[facebook] Code Generator niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:54
Aangezien ik er maar niet uit geraak, heb ik besloten om toch maar wat hulp te vragen :$

Ik zou op facebook 2FA willen inschakelen, wat geregeld kan worden door het instellen van de zogenaamde "Codegenerator" (https://www.facebook.com/...ction=code_generator&view). Daar heb je een optie tussen het inschakelen op de facebook-app, of het "installeren" van een andere manier.

Nu heb ik de facebook-app niet, en wil deze ook niet, dus de eerste optie valt sowieso af.

De tweede optie, het "installeren" van een andere manier zou moeten werken met Google Authenticator (Google Play: Google Authenticator), welke ik reeds succesvol ingesteld heb op mijn telefoon voor onder meer Google accounts, Amazon account, Microsoft account en nog enkele anderen. Ik weet dus hoe Google Authenticator werkt.

Echter, als ik via Facebook de QR code scan, en dan vervolgens een gegenereerd nummer invul, krijg ik altijd de melding dat de code niet correct is :(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/aL15l/b87c3d910f.png

Ik heb reeds verschilende zaken geprobeerd:
- Code manueel ingevoerd
- Flash toestaan op facebook
- ABP uitschakelen
- Ghostery whitelisten
- Chrome gebruiken ipv Firefox

Niks helpt. Als ik op internet zoek, kan ik ook geen andere gebruikers vinden die hiermee problemen hebben.

Heeft er iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Tot slot nog de specs van de telefoon (mocht het daar aan liggen :? ):
- Acer Liquid E2 Duo
-> Android 4.2.2 (laatste beschikbare versie voor telefoon)
-> Google Authenticator 2.49 (ook laatste versie vziw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zorg je wel dat je na dit topic een nieuwe QR code genereert? ;)

Ik zou zeggen: staat je datum/tijd goed? Maar dan zouden andere 2FA codes ook niet werken.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Elke keer als je de dialoog sluit en opnieuw "installeert", maakt hij een nieuwe QR aan, die pas opgeslagen zal worden als er een bijbehorende security code correct ingevoerd wordt... Wat het geval niet is bij mij.

Datum/tijd staat zowel op mijn pc als op mijn gsm correct ingesteld, en ja, andere 2FA codes werken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Voer in Google Authenticator toch eens de tijdcorrectie uit. Bij mij hielp dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
HuHu schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:50:
Voer in Google Authenticator toch eens de tijdcorrectie uit. Bij mij hielp dat.
Als ik tijdscorrectie uitvoer, krijg ik (zoals verwacht) de melding: "Authenticators internal clock was not adjusted because it appears to be already in sync with Google servers", toch nog eens geprobeerd met facebook, maar nog steeds: foute code |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Een andere app werkt trouwens ook niet...

Google Play: FreeOTP

FreeOTP genereert voor eenzelfde barcode exact hetzelfde getal.

Nog iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
En nu is het met FreeOTP plotseling magisch gelukt |:(

Als er ooit iemand op dit topic terechtkomt: blijven proberen en hopen dat het dus plots wel lukt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillyisback
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09-09-2021
ik ben 2 dagen geleden gehackt en kan niks meer, ik heb werkelijk al van alles gedaan de afgelopen dagen maar aangezien ik die code generatie nooit heb aangezet en 2 staps verificatie kan ook niet.
ik kan dus niet IN facebook en alle opties die facebook opgeeft werken niet.. hoe kan je dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 22:01

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik vind het heel vervelend dat blijkbaar iemand je account heeft overgenomen, maar met internet markering heeft het niks te maken . Een 7 jaar oud topic omhoog schoppen op deze manier omhoog schoppen is dan ook niet nodig. Zoals je in Internetmarketing Beleid hadden kunnen lezen zien we topics over niet kunnen inloggen e.d. liever niet hier. Ik ga je topic dan ook sluiten.

Als je niet meer bij je account kan dan is er maar 1 partij die je kan helpen en dat is Facebook zelf.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.