Bugetgame PC rond de €750 bij de paradiget

Pagina: 1
Acties:

• Diabl0570
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
Inleiding
Via mijn werkgever mogen we een pc samenstellen bij Paradiget. Een van de voorwaardes is dat de bestelling online moet worden geplaatst, producten die niet meer in hun internet magazijn liggen (en dus moeten worden opgehaald bij een winkel, tellen niet mee).
Nu heb ik de Best Buy Guide van Juli bekeken en daarin staat een perfecte PC voor ongeveer 750 euro. Het probleem is alleen dat ze deze onderdelen niet (meer) hebben bij de Paradiget.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 750 voor het systeem zelf, daarnaast heb ik nog ongeveer 300 over voor randapparatuur: monitor, headset, toetsenbord en muis

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een windows 8.1 licentie liggen, en tevens ook een dvd drive (ook al weet ik niet of ik deze ga gebruiken), verder word het een volledig nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag zou ik een SSD erin willen hebben, die ruim voldoende opslag heeft voor mijn windows installatie ik zat zelf aan aan een 254 gb ssd te denken (128 is eventueel ook voldoende / wat denken jullie?)
verder had ik als videokaart de Radeon R9 280X in gedachten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
echte voorkeuren heb ik niet, Intel of AMD, Nvidea of ATI (AMD)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien mijn werkgever een deal heeft gesloten met Paradiget, moeten alle onderdelen bij die winkel gekocht worden.
Form factor ect. is niet zo belangrijk

Ga je overklokken?
Nee ik ben niet van plan te gaan overklokken

Zouden jullie mij willen helpen om een zo goed mogelijk systeem samen te stellen met onderdelen die beschikbaar zijn bij de Paradiget

ps. je kan bij paradiget zien of een product in de internet magazijn aanwezig is door het in je winkelmandje te leggen, als er géén uitroepteken achter de productnaam komt te staan, is het in orde.

Bij voorbaat dank

pps. Ik spreek in dit topic in de IK vorm, in werkelijkheid doe ik dit voor een goede vriend en betreft het dus ook niet mijn pc, werkgever of geld

Mijn build die ik heb afgeleid van het BasisGamePC van de BBG Juli 2014:

Paradigit budget game pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 156,40€ 156,40
1MSI B85-G41 PC Mate€ 60,-€ 60,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 234,95€ 234,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Cooler Master Silencio 452€ 52,34€ 52,34
1TP-Link TL-WN751ND€ 5,95€ 5,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,05€ 66,05
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,90€ 14,90
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,50€ 59,50
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,04

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung S24D390HL Blauw, Zwart€ 164,90€ 164,90
1Microsoft Comfort Curve Keyboard 3000€ 12,62€ 12,62
1MadCatz R.A.T. 3 Matte Black€ 40,72€ 40,72
1Logitech G230 Stereo Gaming Headset€ 47,98€ 47,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 266,22

[ Voor 78% gewijzigd door Diabl0570 op 07-08-2014 00:22 . Reden: Build geupdate ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Er is een verplichting zelf met een build te komen!

• Diabl0570
Oke, in dat geval zal ik een opzetje maken. Het punt is alleen dat ik geen idee heb van de verschillen tussen bijvoorbeeld een B85, Z97 of een H97 Chipset.

Maar ik zal mijn best doen om met een voorstel build te komen.
in iedergeval bedankt voor de reactie!

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Diabl0570 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:38:
Oke, in dat geval zal ik een opzetje maken. Het punt is alleen dat ik geen idee heb van de verschillen tussen bijvoorbeeld een B85, Z97 of een H97 Chipset.

Maar ik zal mijn best doen om met een voorstel build te komen.
in iedergeval bedankt voor de reactie!
maybe this helps: Wikipedia: LGA 1150, and remember google is your friend ;)

• Diabl0570
Bedankt, ik duik er gelijk even in!
Ben zo bij jullie terug met een build.

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 16:47
H81/H91 en B85/B95 zijn over het algemeen budget moederborden die prima voldoen voor een normaal systeem.
H87/H97 biedt wat meer opties qua RAID en dergelijke, ik denk niet dat je dat nodig gaat hebben in deze build.
Z87/Z97 biedt de optie tot overclocken. Om dit te laten werken moet je wel een unlocked processor hebben (te herkennen aan de K aan het einde van het typenummer).
Maak zelf eens een lijstje via paradigit met wat onderdelen. of zoek wat onderdelen in elke catogorie (dus zoek meerdere processors, videokaarten, etc) en vraag ons dan welke het beste zijn.

Mijn PC

• Diabl0570
Hey bedankt Joris, goede uitleg! Als ik dat zo lees en de wiki pagina erbij pak die Elaynegalad poste, is de B85 serie ( die ook gebruikt wordt in de BasisGameSysteem van de BBG) een prima keuze voor mijn wensen. Mijn build tot nu toe staat in de eerst post van dit Topic

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FF voor de duidelijkheid: moet er nog een beeldscherm bij of niet?

• Diabl0570
Ah mijn excuus, ik lees nu zelf ook dat ik daar het helemaal duidelijk in was.

Die 750 is enkel voor de PC, er moet daarnaast ook nog een monitor, toetsenbord en muis komen. Hiervoor had ik ongeveer 300 euro in totaal voor in gedachten.

De reden dat ik die er (nog) niet bij heb gezet, is omdat daar niet veel mis kan gaan (lijkt me).
In tegenstelling tot de Sockets, chipsets, geheugensnelheid ect.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Nou zou ik sowieso een paar dingen veranderen, de PSU is van slechte kwaliteit, de SSD is niet geweldig en hetzelfde geld voor de case.

Maar eerst, waarom bij Paradigit? Paradigit is namelijk vrij duur. Als het is vanwege assemblage, dan kan je ook eens kijken bij Alternate, Azerty of SiComputers.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Diabl0570
1)
Het is Paradigit omdat mijn werkgever met deze winkel een deal heeft gesloten. Wij kunnen via Paradigit een pc bestellen en dan houd mijn werkgever iedere maand een klein beetje salaris in waardoor ik het in termijnen terug kan betalen.

2a) hoe belangrijk is een goede PSU? zit daar nog meer achter dan alleen de Watts? welke PSU zou je aanraden?
2b) Welke SSD zou je aanraden
2c) Welke case zou je aanraden en hoe belangrijk is een case? ik weet dat Airflow een ding is, maar scheelt het echt zo veel per case?

In iedergeval bedankt voor je reactie!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem eens een kijkje in de [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen, daar vind je heel veel antwoorden op je vragen!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 16:47
Diabl0570 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:14:
1)
Het is Paradigit omdat mijn werkgever met deze winkel een deal heeft gesloten. Wij kunnen via Paradigit een pc bestellen en dan houd mijn werkgever iedere maand een klein beetje salaris in waardoor ik het in termijnen terug kan betalen.

2a) hoe belangrijk is een goede PSU? zit daar nog meer achter dan alleen de Watts? welke PSU zou je aanraden?
2c) Welke case zou je aanraden en hoe belangrijk is een case? ik weet dat Airflow een ding is, maar scheelt het echt zo veel per case?

2a. Een goed merk voor voedingen is bijvoorbeeld seasonic. Maar zoek maar wat meer voedingen uit en vraag dan om advies. 550 of 600 watt zou voldoende moeten zijn.
2b. Een crucial mx100 of m500 zou goed moeten zijn. Of een Samsung evo ssd.
2c. Case is erg persoonlijk, je moet er toch de hele tijd tegenaan kijken. Dus kun je beter gewoon eentje kopen die je mooi vind. Een aanrader vind ik de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 . Deze heeft speciale geluidsisolatie en is niet al te duur. Moet je wel een micro ATX moederbord moeten nemen (is prima voor wat ermee gedaan wordt, is het systeem ook nog eens kleiner)

Mijn PC

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:44
Diabl0570 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:14:
1)

En dan krijg je korting / geen belasting betalen over dat deel loon?

In termijnen betalen is niet zo spannend en als je keuze erg beperkt wordt, dan moet je je afvragen of je niet beter kan sparen en bij een goedkopere shop kan kopen.

• Diabl0570
jorisderoo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

2a. Een goed merk voor voedingen is bijvoorbeeld seasonic. Maar zoek maar wat meer voedingen uit en vraag dan om advies. 550 of 600 watt zou voldoende moeten zijn.
2b. Een crucial mx100 of m500 zou goed moeten zijn. Of een Samsung evo ssd.
2c. Case is erg persoonlijk, je moet er toch de hele tijd tegenaan kijken. Dus kun je beter gewoon eentje kopen die je mooi vind. Een aanrader vind ik de pricewatch: Cooler Master Silencio 352 . Deze heeft speciale geluidsisolatie en is niet al te duur. Moet je wel een micro ATX moederbord moeten nemen (is prima voor wat ermee gedaan wordt, is het systeem ook nog eens kleiner)
thx voor de reactie. Ik heb de kast bekeken en die ziet er idd erg goed uit! helaas is die voor micro ATX.
Daarom heb ik even verder gezocht en vond ik deze: http://tweakers.net/price...lencio-452/specificaties/ Het lijkt dezelfde kast maar dan voor ATX.
Wat denk jij ervan? zal die net zo goed zijn? de review is wel wat slechter...

Kwa SSD heb ik nu gekozen voor de Samsung evo ssd 120 GB Deze had ook op tweakers een goede review en de benchmarks op internet zagen er ook goed uit.

Voor voeding heb ik nu de http://tweakers.net/price...oler-master-gm-g550m.html gekozen.

@GENETX
Omdat ik de pc financier met mijn over uren, daardoor betaal ik geen inkomstenbelasting over die uren.

[ Voor 3% gewijzigd door Diabl0570 op 06-08-2014 20:56 ]

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:14
Diabl0570 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:52:
[...]

Kwa SSD heb ik nu gekozen voor de Samsung evo ssd 120 GB Deze had ook op tweakers een goede review en de benchmarks op internet zagen er ook goed uit.
De Crucial is de betere keuze. In benchmarks presteert de Crucial net iets minder dan de Samsung, maar in real-world situaties is dit verschil verwaarloosbaar en niet merkbaar. Daar staat tegenover dat de Crucial capacitors heeft die bij stroomuitval (bijvoorbeeld reset) nog niet weggeschreven data alsnog kan wegschrijven, waardoor het risico op dataverlies en een defecte SSD significant kleiner wordt. Samsung heeft dit niet en is bijgevolg per definitie een minder betrouwbare SSD.

Verder heeft de Samsung EVO triple level cellen terwijl de Crucial multi level cellen heeft. Dit wil zeggen dat de Samsung 3 waarden per cel wegschrijft, terwijl de Crucial maar 2 waarden per cel wegschrijft. Hierdoor verslijten de cellen van de Samsung sneller dan die van de Crucial, en mag je dus verwachten dat de Crucial langer meegaat dan de Samsung.

Alles bij elkaar genomen is de Crucial, zeker gezien zijn prijs, duidelijk de betere keuze.
Neen, neen... Die voeding wil je echt niet in jouw systeem hebben. Deze voeding blijkt caps van Capxon te hebben, die gekend staan als van bedenkelijke kwaliteit. Kijk hier eens voor een lijstje van goede voedingen. Seasonic heeft bijvoorbeeld een goede reputatie, en ook de VS-reeks van Cooler Master komt bijzonder goed uit verschillende reviews! Bijvoorbeeld de Cooler Master V550(S).

Experience the mountains!

• MK_
  • Niet online

MK_

Nu vind ik Paradigit nogal een sh*t site hebben, en hebben ze niet alle onderdelen.

De nieuwe MX100 SSD hebben ze niet, dus dan kom je aan het gaan voor een iets oudere M500 240GB aan het gaan.

Als case, een goedkope, goede behuizing is deze Cooler Master N300. Voor wat meer stilte zou je kunnen gaan voor de Silecio 452 en voor nog ietsjes meer kun je een van de beste case krijgen can het moment, de Fractal Designe Refine R4.

Qua PSU is er bij Paradigit niet veel keus, de CM GM-G...M heeft slechte interne componenten. De goedkoopste goede PSU die ik tegenkom is de M12ii.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Diabl0570
@melwasul & @MK1998NL
Bedankt voor jullie toevoeging en uitleg!

De bestelling had ik nog voor 10 uur geplaatst zodat deze morgen nog geleverd zou worden.
Na jullie berichten heb ik me bedacht en heb Paradigit net gemailt om te vragen of ik ze nog kan omwisselen.

Ik verwacht niet dat de bestelling morgen nog geleverd gaat worden maar ik kan wel een dagje langer wachten voor betere kwaliteit :)

Ps. ik heb het lijstje aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Diabl0570 op 07-08-2014 00:20 . Reden: Begin post aangepast ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Nou, dat ziet er inderdaad al beter uit! Daar gaat ie zeker veel plezier mee beleven! :)

Pagina: 1