Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe tv 46-50 inch rond de 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
We hebben op dit moment een Philips 46PFL7007K/12 tv. Deze kostte ongeveer € 1500 maar heeft nog nooit goed gewerkt.

De tv is heel traag. Het indrukken van knoppen heeft een delay van 1 tot 2 seconden, het openen van de guide duurt vooral de eerste keer wel een halve minuut en zelfs het veranderen van de volume gaat langzaam: eerst de delay van de toetsen, dan laadt een zwart vlak, dan een oranje vlak, dan het icoontje van de speaker en dan verandert de volume. Apps crashen constant, YouTube filmpjes van meer dan 30 minuten werken sowieso niet. Het beeld (en geluid) stoort vaak (vooral bij snelle beelden). Random reboots, crashes... Ik kan nog wel heel wat meer opnoemen.

Er is een paar keer een monteur langs geweest. Die hebben wat vervangen maar dat heeft niet geholpen. Kortom: gewoon troep. We willen daarom ook geen Philips tv meer (ik zag ze zelfs een paar keer crashen toen we in de MediaMarkt waren 8)7).

Nu willen we een nieuwe tv kopen maar natuurlijk zonder al deze problemen. De tv moet vooral de basis dingen goed aankunnen: vloeiend beeld, geen storingen, vastlopers, reboots enz. Als we op guide drukken willen we ook meteen de guide kunnen zien. Smart tv is mooi, maar niet nodig. Ik kan er altijd nog een Raspberry Pi achter hangen.

De tv moet tussen de 46 en 50 inch zijn, en natuurlijk full HD. Minimaal 2 HDMI-aansluitingen en een CI+ interface (Ziggo). Budget is ongeveer 800 euro.

De volgende tv's zagen we in de MediaMarkt (Samsung's lijken snel te reageren zonder crashes, vandaar de lichte voorkeur):
pricewatch: Samsung UE48H6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE50F6400 Zwart

De tv's zien er allebei goed uit in de MediaMarkt, maar dat deed de Philips ook. Het enige verschil lijkt een quad core en de grootte te zijn, maar het scheelt heel erg in prijs. Is er iets wat ik mis?

Is er iemand die een tv heel erg aan kan raden van rond de 800 euro?

Als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar! :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

De verschillen heb je al gevonden :p De nieuwe is sneller maar iets kleiner. Verder weinig veranderd.

Als alternatief kun je de Sony 50W8xx en de LG 47LB67x erbij halen. Sony iets minder met Smart (NPO gemist mist) en LG vooral heel anders (WebOS).

De nieuwe Philipsen (PFK6xx9) zijn wel juist op snelheid flink verbeterd. ;)

Bij storend beeld is het nog interessant om de interpolatie eens uit te zetten. Bij je Philips is dat geloof ik de Natural Motion setting.
Misschien is het nog verstandig met de verkoper van de PFL7007 naar een oplossing te zoeken waar je niet je TV voor 50% van de nieuwprijs op marktplaats hoeft te zetten.

[ Voor 32% gewijzigd door mr.paaJ op 11-08-2014 23:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Xatom
  • Nu online
De Sony ziet er in elk geval netjes uit! Ik zie alleen een refresh rate van 100 Hz en een geoptimaliseerde refresh rate van 800 Hz. Volgens dit topic zegt die 800 Hz eigenlijk helemaal niks en is het gewoon 100 Hz. Dit vind ik wel een beetje jammer want in de MediaMarkt zag de 100 Hz er heel schokkerig uit (verkooptruc?).

Ook vergeten te melden dat er ook minstens 2 HDMI-aansluitingen op moeten zitten en een CI+ interface (Ziggo). Ik zal dit even toevoegen aan de TS.

In elk geval bedankt, zal morgen nog even wat verder kijken.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Mediamarkt noemt de ''geoptimaliseerde' (en ja dat maakt verschil) waardes. 100Hz Mediamarkt is niet hetzelfde als 800Hz Sony, dan zouden we een mooie marketingkans laten liggen ;)
De 'echte' waarde is de snelheid van het paneel, de geoptimaliseerde waarde is een combinatie van beeldverbeteringen.
100hz is minder vloeiend dan 200+hz (de meeste TV's krijgen hetzelfde signaal, dus de mate van vloeiendheid/scherpte is een eigenschap van de betreffende TV), maar de storing die je nu bij snelle beelden ervaart (blokjesruis om bewegende dingen?) is waarschijnlijk een bijwerking van juist die optimaliseringen die het vloeiender moeten maken (informatie berekenen die niet in het signaal zit).

2x HDMI en CI+ is wel een heel minimale eis, dat is redelijk standaard ;)

• Xatom
  • Nu online
Met de Philips lijken objecten soms weg te vliegen (bijvoorbeeld het RTL 7 logo, het wordt dan een soort spoor van meerdere logo's achter elkaar). Ik heb alle instellingen al uitgezet, zoals Natural Motion, verscherping etc. maar niks helpt. Maakt verder ook niet meer uit, ik heb er genoeg moeite in gestopt dus vandaar de nieuwe tv. Ik neem aan dat dit dus door die geoptimaliseerde refresh rate komt?

Wat is nou verstandig zodat dit soort dingen voorkomen worden? Een niet al te hoge refresh rate nemen? Of is het over het algemeen wel in orde?

Dat HDMI en CI+ zo goed als standaard is weet ik, maar ik dacht dat het geen kwaad kon om het er toch even bij te zetten. :)

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Philips is me altijd opgevallen met de rekenfouten, maar als het met Natural Motion uit voor komt is het misschien toch iets anders?

Ik zou zeggen dat het meestal wel in orde is hoor. De TV's met hogere Hertzen zijn vaak technisch gezien de betere TV's, met o.a. een sneller scherm, en geven je meer ruimte om met instellingen te spelen. Meestal kun je ook nog aangeven of de berweking zich op scherpte of vloeiendheid moet richten.

• Xatom
  • Nu online
Heel erg bedankt, het is toch een Samsung geworden. Zat zelfs een IR-extender bij zodat de versterker ook met de afstandsbediening van de tv bedient kan worden.
Pagina: 1