Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriu
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 20:18
Hoi allemaal,

Ik ben de afgelopen week al meerdere keren bezig geweest om het NAT netwerkprobleem op te lossen. Maar het wil nog steeds niet lukken.
Daarom schakel ik maar Tweakers in en heb ik ditzelfde bericht ook maar op het Ziggo forum gezet.

Het probleem
Met vriend A kan ik in de party.
Maar vriend B kan ik en niet gamen en niet in de party. Vriend B wordt zowel in een game als in een party na een halve minuut eruit gekickt.
Vriend A kan wél met vriend B gamen en chatten alleen kan ik er dan niet bij.

Oplossing van Lex heb ik al geprobeerd. https://community.ziggo.n...-694/index1.html#post4701

Zelf denk ik dat het probleem bij vriend B ligt omdat hij gister steeds NAT 3 had ook al paste ik sommige instellingen aan. Pas nadat ik zijn Ubee had gereset kreeg hij NAT 2 wat overigens niet de oplossing was. Bij hem varieert NAT 2 en NAT 3.

Met Teamviewer pas ik de routerinstellingen van vriend B aan. Zo kan vriend B gelijk zijn PS4 testen en ik die van mij.

Beide consoles geven bij Call of Duty Advanced Warfare aan dat de NAT open is.

Volgens mij heb ik alles geprobeerd wat er op meerdere forum pagina’s staat.
- DNS servers aangepast naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Ook heb ik met dit programma https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
gekeken welke DNS server goed is.
Uiteraard heb ik de DNS servers van Ziggo ook geprobeerd.
- Alle poorten die ik mogelijk zou moeten forwarden geprobeerd en gecombineerd
Poorten die ik heb kunnen vinden.
www.portfoward.com
http://manuals.playstatio...ps4/settings/nw_test.html
http://www.playstationing...t-type-on-ps4-and-ps3/839
https://community.ziggo.n...niet-vanwege-nat-type-620
- Ubee van vriend B gereset.
- Dmz aan gezet. (Hoeft volgens mij niet als je al poorten aan het forwarden bent en werkt toch niet als de PS4 niet met een LAN kabel is aangesloten)
- Upnp staat gewoon aan
- Firewall heb ik maar (tijdelijk) uit gezet.
- IP flood detection op de router uitgezet.
- WiFi instelingen na het lezen van een forum ook maar aangepast
Automatic Security Configuration : DISABLED
Primary Network : ENABLED
WPA2-PSK : ENABLED
WPA/WPA2 Encryption : AES
- Vast IP adres. Zowel op de PS4 als bij de router instellingen.
Het lukt mij alleen niet om een IP adres buiten de IP range te maken.

Vriend B heeft dus een Ubee modem die hij ook gewoon als router/modem gebruikt.
Vriend B heeft zijn PS4 met WiFi verbonden.
Lan is niet mogelijk bij vriend B maar het bereik is overigens wel goed.

Wat ik nog zou kunnen doen

- PS4 van vriend B resetten.
- PS4 van mij resetten.
- Mijn internetinfrastructuur aanpassen. Mijn Ziggo Cisco modem gebruik ik niet als router. Ik heb op de modem een Linksys EA6700 aangesloten als router. Via het stappenplan router achter router van Ziggo heb ik het Ziggo modem ingesteld (DMZ voor het static IP van de router).
Ik heb mijn PS4 met een Lan kabel op de router aangesloten.
Ik heb de EA6700 op DMZ op het static IP van mijn PS4 gezet. Of moet ik de poorten forwarden?

Kan het probleem bij 2x DMZ liggen?
Moet ik anders de EA6700 op bridgemodus zetten? Of de Cisco?
Op de EA6700 zit nog een router in bridgemodus aangesloten…
Is bridge achter bridge mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek_NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 18:37
Ik heb zelf een eigen router achter het ziggo modem gezet. Ik had Wi-Fi problemen en NAT type Moderate of Strict. Heb nu gewoon Open. Router weg gezet, ziggo gebeld, routing functie op het modem uit laten zaten en het probleem was verdwenen :)

Wi-Fi probleem was dat je na 5/10 minuten je wifi op je telefoon uit/aan moest zetten voor verbinding, uiteindelijk online gevonden dat dit een algemeen bekend probleem was.

[ Voor 27% gewijzigd door Pannekoek_NL op 07-12-2014 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:14
Laat het Cisco modem is in bridge zetten...dat gedoe met DMZ zorgt alleen maar voor ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
upnp is bij de meeste goedkope modems/routers niet juist geïmplementeerd ds gaat niet werken. Makkelijkste is om een goede router te kopen en je isp moden in bridge modus te zetten.

Voor een goede router ben je gemiddeld 150 euro kwijt, maar ben je wel van al de ellende af en kan je simpelweg door upnp een open nat krijgen ook als je meerdere dezelfde consoles heb.

Overigens is dit een zinloze ts omdat wij niet weten wat de netwerk configuratie is van je vrienden, iedereen moet ervan uitgaan dat zijn nat open moet staan om nooit connectie problemen te ondervinden.

[ Voor 22% gewijzigd door PacinoAllstars op 08-12-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ubee modems van Ziggo zijn ook geen pretje om te configuren. Toen ik pas een PS4 had was ik een paar dagen bezig om alles goed te krijgen. Ik had alles perfect ingesteld...maar niet de modem gereset. Ja, je kunt wel in de instellingen van de modem een reboot doen maar dat werkt dus niet, de instellingen worden dan gewoon niet gerefreshed terwijl dat wel moet gebeuren. Stroomloos maken voor 5 minuten en daarna de boel weer aansluiten was de enige oplossing. Alles deed het daarna perfect. Inmiddels al een paar maanden zonder problemen op NAT 2.

Overigens, NAT 2 is het beste. NAT 1 betekend dat je gewoon rechtstreeks op het open internet staat. Oftewel, een wizzkid zou dan in theorie rechtstreeks verbinding kunnen maken met je PS4 en de boel kunnen hacken wat je dus niet wil. Dat gebeurd er als je de PS4 in de DMZ plaatst. Okee, PS4 heeft een variant van OpenBSD (dus behoorlijk veilig) maar het is nog steeds het equivalent van het huis uit gaan en de deur wagenwijd open laten staan.

Na het lezen van je beschrijving denk ik het probleem te hebben gevonden.

- Mijn internetinfrastructuur aanpassen. Mijn Ziggo Cisco modem gebruik ik niet als router. Ik heb op de modem een Linksys EA6700 aangesloten als router. Via het stappenplan router achter router van Ziggo heb ik het Ziggo modem ingesteld (DMZ voor het static IP van de router).

Okee, hier komt een ingewikkeld verhaal, lees het langzaam. =P

Nu klinkt dat bridge modus fantastisch in theorie maar de Ziggo modems (zowel Cisco als Ubee) hebben nogal een eigen manier van interpreteren als we het hebben over 'bridge' modus of DMZ. In de praktijk is het zo dat bridge modus in de Ziggo modems helemaal geen bridge modus is! Dat komt omdat het merendeel van de modems tegenwoordig deel uit maakt van het WifiSpot netwerk. Als je jouw modem 'echt' in bridge modus zou kunnen zetten zou dit betekenen dat het apparaat ook geen Wifi signaal uitzend. Dat is dus -wel- het geval aangezien je anders zelf ook geen gebruik meer kan maken van de WifiSpots. Doordat de Ziggo modem dus eigenlijk 'net niet' in bridge modus staat krijg je dus gedonder als je daar nog eens een router achter zet.

Om dit verhaal op te lossen -moet- je de klantenservice van Ziggo bellen en daar aangeven dat je de Ziggo modem (de Cisco dus) in bridge modus wil laten zetten. De handleiding geeft wel aan dat je dit zelf kan doen maar dit is dus niet 'echt' bridge modus. Kijk maar op het Ziggo Gebruikersforum, staat bol van de berichten daarover.

De klantenservice zal dan zeer waarschijnlijk aangeven dat als je hiermee akkoord gaat je ook niet meer gebruik kan maken van Wifispots. Ik gebruik WifiSpots nooit (ik ben erg wantrouwig met 'open Wifi netwerken') dus ik had die optie op mijn modem al uitgezet toen heel het WifiSpots gebeuren werd ingevoerd (gaat niet via de modem, moet via de Ziggo website) dus voor mij maakte het niet zo heel erg veel uit. Misschien is dat in jouw geval wel anders maar dat moet je zelf beslissen. Als je hiermee akkoord gaat zet de klantenservice de modem op 'echt bridge modus' wanneer je waarschijnlijk (als je alles in je eigen router goed hebt ingesteld! Misschien alle de modems daarna nog even stroomloos maken en weer aansluiten) geen problemen meer hebt en je op NAT 2 staat.

Veel succes ermee!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriu
Bedankt voor de reacties!
Ik ga zomenteen gelijk Ziggo bellen of ze mijn router in de 'echt' bridge modus willen gaan zetten.

Hopelijk gaat het dan eindelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:47

BM

Moderator Spielerij
Om dit topic even op de juiste plek te krijgen, een klein duwtje richting Spielerij - Problemen & Vragen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09 08:16
Overigens is het aanpassen van je dns kansloos met het oog op nat. Draagt hooguit bij op een snellere of mindere download van ps netwerk.

Je moet het probleem echt zoeken in je eigen netwerk configuratie en die van je vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeriu
Het is me eindelijk gelukt om nu ook te kunnen gamen met vriend B zowel in de party als in een spel.

Let op! Dit is alleen de oplossing wanneer je een extra router gebruikt die aangesloten is aan je Ziggo kastje!

(het Ziggo kastje is een modem/router in 1)

Om het leesbaarder te maken benoem ik het Ziggo kastje nu het Ziggo modem.
De extra router die ik gebruik is in dit geval de Linksys EA6700.

Harsh Critic gaf mij de tip om Ziggo te bellen en te vragen of ze mijn Ziggo modem in bridge modus willen zetten (Lees zijn reactie wat de reden daarvan is).
Eenmaal in bridgemodus werd de telefoonverbinding met de Ziggo hulplijn spontaan verbroken. Het modem startte namelijk opnieuw op waardoor de lijn werd verbroken.
vervolgens heb ik het Ziggo modem en de linksys EA6700 router van het stroom gehaald.
Ik heb even gewacht en daarna eerst het Ziggo modem weer van stroom voorzien en daarna de Linksys EA6700.
Daarna had ik weer internet en telefonie.

Nadelen van het Ziggo Cisco (modem/router) in bridgemodus.

- het modem geeft geen WiFi signaal meer.
Dit betekend dat er geen gebruik meer kan worden gemaakt van het draadloos internet van het modem.
Je kunt ook niet meer gebruik maken van Ziggo WiFi hotspots ook niet buiten je huis.
- Er is nog maar 1 lan poort bruikbaar.
- Je kunt geen instellingen veranderen bij het Ziggo modem.
Als je het Ziggo modem weer van bridge modus wilt afhalen moet je opnieuw Ziggo bellen.

De linksys EA6700 is dus aangesloten aan het Ziggo modem en kan wél WiFi uitzenden.
Hiermee heb ik alsnog WiFi in huis.
Of/ook kan ik op de Linksys EA6700 lan kabels aansluiten om bekabeld internet te krijgen.

Aangepaste instellingen voor de Linksys EA6700 om goed te kunnen gamen met de PS4.

Zet het IP adres van de PS4 vast.
Ga op een pc naar internet en typ het router adres in de adresbalk. In mijn geval is dat http://192.168.1.1
Login met de routers gebruikersnaam en wachtwoord.
Vaak is dit: Gebruikersnaam: admin Wachtwoord: admin
Anders moet je even op je router kijken welk type je hebt om daarna even te googlen welk ip adres en inloggegevens je nodig heb.

Als je ingelogd bent moet je naar zoeken naar DHCP.
Bij DHCP moet je een static IP adres aanmaken.
Hierbij heb je het mac adres nodig van je ps4.
Deze kun je zo vinden:
Ga in het hoofdmenu van je PS4 (bovenin het scherm) naar: Instellingen --> Netwerk --> verbindingsstatus weergeven.
Hier vind je veel informatie o.a. het mac adres (1) een Ip adres (A) en een standaard gateway ( B ).
Schrijf dit allemaal op een notitieblokje of maak er een foto van. Deze gegevens heb je later nodig.
Typ dit mac adres (1) in bij je router en bij Ip adres (A) typ je het IP adres van je PS4 in maar verhoog je het laatste getal met 20. Het ip adres is dus A + 20.
Klik op Apply/save/opslaan.

Zet UpNp aan.
Zet je firewall op low.
Je moet een aantal poorten op je router forwarden.
Via deze link: http://portforward.com/en...ions/port_forwarding/PS4/ kun je jouw router vinden en vind je een stappenplan hoe en waar je je router moet aanpassen.

Poorten die je in de meeste gevallen moet forwarden zijn:
TCP: 80, 443, 3478, 3479, 3480
UDP: 3478, 3479
Zet deze poorten op enabled.
Gebruik bij Ip adres (A + 20)

Stappenplan PS4 instellen
1. Je gaat in het hoofdmenu van je PS4 (bovenin het scherm) naar: Instellingen --> Netwerk --> Internetverbinding instellen.
2. Zorg ervoor dat je PS4 door middel van een ethernet-kabel is aangesloten of dat er een draadloos netwerk beschikbaar is.
3. Kies je verbindingsmethode (Wi-Fi of netwerkkabel)
4. Kies voor "Aangepast"
> Indien u de PS4 met netwerkkabel heeft aangesloten, ga naar stap 6 <

5. Welk Wifi-netwerk wil je gebruiken?
Een overzicht van beschikbare netwerken zal naar voren komen, selecteer uw netwerk en voer het wachtwoord (WEP- of WPA-sleutel) voor uw draadloze netwerk in. Druk op OK. Mocht je een time-out melding krijgen of een melding krijgen dat de sleutel incorrect is, terwijl je 100% zeker weet dat deze correct is, dan kan dit wijzen op een te zwak signaal (vanwege afstand/obstakels of storing van buitenaf). In dat geval zal de PS4 met netwerkkabel verbonden moeten worden.

6. Instellingen IP-adres, Selecteer [Handmatig]

7. Voer de volgende gegevens in.
IP adres: (A) +20
Subnet mask: 255.255.255.0
Standaard gateway: ( B )

Primaire DNS: Voer in "8.8.8.8"
Secundaire DNS: Voer in "8.8.4.4"

8. DHCP-hostnaam: kies [Niet opgeven]
9. MTU-instellingen: Kies [Automatisch]
10. Proxyserver: selecteer [Niet gebruiken]

Test de verbinding.
ALs het goed is geeft deze NAT2 aan en heb je geen internetproblemen meer.
Pagina: 1