Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Hoi,

Ik ben op zoek naar een Dual Sim telefoon. Welke telefoon zouden jullie mij aanraden? Ik zoek een toestel van ong. 4.5 a 4.7 inch ( uiterlijk 5 inch) wat stabiel draait ( dus geen bugs) met een goede camera en gps.

Hoor graag jullie tips.
B.v.d.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-11 20:40
We zien dit graag in een topic report

[ Voor 73% gewijzigd door RoD op 11-08-2014 23:14 ]

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. Wel wil ik er bij zetten dat we ook wat eigen initiatief van je verwachten.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:08

Emiel1984

Made in NL

Om je op weg te helpen:
Lijst met dual-sim en > 4,7" scherm..
http://tweakers.net/categ...O74UqhMczC2PG4fRqrFhKttR8

[LTS][MTS][HTS]

• Peter1706
RoD schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:15:
Ik verplaats dit topic even naar het juiste subforum. Wel wil ik er bij zetten dat we ook wat eigen initiatief van je verwachten.
Tnx! Ik was niet op de hoogte van dit subforum. Excuses dag ik het in het verkeerde forum plaatste.

Uiteraard ook gelijk m.b.t. Initiatief. Deze telefoons vallen al af:
- Samsung galaxy s4 mini ivm slechte batterij
- HTC Desire 616 ivm formaat en enorm glimmende plastic behuizing met erg goedkoop gevoel ( dit geldt m.i. In elk geval voor de Witt versie.Wellicht geeft een zwarte een minder goedkoop gevoel
- Wolfgang ivm slecht updatebeleid

Zat zelf nog te denken aan Huawei p6 dual of G6 dual. Iemand hier ervaringen mee?

• Peter1706
Tnx! Ik wist niet dat je op deze manier kan filteren. Weer wat geleerd. :) :)

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Peter1706 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:21:
[...]

Tnx! Ik was niet op de hoogte van dit subforum. Excuses dag ik het in het verkeerde forum plaatste.

Uiteraard ook gelijk m.b.t. Initiatief. Deze telefoons vallen al af:
- Samsung galaxy s4 mini ivm slechte batterij
- HTC Desire 616 ivm formaat en enorm glimmende plastic behuizing met erg goedkoop gevoel ( dit geldt m.i. In elk geval voor de Witt versie.Wellicht geeft een zwarte een minder goedkoop gevoel
- Wolfgang ivm slecht updatebeleid

Zat zelf nog te denken aan Huawei p6 dual of G6 dual. Iemand hier ervaringen mee?
Huawei P6 heeft ook echt een beroerde accuduur. Volgens mij viel dat mij de S4 mini nogal mee (zie ook de Tweakers review).

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Motorola Moto G
Xiaomi Hongmi 1S
Jiayu G4S
Nokia 630

• Peter1706
Freakster86 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:51:
Motorola Moto G
Xiaomi Hongmi 1S
Jiayu G4S
Nokia 630
Bedankt voor je reactie.

Moto G >> zeker kanshebber, maar ik hoor nogal slechte dingen over de camera. Iemand daar ervaringen mee?
Xiaomi Hongmi 1S >> geen ervaringen mee, maar lees hier op tweeakters wel goede ervaringen, dus zeker het overwegen waard
Jiayu G4s >> ik heb op dit moment de G5 basis,maar hierbij heb ik nogal last van allerlei bugs en slechte GPS ontvangst
Nokia 630 >> wil op dit moment liever nog geen Windows ( heb wel al in verleden Nokia 925 gehad) en de 630 heeft geen flitser. Merk je dat in de praktijk?

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
Peter1706 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Moto G >> zeker kanshebber, maar ik hoor nogal slechte dingen over de camera. Iemand daar ervaringen mee?
Nokia 630 >> wil op dit moment liever nog geen Windows ( heb wel al in verleden Nokia 925 gehad) en de 630 heeft geen flitser. Merk je dat in de praktijk?
Camera van de Moto G is echt niet zo best, maar goed daar is de prijs ook naar. Heb hem zelf ook gehad.
Verwacht daar dus iig niet te veel van.

Wat betreft de 630, in het donker zul je dat wel merken ja. :9

[ Voor 27% gewijzigd door flashingst op 12-08-2014 10:57 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De flitsers van ongeveer iedere telefoon zijn toch waardeloze leds, dat gekoppeld met de vaak ook nog vrij waardeloze camera in de wat goedkopere telefoons, zorgt ervoor dat je sowieso al niet echt foto's kunt maken in het donker. Dat Nokia/Windows de flitser geschrapt hebben, is zo gek nog niet.

Goedkoop + dualsim + stabiel [en daarbij doel ik ook op gewoon vloeiende performance] dan kom je imo toch op een L630 DS uit.

Echter, de camera van dat ding is niet echt geweldig.

People as things, that’s where it starts.

• Peter1706
VasZaitsev schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:05:
De flitsers van ongeveer iedere telefoon zijn toch waardeloze leds, dat gekoppeld met de vaak ook nog vrij waardeloze camera in de wat goedkopere telefoons, zorgt ervoor dat je sowieso al niet echt foto's kunt maken in het donker. Dat Nokia/Windows de flitser geschrapt hebben, is zo gek nog niet.

Goedkoop + dualsim + stabiel [en daarbij doel ik ook op gewoon vloeiende performance] dan kom je imo toch op een L630 DS uit.

Echter, de camera van dat ding is niet echt geweldig.
Dat is nou juist mijn dilemma. Ik wil graag een stabiele dual sim met een in elk geval redelijke camera en gps ( de Jiayu G4 en 5 schijnen daar nog weleens problemen mee te hebben)

Iemand nog ander ervaringen?

• Peter1706
Ik heb nu een Huawei G6 Dual sim besteld via ebay. Hopen dat dit wat is. Iemand hier ervaring mee?

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:04

Soggy

vroemmmm

Ik heb hier 2 huawei G6 toestellen gehad, in combinatie met en sim only van Simyo en ik heb ze beiden teruggestuurd. Ik hield het probleem dat de toestellen te maken hadden met en bug in de firmware waardoor de telefoon continu eerst de 3g verbinding verloor om daarna de sim kaart niet meer te herkennen.
Ik heb nu gewoon een G6 in Nederland gekocht en daarmee heb ik dit probleem niet mee gehad, heb alleen geen dubbele sim meer.

If it works, tweak it

Verwijderd

Beter voor een snelle stabiele nokia, dan voor een onbetrouwbare G6.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:51
Xperia M2 Dual? Camera is niet onaardig.

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 11:24

nlboy

Alles kitz?

Ik ben zeer tevreden met mijn Acer Liquid E3 Duo: productreview: Acer Liquid E3 DUO Zwart review door nlboy

• Peter1706
Even een update m.b.t. de Huawei G6: de problemen zoals hierboven beschreven met de overgang van WiFi naar 3G had ik ook. Na wat gegoogled te hebben heb ik dit weten op te lossen :)

Helaas is de telefoon verder erg instabiel, dus maar weer verder zoeken. Misschien dan maar wachten op de Lumia 730 of de nieuwe Moto G?

[ Voor 3% gewijzigd door Peter1706 op 14-09-2014 21:43 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:04

Soggy

vroemmmm

Welke problemen precies en hoe heb je ze op kunnen lossen dan? (pure nieuwsgierigheid hoor)
Peter1706 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:05:
Even een update m.b.t. De Huawei G6: de problemen zoals hierboven beschreven met de overgang van WiFi naar 3G had ik ook. Na wat gegoogled te hebben heb ik dit weten op te lossen :)

Helaas is de telefoon verder erg instabiel, dus maar weer verder zoeken. Misschien dan maar wachten op de Lumia 730?

If it works, tweak it

• Peter1706
De telefoon gaf iedere keer een melding bij overgang van WiFi naar 3G die je eerst weg diende te klikken voordat je weer internetverbinding had. Zie hieronder uit het topic voor de Huawei Y300 voor de oplossing:

rowicom schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 20:49:
Nu krijg ik elke keer als ik van wifi naar mobiel netwerk overschakel de melding: 'Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?' Behalve dat de vertaling belachelijk is (bedoeld wordt dat mobiel toegang tot internet erg duur kan zijn) moet ik de keuze Annuleren of Doorgaan maken. Als ik doorga, dan krijg ik inderdaad 3G verbinding en als ik annuleer dan wordt mobiele data uitgezet.
De melding is nergens uit te zetten en dat betekent, dat als ik van huis met wifi naar buiten loop, dat 2G of 3G niet vanzelf actief wordt, want er verschijnt dus eerst een dialoogvenster die ik moet beantwoorden.
Ik heb dat probleem vorig jaar ook gehad. Dit was mijn oplossing (wel root nodig):
quote:
Eärendil schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:19:
Ik draai B175 en ik had het probleem dat ik bij het verbreken van de WiFi verbinding (handmatig of bij geen bereik) de telefoon deze melding gaf:

Toegang tot internet leidt tot overbezetting. Doorgaan?

Nogal irritant, en als je het niet door hebt heb je de hele tijd geen internet.

Ik vond deze oplossing:
Verander in /system/build.prop:
code:
1
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=true

naar
code:
1
ro.config.hw_RemindWifiToPdp=false

Daarna even rebooten.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Peter1706 schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:05:
Even een update m.b.t. de Huawei G6: de problemen zoals hierboven beschreven met de overgang van WiFi naar 3G had ik ook. Na wat gegoogled te hebben heb ik dit weten op te lossen :)

Helaas is de telefoon verder erg instabiel, dus maar weer verder zoeken. Misschien dan maar wachten op de Lumia 730 of de nieuwe Moto G?
Ik zit zelf ook te zoeken naar een nieuw dual sim toestel, en op het moment zie ik met een budget van 200-250 euro drie kanshebbers:
- Moto G (de nieuwe): grootste nadeel is de kleine accu
- Lumia 730: heeft tov de Moto G draadloos laden, NFC en betere front/back camera's, maar WP8 mist nog wat apps die ik veel gebruik
- Asus Fonepad 7 (de nieuwe): 3x zo snel als de andere twee en een veel betere accuduur, maar slechte camera en misschien wel heel erg groot

Een Chinaphone importeren is ook nog een optie (Lenovo S860, die met de mega accuduur, voor $220), maar heb toch liever een officiële Europese telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door Dreamvoid op 18-09-2014 16:58 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien eens kijken naar Archos ? Europese fabrikant, volgens mij zijn bijna alle toestellen dual-sim en vergeleken met de chinese aanbieders niet echt duur. Alleen niet echt bekend in NL. Ondergewaardeerd merk IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dreamvoid schreef op donderdag 18 september 2014 @ 16:51:
[...]

Ik zit zelf ook te zoeken naar een nieuw dual sim toestel, en op het moment zie ik met een budget van 200-250 euro drie kanshebbers:
- Moto G (de nieuwe): grootste nadeel is de kleine accu
- Lumia 730: heeft tov de Moto G draadloos laden, NFC en betere front/back camera's, maar WP8 mist nog wat apps die ik veel gebruik
- Asus Fonepad 7 (de nieuwe): 3x zo snel als de andere twee en een veel betere accuduur, maar slechte camera en misschien wel heel erg groot

Een Chinaphone importeren is ook nog een optie (Lenovo S860, die met de mega accuduur, voor $220), maar heb toch liever een officiële Europese telefoon.
Helaas heeft alleen de 735 alleen wireless charging, de 730 heeft de pinnetjes er niet voor.

• Dreamvoid
  • Niet online
Hey ja dat is een tegenvaller! Staat ook nergens in de nieuwsberichten vermeld. :(

Die Archos dingen zijn op zich wel aardig (ik zie ze hier in Frankrijk veel) maar ik zoek toch een stapje hoger - minimaal een 720p scherm en liever geen Mediatek (of er moet wel iets heel bijzonders tegenoverstaan, zoals bij die Lenovo).

[ Voor 62% gewijzigd door Dreamvoid op 18-09-2014 19:02 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek een dual sim android en wordt niet wijs uit al het aanbod :?

Ik heb momenteel een Samsung S3 die al ruim 2,5 jaar heel goed bevalt

Belangrijkste is dat mijn nieuwe dual sim minimaal hetzelfde kan als deze S3.
De kwaliteit CAMERA is meest belangrijk en de S3 is voor mij de standaard.

Kan iemand mij iets aanbevelen?

Alvast bedankt

• dreester
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 07:54:
Hallo,

Alvast bedankt
Wellicht is de Lenovo Vibe Shot iets voor jou. Deze is laatst in Barcelona aangekondigd en komt naar verwachting in juni op de markt. Het wordt gepositioneerd als cameratelefoon. Ik ben er erg benieuwd naar. :)

edit:
En uiteraard dual-sim ;)

• Dreamvoid
  • Niet online

Het makkelijkste is de Samsung Galaxy S4 Mini Duos, die verschilt vrij weinig van de S3. Andere optie is de Sony M2 Dual. En er is ook de Lumia 730 als je Windows Phone wilt overwegen.

Ik raad je overigens aan om bij het shoppen naar dual-sim telefoons ook in Duitsland te kijken, de meeste webshops daar (ook Amazon.de) verzenden gewoon naar Nederland, en het is wat praktischer dan Chinese toestellen. Vanwege de populariteit van dual sim telefoons bij onze oosterburen brengen merken hun dualsim modellen ook officieel uit, tegen relatief lage prijzen, waar het in Nederland een beetje een niche gebeuren is met importmodellen.

Verwijderd

Als je Dualsim de belangrijkste feature vindt, kom je naar mijn mening bijna automatisch bij een Chinaphone uit. Vrijwel alle Chinese telefoons hebben dualsim. Er is een topic over Chinaphones op GoT

Zelf heb ik erg goede ervaringen met banggood.

Succes met zoeken.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hallo,

Alvast bedankt
Honor 6+ (een van de betere camera phones op dit moment, en dual sim)
ViVo Xshot (beste camera phone uit 2014)

Beide zijn zeker beter dan de S3.

• Dreamvoid
  • Niet online
Probleem met geimporteerde Chinaphones is dat een groot deel crappy Mediatek chips heeft, en een ander groot deel de Nederlandse 4G frequenties, en niet alle 3G, ondersteunt, je moet echt behoorlijk uitzoeken/tweaken. De Chinaphones die wel officieel hier zijn (Acer, Alcatel, Archos) zijn low-end modellen.

Overigens is de aller-interessantste dual sim telefoon voor Europa nu de Asus Zenfone 2, die volgens de persberichten in Maart naar Europa zou komen, maar dat zal volgens goede traditie wel richting Juni lopen. Eindelijk een high-end dual-sim telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 17-03-2015 10:57 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dreamvoid schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:54:
Probleem met geimporteerde Chinaphones is dat een groot deel crappy Mediatek chips heeft, en een ander groot deel de Nederlandse 4G frequenties, en niet alle 3G, ondersteunt, je moet echt behoorlijk uitzoeken/tweaken. De Chinaphones die wel officieel hier zijn (Acer, Alcatel, Archos) zijn low-end modellen.

Overigens is de aller-interessantste dual sim telefoon voor Europa nu de Asus Zenfone 2, die volgens de persberichten in Maart naar Europa zou komen, maar dat zal volgens goede traditie wel richting Juni lopen. Eindelijk een high-end dual-sim telefoon.
Zo crappy is de huidige lijn mediatek chips anders niet meer. En toestellen die naar Europa komen, komen vaak als single sim deze kant op...

• Dreamvoid
  • Niet online
Inmiddels is het idd zover, de Zenfone 2 is inderdaad nu in Europa (Frankrijk en Belgie) gekomen, in de dual sim versie. Nadeel van die scherpe introductieprijs: hij is direct overal uitverkocht.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb in een review gelezen dat de Moto G 2014 slechts voor 1 simkaart 3G ondersteunt.

Is dat altijd een vaste simkaart of kan dat softwarematig geselecteerd worden?

• antidote
  • Laatst online: 22:01
Via Instellingen kun je kiezen welke sim voor data gebruikt wordt.

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 17:04

TWKterry

Master Mariner

Alcatel Idol 3 is misschien nog een optie. Heb zelf bijna 2jr een idol1 dualism welke eigenlijk zeer goed bevalt. Er is alleen nog weinig te vinden over deze telefoon maar de 5.5"zou eind van de maand in pre-order moeten komen.

• Dreamvoid
  • Niet online
Tsja in de pre-order...dat duurt nog wel even voordat hij leverbaar is en qua specs/performance komt hij niet echt in de buurt van die Zenfone 2. Maar Alcatel maakt leuke toestellen en dit zal 1 van de eerste Snapdragon 615-based telefoons op de markt worden, en als die Asus dingen maar beperkt leverbaar zijn dan kan het zeker een optie zijn.
Pagina: 1