Mijn vader woont in Thailand en heeft dringend een nieuwe pc nodig. Hij heeft advies nodig. Moeilijkheidsgraad is of de componenten daar verkrijgbaar zijn. Ik ga binnenkort daar naar toe en kan ook wat componenten van hier naar daar meenemen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voornamelijk gebruikt voor Photoshop en Aspire, dat is een programma voor ontwerp op basis van vectric voor CNC ontwerp. En natuurlijk normaal pc gebruik, internet, Skype enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag niet meer dan € 900.- kosten, maar het liefst zijn we nog wat voordeliger uit, het hoeft niet bling bling te zijn, als het maar goed werkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een beeldscherm, printer e.d. de aandacht gaat nu alleen uit naar de desktop computer. Van het oude systeem gaan we geen oude componenten gebruiken, wellicht alleen de oude schijven er bij zetten als “back up”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor
Intern Geheugen
Harde schijf (solid state)
Videokaart
Processorkoeling
Moederbord
geluidskaart en netwerkkaart en koeling
Behuizing met voeding
Compleet? Graag advies
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, ik weet niet hoe dat moet, het wordt al moeilijk genoeg om de computer daar te laten assembleren met wellicht een deel van de componenten van hier en nog wat dingen van daar. De ervaring is dat we met de installatie een hoop shit meekrijgen dus dat vindt ik al voldoende uitdaging om mee aan de slag te gaan.
In eerste instantie had ik dit uitgezocht:
(een paar dingen staan er dubbel in, omdat e.a. afhankelijk is van keuze/prijs.
Daarmee is mijn vader naar de winkel geweest en die hebben ‘m dit aangeboden:
Ik hoor graag van jullie of “mijn lijstje” een goede keus was, of dat ik wellicht ergens nog op kan bezuinigen of betere samenstelling? De videokaart is het duurste component kan ik een nog voordeligere keuze maken?
Ik zit er aan te denken om wellicht het Intern geheugen, harde schijf, videokaart en moederbord hier te kopen en mee naar daar te nemen. In tegenstelling tot wat ik had gedacht is het daar niet veel goedkoper en het lijkt er op dat sommige merken (Crucial) daar niet verkrijgbaar zijn (?). Ook dacht ik dat de harde schijven in Thailand werden gemaakt en daar goedkoper zouden zijn, maar vooralsnog blijkt dit niet zo te zijn.
Ik hoor graag jullie advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt voornamelijk gebruikt voor Photoshop en Aspire, dat is een programma voor ontwerp op basis van vectric voor CNC ontwerp. En natuurlijk normaal pc gebruik, internet, Skype enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mag niet meer dan € 900.- kosten, maar het liefst zijn we nog wat voordeliger uit, het hoeft niet bling bling te zijn, als het maar goed werkt.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft een beeldscherm, printer e.d. de aandacht gaat nu alleen uit naar de desktop computer. Van het oude systeem gaan we geen oude componenten gebruiken, wellicht alleen de oude schijven er bij zetten als “back up”.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor
Intern Geheugen
Harde schijf (solid state)
Videokaart
Processorkoeling
Moederbord
geluidskaart en netwerkkaart en koeling
Behuizing met voeding
Compleet? Graag advies
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat uit naar een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, ik weet niet hoe dat moet, het wordt al moeilijk genoeg om de computer daar te laten assembleren met wellicht een deel van de componenten van hier en nog wat dingen van daar. De ervaring is dat we met de installatie een hoop shit meekrijgen dus dat vindt ik al voldoende uitdaging om mee aan de slag te gaan.
In eerste instantie had ik dit uitgezocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 185,51 | € 185,51 |
| 1 | Gigabyte GA-B85-HD3 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,40 | € 89,40 |
| 1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 140,45 | € 140,45 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 360,50 | € 360,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 91,05 | € 91,05 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 480GB | € 189,90 | € 189,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.227,81 | |
(een paar dingen staan er dubbel in, omdat e.a. afhankelijk is van keuze/prijs.
Daarmee is mijn vader naar de winkel geweest en die hebben ‘m dit aangeboden:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 101,- | € 101,- |
| 1 | Gigabyte GV-R929XOC-4GD | € 454,05 | € 454,05 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Cooler Master V8 GTS | € 65,54 | € 65,54 |
| 1 | Kingston HyperX Beast KHX16C9T3K2/8X | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 65,55 | € 65,55 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 120,- | € 120,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.084,49 | |
Ik hoor graag van jullie of “mijn lijstje” een goede keus was, of dat ik wellicht ergens nog op kan bezuinigen of betere samenstelling? De videokaart is het duurste component kan ik een nog voordeligere keuze maken?
Ik zit er aan te denken om wellicht het Intern geheugen, harde schijf, videokaart en moederbord hier te kopen en mee naar daar te nemen. In tegenstelling tot wat ik had gedacht is het daar niet veel goedkoper en het lijkt er op dat sommige merken (Crucial) daar niet verkrijgbaar zijn (?). Ook dacht ik dat de harde schijven in Thailand werden gemaakt en daar goedkoper zouden zijn, maar vooralsnog blijkt dit niet zo te zijn.
Ik hoor graag jullie advies.