Van crossfire naar...? (videokaart gezocht)

Pagina: 1
Acties:

• Beerseboer
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik zoek een...
...videokaart om leuk mee te kunnen gamen, op hetzelfde of hoger niveau dan mijn huidige crossfire opstelling (zie volgende punt). Ook werk ik met Photoshop CC 2014 voor RAW-beeldbewerking.

en waarom
Ik ben de laatste tijd wat meer bezig met muziekproductie en wil een dedicated geluidskaart kopen om in mijn mobo te prikken. Maar er is geen plek meer omdat ik 2 full size videokaarten in crossfire heb draaien. Een 6850 en een 6870. (Ja, twee verschillende, lang verhaal...).
Het doel is dus: 2 kaarten exit, nieuwe kaart erin, geluidskaart erbij.

Wat is je budget?
Ik wil ca. 150 euro uitgeven PLUS de opbrengst van de verkoop. Dus ik schat zo'n 230-250 euri max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben normaal gesproken van het rode kamp, maar zit daar niet heel erg aan vast.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik een full HD monitor.
Mijn voeding is 600W, Cooler Master Silent Pro (bronze).
12GB intern geheugen.
Processor Phenom II X6 1055T (boxed).
Mobo is een ASRock 970 Extreme4.

Heb je al ergens naar gekeken?
Ik heb al een beetje zitten kijken naar de R9 dingetjes, bijvoorbeeld de 280.
Puur op prijs en specs (geheugen, snelheid).
Die liggen denk ik voor de hand. Maar misschien zijn er meer slimme opties, ik ben er niet meer zo in thuis.

[ Voor 5% gewijzigd door Beerseboer op 11-08-2014 12:22 . Reden: verkoopprijsindicatievraag verwijderd ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Verkoopprijsindicatie is verboden op het forum, daarvoor is de V&A.

Voor die prijs die je noemt zou ik kijken naar een 280/7950, dus eigenlijk wat je al aanhaalt. De eerste is de rebrand van de 7950, ietsje duurder maar nagenoeg dezelfde kaart.

Qua prestatie verandert er denk ik vrij weinig. 2x een 6850 komt op minder uit dan een 7950.

• daellat
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-01 16:37
idd voor de 160 euro (...) kostende 7950 gaan. heerlijk kaartje voor die prijs!

Trouwens dank voor je "lange verhaal" link, toch leuk om te lezen dat lange verhaal van je haha.

• Beerseboer
  • Niet online
br00ky schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:29:
Verkoopprijsindicatie is verboden op het forum, daarvoor is de V&A.
Oepsie, gauw verwijderd.

Intussen zag ik in de tracker deze advertentie voorbijkomen: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5.
Gauw René maar even een bericht gestuurd. Lijkt mij een goede deal en zelfs nog een stappie hoger dan ik aanvankelijk zocht.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Dat zijn reference dingen dus houd rekening met kabaal.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Beerseboer
  • Niet online
Ja, daar zit een stock koeler op. Maar eens kijken wat voor herrie het maakt. Inderdaad niet handig als ik meer muziek ga maken, maar ik doe dat voornamelijk over de hoofdtelefoon.
Pagina: 1