mee wil doen laat wellicht de referentie kaart niet eens opwarmen.
Iemand met praktijk ervaring die dit voor mij wilt toelichten?
Bij voorbaat dank
Omdat ik mij toch wel vreselijk erger aan de HD4600, wil ik nu een goede videokaart aanschaffen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
- Intel i7 4770K processor
- Gigabyte Z87X-D3H moederboard
- Corsair 8GB DDR31600MHz
- Cooler Master 412S CPU cooler
- Antec GX700 case
- Samsung 840 EVO 120GB SSD
- 1TB WD harddisk
- Thermaltake Litepower 450 voeding, 324 watt @ 12V (12V1 = 14A + 12V2 = 13A)
Ik wil graag alle recente games kunnen spelen op 1080p (enkele monitor) met alle eye candy op ultra.
Als ik naar het 2e hands aanbod kijk kan ik veel bang for buck halen uit de Ati R9 290 kaart.
Ik heb echter vernomen dat de referentie kaart van Sapphire erg warm aan kan lopen waardoor de kaart gaat throttelen.
Een mogelijke oplossing is de Sapphire R9 290 Tri-X, die veel betere koelprestaties zou hebben.
Maar hoe verhoudt zich dit in de praktijk met het gamen op slechts 1 scherm? Dit soort kaarten zijn volgens mij namelijk in staat meerdere schermen aan te sturen. Dus dat wat ik er mee wil doen laat wellicht de referentie kaart niet eens opwarmen.
Iemand met praktijk ervaring die dit voor mij wilt toelichten?
Bij voorbaat dank
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz