Toon posts:

PS4 internet probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen, ik heb hier een zeer frustrerende internet probleem met de ps4. Ik heb glasvezel van tele2 en zit daar 2 jaar aan vast. :'(
Half jaar geleden toen ik mijn ps4 nieuw had had ik een probleem met NAT type 3, waardoor ik niet online kon spelen. De oplossing daarvoor was om het naar type 1 of 2 te zetten. Na uren lang zoeken en proberen was het eindelijk gelukt, door de ps4 een vaste ip adres te geven werd het NAT type 1.

Een paar weken geleden kwam uit het niets een nieuw probleem, ik kon helemaal niet meer met het internet verbinden en kreeg error code CE-33991-5. Ik dacht dit op te lossen door een ethernet kabel ipv draadloos internet te gebruiken. Maar toen kwam die NAT type 3 weer terug en ik dacht ah dat maakt niet uit ik los dit op de zelfde manier weer op dus ik had weer een vaste ip gezet (de vorige ging weg doordat nu een ethernet kabel word gebruikt) maar dan komt error CE-33991-5 weer terug. Ik heb nu dus of nat type 3 of error CE-33991-5(kan niet verbinden met internet) dit is echt helemaal waardeloos want ik betaal 50 euro voor online maar kan er niks mee.
Kan iemand me alsjeblieft helpen??
Ik denk dat ik een manier moet vinden om nat type 1 of 2 te krijgen zonder een vaste ip(als dat bestaat)
ik zou ook graag willen bellen voor een oplossing maar weet niet of ik bij tele2 of playstation moet zijn.
Alvast bedankt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:08

lasharor

7 december 2004

Alle poorten voor heb je natuurlijk al geforward? Je zou je PS4 ook gewoon in een DMZ in je router kunnen zetten. Dan heb je ook geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Hoe kun je je PS4 in een DMZ in je routen zetten? In het zoeken naar een oplossing heb ik vaak DMZ zien staan maar ik heb geen idee wat en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:08

lasharor

7 december 2004

Hangt natuurlijk van je router/modem af/ Ik zou even zoeken op typenummer en DMZ dan zal je wel de nodige informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer alles geprobeerd om het te maken maar niks wil lukken, bestaat er niet iemand die je kan betalen die dan voor zijn werk het komt maken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Kijk eens naar de instellingen van je modem (niet je router). Bij UPC (zoals bij mij) kan je die instellen als Router of als Bridge. Als hij als Router staat en je hebt een router ertussen nog dan geeft problemen.

Mogelijk dat je modem naar bridged gezet kan worden waardoor je portforwarding ook meteen (goed) werkt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bojak, Als jij de oplossing hebt gevonden laat het mij alsjeblieft weten. |:(

Ik ben al dagen bezig dit probleem op te lossen.

Net 2 uur met een IT'er aan de lijn gezeten en hem toegang gegeven tot mijn router.
Helaas ook dit zonder resultaat.

Tele 2 gebeld en het antwoord wat het meest wordt gegeven in zulke centra ; ja sorry ik weet het niet, ja sorry hier kan ik je niet mee helpen, hier heb ik geen verstand van..

Dus.. het probleem is als volgt;

Ik ben nogal een leek als het gaat om router instellingen. Ik probeer nu al enige tijd mijn playstation 4 poorten open te zetten in de router. Hiervoor heb ik de volgende website gebruikt om de goede poorten te vinden;

Ik probeer van NAT type 3 naar NAT type 1/2 te gaan. Mijn ps4 met kabel aangesloten. zowel met kabel als draadloos blijft hij type 3 geven.

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Technicolor/TG789vn_v3/PS4.htm

Als ik deze poorten heb open gezet en wil toevoegen aan mijn playstation krijg ik de volgende foutmelding.

''The port configuration of the game or application conflitcts with an already assigned game & application. Assiging this game or application is not possible''.

Het gaat blijkbaar om de poort UDP/TCP 1935 - 1935 die al is gereserveerd.

De andere 3 poorten kan ik wel open zetten maar dan blijft de nat 3.

Ik heb hem terug gezet naar de fabrieksinstellingen.
Nadat ik alle info weer had ingevoerd bleef ik dezelfde foutmelding krijgen. 8)7

De router Technicolor TG789vn_v3 is door de tele 2 firmware niet geheel toegankelijk.

Een paar maanden geleden hebben ze de functie DMZ beschikbaar gesteld door alle klachten.

Als ik hem in de DMZ zet dan geeft mijn PS4 het volgende weer :

error CE-33991-5

Als ik hem uit de dmz haal is het weer type 3.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

• Wylana
@Nederlando

`Port Forwarding stel je in op je router.
Gebruik je een router tussen je modem en je playstation?

Zoals ik het lees gebruik je het modem/router van tele2 zelf. Probleem is vaak dat deze nogal dicht getimmerd zitten. Ik zou een aparte router kopen, je modem (van tele2) op Bridged zetten en dan opnieuw alle porten die je nodig hebt forwarden.

Oh en heb je wel al je PS4 een vast IP adres gegeven? Anders verwijst je port forwarding elke keer naar een verkerd adres.

Verwijderd

Hi Wylana,

Bedankt voor je antwoord,

Ik gebruik inderdaad de modem van Tele 2 zelf, Mijn PS4 heeft een vast ip adres.

Zijn er nog andere manieren dan een andere router er tussen zetten? Mijn budget is momenteel beperkt >_<.

Hoop eigenlijk dat ze er snel wat bij tele 2 aan gaan doen want de meldingen beginnen nu op te lopen met dit probleem op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:47:
Hi Wylana,

Bedankt voor je antwoord,

Ik gebruik inderdaad de modem van Tele 2 zelf, Mijn PS4 heeft een vast ip adres.

Zijn er nog andere manieren dan een andere router er tussen zetten? Mijn budget is momenteel beperkt >_<.

Hoop eigenlijk dat ze er snel wat bij tele 2 aan gaan doen want de meldingen beginnen nu op te lopen met dit probleem op hun forum.
Even snel gevonden op het forum van Tele2.

https://forum.tele2.nl/ra...-allemaal-1-pot-nat--8970

En zag hier een makkelijk tooltje op Computer Totaal: http://computertotaal.nl/...rt-forwarding-3-2-2-22786

En een overzicht van alle topics over port forwarding op Tele2: https://forum.tele2.nl/search.php?q=port+forwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Bedankt voor de moeite die je er in stopt. Dat programma is top.. jammer dat mijn router er niet tussen staat.

De poort die het probleem veroorzaakt is poort 443.

helaas kan ik hier als user niets aan veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Poort 443 is de standaard port voor SSL verbinding over HTTP (Dus HTTPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteensma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 14:22
Is er al een oplossing voor dit probleem? Mijn PS4 geeft ook NAT 3 aan... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
dsteensma schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:45:
Is er al een oplossing voor dit probleem? Mijn PS4 geeft ook NAT 3 aan... :(
Deze stappen al geprogeerd?

http://www.playstationing...t-type-on-ps4-and-ps3/839

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsteensma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-03 14:22
Ja, helaas wel. Ga nu nog een keer DMZ proberen te activeren en toe te wijzen aan mijn PS4 in mijn Tele2-modem. Moet het UPNP-vinkje dan aan of uit staan (staat nu aan, helpt niets)?

[ Voor 7% gewijzigd door dsteensma op 09-12-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Kort gezegd wat je als eerste moet doen is:

1) Je PS4 een vast IP adres geven. Hoe je dit doet mag je zelf bepalen (Statisch op de PS4 zelf, via reservering via je DHCP router/modem etc).
2) De volgende porten forwaren in je modem/router (afhankelijk wat je hebt). Geef aan dat je zowel voor TCP als UDP de poorten open wilt hebben.

80
443
465
983
3478-3480
3658
5223
6000-7000
9293
10070-10080

3) Zet UPNP aan in je router/modem.

4) GEBRUIK GEEN DMZ. DIT IS TE GEVAARLIJK ALS JE NIET WEET HOE HET WERK!!!!

Als alles is ingesteld, herstart je je PS4 en zou je in principe klaar moeten zijn.

Zie dit topic voor een gedetailleerd stappenplan: Playstation4 NAT probleem, alles al geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 11-12-2014 09:02 ]

Pagina: 1