Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

virus of trojan?

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:36

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey,

ik heb een probleem op een Windows 8.1 PC (PC 1), deze start zomaar op als een andere PC (PC 2) in het netwerk wordt aangezet. Het vreemde is dat op PC 1 Wake on LAN in het BIOS disabled staat. Hoe kan dit?
(Ook valt op dat de laatste maanden soms zomaar de internetverbinding eruit vliegt, misschien heeft dit ermee te maken?)

Pogingen:
Op allebei de computers loopt Search & Destroy vast bij het opruimen van de PC. Hij vindt wel een lijst met (kleinere) problemen, maar zodra je op Fix problems klikt reageert het programma niet meer.

Tevens wordt nu op beide PC's HouseCall gedraaid, maar omdat dit nog 3 uur duurt ben ik ondertussen vast andere oplossingen aan het zoeken. Zijn er mensen met een idee?

youtube.com/@hisrep

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk in de BIOS van systeem 1 even of er nog Wake on USB opties zijn. Een magic packet word niet eens uitgelezen als WOL fatsoenlijk uitstaat en ik betwijfel of het hier om een virus gaat.

Is dit een recent probleem?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Probleem bestaat een maand of 3.
Het vreemde is dus dat er echt een direct verband is: als PC 2 wordt aangezet, gaat PC 1 ook aan. Dus via USB opgestart worden lijkt mij niet relevant? Sowieso staat ook dat uit in BIOS.

[ Voor 75% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2014 13:12 ]

youtube.com/@hisrep

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:24

Mavamaarten

Omdat het kan!

De link met virussen moet je niet gaan leggen, dit is gewoon Wake On LAN of iets dergelijks.
Kijk ook eens naar de instellingen van je netwerkkaart in Windows, of je daar WOL kan uitzetten.

PS, wat zijn je specs? Vooral handig om te weten welk moederbord je hebt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Asrock 880GMH USB 3.0
Maar nogmaals ik vind het vreemd dat in het bios wake on Lan disabled staat. Kan Windows dat dan overrulen?

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 11-08-2014 13:35 ]

youtube.com/@hisrep

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Dubbel met PC start elke ochtend uit zichzelf (ongewenst) op

Laten we dit in 1 topic afhandelen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.